Zdravim, chtel bych ze zeptat co rikate na toto kolo, jestli ho nekdo ma nebo na nema nekdo jezdil a taky jestli ma nekdo zkusenosti se zahranicnim dodavatelem. Diky
Zdravim, chtel bych ze zeptat co rikate na toto kolo, jestli ho nekdo ma nebo na nema nekdo jezdil a taky jestli ma nekdo zkusenosti se zahranicnim dodavatelem. Diky
Zkus hledání – s Canyonem jako dodavatelem jsou bezproblémové skušenosti. Někdo tady Torque má a myslím, že spokojenost – hledej…
PS Mám doma Canyon AM a spokojenost. Dodávka a jednání bez problému…
Silně uvažuji o nerve AM, ale rozhodnoduju se, zda nejit do torque ES. chtěl bych aby se s tím dalo blbnout v lese, bikeparcích, ale čas od času si na tom zajet ± 50km, i do kopce. Jaké je?, co byste mi doporučili?
Když nechceš jezdit delší než 50km a chceš jezdit i do bikeparku, tak bych neváhal a vzal určitě ESko. I na Torque ESku si dokážu představit výrazně delší trasy než 50km.
A Canyon AMko do bikeparku moc vhodný nebude (tam i to SXko má geometrii více do jezdiva a ne laděnou do bikeparku, ale pořád to bude výrazně lepší než na AMku).
Mam starsiho Torqua na 160, ale na tom ramu se nic zasadniho nezmenilo a jsem s nim moc spokojeny. Chodi fakt pekne a myslim, ze za tech necelych 50 co za nej chteji je to paradni stroj. Tu vidli jsem nikdy nejel, takze to ti neporadim. Noveho Torqua ma tady na foru Mufir, ktery ho bral myslim primo v Koblenz.
Jo jo, dnes uz se to da koupit jen tam ve fabrice. Nemaji prodejce, proto je to celkem laciny, neni tam k vyrobni marzi pridana obchodnicka marze. Posilaji to i prepravcema do CZ, ale neni to moc levny (dle myho nazoru) a proto je lepsi zajet tam autem a vybrat si co chces, velikost a tak … maji tam i zkusebni okruh, takze mozno pujcit a projet.
Jenže když tam pojedeš autem, tak si kolo stejně nepřivezeš. Můžeš si tam kolo vyzkoušet, což je dobré, ale když si nějaké vybereš, tak stejně pár dní připravují a stejně tedy musíš nechat kolo poslat nebo tam jet znovu (nebo musíš předem objednat než tam pojedeš, ale pak zase už bude na zkoušení pozdě).
To mas pravdu, ale tazatel se evidentne snazi i setrit … a mkrni se schvalne k nim na stranku, jaky kola jsou k okamzitymu odberu kdyz tam prijedes, maji i nizsi cenu nez je standard. Takze staci si monitorovast kolo co me zajima v evelikosti a pak tam vyjet. No a navic kdyz sme tam byli pro kamosovo kolo, tak sme tam dojeli ze si to vyzkousi a to se fakt stalo. No a ze teda vyrobi co chce v barve jaky chce a ze to budou dva tydny. Tvarili jsme se kysele, chvilka vyjednavani a poslali to ve vlastni rezii. S komentarem, ze kdyz sme se tam tahli, aby jsme vybrali, tak je nefer, aby jsme platili prepravu. Znas to ne? Lina huba, holy nestesti. ;-)
Pokud se něco nezměnilo, tak ale jde o to, že ani když mají něco uvedené okamžitě k odběru, tak si to při osobní návštěvě hned neodvezeš, když to nemáš předem objednané. Aspoň to tak dříve bylo.
A mají prosím někde uvedeno, že je cena nižší při osobním odběru? Tedy samozřejmě teď nemyslím, že ušetříš poštovné a krabici, která lehce podražila a už to je nějakých 55euro dohromady (bývalo to 45euro).
Pokud by se ušetřilo jen těch 55euro, tak dojet si tam vyjde mnohem dráž. Muselo by se jet nejméně pro dvě kola najednou, pak to vychází už podobně, až při třech kolech levněji. A to počítám z Plzně, někdo to může mít ještě mnohem dále.
Pokud kupujes kolo za 2000eur, tak je jedno zda jedes z Plzne ci z Praglu, si myslim. Kola okamzite k odberu i s tou snizenou cenou jsou k precteni zde … http://www.canyon.com/…et/list.html?… U letosnich modelu to je –50eur, u starsich je to ve stovkach eur. Vzhledem k tomu, ze ramy se moc nemeni, je to jen vec barvy a komponentu, klidne muze jit do starsiho modelu. Ale opet to nikomu nevnucuju, je to jen muj nazor. Ja se tu nechci dohadovat, sem jen napsal svuj nazor, at si to tazatel prebere jak chce ;-). Jeho prachy, jeho kolo to bude.
Tak Outlet, ten je jasný a ten platí i pro objednání na webu a doručení přepravní službou, tedy žádný rozdíl.
Ale to jsou staré modely. S aktuálních je tam s tou slevou 50euro jen pár vyjímek, většina kol, která mají z letošních modelů skladem tam není.
A Praha x Plzeň rozdíl není skoro žádný, to je jasné. To jsem myslel, kdyby někdo jel třeba z Jeseníku nebo něčeho na druhém konci ČR, tak se to už prodraží značně oproti Plzni.
A starší model. Rám v pohodě, klidně starší model. U vidlice bych chtěl ale rozhodně 2010 model, kde byl Talas III systém oproti 2009 přepracovaný a je rozhodně lepší.
A třeba ty starší Torque ESka po té slevě o moc lépe stejně nevychází než ty současné. U Torque ESka bych osobně vzal určitě 2010 model.
A přeci normálně diskutujeme, od toho tu fórum je. Já se snažím naopak dobrat aktuální situaci.
Protože jet tam osobně s tím, že si odvezu hned kolo a pak si ho stejně neodvézt hodně naštve. Dříve to nešlo ani pro kola v Outletu, to že jsou skladem totiž aspoň dříve neznamenalo, že je přiravené okamžitě, ale stejně vždy tam byla prodleva cca 2 dni než odesílali.
Ale jak jsem psal, letos je možné, že se v tomhle zlepšili a je to jinak. I rychlost odeslání mi překvapila, oproti loňsku fungují rychle.
Ja todle jezdil asi mesic v Rakousech. Je to tank, kerej uzijes jen v Alpach. U nas ti bude k prdu. To uz neni ani enduro, ma to velky zdvihy, nejak progresivnejc slapat se na tom moc neda. A kdyby jsi to chtel na FR, tak na FR to nema zase geometrii, kera je bliz enduru nez FR. To proto, ze FR kolo je opravdu na FR z kopce, ne na slapani. Todle je velkozdvihova bestie, na kery by se melo dat i oproti FR kolu o neco malicko lip slapat. Takze pokud se stehujes do Alp, bomba kolo … v Cechah kolo na prd. Muj nazor. Neb v Cechah je vic slapani nez na jaky to je delany a min z kopce, nez na co to je delany. Pokud chces nutne Canyona, jdi do tohodle, ma mazec cenu v porovnani s vybavou … a je to AM/EN, kery u nas uzijes a kdyz pojedes nekam ven do Alp, tak tam diky kolu rozhodne nebudes ztracet http://www.canyon.com/…es/bike.html?…
Ale pokud ches AM/EN, kery vopravdu jede, jdi do Remedy … ikyz tam je to o hodne jinech peenzich. Ja ted jezdim karbonovou, lepsi AM/EN si neumim ani predstavit … tak a ted do me ;-).
Taky není Torque jako Torque. On se tedy ptal na ten vyšší zdvih, ale pořád má Canyon ještě Torque ES, což je úplně jinak laděné kolo než ty modely Torque s vyšším zdvihem. ESko bude šlapavé dostatečně.
A co se týká výbavy, tak Torque ES 8.0 je na tom také parádně:
http://www.canyon.com/…s/specs.html?…
Sice nemá The One brzdy a Hammera, ale zase má SXka.
A pokud mířil výběrem na 180/180 zdvihu, tak asi nebude chtít najednou jen 140mm AMko.
Toeque ES se dela is Hammerem. Ale je to zase ojine cene. Ale to kolo mi nesedelo, sem se ucastnil testovani pro jeden casak. Je kratky na ty „maly“ zdvihy, moc kratky enduro. A nemel jsem ten nazor jen ja sam. http://www.bike-magazin.de/… Pokud casak nemas, obetuj 2eura a stahni … nebo serfuj na rapidu ;-)
Ja vim ze psal o kole 180/180, proto sem zareagoval, ze v CZ moc neuzije. Pokud chce Canyona, tak podle me je pro nase podminky nejvhodnejsi Nerve AM, a muze i verzi baz Hammeru, je to o dost levnejsi.
Délka kola je individuální záležitost. Třeba pro mě by bylo tak akorát, možná bych snesl i pár milimetrů kratší (Stereo mám akorát o těch pár milimetru kratší, rozdíl ale minimální, takže by to šlo).
