• Radek.Hulan

    Občas se mi stává, že zadní brzda začne hlasitě „bučet“. Typicky je to při sjezdu při vysoké rychlosti, kde brzdím přední i zadní jen na cca 40–50%. Nedělá to ale pořád a je trošku problém to vyřešit v servisu, protože to nenastává vždy.

    Jednou kolo bylo na reklamaci, dovozce se k tomu moc nestavěl, tvrdil že je to jen jeho dobrá vůle, že to vůbec řeší, dozadu dal 160 kotouč namísto původního 185, karbonová zadní stavba zkontrolována, patka obroušena, mezi destičky a prasátko dána měděná pasta.

    Týden pokoj, ale začalo to opět.

    Co s tím mohu ještě dělat? Nechce se mi to zase dávat do servisu a po pár týdnech slyšet „vše je v pohodě“ a pak poslouchat fakt hlasité „bučení“.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Ruprt2  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Kubas.1  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Ruprt2  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • vinnca  

      rekl bych, ze mam ten samy problem…vzdycky to zmizelo, kdyz jsem to odvzdusnil…ale po nejake chvili se to opakuje znovu, rekl bych, ze pri skladani brzdy je nekde chyba a saje to vzduch, zatim to resim pravidelnym odvzdusnenim, ale chtelo by to kompletni zadni brzdu vsude pretesnit a zkontrolovat.

      0 0
    • spita  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Ruprt2  

      a jaké máš brzdy?

      0 0
      • Radek.Hulan  

        Avid Elixir R

        0 0
        • Ruprt2  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • jIrI___  

          U eRek mi taky občas zavibruje a „zabučí“ (pokud teda myslíme ten stejný zvuk) zadní stavba. Ale je to jen v určité rychlosti a při určité síle stisku páky, takže to nijak neřeším, protože ta situace nastává minimálně. Zkoušel jsi povolit a znovu vystředit třmen?

          0 0
          • Radek.Hulan  

            Nezkoušel, zkusím :)

            Kdyby to dělalo pravidelně, nebylo by to špatné, funguje to jako „zvonek“. Lidi fakt rychle uhnou.

            0 0
        • kyl  

          Mám stejné a zadní mi taky dělá pěknej kravál,zavzdušněná není.Jedu,zmáčknu páku zadní brzdy a začne řvat,pak třeba několik km nic ale jak ji nějakou dobu nepoužívám tak se ozve zas.Hlavně mi to dělá v prašném prostředí,možná má vliv prach usazený na kotouči.Než se setře tak to dělá kravál,čistej kotouč už brzdí potichu.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Radek.Hulan  

            Že bych umyl kolo? :) Je fakt, že to může být jen prach, umyté kolo to prvních pár km nedělá.. Asi na to jsou Avidy náchylnější (než předchozí Shimano XT).

            0 0
            • Ruprt2  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
        • BigKarel2  

          A máš tam G3 kotouče?

          0 0
          • Radek.Hulan  

            Jo, G3, centerlock.

            0 0
            • Ruprt2  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • BigKarel2  

              A nezkoušel jsi jinej, kámoš má taky Elixiry Rka a G3 ale na 6 děr, a ty kotouče jsou katastrofa…vybrujou a kvílej…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • jachymk  

          Mám elixir 5, G3, kotouč na šest děr a v sobotu mi zadní taky bučela jako kráva. Moc jsem to neřešil jel jsem k benzínce skoro po ráfku protože došlo mlíko :D a dnes žádný problém.

          0 0
    • kubad  

      reklamuj to, kolo musí fungovat!

      0 0
    • vinnca  

      protoze pri zavzdusneni a brzdeni desticky vibruji a vydavaji bucici kraval vis?

      0 0
      • Ruprt2  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Vhalasta  

      Já bych řekl jedině novou brzdu. Řeším to od podzimu (kdy jsem tu brzdu naučil vibrovat tak, že jsem zapomněl utáhnout třmen) a nepomáhá nic.

      Dá se s tím jezdit ale je to otrava. Stačí obvykle šlápnout do pedálů a přejde to, když ne tak navíc přeřadit.

      Uvažuji už o nové brzdě.

      0 0
    • vili42  

      Zkusil bych zkontrolovat naboj, jestli nema vuli. Ja u zadniho kola tu vuli mel a po dotazeni se vibrace vytratily. Ta vule byla opravdu malinka, takze bych na ni normalne ani neprisel.

      0 0
      • Vilém  

        Nekdo tu popisoval podobny problem zpusobeny volnejsim vypletem.

