• theedge

    Ahoj chci se zepatat na vaše zkušenosti s těmito brzdami. Přecházím na ně s novým kolem z Shimano XT.

    Prosím o radu jaký typ destiček di nich objednávat. V deskách Sram / Avid se neorientuju – přímo pro Sram Code desky nikde nevidím.

    Desky jsou pro staré Code 2011 / Gruide RE, pak Trail / Guide ..

    0 0
    • embi  

      Vynikajici brzdy, IMHO lepsi nez Shimano.

      Desticky pro ne vypadaji takto:

      https://www.kupkolo.cz/…2011_z94071/

      Poznas je na prvni pohled kvuli charakteristickemu vykousnuti.

      0 0
    • Paua  

      Podívej se do bazaru, nabízím tam dvoje sintrované destičky za dobrou cenu.

      0 0
    • Goob  

      Mám Code RSC a jsou boží. S origo sintry/kotouči Hope poněkud hlučnější teda.

      0 0
      • theedge  

        Nemám rád když to moc skřípe. Bude to s organikama o tolik hůř brzdit / vadnout ?

        0 0
        • MirosPikos  

          Na začátku kopce to bude brzdit výborně. Dole si ale rozbiješ dyržghu.

          0 0
        • k3nyL  
          • organiku o dost rychleji sjedes. Ber sintr sice to obcas zakvili, ale brzdi furt. Taky zalezi co mas za kotouce pac sintr nektery dost zere ;)
          0 0
        • novas752  

          Organika zaprve mizi pred ocima a zadruhe fakt moc dlouho nebrzdi. 200 vyskovych metru pod 3km a dole uz se tomu moc nechtelo. Sintr brzdi furt stejne.

          0 0
          • theedge  

            Ok diky za reakce, budu kupovat sintry origo sintry. Je zvláštní že na novém biku mám vzadu nacpanou organiku (180mm kotouč ) a v předu sintr (200mm). Asi teda zadek vyměním rovnou za sintr.

            0 0
    • Breakpain  

      věcný dotaz – Code R vs RSC

      • liší se brzdový třmen nebo se liší pouze páka
      • hadice jsou předpokládám stejný

      Ptám se proto, že mi přijde kolo s Rkama a kdybych sehnal na výměnu RSC, zda mi stačí prohodit (snazší) jen páky, bo hadice vedou vnitřkem a nemusel bych ani řešit únik brzdovky u třmenu…

      0 0
      • theedge  

        Teď jsem četl že Code RSC má stejný třmen, ale jsou vněm keramické pístky C R má asi termoplast ) … taky uvažuju nad upgrade na RSC páky.

        0 0
    • Baba-Ji  

      Máte někdo srovnání brzdových destiček od vícero značek, jak si případně vedou oproti origo Sram deskám? Zajímají mně především sintry.

      0 0
      • LM  

        Já zkouším takový malý experiment s Guide RSC a Centerline kotouči :-)

        Vozím vepředu organiky a vzadu sintry.

        • organiky: Galfer Standard>Sram origo
        • sintry: KLS (Kellys) sintry>Sram origo>Goldfren sintry

        Ty KLS sintry se ale sjely dost rychle. Ještě tu mám nachystané na test nějaké Force sintered a KLS organiky + musím dojet pár Sram origo organik…

        0 0
        • Baba-Ji  

          super, díky

          0 0
        • Baba-Ji  

          Skoda, ze KLS nedela desky i pro Cody :/

          0 0
        • Baba-Ji  

          já teď zkusil nahodit organiky od Trickstuff, nějaká jejich Power verze, podle testů to měly být nejlepší destičky. Za mně ale byly origo Sram lepší, kousavější. V deštivém počasí jsem v Bielsku-Biale sjel zadni desky za prodloužený víkend.

          Nahodil jsem teda Sram sintry, tak jsem zvědavý.

          0 0
    • Baba-Ji  

      Dotaz na odvzdušnění:

      máte někdo brzdy s tím novým nacvakávacím „bleeding edge“ portem?

      Pokud jo, čím to odvzdušňujete?

      Koukal jsem a potřebný přípravek je jen v origo sadách Sram, takže cena 1300+, nebo se to dá zvlášť objednat za 400+.

      Nevyřešil to někdo nějakým do-it-yourself způsobem, nebo nemáte tip na odvzdušňovací sadu, nejlépe univerzální, kde je i tento nový „bleeding-edge tool“ přípravek?

      0 0
    • vrawer  

      Bral jsem celou sadu, funguje bezvadně https://www.aliexpress.com/…8351919.html?…

      0 0
    • Martiňos  

      A můžu se ještě zeptat, jak do toho zapadají brzdy CODE RS, hlavně rozdíl oproti R a RSC

      0 0
      • kejda  

        RSC možnost nastavení páky a desek od kotouče, R neumí nic. Možná snad vzdálenost páky od rodlů

        0 0
        • LM  

          Vypadá to, že rozdíly jsou stejné jako u Guide:

          • R nemá ložisko v páčce a páka je přímo napojená na pístek (DirectLinkTM)
          • RS má ložisko a páka je jinak přepákovaná (swinglink)
          • RSC to samé co RS + navíc nastavení kontaktního bodu
          0 0
          • novas752  

            Code RS neexistuje, jsou buď R nebo RSC. Jinak souhlas.

            Guide má ještě model RE (Guide R páka a Code třmen), Guide T s pákou se starou objímkou a Guide Ultimate které mají karbonovou páku, nějakou jinou membránu v expanzce a titanový šrouby.

            A pak tu jsou nový G2 RSC a Ultimate…

            0 0
          • kejda  

            Jo máš to přesně. Mám RSC a kámoš jen R, včera jsem to porovnával a páka má trochu jiný chod, hlavně by mě sralo, že víš je hodně dlouhý. U mých zabírají na začátku, mám to tak rád, dlouhý chod až ke gripu mi vadí

            0 0
      • Martiňos  

        RS sou OEM. Ale ví někdo co mají navíc/nebo míň oproti R respektive RS? Nějakej rozdíl tam musí bejt, jinak by se tam přece montovalo R nebo RS

        0 0
        • novas752  

          RS mají proměnlivé přepákování jako RSC (podobný jako Shimano ServoWave) ale nemají to točítko na nastavení délky kroku.

          0 0
    • Baba-Ji  

      Už se někomu podařilo zaseknout odvzdušňovací přípravek v páce? …tak jako mně :/

      Vidím to na stržený závit, protože ať kroutím tím přípravkem jak kroutím, neleze z páky ani ven ani dovnitř. Co mně zaráží, tak při montáži jsem nepocítil nějaký odpor, který bych překonal a tím strhnul závit.

      BTW. nějaké nápady co s tím?

      0 0
      • kejda  

        Taháš při uvolňování nahoru? Nebo se to jen protáčí? Budu mít asi jedny plonkovní Sramy DB5 na odpis, tak pokud bude pasovat šroub z nich, můžu ti ho poslat.