Canyony jsou ale vůbec dlouhé hodně, takhle dlouhé rámy u tohoto zdvihu nikdo moc nedělá. Tím myslím hlavně Lko a XLko, v Mku je délka taková průměrná), takže moc nechápu, jak se mohlo více lidem zdát krátké. I v Mku má srovnatelnou délku spousta rámu i kategorie 140mm.
Třeba Fritzz (stejný zdvih, stejné zaměření kola) je v 20tce kratší než je Canyon Torque ESko v 19,5ce. A přitom spoustě lidí délkou sedí.
A Hammer je na každém jestli ho chce nebo ne. Já o něm kdysi trochu uvažoval, dnes bych ho nechtěl určitě. Z mojeho pohledu těžší (to je tedy vždy, ale že mi to vadí), přehazování není komfortní (skok mezi těmi dvěma převody pro mě moc velký) a navyšuje to cenu.
Testy z bike magazinu mám všechny co mi zajímají, stahuju si je za 2 eura už leta a pravidelně.
A co je pro naše podmínky nejvhodnější, to je přeci taky individuální záležitost. Teď jsem zrovna právě platil kamarádovi jednoho Torque ESko (kvůli dostatečnému limitu na kartě jsem to bral svojí) a ten do teď právě měl Canyona AMko (tedy měl předchozí ESko 140mm, což je totéž).
Canyona AMko znám chováním velmi dobře a je otázka kdo a na co to chce.
Kdyby se Stereo díky svojemu specifickému průběhu nechovalo velmi podobně jako jiné fully se 160mm a nebyla tam letos 150mm vidlice s pevnou osou + pevná osa vzadu, tak by Torque ESko byl jeden z mohich hlavích kandidátů. Ale díky tomu specifickému chování, oboum pevným osám a 150mm vidlici a mě perfektně sedící stavbě jsem zůstal zase u Sterea.
Za sebe nevidím s použitím Torque ES v ČR žádný problém.
A teď ještě koukám na geometrii.
Je třeba rozlišovat Torque ESko (o tom jsem mluvil já) a Torque s vyšším zdvihem. ESko je delší.
Jo to jo. Ale na muj vlus jsou kratky … ale to je individual vec. Na nekoho jsou zase dlouhy Remedy, me to presne sedi a vyhovuje.
Chtel bych kolo do bikeparku (spicak, klinovec) ale i na slapani po meste, mesnsi vylety. Toto kolo mi doporucil jeden clovek a chtel sem vedet vase nazory. Pokud mate jine, podle vas lepsi alternativy v teto cenove kategorii piste.
Kategorie 180mm a vyšší zdvihy, to už jde mimo mě, takže alternativu na 180mm nedoporučím.
Jen jsem chtěl uvést, že Torque ESko mi přijde v pohodě i na šlapavější akce než do bikeparku.
Jak moc by stačilo ESko do bikeparku, to musí posoudit jiní. A jak moc je vhodný Torque 180mm do bikeparku, to taky nedokážu posoudit.
treba bighit od spesla, ja kdyz na nem vytahnu sedlovku tak se na nem slapat da, po rovince kolem reky je to i prijemna projizdka, jinak slapat na tehle kolech trochu do kopce je za trest, to je tak na lanovku :-))
A neco s cim jde jed nahoru i dolu neni ? :)
ja nejsem zadnej dric, abych to drtil i do kopce – za tlaceni bighita se nestydim… pokud to ma byt jezdive i do kopce, budou tomu chybet vlastnosti do bikeparku a naopak. dalsi varianty jsou norco six nebo treba sx trail o tehle kolech tady na foru jsou popsane desitky stranek…
BigHit je sjezdový kolo, naladěný na sjezd, je to žehlička … stejně jako Demo co jezdím. Na těch kolech se fakt šlapat nedá. Pokud chceš něco do bikeparku a taky občas někam dojet, tak musíš volit kolo co má spíš specifikaci FR. A pak je volba zda pružinovej tlumič, či vzducháč. Pokud chceš víc jezdit z kopce než do kopce, tak jedině pružina. Pokud chceš ale na kopec i vyjet vlastní silou, jako se projet/vyjet, tak vzducháč. Do bikeparku je kombinace 180/180 dobrá. Ale nejde jen o velikosti zdvihu, ale o progresivitě – takže ukazatel velikosti zdvihu není jediný. Taky záleží, zda chceš skákat. Jako hodně skákat, nebo to prostě sjet a skoky skočit, ale už neřešit že ten skok by mohl jít skočit i s nějakou frajeřinou … todle je těžký rozhodnout. Pokud s tím nemáš zkušenosti a ani nemáš najet, takže se s tímdle typem ježdění budeš nějak sžívat, tak bych šel do nějakýho hodně univerzálního kola. A v tom případě to co sis vybral by tak šlo i nazvat … Problém jen bude, pokud ti to nesedne (tohle ježdění), to kolo ti bude spíš na obtíž. Já bych ti radil spíš si na první sezónu pořídít ojetinu za podstatně míň, zjistit co a jak, co ti sedí, a pak řešit pořádný kolo dle potřeb, který už budeš znát.
Ale pokud bueme brát v úvahu testy kol, tak na bikepark+projet se a i někam občas vyjet (ale teda neslibuj si pohodlnej šlapec) je nejvhodnější nový Enduro od Spešlu. Me treba designove nepřijde jako uplne bomba (ale to je hodne individualni), ale uzitny vlastnosti jsou na 1* (bikepark + vlastní pohon).
Rekni mi nakej rozumnej duvod proc pruzinu jen na sjezd a vzduchaczas jen pokud to bude enduro?
Co ja vim tak fura lidi jezdi treba Boxxera Team/WC a to jsou vzduchovky a ted se do sjezdu zacinaj tlacit i vzduchovy tlumice.
Boxxer Team je pruzina, jenom WC je vzduch (jen pro upresneni a pripadne stouraly).
Muzes napsat presny nazev toho kola ?
To kolo se jmenuej ENDURO SPECIALIZED … zni to divne, ale je to tak ;-). A myslim tim todle kolo … dela se verze s ramem dural i karbon … Podle testu Bikemagazinu to je bez problemu s zivotnosti pouzitelny i dlouhodobe v bikeparku … kratkodobe lze v bikeparku provozovat lecos :-) … http://bikereviews.com/…untain-bike/
Ahoj
dovolim si oporovat.Starsi enduro od speslu jsem mel,na verzi SL jsem jel.Mel jsem i jina endura vcetne ransoma, kterej byl o dost vic „FR“ nez spesl enduro a rozhodne se o tom neda rict, ze vydrzi dlouhodobejsi nasazeni v bikeparku. Problem neni ani tak ramu,jako spis komponentu. Pokud umis jezdit,tak takovyhle kolo vydrzi fakt hodne.Ale zkus to s nim jednou nedoletet. Mimochodem ted jsem na RB kempu vyrazil pri dopadu drat z Cmaxu SX.Pujde to sice vycentrovat,ale kdyz ne tak rafek stoji 3tis kč.A to je přesně o tom.160mm kolo umi hodne veci ale pokud ma bejt lehky je to silene drahy na udrzbu.
mimochodem ted jezdim na kole se 180/200mm a v pohode se to da, jde na tom ujet i XC vyjizdka poud je to v pohodovym tempu. Ja bych se toho canyona se 180mm nebal.
Dalsim argumentem je progresivita.Pokud to bude fungovat treba tka jako trek remedy tak je to sice super na AM ale na jakejkoli skok to znamena okamzite tvrdej doraz,coz je jednak dost neprijemny a hlavne je otazkou jak dlouho to vydrzi.Chod ramu je velice dulezitej,to co ted jezdim nevyuzije pri obycejny vyjizdce vic jak 140mm,180mm a vic z toho vytlucu akorat na metru na placku a nebo kdyz mi to nekde uplne nevyjde…Coz je presne to, co od toho chci.
No, ja jsem nazoru … ze neni vzdy dobry spolehat jen na to, ze kolo vyresi co nevyresi jezdec … samozrejme, ze se stava, ze clovek nedoskoci, neco prehlidne, nebo proste jen neco nevyjde … a pak to ma nasledky na materialu. To urcite. A kazdej, kdo chce jedno univerzalni kolo, tak musi resit z ceho slevit. Ty zastavas nazor, ze je lepsi slevit z toho, ze na kole nebudu moct chrtit nejakou vyjizdku, ale zase to bude tank, co vydrzi extremni situace. Nö ja to mam jinak, ja si zase rad uziju slapani a snazim se extremni situae resit jako jezdec. Navic mam vybavu jan na XC, tak na DH, FR i Enduro. A si myslim, ze Remeda neni jen ALL, ale snese skutecny enduro zachazeni. Problem je, ze u spousty lidi nesnese ani FR kolo enduro nasazeni. A u techdle kol proste se pocita s tim, ze obcas neco upadne, nebo se musi vymenit … na to at se pripravy kazdej uzivatel. Jedna blba rana muze byt celkem zatec na srajtofli. Loni jsem pri nedoleteny prekazce prerazil novyho talase, znicil rafek, roztrhl predni gumu a ohnul osu naboje … to se ale stava.
to je fakt,zalezi jak to vezmes no:)
nicmene bracha remedymu celkem naklada ale ma tam pruzinovej DHX 5. S tim vzduchacem je to podle meho silene linearni.Ale pokud umis tak asi proc ne no
No ja si myslim, ze progresivni tlumeni, kde zacatek zehli fakt hodne je dobrej jen na DH kole … ani u FR si nejsem az tak moc jistej, tam je to dle chuti kazdeho soudruha. Ale Enduro je hodne o slapani, ne jen o tom na kopec „nejak“ vyjet. Ale pri slapani skutecne JET. Takze me tam ten vzduch max vyhovuje, pruzina by mi tam nevyhovovala. Manvic novej tlumak vzduchovena Remde je dvoukomorovej, kerej jakousi progresi umoznuje. Prej. Hehe. Ja fakt nevim, zatim to novy kolo nejelo v zadny brutal sutr trati. Ale fakt to nema cenu resit, vec kazdyho uzivatele. Proto sem tazateli radil, at si radeji na prvni sezonu koupi nejakou ojetinu a zjisti co mu vlastne vyhovuje. Neb pokud nema zkusenosti s timdle typem jezdeni, tak vyber kola dle katalogu je pasti na medveda. A po nas este chce radit ;-). Nebudu na nem uz dale pachat toto nasili :-).
mne ta progresivni posledni 1/4 zdvihu vyhovuje protoze mi to zachranuje blby situace ktery mi nevyjdou..Naopak si myslim ze je to spise vhodny na FR nez na DH ale je to takovy slovickareni..:))
A na tom vzduchovým DHX se nedá nastavit bottom out resistance? Nebo třeba dá, ale výrazně hůř než na pružinovým?
Taky v tech pruzinach nemam jasno, podle me jsou vsechny pruziny na tlumicich linearni, vzduch je vzdycky progresivni a DHX 5 by teoreticky mela mit stejnej tlumic jak vzduch tak pruzina?
Takze jestlize u pruzinovyho DHXka dela progresivitu tlumic (a jako ze dela) tak proc by nemel tu samou progresivitu delat na vzduchu?
Jeden z rozdilu pruziny oproti vzduchu je ten ze u pruziny se blbe dava na pistnici gumovej krouzek (ele. paska) kterej urcuje jak hodne jde tlumic nadoraz a taky maj pruzinaky ten gumovej doraz
Vis ono dost zalezi, jak je k tomu tlumici udelany prepakovani linearni/progresivni … a taky muzes mit progresivni vynuti pruziny a tak … Ja myslim, ze kdyby to tu cetli nekeri ortodoxaci z dolekopu, tak to by se dely veci … Jeste ze jsem umirneny XC se sklony k uzivani si gravitace ;-)
Tak bavime se o pouziti na stejnym ramu, takze progresivitu/degresivitu zadni stavby muzeme zanedbat a me zajima tlumic. Progresivne vinutou pruzinu na tlumici pro kolo jsem jeste nevidel a standartne Fox DHX ji nema, takze dalsi argumenty proc by pruzinak mel mit vetsi progresivitu?
Přesně tak. Tohle by mi taky docela zajímalo, jen by to chtělo aby uvedle nějaké skutečné argumenty místo aby psal, že by se na dolekopu divili.
U pružiny lze laborovat s předpětím a tím je poměrně široký prostor pro změnu charakteristiky průběhu, ale ne směrem ke zvýšení progreivity.
Když použiju měkčí pružinu, kterou předepnu (abych měl sag ± stejný), tak progresivitu nezměním, průběh bude lineární pořád i když křivka průběhu bude položenější.
Ovlivňovat chování bude negativka (u vzduchu výrazně), netuším jak ji mají a jestli vůbec pružinové tlumiče.
Jediná věc co mi napadá je to, že pružina proto, že je sama o sobě lineární, tak se používá výraznější doraz, který se ke slovu dostane mnohem dříve než u vzducháče (u RP23 doraz ovlivňuje pouze poslední 3mm chodu) a tím udělá progresivnější konec dorazem.
U toho predpeti bych rek ze se nemeni charakteristika, proste predepnu ji treba na 50N a tak se dal zacne stlacovat od tech 50N zatizeni, pokud je dostatecne dlouha, tak treba neskonci na dorazu tlumice pri treba 1900N, ale az na tech 1950N. Proste se jen ta primka popsune cela nahoru.
Jinak souhlas, s tou negativkou me to ani nenapadlo a skoro bych rek ze tam nemusi bejt kvuli prepakovani, ona by se vpodstate predpetim vyrazovala.
Taky bych rek ze tu progresi mimo tlumice tam dela ten gumovej doraz, kterej je vetsinou 1–2cm tlustej a vpodstate na uplnej doraz to nemuze nidky pustit.
Je to tak jak píšeš, tak jsem to i myslel. Tím, že křivku posuneš výše, tak v max zdvihu má vyšší hodnotu potřebné síly, takže s tou tvrdší pružinou které předepjatá nebude se v max zdvihu ta křivka může potkat.
A odhaduju, že předpětím se dá udělat mnohem více než 50N, takže pak hodně předepnutá měkčí pružina může být o dost měkčí a bude vyžadovat stejnou sílu v max zdvihu jako nepředepnutá tvrdší.
Tímhle jsem myslel ovlivnění charakteristiky. To že bude křivka položenější jsem myslel oproti té tvrdší pružině. A to předpětí umožní její použití tím posunem té křivky výše.
Pokud je u pružiny tak tlustý doraz, tak to bude jak jsem si myslel, tedy klidně posledních 10–15mm chodu ovlivní doraz a tím hodně zvýší tu progresivitu oproti vzduchu. A u vzduchu je to takový doraz nedoraz, stlačení umožňuje jen minimální (max ty 3mm) a progresivitu řešit v tomhle případě nemá (tu má zajistit jen ten vzduch) a už je to jen ochrana tlumiče. Mluvím pořád o RP23, v historii se tu řešili třeba tlumiče od Lapp. a ty měly doraz, který měl vliv na mnohem větší chod než jen poslední 3mm.
jj to predpeti bude asi v o dost vetsim rozsahu nez sem psal. Otazka je jestli na max. predepnuta mekkci pruzina je lepsi nez tvrdsi (kdyz bude stejna sila na dorazu tlumice).
(priklad viz obrazek) Ta predepnuta bude mit tu krivku hodne plochou, takze razy zacne brat v ty chvili kdyz uz nepredepnuta tvrdsi pruzina je treba 25mm ve zdvihu.
to by tak mohlo bejt.Z moji zkusenosti je predepnuta pruzina tupejsi..
To je jasné, příliš předepnutá příliš měkká pružina určitě dobré řešení není, ono pak taky můžeš zcela přijít o sag (v extrému bude odtrh vyšší než váha jezdce a to už by bylo zcela nepoužitelné).
no to neni uplně pravda,dělali se pružiny jakoby udělané ze dvou. Takže první třeba 2/3 měly s menší tuhostí a poslední třetinu s větší.
Ale je fakt že jsem je viděl naposledy ještě v Razzu což už je možná 10 let:)
jistě,pružiny se dělalY…
mimochodem,jde vam editovat text po odeslání? v opeře se mi kreje popisek s „tlačítkem“ odeslat…
mam operu a editovat text jde normalne
taky
asi bude problem nekde v ty MACos opeře:(
Ahoj
hele co muzu srovnat DHX 5 coil a DHX 5 air tak moznosti nastaveni jsou na obojim stejne.Tzn Bottom out a taky linearitu celyho chodu tim tlakem v expanzce.Rozsahem bych rekl ze je to podobne ale nemohl jsem oba tlumice srovnavat na stejnym ramum takze celkovou progresivitu nemohu srovnat.
Pruzina vic zehli na zacatku zdvihu.
Nevim jak novej Bighit, ale starsi fakt nejel. Tomu bych se na normalni jezdeni obloukem vyhnul, jsou mnohem jezdivejsi kola s podobnym zdvihem
novej, ten co mam v profilu
Mně přišlo že bighit nejde ani z kopce. :)
No to je taky fakt, aby se bighit rozjel bylo potreba hodne prudkej kopec nebo hodne makat, ale zas pak sla vetsina veci zajet bez brzd:-)
Já ho měl půjčenýho na Lipně a tam moc prudký kopec není. :) Proto asi ten dojem. :)
Lipno je na BMX kolo ;-)
Jen počkej staví se novej trail :) Tamten je pro rodinky :-P
Vim vim, sem zvedavej, jak to Schwara naprojektoval a udelal. Tak za 14 dni bych tam jel pojezdit tak na 3 az 4 dny, jako chrtit na XC a jedno dopoledne (ci odpoledne) bych potrapil Remedu v parku, na DH kolo to tam fakt neni, to tam vozit nebudu. Musim ji trochu najezdit, nez vyrukuju na Liteville Trail Trophy. Takze Lipno je vybrany spis kvuli tomu, abych najel Remedu i v nejakym vetsim kalupu, nejen z kopce kam vyjedu, jen mam obavu, ze to tam bude malo z kopce. Je nekde k mani profil??? To by mi celkem pomohlo. Proste potrebuju se jeden pulden soustredit jen na techniku toho kola, aniz bych se musel zabejvat slapanim.
profil jsem nikde nevidel, ale psali, ze to bude v lese a pod lanovkou, tak snad to bude jen dolu, na tom starym trailu byly nejhorsi ty slapaci traverzy…
Mám starší model, na 160/160mm. Váží cca 17kg (sám vážím cca 100kg). Jezdím na něm převážně AM, sem tam Enduro(kde už zasouvám sedlovku). Vyjížďky cca 70–80km není problém. Funkce zadního tlumiče při jízdě do kopce je dobrá, pohupování se (téměř) nekoná. Při prukých výjezdech bych ocenil funkci snížení zdvihu vidlice, leč u VAN 36-ky to nejde… Z kopce je to p p paráda Tome…fůůůů…
Co mě jinak vadí při přesunech na cestě je odpor gum – 2,4 Big Betty jsou už pořádné balony… (hustím na 1,9 a 2,3atm)
Myslím, že Torque je slušný """UNIVERZÁL""" :D
A co Lapierre Froggy?Myslim,ze presne vystihuje tvoje naroky ;) slapavy bike-AM/EN vyjazdy bez problemov a bikepark tiez no problem…k tomu este ho mozes poladit ako chces-od viac AM/EN po FR/DH…
asi se to výbavově nedá s tím Canyonem srovnávat, ale alternativa to je…
ja by som skôr odporučil http://www.giant-bicycles.com/…/3900/37077/ + pomeniť časom niektoré komponenty, za nejakých 1620 eur by sa dal nájsť
odkud je takhle fotka?to ej nekde na uhlave? ta chajda vypada skvele:)
preklep,chtel jsem napsat ze reign X je taky dobra volba
no jak to vidim – 140 je malo 180 skoro moc aby to bylo jeste jezdivy. Pokud to kolo nebudes trapit predevsim v bikeparku zalovil bych tedy kolem 160 – tedy treba cube Fritzz :-) Radon Slide160 atd atd.
Cube Fritzz, Canyon Torque ES, GT Sanction, Giant Reign X, Kona CoilAir, …je toho hodně :-)
…nebo mě ještě napadá počkat si na RB IQ8, ta může být taky zajímavá
no z tebou navrhovanyho je to RB bohuzel asi nejhorsi – tedy na nic bych necekal:-)
jinak na Reign X jsem uplne zapomnel – kdyz si vzpomenu jak s tim Fousek svistel na Extrem Bike mostu tak to kolo povazuju i za celkem chrti stroj:-)
Jedině až bude ve výprodeji. To platí pro Reign i pro Xko. Snad půjdou na podzim do pěknejch slev. Jenže loni byl Torque v Outletu ještě levnějc :-)
tak o tom zadna – pomer vykon cena je u Canyonu porad asi nejlepsi. Nicmene treba Radon Slide160 je na tom velmi podobne.
IQ 8 je DH stroj … 20cm zdvihu ;-). Alternativa je IQ 6 … to si rozvaz, cenove je to teda uplne jinde, jako smerem dolu, ale ne na ukor kvality. Muj nazor. Nejel jsem to, ale jsou lidi, co jsou z toho celkem vedle ;-).
20? já myslel že je to (že to bude) 180…
ale je fakt, že podle toho jak se to tady vyvinulo, tak je ta osmička asi moc…
Ta cislovka 8 znamena cca 8 palcu. A 8×2.54 je …??? schvalne ;-). Stejne tak IQ6 je 6×2.54 .. a to je …??? ;-)
ajo, sorry, nedocvaklo mi to…;-)
Jasny, v pohode. Kolem IQ8 rouska tajemstvi i na serveru vyrobce ;-). Celkem jsem na to zvedavej.
měl sem totiž zafixovaný tohle:
Kubiczech || 04.12.2009 11:16:11 || || 62.240.164.xxx
Takže Monster AM i EN je kompletně nahrazen jedním kolem IQ6? Když vezmu v potaz uvedení nějakých FR a DH kol, tak to znamená, že nějaké bytelné enduro už v nabídce není. IQ6 mi přijde celkem subtilní.
Petr Heinik || 04.12.2009 11:27:01 || || 85.71.192.xxx
V průběhu ledna bude nabídka ještě rozšířena o model na zdvihu 180mm.
Model IQ 6 možná vypadá subtilně, byl ovšem navržen tak, aby snesl stejné zatížení jako předchozí model MonsterEN.
Hlavne co sem tak slysel tak je IQ8 zatim takova teorie:-)
Jinak IQ6 mi prijde srovnatelny s kolama typu Cube Stereo, Reign atd.
Koncem zimy jsem kupoval Torque ES 9. Byl,a myslím, že je i teď k okamžitému odběru. Kolo jsem objednal 5.února a rovnou jsem si vybral variantu osobního odběru. Ani jsem nijak přesně nepočítal, co mi přijde levnější, prostě jsem si to chtěl trochu užít:) Zhruba to ale vyšlo nastejno, s tím, že jsem měl eura v hotovosti, neměl jsem tedy náklady s převodem peněz a nemusel jsem platit krabici a poštu.
9. února mi volali, že je kolo připravené, a tak jsem se s nimi dohodl, že si pro něj hned o víkendu přijedu. No a 13. jsem si s kamarádem udělal výlet.
To kolo splňuje přesně to, co jsem od něj očekával. Výjezdy bez problémů, při sjezdu za mně vyřeší spoustu nepříjemností. Vyjížďky s přáteli bývají tak 50 km dlouhé a dohromady se sejdou 3 Fritzzové, 1 Stereo, Torque a Specialized Enduro SL. Všechny tyhle biky jsou podobného ražení a pak už jenom záleží na tom, kdo co umí a kolik vydrží. V červnu se chystáme na Gardu a tam se ukáže, jestli jsem si vybral dobře. Zatím jsem moc spokojenej.
Pekny Torque, moc pekny. Dost jsem ho zvazoval, jak jsem psal, prijde mi kratky a nechteli v me velikosti udelat o 3cm delsi … coz chapu, maji na to kopito. Kazdej ma jinej styl jizdy, takze vyzaduje jinou dylku ramu. Souhlasim s tim, ze tohle je hodne podobny Enduru SL od Speslu, oboje jsem jel, zbytek neumim porovnat, nejel jsem (jen ten Spesl je malicko delsi nez Torque). A co u tvyho kola je zajimavy, tak to je vaha. Je bliz k nizsi hranici kol z tedle kategorie. Dej echo az pojedete na Gardu, rad se pridam, kyz me vezmete sebou ;-). Mejl mam v profilu. Ale pokud jde o tazatele, tak Torque 180na180 bych do CZ fakt nedoporucoval. Je pravda, ze se na tom da odjet vejlet 60km, ale mam i kamose, co veme bmx, da si sluchatka a ujede vejlet 50km. To jako fakt. Ale to neni meritko. Ale jak sem rekl, kazdyho prachy, kazdyho vec. Pokud ale neopusti bikepark moc casto, tak je to 180 zase dobry. To ale za nej nikdo nerozhodne.
A to má 9.0 variantu ESka s Hammerem. 8čka Torque ES bez Hammeru je skoro o kilo ještě lehčí.
Na druhou stranu má v profilu katalogovou váhu bez pedálů, takže odhaduju, že ta 9tka s pedály bude mít blízko 15kg a 8čka s pedály půjde už asi taky těsně přes 14kg.
Zatím jsem ho nevážil, ale i tak je to opravdu jezdivé kolo.
To věřim.
Kdyby nebylo, tak bych o něm loni když jsem předobjednával nové Stereo taky ani neuvažoval :-)
Na reálnou váhu jsem sám zvědav. V partě teď za pár dní taky jedno ESko bude jezdit. Tak už nebudš v Plzni s Torque ESkem sám :-)
No já nejsem přímo plzeňák. Ale je možné, že se někde v okolí potkáme:)
Pokud by se tazatel podíval malinko vedle na Torque 8.0 Alpinist, tak to by byl dle mého názoru skutečný univerzál. Mohli by ho ale nabízet i v nižších verzích.
Trošku nepobírám tu nabídku v řadě Torque. Co jedna úroveň osazení (a tedy číselný model), to velmi odlišně zaměřené kolo. Takže pokud někdo si vybere typ kola v řadě Torque, tak má pouze jednu variantu osazení.
Torque ES taky mají aspoň ve dvou osazeních, ale taky chybí levnější varianta.
No … tydle kola se nedelaji zrovna v „eko“verzich. BMW M3 taky neexistuje orezana ;-). … Mrknete na kola Liteville, to je teprve mazec … a zrovna 301 verze zdvihu a geometrie Enduro je celkem zajimava, nez clovek zjisti cenu.
Nechci po nich taky superlevné varianty typu až do 4.0 osazení. Ale v té řadě Torque existuje 6.0, takže levnější varianta pro jiný typ tam je.
Prostě jediná řada Torque míchá dohromady různě zaměřená kola a od každého má jen jedno osazení narozdíl od všech ostatních řad Canyonu, kde pro jeden typ kola je více osazení.
Je jasné, že u Litev. jak za 301čku tak za 901čku se dá zhruba tolik peněz jako u Canyonu za levnější modely komplet.
Takových by se našlo ale mnohem více, třeba Nomad, Blur LT to samé a takhle by se dalo pokračovat…
Cena za rám vysoká, ale když se podíváš na ceny rámů srovnatelných firem, je to podobný.
No ja nevim, pro me to je spotrebni matros (ale teda za predpokladu, ze to neni Beckova vec) … praska to, ohyba se to … takze ja nemam rad kola, kde cekam na nahradni dil (myslim dily ramu, ne komponenty) mesic … a jako ze podelat vahadlo nebo zadni stavbu to zase tak tezky neni … staci treba nedoskocit. Takze pro me je dulezita i rychla dodavka novych veci. Proto ted jezdim to co jezdim. Mozna to je kec, ale treba Nomad funguje hodne dobre, slysel sem typka, co cekal na novou zadni stavbu 2 mesice. A pritom tu puvodni jen ohnul, kdyz spadl nekam do kameni a zadek zasekl za strom a tak to proste ohnul. To se stava. Nejak se v tom uz nechci patlat,kazdemu dle jeho soudu. Nevim jestli jsme puvodnimu tazateli pomohli, nebo ho jen zmatli ;-).
tohle u liteville funguje,cekas tejden.Zakaznicka podpora je neuveritelna..Nicmene za ty penize by to mohlo jezdit i do kopce samo:/
Jj, prave ze todle u Liteville funguje na jednicku, vsecky dily k mani ihned a rozhoduje jen expedice a dopravce. To si u jinejch ramu muzeme nechat jen zdat … proste Nemci, no.
otazka je jestli ale neni lepsi si za stejnou cenu koupit dva torquy :-)
ne vazne je nejakej zasadni rozdil mezi novym Torque a 901? me na prvni pohled ty ramy prijdou identicky tak se ptam.
abych rekl pravdu na torque jsem nejel,ale 901 je neuveritelne dotazena do detailu. Od citlivosti zadni stavby,pres jeji prubeh,zpracovani ramu az po geometrii.
Ale jak uz jsem nekde psal,901 je pro lidi co ji chteji:-)
S tudoval jsi geometrii? 901 je jezdivejsi kolo do kopce a po rovine a do velkyho kalupu z kopce dolu. Torque je kratsi, je hravejsi, neda se na tom vyjet „stojka“. Jezdil jseh ho. 901 ma malicko min progresivni prepakovani. 901 je lehci. Ale pokud jde o dylku, tak zase muzeme diskutovat o tom, kdo ma delsi ruce a trup a kdo. Ja nemam rad tydle diskuse o vhodnosti kola. Pojdme si je obe dve pujcit a tyden je solme a pak kazdej udelejme zaver … http://www.bike-magazin.de/…
neumel bys tenhle test nejak sehnat,nejlepe v anglictine:-)?
diky
Najn ;-)
ja to vubec nestudoval, me slo o to ze ty kola na prvni pohled vypadaj temer totozne:-) Prave je mi jasny ze centimetr sem centimetr tam a je z toho uplne jiny kolo.
To by me stejne zajimalo v cem je ta 901 tak zazracna ze na relativne lehkej ram daj zaruku i na pouziti pro zavodni DH? Nebo je to proste jen o ty cene ze vymeny ramu neresej?
Ono jsou hlavně velké rozdíly mezi jednotlivým Torque. Torque ES je zcela jiný rám než Torque. A mezi jednotlivými Torque to výrazně ovlivňuje délka použité vidlice, která změní nejen hlavový úhel, ale následně vlivem i na sedlový úhel změní reálnou délku rámu.
A do toho přijdou rozdílné tlumiče.
Takže to vůbec jednoduše obecně srovnat nelze. Co se týká samotného rámu, tak nejméně progresivní a to o hodně je Torque ESko a i Torque FRX je nepatrně méně progresinví rám než 901čka na 200mm (srovnám modely v Linkage, tedy průběh samotných rámů bez ovlivnění tlumičem).
Varianta Torque ES mi přijde hodně jezdivé (mnohem více než 901čka Lit., samozřejmě ale to už nejsou kola úplně srovnatelné kategorie, ESko má pomalu blíže k Lit. 301čce) z mnoha důvodů, od geometrie, přes průběh po zdvih.
Tedy u Torque je velký výběr rozdílných variant a jestli nějaká sedne někomu nebo ne si musí každý ujasnit sám.
Jako jezdivější kolo se mi průběh samotné stavby u Lit 901čky vůbec nelíbí (u 301čky ano, ale trošku mi schází něco mezi tím), ale chápu, že pro někoho je to jako dělané, třeba Kesu si tu stavbu nechal snad dělat pro sebe na zakázku :-)
Zázračného tedy není nikdy nic a vždy je to o tom, jak dobře vyhoví daný rám daným požadavkům.
Co ti schází mezi 301 a 901? Jaký typ kola?
Nová 301 se dá vzadu postavit na 120,140 a 160mm a 901 od 170 do 200mm.
S tou 301čkou jsem to nezaregistroval (to se omlouvám), že jde pro různé zdvihy vzadu, to by to chybějící doplňovalo.
Teď je otázka, jak je to řešené. Jsou to tři odlišné rámy nebo se to jen řeší jinak uchyceným tlumičem?
Pokud jsou to tři různé rámy, tak paráda a celé spektrum zdvihů je dobře pokryto.
Z geometrie se to nedá jednoznačně určit.
Jedná se o jeden rám se stejnou délkou tlumiče. Rozdíl je pouze v ramínku. Při ramínku 160mm jde použít použít vidlice 160–180mm (výška 545–565mm)
Mě by se ta 301 líbila, ideálně na 160/160, pokud je to tak koncipovaný. Tim nechci řikat že si jí někdy za ty prachy koupím, ale jak to mají vyřešený s pružícíma vlastnostma při změně přepákování, mění se nějak citlivost, progresivita nebo rychlost?
Jakýmu kolu (běžně rozšířenému) je třeba ta charakteristika podobná?
Bohuzel skoro nicemu, 301 verze enduro 160na160 je unikat. Jel sem to asik hodinu, pujceny od jednoho snicla. Karbonova vidle DT, hammersmit a tak … vaha 10.3 kg. Nechapacka. Moje karbonova Remedy jede dost podobne ;-).
301čka 140mm verze ročník 2008 (k té mám model) je průběhem nejpodobnější rám Stereu vůbec, co jsem viděl.
Nejsou stejné, ale mají průběhem k sobě celkem blízko, i když Stereo má ten degresivní průběh (který dělá ty velmi specifické vlastnosti) ještě o dost výraznější.
Přepákování je to jiné, takže nečekám komplet shodné chování, ale trochu podobné chování mít budou určitě.
Horstlinkový čep je umístěný také skoro stejně (ten hodně ovlivňuje chování).
Ale nejel jsem 301čku, takže nemůžu z praxe podobnost/rozdílnost potvrdit.
Jen pro upřesnění: 301 2008 byla 130mm
To sedí s tím modelem (jsem předtím nekouknul na zdvih a už to bral dle 2009), má správně 130mm. Zdvih bych ale řekl, že ohledně toho průběhu až tak moc roli nehraje. Mírné změny s průběhem to jistě udělá, ale ta charakteristika tohoto specifického druhu průběhu tam zůstane.
Minimálně u Cubu to tak je, tam Sting, Stereo i Fritz mají stejnou charakteristiku průběhu, i když se ty průběhy mírně liší (tím nemyslím o ten zdvih).
Pokud to bude 160/160 a budu tomu řikat enduro, tak to ale musí snés i nějaké to větší skákání. Pokud to bude 120/12O jako XC, tak by to asi bylo jedno. Proto z toho plyne ta otázka – buď to v XC módu nebude žehlit a nebo v enduro módu bude na dorazech.
Pro každý to ramínko (120 140 160) je tlumič DT 212 naladěn jinak.
Tak i když jsem to nevěděl, tak jsem to odhadnul s tím poladěním tlumiče dobře (psal jsem to současně).
Pro 301čku nemám modely pro všechny zdvihy pro srovnání. I jen změna vahadla průběh může znatelně ovlivnit.
Třeba u Cubu i když pro všechny ty zdvihy se zachovává charakter průběhu a typické chování, tak progresivita pro vyšší zdvih o něco roste.
A pak je také pro každý zdvih použitý jinak dlouhý tlumič s jinak dlouhým chodem, což to zase ještě ovlivní.
Tedy do té doby než nějakého chytráka u Cubu napadne použít RP23 s high volume komorou a tím drasticky u všech kol snížit progresivitu. Tím to pak šmahem vše zabije. Naštěstí to není nijak závažný problém si vyměnit komoru, ale pořád nepobírám, jak to mohlo někoho u Cubu vůbec napadnout.
Přitom Stereo bylo se standardní komorou přesně akorát (pro hodně agresivní jezdce kteří si chtějí skočit i výrazně větší skoky typu výška znatelně větší než 0,5m to i s ní mohlo být málo progresivní).
Tím chci hlavně ukázat, že progresivita samotného rámu musí být vhodná na daný styl jízdy jen rámcově a je tu pořád hodně velký prostor to ovlivnit použitým tlumičem.
A když si u Litev. nechávají ladit tlumiče na svoje rámy, tak pro různé zdvihy mohou mít připravený jinak naladěný tlumič.
Vypadaj, ale nejsou.
Je to dobře vymyšlený a kvalitně udělaný, firma si strašně zakládá na kvalitě. O tom vypovídá i to, že jsou rámy věčně dopředu vyprodané.
Hlavní rozdíl oproti Canyon Torque a Torque ES je:
901ka se dá postavit od 160/170 až po 200/200 s možností doladění geometrie kola, váhově od nějakých 13,2kg až po 17,5kg. Pak je tu Tuhost rámu vs váha + pár dalších vychytávek.
Ta možnost stavět od 160/170 do 200/200 tu samozřejmě je, otázkou je jak moc je to vlastně vhodné.
V tomhle naopak nevidím rozdíl žádný (samozřejmě až na ten rozdíl, že u Lit. to je vše na jedné variantě rámu, u Torque na různých variantách), Torque má všechny varianty taky a každé je trošku jiný rám, tedy 160/180/200mm. Mně tohle přijde naopak lepší, protože pro daný zdvih má rozdílné parametry (160mm má delší rám, atd.), délka rámu bude u 901čka rozdílná pouze vlivem výšky vidlice (tedy tady naopak možnost doladění moc není), tedy já tohle vidím spíše jako nevýhodu u Lit. než jako výhodu.
Možnost to přestavět mi přijde vhodná akorát u někoho, kdo sám neví, co vlastně chce, tak po koupení to může ještě změnit.
Váhově to pak bude u Torque podobné, podle toho, kterou variantu rámu vezmeš a jak to osadíš.
Tuhost x váha, tady souhlasim, že Lit. na tom je o trošku lépe, i když Torque je na tom s tuhostí také velmi slušně.
U Lit. vidím výhodu pevné osy, která je už i pro 301čku. U Torque ESka není.
901čka pak má mírně rozdílnou geometrii pro rozdílné velikosti rámu, což mi přijde taky jako dobré plus (pro větší velikosti se lehce prodlužuje délka zadní stavby).
Některé detaily má Lit. promakané opradu parádně a je to bez diskuze parádní rám.
Jestli to za ty peníze stojí nebo nestojí si každý musí posoudit sám.
Máš pravdu, myslel jsem to tak, že když se člověk rozhodne si ten rám koupit, má tu možnost nastavení. Je pravda, že parametry geometrie se mění pouze výškou vidlice a blokem uchycení tlumiče, ale i tak mi to přijde jako užitečná věc.
Jinak se zbytkem souhlas.
Máš pravdu, myslel jsem to tak, že když se člověk rozhodne si ten rám koupit, má tu možnost nastavení. Je sice pravda, že parametry geometrie se mění pouze použitou vidlici (její výška) a blokem uchycení tlumiče, ale i tak to vidím jako výhodu.
Jinak s ostatním souhlas.
Jsem to napsal skoro stejně. :-)
hele ono 901 nijak zazracne lehka neni
ram v lku,s tlumicem DHX 5 air 240mm,s osou x12,loziskama hlavka a rychloupinakem sedlovky vazi 4012g.
Takze treba Trek session je tak o 250g lehci. V10 by s vzduchovym tlumicem vazila o cca 200g vic.Intense socom vazi plus minus podobne a treba VP free taky. Takze ono mezi kolama s podobnym zdvihem sice patri k tem lehcim ale neni to zadnej extrem.Nemluve o tom ze narozdil od ostatnich je tadle vaha v anodiziaci takze to je minus dalsich aspon 200g.
Koukal jsem na to a jde taky o to jak to kdo uvádí. Třeba na Sicklines oholený rám Trek Session 88 bez tlumiče v L a v anodiziaci bez hlavovýho váží bez tlumiče 3238g (Holá 901 – 3040g). Chtělo by to všechny ty rámy hodit na váhu, aby se to dalo porovnat.
Taky přidám jeden test TourenEnduros (Liteville 901+další)
Jo lidi, jen bacha na „meritka“ TourenEnduros ;-). Jen Vas chci upozornit, ze celej ten test se odehrava na dost brutalni DH trati ve skopcakovu, trat mnohym znama, je kousek od hranic na Sumave, je to Geiss. Malo kerej biker, co nema gravity bohaty zkusenosti to dokaze jen sjet cely, natoz to proskakat! Takze opakuju to, cim jsem zacal … enduro ala Alpy, je jiny, nez anduro ala CZ! Prestante furt meditovat o kolech a pojdme si domluvit nejakej slusnej CZ Enduro pojezd. Pri vybalovani a zabalovani veci na parkingu to muzeme doprobrat … tady je video, aby bylo jasny,o jaky trati je rec … mimochodem ja ji MILUJU! … http://www.youtube.com/watch… pokud vas zajima video z te casti kde jsou lavky, tak to je trat EvilEye. Takze este furt chcete Enduro 180 kery bez potizi zvlada totok? ;-) Trochu zbytecny, ne? … zaklad je v jezdci, pera na kole jsou jen na to, aby resili co neresi jezdec … drkotani ;-). Jen jde o to jak velky to drkotani je, tzn. jak velky veci se prejizdi. V tomto pripade sutry slusnejch velikosti. A pokud zase jezdec brzdi, tak to nedrkota ani tam ;-). Me peroste jen prijde, ze naprosto nesmyslne spousta lidi tlaci na zdvihy, ale pritom o tom to vubec neni.
Taky mám rád Geiss. :-) Máš pravdu, že stačí menší zdvihy a dobrá technika jezdce. To ale neznamená, že nemůžeš mít větší zdvihy a jet ještě větší kládu. Dal bych Enduro pojezd na Geisskopfu. :-)
Tak kdo zalozi novy vlakno, kde probereme nejakej hromadnej ECH ENDURO POJEZD? Vcetne slapacky nahoru … aby si ti co maji DH kolo nemysleli, ze to daji s nama … kdyz Enduro, tak BackCountry pojezd ;-)
Jinak nesouhlasim s tim, ze vetsi zdvih=vetsi palba. Je desne trapny, kdyz ma nekdo ponorenou DH nebo FR vidlu od brzdeni na „rovnym“ useku. Pro ty co nechapu, tak DH vidle je hodne hodne meka. Kdyz zamacknu brzdu na doraz v kalupu, dokazu ji stlacim jen od brzdeni skoro na doraz … ta vidle je na zehleni, ne na brzdeni ;-). Nejni nic trapnejsiho, nez brzdenim popnorena vidle celou dobu z kopce … kdo brzdi, vyrazuje nejefektivnejsi casti zdvihu vidle, kera ma pobirat to drncani. Zbytek zdvihu je na pobrani velkejch ran. Takze kdo nebrzdi ma o 50% vetsi zdvih nez ten co brzdi … proto nechapu, jak sem furt hrnete ty 180 zdvihy na enduro v CZ.
Třeba já ale nemám kolo jen na ježdení po ČR. Lehkost ponoření vidle jen vypovídá o tom jaký má průběh. Třeba Kešu má na 901 Marzochu 180mm a ta je hodně progresivní. A Třeba můj Totem 180mm je hodně lineární. Dvě FR vidlice a každá se chová úplně jinak. A jak píšeš, že když zmáčkneš brzdu v kalupu a tím stlačíš FR vidlici na doraz a přijdeš o zdvih: To přeci záleží na tobě jak s tím kolem pracuješ.
To bylo demonstrativni prohlaseni, kdyz nic nedelam, sem na tom jak pytel a zacnu brzdi. Nejsem zadnej mistr sveta ani kraje v DH, ale 50% lidi spotrebuje zdvihy na brzdeni a spatnou polhu tela … ;-)
Tak co zorganizujeme? Nejakej HC teren v CZ?
Presne kvuli tomu co rikas, nevim kde jezdis, ale ja potkavam bezne prekazkly 10cm+ velky a to i pro linearniho Totema je takova hranicni velikost kdy to jeste jakz takz polkne, vetsi prekazky uz musej dost brat i ruce, takze proto.
Pokud by nekdo udelal kolo se zdvihama 200/200 a vazilo to do 13kg tak s tim nemam problem jezdit kdekoliv, protze cim vic dobre fungujiciho odpruzeni tim lip a mam vyzkouseny ze zdvihy nezpomalujou temer v zadnym pripade.
Ono se v Cechach jezdi i enduro na motorkach, ktery maj zdvihy 300mm+ a ty nerovnosti nejsou vetsinou jiny nez ty co potkavam na kole. To jako kdybys rikal ze v Cechach staci na Enduro treba 150mm zdvihu a kupovat motorku s vetsima zdihama je nesmysl.
Přesně tak. Stačí vzít i menší překážku a to cihlu, která má 6,5cm (nebo kolik přesně) a 140/140mm full ji žádný zcela nedá (perfetkně fungujících 140mm k tomu má hodně blízko, ale pořád tomu nepatrně chybí).
A běžná lehká kořenová pasáž, nic technického a i vyšších kořenů je tam spousta.
S příchodem lehčích a jezdivějších vyšších zdvihů se bude i pro XC ten zdvih pořád navyšovat. Když to kolo nejede nijak významně hůře, tak není žádný důvod vozit ten zdvih nižší, když to není na závody.
A u XC ježdění v rozbitých šlapavých pasážích je ten zdvih snad ještě důležitější. Ve sjezdu když se jde ze sedla nebo ještě navíc i sedlo snižuje, tam má jezdec velký prostor lecos pořešit sám místo zdvihů. Ale když sedím ve šlapavé rozbité pasáži, tak mi malý zdvih zabrání tu pasáž v tempu projet a musím neustále ze sedla.
A že je v tomhle třeba u mojich kol i mezi 100mm a 150mm zdvihu rozdíl obrovský.
Jediné co mě odrazuje pro moje ježdění (což bych nazval klidně XC, maximálně na dovolené v horách to místy je už dejme tomu těžší XC, k pořádném enduru to má rozhodně daleko) u vyšších zdvihů (tím myslím výrazně překročit 150mm) je geometrie.
Kvůli sjezdům těžko u 170mm vidlice může být hlavový úhel kolem 68st. co vozím a mně se pak mimo sjezdy nelíbí chování těch menších hlavových úhlů.
A druhý faktor jsou negativní projevy změny sagů ve výjezdech na které jsem hodně háklivý a i u 150mm už hodně kompenzuju snižováním na vidlici. U vyššího zdvihu bych musel kompenzovat více a to už také ideální není, přeci jen měnit zdvih příliš často je taky opruz.
A těch lidí, co jezdí XC nebo agresivnější XC na čím dál vyšším zdvihu je čím dál více.
jj ten zvetsujici se sag do kopce obracene nez by bylo potreba je jedina podstatna nevyhoda
Kdyz si myslis ze to je sagem, tak si porid zamykaci vidlu ;-)
Co je to za nesmysl. Lock na vidlici situaci ještě znatelně zhorší, protože na zamčené vidlici ve výjezdu klesne sag ještě více.
Zamykaci vidli mam a zamykani pouzivam jen v ojedinelych pripadech, omylem skrtnutim prilby, nebo jako test jestli mi z patrovy netece olej. Myslim ze si vubec nepochopil o cem se tu bavime, protoze zamcena vidle (tzn. bez sagu) posle tlumic jeste vice do zdvihu a to je prave ta nevyhoda.
Zapomnel sem napsat, zamykaci vidle+zamykaci tlumic. Mozna sem to nepochopil, ale to mas burt … kazdymu dle gusta. Dyk uz si tu kazdej meleme jen to svoje.
Koupit celopero a pak ho zamknout, to je snad lepsi pumpickou do k*uli
Ahoj
hele chvilema premejslim, ze bych si koupil XC bika a vcelku premejslim jestli bych sel do neceho se zdvihama 150mm (mojo,genius,mozna zas remedy) a nebo jestli vzit vyslovene XC raketu (spark,scalpel atd). a musim rict ze by se mi to nevybiralo jednoduse. A to z jednoho prostyho duvodu. Jak postupne zvysuju zdvihy rekneme od 100mm az do toho co mam ted tak zjistuju, ze me obycejny XC vyjizdky moc nebavej. Sice se svezu krajinou coz me vzdycky na kole lakalo nejvic,ale na AM kole s velkym zdvihem si neuziju teren protoze je to v ramci moznosti snese cokoli.
Am kolo se zdvihama 150mm kdyz se nasklada na cca 12 kg jede velice slusne a pokud ma propedal tak me rozhodne neomezuje a nemuzu rict ze by mi nejak prislo ze to jede hur nez XC kola. Na obycejny XC vyjizdky ale 150mm pro me znamena, ze vubec nevybiram stopu a jen se vezu,nemam pak z toho terenu zadnej pozitek.Naopak na necem tipu spark si uziju obycejnou rozbitou cestu na traktor. Na 901 na tomtez sedim a cumim do pole takze me to pak tahne do drsnejsiho terenu.Z toho duvodu byhc si mozna vzal fakt nejaky XC..
Tak tohle zcela chápu, i když to mám u sebe jinak. Chrtího fulla teď taky mám, důvod je ale úplně někde jinde a to hlavně kvůli možnosti dupání více ze sedla a jet tak jiným stylem a taky na něm mám rychlejší pláště. Sice průměrná rychlost je pořád skoro stejná, ale je to změna, která mi baví.
S terénem to mám opačně. Tedy když dám něco na chrtím fullu, kde z celé trasy bych chtěl vyšší zdvih třeba jen na 10%, tak mi to vadí více těch 10% než když tu stejnou trasu pojedu na vyšším zdvihu, více si užiju těch 10% a na těch zbylých 90% ten vyšší zdvih nepotřebuju (to mi tak nevadí).
jo,proto si nakonec nic kupovat nebudu a budu jezdit jen na 901:)
taky tak nějak uvažuju. Buď uplnej pevňák nebo něco ultralehkýho se Sidem.
jj lehkej chrt ma taky neco do sebe, minimalne se znej da udelat super silnicka
No a co na tom kole delas ty? Samozrejme ze tezko prejet i vetsi obrubnik i s DH vidli, kdyz tam budes sedet jak pytel … to je stejny, jako resit ze silnicni kolo nejede ani po rovine kdyz neslapes ;-). Tohle uz je fakt diskuse v rovine, kerou neovladam. Lidi, bdete! ;-) a neblbnete … Chapu ze kazdyho bavi resit, aby jeho kolo bylo technicky hi-tech a funkcne bozi … Ale je to hlavne o jezdci. Strucne receno, enduro je o jizde krajinou a to cestou necestou. Kdyz bude kolo pruzit min a bude mit blize k XC kole, bude rychlejsi do kopce a bude ztracet trochu z kopce. Kdyz bude kolo bliz k DH, do kopce bude ztracet a bude rychlejsi z kopce. Takze pokud chces fakt enduro, takze nahgoru i dolu, tak si vyber, kde slevis a kde ziskas … a to ti nikdo neporadi, to vi nejlip kazdej sam. A pokud nechces enduro a chces jezdit z kopce, tak si kup DH kolo. Jako ja nevim co furt na tom resit a vysvetlovat si tu o funkci vidlic. Nechci bejt surovej, ale takoveto diskuse by se meli ucastnit jen lidi, co prorazili tlumic dorazem, zdestruovali zadni rafek, kdyz byl zdvih na dorazu a nebo cvakli vidlu na doraz tak ze ji znicili … Jinak to je jen teoretizovani o tom, ze obrubnik nepobere ani totem. Odpovidat na to, ze na bmx kole se da skocit 5m drop mi prijde trosku nedustojny, ale byla by to v duchu tydle diskuse asi spravna odpoved. … kdyby jsme vedli diskusi, jeztli na enduro lepsi naslapy nebo platformy, tak je to opet o tom, co s tim kolem hodlam delat, nebo co ma proste kdo radsi … ja rikam naslapy … ;-) … jsem ze stare skoly, mam rad, kdyz mam kolo k sobe pridelany ;-) … a ted mi enduro platformisti piste, poc je placka lepsi … jasny, pro vas je lepsi. Jo, ja skakcim kole mam taky platformy … ;-) protoze to je skakaci kolo … Je to jen o tom, ze mam jasno, co s kerym kolem hodlam delat a snazim se s tim kolem pak podle toho jet … Cely zaklinadlo bikingu, szit se s kolem a vyuzit jeho prednosti a nedoplatit na zaludnosti. A kazdy kolo ma prednosti a zaludnosti. Dost kecu a hura do lesa ;-)
Ja to beru tak, proc nemit velkej zdvih, kdyz me nikde nespomaluje a ve vetsine trasy mi doda na komfortu nebo rychlosti.
Nevim proc bych se nemel zapojovat do diskuze o prubehu vidle/tlumice aniz bych jich uz 10 znicil. On ten doraz je vpodstate nejkrajnejsi poloha pruzeni, ktery by se nemelo odpruzeni dotykat kazdej den. Pro me ma cenu resit jestli moje vidle opravdu jde do zdvihu a dokaze jit na 170mm celkem bez problemu, nebo mit sice 180mm vidli, ktera prakticky chodi 140mm a ten zbytek zdvihu nikdy nevyuziju, to pak vozim treba 700g zcela k nicemu.
My se tady nebavime co kdo dokaze na kole, ale o tom jaky je kolo idealni a pro koho, pokud myslis ze BMXko je nejlepsi na skakani 5m dropu, tak to tu klidne doporuc.
Ja proste rikam ze i na kole s velkejma zdvihama se da jezdit pohodnejs a v mnoha pripadech rychlejs nez na naky XC rakete a mam to potvrzeny praxi.
