Prolejzám historii, snažím se načerpat informace o tom, jak fungujou různý fuly a nemůžu se dohledat pořádnýho popisu jak funguje Rush. Mohli byste se vy se zkušenostma podělit?
Prolejzám historii, snažím se načerpat informace o tom, jak fungujou různý fuly a nemůžu se dohledat pořádnýho popisu jak funguje Rush. Mohli byste se vy se zkušenostma podělit?
Normální jednočep. Péruje no, nic jednoduššího se v celopérech nedělá :)
Je to jednočep, takže počítej blokáním pružení brzdou, houpáním při jízdě, výrazným pedál-kickem a nevím s čím ještě. :)
Já teda s ničím takovým nemám sebemenší problém, ten kick tam občas cítit je, ale netrápí mě to.
Na co jsem si musel zvykat je níže položený střed. Kolo je opravdu hodně stabilní, ale ze začátku jsem si občas škrtnul šlapkou o překážku, je to ale zvyk. Vidlici i tlumič vozím spíš měkčí.
Ta zadní stavba s jedním čepem je pěkně tuhá. Jinak váhově to není nic moc ani v karbonu. Ale jsem spokojenej. Na závody to moc není, ale taky se dá jet rychle.
Tohle mohu podepsat ze 100%. Mám Rush5 od roku 2008. Je to jednoduché, ale spolehlivé. Váha mého kola je kolem 12,5 kg. Jezdím maratonu kpz a galaxy. Na bednu nemám, pohybuji se někde uprostred startovního pole, kolo však není tím, co by mne výsledkově omezovalo. Pruzeni mám nastaveno lehce tužší, no a Lefty je tuhost sama.
Já mám v hledáčku ten z úvodního příspěvku. Lefty bohužel nemá, ale co není, může časem být… S komponentama, který bych na to naházel (prakticky vše z Optima z profilu) bych se myslím mohl 12 kg taky přiblížit.
Ten rush v XL bude mít určo tak 3 kila minimálně. Ultra chrt to nebude, ale na to to kolo není ani dělaný.
Tak pokud Optimo mělo 10,4, tak po výměně rámu a vidlice bych na 12 být mohl, ne?
jj, těch 12 by mělo být dosažitelných
Fuly jsem doteď moc nesledoval, tak nevím, ale 12 na takovej typ fula je slušná hmotnost, ne?
samotnej rush, v karbonu by měl mít asi 2,6kg. To je kilo proti scalpelu navíc.
12kilo je na full už docela dobrý. Záleží za jaký prachy.
Tlumič mám Float RPL – 3 polohy (open-propedal-tvrdej lock).
Já jsem Rush kupoval právě kvůli jednoduchosti. Ale jinak si myslím, že systém jednočepu je mrtvej a kupovat ho v roce 2012 není dobrej nápad. :)
Nemyslím si, že je mrtvej, stále je ten jeden velkej čep co se týče servisovatelnosti naprosto ideální :)
A jestli budeš chtít rám prodat, ozvi se :)
…myslím, že si ho ještě nechám. Je mi jasný, že u tebe by po měsíci šel někam dál… :)
Myslím, že ne, Rushe chci od doby co jsem pořídil jekylla, ale stále se nic vhodnýho a za dobrý prachy neobjevilo.
Nejlíp samozřejmě samotnej rám.
A i kdybych ho poslal zase dál, tak to už by tě nemuselo vůbec trápit :)
prehodime ramy? :)
Inak Rush je taky, ako ho opisali kelegovia vyssie, co sa tyka hmotnosti tak sa da postavit aj pod 10, moj ma aktualne 10,3 a este to pojde mierne dole ;)
na ebay ich zopar je, aj samostatne ramy. Jednu Alu lefty speed mam doma, aj kolesa k nej, ak by bol zaujem :)
prehodime ramy? :)
OK, beru a tu vidli a kola vezmu k tomu :)
s ramom to bol joke, ale tu vidlu a kolesa mam na predaj vazne :)
Škoda :) Už jsem myslel, že máš choutky na HT a Rushe bys mi na protiůčet Traila prodal :)
Jinak s tím že se dá koupit nějakej rush rám přes ebay nemáš moc pravdu, schválně mi nějakýho ukaž, já koukám každou chvíli a nic.
