Máte někdo zkušenosti s tímto tlumákem?
Máte někdo zkušenosti s tímto tlumákem?
Udajne nejlepsi tlumic sveta…u nas na kopci jsem ho bouzel jeste nevidel :/
Ja myslel ze nejlepsi je ten Boss. Uz zase ne ?
Sáákra taky jsem měl ten dojem:-)
Lepsi pro me je urcite Bos … Cane Greek bych nedokazal nastavit s mojimi zkusenostmi … :/
.
Vytahuju tohohle kostlivce, nemáte s ním někdo jízdí zkušenosti a třeba porovnání s DHX 5coil? A je na tom znát, že to má high speed expanzi?
to uz radsi dhx rc4, bos je prumer,vsechny tyhle radoby nej jsou jen marketing
nastaveni je jen o pochopeni pincipu,co jakej čudl dela a co se pri jizde zmeni
spíš mi jde o to, že RS i CC má narozdíl do foxe nezávislé expanze.. Hele mimochodem nevíš něco o té „mé“ V10? :)
Tak sis jí objednal?:)
neobjednal, čekám na karbonovuou zadní stavbu. Mně se ta hliníková moc nelíbí a navíc ty barvy:(. Takže budu čekat, snad to pustěj dřív než na další sezonu..
stale cekam na nejaky aktualnejsi informace nez pul roku stary
jj jediný co je je z toho 25. srpna, od tý doby ticho po pěšině..
Co pak, 901 tě už nebaví?
nn 901 je super kolo a rozhodně si jí nechám, problém je, že mám jen jedno a přehazovat tlumiče, vidlice, kola atd je dost vopruz. Spíš si ale na ní chci dát 160mm vidli, tlumák s lockem a postavit to na endurko/trail.
To budeš mít solidní enduro 200mm, i když já mám co říkat se 175mm:)
nn to ne, chci tam dát monarcha XX a s tím to bude mít 175mm zdvihu. Chci to dostat pod 14kg.
Já jsem přemejšlel to prodat a koupit si nějaký 150mm kolo, jenže na 901 mě to ježdění baví prostě víc a přitom to o tolik hůř nejede..
Jako ono i na DH/parky je to super kolo (v setupu s dvoukorunkou a Coil tlumičem), ve srovnání s třeba Stinky to rozhodně chodí lépe, BigHit nežehlí lépe ale vysloveně DH kola jako třeba Gambler (230mm) a tak prostě chodí trochu lépe. Na tratě se skokama to nemá konkurenci (škoda ale, že skákat neumím:))) )
BTW koukal jsem do tvých fotek a co to máš za páčku v tý příhradovině na dragsteru?
Tipuju od smyku. Ten má, ale na levé straně řídítek nemá páčky.
JJ. Urval jsem jí v Rychlebách. U nás je to jednoduché, buď jedeš nahoru, nebo dolu. Jen si musím včas zařadit páč v kopci to už řadit moc nejde:)
Jinak to co říkám znáš, nejde ani tak o zdvih jako o geo. Normálně se mi jezdí líp do kopce na dragsteru než na starém monsteru, ale to bude asi tím že Monster byl v Mku.
Ty jsi to jel, ze jses si tak jistej?
zajímala by mě spíš jízdní zkušenost a porovnání s DHX než jen tipování dle katalogu..
CCDB má highspeed expanzi což fox nemá, naopak má ale nastavení highspeed komprese, ale nemá bottom out tak jako ho má fox. Taky v CC olej cirkuluje jakoby dokola a ne tam a zapět.
na Mtbr.com neco najdes.
Hele ale RC4 už nastavení rychlý komprese má, ne? Ten bottom out neni asi blbá věc..na druhou stranu, na sjezdový kolo při rozumně nastavenejch kompresích bych možná spíš ocenil tu HS expanzi..
Nutno říct, že na CCDB sem nejel, na RC4 jo, ale stejně mě ten CC láká víc, sem dost teoretik a rád se do všeho co mám na kole důkladně ponořim, a tohle si nechám líbit :-)
jj má, takže rozdíl je hlavně highspeed expanze..
Myslím si, že když se nastaví rozumně highspeed komprese, může to být lepší než bottom out co mám na DHX 5coill…
RC4 jsem bohužel nejel
Jestli je to ten ICE co všem radí na dolekopu, tak pochybuju, že toněkde pořádně projel.
Tak co otestoval jsi CCDB?
Dneska jsem ho namontoval a projel jen tak kolem komína, mám tu vytypované místa kudma jezdím často a vím jak se to tam chová, naladil jsem ho jen tak v dílně a jak jsem s tím vyjel nechápal jsem, ty vole jiné kolo. Citlivost je výborná, DHX RC4 se moc nechytá. Sobotu neděli strávím laděním v parku tady v polsku, takže pak budu vědět víc. Ladil jsem jen tak od oka, ale jak jsem si na stránkách CC našel naladění pro treka tak jsem to měl skoro podle nich:-) Myslím že budu hodně spokojen a už to z kola nesundám.
jsem Ti to rikal, ze je to jak na jinem kole :)
No jo, jsem na to zvědavý v pořádném terénu, už se nemůžu dočkat.
popravde, jsem porad nadsenej, jak to chodi, uplne jinej pocit z jizdy, je to divny, ale kolo je daleko tissi, ani retez tolik nemlati, no parada
Jsem dosti nespokojeny a kriticky clovek. Nebyvam casto nadseny ale tenhle tlumic je bomba. Dnes probehla konecne poradna testovacka a ve vsech ohledech perfektni vysledek. Spousta pocitu muze byt subektivnich ale Naprosto obektivni a nazorna ukazka citlivosti je ze e tlumak viditelne pruzi uz jen pri tom kdyz tlacim kolo po kamenech velikosti krabicek od zapalek toz to jsem nezral u zadnehi jineho tlumaku. O tom co to dela pri dopadech odpalech na korenech pri brzdeni atd. se rozepisovat nebudu.
