• Xipas

    Chci se zeptat jaký máte názor na kola Canyon a v mém případě na typ Nerve XC 4. Měl by to být můj první Full. Líbí se mi vzhledově a jak jsem tady různě pročítal diskuze, tak si nikdo na Canyony moc nestěžoval. Do teď jsem jezdil na GT Avalanche disc, takže jediný co znám je lockout na vidlici a tak se chci zeptat jak je to s tlumičem, jestli se taky dá vypnout, aby z toho byl trochu pevnější rám, třeba na asfaltky a tak. Jinak pokud znáte jiná kola do těch 35 000 Kč, tak se tomu nebráním. Díky všem za rady a připomínky ;-)

    0 0
    • Misiak  

      mam taky dojem XC4 sa za chvilu stane legendou formatu Reby… :) za tie prachy nezozenies nic lepsie, bez obav ho zober. budes spokojny.

      0 0
      • Xipas  

        A jak je to s tím tlumičem? Je tam RP23 a o žádným lockoutu nic nepíšou, ani u te Reby, ale o té jsem se hodně dočetl tady na fóru, že má i lock z řidítek. Půjde z toho udělat trochu hard? Jasný že to nebude tak tvrdý jako klasickej rám, ale aby se to moc nehoupalo na cestach. ;-)

        0 0
        • coffield  

          Fox Float RP23 má tři pozice ProPedalu, přičemž ta poslední stavbu natolik „ztuží“, že jedeš téměř jako na HT. Mnoho lidí ji ani moc nepoužívá. Pak je tam ještě páčka, kterou můžeš ten propedal úplně vypnout, takže to krásně žehlí. A pak je tam ještě rychlost odskoku, ale to je poněkud jiné nastavení. Při určitém povrchu a frekvenci šlapání se jím může tlumič také ztužit.

          Takže neměj strach. HT to opravdu není, ale funkční 100% a rozhodně to přinese mnoho výhod.

          0 0
        • coffield  

          Ještě třeba říct, že moc lepších tlumičů a systémů odpružení už nenajdeš, takže si můžeš být jistý, že si pořizuješ v rámci možností to nejlepší.

          0 0
        • Misiak  

          rp23 je na xc asi to najlepsie/naj­spolahlivejsie (brat relativne-zavisi to od sposobu pruzenia ramu). o rebe sa docitas v historii mraky ;) XC4 je bestseller, naozaj sa pri tomto biku nemas coho obavat.

          0 0
          • Xipas  

            Tak díky všem za rady a asi je rozhodnuto. Díky moc ;-)

            0 0
            • Misiak  

              potom sa dojdi ukazat. sekcia foto-nase biky ;)

              0 0
              • Xipas  

                Jojo, určitě sem pak dám nějaký fotky. Akorád nevím jestli mám s kupováním spěchat nebo ne. Mají ho v ExpressBike, takže by byl asi brzo hotovej. A zatím ho moc nevyužiju, Viděl bych to, aby mi přišel tak nějak začátkem března. Jen jsem trochu vystrašenej z historie tady, že minulej rok byla dlouhá čekací doba i když slibujou že tenhle rok to napraví a mají jich dost na skladě. Tak uvidím no.

                0 0
                • Misiak  

                  to uz je otazka na ktoru ti tu odpoved neporadim. ale pokial by som mal prachy ja, tak hned by som sa ich zbavil. aspon by bolo na co pozerat (namiesto TV) :D

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Jestli máš peníze, tak ber dokud v expresbikách je. Nikdy nevíš kdy jaký model zmizí a pak se může stát, že už také třeba letos nebude. V březu tedy stále nejspíš ještě bude, ale jistota je jistota.

                  0 0
    • RADO77  

      Zdar, jezdím od loňského dubna (viz kolo v profilu). Prozatím max. spokojensot. Můžu jen doporučit. Za ty prachy super – reba, fox 23, Sram...... Za celou dobu žádný problém najeto cca 3000 km vč. 5ti dlouhých maratonů. Na loňském bahnitém Malevilu 100% funkčnost. Lock reby je z řídítek – to je jediné místo – právě po Malevilu se zanes bordelem a nevracel se sám – musel jsem mu pomoct – stačilo ale jen vyčistit a namazat.

      Vidli jsem nechal poladit u Milana – rozhodně jí to prospělo i když Milan říkal, že takhle jemnou Rebu přímo zvýroby ještě neviděl – asi jsem měl štěstí.

      Tlumič jezdím tak, že střídám „open“ a nejtvrdší propedal, což je skoro lock – když jedu ve stoupání ze sedla. Jinak silnici na něm nejezdím – nemůžu říct (nechal jsem si staré HT a mám i silničku).

      Co akorát asi brzo odejde jsou ty orig. náby Sh525, což je asi jediná ošizená věc na kole. To mi ale neva, protože je mám stejně jen na „dožití“. Na závody vozím Mavicy Crossridy co mám na HT.

      Moc neváhej a objednávej. Já jsem byl rád, že jsem se loni rozhoupal takhle brzo. Týden poté, co jsem objednal už nebyly.

      Já letos počkám do podzimu jestli nebude ve výprodeji nějaký zajímavý triatlonový speciál :-))

      0 0
      • Vrci  

        ty speedmax 3.0 co jsou v outletu ti nepřipadjí dost zajímavé?