        0 0
        • Baba-Ji  

          Zkoušel jsem točit, nic, zkoušel jsem točit a zároveň tahat a nic. Jako by tam ani nebyl závit, ale prostě to tam bylo nacvaklé a dalo se s tím otáčet. Není tam nějaký spešl mechanizmus (kterého jsem si nevšiml)?

          Jinak šroubek mám, s tím není problém. Problém je, že mám v páce namontovanou odvzdušňovací hadičku se stříkačkou která nejde z páky odmontovat :D

          0 0
          • kejda  

            Tak ji zacpi a jezdi s ní. Bude to mega cool a budeš jediný:))).

            Co říká YT?

            0 0
            • Baba-Ji  

              Na netu nic moc info. Jen ze se to ma dotahovat rukou a nepouzivat naradi, radsi.

              Takze jsem to asi pretah. Ted jen jak dostat to pretazene sroubeni s hadickou a strikackou ven.

              0 0
              • novas752  

                Sroubovat to ven a tahnout zaroven.

                0 0
              • Mr.Duck  

                Tu stříkačku do páky jsi utahoval nářadím?

                *koukám že to je starý, a že máš nějakou s ploskama na klíč tak to asi může lákat no.. Ale úplně bych to nedoporučoval, nebo jen hodně zlehka

                0 0
        • novas752  

          Jestli se to servalo tak to odnesl závit v páce a ne šroub.

          0 0
          • Baba-Ji  

            no nejspíš jsem šel tím šroubem pod závit v páce, takže teď to musím vytočit/vytáhnout ven (když porovnám délku červíka a šroubu odvzdušňovacího přípravku)

            …takže je šance, že strženo nebude

            0 0
            • mirorek2  

              to je origo sada?

              0 0
            • Goob  

              Vzhledem k průměru dříku a k průměru té části nad o-kroužkem se obávám, že v páce žádný závit nezbyl.

              0 0
              • Baba-Ji  

                Tak nakonec s použitím lepších kombinaček jsem to vytáhnul a vykroutil ven. Bylo to zašroubované až pod závit. Kupodivu tam závit v páce zůstal a zaslepovací šroubek šel našroubovat zpět. Při mačkání páky z toho kapalina neleze, tak snad cajk.

                0 0
                • novas752  

                  Při mačkání páky z toho ani kapalina nemůže lézt, při zmáčknutí se expanzka odřízne a tlakuje se to mezi pístkem v páce a třmenem.

                  0 0
      • nksh  

        btw kdyz uz se tu resi odvzdusnovani – jak casto odvznusnujete vase Cody? Mam Code R a prijde mi ze ideal je delat to tak kazdej mesic / dva. Jinak se z toho stane slusna houba

        0 0
        • Goob  

          Od listopadu, kdy jsem je koupil, jsem na ně nesáhl.

          0 0
        • Breakpain  

          Prijde nato, jak moc jsi nato citlivy (asi hodne) a jak moc tomu nakladas…

          Nemam Code, mam Sainty… Ale, mam je na dvou kolech. S tim, co se motam kolem Prahy nato nemusim sahat do vymeny desek defakto. Ty, co jsou do BP odvzdusnuju cca jednou mesicne (cca 4dny BP jezdeni na plne obratky).

          A rozbite to urcite nemam, protoze minuly rok jsem do BP jezdil s brzdama, co jsem dal letos na enduro. A tam uz to delat nemusim… Takze je to zavisle na provozu :)…

          0 0
        • Baba-Ji  

          podle mně je to u všech značek kus od kusu

          …a taky jak, co a jak intenzivně jezdíš

          0 0
          • nksh  

            Me spis slo o to jestli je to normalni. U tech Codu mi po 2 mesicich vždycky lezou ven i opravdu velky bubliny. To není jen pocit :)

            0 0
            • Baba-Ji  

              nejaka netesnost nekde asi

              0 0
              • goofy  

                Docela běžná vlastnost mnoha Avidů/Sramů co se kolem pohybovaly. Teď už všichni přešli na něco jiného. :-)))

                0 0
                • nksh  

                  No to si clovek nevybere. Ty Cody když jsou cerstve odvznusneny tak brzdi fakt dobře. Na druhym kole mam SH M785 (tady na BF jako etalon spolehlivosti) a tam se na skocich zase propada paka :)

                  0 0
        • kejda  

          Mám teda jen Guidy RSC a za rok ani jednou. Najeto cca 3500 km. Páka pořád zabírá nahoře, jako když byly nové.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • theedge  

      Ahoj dozadu na CODE R chci dát 200 mm kotouč a potřebuju adaptér ( teď tam je 180 mm bez adaptéru ).

      Můžu použít tento Shimano adaptér ? ->

      https://www.kupkolo.cz/…0p-p2_z5914/

      Nebo musím shánět něco od Sram / Avid ?

      0 0
    • Moppet  

      Ahojte,mam dotaz.Mam nove brzdy Code RSC a na jednej brzde mam zaseknute to tocitko na priblizenie dosiek ku kotucu.Este som ju neodvzdusnoval,len sa chcem spytat,ci sa s tym niekto stretol a ci ovzdusnenie moze odstranit tuto chybu alebo je to na reklamaciu.Vdaka za kazdy postreh.

      0 0
      • theedge  

        Hmm no to si nemyslím že by se spravilo odvzdušněním … Ale rozdělaný jsem to neměl. Mám ty páky nově.

        Mě obě ty točítka jdou … když to je úplně otevřené, tak to jde trošku ztuha roztočit ( nic dramatického ), ale pak už to cvaká snadno.

        0 0
        • Moppet  

          Ano,na zadnej to je presne tak ako opisujes,ked to mam otvorene,ide to trosku tazsie roztocit.No na prednej som s tym kolieckom zatial ani nepohol.Chod paky je velmi kratucky,sotva sa pohne o 0,5 cm,ked stlacim paku.Nikde som tento problem nepostrehol,preto sa k niecomu snazim dopracovat.Nemyslel som,ze vobec takyto problem moze nastat..

          0 0
          • theedge  

            Odkud to máš koupený ? Jde o to jestli stojí zato tu páku otevřít tím krytem. Aby nepadla záruka.

            Zkus se podívat i na zahraniční fóra jako třeba mtbr.

            0 0
    • Moppet  

      Bike24.com.Jas­ne,ved dnes mi este len dosli.No priznam sa,ze rozmyslam,co spravit.Ci to poslat rovno spat alebo to skusit aspon ovzdusnit.

      0 0
    • theedge  

      Mám dotaz na zkušené plniče – odvzdušňovače brzd :-)

      Nainstaloval jsem nové Code RSC páky ( místo původních R ), naplnil na nové desky. Potud vše v pohodě.

      Nicméně před instalací jsem naprosto opačně pochopil značení na pákách – Contact IN a směr šipky. Měl jsme zato že logicky šipka u nápisu Contact ukazuje směrem kterým budu k sobě desky stahovat. A ono je to samozřejmě přesně naopak ( trošku nechápu tu logiku ) :-D

      Takže jsem naplnil s expanzkou zmenšenou na minimum a teď místo abych desky stahoval, tak je akorát ještě víc roztahuju … prostě špatně naplněno.

