• vysmátej bajker

    Máte je už někdo? Nějaké porovnání s jinými V?Návrhy kup si kotouče apod. nejsou žádány.Rozhoduji se mezi Avid SD7 které jsou dobré(mám) ale váha XT mě láká (na druhé kolo).Ď.

    Anketa: Které

    5x
    31%
    9x
    56%
    2x
    13%
    0 0
    • easyrider  

      A ty víš jejich váhu?

      0 0
    • Opice  

      Co trochu hydrauliky ? Magura HS33 2008 FIRM-tech www.magura.com/…fr_gr_gr.jpg www.magura.com/…fr_br_gr.jpg

      0 0
      • vysmátej bajker  

        To jsem tam nenapsal ale také nejsou moje volba :).

        0 0
      • JJ  

        Firm-tech je zvláštní verze jen pro vidle Magura

        0 0
        • Opice  

          Hmmhm asi ano, jsou tam jiné pivoty, uchycení ? To je jedno, stejně HS11–33 jsou lepší než mít kolo skoro bez brzd..:-P Teď jsem měla půjčené kolo s Véčkama, a prostě to nějak nebrzdí :-( Jsem zvyklá tak na kotouče.., že se véček už bojím. Nikdy víc.

          0 0
          • Blabas  

            Hele ty opice, za prvé Firm tech je přidělání jen na Magury a to zezadu místo zpředu, druhak každý kvalitnější véčka jdou vyladit do účinnosti kotev ( seřízení + dobrý gumičky ), jen dávkování je o něčem jiném. Jo a ty HS jsou vlastně s dobrými ráfky účinnější než ty tvý kotouče:-)

            0 0
      • Vilém  

        Tak to mu navrhujes fakt dobre.Jedna koupi novou vidli a s vahou si taky moc nepomuze,spis naopak.

        0 0
    • nadrazak 2  

      Jestli shimano nekecá s tou váhou co uvádí(do 310g komplet),pak by to mohly být nejlehčí dostupné brzdy na trhu.Avid sl které zvažuju mají cca 330,moje avid mag které vozím pět sezon taky 330g.dle mých skušeností mají ale avidy lehčí chod,páky mám sram 9.0

      0 0
    • Extremist  

      NA fotce vypadaji hodne levne, ale kdyz jsem je vcera videl zive, tak mausim uznat, ze vypadaji solidne.

      0 0
    • Opice  

      Poumoc gramařřři na špatné místě gramaařříí..:-O

      0 0
      • vysmátej bajker  

        No 60g je dost a když potřebuji nové:).

        0 0
      • saab  

        mluvíš mi ze srdce! Sakra lidi, trochu uvažujte.. Za běžných okolností Včka (lanková) zabrzdí perfektně bez problémů, ale horší to je, když prší, je bláto, v terénu.. To pak prostě vůbec nebrzdí.. Opravdu si gramařte jako šílenci, třeba se rozhodněte pro tamta řidítka, protože mají o 6g méně, než ta druhá, ale brzdy.. To je nejdůležitější věc na celém kole.. Ty HS33 jsou dost lehké ale přitom brzdí skvěle..

        0 0
        • Rolei  

          HS33 k nejlehčím nepatří a třeba na sněhu (s orig. špalkama) nebrzdí vůbec.

          0 0
        • kubad  

          ty maguri mají stejné problémy s blbým počasím jak V-čka. A s účinosti kotoučovek bych si zase tak jistý nebyl pokud sou v pořádku OK ale už sem měl v ruce dost kol kde byla z různých důvodů účinost kotoučovek mnohem horší než u průměrných V-ček :-(

          0 0
        • Vilém  

          No nevim co na HS33 brzdi ve snehu a srackach skvele.A vazi jak neprilis lehka kotoucovka.