        0 0
    • alaks  

      Omlouvám se předem za obnovu tohoto threadu,ale potřeboval bych poradit s výběrem velikosti Canyona Nerve XC4. Nejsem si jistý, jestli mám objednat vel. S nebo M . Měřím 170cm,délka nohou do rozkroku 80cm. Můj současný bike Author Mystic s pevnou vidlicí má vel.17,5. Toto bude můj první full, takže nevím, jestli je lepší menší vel., nebo větší. Budu rád za každou radu, díky. Moje míry:
      Inseam 80 cm Trunk 63 cm Forearm 32 cm Arm 57 cm Thigh 53 cm Lower Leg 55 cm Total Body Height 170 cm

      0 0
      • Jirka***2  

        čau, se svými mírami Körpergröße výška 167cm, Schrittlänge délka rozkroku 75cm, jsem loni před koupí canyona řešil stejný problém, zkoušel pak xc6 od dav33 ve velikosti S a sedlovku jsem měl úplně vytaženou na doraz. Takže určitě ber Mko! Já vzal také Mko a bezva mi sedne, i když jsem bral ES (se 140mm zdvihy – letos je to tuším přejmenováno na AM)

        0 0
        • poltom  

          Tohle me velmi zajímá. Mam cca 173–4 cm, nohy (inseam) 77. Minulý týden jsem objednal M (všechny předchozí kola jsem měl 18), ale canyonacky perfect positioning sytem mi zatvrzele doporucuje S. Kdyz jsem se jeste jednou premeril a prostudoval geometrii kola, jsem na vazkach, jestli tu objednavku nezmenit na S. Vydesila me stand-over height 775 mm (http://www.canyon.com/…eometry.html?b=48). To jako nebudu mct stat obkrocmo nad horni ramovou trubkou? :-) To by bylo dost blby. Zajimalo by me proto, jak si na tom byl ty, kdyz jsi testoval nerve xc od dav33 v S. Diky.

          0 0
          • MlokCZ  

            PPS Canyonu ti cpe Sko pouze dle délky nohou, ostatní údaje při volbě velikosti ignoruje (tedy ještě bere v úvahu volbu comfort/sporty).

            Na výšku potřebuješ Sko ale zcela jednoznačně, už tak od 79–80cm nohou na výšku Sko stačí. A protože nemá XCčko větší sloping (jako AMko, které má), tak ten standover je pro tebe opravdu kritický, to už fakt není dobré.

            Teď je tedy otázka co délka rámu. Canyony jsou spíše delší (565mm v Sku je celkem dost) a porovnal bych délku Ska s délkou rámů, co jsi vozil. Klidně to může být stejné a Sko padne jak ulité. A nebo taky ne a potřebuješ delší rám než Sko a pak je to problém a ideální nebude ani Sko (krátké), ani Mko (moc vysoké).

            0 0
            • poltom  

              Ahoj myslel jsem si to, je teda otazka, co ted. S by tedy na vysku sedlo. Jezdim v soucasnosti HT Merida Matts Special Edition v 18" s delkou ramu 590 mm. Obcas me to i tak pripada, ze posez je spise kratsi. 565 se mi teda, zda dost malo a pravdepodobne bych ke spokojenosti potreboval minimalne 120 mmm predstavec. Je tedy otazkou, zda je mi Canyon souzen.

              Jeste jsem premyslel o Cube AMS Pro. Nevim jestli by nebylo lepsi zvolit Cube v 18", coz by mohlo byt podobne jako soucasna Merida. Delka ramu 588 by asi byla OK, jde ale o to, zda by s vyskou nenastal stejny problem jako u Canyonu. Cube na svych strankach neuvadi standover. Co si o tom myslis ty? Tusim, ze mas nekolik Cubu doma :-)

              Pokud soudim cisrte podle geometrie tak by mi nejlepe padl Trek Top Fuel v M (17,5"). Je nizky a delka ramu je 591 mm. Podobne tu bude u Fuel EX. Problem je, ze kolem 50 tis. se ani nepriblizim stejne kvalitnimu osazeni jako u Cuba ci Canyona :-(

                  
              0 0
              • MlokCZ  

                Z toho co píšeš je jasné, že potřebuješ na délku nohou delší rám a tedy Cube rozhodně není to pravé. Cuby jsou ještě o malinko kratší než Canyony.

                Tedy ideálně potřebuješ něco aspoň o trošku nižšího než 18ku s délkou kolem 590mm. Což u Cubu nehrozí a u Canyonu také ne.

                Cube v 18ce je přesně na mě, kdy mám 84,5cm délku nohou a tím není na mě moc vysoký a přitom mám na 182cm krátké ruce a trup a potřebuju kratší rámy.

                Takže máš jen dvě možnosti, vzít 18,5ku Canyona (u Cubu v 18ce to bude ± stejný se stand over, tam si nepomůžeš) a smířit se s ne moc ideálním stavem horní rámové trubky nebo se poohlédneš jinde. Problém je, že budeš geometrií omezen opravdu dost a za stejně kvalitní kolo budeš muset i dost připlatit.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ještě je tu jedno řešení, které mě přijde skoro ideální. Vzít Canyona AMko, pokud ti vyloženě nevadí ten vyšší zdvih (pokud nezávodíš, tak podle mě bude jen a jen dobře, že je větší). AMko narozdíl od XCčka má mnohem větší sloping a tam s Mkem už nebudeš mít ten problém s výškou tak velký a už by to bylo vcelku ok.

