Zdravím, máte někdo zkušenosti s brzdami Shimano ZEE M640? Zvažuji koupi právě těchto brzd místo mých stávajících Shimano SLX M7000. Máte nějaké poznatky, popř. doporučili byste tyto brzdy? Díky
Zdravím, máte někdo zkušenosti s brzdami Shimano ZEE M640? Zvažuji koupi právě těchto brzd místo mých stávajících Shimano SLX M7000. Máte nějaké poznatky, popř. doporučili byste tyto brzdy? Díky
Tak ZEE jsou čtyřpístky, mě sedí brzdové páky a vyhovuje i absence štelovacích šroubků. Brzdí dobře.
Mám je druhým rokem a jsou naprosto bez problémů a brzdí parádně, dneska bych teda asi vzal SLX 7120, líbí se mi víc a výkon jim taky nechybí
Nebude stačit koupit jen třmeny?
Radši bych brzdy měl komplet zee.
Ono ta páka je na tuty stejná jako staré Deore M615. Akorát má nápis Zee.
Vnitřnosti asi jo, ale samotná páka je trošku jiná.
Není stejná, Deore nemá na páce ty důlky.
Myslím tím třmeny třeba 7120 slx. Popř jaký koliv jiný 4 pistek na banjo.
Záleží jestli chceš mít komplet Zee, nebo co nejlepší brzdu za co nejmíň peněz. Pak by M7120 třmeny byla nejlepší volba.
Super brzdy. Normálně nechápu. Dřív jsem měl Furt avidy a teď poslední Cody a nedá se to vůbec srovnat. Pecka.
Ahoj všichni. Potřeboval bych poradit… Kupuji třmen ZEE, ale na páce není free stroke. Uvažuji proto o páce XT8100. Máte někdo taky tuhle kombinaci, popřípadě skušenost s XTéčkovou pákou? Jestli není měkká, jak funguje a jestli bude dobře fungovat tahle kombinace… Všem díky za odpověď.
V jednom vlakne ti odpovedi nestaci?
Freestroke si můžeš na ZEE brzdách dodělat za pár korun, ale z vlastní zkušenosti ti můžu říct že je to zbytečný.
ale ten freestroke, tam je. Jen potrebujes spesl sroubovak, aby jsi ladil. Teda pokud to spravne chapu.
Jako freestroke tam je, ale ten šroub je krátký, funguje jen jako záslepka. Potřebuješ buďto delší – dá se koupit origo Shimano (ale ten blbej šroub stojí asi 40kč) nebo tam strčit červa tuším M4×12, kterého koupíš za padesátník v každé lepší šroubárně, případně se to dá řešit inbusem M4×14, ale ten čouhá ven. V obou případech to nesmíš moc utahovat, jinak urveš ten jemný plast co vymezuje freestroke, s tím origo by se ti to nemělo povést.
hele pri rozborce mi delka toho sroubu prisla dostatecna na stelovani, jen ta dementni hlava.
No ten origo freestroke je o dva milimetry delší.
Tím původním ten free stroke můžeš trochu prodloužit, jelikož je tam standardně na fest utažený. Nemůžeš ho ale zmenšit na minimum jelikož ten šroub je prostě krátký. Nevím kolik má původní, možná že jsem to spletl a má 10 a ideál je 12mm?
Já tam dal toho červa, jelikož nepřečuhuje a upravíš to klasickým inbusem, tuším dvojkou.
no parada tak to jsi pomohl, ja fakt myslel ze to je doraz. Jestli tam o kousek delsi sroub dokaze jeste chod zkratit, tak je to presne co potrebuju.
Jak říkám, jen bacha abys ten šroub nepřetáhl a nezlomil ten plast na který to tlačí, chce to s citem.
Neni, muzes povolit na predni brzde a mas pak podobny pocit na obou pakach ;). Ja si s tim hraju vzdy.
vymen sroubek,nebo si propiluj stary rovny sroubovak
Opravdu ten free stroke potřebuješ ?
Na XT freestroke mám, jednou jsem to vyzkoušel, ale víc to nepoužívám. oproti SLX to krok akorát prodlouží, proč bych to dělal.
Eliminace delsi brzdove hadice u zadni brzdy, stejny pocit na obou packach ;) …
To mi právě přijde, že když máš dobře odvzdušněné brzdy, tak je to stejné i bez free stroku :)
Ano. A zjistil jsem že je mi to vlastně úplně fuk.
no pockej tak kdyz mas delsi hadici a povolis freestroke tak ten chod, snad jeste vic prodlouzis a zvetsich rozdil na pakach. pokud teda myslis ze ten freestroke povolis na predni, to pak teda jo :)
No jo jenže ono hobpovolíš na přední brzdě qbys dorovnal krpk zadní.
Vsak sem to v te posledni vete dopsal. A on to vlastne psal i vyse :)
Když už to tak někde potřebuju řešit, tak raději tu horší brzdu (tedy třeba zadní, kde delší hadice může více pružit a později tak zabírá), tak u ní dám o to dále páku od řídítek a pak zabírají stejně.
Ale abych si zhoršoval cíleně ještě tu lepší (přední) brzdu, aby chodila stejně blbě jako ta horší, to by mi ani nenapadlo.
přesně tak
To asi blbě napsal. Myslím že jezdí enduro, to by dojezdil.
Ono je nutné ten šroub použít nejdřív při odvzdušňování, resp. plnění brzdy – maximálně povolit, až pak si člověk může hrát s tím, jak která páka chodí :)
S odvzdušňováním to nemá nic společnýho a nemá to na to vliv, to je obecně rozšířený blud.