        0 0
    • vasek80  

      Mám Elixir 5, takže v podstatě totožné brzdy. Mám 185mm kotouč a zadek také spíše rezonuje. Vystředil jsem třmen a na chvíli přstalo. Pak se to vrací. Nežeším to. U mě je to jen když přibržďuji lehce, když o trochu více přimáčknu brzdu přestane to. Dá se s tím žít.

      0 0
    • vasek80  

      Mám Elixir 5, takže v podstatě totožné brzdy. Mám 185mm kotouč a zadek také spíše rezonuje. Vystředil jsem třmen a na chvíli přstalo. Pak se to vrací. Nežeším to. U mě je to jen když přibržďuji lehce, když o trochu více přimáčknu brzdu přestane to. Dá se s tím žít.

      0 0
      • vinnca  

        chlapi, hodne lidi to haze za hlavu, ale tak neco je spatne, kdyz to vibruje, preci neprodavaji kola, respektive brzy, aby to vibrovalo..nevim, jako da se s tim jezdit, ale porad patram, co by to mohlo delat a hledam, zkousim…se divim, ze to dela i ostatnim, myslel jsem, ze je to jen u formuli to vibrovani.

        0 0
        • vasek80  

          Podlě mě konstrukce kotouče. Když točíte prstem po skleničce od šampaňského, tak také vibruje.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Ruprt2  

      Tak já už budu hodnej.

      Mám stejné brzdy. Zkusil jsem WD40 a od té doby to nevydává žádné zvuky.

      0 0
    • StuntJ  

      pokud jsem dobře postřehl máš G3 kotouče a některé várky se jim moc nepovedly a byly dost nerovnoměrné, to by mohlo způsobovat ono bučení … Jedině to chce zkusit jiný kotouč a pak se uvidí…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • petrun  

      Tak to je docela legrace, mám naprosto opačné zkušenosti. Pokud jedu jako prase s rozžhavenými kotouči a ve sjezdech brzdím na krev, brzdy ani nepípnou. Když se ale courám krokem jako šnek s děckama od švíci a občas lehounce přibrzdím, vibrují a kvičí jak píchlé prase.

      0 0
      • Ruprt2  

        no to dělají pokud desky zesklovatí po sjezdu. To ti dělá i běžně nebo jenom pokud jsou mokré nebo po tom co dostali sodu?

        0 0
        • petrun  

          Dělají to jenom když jsou studené nebo pokud jsou mokré. Po té co se zahřejí, ztichnou a už o nich nevím. Jsou sintrované, origoš Avid.

          0 0
        • petrun  

          Schválně jsem se šel podívat. Tak zesklovatělé nejsou. Navíc při kritickém – silovém brždění cítím jak „žerou“ kotouče (bez bučení a pískání) :-))

          0 0
          • Ruprt2  

            Při normální jizdě se mi chovají slušně. Pokud jedu něco kde se zahřejí, tak potom při dalším brždění, když jsou už zchládnuté a já brzdím jen aby se neřeklo, koncertují, než zmizne ta vrstvička, která se vypekla sjezdem.

            0 0
            • AleZ80  

              Těch lidí co maj s hydrama problémy je fakt spousta ( včetně mě ). Jak je možný, že ani na jedný ze 3 motorek, který jsem měl, žádný problémy s brzadama nebyly ? A ani nikdo z mých známých, který jezdej na motorkách takovýhle problémy nikdy neměl.

              0 0
              • Georrge  

                a co teprve na autech :O

                0 0
              • Kynio  

                vše je taky z jiných materiálů a má to úplně jinou tuhost. U aut a motorek se až tak moc na váhu nehledí. U kol je vše materiálově ošizený, takže vždy vznikaj vibrace, různě se vše kroutí atd..

                0 0
              • Ruprt2  

                to co popisuju já není problém.

                To je popis chování origo sintrů na mých Avidech.

                Pokud někdo považuje za problém, když mu kolo při brždění vydává nějaké zvuky, tak je na hlavu.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • vili42  

                  Pokud je lidi hlucnyma kotoucovkama vic, nez lidi s tichyma, pak se stava hlucna kotoucovka normalnim jevem. Problem maji teda ti, kterym brzdy pouze brzdi :-) Za cas by se mohlo objevit vlakno na tema „Mam tichy kotoucovky, co s tim?“ :-D

                  0 0
                  • Vilém  

                    jak „za cas..“? to uz tu bylo asi pred dvema mesici:)

                    0 0
                    • vili42  

                      Aha! Jde to rychleji, nez jsem cekal. Tak ted nevim, jestli se mam smat nebo mam brecet …

                      0 0
                  • Ruprt2  

                    na tvou demagogii nebudu reagoat přímo, ale zkusím to ninak.

