Tak by ma zaujimalo, kedze camelback (a jemu podobne) sa stal standardom na biku, ci aj ty, co jazdia na cestakoch (silnickach :) ho tiez pouzivaju alebo su stale verny flaskam…
Tak by ma zaujimalo, kedze camelback (a jemu podobne) sa stal standardom na biku, ci aj ty, co jazdia na cestakoch (silnickach :) ho tiez pouzivaju alebo su stale verny flaskam…
Pokud plánuju vyjížďku nad dvě, dvě a půl hoďky, beru kejmla i na silničku. V případě veder jako teď beru kejml i na víc než hodinovou projížďku. A je mně naprosto jedno, co si o tom kdo myslí.
Batoh mi na silnici vyloženě vadí, takže když mám žízeň tak klidně 2 litrové flašky a když dojde, není nic lehčího než se někde stavit a dokoupit tekutiny. O camelu uvažuju na horalu, kde se spíš bojím o vypadnutí flašky ve sjezdu a taky je posed na horalu o něco vzpřímenější a batoh tolik nepřekáží.
Ja tiez zatial vozim jednu litrovu flasu ale ked uz by som mal dat 2 kg na bika, to uz je fakt dost velka zataz. To uz aj pri tej jednej flasi citim, ze ku koncu (ked je skoro prazdna) je ten bike lahsi (najma do kopca)
No porad mi vychazi vahove 1 litr vody na kole stejne, jako 1 litr v camelu :o) s tim rozdilem, ze se na zadech vic pronese. Sam davam na silnicce prednost dvema vetsim bidonum, dalsi tekutiny doplnuju cestou. A neni problem si dat flasku i do kapsy od dresu, delam to tak na maratonech i s bikem, kam se mi kvuli tlumici nevleze druhej kosik. Na pohodovych terennich vyjizdkach – i kdyz to nebyva tak casto- beru camela.
No myslim, ze rozdiel kilo na biku alebo kilo na chrbte je poznat, najma co sa ovladania a celkovej lahkosti pri stupani tyka. Lahsi bike ide vzdy do kopca lepsie (je jedno ci si o kilo tahsi aalebo nie)
to je pověra, která je jen vyvolaná nejakou iluzí. Na ovladatelnost kola má vliv výška těžiště a tu batoh zvyšuje. Že by jsi poznal kilo ve flašce, tomu prostě moc nevěřím. jinak na stoupavost kola bude mít hlavně vliv hmotnost rotačních částí / a to ještě není úplně jasný, jestli těžší kola svoji setrvačností líp do kopce neudržují rychlost / a hlavně hmotnosti kola a jezdce se sčítají. No a v tu chvíli mně moje kupecké počty říkají bidony v rámu už jen proto, že představa, jak na zádech vláčím 3 kilovej batoh je pro mě dost odpuzující.
když už se tady řeší kejml, jde to vydržet s 2–3kg vody + batoh, věci na zádech? Nebolí z toho záda?
Ne… než začnou bolet, tak to stejně všechno vypiješ.
Spis vic zalezi na batohu, s nejakym obyc batuzkem me bolely zada i s malou vahou docela brzo, co mam kamel mule, klidne vozim jakejkoliv naklad co se vedje a pohodicka. Ono zalezi jak batoh sedi na zadech…
i 6kg je v pohodě…
Pouze flašky. Vadí mi cokoliv na zádech a v každé flašce můžu mít něco jiného. V tomhle počasí jonťák na pití a vodu na polejvání, na kratší závody a normální počasí jonťák a vyprošťovák (jonťák smíchanejs gelama).
Používám jenom na dlouhy švihy v zimě,v Camelu pod bundou mi vydrží teplej čaj celej trenink…sice mám na zádech hrb jak magor,ale neznám žádny termosky ve kterých by něco vydrželo teply celou dobu.
Na silnicce jezdim docela dost a camel se mi osvedcil. Pohodli piti z camelu a moznost prakticky neustaleho „ucucavani“ je proste nekdejjinde nez bidon. Mam uplne malicky, znacka Camelbak, na 1,5l. Prazdny nevazi skoro nicm takze vezu jen vahu vody. Bagl je tak kratky, ze nezakryva kapsy dresu, coz je super. Na dlouhe trate pribiram i bidony. Na zavody vezu bidon prazdnya kdyz mi dojde voda v camlu, necham si doplnit bidon. Je to rychlejsi.
v zimě vozím camela i na silničce, protože bordel je i na cestách. v létě jezdím s flaškama, protože jejich údržba je pro mě jednodušší než údržba vaku. ale na bajku jsem věrný camelu