http://www.ebay.de/…180845660359?…
tento predajca mam casto rush v ponuke, a kopec veci na cannony
dalsi tu:
jo a este jeden zo Slovenska:
hmm teď jsem se nahlodal za ty prachy sakra
První je carbon, rád bych hlínu, navíc žádná pecka cena,
druhej neposílá do ČR a třetí už je dávno pryč, psal jsem mu :)
Další tipy? :D
to je dobře že už je pryč další kolo už by manželka nerozdejchala
dalsie tipy su sledovat nyx.at, weightweenies.com, mtbr.com, light-bikes.de sekcie bazar :)
sleduju :)
tento si skusal?
Drahý a zase carbon, já bych opravdu radši hlínu, nejlíp černá, bílá nebo alu barva :)
Kdybys chtěl karbonovýho Rushe ve velikosti L, tak bych tu jeden rám s papírama měl na prodej :-)
Hoď mi prosím nabídku na mail, díky :)
Nebudu Ti mazat med kolem huby, že na tom jezdila 50ti kilová baba. Má to za sebou čtyři sezóny (cca 6tis km), takže je na tom vidět, že je to jetý. Ale jestli to myslíš vážně, tak já ti zítra odpoledne udělám pár fotek a rozmyslím cenu. Na jaře jsem na to chtěl naházet komponenty co se mi válí doma a prodat to jsko celý kolo, ale momentálně namám vidlici, takže si rád ušetřím shánění a klidně prodám samotnej rám.
Opravdu to myslím vážně, budu čekat na maila :)
Hehe, ty už taky nevíš co bys roupama :)
Jinak týpka co to prodává znám, ničeho bych se rozhodně nebál, bejt to L e né XL tak už ho mám doma :)
Řekl bych že funkčně to bude podobný jako jekyll, na kterým bylo fakt pohodlíčko, jedinej nešvar, že do kopce ve stojce už hodně houpal, ale na rushovi už se začaly dávat tlumáky s propedalem, který by to měly trochu eliminovat.
Je pravda, že teď trochu tápám v tom, co vlastně chci a co si můžu dovolit. Reference na prodávajícího potěší, dík. Já už jsem se rozhodl, že bych to i vyzkoušel, jen doufám, že se dohodnem na jiné ceně. Pro mě má význam jen ta rámovka… Tlumič je zrovna otazníkem, nevím jakej typ to je, jen že je to značka 02. Pohodlí očekávám, ztrát energie se obávám, „obyčejné“ vidlici jsem připraven zas jednou dát šanci…
Co se týče energie, tak jekyll byl větší houpačka, 115mm zdvih, žádnej propedal a průměry jsem jezdil naprosto srovnatelný jako na ht.
Jsem rozhodnutej, že chci tohoto Rushe, teď je na cykloazaru za 33 tisíc. Ta cena je ale podle mých propočtů a informací neodpovídající. Potřeboval bych v tomto poradit, říct jaká cena a proč je adekvátní. O kole vím už skoro vše, tak pokud je k určení vhodné ceny něco potřeba doplnit, tak se ptejte. Je to minimálně ježděný, některý věci jsou skoro úplně nový…
? Nechápu tě, dneska jsi mi psal, že jdeš do toho Trailu :D
Propočty se na Cannondaly nedaj aplikovat, to už bys měl vědět. Rám je každopádně v moc pěkným stavu, takže počítej že za míň jak 15 tisíc se Rush rám sehnat nedá, nebo jem velmi těžko, k tomu připočti cenu ostatního a myslím že se stejně tak na 25, 27 tisíc dostaneš.
