• Donuts

    Chtěl bych si udělat přes zimu radost na novou sezónu a něco na kole vylepšit. Čím bych měl začít? Kdysi mi tu někdo psal, že především kola na něm za moc nestojí, měl bych tedy začít u nich? Žádné striktní finanční limity nemám, ale zase bych to vzhledem k relativně nízké pořizovací ceně kola nerad nějak nepředimenzoval.

    0 0
    • maajkee  

      Fatty nebo Lefty, pak začít řešit nějaký jiný upgrady.

      0 0
    • Lister  

      Těžko radit. Dalo by se totiž vyměnit všechno.

      Kola + pláště budou asi logický krok, ale aby to mělo velký význam tak se připrav na částku kolem 8–10 tis za komplet. Ušetřiš asi dost váhy, můžeš postavit kola žádaných parametrů – třeba dát širší ráfky a přejít na bezduše.

      Zbytek už je hlavně o tom, co bys od toho chtěl. Váhu bys mohl ušetřit asi docela dobře a levně na kokpitu a sedlovce, vidlice by se rozhodně dala sehnat lepší, ale Recon není zas tak velké zlo. Zamyslel bych se nad klikama, kde si pomůžeš v tuhosti a i docela dost na hmotnosti pokud dáš třeba XT.

      0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
      • maajkee  

        Cože? Aby to mělo význam bohatě stačej nějaký záplety kolem 5 tisíc, i tak ušetří oproti tomu co tam je třeba 400–500g na páru kol.

        Na takovýhle kolo dávat kola za 10 tisíc je totální nesmysl. To je můj názor.

        0 0
        • Lister  

          Kola + pláště. Takže když vemu dolní hranici a odečtu sadu plášťů a mlíko, tak se zase tak nelišíme. Váha je jedna věc, parametry věc druhá. Osobně bych při koupi nových kol chtěl hlavně to aby byly UST ready a pak se to prodraží hlavně na ráfku. Předělávce klasického ráfku bych se raději vyhnul. Náboje kompatibilní s různými standardy kol jsou taky fajn, ale to není nutnost.

          0 0
          • Lister  

            A navíc jestli se dívám na správný model, tak to kolo mělo cenovku 26tisíc (wtf??) takže by mi to úplně mimo nepřišlo. Rozpočet na základ silničky jsem měl stejný a neváhal jsem tam vrazit kola za 13tis.

            0 0
            • maajkee  

              Jenže za 26 tisíc u cannona dostaneš sakra málo. Uplně obyč rám, laky u těhle levnejch rámů maj nic moc.

              A hlavně cannon bez fatty a lefty podle mě opravdu nemá význam. Chápu to koupit ho a sehnat někde na ebay nebo cyklobazaru fatty nebo lefty. Jinak bych se rozhodně díval jinde, kde bych za těch 26 tisíc dostal dakra víc muziky.

              Ráfky bych viděl jak už je tak trochu klasika wtb frequency, na to hodit nějaký pláště od micheliny nebo geaxu, ty mu budou dobře držet, nejsou cedníky a za pár dá kolem tisícovky.

              Ale opravdu bych začal fatty nebo lefty, to je dneska na bazaru otázka 5–7 tisíc a to kolo dostane uplně jinej rozměr.

              0 0
              • Lister  

                wtb frequency

                No a to je ten problém. Jako běžný smrtelník za kolik sežene pár těch ráfků? Za 2,8–3 tis? Takže máš při tvém rozpočtu 2–2,2 tis na dráty, náby, pásku, ventilky a zapletení, což tedy není moc, zvláště pokud budeš chtít trochu gramařit a tím pádem bude nutnost nasadit zeslabované /drahé/ dráty. Cena pak naskáče a jsme najednou velmi rychle na tom rozpočtu, co jsme psal. Pokud dokážeš kola na i19/i23 s váhou kolem 1600gr za 5 tis, tak bych pro tebe hned měl jednu objednávku.

                0 0
                • maajkee  

                  Kolem 1600g za tu cenu to je nesmysl.

                  Ale kolem těch 5 tisíc se už dají na frequency ráfkách, X9 nábojích a Sapim Race drátech slušný kola zaplíst. Hmotnost bude kolěm těch 1750g. Funkčí to bude, na bezdušáky to bude. A oproti těm seriovým kolům dle zkušenosti ušetří opravdu minimálně těch 300g, spíš 350g, když tam hodí ještě nějaký pláště co jsme psla viz výše, tak ušetří dalších minimálně 300g na páru a v celku už je to nějakých 650g dolů za nějakých 6 tisíc.

