Canyon Nerve AL 7.9 vs 8.9 - pomoc s výběrem

24 nepřečtených
  • Petr1234567

    Ahoj, rozhodl jsem si koupit fulla a volba padal na značku Canyon, konkrétně se rozhoduji mezi Nerve AL 7.9 vs 8.9

    Potřeboval bych poradit který model si vybrat. Jde mi o to zda stojí za to investovat 8 tis. Kč navíc za vyšší model s ohledem na lepší konfiguraci, která zahrnuje zejména asi lepší kola, systém odpružení a brzdy. Na několika webech jsem četl, že např. lehčí kola jsou znát více než celková váha kola atd.

    Pokud je to důležité moje váha je 72 kg, v současné době na kole vůbec nejezdím a mám v plánu ročně najezdit cca 1200 km. Využití kola budou polní cesty, lesní cesty a lehčí terén – zkrátka rekreační ježdění v přírodě.

    Díky za vaše rady.

    0 0
    • Mysee  

      Při tvém nájezdu a typu terénu bych šel spíš do 7.9 (300 g nepoznáš). Peníze si odložil a případně po sezóně vyměnil to, co zjistíš, že ti nebude vyhovovat. Sám už budeš vědět, co je dobré a co ne. Pokud máš peníze nazbyt a 8.9 ti vážně nedělá problém pak jdi do ní. Pak je tu taky otázka jaké barvy se ti víc líbí. Mně stealth u 7.9. :)

      0 0
        Výběr z produktů
        Cyclision Corph 2 MK-II 29 kolo, florida orange Skladem 2 ks

        -19% Cyclision Corph 2 MK-II 29 kolo, florida orange

        20 399 Kč -19% MOC 28 499 Kč

        Orbea OIZ M30 29 kolo, halo silver/blue carbon view Skladem 2 ks

        Novinka -13% Orbea OIZ M30 29 kolo, halo silver/blue carbon view

        89 199 Kč -13% MOC 101 999 Kč

        Cannondale Trail 7 29 kolo, zelené Skladem 2 ks

        Výprodej -13% Cannondale Trail 7 29 kolo, zelené

        16 299 Kč -13% MOC 24 699 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • Petr1234567  

        Ano, celkový rozdíl ve váze těchto dvou kol je nepatrný, ale spíše mi jde o rozdíl ve váze ráfků, podle typu ráfků použitých by měl být rozdíl cca 350g, je to významný rozdíl?

        0 0
        • MirosPikos  

          Rozdíl je to slušný, kolo si pojede, jak se lidově říká, více za plynem.

          Mě celkem zaujal tvůj roční nájezd, je to strašně málo. Málo na to uvažovat o takovým kole. Na druhou stranu, člověk nemá tolik volného času na sport, jak přibývá práce, rodina. Takže proč si ten vzácnej volnej čas neužít na pořádným kole.

          Krom těch výpletů. Vidlice řady Evolution je dosti tupá. Performance snad bude lepší. I ta barevná kombinace meteor grey – light se mě osobně víc líbí. Volil bych 8.9

          0 0
          • Petr1234567  

            A s ohledem na můj roční nájezd jaké kolo bys mi doporučil? Myslíš nějaké levnější nebo HT?

            Chci si pořídit zkrátka kolo u kterého nebudu litovat, že jsem si měl koupit lepší, protože má nějaké významné nedostatky …

            0 0
            • MirosPikos  

              Však jsem to nakonec napsal. Když už se člověk na to kolo dostane, tak ať si to užije. Pokud máš finance a líbí se ti, tak si prostě udělej radost tím 8.9.

              0 0
            • Al Stra  

              dá se předpokládat, že s lepším kolem tvůj jen nájezd stoupne..

              0 0
          • madcat  

            Mně se trochu příčí to uvažování „najedeš ročně jenom pár set km, tak si zákonitě musíš koupit jenom nějakou mrdku kolo“. No a co? Když na to někdo má, ať si klidně koupí třeba Bugatti Veyron, a chodí se na něj jenom dívat do garáže. Já najezdím momentálně ročně do 500 km, a taky přemýšlím, že pořídím nový kolo za řádově 40 tis. Kč. Je to moc, nebo málo? Měl bych se dle nájezdu držet nějakých Tesco křápů?

            0 0
            • Mysee  

              Myslím, že Miros nemluvil o Tesco křápech. To zas přeháníš. Každý ať si koupí na co má, zakladatel se jen ptal, proč jít či nejít do vyššího modelu.