      Chci si ověřit postup jak z toho ven → expanzku zase sešroubuju na minimum ( tím dostanu pístky do pracovní polohy ) připojím odvzdušňovací sadu a vyšroubováním expanzky si to dotáhne brzdovku do sytému. Pak pro jistotu znovu ovzdušním.

      Je jedno jestli to „nacucne“ kapalinu přes páku nebo přes třmen ? Bude to fungovat tak jak si myslím ? Dík za info.

      0 0
      • kubad  

        kdes došel na to že se mění poloha desek?

        prostě nasaď odvzdušňovací sadu, nahoru a dolu a pošli několikrát brzdovku tam a zpět

        0 0
    • va-bo  

      Ber to jen jako informaci. Na kole Specialized Levo FSR mám brzdy SRAM Quide RE (třmeny Code), kotouče SRAM 200 mm. Originál destičky sintr jsem vyměnil za organiky. V období podzim-zima 2019 jsem na nich najel 2340 km, nastoupáno 41 579 m ( nějak tak i naklesáno). Destičky na 50%. Sintr destičky než začaly pořádně brzdit potřebovaly zahřát, organiky zabírají hned. Destičky originál SRAM.

      0 0
      • theedge  

        Jo dík, ale já už na nich sezónu jezdím a teď potřebuju zodpovědět dotaz těsně nad tebou a teď jsi mi ho úplně zbytečně zaplácnul …

        0 0
        • va-bo  

          To byla reakce na ty destičky. Když chceš doplnit brzdovku, tak ji tam musíš narvat pod tlakem odvzdušňovací sadou, nejlíp ze strany třmenu. Vyšroubováním expanzky si to samo nenatáhne. Koukni někde na návod.

          0 0
        • novas752  

          Normálně brzdy znovu udvzdušni podle manuálu.

          0 0
          • theedge  

            Akorát expanzku musím vyšroubovat až po otevření odvzdušňovací sady ne ? Jinak mi roztáhne písty moc od sebe.

            0 0
            • kubad  

              kdes byl na tom že to štelovátko řeší polohu pístků v brzdiči?

              0 0
              • theedge  

                Byl jsem na tom v hospodě :-) Ne teď vážně … Budu rád když mi to vysvětlíš. Řekněme že jsem průměrně inteligentní a technicky vzdělanej. Brzdy jsou mechanická záležitost, tak to snad pochopím :-)

                Ten systém tam je od toho, abych si nastavil kontaktní bod desek s kotoučem – a vizuálně to tak ifunguje. Zvětší a nebo zmenší se mezera mezi deskama a kotoučem. Toto samozřejmě taky má pak vliv právě a chod páky. Co mi hýbe s deskama když ne pístky ?

                0 0
                • kubad  

                  ne, na pístky to absolutně nemá vliv,

                  desky jsou pořád stejně daleko, jen se změní chod páky, posune místo kde zabírá

                  víc vysvětlovat nebudu, na stránkách Sramu toho najdeš dost jak to funguje

                  0 0
                  • theedge  

                    Hmm tak nic jsem nevygooglil. Sram to má na svých stránkách popsané velmi obecně.

                    https://www.worldwidecyclery.com/…e-rsc-brakes

                    Tady je taky pěknej návod a právě bod 5 jsem nepochopil. V manuálu SRAM to píšou stejně. Píšou že před naplněním kolečko vytočit proti směru šipky – logicky jsem měl zato že pak točením ve směru šipky se bude chod páky zkracovat. Ale mě se to chová přesně naopak. Po naplnění a následném točení ve směru šipky se chod páky výrazně prodlužuje …

                    To mi hlava nebere. Tudíž před naplněním to musím vytočit na max VE SMĚRU šipky, naplnit a pak to točením proti šipce bude tvrdnout ? Logiku té šipky fakt nechápu. Jak se vám to chová ?

                    0 0
                    • JohnBcz  

                      Je to logické, u RSC verze si můžeš nastavit v jakém kroku, respektive jak daleko od gripu bude páka zabírat. Někdo jako já to má raději blízko u gripů – pak tě nebolí ruce a prsty, když jedeš nějaký sjezd. Když máš páku, která zabírá hned na začátku, tak mě po chvilce brždění bolí ruce a prsty. Zkus si s tím pohrát a pochopíš. Věřím, že najdeš optimální místo.

                      0 0
                      • novas752  

                        To si můžeš nastavit u jakékoliv brzdy, stačí si naštelovat páku blíž ke gripu. RSC ti prodlužuje nebo zkracuje délku kroku = rozdíl mezi úplně puštěnou pákou a plnym záběrem.

                        0 0
                • Zdyn  

                  No už to tady bylo probíráno vícekrát, ale opakování neuškodí.

                  U otevřených brzdových systémů – brzdy s expanzkou – nejde měnit vzdálenost destiček od kotouče. U všech brzd, kde je nějaký štelung na kontaktní bod, free stroke atd., dochází k tomu, že se v páce mění vzdálenost pístku od propojovacího kanálku expanzky. Takže pro dlouhý chod je pístek dál od otvoru, pro kratší blíže a při pohybu páky se kapalina tlačí nejdříve do expanzky, až dojde k překrytí propojovacího otvoru pístkem a teprve tehdy začne v systému narůstat tlak a dojde k pohybu pístků.

                  U uzavřených systémů (dnes se prakticky nepoužívají) není expanzka a tam je možno měnit polohu destiček vůči kotouči.

                  0 0
                  • theedge  

                    OK díky za vysvětlení.

                    Nechápu ale manuál Sramu, kterej říká vytočit kolečko proti směru šipky před naplněním / odvzdušněním. když jse toto udělal tak nastavení konaktního bodu funguje přesně opačně než by mělo – ve směru točení šipky pak páka má čím dál tím delší chod … Přesně naopak než by dle zdravého rozumu mělo. Chod páky chci zkracovat a ne prodlužovat.

                    I tady ve videu člověk ze Sramu říká že je lepší to plnit při nastavení na 50% cesty ( čas cca 7:10 ). To už mi dává smysl – můžu s tím pak hýbat na obě strany.

                    https://www.youtube.com/watch?…

                    Tady v tomto tutorialu dokonce říká že vytočit až na konec ve směru šipky ( čas od 4:10 ):

                    https://www.youtube.com/watch?…

                    To by pak mělo fungovat tak jak si představuji.

                    Našel jsem to téma na několika fórech a řeší tam to samé. nechápu tu logiku Sramu …

                    https://forums.mtbr.com/…-968966.html

                    https://forums.mtbr.com/…-960064.html

                    Jak používáte to to nastavení Contact vy ? Dík z info.

                    0 0
                    • kubad  

                      Byl sem na hokeji tak až teď, Zdyn byl rychlejší a popsal ti jak to v principu funguje.

                      Aktuálně mám na dvou kolech Guide Ultimate

                      to kolečko mám natočené nadoraz tak aby páka co nejdřív zabírala u zadní brzdy

                      u přední mám pár cvaknutí povoleno, abych měl stejný pocit z obou brzd.