                  0 0
                  • Lister  

                    bohatě stačej nějaký záplety kolem 5 tisíc, i tak ušetří oproti tomu co tam je třeba 400–500g na páru kol.

                    0 0
                    • maajkee  

                      No vždyť jo, nějak nechápu :)

                      Jestli to jsou stejný záplety co jsem tam měl já, jakože se dle popisu tak jevěj, tak ty měly nějakých 2150g v páru. Takže těch 400g je naprsto reálnejch.

                      0 0
                      • Lister  

                        Takže jsi myslel váhodou úsporu včetně plášťů, ale rozpočet počítal bez nich a dalších věcí jako je ta páska, mlíko a ventilky (to taky není zadarmo a pár stovek nahoru to hodí).

                        Kola co tam má nebudou mít moc přes 2kg, pokud vůbec.

                        0 0
                        • maajkee  

                          To si piš, že budou, to bych se klidně vsadil :)

                          0 0
                          • Lister  

                            Tak maajkee máš moji omluvu a Canon naopak ještě mnohem větší despekt. Kola totiž váží cca 2300gr, což je teda peklo.

                            0 0
                            • Pijer  

                              Proč despekt? Cannoni jen nešidí zákazníka na materiálu a prodají mu pořádný kus kola ;-)

                              0 0
                              • Lister  

                                No jestli je to pravda, tak se přiznám, že takhle těžký normální MTB kola jsme v ruce snad nikdy neměl :-)

                                Asi jsem měl zatím štěstí, na poslední seriovce, kterou jsem kupoval, jsem měl krásný lehký kola s váhou 1600gr – a to nebyl žádný top model, prostě obyč střední třída.

                                Kola s váhou „2,5kg“ na HT za 25 tis mi přijdou jako docela fail a tohle bych teda rozhodně vyměnil okamžitě.

                                0 0
                                • Pijer  

                                  Každý den má přijít mlaďasovi, tak ta kola můžu zvážit.

                                  Půjdou místo nich moje Fulcrumy RM3 s prasklinkou u ventilku – na jeho 31kg budou dobrý.

                                  0 0
                            • maajkee  

                              Já právě stejný kola na tom seriovým kole měl, tak jsem si to necucal z prstu, dokonce jsem je s těma 2150g přecenil, ale pamatuju si že to byly fakt mrchy a i tenkrát výměna za RM5 bylo celkem odlehčení :)

                              0 0
                            • Azmir  

                              Se divím, že tě to překvapuje, kola kolem 2,2 Kg mi přijdou celkem běžné i na mnohem dražších kolech. Třeba ty kola co jsem měl na giantovi, tak váží 2,2 Kg a dávají se i na Gianta Trance X1, což je kolo za 60 tis., bohužel.

                              0 0
        • kubad  

          a dávat tam kola za 5000 má smysl?

          0 0
          • maajkee  

            Řekl bych že ano. Jak už jsem již psal, získá bezduše a ušetří oproti tomu co tam je dost.

            Mluvím se svojí zkušenosti, taky jsem toho červenýho cannona osadil poměrně solidně, ale pak mě sralo, že rám je taková srágora :/

            0 0
      • Donuts  

        Tak těch deset za kola by byl opravdu ten absolutní strop. Ale gramaření moc neřeším, mých chrtích 95kg by s tím moc nekorespondovalo.

        0 0
        • tomxxx  

          Na vylepšování bych se vypr a vyměňoval jen, když bude potřeba. Když negramaříš, tak jiná vidle, což by byla asi reba, nemá zas takovej smysl. Leda ty nový záplety.

          Jestli si chceš udělat radost, tak klidně můžeš, ale valnej smysl to mít nebude, když nepotřebuješ řešit váhu.

          0 0
    • maajkee  

      Pro začátek, pokud nechceš z nějakýho důvodu fatty/lefty bych určitě vyhodil ty kliky a dal tam nějaký HTII SLX nebo XT, to udělá parádu a ještě to bude tužší + ušetříš dost gramů.

      Pak určitě nahodit nějaký solidnější pláště alespoň v kevlaru.

      0 0
      • Edwin  

        Dovolím si potvrdit výše uvedené. Taky svoje kolo neustále tuním (i když jiné) a taky mám cca 95kg a nejvíc jsem poznal kliky, když jsem tam dal XT (180mm). To co tam bylo před tím, když jsem zaprasil do kopce, tak jsem div nedrnkal klikou o rám, jak se to kroutilo.

        No a kola jsem dal z nějakých obdobných setovek Fulcrum 29XL a pláště mám kevlarový Ikony a je to znát taky. Spíš ale lepší manévrovatelností a že to kolo jede, kam chci.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.