• liessmann

    Dobrý den,

    vzhledem ke své omezené orientaci v problematice jsem se osmělil oslovit místní komunitu s prosbou o radu při výběru karbonového HT.

    Já sám jsem na první pohled neshledal nějaký závažný zádrhel, ta kola mi připadnou plus mínus obdobná, ale byl bych rád za každou radu či připomínku týkající se čehokoliv potencionálně problematického, poměru cena/výkon či celkové kvality

    Zkrátka a dobře, bez ohledu na vzhled, který z těchto dvou biků považujete za racionálnější (lepší) volbu?

    http://www.wilier.cz/…nge/d-71195/

    https://www.canyon.com/…es/bike.html?…

    Moc děkuji za jakoukoliv odpověď a přeji hezký den

    P.S. čistě teoreticky by v možnostech byla i volba modelu canyon 7.9 team

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Evilcleaner  

      no ani jedno nemá žádné super kola, wilier je docela sázka na exkluzivitu, byla by to moje volba i kvůli rebě (=jednoduchý a levný servis) a brzdám

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Jakobo  

      Kola jsou hezke obe i co do osazeni. Ram Canyonu se mi libi vic, zadni stavba mi u Williera pripomina Hong Fu ramy z Ciny, ja bych asi bral Canyona, ale to je osobni nazor. Canyon ma pevne osy na obou kolech, Willier zase XT brzdy.

      Zkus si neco zjistit o kolech, Shimano vs DT a podivat se na geometrii. Jsou tam celkem rozdily.

      0 0
      • Singlespeed  

        Co se geometrie týče, tak bych se přiklonil k Canyonu. Nakopnutá vidlice u větších velikostí Willieru (úhel 71,5 st.) nemusí každému vyhovovat.

        0 0
        • liessmann  

          Díky za radu, ale po pravdě tuhle informaci neumím příliš uchopit. V čem může být problém? Díky

          0 0
          • Vilém  

            Kolo s vetsim hlavovym uhlem hur jede rovne, musi se vic korigovat, ale lip zataci, s polozenejsim je klidnejsi, ale zase hur zataci.

            0 0
    • ALLforBIKE  

      Já bych se klonil k Wilieru...... tenhle bike se povedl, osazení šupa, jen ty kola mohly dát aspoň WH-MT66, ale i tak… krásné kolo

      0 0
    • tomxxx  

      Ty kola jsou v podstatě stejný, u williera by mi vadil rychloupínák vzadu, na novém kole bych ho nechtěl, u canyona mi vaděj brzdy. Foxku taky nemusim, ale to je osobní preference, i když ten servis s ní je trochu horší.

      Kterej rám se ti líbí víc, musíš rozhodnout ty. Já bych připlatil a koupit canyona 7.9 (má už docela slušné i záplety), navíc, ač jsem byl odpůrce gripshiftu, teď si to nemůžu vynachválit, měnit bys nic nemusel, jen brzdy bych hned prodal jako sundané z nového kola a skoro bez ztráky koupil SLX nebo připlatil na XT.

      Willier se mi nelíbí, ale pokud se ti líbí, jdi spíš do něho než do 6.9.

      0 0
    • liessmann  

      Všem děkuji za jejich reakce a názory. Aktuálně bych se asi přikláněl spíše k Italovi, jen jsem si jaksi nepovšimnul, že vzadu nemá pevnou osu a zrovna tohle, jak jsem vypozoroval v některých diskuzích, je mnohými považováno za zcela zásadní prvek.

      0 0
      • tomxxx  

        Zcela zásadní to neni, ale když už kupuješ nové kolo za padesát papírků, tak bych ji chtěl.

        0 0
      • sharkeeCZ  

        Pevná osa je super, ale jde o to co a jak jezdíš, abys to poznal

        nevýhoda je v tom, že pevnou osu u Canyona musíš oddělat imbusem a navíc je to atypická pevná osa, takže pokud budeš upgradovat záplety, pak můžeš mít trošku problém, jako jsem měl já

        0 0
        • MlokCZ  

          Co je na X-12 ose atypického? Vždyť je to nejpoužívanější pevná osa. Já bych tuhle osu považoval naopak za současný standard. Já bych naopak nechtěl nic jiného než X-12 osu.

          0 0
          • Tina  

            Možno už uvažuje nad 148mm štandardom :/

            0 0
          • sharkeeCZ  

            Nic, pokud neni asymetrická, jak tomu u Canyonu je. Musel se soustruzit mezikus, aby šlo kolo dotáhnout

            0 0
    • sharkeeCZ  

      Přestože sám mám tohto Canyona z roku 2014, vybral bych asi toho Wiliera.

      1. cena – jistě se dá ještě ukecat s cenou dolů, což u Canoynu nejde
      2. možnost vyzkoušet u Canoynu nejde
      3. servis – Canoyn si musíš servisovat sám u svého specialisty, ale vždy na své náklady, nebo čekat týdny a měsíce na vyřízení reklamace
      4. Wiliera potkáš tak 1× za rok, Canyoa už skoro všude
      5. trošku lepší vybavení (brzdy, kazeta)
      0 0
      • Evilcleaner  
        1. tak s tím fakt nepočítej:-D
        2. s tím taky moc ne – souvisí to s tím, že je venku skoro nepotkáš;)
        3. určitě ano
        4. určitě ano
        5. ano i ne (zadní osa)
        0 0
        • sharkeeCZ  

          Ad 1) ještě nikdy jsem nekoupil kolo za plnou cenu, tedy vyjma Canyonu

          Ad 2) předpokládám, že divize tady něco bude mít

          0 0
          • Evilcleaner  
            1. vzhledem k cenové politice dovozce si dovedu představit slevu tak tisícovku, u padesátitisí­cového kola to není žádná sleva
            2. dovozce má k dispozici sotva pár kusů, test bike není žádný. najít nějaký kameňák, který bude mít toto kolo skladem bude skutečný oříšek
            0 0
    • liessmann  

      ještě jednou moc děkuji za všechny příspěvky, rozhodně jste mi pomohli. chápu, že každá volba je otázkou kompromisu, ale pro mě je zásadní, aby ta moje nebyla totální propadák

      0 0
    • Jetson  

      Jak je to u toho Wiliera s carbon rámy? Ještě loni mi to přišlo jak lakovaná čína.