                      0 0
                      • theedge  

                        a když to odvzdušňuješ / plníš tak to máš vytočené na kterou stranu ? Po směru šipky nebo proti ?

                        Protože když mám před odvzdušnením vytočeno proti směru šipky, tak pak můžu chod páky jen prodlužovat, nikoliv zkracovat … to mi moc nedává smysl.

                        0 0
                        • kubad  

                          tak aby byl chod co nejkratší, z hlavy nevím na kterou stranu nadoraz

                          0 0
                          • theedge  

                            Ale je to teda, tak že po odvzdušnění systému můžeš chod páky už jenom prodlužovat ?

                            Poud nastavím štělovátko do cca poloviny, tak se pak utažením nedostanu na kratší chod páky než když to nastavím nakrátko hned před odvzdušněním ? Buduto to muset vyzkoušet … to mi neleze do hlavy.

                            0 0
                            • theedge  

                              Tady to chlapci taky řeší a shodli se že je nejlepší odvzdušňovat při nastavení 50% cesty adjusteru.

                              https://forums.mtbr.com/…-984673.html

                              Je v tom dobrej zmatek. vypadá to že to chce namačkat pístky a spacer ( to je vždycky ) a pak nastavit Contact adjuster na polovinu cca 50 kliků ( já jsem napočítal cca 108 kliků celý rozsah ) a poté znovu naplnit a odvzdušnit …

                              Budu to muset vyzkoušet.

                              0 0
                              • Blahycz  

                                Ahoj, asi jsem jedinej kdo tě pochopil protože to právě ted dělám :) takže kolečko necháš zhruba na polovině svého rozsahu a pak klasika. A zkoušel jsi to vytočit uplne na max to znamená nejdelší kontaktní bod a pak odvzdušnit? Je tam změna?

                                0 0
                                • LM  

                                  Je tam změna. V návodu SRAMu je, že se to má odvzdušňovat s kolečkem v krajní poloze a tak jsem to tak předtím dělal. Jenže po výměně destiček za neoriginální se mi stalo, že jsem potřeboval kontaktní bod ještě trochu posunout a už nebylo kam – kolečko v dorazu. Pak jsem to odvzdušnil s kolečkem v půlce rozsahu a můžu teď kontaktním bodem hýbat na obě strany. (Guide RSC)

                                  0 0
                                • theedge  

                                  Už jsme to sem pak nepsal protože to asi nikdo nepochopil, navíc RSC brzd tu jezdí málo. A z toho málo to spousta lidí neřeší.

                                  No prostě to mají v manuálu napsaný naprosto nesmyslně – opačně. Chce to odvzdušňovat s kolečkem na 50 kliků nebo třeba na 75 kliků na druhou stanu než píšou manuálu. Ale na doraz na druhou stranu bych to nedával, protože pak se ti může stát to co píše LM – budeš to potřebovat povolit a už nebude kam.

                                  0 0
                                  • Tydlii  

                                    čau, chápu teda dobře, že pokud jsem doteď odvzdušňoval s kolečkem „out“ dle návodu (tzn. ze lze oproti odvzdusneni brzdu jen „změkčit“ → posunout contact point ke gripu) a chtel bych dosahnout „tvrdsi“/„ostrej­si“/„kousavej­si“ brzdy → tedy contact point dál od gripu, tak mi pomůže odvzdušnit tak jak píšete vy? /brzdy G2 ULT – stejnej mechanismus i guees/

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      Chápeš to dobře

                                      0 0
                                      • Tydlii  

                                        +1

                                        díky

                                        0 0
                                        • theedge  

                                          Jo kolečko nastav na 50 nebo cca až 75% chodu na druhou stranu než uvádí manuál Rock Shox. Pak jde kolečkem chod páky zkrátit. Když kolečko vyšroubuješ dle manuálu, tak lze chod pák jen prodlužovat – což asi nikdo moc nechce.

                                          0 0
                                  • strongpajda  

                                    Díky moc, za upřesnění. čekaj mě Gajdy RSC

                                    0 0
                              • Blahycz  

                                Dodatečné info

                                1 0
            • novas752  

              Je to jedno, pak stejně vyndáš destičky a dáš tam odvzdušňovací blok. Pístky už víc roztáhnout nejdou (než co roztáhne blok), odvzdušněnim oběma stříkačkama bude v okruhu správné množství kapaliny, nazdar.

              0 0
    • theedge  

      Tak napíšu zkušenost s nastavením Code RSC brzd – dá se vztáhnout na všecny RSC brzdy s nastavením Contact.

      Doporučuju se nedržet manuálu Sram, který uvádí že Contact kolečko má být před naplněním / odvzdušněním vyšroubováno na max proti směru šipky na páce. Při tomto nastavení pak můžete kolečkem chod páky jen prodlužovat …

      Doporučuju brzdy přeplnit s nastavením kolečka na polovině cesty – zhruba 50 kliků ze 100. Brzda se pak dá nastavit oběma směry – ale hlavně jde potom opravdu nastavit na hodně krátký chod páky točením kolečka proti směru šipky. Po přeplnění jsem pak chod páky zkrátil asi o 20 kliků na nových deskách ( zbývá 30 do krajní pozice ) a je to krása. Prostě to funguje. Chod páky je krásně hladký a jemný s jasně citelným dotekem desek na kotouč.

      Vyzkoušeno zatím jen jednou jízdou. Na další ježdění si chod páky možná nepatrně prodloužím, ale to ukáže čas. Naprostá spokojenost.

      0 0
    • MAROS7  

      Ahoj, chtěl jsem se zeptat, zda nemá někdo z okolí Brna tu sadu s bleeding portem na odvzdušnění? Zkušeně jsem si objednal odvzdušňovací sadu na starý typ sramu… Dík

      0 0
    • jakub  

      ahoj pořídil jsem si sram code RSC a dočetl jsem se, že mají tu vlastnost, že jdou rozpojit a zase zapojit, aniž by se zavzdušnily? je to pravda? potřeboval bych si je protáhnout rámem

      0 0
      • Breakpain  

        tuto vlastnost mají všechny brzdy, pokud při tobě stojí všichni svatí ;-) …

        prostě to rozpoj, protáhni rámem a pak to odvzdušni ;) …

        0 0
        • jeniiiik  

          Jakub: Ano. Protahoval jsem už dvakrát a pohoda. Pokud nejsi lopata, tak se ti to podaří.

          0 0
          • Macik  

            Myslím ale, že by to byla docela klika, kdyby to nemusel zkracovat. ;-)

            0 0
          • jakub  

            ahoj ty brzdy nejsou nové, takže to zkracovat potřeba zjevně nebude… kde to mám teda rozpojit, u páky nebo dole?? a když to rozpojím, tak tu červenou cosi mám zjevně sundat že??

            0 0
            • M@rkr  

              U páky rozpojit – odšroubovat M8 tuším pod plastovou krytkou, olivu odšroubovat (pokud je šroubovací a tím pádem bys nemusel ani dávat novou jak to provlečeš rámem), nebo to budeš muset stříhnout těsně za olivou/trnem, a pak dát nový trn a olivu. Není to nic složitého.

