• F^o^X1

    Zdravíím pokukuju po novém kole a zalíbíl se mi CANYON Torque ES 7 ale nevím o tomto kole vůbec nic.. Chtěl bych se zeptat jestli je to kolo vhodné na vyjíždku např.: na Špičák a pak Freeridek pěkně dolů… Díval jsem se ještě na Nerver AM ale to se mi zdá takový(nevím jak bych to nazval) lehčí bike.

    TORQUE – Mezi těmito modely jsem si vybral právě ES7 pár otázek: :-)

    • vidlice: FOX 36 Talas RC2 – je vhodná na delší vyjížďku a poté prasárny dolů ?? :D (sem tam drop,rychlejší sjez­d)
    • tlumič: RockShox Monarch 4.2 High Volume – Tak o tomto tlumiči nevím naprosto nic. Jak se chová,progresivita atd… Tady bych byl rád kdyby někdo věděl tak ať napíše.
    • geometrie: je dobrá na ten způsob jízdy který bych preferoval ??

    Jinak sem ješte koukal na FR 7 ale tam mě znepokojuje tlumič (pružina) se kterým nemám žádnou zkušenost a váha.U FR7 16,60 kg. Když sem se díval na fotku od TheIFa který má FR 9.0 tak tam uvádí váhu okolo 17kg což si myslím že je až moc na ten způsob jízdy který jsem uváděl… Ale on sám k fotce napsal že sním urazil hodně kilometrů na jednu vyjíždku.( Kdo říka, že se s 160mm nedá jezdit po silnici tak kecá – pohodovej výlet na Praděd 240km za 13,5hoďky)

    Díky všem kteří přispějí nějakou radou :)

    0 0
    • shurty  

      Na stránkách Canyona, jak je u každýho kola graficky znázorněno doporučené využití (od XC přes maratony, tůry, enduro, AM až po FR) Ti nepomůže?

      0 0
    • TheIF  

      vyjíždku např.: na Špičák a pak Freeridek pěkně dolů.

      Neodpověděl jsis sám jaké kolo je pro tebe vhodné ?

      0 0
      • F^o^X1  

        ano to je sice pravda ale ja myslel ze me tady nekteri budou kamenovat typu:

        • to kolo si nekupuj je tezke nebo ze ma spatnou geometrii, budes v tom plavat atd… ale nikdo nic
        • jeste jsem cekal ze tady ukazi lide na lepsi kola ktere bych si mohl vybrat Specialized,RB,Gi­ant

          ptal jsem se na tlumic RockShox Monarch 4.2 High Volume + vidlice: FOX 36 Talas RC2 jestli by to take bylo na obycejnou vyjizdku idealni (raz za cas 50km po normalni ceste) nebo to kolo bude fungovat na 100%(odpruzeni) pouze na dropech,sjezdech…,

        0 0
        • TheIF  

          Myslím že majitele Specialized,RB,Gi­ant… maji averzi vuči Canyonu a tyhle thready ani nečtou, oni si za podobně osazené kolo museli x-tisíc připlatit, tak to trochu naštve :-)

          Jezdit se stím dá i po asfaltě, ale bude se to trochu houpat a určitě to nebude mít takovou akceleraci jako HTčko

          Co se týče vahy to je na tobě – buď seš chrt co honí km a sekundy a řešíš každej gram nebo chceš jezdit pohodu a na nějakým kile ti nesejde, stím ti nikdo moc neporadí to si musíš rozhodnout sám co je pro tebe důležitější, skím například jezdíš na vyjížďky protože HTčkářu/ALLmouťáci ti pak budou ujíždět…

          Odpružení bude fungovat tak jak si jej nastavíš pokud na FR tak bude žehlit i kamínky na lesní cestě pokud na dropy tak ho moc na cestě nerozhoupeš… k tomu by měla sloužit ta HIGH a LOW speed komprese

          0 0
          • F^o^X1  

            :D:D tak stemi majiteli mas teda pravdu…

            Jeste se chci teda zeptat na tu geometrii – jestli si spokojenej, jestli jsi od toho cekal viiic (ze to bude lepsi) atd. tvoje klady a zapory k tvemu kolu

            0 0
            • nakata  

              Co sa tyka geometrie, rozhodne to nie je FR geoska. Ak by som to zamerne prehnal, tak je to viac menej natiahnutejsie XC s ktorym si uzijes aj na FR. Ako sa tu uz pisalo, da sa na tom zajazdit aj dlhsie trasy, je to pohodlne, ak mas dobry tlmic a dobru vidlu, tak sa ti to hupat nebude skoro vobec.. Ak by si mal zaujem, predavam ram s DHX Air 5.0..

