Canyon Lux MR - problem s nastavenim

43 nepřečtených
  • oldaka

    Ahoj, jezdim Canyon LUX MR, jsem hodne spokojeny, ale je tu jedno ale… priklad: „rozbita polnacka nebo lesni cesta od koni apod., otevreny tlumic, jizda v sedle, neustale slapani“ razy mi jdou do noh a to tak, ze se mi tim povoluji tretry… je to normalni jev? je chyba v nastaveni tlumeni nebo je to konstrukci ramu a nic s tim neudelam? Pri pohodove jizde mi to nevadi, protoze si po case tretry dotahnu, ale treba v zavode by to bylo neprijemne.

    Dekuji

    0 0
    • jonti  

      Myslis, jako pedalkick, ze ti to kope do pedalu kdyz pruzi? Pokud ano, tak s tim nic neudelas, a nekupuj si virtual.

      0 0
    • oldaka  

      tak dneska jsem se byl projet a hodne jsem se na to soustredil a dosel jsem k zaveru, ze se nejedna o pedalkick…kopani do noh je zpusobeno nahlou ostrou nerovnosti, kterou proste tlumic nevezme takze mi to jde do noh. je to mozny?

      0 0
      • Sidney  

        No to je divný, já si právě polňačky (myslím hodně rozbité, třeba od koní) v sedle ve větší rychlosti vyloženě užívám. Kámoši na HT musí podstatně víc dřít, aby se udrželi, musí neustále vysedávat a přerušovat šlapání. Nemáš někde problémy s volným čepem, že ti to nějak rezonuje nebo zkus jiný vzorek na zadní pneu (ale koukám, že na zadku jezdíš to samý).

        0 0
        • oldaka  

          Zkusim podotahovat, dim za napad, ale myslim ze to tim nebude, pac jsem cepy kotroloval nedavno. ale fakt je mozny ze to jen moc resim…

          0 0
          • Sidney  

            No, drnčet a rezonovat by to nemělo. Já žádné drnčení necítím, když už kolo na nějaké cestě trochu vibruje, tak na HT to skoro není možné jet ;-). Kolik máš SAG a jak využíváš zdvih?

            0 0
            • oldaka  

              tlumic vyuziva tak polovinu zdvihu, je tedy mozny, ze je to tim, ze je to prefoukany?

              0 0
              • Sidney  

                Tak by mohlo být tím, já mám SAG cca 20% a chodím tak na 90–95% zdvihu. Doraz tlumiče je cca 5mm od konce. Když jsem měl CT na max, tak jsem foukal asi 130Psi a teď po předělání CT na střed foukám cca 140Psi…ale jsem lehký (67kg)a nejezdím silově, takže se podle mě řídit moc nemůžeš…Upusť tlak třeba na 150Psi a uvidíš.

                0 0
              • Sidney  

                Teď koukám na tvé fotky kola v profilu a na fotce, jak je detail tlumiče, je gumička tak na 85% zdvihu. To zas tak moc přefoukaný není (teda jestli je tam ta gumička posunutá jízdou)

                0 0
                • oldaka  

                  Ty fotky jsou stary a to jsem mel nastaveny uplne spatne :) Jezdim tak, ze mam tlumic na cca 220PSI. na silnici a tvrdych cestach jezdim PP na 2 a jinak bez PP. Mohl bych nafoukat min, ale to se pak bude uplne houpat :( Nebo dat min a jezdit porad se zapnutym PP? Fakt uz nevim. Dalsi vec je, ze nastaveni odskoku ovlivnuji houpani. Proto mam danej odskok na max. aby se kolo pri slapani s otevrenym tlumicem houpalo co nejmin. CT je nastaveni urovne propedalu?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to bude ta chyba. Přitažený odskok na max zcela zabije chod stavby. To je úplně špatně.

                    Pohupování to snižuje proto, že se tlumič nestíhá vracet a zůstává ve zdvihu, kde pak už má větší odpor pružiny (vzduchu) a proto pak už více do zdvihu nechce. Tedy tam kde to kope prostě stavba vůbec nefunguje (a přitom by mohla).

                    Tím ale nejen, že to omezí pohupování, ale zcela omezí funcki zadní stavby.

                    Je to ještě horší než platforma, protože pak nestíhá ani v terénu na velkých překážkách.

                    Zkus foukat méně + odskok na minimum (jen aby to nekopalo a plnilo svojí funkci) + vypnutý propedal.