Já bych za něj víc jak těch 27 nedal, ale na druhou stranu by se mi ho nechtělo míň jak za těch 27 prodat.
pochopit Romana to nejde :-))(znám jej jen tady přes fórum)ten ty CD skládá a zase rozebírá jak na běžícím pásu :-)nekamenovat pokud se mýlím
Mám pocit, že si prochází něčím čím já ještě tak před pár měsícema, pořád jsme nevěděl jestli HT nebo full, nakonec jsem zjistil, že to je prostě těžký a chce to HT i full :)
taky jsem si to myslel a postavil ještě endurko (Da bomb) ale dávám to pryč přeci jen chrt je chrt 10kg pod prdelí letí jináč :-))sice ty sjezdy ale než se prodá tak ho ještě užiju
Mě teďka zase strašně láká nějaký dirt/street kolo, možná klidně s pevnou vidlicí na takový to blbnutí po městě :)
na to už jsem starej a navíc mě živí ruce :-((
máš pravdu ta cena tomu neodpovídá ani kdyby tam byla lefty tak by nebyla nic moc,Rush už se nějaký ten rok nevyrábí,navíc je to XL tak že se mu to bude blbě prodávat a když si spočítá za kolik by prodal komponenty po rozebrání tak bych to tlačil pod 25 ale to je na každém jak se k tomu postaví třeba řekne že si jej raději nechá
Pošli mu tenhle odkaz, že tam ho můžeš mít novýho za 34 a že prodejce by byl ochotný ho nechat i za 32, takže ti cena příjde fakt neadekvátní, na to, že je to jetina a velikost XL je fakt celkem málo prodejná, protože obzvlášť rush je v XL fakt dlouhej autobus :)
To by asi nepomohlo, vzhledem k osazení těch dvou kol a představě prodejce, že chce prodat skoro za to, za co nakoupil… To z tvýho odkazu je o dost hůř osazené…
Já jsem si nastavil svůj strop takto: za komplet bych dal 27, za rám+vidle+tlumič+hlava 17. Nechám to pár dní jako nabídku a když to neklapne, tak půjdu do toho Traila. Pokud se teda nenaskytne ještě něco dalšího mezitím. Sen je tohle: http://www.ebay.com/…380397556813?… :-)
Scalpel je pro lehký lidi :)
Není to jen tak, že Roud bude jezdit už třetí v pořadí :D
Jako jetinu bych scalpela nekupoval, pokud nemáš 60kg :)
Jetinu bych taky nebral, ale tenhle je novej a krááásnej :-)
No ale už vidím jak řešíš záruku :)
Jako já ho stejně asi brát nebudu :-)))
já myslel že ho vemeš a do 14 dní ho budeš prodávat
Ta zadní stavba funguje jen na pružnosti materiálu?
Ty fakt dobře nevíš, co chceš ;-). HT, 80mm a 120mm fulla podle toho, na co bude nabídka :D. Že se na ty předražený jednonohý šmejdy nevykašlete, fuj, nikdy bych ho nechtěl :).
Kdyby jekyll nebyl tak ošklivej, tak ho jezdím dodnes :)
Cannondale není prostě o rozumu, to je jako s Harleyema :) Myslím tedy starší kusy.
Tak tak. Vymýšlím i jestli bych se nevešel na Lko… Ale ani 120 představec by nemusel být dostatečně dlouhej:( Ale jinak jeden z nejhezčích co jsem zatím v nabídce potkal…
Myslím, že na starý eLko by ses vešel, starší Cannony jsou v eLku 20" a nyslkím, že i o něco delší, nynější jsou v eLku 19" (18,7") což jezdím já se s svýma 185cm.
kolik vlastně měříš a vážíš ?
193/99
se 100kg na skalpela zapomeň
zajímavé, kamarád má okolo 100kg a na scalpelu jezdí :o)…
Mám pocit, že tyhle starší se tolik nerozlepovaly.
kup od 2011 vyssie a tiez sa nerozlepi :)
Ale prasknou… :D Cannondale prostě nebrat.
ale o téhle starší konstrukci tu řeč nebyla :o)
ano byla o scalpelu, vím
Mám 193/93 a mám Rush 5 v XL. Menší bych mít nemohl, už tak tam má raději 400 mm sedlovku. Je delší, ale mě to vyhovuje, ve výjezdech je totiž skvělý.