              0 0
          • tomfree  

            Ale čtou to i majitelé jiných kol,a můžu ti říci,že jsem si to zkusil sezonu jezdit na 17kg kole a dá se s tím jezdit 50km a více,otázka je jestli si to užiješ,na konci sezony jsem to shodil na 15kg a je to o moc lepší a jestli si to chceš užít a hlavně pokud jezdíš více dní po sobě delší trasy tak tu váhu ber v potaz.

            0 0
          • Tušnak  

            tak ti třeba řeknu, že jsem sice třeba po reignu dlouho pokukoval (teď je doma) a o RB se mi dlouho v noci zdálo, ale třeba CANYON Torque FR je pro mě osobně TOP kterého bych mohl dosáhnout! Tohle je kolo kterému bych říkal pane:)

            0 0
            • F^o^X1  

              a proc zrovna CANYON Torque FR ?? Torque ES se ti nelibi ??? Geometrie je stejna az na vahu(ve prospech ES) a jina vidlice a tlumic ale tu nevim ktere kolo je timto lepe osazeno ale ta vaha bude prave tim osazenim (?)

              0 0
              • goofy  

                Taky jsem spis pro FR a to hlavne prave kvuli tlumici a vidlici.

                0 0
                • F^o^X1  

                  Sice o tom osazeni mezi ES a FR vim uplne prt ale rekl bych ze to ES neni na tom az tak spatne… Kdyz si vezmu ze FR7 ma stejne komponenty krom vidle+tlumice jako ES7 tak ceny jsou rozdilne !!

                  ES7 – FOX 36 Talas RC2 + RockShox Monarch 4.2 High Volume = 2299,– FR7 – RockShox Domain 318 IS U-Turn 115–160 + FOX DHX 4.0 = 1699,–

                  Jinak ty ostatni komponenty jsou temer stejne rozdil je v tlumici a vidlici…

                  Stejne cenove je ES7 s FR8 ale vybava uz je nekde jinde…

                  0 0
                  • TheIF  

                    No ono je pravda, že letošní T.ES je osazením podobne loňskému T.FR jenže pro mě by byl duležitý rozdil v rámu a u toho T.ES bych se bal aby nebyl odlehčený až přiliš (o 290g) A pokud uvažuješ i o nějakých dropech tak určitě raději FR

                    0 0
                    • Tušnak  

                      musím souhlasit jak s Goofym (s tou vidlí a tlumičem), tak i s THeiFem! pokud si chceš dát i nějaký ten freeride ze špičáku a i kdekoli jinde, tak bych raději vsadil na těžší (bytelnější)rám, zvláštěpak jestli je geometrie skoro totožná, tak bych s tím FR neměl strach ani při výjezdech nebo z nějakých pohodových vyjížděk!

                      0 0
                    • cat  

                      Pravdepodobnost ze by ES dokazal prasknout kvuli odlehceni je asi takova, ze ti spatne vyrobi FR a praskne ti pri prvnim nasednuti. Vydrz ramu bych pri tomto stylu jezdeni vubec neresil a bral bych –300g jako male plus.

                      0 0
          • wartburg  

            Mozna jsme si museli priplatit, ale zase nemame ram z cinskyho katalogu.

            0 0
            • toNic  

              :-DDD … a kde si asi tak myslis nakupuji ty ramy ostatni vyrobci ? ;-)

              0 0
          • AsiJura  

            Tak z těch majitelů jsme asi výjimka, protože jako další bike mám vybraný Canyon Torque 6 Rockzone, protože za takové peníze se mi ta výbava moc líbí a rám samotný ještě více. Jezdím teď IQ6 a chci něco na větší prasení, co budu používat spíše na kratší vyjížďky(do 50km) a hlavně na sjezdy beskydských tisícovek. IQ6 je dobré AM kolo, k tomu bych rád právě nějakou žehličku.