                    A když to bude moc houpat, tak trénuj kruhové šlapání :-)

                    CT (compression tune) je interní nastavení komprese tlumiče a ovlivňuje chování tlumiče jak pro vypnutý, tak pro zapnutý propedal.

                    Při nízkém nastavení CT je to s otevřeným tlumičem hodně citlivé a při propedalu to omezuje málo.

                    Opačně při vysokém CT je to s otevřeným tlumičem méně citlivé a propedal pak omezuje hodně.

                    Nemůžeš mít kombinaci supercitlivý při vypnutém propedalu a více omezující při propedalu.

                    0 0
                    • oldaka  

                      No ale kdyz je odskok na max. tak se to prece vraci co nejrychleji, ne? takze jakto, ze se nestiha vracet a zustava ve zdvihu?

                      Muzu zkusit nastaveni jak rikas, ale uz ted se to bez PP houpe. Takze je to ve slapani? Takze to ma fungovat tak, ze upustim vzduch, prenastavim odskok, budu jezdit s vypnutym PP a nebude to houpat? Tak to asi hodne neumim slapat :)

                      A kdyz mam tlumic z vyroby, neupravenej tak jak je nastaveny CT?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak teď nevím v které krajní poloze to máš.

                        Jak se to vrací poznáš na místě vyzkoušením, krajní polohy mají okamžitě a jasně poznatelný rozdíl.

                        Pokud to nastavení omezuje pohupování, tak to musíš mít v poloze maximálně přitažený útlum (tedy nejvíce omezíš průtok oleje a vrací se to nejpomaleji).

                        Směrem k nejmenšímu útlumu (nejrychlejší návrat tlumiče) to jde točit tím kolečkem snáze. Směrem k největšímu útlumu (nejmpomalejší návrat tlumiče) kolečko klade mírný odpor.

                        Celkový rozsah bývá kolem 8–9 kliků.

                        Pokud výrobce zvolí správné interní nastavení rebound tune, tak se stává málokdy, že někomu vyjde krajní poloha nastavení.

                        Já vozím na kolech útlum někde kolem 3–4 kliků od minimálního útlumu.

                        Většinou ještě na zimu a léto vozím o klik jinak (na zimu o klik povoluji, aby se to i v zimě vracelo rychleji).

                        0 0
                        • Sidney  

                          Jestli do toho můžu vstoupit, tak když mám odskok nastavený na pomalý tlumič, tak se to houpe především při projetí hladkou negativní překážkou (je přesně citít, tak se stavba zvedne pomaleji a až za překážkou). Na pohupování od šlapání tento vliv nepozoruju .

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Ja je nastavený CT netuším, to si přečti na tlumiči (jsou tam u compression tune tři sloupečky a jeden z nich je zvýrazněný).

                        0 0
                • oldaka  

                  vazim 85kg

                  0 0
                  • Sidney  

                    CT (Commpresion Tune) je interní nastavení tlumiče, které dělá tlumič buď citlivější nebo míň citlivý a zároveň tím nastavením ovlivní chování propedálu, tzn., když budeš mít CT na max (dle fotek to tak máš), tak 3 poloha propedálu bude hodně omezovat houpání (skoro lock). Když budeš mít CT na min, tak propedál (ikdyž bude na 3 poloze) bude tlumič omezovat podstatně míň. Já jezdím tak 60% s otevřeným tlumičem (rozbité cesty po rovině, vše z kopce dolů a některé prudké výšlapy kvuli přilnavosti zadního kola, aby mně neprokluzovalo) a zbylých 40% jezdím s propedálem na poloze 3, tzn. kolo se skoro nehoupe. Ale to mám CT předělané na střed. Když jsem ho měl na max, tak zadní kolo tak nežehlilo, ale na druhé straně se za jizdy méně houpalo a a při zapnuteém propedálu v poloze 3, to bylo skoro zamknuté.

                    V tvém případě bych určitě zkusil upustit tlak v tlumiči, aby odpovídal SAG a hlavně doraz a pokud se to houpe, tak bych zkusil jezdit na propedál v poloze 1. Jestli se tím odstraní i ty rázy a vibrace do pedálů, tak máš aspoň příčinu a můžeš se pak dál zabývat poladěním tlumiče.

                    Co se týká nastavení odskoku, tak můžu potvrdit, že výrazně ovlivňuje houpání a má ho taky nastavené asi 3 polohu od kraje (aby byl tlumič rychlý).