                  0 0
                  • poltom  

                    Ja kolo potrebuju sips na sportovni jizdu…do vyssich zvdvihu jsem asi jeste nedorostl. Dalsi potiz je v tom, ze AMka nejsou a asi nai nebudou. Otazkou tedy je, zda jsem si jen nesmyslne navykl na delsi posez (ani ruce nemam extra dlouhe) a S s rozumnym predstavcem by mi tedy nevadilo, anebo bych z toho byl nestastnej :-( Proste by to chtelo zkusit. Kdyby nahodou mel Canyon Nerve Xc ve velikosti S a byl z Prahy ci aspon z okoli +/- 100 km, velmi bych ocenil vyzkouseni kola. O M to plati jakbysmet. V teto velikosti by se par kol v Praze naslo, ale pri kontaktovani majitelu jsem zatim nebyl uspesny…

                    Nejaky napad na dalsi kolo okolo 50 tis. aby se kvalitou co nejvice priblizilo XC 7.0?

                    Diky.

                         
                    0 0
                    • MlokCZ  

                      U nižších zdvihů to bude těžký. Chtěl jsem napsat, např. Trance, že má o něco větší sloping, ale koukám na geometrii a stand over je pořád v 18ce ± totéž.

                      Tady by pomohla jen jiná kostrukce rámu s opravdu velkým slopingem, ale to je k mání jen u vyšších zdvihů.

                      Ale určitě vyzkoušej, na fullu není superchrtí posez rozhodně ideální, to je pak do sjezdů špatné.

                      0 0
                      • poltom  

                        Vyhovujici geometri maji tak Specialized a Trek v M. Ty jsou ale ve srovnatelne vybave s cenou podstatne jinde.

                        Muzu mit Trek Top Fuel 8 za cca 45 tis., coz je pomerne dobra cena oproti beznym cenam (55 tis). Ale je to v LX (to me netrapi, az komponenty odejdou budou vymeneny) a jsou tam kola Bontrager Race, na ktere jsem necetl nic dobreho. Vidlice Fox je v pohode. Zadni zdvih je ale pouze 90mm a tlumic Fox FLoat RP2 (nevim poradne rozdil oproti RP23). Nevis jak je na tom Top Fuel s prubehem zadni stavby?

                         
                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Trek má průběh zadní stavby celkem podobný Canyon, jenže to není vše, pořád je to jen přepákovaný jednočep. Průběh zadní stavby není vše.

                          0 0
                          • poltom  

                            He, tak je to zrejme vyreseno. Posilal jsme dotaz ohledne velikosti primo na canyon a prisla mi odpoved, ze kolo mi dnes jiz bylo zaslano s tim, ze kdyz nebude vyhovovat muzu ho vratit…taky v rozporu s jejich PPS psali, ze M by melo sedet dobre…he, to asi proto, ze uz mi zablokovali prachy na karte.

                            S trochou stesti tak velikost testnu jeste tento tyden…kdyz to bude blby tak asi budu patrne muset zajet vratit kolo do Koblenz a pri te prilezitosti zkusit S. Teda pokud by tady nekdo nemel zajem o okamzite dodani Nerve XC 7.0…

                            Az dorazi dam vedet, jak jsem dopadl…

                             
                            0 0
                            • poltom  

                              Tak teprve dneska kolo prislo. Na delku si myslim, ze velikost M padne jako ulita. Akorat s vlastovkama si pripadam jak na harleyi :-) Podlozky pod predstavcem sli okamzite dolu.

                              Co se tyce vysky tak kdyz jedu tak neni problem. Kdyz stojim tak se sice nepotvrdilo, ze bych obkrocmo nemohl stat nad horni ramovou trubkou, jak jsem se obaval vyse, ale jinak je standover opravdu na hrane. Moc prostoru opravdu nezbyva.

                              Mozna by tedy bylo dobre zkusit velikost S, jestli by mi nahodou nesedla lepe. V Praze (a vubec v Cechach) jsem vsak na BF nasel jenom jednoho a toho se mi zatim nedari kontaktovat. Pokud byste nahodou nekdo meli Nerve XC v S v rozumne vzdalenosti od Prahy, byl bych Vam vdecny, pokud bych ho mohl vyzkouset.

                              Jinak me jeste zarazil prapodivny zvuk od zadniho naboje DT Swiss, kdyz neslapu. Byl jsem zvykly na klasicekho cvrcka u naboju Shimano, ale zvuk DT Swis mi prijde takovy zvlastne zastreny a navic prerusovany (kazdou otacku je na zlomek vteriny pauza). Zastavil jsem se v servisu kolem ktereho jsem jel a tam mi rekli, ze je to v poradku a u naboju DT Swiss navic normalni. Mate nekdo podobnou zkusenost?