          0 0
          • palkac  

            ale musím mít broušený ráfek aby to za něco stálo :-)

            0 0
        • Blabas  

          Vy mě udivujete. Jak jste vůbec mohli přežít dětství bez véček a co hůř bez kotoučů.Jak já na těch véčkách vůbec mohl dnes dojet do práce, to nechápu. Zpátky budu radši tlačit. A závody, co jsem jezdil v blátě jen s canti brzdama, to byla hotová sebevražda. Ještě, žes mě varoval.:o)
          Myslim, že požadavek zakladatele vlákna byl jasnej, ne?! Víš něco objektivního o XT 08?

          0 0
          • MlokCZ  

            Zcela rozhodující je co člověk jezdí. Přežít se dá s jakýmakoliv brzdama, jenže je to úplně o něčem jiném. S cantíkama jsem měl v Dolomitech značné starosti při větších rychlostech i na asfaltu, kde jsem měl výhled daleko před sebe, ale i tak jsem tam měl pár ne úplně příjemných situacích, kdy vidím v dálce (nedokážu teď přesně zpětně odhadnout kolik to bylo metrů, ale z dnešního pohledu brzd mi to přijde strašně daleko) překážku, která blokuje celý pruh a začnu z té větší rychlosti (kolem 70) brzdit dlouho dopředu a nakonec jsem rád, že to tak akorát dobrzdím s rezervou pár metrů.

            S v-čkama, které jsem jezdil hodně let (tak aspoň 8, už nevim přesně) to bylo o řád lepší, ale zdaleka to nebylo ono. Vozil jsem v posledních letech na včkách XT včka a zkoušel různé špalky, takže nic moc lepšího jsem mít nemohl. Ve většině případů s včky nebyl problém, ale pamatuju několik sjezdů, kdy jsem hned od začátku sjezdu brzdil dvěma prsty, ve dvou třetinách musel přidat třetí a ještě mě ke konci sjezdu chytaly křeče do prstů (např. co si vybavuju z Javoru dolu). Na stejných sjezdech s kotouči žádný problém a opět rozdíl třídy (žádné křeče, skoro celý sjezd odbržděn jedním prstem, občas maximálně na chvilku přidaný druhý prst ke konci sjezdu). A dlouhé teréní sjezdy (kterých jsem zase až tolik nejel a vždy pouze někde v horách na dovolené), u kterých jsem byl výrazně nespokojený s včky, tak takový jsem nikdy na cantíkách nejel, to jsem tenkrát skoro terény ještě nejezdil (na cantíkách).

            Pokud jedeš do práce, tak nepotřebuješ brzdit téměř vůbec a tedy není sebemenší problém s jakoukoliv brzdou, která aspoň trošičku brzdí. Na XC závodech také žádné pořádné sjezdy nejsou, na maratonech už někde občas ano, ale také zcela ojediněle nebo vůbec takové, u kterých jsem byl s včky vyloženě nespokojený.

            0 0
            • MlokCZ  

              A pak samozřejmě taková klasická věc, co mě vždy prudila u všech ráfkových brzd a to chování po projetí vodou nebo bahnem (sice to většinou po takové situaci brzdilo úplně normálně, ale ty doprovodné akce k tomu…). A teď nemyslím ježdění v souvislých sr…ch, to ani neprovozuju, ale prostě třeba jen krátké projetí bahnem po ráfek a pak zase chvíli sucho, což se stává skoro po celý rok docela často.

              A nebo občas takové nečekané situace. Jede se v suchu, teď najednou přijde jen trošku víc mokrá tráva, což třeba ani moc nezaregistruju a teď najednou ostrá točka, já šáhnu na včka a ono nic. Samozřejmě že se po velmi krátkém okamžiku chytnou a zase brzdí v pohodě. Ale to nečekané nepříjemné lehké zpoždění, které třeba vůbec nečekám…

              0 0
              • Blabas  

                jo jo to jsou jejich nevýhody. Na druhou stranu je spousta výhod a proto se jich spousta lidí drží. Osobně mám na jednom kolečku véčka XT, ale to jezdí po silnici a zpevněných c. a druhé už je okotoučované kvůli potřebě neměnného výkonu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Těch výhod je zcela minimum, tedy vlastně pouze dvě nebo spíš jen jedna. A ta jedna je tedy dost zásadní a tou je cena (ale ani ta není tak jednoznačná z dlouhodobého hlediska, zvlášť pokud budu mít na kole dražší ráfky). Druhou jsem myslel váhu, ale tam moc rozdíl není pokud nebudu brát do úvahy už tu první výhodu cenu.