Zkoušel jsi to někdy?
Přesně tak, bite point si nastavíš tím šroubkem co mají všechny brzdy. Free strokem si maximálně doladíš aby byly obě páky stejně daleko.
Sorry, to je blbost.
Shimano: „Free stroke is defined as stroke of the lever before the pads start touching the rotor.“
Nastavení free stroke je malý šroubek u expanzky (Deore myslím nemá, SLX ten šroubek na dvojzubec a XT normální). Nastavení vzdálenosti je na hraně páky u expanzky, Deore inbusem, SLX a výš to má tool free.
Nicméně, to „Free stroke“ slouží k nastavení bite point – je to jedna a ta samá funkce. A použít se dá, pokud brzdy naplníš s vytaženým šroubkem a pak ho utahuješ, dělat to obráceně nemá smysl, protože oproti stavu 0 (brzda je vždycky dodaná s max zašroubovaným freestroke) můžeš chod brzdy jen zhoršit.
To co píšeš zní logicky, že vyšroubuješ free stroke šroubek, odvzdušníš, a pak můžeš dotahovat. Chápal bych, že tím otahovaním přibližuješ pístky.
Nastavení vzdálenosti páky od řídítek jen vzdaluje/přibližuje páku od řídítek, funguje mechanicky, s hydraulicým okruhem nemá nic společného.
Ale když dáš páku dál od řídítek, tak také dál od řídítek končí její záběr, takže lze páky co chodí různě naladit tak, aby jejich záběr končil od řídítek stejně daleko.
Jj, to jo, to občas dělám. Šlo mi hlavně o to zmatení pojmů; reach adjust, free stroke a bite point. A taky prostě free stroke funguje, když se udělá správně ;)
Mel jsi to nekdy rozebrane? Freestroke jen mechanicky oddaluje nebo priblizuje paku nez zacne tlacit na pistek. Nemeni samozrejme vzdalenost od riditek. Takze at je nebo neni zasroubovany nijak neovlivnuje naplneni brzd. Ja uz to teda rozebrane mel pri vymene strev.
Neměl. Shimano tvrdí, že to vymezuje horní polohu pístku, moje praktická zkušenost říká, že to funguje.
Hele hadam se jen proto, ze jsem to mel rozhozene a freestroke je defakto takova plastova blbost a tennstoub je doraz jak na prehazce. Jako samozrejme se muzu mylit. Ale za me fakt nema vliv na napln. Nicmene pokud to funguje jak potrebujes tak parada a neni co resit a minimalne to vyzkousim sam sem zvedav :) jenze kdyz by to vymezovalo horni polohu, tak pri vysroubovani by to prece priblizilo pist vyse a prave bite byl driv a ne pozdeji.
Nepřijde mi, že si úplně odporujeme.
Zjednodušeně, něco tlačí na píst shora, když to povolíš a nedoplníš olej v uzavřené soustavě se nestane nic (možná dlouhodobě – rychlejší zavzdušňování). Když povolíš a doplníš olej, zvýší se objem náplně soustavy, když pak utáhneš, přiblížíš pístky v třmenu kotouči. Ještě expanzka a tak, ale to pro zjednodušení můžeme vynechat. Jestli navíc nemá freestroke vliv na vzdálenost páky (což se vlastně děje, ale ta funkce o tom není), tak není moc jiných možností, kam by se ten posun šroubku ztratil.
Jsem napsal pěknou blbost.
Já to měl taky rozebrané a je to přesně jak píše david. Reach adjust hýbe i s bite pointem a ten free stroke jen upravuje „mrtvý chod“ páky
A nebo tam na tom je jeste prepakovani a fakt to pri povoleni sroubu pist lehce zatlaci. Normalne tu mam nahradni slx paku, tak si to cvicne rozhodim :)
Při povolení se píst v páce trochu oddálí od kanálku do expanzky, takže musíš více pohnout pákou aby se uzavřel a kapalina se začala pohybovat do systému, jinými slovy ten mrtvý chod tlačí kapalinu do expanzky.
Takže když to odvzdušníš s povoleným free stroke a pak ho utáhneš, tak prakticky jen přeplníš expanzku.
Tak a proc to hybe i pakou? Fakt me to zajima.
Je to jak píše kachna,přiblížíš pístek k otvoru expanzky,zmenšíš mrtvý chod a za ním jde páka,bývá na plné přiblížení..
Protoze pistek je spojeny s pakou pres jednoduchou tycku, takze kdyz se hybe pistek, hybe se i paka. Servowave a vsechno mezi pistkem a samotnou packou v tomhle smyslu nehraje roli.
Jj tycka s kouli na konci :) ja to mel rozhozene uz dyl a proste si blbe pamatoval, ze ten stroke tlaci na paku a ne na pist. Potreboval jsem at me zas uvedete do spravneho stavu veci. :)
No vidis takze tlaci na paku a ne na pist. Takze by to nemelo mit vliv na napln. Dik
Tvl, no jo, smysl to dává. Musím pořídit zase Shimano brzdy a vyzkoušet to. :D
Ale vlastně… Pokud je to takhle, tak tím následným došroubovaním do původní polohy, řekl bych, dojde ke stlačení pístku – omezení jeho horní polohy. Protože když jen upravuješ vzdálenost, tak bite point zůstává stejně daleko od konce chodu páky, takže se nemění.
Super ukázka.