      0 0
      • Evilcleaner  

        určitě se dělá někde na východu, ale řekl bych kvalitou velmi dobré. není bez zajímavosti že wilier 501 xn 2012 byl tvarově shodný s rámem od galaxy 2013.

        0 0
    • MlokCZ  

      Jednoznačně Canyon. A to kvůli rámu, geometrii a X-12 ose. Všechno jsou to vlastnosti důležité a hlavně za levno neřešitelné (kdyby to někdo chtěl řešit u wilieru) narozdíl od drobných rozdílů v osazení.

      0 0
      • Tina  

        +1

        0 0
      • Evilcleaner  

        no 12ku osu jo, ale mnohem šikovnější mi přijde shimano verze než syntace na imbus – samozřejmě i na syntace se dá sehnat něco tool-free, ale proč to nemít tak od začátku.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ne. Já bych právě dal určitě přímo X-12 osu a ne jakoukoliv 12mm osu. Podle mě je to nejlepší varianta. Imbus není daný X-12 Syntace standardem, ale pouze variantou samotné použité osy. Můžeš dát DT X-12 osu pokud nechceš na imbus.

          Shimano s tím ale není kompatibilní a je to provedené jinak.

          Tady srovnání os:

          http://fcdn.mtbr.com/…truzioni.jpg

          0 0
          • Evilcleaner  

            no však na to právě žehrám, že ten imbus nejde zaměnit za nic moc jiného než drahé dt. kdyby tam byl shimano standard tak je to tool-free a kdyby chtěl jinou tak si může vybrat spoustu. nevím jakou teda vidíš výhodu ve sferické podložce X-12, já teda žádnou, vzhledem k tomu, že poloha je vymezena dírou v patkách.

            0 0
            • liessmann  

              musím se přiznat, že nemám nejmenšího tušení, o čem se tu vede debata…to však nic nemění na její zajímavosti :-)

              0 0
              • Evilcleaner  

                jedná se o druh osy – ta má sice vždy průměr 12 mm a nijak toto nedotýká kompatibility s náboji, ale liší se závitem a dosedací plochou na opačné straně. nejpoužívanější je asi beze sporu E-thru od shimana (a foxu) a X-12 od syntace, dále za zmínku asi ještě stojí Maxle od RS. Zatímco X-12 má (hemi-)sferickou podložku na straně upínáku, tak maxle a e-thru ji má plochou, každý systém pak má jiný závit. co z toho vyplývá? rám a typ osy jsou dané výrobcem rámu (skrze přípravu na rámu), nábu můžeš použít libovolnou. mi osobně se nelíbí standardní osazování X-12 od syntace protože pro její montáž potřebuješ imbus. osa syntace jde nahradit třeba správným provedením 12mm osy od DT swiss, ale levné to úplně není.

                0 0
                • Mysee  

                  Každej jak se mu X-12 na inbus nelíbí. Nevím co jezdíte teda lidi, ale mám to na kole rok a v ničem mě to nelimituje. Pro jistotu mám s sebou šestku inbus. A stejně nebylo třeba ho tahat venku. Bezduše řeší vše. Ale chápu, že na závody to mechanik asi rád neuvidí. :)

                  0 0
                  • Tina  

                    Práveže závoďáci imbus používajú veľmi radi. Mechanik v depe má pripravený Aku skrutkovač a tak to niekedy vypadá ako na F1 ;)

                    0 0
                • tomxxx  

                  Mně se líbí, že ten systém používa jednu stejnou syntace patku. Navíc ten lámací šroub mi přijde jako dobrej nápad. Samotná patka se většinou ani nezničí. Jen je škoda, že zas tak rozšířené to není, aby to měli v každym prdelnim servisu, což je škoda.

                  Pakty na některejch kolech jsou fakt zlo, zvlášť hliníkový sračky, který se furt kroutěj.

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    jako nápad to určitě není špatný, ale patku většinou nezlomíš, jenom ohneš, takže to podle oka narovnáš a můžeš dojet, když ulomíš šroub a nemáš náhradní tak končíš stejně jako když obyč patku zlomíš… na singlovi:-D

                    0 0
            • MlokCZ  

              Sám sice používám DT X-12 osu, ale jen proto, že jsem ji koupil s kolem. Jinak bych klidně používal přímo Syntace na imbus. Nevidím na imbusu u osy nic špatného, naopak výhoda pár gramů (i když nic zázračného) a pak se to imbusem skoro lépe dotahuje než páčkou (já za páčku už musím slušně rvát, abych to dal na požadovaný moment).

              Sférická podložka se mi také líbí, ale souhlas, že to nic moc po funkční stránce nepřinese.

              Co se mi ale hodně líbí a je to jeden z hlavních důvodů pro X-12 osu je jednotná patka. Konečně na každém kole stejná standardizovaná patka. Už to ale také někdo výše zmínil.

              Škoda, že nemám X-12 osu na celopevňáku, měl bych to sjednocené už na všech kolech.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.