S tou cenou je to složitý, ale Rush 5 / 2008 mám a jsem s ním moc spokojený. Řeknu jenom můj osobní názor, podpořený zkušeností s Rushem, co mi na nabízeném kole vadí:
to investice navíc.
O2 neznám (mám Fox RP2) – pokud bude třeba měnit, znamená to další investici.
přechází na Lefty, je to vlastně nutnost. Já teď jezdím na Mavic 819, ale na tuto sezónu plánuji výměnu – ZTR ARCH/HOPE/zadní nába s pevnou osou DT Swiss. Při výměně kol se dá velmi výrazně ušetřit na váze, a i jízdní vlastnosti se hodně zlepší.
Nakonec mi z toho vychází, že bych do toho nešel, protože celková cena po úpravách (a to jen bod 1 a 2)se blíží původni ceně nového kola s touto výbavou (Rush 5).
ad1. Lefty jsem měl a i na tohle kolo bych ji podle příležitosti pořídil. Jako dočasné řešení je ta Reba slušná, i prodat by se jistě dala rozumně.
ad2. Ten tlumič co tam je je sice základní model, ale má nastavitelný tlumení, měl by udělat dobrou službu.
ad3. Kola a i všechno ostatní kromě rámu, vidlice, představce a řidítek mám z Optima v profilu (komplet XTR), takže hmotnost by se myslím dala ukočírovat na 12. Všechno ostatní z tohoto Rushe by šlo obratem zpět na cyklobazar.
S tím tlumičem nevím. Nastavení tlumení není totéž co ProPedal. Ten totiž, pokud je aktivován, drží tlumič uzamknutý, ale při nárazu na větší nerovnost se zapne a funguje tak, jak je nastaven. Regulace tlumení je málo, potřebuješ jiné nastavení do kopce po asfaltu a jiné při sjezdu přes kameny.
Funguje blbě. Ale zas je to jednoduchý kolo, někomu může vyhovovat.
Funguje blbě.
ale tak zas :) Myslím, že se s tím systémem dá naučit pracovat, třeba jen stačí z kopce nebrzdit zadní a hned je to lepší :)
Cos čekal když má teď maestro?
:-D
Tak zas, měla ho mamina 6 let a něco málo jsem na něm taky najela.. něco málo bude dané mojí menší vahou, ale je to kolo necitlivé, nežehlící a přitom houpavé, neakceleruje moc dobře, z kopce nejisté. Až na to poslední to jde lehce eliminovat lepším tlumičem, ale já už mám jasno.. :-)
Já jezdil jednu sezónu jekylla, stejnej systém jednočepu, s obyč fox tlumičem bez propedalu a v podstatě jsem jezdil stejný průměry jako na HT kolech, v terénu daleko většíé pohodlí, citlivý pro mě dostatečně, v tu dobu 95kg živý váhy. Jediný mínus byla houpavost ve stojkách do prudkých kopců, pokud jsme šlapal ze sedla, tak se to dalo celkem v pohodě.
Navíc spíše dlouhá geometrie dělala to kolo z kopce dost klidným.
Zacinas mi pripominat Maajkeeho:)
Tak to je dobře ne? :)
jj:)
Děkuji všem za cenné informace. Teď je to v rukou osudu. Prodejce prý má zájemce, kterej je ochotnej těch 33 dát, zítra se na to má přijít podívat. Když to vezme, nemusím to dál řešit. Když to nevezme, začnem jednat nanovo, prakticky už jen o ceně, protože zájem o to mám.
Snažil jsem se porovnat geometrii duralovýho Rushe se Speedsterem od RB. Rush je při stejné výšce delší. Navíc má hlavní čep víc vepředu oproti Speedsterovi. Tak z toho usuzuju, že Cannondale bude stabilnější a bude víc držet stopu a Speedster že bude asi o něco hravější. Rush má díky prohnutí víc místa nad rámem. Zajímalo by mě, kterej z nich je lehčí, kterej odolnější a tužší.