              0 0
            • MirosPikos  

              Proč se toho pořád chytáš/chytáte? Sice jsem to tam napsal – svůj názor, ale pak jsem dodal, že když si má člověk užít z toho mála volného času co má, tak ať si pořídí pořádný stroj. Takže jsem se nakonec přiklonil k tomu 8.9.

              Tak kde je problém?

              0 0
              • madcat  

                OK, omlouvám se, pardon. Mně se totiž hned udělalo před vočima rudo, a ten zbytek už jsem neměl jak dočíst :-)

                0 0
        • Mysee  

          Říkám pokud máš peníze ber 8.9. Ty kola samozřejmě poznáš, pokud ale seš na hraně s penězma jdi radši do 7.9 i vzhledem k tvému nájezdu.

          0 0
          • Petr1234567  

            Když už dávám takové peníze za kolo tak těch 8 tis. pokud to za to ty lepší komponenty stojí dám.

            0 0
    • kubad  

      rozdíl je v hlavně v kolech, a ve vidlici s tlumičem, bohužel tam je velký rozdíl mezi Evo a Performance(kashi­ma), za mě jednoznačně připlatit, teda pokud na to sou finance

      0 0
      • Petr1234567  

        A co ta kashima znamená? Je to skutečně takový rozdíl?

        Co se týče ráfků tam, když mrknu na netu tak rozdíl v ceně je propostných cca 10 tis. Kč Mavic Crossride vs DT Swiss X1700 Spline 2

        0 0
        • kubad  

          kashima je nazlátlá povrchová úprava kluzáku vidlice a pístbice tlumiře, ale o tu až tak nejde, ale jd o to co je vevnitř a to je výrazně odlišné a je to na chodu dost poznat

          0 0
          • Petr1234567  

            tak jsem pátral po internetu a ta vidlice FOX Performance tu úpravu kashima nemá, má to až ten vyšší model Factory, podle toho co jsem se dočetl tak Performance má mít stejný vnitřek tlumiče jako Factory ale bez té úpravy kashima – můžete mi toto někdo potvrdit nebo vyvrátit

            0 0
            • MirosPikos  

              To co píšeš se mě zdá i podle fotek, tedy pokud se jedná o povrchovou úpravu. Ten vnitřek samozřejmě z fotky nepoznám :)

              0 0
            • tonik666  

              tohle jsem dost řešil a odpověď najdeš jen těžko, nebo spíš nenajdeš. v zásadě by měla být performance verze totožná s factory verzí a jediný rozdíl by měla být povrchovka (a toto mi osobně potvrdili ve foxu v cyklošvec, ale informace od nich nejsou moc kredibilní).

              Když jsem se bavil s kamarádem servisákem, tak jsme se dobrali k tomu, že velkoodběratelé (canyon, spešl, atd.) můžou mít tlumicí patronu a potažmo celou vidli upravenou dle potřeb (tedy třeba zlevněnou tím, že jsou uvnitř jiné díly), tedy může být i horší v chodu. Ale od oka to nepoznáš a otázka je, zda to poznáš na kole. Každopádně já mám Floata performance a zatím jsem ho nemohl porovnat s factory verzí, ale stejně bych asi prd poznal…

              Verdikt je jediný – teď jsem zkoušel kamarádův pike a oproti mému floatovi má naprosto neznatelný odtrh, zatímco float ho má až moc znatelný. Což může na mlaých nerovnostech udělat rozdíl.

              0 0
    • Gibous  

      Čau. Mám 8.9 loňský specifikace („http://kolo­.cz/clanek/ca­nyon-nerve-al-8–9–2014“) a spokojenost. Rozdíly si porovnej sám. Určitě budeš měnit sedlo, neb neznám nikoho komu by tohle sedlo sedlo :D Osobně bych šel i letos do 8.9 hlavně kvůli vidli, tlumiči a kolům.

      0 0
      • rasken  

        ehehe mam ten setup defaultu a prdel si zvykla :))

        0 0
      • Pain  

        Ahoj a mužu se optat jakou velikost při jaké výšce jezdíš?Budu taky kupovat asi za měsíc.Já mam 190 cm a zvažuju XL.

        0 0
        • Gibous  

          Čau. Mám 186cm, kratší nohy a bral jsem Lko. Jsem spokojenej, ale je to z mého pohledu hraniční. Klidně bych snesl lehce (1–2cm max)delší posed, ale zatím nemám potřebu to ani řešit. Myslím, že XL je pro tebe v pohodě.

          0 0
          • Bretek  

            Já mám 179 a Nerva 6.0 jsem bral L a udělal jsem dobře. M by mě bylo malé. Mám i Grand Canyon AL 6.9 a toho jsem bral M. Ten rozdíl mezi 27,5 a 29 je poznat.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.