                  0 0
            • Blabas  

              původně jsem ti chtěl napsat něco o limitech přilnavosti plášťů a tedy limitech účinnosti brzd, taky, že jsem vždycky vše ubrzdil bez ohledu na to čím. Nakonec se ale omezím na: Máš pravdu v první řadě je to o tom co člověk jezdí, v druhé hlavní pozitivum stále účinnějších brzd je menší únava prstů. Hodit přez řidítka zvládnou i canti. Je irelevantní srovnávat výstupní účinnost se vstupní silou vynaloženou prsty. Na zastavení to nemá moc vliv. Na dlouhé únavné sjezdy rozhodně ano. Tím ale stejně rozpatláváme něco co se netýká tématu. Véčka XT vs. SD7 bylo to oč tu běží. Já říkám oboje dobré a oboje tak nastejno. Výsledek závisí na gumičkách a sympatičnosti vzhledu, odstraněním mechanických složitostí z XT klesla váha a vymizí vakl apod.

              0 0
              • MlokCZ  

                Poslední trošku offtopic.

                Hodit přes řídítka nezvládnou při pořádném plášti a neklouzavém a nesypkém povrchu a větší rychlosti možná ani nejlepší hydry s větším kotoučem, už jsem tu pákrát nakousnul a docela by mě to i zajímalo od někoho, kdo si na to troufne (tím myslím např. rychlost 50+, asfalt, hodně široký plášť s měkkou směsí, 200ka kotouč + výborná hydra a teď dvěma prsty vzít maximální silou za páku). Samozřejmě počítám se správnou technikou brždění a prací s těžištěm.

                U v-ček to mám mnohokrát ověřené (tam jsem se nebál dvěma prsty zmáčknou přední brzdu na asfaltu maximální silou co jsem dokázal), u hyder, když jsem měl chvíli ve předu 200 kotouč se už ale bojím (na 180ce už jsem maximální síle dvěma prsty při zkoušení velmi blízko, ale ještě tam malinkou rezervu mám), tenhle test přesahuje hranice mojich brzdících schopností a kdyby se ukázalo, že to ty brzdy náhodou zvládnou (nebo že bych v tu chvíli zasmykoval předním kolem), tak by to mohlo mít ošklivé následky.

                O cantících v téhle situaci nemůže být ani řeč, tam jsem např. v těch Dolomitech kdysi bral za přední brzdu celou rukou maximální silou (při těch rychlostech přes 70) a prvních pár sekund jsem měl pocit, jako bych tam tu brzdu skoro ani neměl (a se setrvačnou silou nebyl žádný problém a smyk předního ani náznakem). Takže poměr vstupní síly a výstupní brzdné síly v extrémních situacích na tvrdém povrchu a pořádných pláštích má vliv pořád hodně velký (u mě dejme tomu až do výkkonsti současných brzd co mám na kole a 180ky kotouče; u rozdílu 200/180 už tam tenhle vliv není, protože pro krátké extrémní brždění mám malou rezervu i na tom 180kovém – tedy pouze ale v případě, že za to vezmu dvěma prsty, jedním prstem nemám problém zmáčknout brzdu na neklouzavém povrchu a větší rychlosti zcela maximální silou co dokážu i s 200kou kotoučem).

                Takže to je nejen o dlouhých sjezdech, ale i o maximální brzdné síle (ale je fakt, že stejně ve většině situací v terénu je pak limitem povrch a tedy přilnavost plášťů).