Ohledně geometrie – souhlas. RUSH je stabilní a výborně drží stopu, hravý moc není. K porovnání váhy a tuhosti nic říci nemohu, RB jsem nejezdil.
RUSH má solidní rám, který něco vydrží. Základní trojúhelník je velice tuhý, zadní stavba je tuhá jen jaksi průměrně, ale i tak je to zcela v pohodě.
Protože teď stejně plánuji nová kola, chci dozadu vyzkoušet HOPE s pevnou osou. Jsem zvědav, jak moc to bude znát (a zda vůbec).
k tuhosti zadní stavby byly v testech výhrady, a 10mm RWS tomu pomůže hodně takže můžu doporučit
Díky. Pak poreferuju. Kola mám objednané u Hnoje.
Tuhost zadní stavby nic moc, často jsem zastavovala, protože jsem si nebyla jistá zda nemám prázdný kolo jak to plavalo.. Ale třeba to za těch pár let vyšpekulovali.
Sorry, ale takový pocit jsem nikdy na Rushi neměl. Musí ale být všechno dotažené, žádné vůle (např. bushing), prostě všechno v cajku. Taky záleží na tuhosti kol. Pro mě je Rush celkem raketa.
Všechno je subjektivní ;-)
Sakra kolik máš kilo? :) 100? :)
Spíš jakej styl ;-)
100 kg ne ale 193 cm / 93 kg. Na maratonech typu KPŽ dojiždím zhruba v půlce závodního pole. V mém věku už holt hledím na pohodlí. Styl jízdy tedy lehké XC.
Tak jsem neodolal. Vzal jsem to komplet a přeházel na to věci co jsem měl z Optima. Chybí mi ještě přesmykač a na přední brzdu adaptér a kotouč. Nicméně i bez toho jsem dnes objel cca 40 km a koupě nelituju. Nechápu, jak jsem mohl jezdit na HT:-) Houpání cítím, ale subjektivně nemám pocit, že by mě to nějak citelně ubíralo o výkon. A je to teda fakt dlohý a stabilní. Vyjel jsem na tom dnes technickej výjezd, kterej předtím nepřipadal v úvahu vyjet. Zkušenosti ze sjezdu zatím žádný, neboť bez přední brzdy se to nedá…
Jak bylo řečeno, je to jednočep. Není ale rozhodně jednočep jako jednočep. Jde i o detaily. Linka řetězu oproti převodníkům, atd… Jeden jednočep je katastrofa, druhej kadilak. Veskrze to je hromada volovin, který tě jen zdržujou od ježdění a nechal bych je na inženýrech. Já jednočep mám a naprosto v pohodě. Nějaký ty známý nevýhody neznám. Spíš je znaj a řeší ti, kdo jednočep nemají. Prostě jezdím. Výhodou je už zmiňovaná jednoduchost. Když se to začne *****, máš jasnej cíl, kam se podívat. A ne čtyři nebo víc. Nehledě k tomu, že já třeba s čepem nikdy problém neměl(cca 7 let). A to jsem to nikdy nešetřil. Konkrétně Rush si myslím a vůbec kanondejl, že je strašně drahej. Myslím, že jsou stejně dobrý nebo lepší jednočepy a levnější. Kdo má Rush, ať se neurazí, já mám svoje kolo taky rád a ať dělá radost.
Tak už mám na Rushovi něco odježděno a musím iznat, že je to fakt houpačka. Mám na tom obyč tlumič X-Fusion. Sice nepociťuju, že by mně to houpání nějak omezovalo, ale stejně mi furt vrtá hlavou jestli nepořídit lepší tlumič. Konkrétně bych asi chtěl Foxe RP23 či jak se ten jejich „top“ jmenuje. Všiml jsem si ale, že se dělá jaksi více verzí (různě velký komory a ještě nějaký další rozdíly) a tak bych rád zjistil, jakej typ se na Rushe hodí nejlépe. Prosím poraďte kdo ví, nebo alespoň tuší…