Právě jsem narazil na zajímavou alternativu ke klasickýmu pojetí odpružení na mtb od Cannondalu.
Údajně vyvíjeno 5 let atd.
Ostatně tady si to můžete přešíst sami i s obrázkama
Právě jsem narazil na zajímavou alternativu ke klasickýmu pojetí odpružení na mtb od Cannondalu.
Údajně vyvíjeno 5 let atd.
Ostatně tady si to můžete přešíst sami i s obrázkama
Anketa: Je tohle budoucnost?
No tych revolucii tu uz bolo… :o)
Ale nastup elektroniky do regulacie odpruzenia sa verim dockame v dohladnej dobe, a tipujem ze to prepoji predne a zadne odpruzenie a ze bude reagovat automaticky na sklon terenu, pedalovanie a pripadne bude mozna operativna volba sport/komfort a podobne. Proste zas bicykel na baterky, co vzbudi vlnu zhnusenia a nastane zas vacsia moda singlespeedov :o)
Na motorkách my se to dalo uplatnit a i by se to líp vsáklo do ceny motorky. V cyklistice je to nesmysl, který se nemůže ujmout (obdoba automatického řazení, se kterým si kdysi hráli u Shimana).
na motorke neslapes do pedalov, tak tam nerozpumpujes cele odpruzenie a nes*rie ta ze slapes viac nez musis. Daj tomu 10 rokov a potom si na mna spomen :o)
zaujimave ale osobne by som viac uvital keby uz vymysleli nieco pouzitelne namiesto retaze a prehadzovacky (dnes evidente najslabsie clanky celeho biku)
kardan uz bol, a netes sa, aj tak budes musiet slapat… kym to ma pedale furt to bude mucidlo.
jsem si jist, že až bude ABS, pořídí si ho i nejzarytější konzerva.
„ABS“ už bylo, nikdo to nechtěl. Analogie: které rally, autokrosové auto, nebo enduro má ABS?
nápadně mi to připomíná K2 Smart Fork z roku 1999
já si myslim že je to super ale pokud to nebude uplně blbuvzdorný tak se to nemá šanci uchytit…
nápad dobrej, ale mělo by to být propojeno ze zadním pružením a umět to nějaký preselekovaný mody, aby se za jízdy dalo přepínat, ideálně by to mělo poznat charakter terénu a sklon dle senzorů a dle toho měnit mody automaticky. Pak by to byla mega bomba pro XC/AM. Řešit odraz ze skoku /EN/DH/, let a dopad je další level. Tohle co ukazují je jen elektronické řízení nastavení která lze na moderních -třeba RS- vydlích provádět normálně mechanicky /rebound, lo-hi komprese, zdvih, odtrh/
Preselektovane mody tam su, a nastavit nieco viac ako zdvih sa tam tiez da. Mne sa to fakt paci, ze mechanika je upln eprimitivna a vsetko ostatne sa da dosiahnut softwareovo. Ale podla toho, ze pisu ze vydrz baterky je 2–8h podla terenu, tak to este chvilu potrva, ze nez to bude prakticky pouzitelne.
Vypadá to moc složitě a nákladně ⇒ v nejbližší době se to nemá šanci uchytit.
Revoluce to není protože to tu už bylo, jak dobře se to prosadilo jste si asi všimli…
Nevsim jsem si, ze by to bylo na off-road motorkach a ty meli vsechny vychytavky co se tyce odpuzeni tak o 50 let driv, takze kdyby bylo efektivni do tlumicu davat elektroniku tak na motorkach uz je minimalne 10 let.
Jinak prepinani modu DH na lefty je docela usmevny.
Mi pripada ze C-D musi inovovat za kazdou cenu i kdyby to byla kravina, coz dokazuje uz od dob Ravena.
Tak, tak. Dokud na tom nebude nálepka Öhlins, tak tomu nevěřím.
No já si osobně myslím,že nemáš až tak pravdu,motorky sice lítaly dřív než auta,ale všimni si,že elektronika do tlumičů aut se začíná cpát čím dál více..Takže těžko říct,jestli to motorky čeká,nebo ne..Podle mě jistě..Když nad tím člověk popřemýšlí,tak ne zrovna obrovské procento motorek má vůbec nějaký stavitelný tlumení/pružení nějakým jednoduchym způsobem jako ventilkem,nebo kolečkem na korunce(a to nemluvim pouze o low-endech)..V tomhle jsou biky rozhodně napřed,protože dneska už má ovládací prvek snad jakákoli vidle a tlumič už bez reboundu a nějakého štelování tvrdosti není..Podle mě je možné,že se nějaký takový výstřelek objeví ve větší míře nejdřív na kole,a pak až na moto..Ale spíš bude tohle ubito už někým výše zmíněnou apelací na tupost uživatele..:) Kdykoli je možnost volby,obyčejný a nezasvěcený uživatel udělá prakticky tu nejhorší kombinaci a pak se diví..Proto když je to bez volby,je to bez problémů.:)
No jenže ono to tu je už dávno a nezdá se, že by to bylo úspěšné. Jediný místo kde se to „chytlo“ jsou závodní auta a motorky jenže silniční!