            0 0
            • Atilla  

              škoda, že IQ6 nevydrží tolik co starý monster Am, byl by to super universál. Tan Canyon bych si být tebou projel, páč nerve XC je taková kroutivá měkota až to není hezký. Tak aby na tom nebyl Rockzone podobně.

              jo a reaguješ na 3 roky starý příspěvek

              0 0
              • AsiJura  

                Jo data už jsem si všiml, projet canyon asi nebude lehký úkol, ale třeba se zadaří, je mi líto, že tam dali ošizenou vidlu, ten van je v R verzi, ale než našetřím, tak steejně budou nové modely, tak uvidím co tam dají. Jen že mít 180mm FR na Fox pružinách a s celkem slušnou výbavou za 2000€ je lákavé.

                0 0
                • Atilla  

                  To jo a je tam ještě dost místa na tuning. Jen na klikách se dá ušetřit aspoň 300g při výměně za SLX, na kazetě taky něco, ale tý vidle bych se bál. Asi to nebude mít HS expansi, což by mě dost štvalo, když teď už vím, že funguje.

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • goofy  

                  Rockzone je fajn kolecko. V te hnede je krasny a k tomu ta pekna cenovka :o) Vana R-ka se vubec neboj. Chodi to paradne, akorat mas komprese predem dane (mozna by to slo pripadne poslat Milanovi na poladeni)…

                  0 0
              • madcat  

                Víc podrobností o té „kroutivé měkotě“? Nerve XC bych si na příští sezónu rád pořídil, takže jsem o tomto kole přečetl kde co, a většinou to kolo dost vychvalujou. O nějaké měkkosti jsem nikde neviděl ani písmenko..?

                0 0
                • Atilla  

                  Osedlej vyzkoušej. má ho známý co s náma byl na Rychlebkách a jak on sám říkal, tak oproti pevnáku rozdíl velký. Když se do toho opřeš tak prostě cítíš, že se to kroutí. O to není žádný hrombác.

                  0 0
                • Kubas.1  

                  A co Kona? budeš prodávat, nebo si ji necháš? ;-)

                  0 0
                  • madcat  

                    Pude do světa, ale asi jenom rám s tlumičem, jestli to někdo bude chtít… Zbytek asi přehážu na jinej – podařilo se mi za slušný peníze sehnat Canyon Torque FR, doufám, že už je aspoň na cestě, předevčírem jsem ho kupoval…

                    Nerve XC by měl být spíš místo Schwinna, kterej je přece jenom spíš už takovej trochu veterán, a občas si říkám, jestli je správný ho brát na všechny ty blátivý vyjížďky atd. :) No a když potkám kořeny, tak těch 75 mm vpředu taky trochu nestíhá…

                    0 0
                    • Kubas.1  

                      a nechtěl bys místo schwina moje GT? ;-) sháním taky nějakou FR mašinku, peníze by se hodily, a GT stojí nevyužitý doma…

                      0 0
                      • madcat  

                        Asi ne čoveče, sorry :) Schwinna si asi nechám napucovanýho na občasný nedělní vyjížďky kolem dědiny, když bude svítit sluníčko, Nerve XC by měl být univerzální pracant na všechno ostatní a Torque FR když se náhodou dostanu někam do parku trochu zařádit… ehm, snad, *****, letos jsem ani nikde nebyl :-/

                        0 0
                        • Kubas.1  

                          no vidís to, canyon na fr, nerve jako universal, schwinn na nedelni odpoledne, a gt na rychlejsi xc vyjizdky :-)

                          0 0
                        • Kubas.1  

                          no vidís to, canyon na fr, nerve jako universal, schwinn na nedelni odpoledne, a gt na rychlejsi xc vyjizdky :-)

                          0 0
                        • Kubas.1  

                          no vidís to, canyon na fr, nerve jako universal, schwinn na nedelni odpoledne, a gt na rychlejsi xc vyjizdky :-)