              0 0
      • Baba-Ji  

        Záleží, jestli máš ty brzdy OEM, nebo ne. OEM mají systém se speciální olivou „Stealth-a-Magic“, kdy po rozpojení hadic se uzavře „záklopka“ v páce a nevyteče z ní ani kapka.

        Pokud máš koupenou ne-OEM verzi, pak musíš mít štěstí, jak píšou výš :).

        0 0
        • jakub  

          aha děkuju moc za rady.. já se samozřejmě jako úplně nebojím ani odvzdušnění, jen jsem kdesi četl že to jde, tak mě to zaujalo

          0 0
        • jeniiiik  

          Právě teď jsem dělal OEM na Sightovi a je s tou záklopkou. Oem které jsem montoval už dříve, tak tu záklopku měly taky. Dokonce měly i nějaké nerezové koncovky místo olivy na provlikani rámem, krásně se s tím dělalo oproti Shimanu které vychcije vždycky.

          Rozpojis 8 mm klíčem u páky, strihnes hadici, nastoubujes olivu, ani ta šroubovací nejde použít znova, takže novou. A tady se láme to, že neopatrný vystříkne kapalinu. Ten připravený kápne do páky trochu DOT, do trnu a hadice udělátkem taky a neodvzusnujenuje. Šroubovací olivky s trnem vypadají takhle, udělátko takhle, viz foto.

          0 0
          • Baba-Ji  

            kdyz pak u OEM paky pouzijes normal olivu, nestacis se divit, proc je paka tvrda a brzda nefunguje :D.

            …takze bud pak staci hadici z paky zase vytahnout a treba tenouckym imbusem zaklopku odsunout na stranu (cimz vychcije paka) a brdza zase brzdi (po naslednem odvzdusneni). Nebo rovnou koupit tu Stealth-a-Magic olivu, ktera zaklopku umi otvirat.

            0 0
            • kejda  

              Hadici provleču rámem, střihnu délku, dám novou olivku a trn – 60 Kč a hotovo. Neodvzdušňuji, neboť není potřeba. Teď čerstvě montované Sram G2. To stejné předloni u Guidů. O přední se vůbec nebavím, tam střihnu hned. Někomu s většími dírami na hadice v rámu pomůže elektrikářská páska na konec hadice.

              Olivka je pochopitelně stealth-o-majig, ale ta se snad používá už tři roky ne?

              0 0
            • jeniiiik  

              Obyč olivu stačí více zarazit do páky…respektive konec hadice.

              0 0
          • novas752  

            Teda nevim co s tim delas ale Shimano nevychcije dokud si ho rozpojeny nezmacknes nebo do nej neprastis.

            Uz z vyroby ty brzdy chodi naplneny ale rozpojeny.

            0 0
            • Mr.Duck  

              DOT ma podle mne mnohem mensi viskozitu a tudiz povrchovy napeti nebo co ja vim jak to funguje. Ale prijde mi ze dotka tece jak silena zatimco mineral spis jak nejaky 2w tlumici olej.

              0 0
              • novas752  

                Jo jo, proto si myslim ze dotkovy brzdy funguji lepe v hodne nizkych teplotach, pod nulou – nepumpuji (tolik) jako Shimana atd. Kapalina je „tekutejsi“ a v hadici proudi rychleji.

                0 0
            • tomfree  

              Tak jsem si řekl, že to vyzkouším, shimano xtr,instalace s protažením zadní brzdy rámem, zkrácení obou,bez odvzdušnění,fakt to jde.

              0 0
    • Bumblebeee  

      Ahoj,

      na celoodpruženém kole mám ted Sram TL Level brzdy a né že by nestačily, ale v určitých situacích si říkám, že by to chtělo něco lepšího.

      Kolo mám hlavně na závody typu KPŽ/PrimaCup… Vážím 70 kg + 10,5 kg kolo. Rád bych se držel co nejnižší hmotnosti, ale u brzdy už jsou to jen desítky gramů, takže to není tolik podstatné.

      Kdybych chtěl zůstat u Sramu, koukal jsem na Sram Code RSC, které jsou čtyřpístkové a dle recenzí velmi slušné. Na druhou stranu si říkám, že menší upgrade třeba na brzdy TLM by mohl stačit. Jsou TLM znatelně lepší než TL?

      Když kouknu na Shimano, logicky bych šel do XT: 8100 obě brzdy/8120 předek a 8100 zadek/8120 na obě brzdy… variant je nespočet. Prosím o radu, zda se čtyřpístek 8120 jen na předek nebo i zadek/případně oboje nebo zda stačí jen 8100 na obě brzdy :D

      Všem díky za jakoukoli radu

      0 0
      • JakeF  

        Dvojpistky Shimano.

        Code RSC a ctyrpistky XT jsou oboji super brzdy na enduro, ale na lehkym XC kole s rychlyma gumama je to nesmysl.

        0 0
        • lubosalbi  

          Souhlasím, klidně bych vzal SLX 2píst, protože těm chybí jen jeden prakticky zbytečný šroubek, jinak to je stejný

          2 0
      • MirosPikos  

        Prodávám G2 RSC kdyby Tě to zaujalo, klidně napiš.

        0 0
        • Bumblebeee  

          Díky, dle ohlasů tady asi zbytečný overkikk

          0 0
          • MirosPikos  

            G2 není tak výkonná jako CODE. Někdo to hodnotí jako brzdy na XC nebo lehčí trailové ježdění. Já musel pořídit něco výkonnějšího, neb pro moje potřeby a kila to bylo prostě málo.

            0 0
            • mirorek2  

              máš R, RS, nebo RSC? R páky jsou opravdu slabší

              na xc :-)… mám 110 plus kolo a guide mě spolehlivě ubrzdí z opravdu velké rychlosti, jsou tvrdé, kousavé, super brzdy (mám RS) nic shitozního bych si na kolo nedal

              používám je na zimní kolo, kde jsou spolehlivé, na rozdíl od olejových shiman

              špatné desky, kotouče, odvzdušnění, špatně zajeté, mastné, jen hádám… nebo kombinace všeho

              0 0
              • MirosPikos  

                Mirdo, viz výše – RSC. A o tom zbytku už jsme se bavili. Jsem teď spokojen po všech stránkách. Chod SRAM pák mi nesvědčí, nevyhovuje a G2 pro moje potřeby bylo prostě málo.

                0 0
                • mirorek2  

                  Nevzdám se tak snadno :-)

                  RSC jasně, pocit na páce chápu, jsem na něj háklivý taky, proto zdůrazňuji správný servis u Sram brzd naprosto klíčový pro správné fungování. Jen ze své zkušenosti mohu napsat, že všichni co mi doneslí sramí brzdy, to neměli v pořádku a vůbec se jim nedivím, že ty brzdy házeli do kýbla. Takový je v tom rozdíl. Tvoje z krabičky nebo na kole jsem nic moc, čtu to, neboj :-)

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Hele já to snad ještě zkusím nahodit na Scandala ze zvědavosti a udělat tomu pořádný servis. Běda Ti, jestli to bude stejný.