To zní dost úžasně, za kolik se dá v Čechách vůbec sehnat? Na netu sem ho našel v rozmezí od 600 dolarů do cca 550 liber (12–17 tisíc).
Bez ****** poznal jsem zretelny rozdil oproti dhx rc4 pred nim jsem mel jeste dhx 5 a rozdil mezi foxama byl tyky ale CCDB je jeste o tridu jinde.Vzal jsem ho v krabcycles za 14 bez pruziny a mel jsem trochu vycitky ze mrham prachama ted uz je nemam.
Ta RC4 nechodí nijak úžasně, ale ten ccdb na zkoušku by mě lákal i když nedokážu si představit, že by mě to žralo ještě líp než teď. Necítím pod zadním kole vůbec nic.
Hmm taky jsem tu nekde psal (asi pod fotkou ccdb v sekci kola a komponenty)ze jsem s tim jak mi maka bike spokojen a ze si neumim predstavit ze by to slapalo vyrazne lip. No a je to tady a je to znat docela dost.
Tak oproti foxu je i ten x-fusion úplně někde jinde. Takže bych ho chtěl srovnat s ccdb. Fox už mi na kol nesmí, jak vidle , tak tlumič.
No cece lakas me s tim X-fusionem cim dal vic. Po letosni sezone jsem si rikal, ze bych mohl dat biku jako vanocni darek nejakou pruzinku do zadu, a asi to tak i dopadne. Navic ten X-fusion neni ani nijak moc drahy… :o)
Akorat tam mam ted atyp tlumic, tak snad se s tim zadni stavba popere
Mám na Monstru taky X-Fusiona, sic tu nejnižší verzi bez doufoukávání vzduchu, ale musím potvrdit, že chodem úplně někde jinde než lišák. Javor to dneska vyzobalo i broučkama na trailu:)
A neví někdo, jestli by šel nějakej pružiňák na IQ?
http://forums.mtbr.com/…-792930.html#… tady taky neco, moc se mi libi, mam rad kvalitni veci za rozumnou cenu :)
Jsem fakt nadšený, proto by mě zajímal CCDB abych porovnal. Hlavně už mám vychytané nastavení s HSC už nehýbu a do bikeparku stáhnu LSC na minimum= super plyš a na enduro 6 kliknutí a zobe moc pěkně a přitom je fakt stabilní pod šlapáním. A když chceš na pamptrek, tak utáhnu komprese na max a je z toho HT. Můžeš do toho šlapat jak do zelí a stejně se to nehne ani o píď.
Tak to zní taky výborně, něco víc zamykatelnýho s pružinou bych bral, Vivid i s utaženou kompresí houpe dost.
To je pekny na dhx to moc velkej vliv nema (skoro vubec), az pritazeni odskoku omezi pohupovani.
Jakou mas delku bo na bazaru prodavam 240 ccdb je v perfektnim stavu.
215mm
Ten fox jsi jezdil na sx? Zkus to nastaavit podle tohoto clanku …
Nemám problém ten tlumič nastavit, ale extra citliví není
treba to muze byt jeste lepsi s bosem :D
„My advice would be haven spent time on both ccdb and Bos is go with Bos if you can,easier to setup and better performance albeit only slightly (5–10%). The ccdb is awesome but the stoy is magical :-)“
Ale nekde jsem nasel zminku od cloveka co je jezdil vsechny ale nedokaze rict, ktery je nejlepsi, udajne ruznym ramum pasuji ruzne tlumice.
No ten cane creek funguje na jinem systemu nez vsechno ostatni proto jsem taky zvoli prave ten. Pripada mi logicke ze opravdu diametralni rozdil ve funkcnosti musi byt dan diametralne odlisnou konstrukci jinak nebudou rozdily tak vyrazne.Taky moznosti nastaveni jsou sirsi nez u fox boss atd. takze myslim ze neni problem ho naladit pro jakykoli ram
Ja nekde cet, ze nefunguje na ibisu mojo protoze ma klesajici krivku prepakovani, a CCDB nema bottomout, narozdil od foxu (proto ho tam asi montuji), ktery je udajne hodne progresivni.
Tak ten bottom out taky není žádná výhra, zapomeň na to, že to ovlivní (přitvrdí) tlumič jen někde v poslední třetině, jezdil jsem na DHX 5 či RC4 5 roků znám ty tlumiče. Já bych si dal možná radši občas nějaký ten doraz, než drncal celou dobu na už tak tupém tlumáku, ještě zabitém přitaženým buttom out a natlakovanou expanzkou. Záleží jak velký je na ibisu absence bottom out problém.
z mé zkušenosti jezdce, kterej fakt neumí jezdit a tluče po dorazech cokoliv umožňuje CCDB lepší nastavení. Když přitáhneš HS kompresi dostaneš to do stavu, kdy to při velkejch rázech jde jakoby celej zdvih pomaleji a tím to nejde pak nadoraz. Zatímco pochybná účinnost bottom outu na DHX to moc nezachraňovala. Prostě s CCDB to chodí na dorazy míň a je to citlivější než s DHX a to mám stejnou pružinu.
bral jsem ho z Nemecka a vyjde na zhruba 13kkc http://www.bike-mailorder.de/, nebo z TFtuned to vyjde skoro na stejny prachy
Ve fanatyk bikes maj jeden snad 10,5" a že prej by na to uměl udělat pro lokála nějakou dost slušnou cenu, ale na mě je to dlouhý ;-(
Na mě taky, a teď na to prachy rozhodně nemam.