                A jinak jsem také vždy všechno ubrzdil, protože jsem vždy jezdil úměrně tomu, jaké jsem měl brzdy a tedy s horšími brzdami počítal s tím, že mám výrazně delší brzdnou dráhu.

                U těch v-ček pak chybu neudělá ani s jedněma. Ono u v-ček jsem stejně u čelistí u všech slušných brzd rozdíly velmi nepatrné a větší rozdíly dělají pouze špalky.

                0 0
                • Blabas  

                  Ty poslední tři odstavce jsou to k čemu se chceme od začátku dobrat. Přez už jsem nešel spoustu let. Vlastně se mi to stávalo při přechodu z jedné generace brzd na novou. To se člověk velmi! rychle odnaučí. S canti si nepamatuju, tam smyk předkem asi nešel, ale s véčkama, co vozim a hlavně s kotvama to jde. V lese samozřejmě a s XC pláštěma, abychom to zase nerozpatlávali. Paradoxně častěji při pomalých sjezdech než vy vyšších rychlostech, ale to bude podvědomím, pudem sebezáchovy, nezabrat za to na plný kule.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    S tou rychlostí to není paradox, ale normální. V malé rychlosti není problém přední kolo zablokovat (tedy myslím v situaci, že budu hlídat těžiště, abych neletěl přes řídítka), ale ve velké to už tak snadné není. V terénu je to pak dané podkladem a plášti a těch situací, kde to lze zkoušet je minimum (ale s takovým Albertem co vozím nebo ještě s větším a širším drapákem se dá i v terénu dovolit dost). Samozřejmě celá debata je o předním, zadní zablokuju kdykoliv a kdekoliv jedním prstem.

                    Přes řídítka jsem neletěl kvůli moc velkému zabrždění v životě ještě nikdy, smyk na předním jsem dostal jen párkrát a to vždy díky hodně klouzavému povrchu (a v tu chvíli na to nebyla třeba ani velká brzdná síla) a vždy jsem měl štěstí a nějak to ustál (ve všech případech jsem naštěstí tu přední brzdu okamžitě pustil).

                    Mě totiž ostré brždění vždy bavilo a provozuju ho poměrně často hlavně v situaích kdy to ani není nutné a tedy o nic nejde a já to můžu v klidu zkoušet. Když pak vyjímečně dojde na kritickou situaci kdy to nutné jde, tak se to moc hodí to mít natrénované (a neskončit buď poletem přes řídítka nebo nedobržděním).

                    0 0
                    • Blabas  

                      Lety se u mě občas objevily, když jsem vozil pevnou. Smyky ustávám a zkoušim tvrdý brždění ze stejných důvodů jako ty. Jen u nás je to občas o gumy a tak raději opatrně. Tak hodně povedeného smýkání přeju. H.

                      0 0
                • pitos  

                  jestli jde zablokovat při takových podmínkách kolo nevím ale myslím že to nepůjde. zkoušel jsem to už párkrát v menších rychlostech a v technicky náročnějším terénu.Používal jsem ale vždy jeden prst a musím říct že jsem mačkal opravdu velkou silou-ať už jsem tento jev testoval nebo to prostě bylo potřeba a nikdy k zablobování nedošlo. tento rok budu přecházet pravděpodobně na 200ku kotouč a nové brzdy tak uvidíme.

                  0 0
                • Extremist  

                  U v-ček to mám mnohokrát ověřené (tam jsem se nebál dvěma prsty zmáčknou přední brzdu na asfaltu maximální silou co jsem dokázal)… To by me fakt zajimalo, cos mel za brzdy, mozna plastove vecka z Kauflandu. Na svych XT + Kool Stop + mavic 517 rafky jsem schopen zablokovat predni kolo davema prsty uplne ladne i ted, kdyz jsem sel s vahou na 90 Kg!

                  0 0
                  • pitos  

                    a při jaké rychlosti jsi ty brzdy naplno mačkal,jestli se mohu zeptat.

                    0 0
                    • Extremist  

                      Cca kolem ve 25. On to zase takovy problem neni.