                    Když si koupíš Oktávku nebo Passata, tak tě bude vozit jako po másle nikde nic neuslyšíš. Bude dobře sloužit a jezdit, když ho nebudeš moc trápit.

                    No, ale když si koupíš speciál na rally, tak to bude všude vrzat, kňučet, pískat, bučet apod.

                    Takže pokud máš kolo na ježdění po stezce, tak jsou samozřejmě zvukové projevy při brždění nežádoucí.

                    0 0
                    • vili42  

                      To neni demagogie, to byl pokus o vtip. Jenomze sem se od Vilema dozvedel, ze to neni vtip, ale realita. Opravdu by me nenapdlo, ze bude nekdo chtit hlucny brzdy.

                      A k tvemu prispevku:

                      Jsem nestastnym majitelem brzd FormulaRX. To jsou podle tebe specialy s narokem na hlucnost nebo brzdy na jezdeni po stezce?

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        s těma je nešťastná i moje žena :-)

                        Jinak k tvé otázce.

                        Ty nevíš kde s nima jezdíš?

                        0 0
                        • vili42  

                          Tou otazkou sem chtel poukazat na nesmyslnost tveho primeru.

                          Podle me maj brzdy jenom brzdit a jakekoli pazvuky sou na zavadu. Takze delit to na vykonne a tedy hlucne, a na nevykonne a tedy tiche, je nesmysl.

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            //Takze delit to na vykonne a tedy hlucne, a na nevykonne a tedy tiche, je nesmysl.

                            //

                            Ukaž mi, kde jsem to napsal. Díky.

                            0 0
                            • vili42  

                              Mozna sem to jenom nepochopil:

                              „Když si koupíš Oktávku nebo Passata, tak tě bude vozit jako po másle nikde nic neuslyšíš. Bude dobře sloužit a jezdit, když ho nebudeš moc trápit.

                              No, ale když si koupíš speciál na rally, tak to bude všude vrzat, kňučet, pískat, bučet apod.“

                              0 0
    • Georrge  

      nedělaj se náhodou z tohoto důvodu na karbonové rámy plné kotouče?

      0 0
    • Kynio  

      Mohly by ti pomoc kotouče s unašečem. Je možný, že stiskem brzdy ohýbáš/kroutíš kotouč a díky tomu se to pak rozvibruje i do rámu. Stejnej problém jsem měl i já na fullu, ale měl jsem obyč kotouče od avidu G2, teď mám hope floating saw a za 600km sjezdů a výjezdů sem to neslyšel..

      0 0
      • AleZ80  

        Já mám taky Hope f.s. a skučí mi ta zadní i s nima. S původním G2 kotoučem jsem teda ani nejel, tak nevím, co by to dělalo s ním.

        0 0
        • Kynio  

          hm divný..pak už je to asi jen tuhostí rámu/zadní stavby

          0 0
          • AleZ80  

            Zvláštní je, že když se ty destičky ošmirglujou, tak to několik kilometrů vydrží neřvat.

            0 0
      • MlokCZ  

        Pokud stistkem brzdy ohýbá kotouče, tak je špatně seřízená brzda (což je velmi časté, že není seřízená pro zatížené kolo).

        0 0
        • Kynio  

          zvláštní ale je, že i když ji seřídíš znovu a dobře, tak to několik km nedělá a pak to zase začne. Já se kvůli tomuhle musel naučit brzdit přerušovaně a intenzivněji. Aspoň teda tou zadní u přední to je vždy OK. Teď už to nijak neřeším, protože mám po problému

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud je brzda dobře seřízená a vše další také ok, tak je třeba hledat příčinu. Což bohužel často může být rám.

            0 0
            • AleZ80  

              Myslíš, že může být problém v rámu i v případě, že po vyčištění ( ošmirglování ) destiček pazvuky na čas zmizí ?

              0 0
              • MlokCZ  

                Jistě, může. Problém je ale ještě také v tom, že skoro nikdy není zdroj problému jediný, ale kombinace více faktorů. Rám k tomu třeba dost přispěje, ale klidně se někdy stane, že s jednou brzdou to dělá a s jinou ne.

                A tedy s jistotou určit, co je hlavní zdroj problému je vždy obtížné.

                Kamarád řešil problém s LX brzdou na Treku 8500 a nikdy se mírných vibrací a extrémních pazvuků nezbavil. A zkoušelo se vše včetně toho, že tam má i jíné zadní kolo (to neměnil tedy kvůli brzdě, ale nezávisle). Věci jako jiný kotouč, jiné desky, ofrézování dosedacích ploch, seřízení, vše samozřejmostí.