                               
                              0 0
    • Pijer  

      Nechal jsem se inspirovat vedlejším threadem pro majitele Marin Quad-Link XC 2 a zajímalo by mne, jaký vozíte SAG u tlumiče RP23, kolik vážíte a na jaký tlak tlumič foukáte. Je mi jasné, že se to tu řeší stále – tlumič ság 20 – 25% atd…, ale mě by zajímaly konkrétně postřehy, zkušenosti a rady majitelů Nerve XC

      0 0
      • Pijer  

        To tady opravdu nikdo ten tlumič nefoukáte, nebo je vám žinantní zveřejnit svojí váhu :-)

        0 0
        • Karbic  

          tak můj Nervák se zatím podíval jenom do ložnice a do kuchyně a vyladil jsem to asitak na 100 psi při přibližně 74 kg váhy, víc prozradí víkend ;-)

          0 0
    • Zdenek_cz  

      Kolik skutečně váží Canyon Nerve XC 4 ve velikosti L? díky

      0 0
    • Ho  

      Mám přesně tohle kolo musím se podělit o pár dojmů:

      Jezdil jsem XC zavody na pevném rámu, klacickém lehkém XC a tak si trochu na kolo zvykám, musím ovšem smeknout před tím kultivovaným projevem kdekoli a kdykoli. Je neuvěřitelně ovladatelné.

      Propedal funguje spolehlivě, takže ani vestoje skoro nepohupuje, vidle kolo dostatečně uklidnuje, takže je i v technických pasážích klidné. Měl jsem strach jestli není 100 málo a zatím si myslím, že to stačí bohatě.

      Velmi milé překvapní byly pro mě Formuly brzdy, který se mi zadjí jedním slovem skvělý. Mám porovnání s Shimano XT a řelkl bych, že mají lepší dávkování – XT mají dost ostrý nástup. Přižemž vetší kotouč vepředu skutečně reaguje na minimální stisk.

      Snažím se být objektivní, ale mlžu tohle kolo jenom doporučit! :-)

      0 0
    • malko  

      Můžete hodit někdo odkaz na nějaký shop, kde mají canyony? Rád bych se mrknul na nějakou nabídku…vypadají docela slibně.

      0 0
      • alaks  

        Jedině www.canyon.com

        0 0
        • malko  

          No uz na to koukam. Maji fakt zajimavou nabidku a ceny. Ale nejaky dovozce do CR neni? Nebo jaka je nejlepsi cesta pro koupi, kdybych si tento bike chtel poridit?

          0 0
          • alaks  

            Jedině objednat přímo u nich,do ČR to nikdo nedováží, pokud vím.

            0 0
          • miki  

            Budeš muset být trošku kreativní a nebýt línej a pročíst dost obsálhé příspěvky. Za poslední dobu se tady o Canyonech psalo dost hodně a vše tam je .

            0 0
          • RADO77  

            Canyon prodává jen přímo přes web. Pokud vím, tak jedinou prodejnu mají u sebe v Koblenz v Německu (proto mají taky lepší ceny). Jinak o Canyonech toho tady bylo napsáno tolik, že se nebudu opakovat. Hledej.

            0 0
            • RADO77  

              Jo, kdybys ho potřeboval vyzkoušet nebo přeměřit, je už nás tady dost, takže si stačí vybrat a zkontaktovat se s příslušným majitelem, myslím, že nikdo tě tady nepošle do háje, když ho požádáš o předvedení.

              0 0
    • Pijer  

      Hádanka www.bike-forum.cz/…ostatni.html :-)

      0 0
    • ceo  

      Zkušenější prosím poraďte – jak se starat o ložiska a zadní stavbu? Canyon Nerve XC. Je to můj první full. Je třeba to nějak hlídat (dotahovat), či speciálně mazat?

      Je košér pro rám, když mám na sedlovce rezervu cca. 1cm od značky „minimum insert“?

      0 0
      • MlokCZ  

        Dotažení čepů je dobré překontrolovat občas. Pokud je tam dost locktitu (být by mělo), tak by to držet mělo, ale kontrola to jistí. O ložiska se není třeba starat nijak. Pouze až odejdou, tak nechat vyměnit (ale to klidně může být až za hodně dlouho, klidně i 15–20tis. km mohou vydržet; dřív může odejít montážní vložka v tlumiči nebo bushing v tlumiči – to poznáš, když někde bude vakl).

        Vytažení sedlovky s 1cm rezervou bych se vůbec nebál, to je naopak podle mě ideálně zvolená velikost rámu (co se týká výšky rámu).

        0 0
    • Pijer  

      Jeden postřeh nebo dotaz. Na letošní XC4 i na XC5 nám pekelně lupe sedlovka v rámu. Rámem by to být nemělo, protože je stejný jako vloni a nikdo si nestěžoval. Sedlovkou by to taky být nemělo, protože jedna je Iridium a druhá Thomson. Vychází mi tedy už jedině objímka – je stejná jako na loňských modelech? Jetady ještě někdo s podobným problémem? Vyřešil už to někdo?

      0 0
      • MlokCZ  

        Tohle dělá většinou konkrétní kus, když se zrovna sejdou větší tolerance (tedy když se sejde užší sedlovka a šírší sedlová trubka).

        A v historii se sedlovka řešila už nespočetněkrát. Tedy vyndat, vyčistit, promazat a pak když je to takhle citlivé, tak utěsnit okolo sedlové objímky, ať tam nemůže bordel (např. převlíknutím kouskem duše nebo jiným způsobem, viz historii).

        0 0
        • Pijer  

          To jo, do historie jsem koukal, ale zarazilo mě, že je to na stejných rámech se stejnýma objímkama a různýma sedlovkama. Jinak ta kola jsou nová a mají najeto asi 50 kilometrů a v suchu, takže bordel by tam být neměl.