                          0 0
                          • Kubas.1  

                            sakra…tříkrát sem to posílat nechtěl…holt mobil a školní wifina, no :-(

                            0 0
          • Mr.Duck  

            Kulový, já sem třeba majitel spešlu podobnýho zaměření, a klidně bych si Canyon, Cube, nebo ideálně YT nechal líbit, ale stejně sem si objednal novej Spešl :)

            Taky sem dřív vymejšlel kolo, který by vyjelo nahoru a zároveň se dalo hnát pořádně dolu, ale je to všechno o kompromisech. Myslim, že každý kolo z kategorie EN/FR zvládne to, co by chtěl, rozdíl bude v tom, jestli bude lepší nahoru, nebo dolu. Myslim, že popsat se to stejně nedá, co je pro člověka důležitější, tak nezbyde než zkoušet..

            Osobně sem nevěděl co chci, tak sem prostě koupil nejlevnější nabídku, a po roce si udělal trochu jasno co od kola chci, tak sem objednal sjezďáka :)

            0 0
    • pitos  

      Já se tento rok rozhodl postavit také něco s větším zdvihem na řekněme EN/FR,budu na tom dávat i třeba 80km vyjížďky v horách. Zrovna na Torgue jsem měl také nějakou nabítku ale nelíbí se mi,je to ale jen můj problém a jinak bych si ho klidně pořídil,nevidím problém. Rozhodl jsem se pro letošní Norco Six tak jsem zvědavý,váhově bych se měl pohybovat kolem 16kg a během roku bych tak minimálně 0,5kg i více mohl shodit.

      0 0
    • warzone  

      Podla toho co pises ze chces jazdit,tak mi to vychadza na EN-FR,pokial nechces davat nejake sialene dropy,tak myslim,ze v poho aj to ESko.Tych 18–19kg je uz na dlhsie vyjazdy fakt dost.Akurat tento vikend sme boli na vyjazde-okolo 30–40km z cielom dostat sa na oblubeny FR trail a chalani mali rozne stroje-od Big Hita,Spec.Enduro 2006,FSR XC po Nomada z Talasom 36 okolo 15kg a ten mi prisiel taky najuniverzalnej­si,na ktorom chalanisko daval aj ten najvacsi road gap v poho… Inac nazory na ten RS Monach 4.2 high volume by ma tiez zaujmali ak ma niekto njake skusenosti,po pripade nejake nazory,ci sa vyrovna napr.Fox DHX Air…

      0 0
    • assassin  

      me se libi FR9 … barevna kombinace cerna/cervena me dostala…

      u te ESrady bych se ani tolik nebal o odlehceni ramu … myslim ze pokud nevyjezdenej clovek nejde do nakej nesmyslnejch skoku/dropu tak je to v poho … bracha jezdi to co ja na FR kole na 14kilovem idrivu .....

      u te ES se mi nelibi ten talas … u tehle vidle bych bral jen pruzinu… a i dost lidi ktery si myslim do toho trochu vidi mi to potvrdilo… ale nevim jestli nove rocniky nejsou lepsi-nesleduju to… tech par gramu kvuli pruzine bych ozelel

      0 0
      • goofy  

        Taky se mi tam nelibi hlavne ten talas, ale jeho vyhoda a duvod proc tam je nebude tech par gramu, ale skokove snizovani zdvihu. Stejne bych tam chtel vana :-)

        0 0
        • assassin  

          ja mel moznost vyzkouset Etu a uturn… a ani jedno mi neprislo ze by se mi hodilo… pokud ten kopec nevyjedu s plnym zdvihem, vetsinou ho nevyjedu ani s polovicnim… je to totiz uz tak velkej kopec ze pro me nema cenu si kvuli tomu trhat cloveka a radsi to vytlacim:)

          mozna by stal za hrich ten nejlevnejsi FR … dhx4, prizniva cena… domain asi taky funguje a poku by byla nutnost tak holt casem vymenit za 36ku s perem:)

          0 0
          • goofy  

            Je nerikam, ze me se to hodi, ale jsou lidi, kteri to pozaduji ;-)

            0 0
          • goofy  

            Jinak taky souhlasim s tim, zebych bral toho nejnizsiho FR. Barva se mi libi vic, nez u toho vyzsiho, DHX se mi tam taky zamlouva. No a ten Domain by sel pripadne vymenit (asi bych ho menil, pac se mi nelibi ty stribrne nohy :-) ).

            0 0
      • toNic  

        Je to malinko mimo misu tazajiciho se, ale nechci tu vytvaret dalsi thread. Mam taky zalusk na Canyona, ale o Nerva … nemuzu se rozhodnout .. AM nebo ES ?? Hlavni argument bude pruzeni/tlumeni – jaky je Talas RLC ve srovnani s RockShox Pike 454 U-Turn? Finance nehraji az tak velkou roli, neb predpokladam, ze to bude posledni kolo v mym mrzkym zivote :-) … pak pocitam nebudou na takovy veci uz finance

        0 0
        • assassin  

          to ti nejspis porovna mlok… ten celkem talase vychvaluje… on pike je urcite funkcni vidlice, asi bude na tvrdsi zachazeni – ma pevnou osu …

          zase co sem tak koukal po systemu tlumeni je u foxe nejdokonaljsi .. ale zase malokdo hleda dokonalej tlumic, vetsine lidi staci citlivost atd…

          0 0
        • warzone  

          ber torque,aj tak k tomu casom dojdes :D teda ak nechces chrtit na maratonoch,nejazdis na rychlost alebo s chrtmi a chces si jazdu pekne uzit,tak ESko.Je univerzalnejsie-od xc po enduro,urcite zvladne aj santenie v bike parku ci na lahsom fr traili…Inac nik ohladom toho tlmica RS Monarch 4.1 high volume??? :(

          0 0
        • MlokCZ  

          V originálním stavu obou vidlic:

          • citlivost cca stejná pro 08 modely díky zvýšení high speed komprese u Foxek (u 07 bych řekl, že v originálním stavu je na tom Talas o trošku lépe; ale není to dogma, u RS se poměrně dost někdy liší kus od kusu, takže nejlepší kusy budou na tom cca stejně co Talas 07, nejhorší i výrazně hůře)
          • Pike má pevnou osu, pro někoho velké plus
          • průběh zdvihu velmi podobný
          • Talas má high speed expanzi, třeba pro mě důležitá věc a na 140mm už hodně ocenitelná (škoda že RS na tohle v celém spektru vidlic až do Piku kašlou)
          • Talas má rychlé snižování zdvihu (na rozdíl od U-turnu dobře použitelné za jízdy)

          Pokud bys nechal ty vidlice ještě upravit, tak se změní následující:

          • u Piku bude zlepšení citlivosti o malinko větší než u Talasu (a bude tedy i více znát oproti originálnímu stavu); ovšem v tu chvíli bude Pike s citlivostí to nejlepší, co asi může u vzduchu být (na tuhle hodnotu se ale dostane více upravených vzduchovek, třeba i Epicon), u Talasu to bude nepatrně horší (tak cca o 1kg na odtrhu), což je dané pasivními odpory Talas systému. Ovšem stále je ta citlivost upraveného Talasu naprosto špičková.

          High speed expanze by možná šla u Piku nechat při úpravě dodělat.

          Lepší citlivosti než tyhle dvě upravené vidlice už se dosáhne pouze u některých upravených pružinovek.

          Takže výběr kterou z nich záleží, co z těch vlastností preferuješ. Třeba já pro svoje použití bych vzal určitě Talase, protože hodně používám snižování zdvihu a je pro mě hodně důležité. Na druhou stranu si dokážu představit, že pro někoho bude vhodnější Pike, pokud snižování zdvihu moc nepotřebuje a naopak hodně ocení pevnou osu (mě by pevná osa samozřejmě také nevadila, ale při mojem stylu jízdy to není moc výrazný rozdíl s a bez ní, takže to pro mě není až tak důležité kritérium). Škoda té high speed expanze u Piku, že chybí.

