Zakládám vlákno, protože jsem konečně vyřešil nekonečný boj s batohy, brašnami, a nedostatkem vody. Říkal jsem si, že by se některým reference hodily. Vím že tu pár zájemců o tuto ledvinku bylo.
Je mi jasné, že mnozí budou mít vůči ledvince zcela automaticky předsudky, ale proberte se prosím. Toto je sport, ve kterém je normální, aby si chlap holil nohy a pohyboval se na veřejných prostorách v oblečení, na kterém jsou velmi jasně a s nežádanou detailností vyrýsovány i ty partie, které se na veřejnosti neukazují. Nějaká ledvinka je ve světě cyklistiky to nejmenší.
Některé určitě napadne otázka, proč vlastně jezdec potřebuje ledvinku. Snad všechno potřebné narve do batohu. Teď vás vystavím realitě, která se vám doposud vyhýbala, připoutejte se: Někteří z nás nesnáší jezdit s batohem na zádech. Teď si někteří říkáte: „Jo, není to nejpohodlnější, ale dá se to přežít, řešíte voloviny.“ Ale to si říkáte jenom proto, že vám nedochází v plné míře, co jsem právě řekl. Někteří z nás nesnáší jezdit s batohem na zádech. A taky ne každý potřebujeme s sebou vozit půlku dílny :)
Nerad jezdím s batohem na zádech, rámové brašny nemám v lásce, ale taky nerad jezdím úplně bez ničeho. Repack LR4 je zase jedna z investic, kterou si nemůžu dostatečně vynachválit. Toto není snaha kohokoli přimět si koupit ledvinku, toto jsou osobní postřehy pro kohokoli, kdo o této ledvince uvažuje.
2,5 litru úložného prostoru a až 1,5 litru vody v rezervoáru. Schválně píšu „až“, protože úplně plný vak značně ubere z celkové kapacity a nemusí proto být žádoucí ho vozit plný. Samozřejmě je potřeba z něj odsát vzduch, aby zabíral co nejmíň místa. Jak úložné prostory vypadají si můžete prohlédnout na fotkách. K levé kapse určitě mnoho z vás najde výtky. Tak trochu logické využití je pro telefon. Moje čtyřpalcové jabko tam vleze úplně bez problému, ale u velkého telefonu na ty problémy nejspíš narazíte. Kapsa je taky provedena docela zvláštně a určitě by šla udělat s více přihrádkami.
Pravá kapsa je bez zipu. Vnitřní stěny jsou z nějakého neklouzavého materiálu a kraje kapsy jsou opatřeny gumou. Teoreticky by z ní nic nemělo vypadnout, ale mobil ani klíče v ní vozit nehodlám. Naprosto bez problému do ní vlezou čtyři tyčinky a pokud se budete snažit, měli byste jich schopni tam dát až šest. Horalky jsem bohužel netestoval.
Na obou stranách je pod kapsama prostor, kudy vedou popruhy a kudy se dá vést hadice. Já jsem tu pravou taky využil pro umístění nouzového zámku (je lehučky, ničemu tam nevadí). Přímo nad kapsama jsou takové ty tentononce co nevím jak se tomu správně říká. Už jsem využil pro uchycení helmy v dlouhém výšlapu a běžné využívám pro krátkodobé odložení brýlí.
Pitná hadice je dost krátká. Zcela upřímně, pít z ní během jízdy není až tak snadné, jako s batohem. Jednak musíte změnit jízdní pozici a jednak se musíte při vracení hadice velice přesně trefit. Tady je vak hlavně o tom, že jste schopni vozit více vody. Na krátké a střední jízdy si pořád raději vezmu jen lahve (je to hlavně rychlejší na přípravu a údržbu). Pokud nechcete při pití nejprve pít teplou vodu, stačí když zmáčknete náustek a hadici natáhnete vzhůru. Voda prostě steče zpátky do vaku, kde se velmi dlouho udrží chladná. Toho jde využít i obráceně když potřebujete něco polít – pokud hadici dáte dolů a náustek zmáčknete, poteče z ní voda ven (pro mě užitečné když se chci zchladit, vozím si malý sportovní ručník).
O tom, jak hlavní prostor využít, vypisovat nebudu, každý to máte jinak. Já si s obsahem vystačím i na celý den, samozřejmě tedy s tím, že v parných letních dnech někde vodu bude potřeba doplnit. Ačkoliv jsem plánoval ledvinku tahat jen na delší výlety. Začal jsem ji tahat všude. Jezdím s ní do práce a ulehčuju si vyjížďky hned po práci (dávám nabíjet mobil na powerbanku). Brávám ji i na kratší švihy a vozím v ní nákupní tašku, abych se cestou zpátky nemusel stavovat pro batoh pokud chci nakoupit. Samozřejmě s sebou netahám všude rezervoár, ten si nechávám opravdu jen na ty delší vyjížďky.
To mě vede k otázce pohodlí. Strašně subjektivní věc, ale za sebe musím říct, že po chvíli prostě nevím, že ji mám na sobě. Pokud vás kolem pasu neškrtí při jízdě opasek, ledvinka by taky neměla. Možná to různí lidé budou mít jinak, ale mě se na straně zad při jízdě opírá přímo v místě, kde bývá opasek kalhot, tzn. nepřitlačuje se mi ke spodní části zad, kde se nejvíc potím. Ledvinka se nepohupuje, ale ze začátku budete při šlapání vnímat, že tam něco máte. S pohupováním jsem neměl problém ani při jízdě v terénu a ani při chůzi dolů po schodech. Velmi dobře je vyřešený systém utahování. Ledvinku se zdánlivě nebude dařit utáhnout „na těsno“, což může vyvolávat pocit nejistoty. Na každé straně máte popruh, do kterého můžete strčit prst a snadno jej utáhnout (viz foto ať víte co myslím). Jde s tím moc dobře manipulovat za jízdy a jak utažení, tak povolení zvládnete jednou rukou. Utažením uděláte dvě věci současně; utáhnete si ledvinku kolem pasu a stáhnete hlavní úložný prostor. Jedná se o jeden mechanismus. Co člověku nemusí hned dojít, toto je přesně důvod, proč Repack nelze stáhnout úplně na těsno a je to jeden z důležitých aspektů pohodlí. Pokud se pohnete způsobem, který bude vyžadovat menší stažení, prostě dojde k silnějšímu utažení úložného prostoru a ledvinka ani tak nebude škrtit kolem pasu. Toto má asi jen jeden jediný neduh – vnitřní přihrádka (ta do které jde rezervoár) se při utažení ledvinky může špatně otevírat a zavírat (zip se špatně táhne do „zatáčky“).