                    0 0
                    • mirorek2  

                      Hodně záleží na sadě (+ dobrá dotka), koupil jsem ty „lepší“ stříkačky s těsněním za cenu brzd zčíny :-) a naprostá pohoda. Jo a origo sintr desky

                      0 0
                      • Breakpain  

                        Co znamena dobra DOT, kupuju v Autokelly treba Brembo, coz je defakto jedna z levnejsich DOTek, ale nepredpokladal jsem, ze by v tom byl echt rozdil…. ?

                        Jinak projel jsem si CODE RSC a byly prijemne, o tom zadna, ale ta max sila, kdyz to nekde poslu a pak brzdim, nebylo to ono. Mel jsem i Guide a to bych tekl, ze bylo dost pekelne, tak me udivuje, ze si je chvalis. Mam jen 95kg, oproti Tobe, ale na sjezdovce bych s nima na kolo nechtel :)

                        O tom, ze na svetaku to bezne jezdi se bavit nebudeme, ty by se zvladli projet na DH i s cantikama mi prijde ;). A obecne Code vubec nezatracuju, jen jim chybi trochu sila a mene tlaku na paku mi prijde.

                        1 0
                        • mirorek2  

                          Jak píšu, dobrý servis je u nich rozdíl třídy. Všem komu na sramy sáhnu, to mají měkké a gumové s velmi nevýrazným bite pointem. Moje jsou tuhé a přesné a to i v minus 15. Dávám dotku motorex 5,1, nebo nějaké race s vyšším bodem varu a důležitější je možná včasná výměna. Pro někoho kdo se v tom nechce vrtat je to špatná brzda. Já měním kapaliny často, tak mám konzistentní výkon. Ale jak jsem psal, pro mě má dot v zimě zásadní význam, olej nemůžu provozovat, to prostě zmrzne :)

                          1 1
                          • Atilla  

                            TVL olej zamrzne a kdy? Jezdil jsem i v –20 a nic nezamrzlo, tak nepřeháněj.

                            1 0
                            • mirorek2  

                              Kua zas chytry že? Mám překvapivě taky zkušenosti, neboj. Shimano brzdy kámoše teď v neděli (-16?), pumpa, tvrdá

                              nevracející se páka, za mě nepoužitelné brzdy. Naplněné nově origo olejem, odvzdušněné. Ještě mě napadlo dát tam magura blood, ale to jen střílím od pasu.

                              0 0
                              • Atilla  

                                Jsi to vezl dvě hodiny za autem, ne? Mě ty tvoje story už ani nepřekvapují.

                                0 0
                              • Breakpain  

                                To ale neni podle me olejem, ale jine tesneni pro olej, ktere v chladu tvrdne. Vim o cem mluvis, rozdil tam citit je.

                                No, ja myslim, ze kapalinu menim casto, kdyz zapomenu, je to jednou za pul roku, ale vetsinou casteji ;). Kdyz uz cistim pistky, tak to je to nejmensi a prozenu tam novou kapalinu.

                                Ad Code, nerikam, kamos to mel po servisu a prisly mi prijemne, jen to proste chtelo ve finale vic brat za paku, coz se mi uplne nelibilo po dni na sjezdaku.

                                K tomu, abych si je odvzdusnil jsem se nedostal. Osobne jezdim Tech4 od Hope a prijdou mi silnejsi a stale davkovatelne.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Já to zatím nechal na stejnejch kotoučích (Sram Centerline) a přijde mi absolutní síla u Hope o trochu nižší proti Code RSC.

                                  Ale možná to bylo destičkama, mám tam origo zelený, který navíc mizí před očima. S Trickstuff deskama počítám síla problém nebude :))

                                  0 0
                                  • Breakpain  

                                    Mám origo sintr + Hope / TRP 2.3mm kotouč a rozhodně se to nechová špatně. Porovnání máms Code RSC origo sintr se Sram 2.0mm kotoučem a Hope mi přijdou v této kombinaci silnější.

                                    Taky jde o to, minimálně u Hope je to velký rozdíl, jestli namačkáš pístky s povoleným třmenem a pak to utáhneš (špatné řešení – pístky jsou vyjeté na každé straně jinak). Anebo nastavíš třmen na střed kotouče, utáhneš a pak si pohraješ s pístky, aby jezdily stejně – správně řešení a je dobré to dělat u každé brzdy. Ale Hope je nato echt citlivé (Shimana jsou na druhé straně spektra citlivosti).

                                    Víc mě přesvědčily Hope brzdy, ale o Codech jsem hodně uvažoval, takže si rozhodně nemyslím, že by stály za prd ;-).

                                    DOT mají bohužel oboje … zvykl jsem si … no ;-).

                                    0 0
                            • novas752  

                              Shimano v zimě zlobí dost často. Sram zase zlobí v horku.

                              0 0
                              • JakeF  

                                To jsou problémy… Stačí si pořídit Hope, ty zlobí vždycky :))

                                1 0
                                • suslos  

                                  problémy s Tech 4 nebo? :-)

                                  x párů tech 3 a vždy 100% jistota

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Jj, Tech4 netěsní… Předtím Code RSC fungovaly 3 sezóny bez jedinýho servisu, než jsem s nima zabrzdil o strom a zlámal páku a řidítka… A dostal jsem geniální nápad, že místo „nespolehlivejch“ Sramů koupím „spolehlivý“ Hope :D

                                    0 0
                                • Breakpain  

                                  Staci kdybys je vyreklamoval. Mas tam skriple / vadne tesneni. Taky jsem mel… po naprave funguji spolehlive celou sezonu a mam je na vsech kolech. Rozhodne mi projevem prijdou zatim jako nejlepsi brzdy, co jsem jezdil.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Jo, přesně v to doufám, už jsou sundaný z kola, jen jsem línej to poslat.

                                    0 0
                              • Atilla  

                                19let jezdím minerální olej a nikdy jsem s tím problém neměl. Nejmrazivější vyjížďka –24, ale to už je hodně dávno. Ani jsem to u nikoho z okolí neslyšel, ale možná, že když někdo nemění náplně a jen odvzdušňuje je to možné.

                                Teď už jsem pár let na TRP, shimano mám na DH, které v zimě stojí.

                                Teď mám i sram s minerálem.

                                DOT je svinstvo a když vidím, jak často musím lidem dělat Cody a guide aby to bylo pěkně tvrdé na pomačkání, tak ani nechci.

                                1 0
                                • Mr.Duck  

                                  Asi tak. Mám shimano s kapalinou co jsem 3 roky neměnil, na dh tak 5 let, a v zimě bez problémů. Posledně jsme jeli ve třech, asi –10 dole a kotel sněhu po náboje, jedny shimano, jedny Hope a jedny sram. Asi nemusím říkat který jediný fungovaly na konci :)

                                  0 0
                                  • mirorek2  

                                    jojo a eagle řadí blbě :-)

                                    0 1
                                    • JakeF  

                                      On nekdo tvrdi, ze radi dobre? Vzdyt to je nejhur radici sada od 9sp Shimana…

                                      0 0
                                      • mirorek2  

                                        Když to neumíš seštelovat tak asi jo :-)

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Stejnejma rukama jsem šteloval všechny ostatní sady a s žádnou nebylo tolik problémů jako s Eaglem. Seštelovat je jedna věc, ale po pár dnech v bikeparku aby se v tom člověk hrabal znovu, protože je to mega citlivý na bordel a sebemenší ránu.