Seru na laborovani se vzduchem… Chci taky poradne pero do zadu… :-D
a jak funguje vivid? Ten ma taky nastavovaci oba odskoky.
jj ccdb stojí za to..
Taky by mne zajímaly dojmy,já testoval vzduchového a moc mě nepřesvědčil.
a s nějakým jiným vzducháčem máš zkušenosti?
mně by třeba zajímal X-Fusion Vector HLR Air
Zkoušel jsem ten ccdb air a strávil jsem s tím kupu času,protože jsem zkoušel měnit i ty vložky do komory kvůli progresivitě a pořád to nebylo ono,bylo zo lepší než fox ale ne o tolik kolik jsem čekal,takže jsem nakonec dal ten X-Fusion Vector HLR Air a jsem s ním spokojený,ale pružina to není to je jasné.Jinak na druhém kole mám toho monarcha plus rc3,co máš na kole a myslím,že to je dobrý tlumič,jen chce dát větší sag než těch 30 procent,protože je moc progresivní.
a kdybys měl srovnat toho Monarcha a Vectora?
…na Monarchu mám cca 30–40% sag(ale je přetlumený, budu ho brzo dávat do bikelive na přenastavení komprese z Medium na Low)
To srovnání by šlo dost těžko,protože monarcha mám na spešlu se zdvihem 140 a xc použitím a vector je na nomádovi na enduro,každé ma jiný systém zavěšení,takže nějaký závěr jde dost těžko,můžu srovnat jen s foxem rp23,kterého jsem pučil od kamaráda,když mi na spešlu odešel ten původní tlumič a to je citlivějsí a progresivnější.
odkud jsi bral toho Vectora Air, Mojekolo.cz?
běž do pružiny. Dávat na FR kolo vzduch je nesmysl. Těch 400g za to stojí.
no, ta lehká prdel teďkom se vzduchem se mně zatím víc než zamlouvá, ještě uvidím…
(tenhle týden zkusím nahodit pružinu z Monstra, jsem zvědavý, co z toho vyleze)
Tak po prvním dnu s CCDB-Air-CS musím řict že se mi to prozatím hodně líbí.
Najít si nastavení obou kompresí na různé typy ježdění asi bude chvíli trvat, ale:
Vazne je ten climb switch tak znat? Vozim CCDB Air a ve spojeni s CTD bych nejakou moznost uzamceni bral…
Jako takhle:
Ale mám na tom najeto nějakých 80km, takže na nějaké dalekosáhlé závěry jsem ještě opatrný (…prostě budu muset nazkoušet na nějakém výjezdu co jezdím pravidelně).
Znát to tedy je – pocitově větší změna než propedal na DHX-ku, s výrazně menžím ztuhnutím stavby pro berovnosti. Ale rozhodně ne jako nějaký tvrdý lock nebo 3-kovej propedal na RC23, to zas ne.
Jinak teda:
Nezni mi to az tak presvedcive, jak jsem cekal. Jeste promysli, zda mi to stoji za reseni prodeje puvodniho CCDB (200/57) a koupe noveho s CS
Jinak me se progresivita trochu zlepsila pote, co jsem vic povolil HSC. Pri doporucenym nastaveni na muj ram jsem tu stavbu nedostal nadoraz ani pri extra velkym podhusteni tlumice, ted uz je to ale lepsi (povoleno asi o 1,5otacky)
Takhle – předtím jsem zkoušel rám i na obyč CCDB bez CS. A upřímně, kdybych měl měnil tlumič – třeba monarcha nebo RC2-ku za CCDB, tak bych si vybral ten s CS.
Kdybych už měl CCDB bez CS, bych se na to asi vybodl, samotnej CCDB je co do pohupování nastavením LSC laditelnej i tak celkem do optima. Leda snad kdybych měl hodně dobrou šanci střelit ten starej a stálo mě to max dvojku – trojku doplatit, jinak fakt ne.
Btw – s tím nastavením HSC a progresivitou, to by ale spíš naznačovalo, že nastavení HSC na CCDB je spíš rychlost komprese, ne práh (jak se píše nahoře… ).
cim vic otevres HSC, tim mensi bude odpor tlumice jit do zdvihu pri rychlych ranach(prejizdeni prekazek, dopady,…), tzn ze bude do toho zdvihu i casteji chodit > bude se jevit linearnejsi
Přesně kvůli zmíněnému problému jsem ten tlumič poslal dále,měl jsem sice verzi bez CS,ale fungoval v celém rozsahu jen při sagu cca 50% jinak byly poslední dva centimery prakticky nevyužitelné i přes různá nastavení,přičemž doporučený sag je cca 20%,tudíž nač mít kolo z takovým zdvihem.
Proto začali prodávát hv komoru.
tak HV komoru mám.. a doporučený sag na CCDB je 28–33%
A nechodi to treba od vyroby s vyvlozkovanou komorou? :-)
Ne ty vložky jsem měl v balení zvlášť,ale nebyla tam ta XV komora,tu dělají snad až teď.
Ti jsem mel na mysli, meli prave problem ze na nekterych ramech to tlumice nedokázali využít celý zdvih, meli s tim hodně problemy u knolly
U ceho to vlastne bylo, sag 20% to je dost malo. Ja na Enduru jsem ho jeste vyvlozkoval abych nechodil do dorazu na kazdym malym dropu. Sag mam teda 30% coz je cca 18mm na 64 zdvihu tlumice.
Tak pardon bylo to taky těch 18mm u 63mm tlumiče na santovi a po jízdě mi zbývalo 12 mm nevyužitého zdvihu tlumiče i když jsem šel z metru na placku,vidlice mi chodila hezky v celém rozsahu,takže k ní ten tlumič moc nesedl.