          0 0
          • vojta  

            Bordel si vzdy cestu najde. Pokud jste to uz neudelali, doporucuji sundat a poradne vycistit objimku a jeji usazeni na ramu.

            0 0
          • MlokCZ  

            Na stejných rámech to může být proto, že při výrobě může být nastaveno, aby sedlová trubka byla spíš větší.

            Já jsem měl na Cubu AMS Pro třeba docela extrém. Byla tam nestandardní sedlovka 31,4 a pazvuky sedlovky jsem řešil často (neměl jsem to utěsněné, tedy vždy jsem jen vyndal, vyčistil, namazal vazelínou a chvilinku byl klid). To kolo pak dostala manželka a sedlovka ji o 1cm nestačilo, tak došlo na novou 400mm a protože 31,4 se hrozně blbě shání a je tam hrozně malý výběr a byla hodně volná, tak jsem nejprve zkusil 31,6 sedlovku z druhého Cubu a šla tam, tak jsem objednal 400mm 31,6mm. Pořád bylo riziko, že ji tam nenarvu (mohla být nepatrně tlustší než ta testovaná 31,6). A nakonec tam šla v pohodě, jen s minimálním násilím (lehce točit za sedlo). Od té doby bylo po problému, bordel už se tam nedostává a zvuky žádné.

            0 0
            • Pijer  

              Taky bych to viděl na problém v průměru sedlovky a proto jsem to sem dal – to by se totiž měl ozvat ještě někdo další, kdo má Nerve XC

              0 0
              • RADO77  

                Mě nic nelupe. Sedlovka je úplně v poho i po ježdění v totálním bordelu

                0 0
                • Karbic  

                  nápodobně, ale u starýho rock machina mě to jeden čas lupalo neskutečně ;-)

                  0 0
                  • RADO77  

                    Jo u Authora to s Al sedlovkou byl denní chleba. S karbonkou, kterou jsem tam narval, až je o jednu desetinu tlustší než deklarovaný průměr :-) to nedělá.

                    Myslím, že moje XC4 má taky 31.6 (bohužel jsem ještě v práci, takže ověřím doma).

                    0 0
                • Pijer  

                  A jaký máš průměr sedlovky. Na ICQ se mi ozval další lupající s letošním modelem. Všechno jsou sedlovky 31,6mm.

                  0 0
                  • mufx  

                    No nevim kdo to byl, ale me to lupe taky :)

                    0 0
                    • Pijer  

                      :-)

                      0 0
                      • mufx  

                        Tak me pomohlo vyndat sedlovku, vycistit a namazat, uz to nelupe, teda aspon rano ne. Po tom jak jsem ho rano krasne zadelal jsem zvedavej :)

                        0 0
              • Normen  

                Ahoj. Mám novou XC4 najeto mám 200km a lupání v sedlovce se objevilo dnes. Po ujetých 160km. Minulá vyjíždka byla ve velmi špatných podmínkách (bahno, mokro, maras). kolo jsem ostříkal jemně vapkou. Dnes jsem sedl a mylsel jsem, že se z toho zvuku po… Ovšem mám s lupáním zkušenosti. Už jsem to zažil na mém minulém kole a je starou pravdou, že sdlovku stačí vyčistit, odmastit a namazat. Pak je klid. Myslím si, že je nečistotama. Utěsnit by pomohlo. Také se dá koupit speciální mazivo na sedlovky. Používá se hlavně na carbobové sedlovky, ale dá se i na Al. Obsahuje speciální abrasivo takže zabraňuje případnému zajíždění sedlovky, ale hlavně váže nečistoty a není potřeba tak často čistit.

                0 0
    • ceo  

      Trošku z jiného soudku. Pořád mám u Nerve XC problém s přední brzdou (Avid Juicy 3)

      Teď jsem zjistil, že destičky přesahují brzdnou plochu dovnitř (na ty paprsky) Přesah je na fotce cca. 2mm. To je asi hodně špatně,že? (Deska asi bere paprsek a jdou strašný rány do vidlice :(

      Na obr. je vidět i přesah brzdové destičky. Je to špatně uložená deska (kamarád je měl venku při nastavování) nebo špatně uchyceným třmenem?

      0 0
      • MlokCZ  

        Někdy zasahování desek do paprsků kotouče ničemu nevadí, někdy ano. Pokud to dělá problém, tak přidej podložky a dej výše třmen.

        0 0
        • Normen  

          Taky bych v tom neviděl problém. Avidy jsem měl a taky jsem takto přesahoval. Event. podložky.

          0 0
      • Kinetic  

        Mám taky XC4 a přesahuje mi to úplně stejně! Ale problémy mi to nepůsobí. Jen si myslím pokud by to nepřesahovalo, tak by byla brzdná plocha větší a brzdily by líp, což by mohly.

