Cannondale CAADX 2019 DISC vakl na vidli

31 nepřečtených
  • kudrnata

    Ahoj cyklolidi.

    Vyskytl se mi na kole takový nešvar. Vím, že tu těchto detektivních témat už bylo, že by se je dalo přehazovat vidlema, ale žádný (z těch co jsem našla) mi úplně nepomohlo.

    Něco je špatně na vidlici nebo hlávku mého CAADX (https://www.cannondalebikes.cz/…dx/caadx-105), jen už sama nedokážu určit co. Měla jsem to rozebrané (viz fotky), hlávko vypadá v pořádku, ložiska taky. Hlávko jsem vyčistila, promazala Motorexem. Dotáhla hlávko i představec. Trochu se to zlepšilo, nicméně po nějaké době se to zase povolilo a zase vůle. Je to pak cítit i když nebrzdím na nerovnostech. Ten trik se zapřením zabržděného předního kola a tahat dopředu/dozadu jsem taky dělala a ano, na spojení objímek hlávka a okraje hlavovky je cítit, že se to hýbe, takže na destičky/brzy bych to nesváděla. Víčko hlávka se mi o sloupek vidle neopírá. Takže jsem přesunula pozornost na korunku vidlice, protože tam je takový podezřele vystouplý kousek (je na něm i oloupaný lak), na kterém by to teoreticky mohlo vaklat (a nejspíš i vaklá), když by to kvůli tomu nemohlo úplně dosednout do misek hlavovky.

    Rám je hliník, vidlice je karbon. Hlávko je to tohle (https://www.bike24.com/p2129756.html). Brzdy silniční Shimano 105 hydrauliky, resin destičky.

    Symptomy takové to typické, nepříjemné vibrování vidle, když jedu po něčem ne úplně rovném a hladkém (polňačka, nějaký nepěkný kostky, hodně rozbitej asfalt) a začnu brzdit, tak vidle prostě začne fest vibrovat.

    Současně to řeším tak, že když tuším, že se chystá nějaká taková nepříjemnost, tak se přesunu z hoodů do dropů, ale ne vždycky se to dá tušit, a taky si dovolím tvrdit, že by takový kolo nikdo nikdy nepustil z továrny, kdyby se to takhle mělo chovat normálně… Máme doma ještě druhý CAADX 2019 a tomu se vidle ani nehne, a to ani na největších hnusech, na kterých já už tou dobou mám vyklepaný ruce.

    Víc hlav víc ví, proto se s prosbou obracím na vás, protože já už jsem v koncích s nápady a zárukou taky – je do 9/2021. Kolo jsem kupovala z druhé ruky, proto proč to řeším až tak „pozdě“ z hlediska záruky. Snažila jsem se všechno relevantní nafotit, snad to pomůže.

    Moc děkuji za pomoc.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem 2 ks

      Výprodej -22% GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      19 899 Kč -22% MOC 32 899 Kč

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

      Akce -12% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      od 82 799 Kč -12% MOC 104 999 Kč

      Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine Skladem 1 kus

      savings Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine

      76 499 Kč savings MOC 119 999 Kč

    • gemini  

      Podle mě se Ti povoluje šroub v „ježkovi“ hlavka. Navíc mi přijde, že máš nízkou podložku mezi představcem a víčkem hlavka…

      0 0
      • filipino_23  

        Ak si dobre pamatuji, nedavno sa nieco podobne riesilo. Po dotahnuti hlavka bolo chvili dobre – zadna vule. Problem bol tusim v jezkovi, ak sa nepletu

        0 0
      • kudrnata  

        Tuhle možnost nevylučuji, ale když to posledně začlo vaklat, tak ježek byl dotaženej celkem nakrev a stejně to jezdilo. Ty věci v tom vlákně zmíněném níže znějí dost jako můj problém, tak nevím. S těmi podložkami myslíš že by byl ježek moc utopenej v trubce a blbě by pak vymezoval vůli?

        Díky.

        P.S. pardon za neodpovídání, měla jsem stopku na příspěvky…

        0 0
        • gemini  

          Mám na mysli výšku přesahu distanční podložky. Pokud máš víčko „s bříškem“, pak tento přesah nemusí být pro stáhnutí hlávka dostatečnej, protože se po stáhnutí dotýká sloupku vidlice …( alespoň z fotky se mi to tak zdá ). Zkus tam dát na zkoušku vyšší podložku – klidně cenťák a uvidíš…

          0 0
          • Vilém  

            Tipoval bych, ze je tam aspon 5mm skok, to musi stacit v pohode.

            0 0
            • gemini  

              Mi přijde, že ta podložka má 5 mm a vidlici přesahuje jen půlka. Když to pak stáhne, tak tam můžou být 2 milimetry a to může být málo. Ale jak říkám, třeba mě klame zrak…Každopádně vyšší podložkou na zkoušku nic nezkazí…

              0 0
            • gemini  

              a pokud má ježka, kterej se „pokládá“ rantlem na sloupek vidlice, tak je tam minimálně další milimetr a půl minus a víčko se o to může po stáhnutí opírat..

              0 0
              • Vilém  

                Tak tady uz jo. Problem by mohl fakt byt i tady.

                0 0
                • kubad  

                  a to jak dole na videu vakla ložisko v rámu?

                  tam je podle mě taky kus problému

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tezko rict jak to na tom videu tlacila do konusu v hlavove trubce.

                    Podle meho, je ta hlavova trubka uz poskozena a nenadela s tim prakticky nic, jak jsem psal dole.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Dle toho kolik je tam materiálu, nešlo by to profrézovat úplně a předělat to na externí hlávko? Tedy zalisovat tam misku s ložiskem mimo rám (miska s ložiskem v rámu by se tam asi nevešla).

                      0 0
    • deekay  

      Mel jem naprosto stejny problem s caadx, ale starsi model. Hlavko jsem dotahl a po chvili jizdy v terenu vakl. Po rozebrani jsem zjistil, ze spodni lozisko hlavka je zdeformovane. No dali tam peknou sracku, takze – vymenil jsem loziska za cane creek ale vysledek stejny. Nechal jsem tedy zafrezovat znova kuzelove dosedaci plochy hlavove trubky vuci sobe v cykloservise a to problem vyresilo. Bohuzel cannondale zjevne uplne nezvlada tolerance svych alu ramu (toho caadx jsem mel druheho, prvni mel krive navarenou sedlovou trubku, takze me vymenili za novy ram a tam jsem resil toho).

      0 0
      • kudrnata  

        Tyjo, to mě zároveň děsí, ale taky mi dává naději, že to není nějaká totální volovina. Kolik si za to frézování řekli? Ložiska se mi zdají ok. Jinak to je solidní past s těmi rámy, když vymění jeden problém za další..

        Díky.

        0 0
        • deekay  

          Hele uz si nepamatuju, ale nebyla to zavratna castka.

          Jeste zkuste prohodit vidlice, mezi caadxama, nez e do neceheo pustite ;) Muze byt taky spatne udelany ten carbon konus na vidli.

          0 0
        • Vilém  

          Koukam na to v telefonu, ale na te fotce c.7 mi prijde ze je hlavova trubka slusne nacnuta. Myslim te konus kam doseda lozisko v hlavove trubce.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • deekay  

            Tak ono celkove, kdyz se podivam, je je to „zafrezovane“… vuci tomu polotovaru… tloustky sten, co tam zbyly vpredu vs. vzadu.

            0 0
            • kudrnata  

              To bude patrně tou fotkou. Jak se to ještě leskne, tak se s tím auto focus docela pere. Zkusím pořídit nějaký lepší záznam.

              Co mě teď po opětovném rozebrání hlávka zarazilo, tak jak hodně volný má být to horní ložisko v misce? Vím že některý hlávka se lisují, ale když tady jde konus do konusu, tak z principu asi není kam (opravte mě prosím, jestli říkám hloupost). To že tam je celkem vůle sama o sobě, když tam to ložisko bez vazelíny položím a jsem s ním celkem jednoduše schopná v té misce hýbat je normální? Jak přesně napasované to ložiško má být? Dá se s tím hýbat v dost podobném rozsahu, jak když se to po nějakém čase povolí a je to cítit na spoji krytka/vršek hlavovky.

              Děkuju.

              0 0
    • kudrnata  

      Tak jsem to dneska shodila znova. Jak jsem už psala níž, tak misky mi nepřipadají poškozené, ložiska taky ne. Ale to jak do misky dosedá především horní ložisko, je možná ten zakopanej pes? Ta vůle v tom by odpovídala tomu, jak se to potom hýbe na spojnici krytky krku/horního okraje hlavovky. Že by byla v háji ta rozpěrka, co se naráží mezi ložisko a krk vidlice uvnitř hlávka?

      Obraz řekne víc jak tisíc slov, tak snad video bude ještě lepší. Nevím jinak jak popsat, jak moc to ložisko v té misce jezdí a měla by tam být vidět i ta horní miska.

      https://drive.google.com/…wO6MhzN/view?…

      Díky moc.

      P.S. nejsem ignorantka, jen mi BF sebralo možnost psát příspěvky, abych tady nespamovala, či co, tak pardon za prodlevu :)

      0 0
      • Vilém  

        To video moc nerika. Kdyz jsem znovu koukal na ta puvodni fota, tak odlesky neodlesky, proste mi to prijde vymlety.

        Mysleno oznacene misto na foto,prijde mi toproste vymlaceny. Zkus tonafotit nejak lip,treba zmenim nazor, ale takto mi toprijde, ze to zafrezovani tomozna zachrani, ale musely by se tam dodat desetinkovy podlozky nad lozisko a materialu by tam moc nezustalo.

        A dalsi vec je ta. ze to nevypada jako dobre obrobeny, z te fotka shora to vypada ze je to proste excentricky.

        0 0
        • plzakj  

          Presne. Tam je videt podle tech vroubku, ze tam cca 50% materialu v tom miste chybi. Mam stejnej ram v modrej, muzu odpo vyfotit, pokud je potreba. Ale v uvodu pise, zema jeste druhy caadx, tak to muze porovnat.

          Ten vystupek na vidlici taky nemam. Tezko rict, ktery z techto problemu vadi vic. A jestli ta vymleta hlavovka neni dusledek.

          0 0
      • Vilém  

        Ten ram proste vypada jako zmetek, u nehoz byl puvodni majitel rad, ze se jej zbavil.

        0 0
      • allrose  

        Slušná prasárna,ložisko musí sedět,zkusit jiné ložisko,třeba se sešli blbé vůle..zafrézovat na „o chlup větší ložisko“

        0 0
    • kudrnata  

      Tak hodně pozdní update! Rám zmetek není, zmetek byl ježek. Nebo představec. Nebo špatnej preload ježka. Měnila jsem obojí, hlávko do té doby drží jak helvétská víra, a to i přes největší mordory 5* sektorů Brno-město i venkov. Díky všem zúčastněným za názory a laskavá slova.

      P.S. Nemá někdo z Brna ten bazmek na zkrácení hlavovky? Ne, nemyslím pilu na karbon, myslím takový ten fancy upínák do svěráku a la ( https://www.parktool.com/…-7.2_001.jpg )? Popřípadě doporučení na servis, kde mi ju za rozumný peníz zkrátí? Díky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.