To bylo pred Vectorem, nebo zkousis nejakou nahradu za neho?
To bylo před vectorem,který je navíc o 100g lehčí,sice nemá žádný udělátko typu propedal,ale mi to nějak nechybí.
U zehle velikosti nezajizdi pistnice cela. Vemku je asi 75mm , takze po dorazu je gunicka cca 11mm od konce.
Já jsem ho vyfoukl a změřil krajní polohy,ty máš tu XV komoru,nebo normální?
Mam normalni a jeste vyvlozkovanou
Jestli to nebude tím,že jezdíš větší peklo než já :-)
Enduro je jen lehce progresivni, tak to bude spis tim. U Vivida Air na Scottu Voltage jsem taky musel vyvlozkovat komoru. Ale je fakt ,ze potebuju aby to sneslo nejaky dropy cca 3m ,ale skacu jen ty co maj normalni dopad.
Tak když jsem to upustil ze 160 na 150, a zároveň povolil o 3/4 otáčky HSC, tak se asi blížím použitelnému nastavení.
Zbývá nevyužitá rezerva cca 5 mm zdvihu tlumiče při nastavení na 20/63mm SAG…
… což by mělo (5/63*160) odpovídat cca 12,7mm nevyužitého zdvihu zadní stavby – kdy zároveň mám cca 15mm do konce zdvihu na vidlici. To počítám bude s ohledem na progresivnější konec asi ta rezerva na nějaký zprasenější dopad (ale to se ještě zjistí).
Každopádně tlak + HSC nějak synergicky ten průběh jak jde tlumič do zdvihu ovlivňují – a to zásadně.
takze, pokud by nekdo resil cenu servisu na DB, tak Mi dnes prisla faktura a dela to 2750 Kc, coz neni uplne malo.
Já platil v létě tuším něco málo přes dva u Kraba, spíš mě žere, že to tam musí zas. Zase tomu tluče povolená pístnice:(
jo u Kraba, jinak podle popisu, menili vsechny tesneni, coz si nejsem jistej jestli udela servisak u Svece, no doufam ze to bude drzet, povolena pistnice? jako v oku, nebo u pistku?
v pístku, ono to funguje,ale tluče…
aha, takze sparne dotazenej sroub, co drzi pistek, nu doufam, ze me se povolovat nebude, foxe jsem si v klidu rozebral a udelal si repas sam, ale do DB se normalnima nastrojema nedostanu a pokud si je vyrobim, stejne to nenatlakuju. na servis zlaty DHXo
Co nenatlakuješ? Expanzku? Proč, nedá se dostat k ventilu? Jestli se CCDB fakt nedá udělat doma, tak už ho asi ani nechci…
Pokud je na natlakování potřeba redukce s ventilkovým závitem, podobně jako na rock shox mám očka 8×32 a 5×36 doma.
zadny ventilek, tam neni, natlakovany to je dusikem, a hlavne nesezenes zadny tesneni
do toho proste nic nenasroubujes, a otvirat se mi to nechce, pokud nevim co je pod tim sroubem
Miss cervenec? :-)
WTF?
No schvalne, co je pod tim sroubem?
no ventilek tam neni, staci se podivat sem http://www.sicklines.com/…mbled-dbair/ je to na tom videu videt cely rozebrany, a v ty pretlakovce podle Me je nejakej ventil na jehlu, jako byl na starych fox tlumicich, muzu se plest, ovsem pokud se nedostanes k nahradnim tesnenim, tak i kdyby tam byl, je Ti to k prdu
Ahoj,
kde se dá aktuálně nejlevněji sehnat CCDB CS air? Nějak se mi ho nedaří najít pod 17 tisíc. Klidně ho objednám i z ciziny.
Díky
nový či bazar?
Nový, potřebuji ho s tou úpravou abych ho mohl dát na Specilized Enduro 2014
K tomu nemusí být nový, ne? Z bazarů zkus pinkbike a mtb-news.de, ale myslím, že takovou specialitu neseženeš.
Tohle by tě mohlo zajímat. Jestli týpek začal s výrobou.
co ten za 9 na cyklobazaru?
Primo na enduro, ale je to hodne drahe …
Na bikemarktu se docela často objevují verze pro Enduro a i za „slušné“ ceny.
Mi dnes právě dorazila CS verze. Je jako nový a ještě rok v záruce. Jen jsem zkusil napsat týpkovi, který prodával kombo rám + tlumič. Moc šancí jsem nákupu nedával, ale měl zájemce jen na rám a na mě zbyl tento krasavec :))
Máš správné vložky do ok? Mám tu pár 25.4mm a 40mm
Diky za nabidku, ale mam spravne.
fajnej!
To jo. Jen mi moc opticky nesedí kombinace černý rám, kashima vidle a CCDB
S RAWem by to asi sedělo lépe :/
no spis bys mel zahodit kashimu a poridit poradnou vidli :))
Njn, kdyz ja rad snizovani zdvihu, tak nemam moc na vyber :)
Řešil někdo v poslední době repas Cane Creek Double Barrel Air?
Utíká mi tlak…
A kde? Krab? Nebo už to umí i někdo jiný? Třeba nějaký Slovák?
Případně nějaké reálné ceny?
Jo u Kraba.
Cena není moc pěkná, ale jak se říká: kdo chce opičku…
*1:)
Me by fakt zajimalo zda to funguje nejak lip nez treba RS Vivid, vetsinou kdyz clovek cte o jinym levlu tlumeni je to bos. Tak pak jestli ma smysl do tehle opice cpat banany … :-)
Já už se rozhodl, že ne. U Kraba se válí jeden kousek za dobrý peníz přesně v mým rozměru, ale kašlu na to. Dávat víc jak 2× tolik, než za případný repas třeba Foxe se mi fakt nechce. Zase je plus, že se dá tenhle tlumič, na rozdíl od toho Bose, u nás servisovat.