                A ten rám to sem tam někomu udělal i jinému (myslím jiný kus rámu jiného majitele), ale hodně lidí s tím na stejném rámu problém nemá žádný.

                Jedny ORO K24 mi lehounce na Cubu AMS 125tce taky chvíli vibrovali, ale jen málo a jen sem tam a třeba dlouho zase zcela dobré. A nezávisle na deskách (nové třeba ze začátku ok, pak se to sem tam projevilo a zase časem ok).

                Pro ty hodně problematické případy, když se nedá s rámem nic udělat, tak bych zkusil i klidně ten extrém s kotoučem bez děr.

                0 0
                • pepek  

                  Určitě by se vibrace daly poladit změnou nesymetrie desky (poměr náběžné a úběžné části.) Já jsem např. takto dosáhl kdysi zhoršení vibrací, takže určitě existuje nějaká míra nesymetrie, která to zlepší.

                  0 0
                • AleZ80  

                  Říkali mi v Atombike, že u těch osmičkovejch Treků tyhle problémy byly. Já mám Gianta XTC 2009, těch prej prodali hodně, a nikdy tam prý nikdo s tímhle problémem nebyl. Taky by to mohl být problém s kotoučem – mám tam Hope f.s. 160 mm a přijde mi hrozně měkkej. Asi to bude běh na dlouhou trať. Vyzkouším nejdřív pastu proti pískání a jestli to nepomůže, tak tam zkusím dát původní Avid G2 kotouč.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já jsem si to právě taky dohledal s více zdrojů, že 8čkové Treky to občas dělají.

                    Přesto reklamace rámu v záruce neprošla.

                    0 0
              • Vegan  

                po osmirglovani desticek nejsou zabrzdene a tudis tak moc nebrzdi. Ja osobne bych jeste koukl zda pistky vyjizdi a vraci rovnomerne pokud ne tak to by mohlo zpubovat to proc po serizeni to kotouc neohyba a po chvili zase jo.

                0 0
                • AleZ80  

                  Taky jsem uvažoval nad tím, že bych koupil Hope 183mm kotouč, kterej je fakt hodně tvrdej díky širokýmu unašeči.

                  0 0
                  • ulipik  

                    mam komplet nový xt a prvních 300m taky bučí. Neřeším za chvilku to přestane a jede se dál bez jakéhokoli zvuku. Myslím, že by to mohl dělat bordel na destičkách.

                    0 0
      • DaSnail  

        mám jeden kotúč s unašečem a jeden bez, stiskem brzdy ich ohýbam furt a nevibruje nič… 8o)

        0 0
    • royal  

      No, nikdy bych nerek ze budu radit „bozskemu rADo“-vi :-).

      U me podobny nastalo na XT brzdach (XT kotouce na unasecich), na predni pote co jsem dal nove sintrove brzdy od superstaru.

      Reseni – jezdit, ono si to sedne. Ani nevim kdy to prestalo, ale delalo to celou Selu. Ted mam na nich 800 km a je asi ticho.

      Zakladateli bych doporucoval vic jezdit a min spekulovat (pojed s nama na nejakou vyjizdku, berem i zacatecniky :-) )

      0 0
      • HKou  

        Co se tyce tech Superstaru, tak je mozne, ze se priskvarily na pistky barvou – vibrace prestanou.

        0 0
        • royal  

          jj, po odtrzeni trochu pomohlo, ale ne moc, buci porad. Pomohlo az ojeti ;-)

          0 0
          • HKou  

            Myslel jsem to tak, ze to priskvareni pomuze, odtrzeni umozni rezonanci.

            0 0
      • Radek.Hulan  

        S „víc jezdit a míň spekulovat“ se dá obecně souhlasit. Ale ne vždy…

        2 roky dozadu na Superioru mi pořád řvala zadní brzda a celé kolo se tak nějak „kroutilo“. Dovezl jsem to prodejci, ten vyvalil oči a beze slova jel pro nový rám. Zadní stavba totiž měla cca 1cm „pohyb“ (oproti tomu, co je běžné).

        Tady se mi zase stalo to, že po tom „bučení“ zadní brzdy se propadla páka zadní brzdy o cca 2cm, k řidítkům, sotva brzdila.

        Nemusí to nutně souviset (ten kravál a současné zavzdušnění brzdy), ale je tam někde závada. Myslím, že je dobré rozlišit, zda to dělá jen kravál, anebo zda tam něco vibruje, ohýbá se a tak a nefunguje. Jen kravál bych neřešil.

        0 0
        • Ruprt2  

          no a když jsem se tě ptal, jestli je problém jen ve zvuku tak jsi neodpověděl.

          Hlavně, že teď jsi nám to vysvětlil.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.