Jde o to že je to „malé plus s mnoho mínus“. Ta věc nedá tolik aby to vyvážilo spolehlivost, velikost , hmotnost, výrobní náklady.
Souhlasím s tím že to je pomůcka pro hloupé opičky co kroutěj a nevědí jak. I stím že jen další gesto, že oni sou IN
„chytlo“ jsou závodní auta a motorky jenže silniční
No vidíš a v tom by mohla být pro cyklistickou branži síla. Kdo má normálně doma závodní auto nebo motorku?
Ale rozhlédni se po BF a uvidíš několik desítek strojů, které by se mohly z fleku postavit na start svěťáku v MTB nebo Tour de France.
Jestli se nepletu tak elektronika u motorek hlídá noření vidlice při brždění (možná mimo jiné??).
Pokud nekoupis nejlevnejsi enduro (a ted nemyslim cestaky s kapku vetsim zdvihem nez silnicky) co je na trhu, tak na vidli mas standartne stelovani pomalyho odskoku a pomaly komrese, na tlumici to samy a jeste k tomu predpeti pruziny. To ze by byly kola napred v moznosti nastaveni neni pravda, pokud si koupis enduro od Kentoya tak se nesmis divit ze tam nejde nic ladit, stejne tak jako kdyz si koupis kolo za 10t.
Jasný,no..Já se v endurech moc nepohybuju,tak nevím..Měl jsem na mysli právě ty cesťáky,ať už endura,nebo silniční..Tam to nastavení hledáš marně..A přitom mi přijde,že by se to docela šiklo..Už jen pro nastavení když jedeš se spolujezdcem..
Vypadá to zajímavě… Minimálně bych to chtěl zkusit… Myslím, že je to reálnější, než el. řazení…
Nezaspal jsi dobu? Čím to je reálnější, než elektronické řazení?
Nezaspal, jen mi to příjde funkčnější, praktičtější a pro lidi „zajímavější“… Je to můj názor. A rozhodně to nechci odhadovat. Podle mě je to další zbytečná ptákovina… :D
jn, kdyby takhle vynalezli hydraulickou přehazku, aby to řadilo pořád
Pneumatická přehazka (hydraulická netřeba, k přeřazení nejsou třeba velké tlaky :) ) už byla a taky se nějak neuchytila.
nj, myslím že největší slabé místo na kole je řetěz a zuby, je třeba je něčím nahradit
Nejslabší místo na(mém)biku je odjakživa motor.
:DDD
Kardan s planetovou převodovkou by to splnil, ale asi je to dosti nepraktické, např. u výměny kol :o)
to asi jo, nedokážu si to představit :-), a asi by to bylo těžké
NO chtělo by to trošku miniaturizovat sytém co se používá u scooterů ,tedy bez variátoru a nějak to aplikovat na kolo, tedy taková zadní lefty … :o)
hydraulicka přehazovačka už tu byla, a myslím že reálnější než její rozšíření je právě elektronická sada. I když mě se todle vůbec nelíbí… :)
Jj, hydráckej šaltr už opravdu byl… ale četl jsem o tom jen malinkej článeček někde v cykloservisu myslim… Nemáš o tom něco víc? Zajímala by mě konstrukce apod… Předem dík
Pokud tě to zajima zkus Google a heslo 5Rot
staci par Euraču a mužeš to mít nakole :-)
Dík
Nechci :D Jen mě to zajímalo :D
Hmmm, to vypadá zajímavě. Jezdí to vůbec v ČR někdo?
Nevim, ja to skousel jen na vystave. Je to takovy muj bajkovy sen :-)
ale financne nerealny takze zatim neplanuju
1500 éček ? to řadí telepaticky nebo jak :o) Dražší než moje kolo :o)
hehe však sem psal že cena je lidová :-)
Joto jo… Musí se na to složit celý lid aby si to mohl koupit :o). Jinak je to dobrý nápad jak se zbavit bowdenů a lanek, ale myslím si že elektronicky by to šlo lépe a levněji :o)
myslím že hydraulika je OK, cena je vysoká díky exkluzivitě vyrobit se to určitě dá mnohem levněji.
Nj, vše má mouchy, eletronice dojde baterka, hydraulika se zabublinkuje … Zlatý bowdeny jenž tak krásně dřou :o)
No toto …
Už nás nech, nejlepší na světě to mám stejně já :-)