A co za rozmer potrebujes? Ted ja na dolekupu jeden vivid AIR za fajn prachy sem to psal TJK, ale je to salat … :-D
Originál je 222×63,5… :-) Ale vleze se v klidu i 222×69.
No vleze, ale neprasti nekde o neco na dorazu?
Ne. Sám pán DW ho tam doporučuje a už jsem tam měl i X-Fusiona HLR Air a v pohodě. Zavěšení je tam shodné se 7pointem, jenom je tam tlumič s kratším zdvihem (stejné délky).
A HLR jsi tam nenechal proc? Pri rozhodovani se „co na torque?“ jsem omezil vyber jen na hlr a ccdba. Nakonec jsem sehnal ccdba cs, jeste rok v zaruce za sympatickou castku, takze bude ten. Jen doufam, ze se v tom nastaveni neztratim. :)
tusim, ze netrefil vnitrni prednastaveny rozsah nastaveni (kamos ho mel taky a vymenil ho prave z tohohle duvodu, paac komprese byla furt jako by lehce privrenejsi, nez poteboval)
Přesně tak. Na DW Link je třeba hodně otevřený tlumič. Navíc byl asi až moc progresivní, ale to bych přežil. Jinak chodil velmi obstojně a na nějakém jiném rámu bych si ho určitě nechal. Ale nechtělo se mi to posílat do bikelivu a řešit s nimi nějaký tuning.
Jasně, chápu.
Vyhodou toho CC zustane dycky uzivatelska nastavitelnost. Ale jako vsechny dobry veci, i todle ma svoje stinny stranky. Ono taky bude zalezet jak moc pak vivid sedne k danemu ramu, na kterem se to testuje a jak je vnitrne nastavenej.
Nicmene cet sem recenze kde jim CC spis prisel horsi nez Vivid.
BOS je imho holt takovej „tuningovej“ tlumic/vidlice uz z fabriky. Aby se clovek dostal s jinym produktem na shodne vlastnosti, chce to pak nakej upgrade od Avalancheracing apod.
Bejt tebou placnu tam vivida, jediny, ceho bych se u nej bal je spolehlivost (ale jak tu tak ctu tak mozna nakonec bude i lepsi nez u CC)
no ja nevim, Vivid taky neni zrovna etalon spolehlivosti.
Nastavitelnost CC je jeho hlavni devizou, jak pises, u ostatnich tlumaku bude vicemene odkazany na to, jestli ti sedne vnitrni nastaveni k ramu ci nikoli.
Viz moje posledni veta.
Tak četl jsem že na můj rám je fox s avalanche tuningem lepší volba než CCDB, protože chodí líp a váží půlku. Ale avalanche je jaksi v těchto zemích nedostupný.
Kde jsi to cetl?
mtbr, vlákno o spitfiru, teda jestli jde o to, že fox s avalanche tuningem je lepší.
jak píše deekay, avalanche mění vnitřnosti tlumicí části za svoje, takže z foxe zbyde jen skořápka.
To bude proto, ze Avalanche udela z FOXe vicemene svuj tlumic :) A oni vedi co delaji.
Me ted monarch+ chodi presne jak si preju, ale zase jak napotvoru by chtel poladit Pike :D (A to sem si predtim rikal, ze ve standardu je to ideal)
Anebo u vividu potuníš/dát potunit shimstack na svůj rám, daj se koupit sady pro různý druhy komprese, ze kterejch už by něco seskládat šlo. Bude to míň user friendly než u CCDB, ale jak to jednou zmákneš, tak už to pak nemusíš řešit…
Co ja vim, tak akorat Inline mel problemy ze zacatku, pry by ted mel byt poresenej. Jinak nevim o tom, ze by nekdo mel s CCDB problemy. Ja ho mel jen sezonu, a nastavit ho pro me znamenalo tejden (= 7 dni v kuse) jezdit na par trailech co dobre znam a zkouset nastaveni, ale ve vysledku sem mel tlumic co zdaleka predcil cokoliv sem kdy zkusil nebo mel.
Na pinkbike si par lidi dost chvali ty Vividy, ja neverim, ze to bude lepsi nez CC. Mozna jo, jel sem jenom na starsim, 2012, prej to dost vylepsili od ty doby, ale znam 4 lidi na Vividu a dvoum odesel po pulce sezony (vytah pistnici z tlumice..), takze o tom nejsem presvedcenej.
Podle me kdyz ma clovek trpelivost a tuseni o tom, jak nastavit tlumic, tak je CC top. BOS ti nastavej podle toho jak si predstavujou ze asi jezdis podle toho co jim popises, a jestli pak budou stacit moznosti nastaveni tvejm predstavam nedovedu posoudit. Zato vim, ze servis je absolutne naho*no. Otaznikem je DVO, tam to asi se servisem nebude lepsi, ale mozna bude fungovat supr, mozna taky ne..kazdopadne z tlumicu co sem zkousel – Vivid, S*toy, RC4, DHX4, CCDB a Ohlins je pro me CCSB porad top volba, nobrz si s tim proste udelas co chces, a oservisovat se necha relativne vsude. + Cane Creek sou dost prijemny lidi.
No takhle – on ten CC nejak imho nema predpoklad bejt technicky lepsi, vsechno to bude v tom jak si sedne nebo nesedne nastaveni jinyho tlumice s ramem, kdyz to porovnavas mezi sebou.