                      0 0
                      • Extremist  

                        A ver tomu, ze to byla tlama jako prase.

                        0 0
                        • Blabas  

                          No já se strašně bránim tomu napsat, že to chce fakt dobře seřídit. Lidi tu by to mohli vzít osobně. Když jsem koupil Marina s canti, byly tam velmi robustní čelisti Marin, špalky červený Ritchey a Mavic ráfky. Cesta domu byla doslova horor. Na každé křižovatce zadní kolo ve vzduchu. Těšil jsem se až trochu ohladim ráfky a nebude to tak ostrý. Naštěstí koupě na podzim a počasí + moje nadšenost z nového kola, tedy ježdění i za deště tomu pomohly a pak se už dalo beze strachu sáhnout dvěma prsty. Nechci na nikoho machrovat, ale mám dojem, že mladší kluci zažili jen véčka a canti jen na svých prvních kolech od rodičů, tedy levné brzdy/páky/ráfky. Canti top modely toho uměly dost. Jezdil jsem trial a byly to taky canti. Obecně je důležité zavzpomínat i na kvalitu špalků a ráfků, pak se dá objektivně komentovat jak brzdily. Nikdy to nejsou jen brzdy, co brzdí. Než se masově rozmohly kotvy, snil jsem jako chudý začínající pracující o Mavic keramice + Koolstop gumičky na keramiku. Cena byla tak vysoká, že jsem nakonec hupnul rovnou do kotoučů

                          0 0
                          • Extremist  

                            Vzhledem k me zavodni minulosti_sou­castnosti beru tento clanek jako bezpredmetny. Slo o zablokovani kola V- XT, ne? :-)))

                            0 0
      • coffield  

        V brzdy jsou OK. Kdybych jel nějaký ne moc extrémní závodník, na dovolenou s necyklisty, na pivo k pigimu atd. tak si dokážu představit kolo s V-čkama. Kotoučovky jsou lehce účinnější, ale je blbost to občas vystřídat a divit se pak, že po prvním zabrždění se každý systém chová jinak. Jezdil jsem V dost dlouho na to, abych mohl říct, že jsem s nimi byl velmi spokojený. A dost různých kotoučovek, abych to měl s čím srovnat… Šel bych do XT08 už jen proto, abych je vzkoušel. Kotoučovky nastupují, protože 1. móda 2. funkce 3. tím, že se rozšiřují, se cenou přibližují V-brzdám. Nelze kvůli tomu V apriori zavrhnout. Prostě make love not war!

        0 0
      • jecnak  

        Vis co ti na to reknu? www.bike-forum.cz/…7/forum.html#… O kotoucich tazatel neuvazuje, dokonce vyslovne pise: Návrhy kup si kotouče apod. nejsou žádány.

        0 0
    • Luma  

      Máte už někdo ty XT08 Včka-nevím jestli Avidy SD7 nebo ty XT08.Páky mám XT spolu s řazením -tak kotouče nebudou,nejsou­ prachy

      0 0
      • vysmátej bajker  

        Avid,váha skoro stajná a cena někde jinde.

        0 0
        • DAWE25  

          Až někam vyjedem tak ti to ukážu jak to brzdí…momentálně to mám v servisu, ale příští týden do středy by to mělo být hotový a pak hned jak se udělá trochu hezky jako je třeba teď tak někam vyjedem a uvidíš to…

          0 0
    • Blabas  

      Osobně Avid, ale je to pocitová záležitost. Totálně jsem odboural Shimano z celýho kola. XT véčka tradičně potřebují vyměnit gumídky. Jako obvykle rády řvou a mokro nemaj rádi. Po výměně za Koolstopy a to nějaký ty barevný by Opice v Saabu koukali, co to umí:-)

      0 0
    • vysmátej bajker  

      Tak dík za rady:).Bohužel to na co jsem se ptal nikdo neodpověděl no asi na zkušenosti je to moc nové.Skutečnou váhu už znám takže hledám dál.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce