Rad bych se obratil na mistni cleny, protoze urcite uz nekdo neco podobneho resil.
Strucny popis problemu:
Koupeno kolo v prazske pobocce koloshopu (cannondale caadx 105). Kolo jsem si vybral, vyzvedl, odvezl a bylo mi receno, ze za 100km mam prijet na garancku. Nasledujici vikend jsem vyrazil na kolo, pro projizdce se mi nezdalo ze se kolo cova divne, tahne doleva a pokud uplne pustim riditka musim hrozne vyvazovat napravou stranu. Najel jsem 100km a doma resil cim to muze byt. Z pohledu zepredu bylo jasne videt ze sedlova trubka neni rovnobezna s osou kola a na vytazenem sedle to znamena, ze sedim oproti svisle stredove rodine kola o nekolik centimetru mimo a tim mam mimo i teziste. Dalsi jednoducha provazkova metoda ukazala, ze kolo je dvoustope a to ne v radiu jednotek mm ale cca 1cm mimo. (schvalne jsem aplikoval klasickou provazkovou metodu jeste na dalsi kolo co mam doma a to proslo bez ztraty kyticky).
nasledujici pracovni den jsem zajel do koloshopu s tim, ze mam teda kolo na tu garancku, ale ma tuto vadu. Servisni technik se na kolo zpredu podival a odvetil ze to je jasne, i on od oka vidi jak je sedlovka mimo a ze teda kolo prijmou do reklamace. Sepsal se protokol a ja cekal. V protokolu bylo zaneseno „zkriveny ram, kriva sedlova trubka“.
Cekal jsem cca 3 nedele, pak jsem volal do koloshopu, jak vypada reklamace, protoe jem neodstal absolute zadnou odezvu. Bylo mi receno, ze posilaji vse dovozci a ze o reklamace se stara jista pani na centrale a ze ji popozenou. Rikam ok, stane se, maji toho hodne a do 30ti dni jeste neco zbyva.
Lhuta pro vyrizeni reklamace mela uplynout 14.11. a dnes 9.11. mi pristalo v mailu psnai od Koloshopu. Rikam si super, pojedu si pro kolo, ale po otevreni mailu jsem neveril tomu co vidim. Reklamace se pry neuznava, mam si kolo vyzvednout, nebo napsat adresu, kam mi ho maji poslat. Duvod zamitnuti reklamace je konkretne presne:
**Ofisiální vyjádření výrobce Cannondale:
The tubes of a CaadX are not completely symmetric, on some areas the shape is different.
Překlad:
Trubky na CaadX nejsou kompletně symetrické, v některých místech je trvar jiný.**
Chcili jsem rozdychaval jestli je to vtip, ale pak mi doslo, ze ais ne, Volam tedy na reklamacni oddeleni do koloshopu, co to ma znamenat a tam mi pani povida, ze pro ne je reklamace takto uzavrena, lhuta neberiz a musim si kolo vyzvednout, Kdyz rikam, ze s vyjadrenim nesouhlasim, ze takhle muzou odpalkovat uplne kazdeho, kdy uvidi ze nestihaji lhutu mi bylo receno, ze se muzu soudit.....
Kolo je dle me nejezditelne. Zmerit ram si dokazu sam v praci laserovym merakem (delame svarovaci a kontrolni pripravky), ale bez nejake certifikace znalce je mi to asi k prdu. Tusi nekdo na jakeho znalce, ktery by mi dal platny posudek se mam obratit? Idealne Praha a okoli. Ale asi klidne i dovezu kolo dal. Sice to nebyla zadna topovka za 100k, ale 33 tisic kc taky neniuplne malo.
Libi se mi taky, jak se koloshop na webu ohani jak jsou certifikovany prodejce cannondale bla bla a vsechna kola jsou perfektne pripravena a zkontrolovana pred prodejem… skutek jaksi utekl.. vim, jsem naivni, naletel jsem jim. Holt pouceni pro priste, zase si budu kola stavet sam a od vyrobcu/ prodejcu, ktery vim ze se chovaji kz akaznikum ferove a ne jako k onuci. (mistni clen onuce promine).
Doplnění administrátorem Bikeforum.cz: Oficiální vyjádření Koloshop.cz najdete níže v diskusi pod tímto odkazem