Double Barrel. To je technicky/teoreticky vyhoda, ze tam ten olej cirkuluje, cili se muze lip chladit coz sem teda nikdy nepoznal na funkci, ale nekdo to resi. Podle me ma teoreticky navrch, prakticky ja s nim byl spokojenej 100%, ale hlavne proto, ze, jak rikas, mi jinej s nastavenim z fabriky proste nesed, a ze mel mizivej odtrh. Mozna v tom bylo trochu placebo, kazdopadne bych si ho koupil znova, a jestli se mi Ohnils nepovede nak supr prima nastavit, tak to tak asi dopadne..
Sis koupil jen ram nebo komplet? :-)
Ram. Dovedu to za ± o $1000 vic[nez komplet] poskladat na karbon kolech a komplet Saint/SixC, tak sem komplet zavrhnul. Ale nebude cervenej, na to nejsem zvyklej :(
Tam stejně určitě jiný ani nesedne, takže to aspoň nebudeš muset řešit… ;-)
Sedne. Troy na tom jezdi RockShox a Gwin lisku. Mista na CCDBA je tam taky dost, melo by to byt dost kompatibilni. Ale uvidime, neprisel mi tam ten Ohlins spatnej, konec koncu je interne hodne podobnej CCDB, a chovanim mi taky neprisel uplne jinej, jen se bojim, jestli mi bude stacit rozsah nastaveni. Sem dost lehkej, a jezdim celkem agresivne (jako ne dobre, ale jako dement, zejo), tak vozim mozna trochu nestandartni nastaveni..
A jak s pakama? Stale ke stredu Zeme i na novy kytare? ;)
Tak to je logický ne?
Tak ja jen, jestli se neco zatim nezmenilo :)
mám to stejně…
To neni placebo :)
Jinak ta cirkulace oleje tam je tusim hlavne kvuliva kavitaci.
Dobrej bod. Kavitaci to asi muze omezit, resp. jeji vliv na chovani, bych tak rek. Zas expert nejsem, ale dava mi to smysl. Kazdopadne chladi to prej taky lip, zejo. Konec koncu ten plast tlumice po Garbo DH kdyz je ve stinu 30 se zahreje tak, ze na nem neudrzim ruku, tak se asi hodi, ze se to tam nemicha jen vevnitr ale cirkuluje kolem vnejsiho plaste :)
Treba mi prijde ze se CC chlubi touhle krivkou? Ja myslel ze se vsichni snazi dosahnout linearni. viz RS a Fox.
Vsechno zalezi na meritku os :)
Mam tu graf Vivid vs CCDBair a je to dost podobne
řešil, u kraba, vyřízení rychlé, cena za servis oproti foxu vyšší, vzduchovka za 1600Kč. Na to co stojí celková repase se mi ani nechce myslet.
To je hustá nálož, to bude kompletka stát aspoň trojku, ne?
jj tak nějak to bylo, když měli cenu ještě na webu.
trosku vic…
hele jak dlouho Krabovi trva vyrizeni servisu tlumaku?
…±tyden?
to ti reknu az mi prijde… deklaruje 3 dny plus posta…
tak pak dej vedet
…ale pokud ty tri dny, tak dohromady to bude ten ± tyden
to je porad pohoda… jestli to prijde pristi tyden bude to super… pristi tyden dodelam i ostatni veci na kole takze bych pekne poskladal a mam sezonu klid… :)
ja mam pro tyhle pripady servisu a nehod jeste zalozni pruzinak Manitou, nic moc, ale jezdit na tom jde
…takze ten ±tyden, dva se snese :)
Ofiko ceny co jsem zjišťoval. Já posílám příští týden na komplet :( Nedrží mi tlak a lehce kroužkuje takže to asi sfouknu celé najednou ať to nemusím dělat 2×.
část) 3 500 Kč
Nezkoušeli jste dát někdo CCDB na jehly? RWC má jen průměr 15mm, musel bych teda zvětšit oko z 14,7 na 15mm. Nějaká alternativa ideálně přímo na 14,7?
já ho mám na amachette..
Já na Huber bushings. Ale u mě se oka moc netočí.
hele je to vyraznej rozdil na cem je to ulozeny? Koukal jsem na tlumak a pouzdra v okach (vypadato jako nejaky karbon nebo co) mam za rok celkem vydreny… ze bych to vyresil…
abych upresnil, myslim ty vlozky v oku tlumice
abych upresnil, myslim ty vlozky v oku tlumice
Můžeš je nechat si u něj udělat vložky do oka. Má 3ks za 7EUR a za 10,50EUR má takový pěkný nástroj na jejich výměnu. Oboje mám a funguje super, doporučuju. Posílá to velmi rychle, podle mě nejlevnější možnost pro CCDB.
Bushingy od něj nepotřebuješ pokud už máš originál pro svůj rám. Sice chodí o něco hladšeji než ty původní, ale u Banshee je to stejně jedno, protože tam se osa v oku tlumiče skoro netočí.
toci se tak o 30 st, podle aktualniho vydreni tech vlozek… orig osy a podlozky mi prijsou ok, jen to ulozeni v obou okach je vydrene… huber bushing ma ty vlozky viz obrazek? montazni sada pobavila…takovy pripravek si vyrobim v garazi za 5 minut… :D
Jo, vložky vypadají přesně tak.
Tak pokud máš dílnu a materiál, tak asi jo. Pro mě je snazší si to koupit od něj hotové.
Jak pise niz scottman, carbon tam nemas, je to stoceny plech s PTFE povlakem. Tohle co mas na obrazku a co pouziva huber jsou polymerova pouzdra a vzhledem k tomu ze je to nemcour tak tipuju na firmu IGUS a jako vhodny material Iglidur J.
Takze jde vicemene jen o vyrobu tech (pravdepodobne) tvrdoeloxovanych cepu do nich co dela huber.