        0 0
    • PMachal  

      Ahoj. I já bych rád koupil tento krásný kousek. A řeším obligátní otázku – jakou velikost rámu. Na webu Canyonu mi ten jejich prográmek doporučuje velikost M. Ale zdá se mi to malý, já bych se tipoval na L – moje míry totiž jsou:

      Body height: 188cm

      Inseam lenght: 83cm

      Arm lenght: 74cm

      Weight: 105kg

      Díky moc za názory.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ono to doporučuje pouze dle délky nohou a výběru posezu sport/comfort, tedy ten jejich PPS systém je dost debilní. A máš nějaké hodně krátké nohy na svojí výšku, proto ti to doporučuje Mko. Na výšku bude stačit bez problémů, ale máš dost dlouhé ruce. Mko bude určitě krátký. Jenže Lko při té délce nohou bude zase dost vysoký, takže to nemáš lehký na výběr. Canyon XCčko bohužel nemá takový pěkný sloping jako AMko, kde větší výška rámu pak nevadí.

        Ale stejně bych vzal Lko i přes ty kratší nohy.

        0 0
      • Normen  

        Ahoj. Mám letošní model a jedním slovem paráda. Mám najeto cca 450km v tom dva maratóny hned po sobě 60 a 50km.

        Fyzička je na prd. Hooodně práce a málo času na trénink. Takže ve stoupání je to na krev a předjíždí mě i baby. Já na ně volám počkejte z kopce.

        A tady přichází na řadu to co to kolo dělá úžasným. Naprostá stabilita. Mám v terénu hodně najeto. Jezdím Beskydy a to je škola. Taky Garda. Ale, když se přidá perfektní technika…

        To jen tak na okraj.

        K věci.

        Měřím 186 dlouhé nohy i ruce. Na webu mi to přeskakovalo mezi L a M.   L bylo pro běžné jezdce, ale když jsem překlikl na sportovní tak mi to házelo M. Taky jsem z toho nebyl moudrý, ale vzal jsem M-ko. I proto, že pro terén (technické trasy) je lepší ovladatelnost. Tu spíše zaručí menší rám. Zas tak hodně na závody nejezdím. Priorita byla daná. Terén a allmountain vyjíždky.

        První jízda byla šílená. Nějak mi to nejelo atd. Byl jsem v rozpacích. Pak jsem všechno začal měřit a přestavovat. Posunul jsem si sedlo dozadu, aby kolena byly kde mají být, koupil rohy, aby i sportovní jízda měla své atd atd. A je z toho kolečko i na závody.

        Je to o tom, že se to dle mě dá nastavit jak člověk potřebuje, co jezdí.

        Nevím jestli jsem Ti pomohl, ale snaha byla.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jen k té ovladatelnosti. Podle mojich zkušeností na tom ten menší rám je vždy hůře. Protože to že je menší přidá na ovladatelnosti jen trochu a delší představec více ubere. Samozřejmě pokud necháš kratší rám + kratší představec, tak to bude na ovladatelnost jasně nejlepší, ale to při takové výšce nepřichází v úvahu.

          Já bych vždy volil raději delší rám + kratší představec než kratší rám + delší představec (při zachování stejné délky posezu). A jak se na to Mko můžeš poskládat fakt nechápu. Já měřím 182–3cm a mám ruce hodně krátké a Mko je mi dobře (s 10cm představcem). Kamarád má 182cm a delší ruce a je mu Lko přesně akorát a to tam dokonce má 12cm představec.

          0 0
        • MlokCZ  

          A ta fotka není moc detailní, ale zdá se mi, že tam máš tak 12cm představec, což bych si na takové kolo nikdy nedal a to právě tu ovladatelnost hodně zabije.

          0 0
          • Normen  

            Představec jsem nechal jak byl. Tzn. 100mm. Právě z hlediska ovladatelnosti jsem nechtěl měnit.

            Celkem jsem se napasoval. Ze zkušeností mi sedí menší rámy. Tedy, když je třeba se rozhodnout mezi dvěma velikostma.

            Při prvnní vyjíždce jsem to nechal jak to nastavili v Koblenz. To mi nesedělo.

            Takže jsem to normálně šteloval tak, aby vše bylo jak má být. Hlavně sedlo dooozadu. Sedlovku mám 1 cm nad hranicí. Tu budu měnit za 400mm. Pak, když jsem dal rohy (nechci se dotkonout estétů, ale funkce je funkce) krásně se dokážu natáhnout a není problém.

            Zkrátka pro mne bylo M-ko pro můj styl lepší. Bylo to na hraně a já vzal M-ko. Zas takový rozdíl to v těch rozměrech není. Ovladatelnost určitě lepší než jaká by byla na L-ku.

            Prakticky při každé vyjíždce v terénu si chrochtám. Nevím teda jak by se chovalo L-ko pač jsem jej nejel, ale zkušenosti zatím ukazují, že jsem nepřebral. Na závodech se rozdíly v technických pasážích projevují výrazně. Ani nemluvím o sjezdech. Jen řvu levá nebo pravá. No a před tím zase ve stoupání řvu „počkejte z kopce“ :-)))

            0 0
            • MlokCZ  

              S 10cm představcem už to jde. Ale pak fakt nechápu jak se pak na to kolo můžuš vejít, když píšeš, že máš delší ruce.

              0 0
              • Normen  

                No tak je mám asi tak akorát :-) Vážně se vlezu. Je evidentní oproti mému předchozímu modelu trochu jiný posez. Měl jsem trapného Visiona. Je to dáno jinou stavbou. Vidla má jiný úhel tak jsem měl ze startu trochu více pokrčené ruce a boleli mne tricáky jak ďas. Vše se doladilo a hotovo.....