                    0 0
    • oldaka  

      Tak jsem se byl projet s pumpickou a zkousel jsem. Z puvodniho tlaku 220PSI jsem se dostal na 180PSI. Spatne nastaveny odskok jsem prenastavil tak, aby odskok byl rychlejsi… cca 4 poloha od kraje. Byl jsem prekvapen, ze i kdyz jsem takto rapidne ovlivnil nastaveni, tak vyraznou zmenu v nechtenem pohupovani jsem nezaznamenal. SAG mam cca 1 cm a zdvih je vyuzivan max na 85%. Myslite, ze mam jeste trochu upustit? Zjistil jsem jednoduchou pomoc proti nechtenymu pohupovani… nekoukat jak idiot porad na tlumic co dela nebo nedela a koukat dopredu a jet a neresit :) Celkova citlivost se zlepsila, kopance do noh jsou mensi.

      0 0
      • MlokCZ  

        Se sagem můžeš jít klidně až tak na 12mm, tedy jestli tam je tlumič s chodem 51mm. Pokud bys začal už chodit na doraz, tak tlak už neubírat, ale dle těch 85% ještě nejspíš nebudeš.

        0 0
        • Sidney  

          Taky bych to tak viděl. A ještě si zkusil pohlídat kruhové šlapání.

          Mloku nemáš, prosím Tě, náhodou LuxMR v Linkage? Docela by mě zajímal průběh.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jen 2007 model. A nemám tušení, jestli došlo k nějaké podstatné změně.

            A koukám, že LUX má jen 165/38mm tlumič. Tak to bych sag už z 1cm nezvětšoval.

            0 0
            • Sidney  

              Já mám tlumič 51mm (ročník 2010) a podle fotek se mi odhadem zdá, že Oldaka má taky 51mm

              0 0
              • oldaka  

                zitra zmerim a dam vedet… jedna se o delku vnitri casti tlumice, ktera je videt?

                0 0
                • Sidney  

                  Jestli se nepletu, tak by to měla být skutečná délka chodu tlumiče, tzn. tak jak říkáš + asi 3–4mm na konci, který už je za dorazem.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Možné je všechno. Já se podíval kromě toho starého modelu ještě na aktuální model 2011

                http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

                A tam píšou ve specifikaci u tlumiče Shock length 165/38.

                0 0
                • Sidney  

                  Takže zpět!!! Omlouvám se za mystifikaci, teď jsem to byl přeměřit (i v papírech z loňskěho roku to tak je) a skutečně mám tlumič 165/38 a celková délka vysunutého pístu je cca 42mm, tzn. je tam asi 4mm za dorazem.

                  0 0
                  • oldaka  

                    jj taky to tak mam. v tom pripade mam nechat SAG na 1cm?

                    0 0
                    • Sidney  

                      Nech SAG 1cm a kolo projeď a zkus jít na doraz (zkus si poskočit po zadním kole a pořádně se do zadního opřít – Mlok to někde popisoval ;-) ). A podle toho bych pak přifoukl nebo ubral, ale ono to tak nějak bude vycházet.

                      0 0
                      • oldaka  

                        Je tedy zadouci aby tlumic sel pri jizde na doraz? Myslim tim… nedela tlumici nebo stavbe spatne, kdyz obcas jde na doraz? treba jednou za vyjizdku… ?

                        0 0
                        • Sidney  

                          Ta hranice kdy má jít tlumič na doraz je hodně tenká. Tlumič by asi z principu neměl jít na doraz nikdy, ale já jsem párkrát na doraz tlumiče šel, to bylo v době, kdy jsem zkoušel různá nastavení. Doraz jsem nijak necítil, poznal jsem to podle gumičky na tlumiči. Takže občas (třeba každou 5 vyjižďku ;-) )jít lehce na doraz, asi tlumiči tolik nevadí…a nebo když to bude chodit každou vyjížďku jednou na doraz, tak přidej 5 Psi a máš to vyřešený :-)

                          0 0
                          • oldaka  

                            a kolik cca mm je doraz tlumice od konce ?

                            0 0
                            • Sidney  

                              To je jedno, třeba 1mm. Nastav to, abys chodil občas na doraz a přidej třeba 5 Psi a uvidíš. Tolik bych to neřešil

                              0 0
    • cook  

      Ahoj, přiživím se na tématu – jaký bude u tohoto rámu rozdíl s tlumičem DT Swiss XM 175 a RockShox Monarch RT3, zkoušel jsem ten Swiss, šel zamykat a měl jednu polohu pružení – Monarch neznám.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.