                                          Jasně, přitelkyně to má na XC HT a jezdí na tom po cyklostezce kolem vody, u ní jsem na to taky 2 roky nemusel sáhnout. U kol na flexení na zahrádce spokojenost chápu.

                                          Teď už na to kašlu a na nový enduro je připravená osvědčená 11sp XX1 a na XC 12sp Shimano, který chodí o třídu líp než Eagle.

                                          2 0
                                          • mirorek2  

                                            a sh 12 není náchylná na bordel a rány? njn už z principu skoro stejných tolerancí ne?

                                            a 1×11 sram souhlas, nejlépe chodící řazení.. kdybych na to měl nohy, beru to ihned!

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              U 11sp byly taky principiálně stejný tolerance a Sram chodil o kus líp než Shimano.

                                              Mně přijde, že u 12sp Sramu je to strašně kus od kusu, nakonec i tady se mnohokrát řešilo, jak si dopilovat kazetu. U NX bych jim to ještě se zavřenýma očima toleroval, ale GX a X01 už nestojí tak málo, aby pouštěli do světa tolik zmetků.

                                              0 0
      • novas752  

        Silné čtyřpístky bych na xc nedoporučoval, s xc pláštěma se to moc nekamarádí, furt bys byl ve smyku. Navíc na 70kg a xc to fakt neni třeba. Lepší dvoupístková Shimana jsou akorát, furt mnohem silnější než Level TL a nebudou starosti se čtyřma pístkama.

        Neni nutné XT, SLX jsou téměř totožné, brzdí úplně stejně a Deorka taky nejsou skoro o nic horší. XTR m9100 maj páku bez excentru a silniční destičky, ty brzdí hůř ale jsou lehoučký.

        0 0
        • Bumblebeee  

          Xtr 9100 hlavně stojí 9000+ to už dát nechci. XT8100 seženu za 5000,– což je OK. Kvůli GX razeni budu muset koupit redukci, ale to se zvládne. Event rovnou vyměnit GX řazení za XT řazení :-)

          0 0
          • Jurawood  

            Řazení ti ale vyměnit nepůjde, musel by si vyměnit i přehazku, a tu od GX nemá SRAM zase tak špatnou. Až na ten hlavní shit-čep co má za rok vůli. Asi to vyměním za XX1 čep s kluzným pouzdrem.

            Mám úplně stejnou situaci. Mám rok G2 RSC, jako výborný brzdy, plný drobných vychytávek, které shimano nemá. Kopil jsem kolo s přehozenými brzdami, šup-šup bez rozpojení přendáš :-) nemá vršek spodek.

            Na mokrý trail výborný brzdy – modulovatelný, citlivý, neměnil bych. Musel jsem je teda po koupi komplet rozebrat a vyčistit nalepenou špínu a vydrbat těsnění, teď fungují jako nový. Mimochodem, kdo vymění destičky, bez kompletního rozebrání třmene – už to nikdy nebude ono:-) a pak se řeší otáčení šroubky contact point apod. kraviny.

            Ale přesto na černé v Koutech mě po chvíly bolí tak ruka, že potřebuji druhý prst. Raději už podruhé, potřetí černou nejedu. Na červené cajk.

            Zkoušel jsem třeba už i kotouč místo origo centerline jejich novější H2S (prý silnější, líp brzdí a tyhle kecy), no popravdě vyhozenej litr.

            Tak jsem za 6,5 koupil nový BR8120 dopředu organika+chladič, vzadu sintr+chladič.

            No a teď právě taky řeším řazení. Buď objímka za 99,– ale bojím se, že se to nevejde kvůli opoře o řidítko ve dvou bodech nové generace XT brzd. Asi koupím tu redukci BIKEYOKE za 400,–

            A jestli to nebude na jaře pořádně brzdit, tak si to asi už hodím.

            Jinak o tom kolečku co tady řešíte :-) trochu fyziky pánové. Jak už tady psal někdo nademnou, ten jediný měl pravdu, jedná se o otevřený brzdový okruh. Ale tenhle mýtus koluje úplně všude. I u shimana, povolit freestroke… nebo namáčknout páčku s vyndanými deskami a pak vrazit kotouč natěsno.. Nebo další, povolit třmen a hodit ho mimo osu tak jak si přejí špinavý, napůl přidřený pístky, který chodí každý jinak. Ano zlepšení přijde, než si kotouč rozkmitem posune pístky opět tam kde je chce, tj. do první vyjížďky. To je princip všech otevřených systémů.

            0 0
        • Bumblebeee  

          Na Kupkole asi za nejnižší cenu, co jsem kdy viděl

          2 0
    • Hamik  

      mě se osvědčilo Galfer destičky – klidně i ty standardní – černé v kombinaci kotoučů Galfer wave . Z tohohle komba mi přišlo že šlo dostat z těch brd maximum, a to jsem je jezdil 3sezony a zkoušel ledasco.

      0 0
      • novas752  

        Fialový jsem si oblíbil. Je snad nemožný je přehřát, nevřískaj, dlouho vydržej…

        1 0
    • AlesKl  

      Ahoj, nevíte prosím někdo, jestli má být v páce zadní brzdy Code R uvnitř připojení hadice/olivy ten červený čudlík? Nevím na co by tam měl být. Koupil jsem ty brzdy z druhý ruky, údajně demontovaný z kola, ale nevím, jestli to není jen nějaká zátka. Zadní brzda byla rozpojená, páka samostatně.

      Díky

      0 0
      • novas752  

        Ano má tam být, je to páka v ConnectMajig verzi, tedy s „rychlospojkou“ usnadňující montáž na kola ve fabrice – páka je naplněná, tohle páku otevře až když na to zatlačí převlečný šroub přes hadici a tim pádem to pak neni třeba odvzdušňovat.

        0 0
        • theedge  

          A proti tomu jde normalni oliva nebo specialni protikus ?

          0 0
          • novas752  

            Normálně oliva s trnem. Měly by s tim být použity ty červený, ne ty stříbrný olivy.

            0 0
            • AlesKl  

              Díky, bude to uzavírací ventil, na jednom videu z rozborky páky code r na YT je to nasunutý na druhém konci pružinky pístku. Bez namontovaný hadice s olivou je páka tvrdá (uzavřená).

              Oliva a trn tyto?

              0 0
        • mirorek2  

          Jinými slovy je to tam úplně nahovno, když se to vyndá, lépe pak teče DOTka do třmenu :-)

          Stejně to s olivou nejde protáhnout vnitřkem rámu. Toto má Formula vychytané třeba
          0 0
          • novas752  

            No zase na montáž toho trnu a olivy stačí jeden torx.

            A bacha, brzdy které to mají mají zároveň kratší pístek v páce.