Vlozky samotne v ruznych rozmerech se daji koupit od hennlich.cz
Rozdíl to je, ale ne nijak zásadní. Karbon to není, je to nějaký teflonový povlak či co. Jsem ti jednu sadu těch bushingů na podzim / přes zimu posílal, to už jsou K.O.? Já vozím Hubery a spokojenost, chodí hezky a je to dost levné řešení.
Kdyby měl někdo zájem vyzkoušet Vorsprung Corset Air Sleeve pro Fox, tak bych jeden měl. Velikost 8.50×2.125/2.50, malý průměr. Přenechám ho za náklady na dovoz.
Na co to je a kolik to stoji? Jde to i na RP23?
Je to na RP23, na ten jsem to chtěl.
Já se hlásím, jestli ještě je volnej.
Piště mail, ať v tom mám pořádek.
My chceme tez mit v tematu CCDB poradek. Toto je spis do Daruji, vymenim, levne prodam ;)
Si ho skusal a nesadol ti?
Ne, je nepoužitý, nevyužiji ho.
Tak všechno špatně, mi to tam nesedne. Nakonec tam nacpu něco s expanzkou..
Máš velikost „large“?
joo
máš mail…
Zadar.mam Cane Creek ale pruzinoveho a zjistil jsem,ze mi struna na par mistech dre o telo tlumice.tlumic i kolo nove.nevite cim to muzee byt?
Zeptej se sveho prodejce, kde je chyba
ahoj. trochu zapasim s nastavenim double barrelu air. stahl jsem si ze stranek cane creeku, jake bych mel mit hodnoty HSC LSC HSR LSR. vim, ze je to stav, ze ktereho pak si donastavim podle sebe, ale nejak uz tady tapu. hledal sjem na youtube a tam jsem taky nic poradne nenasel.
otazka: co podle nich znamena „turns“ a „clicks“ jak odelam, co jsou 2 turns a nebo 13 clicks? a jak mam vubec zacit? dat to jakoze na nulu a z toho stavu zacit?
dik.
Turn bych tipoval jako „otočku“ tj. 360 stupňů a click se snad ani jinak vyložit nedá, ne? Jinak samozřejmě tohle tovární doporuceni mumíš točit „od nuly“.
klik je poloha při otáčení, není to ale moc patrný…
hlavně nepovoluj nic přes max ale jen do mírnýho odporu, nebo to zničíš!! Hlavně u vzduchu bacha.
jinak někde jsem psal poměrně step-by-step návod jak na to…
edit, postup je tady:
Zdarr
Mam tu jeden „zásah“ hobíka :-D
Mam dotaz na LSR. Vcera jsem tunil InLine na trailu a tocil jsem do plusu a slo to porad …ne jen 25 cklicku ale cca o 1/3 vice až dsšlo k tomu že jsem ten sroub asi vytocil uplne a odfouklo mi to vzduch a vyprsklo krapet oleje.
CO jsem udělal špatně? Nikde v instrukcích jsem se nedočetl že to jde víc a mam si 25 clicku počítat ..
Musim na servis? :-S
Diky
To bude asi to co píše kešu nad tebou, ne? „hlavně nepovoluj nic přes max ale jen do mírnýho odporu, nebo to zničíš!! Hlavně u vzduchu bacha.“
No jo Pedro, hácek je v tom, že žádný odpor nebyl …
tak už je v nabídce i pružinová „enduro-specific“ verze s Climb-Switchem
A dokonce pružinový InLine… :-)
Sakra, ten by vlezl asi i do Strive :)
Co to je? :-D
Kdyby chtěl být někdo CCDB pozitivní tak můj je na prodej http://www.bike-forum.cz/…arrel-air-cs
V zimě odlehčuju, kolo už je rozebrané takže projekt na jaro je jasný :-) dietka :-D
Co na tom chceš odlehčovat?
Jo to je opravdu zapeklite a kazdy gram bude stat balik, uvidime jake budou a jestli vubec budou vanocni premie :-D
http://www.reverse-components.com/…dh-20mm-rise riditka? Monarch plus dozadu?
Dobrá cena těch ridel, ale asi bych šel do 180g RENTHAL Fat Bar LITE Carbon 740 mm
Jo Monarch by mu asi slušel a váha cca 350g tj tuším 200g úspora oproti té motokrosové sviní CCDB air :-D
Když sem viděl ty ceny za servis tak mě přešla veškerá chuť CCDB vlastnit:)
Kdo chce opici musi mit na banan :-D Nic nového pod sluncem bohuzel. Tady je nastesti vse vyresene takze kdyz zustane doma myslim ze mam na delsi dobu klid a kdyz vemu jak casto stridam kola tak ja uz servis nejspise resit nebudu muset :-D
Já mam radši opice co se daj oservisovat doma:)
jenomze tenhle chytrej simpanz chodi trosku jinak nez bezna gorila – cena je dan za funkci… ;)
Tak mně třeba nejde jen o cenu,ta by samozřejmě mohla být menší, ale o to jestli to teda za ty prachy udělá aspoň na počkání, abych mohl druhý den zase jezdit :-)
Treba to pujde domluvit, pokud se ti chce jezdit do prahy…
Pro me jestli mam posilat do servisu na tejden foxe nebo ccdb je na cas jedno – vemu druhy kolo nebo servisuju, kdyz vim, ze nebudu jezdit…
Tak foxe si rozeberu doma:)
dusik nebo co tam je za gas? :)
V DHX atd normálně vzduch přes ventilek. Na ty nové jsem ještě nekoukal.
Pokud to má foukatelnou expanzku, tak je tam vzduch. Pokud ne, tak je tam dusík.