          0 0
          • MlokCZ  

            A to ještě v souvislosti s high speed expanzí jsem nezmínil výhodu nastavovaní low speed expanze u Talasu na korunce a tedy možnost si s tím hrát i během vyjížděk, k čemuž třeba já teď směřuju. U Pika je fuk, že expanze (jediná) se nastavuje dole, protože stejně není možné si s ní moc hrát kvůli chybějící nezávislé high speed expanzi (není tedy možno moc přitlumit, protože by se vidlice prostě nevracela; u low speed tohle možné je a dá se v reálu podle situace použít poměrně velký rozsah nastavení, protože z většího zdvihu zafunguje vždy high speed expanze).

            A pak ještě nezávislé foukání komor u Piku. Sem tam se někdo najde, kdo si nastaví různé hodnoty tlaků pro obě komory pro nějaké specifické nastavení. Mě osobně to naopak prudí, že vždy musím foukat komory obě (stejně foukám vždy stejný tlak).

            0 0
            • assassin  

              ma hi speed expanzi vubec nejaka vidle od RS? ja bych rekl ze ani totem co jsem mel moznost vyzkouset ji nema…

              0 0
              • MlokCZ  

                To je klidně možné, ža ani ty vidlice s vyšším zdvihem nemají. Tam to ale už vůbec nechápu a tam už je to tedy hodně tristní záležitost. S RS vidlicemi se zdvihy nad Pikem nemám z praxe zkušenosti, tak to nevim. Jen jsem vycházel z toho, že když mají některé nastavování low/high speed komprese, že by mohly mít už také i high speed expanzi.

                A přitom když high speed expanzi může mít x let třeba už i takový Skareb…

                0 0
            • toNic  

              Ty dve komory by me taky prudily. Pevnou osu ozelim, jsem lesni XC jezdec s obcasnym skokem :-). Moje sucasna situace je takova, ze vlastnim RM Adrenaline 3000 (2004). Tam jsou zdvihy 100/100 (alespon myslim, ze tlumic tolik ma). Bohuzel me to nestaci (predevsim vidle) a predevsim ram je me trocha vetsi – mnou dobre zvolena velikost obchodnikem dodana o jedno vyssi (misto 19 to byla 20) a tim padem jsem pri svych 179 cm trocha natahlej a jizda do prudkyho stoupaku pak konci prevazenim na zada, neb teziste je prilis vzadu. RM je taky vcelku tezky, cili i nizsi vahu beru jako dalsi plus. Momentalne jsem vice mene rozhodnut pro AM (7.0).

              0 0
        • MlokCZ  

          A ještě další důležitá věc v rozdílu mezi AM a ES a to tlumič.

          Bohužel o Monarchu stále nic nevím a hodně by mě zajímal jeho průběh. Pokud RS zůstalo u průběhů tlumičů jako mělo dříve, tak bude ten Monarch o hodně progresivnější než ten Fox, což je podle mě špatně, ta stavba u Canyona je progresivní poměrně dost sama o sobě a výrazné zvyšování progresivity tlumič není dobře a už mi přijde moc i pro drsnější zacházení s většími dropy.

          Ale jak píšu, netuším jak na tom ten Monarach je, aspoň dle popisu by měl být také s větší komorou, což progresivitu trošku sníží (ale to ten Fox je také a ani s ním to rozhodně není progresivní málo).

          0 0
    • karel*2  

      Taky zatím spíše teoreticky pokukuji po torque ES7. Od června mám Canyon ES6 model 2007 a lákají mne větší zdvihy :-) Koupil jsem si Bike 2/2008, kde je test 9 lehkých endur – mezi nimi torque ES9 (dražší verze torque ES7). Rám, vidle, tlumič jsou ale shodné. Torque ES9 vyšla z testu jako druhá po Scott Ransom. Bike i Canyon jsou ale obě německé firmy, tak asi nutno brát výsledek testu trochu s rezervou. 6 biků z 9 má Fox Talas 36 – ten asi nebude špatný – hlavně bude ale lehký… Monarcha má jen Canyon. Dle testu to asi nebude žádný zázrak – viz. body – nejnižší počet bodů (3,5) při jízdě zkopca Federunghinten – Bergab. Píšou volně přeloženo, že Monarch nedosahuje zcela úroveň konkurence. Celkově to snad ale nebude špatné kolo :-) ?

