• Toomicek

    Čaues,

    vybírám si bike do cca 30.000 a dost se mi líbí v Decathlonu BTWIN Rockrider XC500 27,5 PLUS (Co znamená to plus? Větší pneu?). Víceméně se nevyznám skoro v ničem a to hlavně ve vidlicích. Měřím 183 cm, tak nevím zda bych neměl sáhnout po 29", ale zase celý život jezdím na 27" rámu, tak bych to asi nechtěl moc měnit. Vidím výhodu, že vpředu je pouze jedno kolečko, ale nedokážu říct objektivně zda jde o výhodu, když momentálně jezdím na 3 plackách. Na zuby se mne neptejte vím prdlajz o převodování.

    Nenašel jsem nikde na fóru (Hledal jsem 20minut :) ) rozbor tohoto kola a jeho alternativy v této cenové kategorii.

    LINK na BIKE: ROCKRIDER XC 500

    Doporučili by jste toto kolo nebo by jste sáhli po něčem jiném?

    Díky Tomáš

    0 0
    • Rowdy  

      To kolo lze osadit kolama 27.5", 27.5" plus a 29". To je ta jejich technologie SWITCH & RIDE. Plusko jsou širší pneu. Zde jsou 2.8". Jestli ti 1×11 bude vyhovovat, to si zkus. Rozsah 11–42 zubů na kazetě znamená 381%. Proti Eagle 1×12 je to prostě míň, tam máš 500%. A proti běžným 2*11 (či 2*10) ještě míň, tam najdeš přes 500%.

      0 0
      • Toomicek  

        Je na toto nějaký výpočet? Ty procenta to je rozsah na převodech lehký – těžky? Nyní jezdím na GHOST SE 2000 (r.2013), kde mám klasickou sestavu 3*9 (Shimano Acera 44–32–22; Shimano 11–32) kolik je v tomto případě procent, tak abych mohl porovnat na čem jezdím nyní. Případně zda mohu porovnat kde jsem nyni na nejlehčím oproti nejlehčím na 1×11?

        Díky

        0 0
        • Toomicek  

          http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

          Už jsem našel kalkulátor. To přijdu o dost :(. Nějaká alternativa biku s 2×10 v podobném ražení jako je to kolo z Deacthlonu?

          0 0
        • MlokCZ  

          44–32–22 + 11–32 má rozsah 582%. Nejlehčí převod sám o sobě nemusíš řešit vůbec, ten můžeš mít jakýkoliv na 1× dle toho jaký zvolíš převodník. Takže není problém mít stejně lehký nejlehčí převod. Pokud ale budeš mít stejně lehký nejlehčí převod a přitom menší rozsah, tak současně přijdeš o nějaké nejtěžší převody.

          V odkazu je osazeno 32 převodník a k tomu 11–42 kazeta. Nejlehčí převod je tedy 32/42=0,76 (teď máš 22/32=0,69) a k tomu musíš připočítat, že je to na větších kolech než jsi jezdil. Tedy to kolo z odkazu má o 20% těžší nejlehčí převod, což odpovídá cca 1,5 převodu.

          Kdybys tam přehodil převodník na 28, tak bys dostal už skoro stejně lehký nejlehčí převod (s 26 už by byl ještě lehčí než máš teď). S 28 převodníkem bys ale měl o hodně lehčí nejtěžší převod. 28/11=2,55 (máš teď 44/11=4) a když připočtu poměr velikostí kol, tak jsi na 72% rozdílu což znamená, že bys přišel o cca 4 nejtěžší převody (při zachování ± stejného nejlehčího).

          0 0
          • Toomicek  

            Tak v zásadě se snažím tam stejně nejlehčí převod do kopců nešoupat a točím to něco mezi 2 až 4 nejlehčím převodu. Ten nejtěžší převod zase moc nevyužívám, buď to z kopce jede nebo ne a když tam přišlápnu tak stejně nad 45km/h už to netočí. Na rovině když dupu, tak jedu do 35 – 37km/h ale vydržim to 2 minuty a čus, takže pro mě nemají ty rozsahy moc valný výzam. Ten nejlehčí bude asi dobrý mít blízko, ale ten nejtěžší asi hrotit nemusím.

            Zajímalo by mně zda tyto kola nemají nějakou vadu ve výbavě, jako alternativa k XC 500 výše.

            ROCK MACHINE TORRENT 70 – 2018

            KELLYS GATE 70 – 2018

            U velkosti rámu jsem na vážkách mezi L a XL. Při 183 cm, což doporučují XL nevím. Momentálně mám toho Ghosta fakt mrňavýho (17,5 rám).