                Rozhodně na tom nevypadám jako vosa na bonboně. Vyhrabu nějakou fotku z profilu. Doma snad nějaká bude.

                0 0
                • skokan77  

                  zajímalo by mně co si poladil, že už tě nebolí ty tricáky, mám stejný problém sice na AMku, ale taky mě bolí.Delší představec bych tam nechtěl dávat, mám tam 100mm.

                  0 0
                  • Normen  

                    Důležitý je správný posez. Posunout sedlo tak, aby při vodorovně nastavených klikách svislice spuštěná z přední části kolene (jablka) proťala osu pedálu nebo přední část kliky. Já jsem posouval sedlo asi 4cm dozadu. To by mimo jiné mělo zajistit dobré a efektivní šlapání. Rohy mi pomůžou se více natáhnout a taky měnit pozice. O estetickém hledisku se tu vedly vášnivé debaty, ale to nebudu rozebírat.

                    0 0
            • ropman  

              právě mi přišel mail že mám nachystanýho Spectrala v L-ku. Nedal jsem na jejich doporučení vzít M, páč bych měl sedlovku taky asi nad limitem a musel měnit za delší, i když by mi asi jinak sedělo. Mám 182cm, delší ruce, nohy. Uvidím jak to půjde, v nejhorším dám kratší představec. Bude to menší investice než nová sedlovka a delší kolo bude i stabilnější.

              0 0
    • Almond  

      Zdravim… chystam se koupit si prvni poradny kolo, asi po 3 mesicich aktivniho rozhodovani se mi hledacek ustalil na Canyonu Nerve XC 4… Ale pak nastal problem se zvolenim velikosti… Podle toho „formulare“ na Canyonu jsem nekde mezi M a L, tak prosim nekoho zkuseneho jestli by mi s tim trochu neporadil… Jeste podotykam, ze je mi 17 let, takze se da predpokladat, ze nektery miry se este trochu poupravi…

      Body height – vyska: 182cm

      Inseam length – delka nohou: 87cm

      Torso length – delka trupu:64cm

      Arm length – delka rukou: 67cm

      Shoulder width – sirka ramen: 42cm

      Weight – vaha: 67kg

      Prosim o co nejzodpovednejsi (chystam se do toho vrazit komplet vsechny moje prachy) a nejrychlejsi (chtel bych kolo dostat uz na zacatku prazdnin, takze nesmim vahat s objednavkou­) rady…

      0 0
      • lutte1  

        mám to úplně stejně , taky sem v rozpacích …

        0 0
      • kykloOp  

        na webu uvádí dostupnot v 29. týdnu, což je druhá půlka července, tak jen jestli to víš… Velikost bych ti doporučil asi L, ale určitě si nech tady nech po­radit od nějakého většího znalce :-)

        0 0
        • Almond  

          jj vim o tom, ale diky za upozorneni ;) v cervenci budu mit brigadu, takze mi utecou jenom 2 vikendy ;)

          0 0
      • MlokCZ  

        Máš hodně dlouhé nohy a ruce taky nemáš nejkratší, vzal bych Lko, zvlášť když je šance, že ještě bys mohl růst.

        0 0
        • Almond  

          diky za radu… dylce mejch rukou a nohou se divili uz na jedny prodejne… proste vopice no :o) predpokladam ze este par centimetru do vysky pribude, ale urcite uz nic dramatickyho…

          0 0
    • viszla  

      Zdar pánové a dámy. Přenechám Canyon Nerve XC4 – černá barva – velikost M - mám ho objednané s termínem dodání resp. smontování kolem 9. června. Dostalo se mi podobné nabídky s hlavním rozdílem v tom, že bych nemusel tak dlouho čekat (a to už 3 týdny čekám…) Pokud byste měl někdo zájem, asi by to šlo nějak domluvit.

      0 0
      • alaks  

        Tak jsi na tom o něco lépe, co se týká čekání – já čekám už 2 měsíce :-))

        0 0
        • viszla  

          nezávidím! snad se brzy dočkáš (a já taky)…nemám náhradní bike :o///

          0 0
      • Strejda Jejda  

        Ahoj, je ta tva nabidka jeste aktulani?

        0 0
    • Strejda Jejda  

      Ahoj bajkeri. Jsem uz taky pevne rozhodnut pro tohle supr kolecko. Jen bych se na nej rad pred koupi posadil. Uz kvuli tomu abych se rozhodl pro velikost. Jsem taky na pomezi M/L. Vyska 182, hmotnost 86, nohy 85 a ruce 66. Videl bych ale asi spis na to M kvuli manevrovatelnosti v terenu. Takze pokud ho nekdo v jedne z techto dvou velikosti mate a jste nejlepe z Brna ci z Pardubic a okoli, rad bych vas pozadal o moznost svezeni. Hodne by mi to pomohlo, predem diky.

      0 0
    • Kinetic  

      Jen tak se poptám, jak moc na tomhle kole skáčete?  Vydrží to dlouhodobě rám?

      Přikládám pár vtipných fotek nepovedeného skoku, ale ustál jsem to! :-D

      Let zde:

      0 0
      • Kinetic  

        Dopad zde: ;-)

        0 0
        • Kinetic  

          a na závěr důkaz:

          (Jako nechci se chlubit, jsem rád že jsem to ustál, bylo to na hraně a mojí blbostí samozřejmě – nějak mě to hrozně nakoplo zadek a předek jen tak profičel, takže jsem se zkrátka začal přetáčet dopředu…) Ale co ten rám a kompenety? Jsou na tohle dělaný? Skáčete taky na tomhle biku?