            0 0
          • AlesKl  

            Oliva je našroubovaná, takže jde i vyšroubovat v případě demontáže a protahování rámem, teď jsem to zkoušel. Jen je tam levý závit…

            0 0
    • Jurawood  

      Tak mám nové kolo a opět jsem se dostal na sramy…

      Jak jsem už před rokem psal tady, měl jsem na starém kole G2 rsc… Problém se sílou. Po sjeti černých jsem to už jedním prstem dole prostě neubrzdil.

      Zkusil jsem vše, desky, pak kotouče…

      Pak jsem se nasral, koupil XTcka 8120 (saint) a konečně. Brzdi to úplně jinak, ne silněji, to je úplně jiné hřiště hoši :) nechápu proč se vůbec ty brzdy diskutují. G2, guide apod. prostě tak na trailik, rozhodně ne na dh.

      Tak a teď mám nové kolo a tam CodeRSC.

      Otázka, mám si vzít ze starého kola XT8120 nebo dát šanci CODE rsc? Jak je to se sílou potřebnou mačkat na páčku?

      Když to vyzkouším, budu čekat do jara a z kódu funglovek už nebudou funglovky.

      Poradíte někdo kdo měl třeba oboje brzdy a jezdí nějaký prudsi vraždy? Díky

      0 0
      • Atilla  

        Saint jsou určitě výkonnější a mají lépe dostupnou sílu. Na druhou stranu jsou Code o dost lépe s dávkováním. Osobně pokud máš doma saint a code se chceš zbavit, tak bych to rovnou dal na bazar.

        Hlavně saint jsem měl snad 9 let a nebyl problém, krom ulomené páky. O Code se musíš starat, často měnit kapalinu a jen tak na parkovišti to odvzdušnit není sranda.

        1 1
        • theedge  

          Jezdim Code RSC 5 let nikdy jsem je nepotreboval odvzdusnovat na parkovisti. Jedina ta starost co pises, tak je preventivne v zime vymenit kapalinu. To je cely. Za 5 let jsem na ne jinak nemusel sahnout.

          0 0
          • Atilla  

            Tak to máš kliku, já už tu několika lidem měnil pístky v páce atd

            0 0
      • novas752  

        Cody jsou něco mezi. Silnější než G2 ale furt to jsou sramy – na max účinek potřebují silnější stisk než ty shimana.

        0 0
        • Jurawood  

          Miluji lehce prstem ťuknout a zadní kotvuje.

          Takže Code je lepší, ale pořád to teda není ono? Modulaci kašlu… Mám dobrý cit když nejezdím 2 dny v kuse od 9 do 17 h. :)

          Vím že code ma +1 mm na každým pístku, na jednom snad i dva mm?

          Jinak se dívám, code teď stoji v akci sada 5500,–,

          XT8120 stojí pořád 6500,–

          Měl jsem sramy za mnohem, mnohem dražší.

          0 0
          • kejda  

            U Code RSC, když si s tím pohraješ, tak jdou nastavit desky, nemyslím kolečkem RSC, ale pákou, aby desky byly co nejblíž kotouči, a pak jen brkneš na páku a más okamžitý záběr. S deskami Galfer brzdí excelentně.

            0 2
      • JakeF  

        Ja mel oboje, prechazel jsem taky z XT na Code RSC, ze jsem je dostal na novym kole.

        Puvodne jsem si je tam nechal “na vyzkouseni” a nakonec zustaly 3 sezony, nez jsem rozlamal packu o strom… Za celou dobu bez jedinyho servisu a skoro nezraly desky. Za plnou cenu bych je nevzal, ale pokud by byly na pristim novym kole, tak si je zase necham.

        Kdybych si mel za stejnou cenu vybrat mezi XT a Code RSC, tak ale zase vezmu XT :))

        0 0
        • Jurawood  

          Díky. Já neměl problém ani s G2, ani s XT.

          Vůbec nechápu o čem se tu někdy diskutuje :)

          A když napíši že ob každou výměnu si písky a těsnění vytáhnu a odrbu z povrchu totálně napečenou špínu, jsem označen za magora. Ostatní ten bordel zmáčknou zpět. No zmáčknou, spíše narvou…Pak založí dotaz proč shimana mění contact point, proč se sram stale zavzdusnuje…

          0 1
      • MirosPikos  

        Dokud jsou nový prodal bych je a koupil nejlepší brzdy na světě :) Možná tě to bude něco stát ale určitě tě to nebude stát nervy. Navíc pokud jezdíš celoročně, budeš mít rohlík, až lidem okolo budou všechny ty šrámy a Shimana pumpovat/propadat a ty budeš bez zaváhání pumpovat (benobikerova zkušenost z této soboty). Takže má rada – Hayes Dominion.

        0 1
      • Mr.Duck  

        Pokud jsi zvyklý na shimano, nech tam shimano. Jsou spolehlivější, všude na ně seženeš desky a díly a jsou o dost silnější.

        Sram má slibné brzdy ve vývoji, ale co mají na trhu teď je ostuda.

        0 0
        • novas752  

          Dílama myslíš páku, třmen a hadici? :-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            Tak jasný. Ale páka stojí stejně jako servisní kit na sram páku. A nemusíš to měnit každý týden.

            0 0
          • JakeF  

            Kdyz jsem paku na Code RSC konecne nasel, tak stala jak cela nova brzda :))

            Coz me tak napada, kdyby chtel nekdo Code RSC na dily, rozbita jedna packa, jinak funkcni, tak je muzu nabidnout.

            0 0
      • Breakpain  

        Code jsou OK, Guidy nedoporucim ani na dirtak :), ty jsou jak Cantiky ;)…

        3 0
        • JakeF  

          Asi tak, ten rozdil mezi Guide a Code je az neuveritelnej… Guide jsem mel v Koutech prehraty v pulce kopce. Horsi jak XT dvojpistky. Ale davkovatelny pekne, to zas jo…

          0 0
          • Breakpain  

            Ja doted nechapu, ze se Guide drzi na trhu… horsi brzdu neznam… vzhledem k jejich cene.

            2 0
            • LM  

              Tak je to OEM na kolech. A pokud si lehkej a nejezdíš z moc prudkýho kopce, tak to s dobrejma deskama někomu stačí.

              0 0
            • GGW  

              Tak oni jsou teď v novým produktovým portfoliu už pryč a nové řadu STEALTH mají jenom Code a Level. Akorát mám pocit, že 4 pístková Level varianta je Level páka a přebrandovaný G2 4 pístek. Takže počítám, že Guide zmizí komplet v budoucnu.

              0 0
              • Breakpain  

                Levely funguji o poznani lepe. Jel jsem je a na dirtaka fajne :)

                0 0
                • J1RKA  

                  Byl jsem z nich nestastnej :D koupil jsem nový desky a jeto o poznání lepší, kámoš dal AB desticky a ty jsou super

                  0 0
              • kejda  

                Podle všeho se Guide doprodávají, pokud toho bylo vyrobeno x stovek tisíc kusů a dávají se ještě na nová kola, nahradily je G2 a v dnešní nabídce už nefigurují ani jedny.

                1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.