            Díky

            0 0
            • b84  

              Já přecházel loni z trekového 26 3×8 na 27,5 2×10 38–24, kazeta 11–36 a že by mi něco vyloženě scházelo jsem nepocítil. Letos přechod na 1×11, 30 převodník, 10–42 kazeta a chybí mi jeden těžší převod, což časem vyřeší 32 zubů převodník. Pokud nejlehčí ani nejtěžší převody nepotřebuješ, nebude ti nic chybět, zjednoduší se ti řazení, protože nemusíš přemýšlet, jestli toto ještě prostřední pila a větší pastorek, nebo už to shodit a dole přidat…

              Ten XC500 se dělá i v 29 palcovém provedení…

              Výšku mám 179 cm a Lko u btwinu mi sedí, když jsem zkoušel XL, bylo už dost dlouhé a vysoké.

              0 0
            • mattew1  

              Ten RM ma nic moc brzdy, nema pevny osy a vaha 13.8 kg – L ? :D

              0 0
            • palo7  

              V akci CTM myslím že je to Rascal 3.0 okolo 27.000

              0 0
              • Toomicek  

                Koukám na to a výbavou to je úplně jinde. 29" je sice něco co jsem asi úplně nechtěl, ale rozdíl nejspíš nepoznám. Díky za tip.

                0 0
                • palo7  

                  Kellys Gate je taky 29 ;-)

                  A nebo od CTM je i 27,5 a alternativa je k tomu Kellys Thorx a ty 27,5 se budou i lépe shánět

                  0 0
        • Hroch Peťas  

          Ahoj,

          měl jsem to samé co ty a přešel na 2×10 24/38 a 11–36. Nic mi pocitově nechybí, rozsah dostatečný.

          Je ale pravda , že nejsem žádný rychlík.

          Můj přechod byl spojen z 26" na 29"

          http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

          0 0
    • Slavik  

      Měřím 183cm a mám 29" kola. Níž bych nešel ani omylem…

      Není zač…

      0 0
    • xtonda  

      To jestli chceš plus pláště o šířce 2,8" nebo běžné okolo 2,2" si musíš rozhodnout sám, to není o tom, co je lepší, ale o tom co komu vyhovuje a pro jaké použití to kolo chce. 27,5" ráfek s 2,8" pláštěm vyjde velikostně zhruba nastejno jako 29" s 2,1" pláštěm. To stejné převody, jen jedno řazení je sice výhoda, méně součástí, jednodušší řazení, ale ten rozsah zvlášť s kazetou 11–42 je prostě malý, to si musíš spočítat o které převody z toho co máš teď bys přišel, nezapomeň ve výpočtu zohlednit i velikost kol, a jestli ti to bude vadit, to zase musíš rozhodnout sám.

      0 0
      • novas752  

        Ty palcové průměry nejsou průměry ráfku. 29" ráfek má 622mm, což je ve skutečnosti jen cca 24,5" a na ± 29" to dorovná až výška pláště.

        0 0
        • xtonda  

          Ano vím, bylo myšleno ráfek pro 27,5 kola vs pro 29 kola. Ty palcové velikosti a vůbec udávání velikosti kol včetně pláště jsou zavádějící, 27,5+ používá stejný ráfek jako 27,5 (584mm), ale celkový průměr 27,5+ kola s pláštěm je skoro stejný jako u 29, kde je ráfek 622mm. Tyhlety středověké míry odvozené od rozměrů lidského těla by se měly zakázat a všude používat pascaly, metry a ETRTO.

          0 0
    • Mereck  

      Já bych se ho nebál. Reba je slušná vidlice, jednoplacku bych taky z principu nezavrhoval (to říkám jako člověk s řazením 2×10).

      Velikost kol 27.5, 27.5 plus či 29 podle mě tolik nezávisí na výšce jezdce jako na určení kola. 27.5 bude trochu hravější a možná vhodnější do těžšího terénu; pokud ale chceš jezdit delší trati po stezkách, cestách a silnicích, 29 trochu lépe pojede. Takže asi záleží jak chceš jezdit.

      0 0
      • MlokCZ  

        Je tam ale jednoplacka s 11/42 kazetou, tzn. jen 382% rozsah převodů. Přitom tam mohli dát aspoň kazetu 10–42 a hned by byl rozsah znatelně větší, ale zřejmě chtěli šetřit na náboji, kde by musel být XD ořech.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.