      0 0
      • karel*2  

        ještě pokec

        0 0
        • karel*2  

          pro upřesnění jsou v testu: canyon torque ES9 fusion freak team ghost ert 9000 ktm prowler moto lapierre spicy 916 rm slayer SXC scott ransom 10 simplon elvox en-3 specialized enduro pro

          0 0
      • F^o^X1  

        Tak to jsme 2 co pokukují po tomto kole :-) Stou vidlicí máš pravdu ale co ten tlumič ???

        Nikdo nevíte nic o tomto člumiči ?? recenze/test

        RockShox Monarch 4.2 High Volume

        0 0
        • karel*2  

          Ještě test z Mountain Bike Magazinu 02/2008, kde vyšel Canyon Torque ES 9 jako vítěz z 12 lehkých endurových kol. Je tam zmínka o tlumiči Monarch – nereaguje zřejmě ideálně při rychlých tvrdých nárazech.

          0 0
      • MlokCZ  

        Tak to vypadá, že se jim ten Monarch opravdu vůbec nelíbil, protože Torque testovali i v čísle 9 loňského ročníku a tam dostal 5 bodů při jízdě z kopce (Federung hinten – Bergab), 07 model byl ale s Manitou Evolver ISX 6.

        0 0
        • warzone  

          to hovori za vsetko…skoda,myslel som,ze je to nahradca Pearlu,co bol podla mna celkom fajn tlmic :/

          0 0
    • madcat  

      Přiživím se na tomto trochu obstarožním tématu, ale nikde jsem nenašel bohužel odpověď, ani na stránkách Canyonu. Nevím, jestli tam mají nějakej archiv minulých ročníků vč. specifikací, ale nenašel jsem…

      Takže dotaz: rám Canyon Torque FR 2009 – jakou hlavu na to pořídit, pokud tam budu chtít dát vidli k klasickým sloupkem 1 1/8", tzn. ne-tapered? Z obrázků, co jsem na netu našel vyplývá, že by to mělo mít hlavu připravenou na montáž vidle s 1,5" sloupkem, ale jelikož jsem v životě takovej rám nejezdil, tak s tou vhodnou hlavou trochu váhám…

      Zrovna tak mě zajímá jestli někdo netuší průměr sedlovky a jakej typ přesmykače na to dát – nedává se tam přesmyk na sedlovou trubku, nýbrž je tam taková ta příprava a šroubky a nějak se to tam šroubuje, ale rovněž nemám zkušenosti…

      Děkuju předem :)

      0 0
      • kali222  

        ahoj, na canyonu sem mel 31,6mm sedlovku + kamos a kolega take, tak jestli bude i tady? hlava pokud je cela 1,5" a chces tam nacpat 1+1/8", tak mas dve moznosti. prvne vlozky do ramu(napr shaman a jini) do kterych pak nacpes klasickou hlavu. tohle bych delal jen v pripade, ze mam doma nejakou echtovou hlavu a nedari se ji prodat, protze pak mas pod hlavou ramu venku misku klasicky hlavy. je to hnusny a jeste clovek nici origo geo. druha moznost je redukovana hlava. namatkou toto http://www.kupkolo.cz/…/8_5279.html. na crc je velkej vyber.

        edit:pokud tam je tapered hlava tak pak tohle hlavove

        http://www.kupkolo.cz/…4_90797.html

        se smykem neporadim, mel jsem to na speslu enduro, ale nepamatuju si to moc. myslim, ze je to toto http://www.kupkolo.cz/…E_90750.html

        0 0
        • hrosek  

          Myslim ze nemas uplne pravdu. Pokud chce menit hlavko tak v podstate jedina moznost je Cane Creek, protoze ho koupis po castech. Nahoru potrebujes semiintegrovany (40.ZS44.Short.Top Assembly) a dolu integrovany (110.IS52/30.Bottom Assembly), takovou kombinaci imo nikdo nenabizi… Odesla mi nedavno dolni miska tak jsem to resil. Bylo to na Nerve XC. Taky muzes objednat to jejich slozeni Acros, ale prodaji to jen cele a stoji to pres 40 eur + postovny.