Celkem by mě zajímalo, jestli to chodí výrazně líp než Vivid, se kterym sem nadmíru spokojenej a mám ho za hoďku komplet přetěsněnej.
Podle té tvé „transky“ v profilu usuzuji, že se bavíš o pružině. V tom případě bude chod +/- to samé.
Pokud člověku nevadí váha navíc, nepotřebuješ zamykat a nebo přenastavovat tlumič dle tratě, tak určitě raději vyladěnou pružinu na jeho styl ježdění .
No myslim srovnání pružiny s pružinou, popř. Vividu Air s CCDB Air. I když co sem čet, tak zrovna u těchhle tlumičů vzduchy za pružinama moc nezaostávaj.
Hele mám oboje a pružina je pořád jinde, není to takovej rozdíl jako to bylo v době DHX, ale je to znát na prvním kameni..
Blby ze to pasuej jen do jednoho ramu …, asi by to chtelo hodit k nemcum, ne?
Pasuje to jak na enduro 29" tak 650b a jezdí jich dost tak uvidime. Ale asi to nekde hodim nebo ho v krajnim nezajmu necham ptz chodil paradne o tom zadna, mj. Servis do tydne bez problemu, rozhovor po tel s mechosem atd pohoda.
Zdravím,oživím to tady trochu zase, řeším tlumič a jelikoš se čas posunul potřeboval bych nové infa o možnostech.Hledám 216/63 nejlíp na pružině kvůli citlivosti počátečního zdvihu.Ale zároveň servisovatelnost doma s tím,že mi nejsou cizí práce s tlumiči , dusíkem,vakuovkou a fičurama okolo na motocyklech.Ovšem kola jsou pro mě novou věcí a v tlumičích je tedy pěkný bordel.Záběr mám široký od vyhlazeného singlu po rozmrdaný DH a to na AM kole s vyšším zdvihem vepředu 180mm a celkem i uvažuji nad excentrickými vložkami do ok na tlumič a malinko to zvětšit,nebo dokonce zvýšit rozsah s 222/70.Zdvih by vešel a excentry bych jej snížil,ale doraz kola k rámu jsem ještě na sucho nezkusil s rozšířením.Nicméně mě padl do oka užší výběr a to:
Chci se ale vyhnout pozlátku,které budu stále roztřelovat po pár skocích s nemožným servisem doma.Čili robustnost , spolehlivost,dostupnost dílů s patřičnou funkčností pro mých 85kg a široký záběr :-) .Samozřejmě se nebráním i jiným ověřeným tlumákům,nejsem zastánce nějaké vysněné modly,ale mám rád pohodu a vyžehleno pod prdelí.Mimochodem mám teď na kole německou Maguru TS215,kterou jsem malinko poupravil(byla hodně tvrdá v citlivosti),ale její rozsah prostě nevykryje vše na čem jezdím.Našla by se nějaká „štika“ v rybníku?
Z hlediska domácího servisu nejde překonat Vivid, Rock Shox má servisní manuály volně ke stažení a na servis je potřeba jenom tohle (kupoval sem asi za 700). Blbě podle mě rozhodně nechodí. Starej Fox DHX3 je ještě snazší, protože hlavní komoru otevřeš plochym šroubovákem a uvnitř je tak spartánskej, že manuál ani nepotřebuješ, ale nevim jak sou na tom nový a vyšší modely. O domácim servisu CCDB sem eště nic neslyšel, podle mě na něj nejsou veřejně dostupný nástroje.
Ten přípravek na Vivida je k tlakování? Jezdí někdo ten XF- Vector Coil HLR,nebo Manitou Revox?
Je tam redukce ventilku pro tlakování a zároveň spešl pinovej klíč, kterej by teda šel jednoduše vyrobit, s tim ventilkem by to bylo složitější soustružení a zjišťování závitu.
Podle me je problem s dily od zitneho uz ted, ale z nemecka koupis vse v klidu
Navic sram presek k aspitlre sports, takze pocitam, ze zitny brzo skonci
Už mají v Aspire něco skladem? Dva měsíce zpět neměli vůbec nic.
Počátek zdvihu u vzduchu u Foxu řeší nová Evol komora s výrazně větší negativkou.
Ano, je to lepší, ale pružina je pořád někde jinde.
Tak jasně, čistě lineární průběh počátku zdvihu to pořád určitě není.
Co máš za rám?
Focus Sam M 216/63, 222/70 vejde v pohodě a s tou 180mm vidlí to bude korespondovat,jen výchozí polohu smrsknu pomocí excentrických vložek na 219.Pak SAG malinko větší a to bude peřinka s širokým záběrem :-)
Vykopávám mrtvolu… Jak je to v dnešní době se servisem CCDB? Pořád to dělá jenom Krab nebo už se toho chytil i někdo jiný?
Porad krab, sice se jednu chvili dali sehnat z DE nahradni dili i sady tesneni, ovsem porad to chce vakuovou plnicku + nejaky dalsi naradi, ktery normalni clovek doma asi nema, v nejakym vlakne jsem ale cet, ze si ho doma nekdo ze zdejsiho osazenstva servisoval, mam pocit, ze to bylo ve vlakne o servise fox vidlic, nebo tak neco. zkus pohledat, nebo doufat, ze uvidi tohle vlakno a ozve se.
CCDB mimo inline neni problem, kdyztak napis.
Ahoj muže mi někdo poradit na kolik foukate pri vaze 90 kg :) cc db air ? Díky za odpověd
Podle sagu
Každý rám to má jinak, nelze takto říct. Váhu mám stejnou a na svém rámu foukám tak 135PSI
Jak psali ostatní. podle sagu. každý rám má trochu jiné přepákování a tím pádem se tlaky různí. Já foukám cca 165 psů na 95 kg.