Otazka jestli naslapy nebo ne je individualni, ale jisty je to ze s naslapama je slapani efektivnejsi.
jenze to je prave o tom jak umis jezdit. Ja si o sobe myslim ze jezdit neumim a znicit vidlici tim jak sla nadoraz se mi povedlo (pred casem manitou) znicit ram tim ze chodil po dorazech se mi taky povedlo (ransom). A ted na kempu jsem vyrazil drat s Cmaxu SX (ale rafek drzi:))jen tim,ze jsem nedoskocil skok a to to bylo na 200mm.
Rozhodne si ale myslim, ze je blbost tvrdit, ze v CR nevyuzije enduro s velkym zdvihem. Spis si mylsim, ze je problem vyuzit DH pokud opravdu nezavodis. Kolo ktery ma cca 180mm je slusnej FR na kterym se ale pokud je dobre udelany da jezdit celej den. Taky moje prvni otazka kdyz mam nekomu poradit jaky kolo je ,co od toho kola ceka a proc na nem jezdi,popripade s kym.
Pokud si chci uzit teren,dojet si na nejakej hezkej sjezd popripade skok tak vyuziju takovyhle kolo i v koli Prahy. Otazka pochopitelne je jestli se ti chce tahnout takovoudle obludu 40km aby sis skocil 4 skoky a sjel jeden kratkej sjezd,ale to je jen volba jezdce.
Jo, posledni odstavec je to co se snazim rict, ale asi to rikam blbe.
Je to kravina … motorka je o dost tezsi a hur se s ni manipuluje a jezdi rychlejc. To co ty preskocis snadnym prenesenim vahy, to musi ta motorka prejet … a navic jede podstatne rychlejc … proto musi vic tlumit. Ja sjedu geiss i na 4× kole s 80mm zdvihem vepredu a vzadu nic. Ale budu pomalejsi nez na dh kole 200/200. Budu muset jet pomaleji, neb mi to bude min tlumit. Sem nazoru. Ze rychlost, kerou vyvine enduro cyklista neni tak velka, aby musel mit zdvihy jak enduro motorkar … proste je nevyuzije. Ale pokud na tom kole hodla sedet jak pytlik, tak samo ze 150/150 je malo … ale pak bude desne pomalej na kole 180/180 a kdyz nebude pracovat s vahou tak bude 2× pomalej … a ostatni mu ujedou. Mozna se pletu, ale ja se domnivam, ze kazdej chce byt nejrychlejsi … nebo ne? A ted nekecejte ze vas nesere, kdyz jste nejpomalejsi ve skupine … takze udelam ja fyzicky max proto, abych nejpomalejsi nebyl. Proto se radci budu snazit vsecko resit jezdcem, nez jezdit na kole 300/300 ;-).
Jasne asi by me sralo kdybych byl nepomalejsi ve skupine, ale to se mi jeste nestalo i kdyz mam ty 180/170 zdvihy
Jo Geiss je super2, už se těším, až se tam zase letos podívám… a doufám, že ne pouze jednou.
Jo jo. Tešim se jak malej kluk. Už je otevřeno. S Kešu jsme říkali možná ten další víkend. Kdyby se chtěl někdo přidat.
ted uz snad:),odkud je tahle fotka?
Na Radbuze, kousek od Chotěšova.
díky
A jakym smerem? Jezdim do Stankova za rodici, tak se tam nekdy vypravim. Dik a pokud by byla mapka s ozanecenim budu rad :-)
Když pojedeš z Chotěšova do Stoda po modrý kolem Radbuzy.
dikes … uz jsem si to nasel na googlu :-)
Jé to mám kousek od chaty:)
Jestli chceš objednávat,tak si kolo užiješ tak někdy v srpnu,ne-li v září.Loni jsem objednal v Canyonu někdy kolem 20.dubna a kolo přivezla DHL kolem 20.srpna. Nevím,jaké dodací lhůty mají letos,ale tipoval bych to stejně a v Express bike nemám tušení s dodacíma lhůtama,pokud je kolo skladem. Jen jsem měl vydržet ještě do konce roku,kdy měli konkrétně můj model asi o 150 Euro levnější.
Jinak komunikace jakž takž dobrá. Zkoušel jsem to i popohnat,ale to mi nebylo nic platné.
Ale vůbec ne.
To bylo loni. Loni měl Canyon velké problém s dodávkami a všechno se extrémně protahovalo, prostě nezvládli nárůst prodeje, loni to byl jejich nejhorší rok.
Dokázali se z toho poučit a letos to funguje zase velmi slušně. Co mají uvedeno skladem, tak do 2–4 dnů odesílají. A Torque 6.0 mají v S a M skladem. A případně Torque ESko 8.0 mají skladem v S, M, L. Ověřeno na objednávce Torque ES, minulý týden ve čtvrtek objednáno, ještě ten den blokace na kartě, v pátek odesláno, dnes nebo zítra by mělo dorazit (včera už bylo dle sledování zásilky v ČR).
A skladem teď mají vůbec hodně modelů.
Takže klidně může mít kolo přístí týden.
Presne jak pise Mlok. Taky jsem objednaval zacatkem brezna Nerve XC 5.0 z Express biku a prekvapili me velice. Odpoved v radu hodin. Blokace na karte. Druhy den bylo nachystano, treti den expedice. Uprime nejvic me zklamala ta jejich zasilkova sluzba (nebo spise americka UPS). Trvalo jim to minimalne 4 dny. Ja jsem zvykly od DHL mit vsechno do 24 hodin doma (napr.z Italie coz je prece jen jina vzdalenost).
Canyon AM 9.0 me cca pred mesicem dorazil. Poslani cca 36 eur a za 10 dni sem mel kolo doma. Minulej rok sem chtel kupovat enduro Trek Remedy, ale jiz nebyla na me velikost. Tak sem zacal ruzne testovat a prisel na to, ze ocenim spise jezdivejsi bike. Letosni rok sel Trek do karbonu a i cena sla nahoru :(( Dat za kolo 150k se me opravdu nechtelo a Canyon me jiz lakal delsi dobu a i jejich o neco vetsi ram pri mejch 196cm sem ocenil. Ted zvazuji, ze si koupim jeste jedny kola a dam na ne uzsi pneu. Preci jen ty 2.4 jsou znat pri delsi jizde na asfaltu.
To ses fakt velkej. Jakou mas velikost toho Canyonu?
XL 22"
Jakeho mas Remedyho? Vazil si ho?
9.8–2010, nejaka vybava je individual (ne serie), snaha o max uzitnost. S pajdala xtr 12.2Kg
Jo asi dobry rict k te vaze, ze to je velikost 19.5, merim 188.
Velikost kola je 19.5, merim 188.
Nechapu, nejaky komenty se nekdy zobrazi, nekdy ne … asik to mam rozbity … misto kecani o vidlicich bych to mel radci preinstalit :-).
Ted jsem to zvazil, protoze tam jsou obuty 2.4 bontrager enduro gumy s nejakejma normalnejsima dusema :-) a ma to 11.9 i s nastavitenou sedlovkou KS i950R. Ta vaha 12.2. byla s DH gumama. Bych neveril ze to dela fakt tolik :-o.
No tak to je pekna vaha.
Tu vahu nechapu, kdyz vemu, ze mas dusovy kola tak mi to vychazi ze by ram musel mit tak 2400g s tlumicem.
A je vtipny jak tady rikas, ze do Cech staci XCko na 120mm zdvihu a sam mas 150mm enduro:-)
Ja rikam, ze staci enduro na 150, pokud chces jezdit Czenduro. Na Alpenduro nemusi 150 kazdymu stacit, zalezi na stupni praseceni jezdce. Jinak ja mam provozovanejch kol 6 ;-) Kdybys cetl muj web, tak bys vedel … zacina to na silnice a konci to na kole 200/200 ;-). A pak dve rozlozeny co jsou uz dopraseny a tak na nich kanibalizuje kdo zrovna potrebuje, kdybys chtel treba vidlu ;-), dej vedet, mam jich navic 5, jsou na prodej, 3 jsou v supr stavu, 2 jsou tak za postovny. A muzes si moju Remedy prevazit … a taky sjezdovy Demo, kery ma zase 18.6 a kdyz ses takovej sikula, dopocti kolik vazi ram ;-). A bonusova otazka muze byt, kolik vazi zadni treninkovy kolo na silnice, nikdo totiz tomu nehce ani verit ;-).
Ty za to postovne bych mozna vzal na zimaka, aby ti tam nezavazaly, mohl bys mi napsat na mail error404.post@gmail.com o co se jedna :-P
Máš někde vyfocenej setup toho Remedy, kolik vážíš a co na tom dáváš? Ta hmotnost je fakt brutální, tak mě zajímá jestli to není chrtí XC na enduro rámu :-))
trek remedy 2009 v Lku (hlinik):
ram + tlumic(float rp2) + zadni RU + hlavko + sedlovy RU + patka mel 3112 g
jinak cely kolo bylo s karbonovejma klikama FSA,Martama SL,Crossmaxama XL,komponentama XTR,rizeni FSA Carbon,pedalama CB acid a vidli RS lyrik uturn melo tak 13,6kg.