          Pozn. pod čarou, mám 95kg bez výstroje.

          0 0
          • TheIF  

            95kg není málo a tenhle XC full na to určitě není dělaný chybí mu zpevnění + geometrie na to taky není proto přepadávaš dopředu. Raději pošetři na Torqua FRX :-)

            Jinak ty fotky masakr mužeš být jen rád za to, že ten dopad byl tak hodně dolu a ne do roviny

            0 0
            • Kinetic  

              Tak do předu kvůli nepřelítám kvůli geometrii. Stalo se mi to na tomhle skoku jen jendou a to mojí chybou při odrazu. Tohle sem zveřejnil prootže tady rám dostal zabrat asi víc :-)

              S dopadem to je fakt, z těch dotaženejch nášlapů bych se jen tak nedostal :-D

              No, ale občasně by to moh ten rám moh snýst ne? Já myslim že ty tlaky při těhle skocích nejsou tak velký v porovnanim s freeridem. Tady tlumič ani vidli nikdy nedostaneš na maximum…Nebo? Mám toho radši nechat? neeeechciiiii

              0 0
          • dieegoo  

            No teda obdivuju odvahu, já mám o 13 kilo míň, jezdim na Trenclovi, což je pořádnej kus rámu a radši neskáčů, páč mám o něj strach, tohle bych mu neproved nikdy :)

            0 0
    • alaks  

      Tak ho mám konečně doma.Odpoledne jsem si byl pro něj na poště. Byly to ale pěkný 3 měsíce čekání. Teď ho jedu vyzkoušet. Díky všem co mi zde poradili s výběrem :-))

      0 0
      • poltom  

        Gratulace :-) Vzal jsi nakonec to Mko? Po vyjizdce dej vedet, jak sedne…

        0 0
        • alaks  

          Mám „M"ko a zřejmě jsem udělal dobře, že jsem nevzal "S“. Na výšku je to sice na hraně (nemám skoro žádný prostor mezi rozkrokem a HRT), ale délka naprosto vyhovuje. V terénu jsem ještě neměl čas ho vyzkoušet, ale včera odpoledne 60km docela v pohodě. Musím si zvyknout na sedlo. :-)

          0 0
      • Mutanti  

        Gratuluju, Taky mne minuly tyden dosel Canyon Nerve XC 4 black a je to proste parada. Akorat jeste poradne nevim jak pouzivat ProPedal.

        0 0
        • ceo  

          Správně na nafoukat tlumič. Páčka pak přepíná open/propedal. 

          Číslo u páčky pak značí míru propedalu. 1 – nejméně, 3 – nejvíce. Pro mě je 3 jako lock-out. Každý si to musí vyzkoušet sám. Mně vyhovuje mít neustále zapnutý propedal na 1. Líp to jede a výrazně se omezuje pohupování, citlivost omezena minimálně. 2 pro mě už byla moc – už to bylo necitlivé. Modely 2008 mají compression tune na max, takže je možné, že abych dosáhl stavu, jak to mám teď, musel bych jezdit na open.

          Takže ještě jednou – zkoušet. Každému bude vyhovovat něco jiného. (hodně to ovlivní taky váha jezdce)

          0 0
          • MlokCZ  

            Jednička propedalu při compression tune na minimu se mi zdá dokonce aktivnější než otevřený s compression tune na maximu.

            0 0
            • ceo  

              tak to je pak opravdu zvěrstvo, co s MK2008 provedli :(

              0 0
      • Booker  

        Ahoj, chtěl bych se zeptat ohledně stříbrné krytky čepu (nevím, jak se to přesně jmenuje, proto přikládám raději obr.). Předpokládám, že by to (stříbrná krytka-viz šipka) mělo být fixně přitáhnuto,aby se nedostaly nečistoty dovnitř. Na jedné straně to však mám volné, že se tím dá protáčet a imbus již víc utáhnout nejde-je nadoraz… Nesetkal jste se někdo s tím/nevíte prosím, co s tím mám dělat?Děkuji.

        0 0
        • ceo  

          Mně se protáčí obě strany. Nevidím důvod, proč by to mělo být fixně. 

          0 0
          • Booker  

            No tak tos mě potěšil:-) Myslel jsem proto, protože to mám jen na jedné straně, brácha to má fixně na obou…Uvnitř toho stříbrného kroužku je guma, takže kdyby se to dotáhlo, neproleze Ti tam tolik nečistot, jako když je to volné…Ale nevadí-li to ničemu, tím lépe… Jen až začnou nějaké vrzoty, začnu asi podezřívat toto na prvním místě…:-) Díky

            0 0
            • ceo  

              technicky tomu nerozumím, ale to stříbrné okruží považuji spíše za designový prvek než cokoliv jiného. Navíc zrovna ten čep nebude dostávat ani zdaleka takový nápor nečistot jako ostatní čepy. 

              Dle mého skromného názoru bych byl s utahováním čepů dost opatrný. Ona ta stavba funguje správně při správně utažených čepech. Stačí 1 přitáhnout moc, přidřít a následky nebudou veselé…

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.