          edit: bavim se o taper ramu a 1 1/8 vidli :)

          0 0
          • madcat  

            To by mě zajímalo, kterej pazneht vymýšlí takovýhle komplikace?!? Schválně bych se jich zeptal, komu tím prospěli :) Integrovaný, semiintegrovaný, neintegrovaný, ach bóže! No ale říkám si, že ani těch 40 € není tak moc, dyť to je litr, a to stojí slušný hlavový složení i u nás, tak kdyby bylo nejhůř, tak to provedu tak… navíc ten Cane Creek nebude levnější…

            0 0
          • kali222  

            mam v tom asi trosku maglajz. madcat psal, ze ram je pripraven na vidlu 1,5" a chce pouzit klasickou vidlu 1+1/8. ja znam jedinej standart na 1,5" u hlav, zadne dalsi deleni jako na 1+1/8 (semi, integrovane a klasika). takze jsem mu poradil, co jsem porizoval ja. neznam integrovanou(tedy lozisko primo do ramu bez misky) 1,5 hlavu. prosim o odkaz. uz delsi dobu nesleduju vsechny mozne novinky/trendy a topim se nebo blbe radim, takze bych na to mel pect. dik

            0 0
            • kali222  

              tady je vykres te acros hlavy a z ni je zrejme, ze se jedna o hlavu se dvema prumery. cili ne jak pise madcat, ze ram je prirpaven na 1,5" vidlici. touhle hlavou jsou osazeny nove Torque, tak jesli je to tak i u starsich ramu?

              http://www.acros.de/…2.00.500.pdf

              a totozny system hlavoveho je muj druhy odkaz v prispevku vys.

              0 0
              • hrosek  

                Ten tvuj odkaz bohuzel neni spravny, dolni miska je semi- kdyzto u toho Arcose je full integrovana. Na tohle pozor! Proste jsou to mameluci. Souhlas, ze 1.5' vidli tam nedas, jedine taper. Kazdopadne ja mel problem ze ten redukcni krouzek co dodava canyon spolecne s acros hlavkem (redukce z 1.5 na 1 1/8 vidli) byl nejakej mekej a vyklepal se, cimz udelal vakl v celym hlavku… Co vim tak takove reseni hlavoveho slozeni Acros Aix-03 maji temer vsechny canyony uz aspon 3 roky…

                Stalo me to dost energie tohle vyresit, proto to sem pisu :/

                0 0
            • madcat  

              Upřesňuju svoje tvrzení ohledně hlavy – „mělo by to mít hlavu připravenou na 1,5“ vidlici", tzn. si tím nejsu jistej, vycházel jsem z obrázků, kde to holt není tak jasný… Takže jestli to ve skutečnosti má tapered hlavu, tak se omlouvám za mystifikaci…

              0 0
              • madcat  

                Zařadím to sem, protože nevím moc kam jinam tady v tom chaosu :)

                Po přečtení několika spřízněných vláken tady okolo jsem narazil na tuhle redukci, která by mohla můj problém vyřešit..? Akorát jsem tu někde zahlídl připomínku, že podobně vyřešené to měl i někdo jinej na jiným kole, a ta redukce byla měkká, vymačkala se mu a způsobila vakl celýho hlavovýho složení. Má tu někdo takovou podobnou zkušenost, nebo byste toto řešení doporučili?

                0 0
                • madcat  

                  Jinak ještě – pokud někomu pomůže v řešení jaký to hlavový tam vlastně patří (integrovaný, semi,…), tak stávající je FSA gravity SX pro – viz foto – o kterým se na webu píše, že je semiintegrovaný.

                  0 0
      • pardalis  

        smyk by tam mel byt e-type. mel bych mit doma plonkovni jety slx, pokud bys ho chtel, dej vedet na mail

        0 0
        • madcat  

          Píšu si, mrknu až to dojde, co je tam vlastně potřeba, a kdyžtak se ozvu. Dík!

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.