Celoodpružené kolo kolem 60 000

95 nepřečtených
  • LukasPev

    Ahoj,

    po tom, co jsem si vyzkoušel v Novém Měste pod Smrkem jízdu na celopéru, chci na něj přejít. Doteď jezdím na starém trekingovém HT, takže nepotřebuju Ferrari a chtěl jsem něco kolem 40 tisíc, protože i tak to bude kvalitativní skok. Po přečtení názorů jsem zjistil, že celopéro od 50 výše, a navíc co tak různě čtu, tak stejně se člověk musí dívat spíš kolem 60, proto tento cca limit.

    Rozpočet: kolem 60 tisíc

    Účel: polní cesty, projížky lesem po zpevněných cestách, toulání lesem po nezpevněných. Ale pozdějí i těžší terén v lese, až se s tím naučím a občas nějaký single track. Žádný downhill nebo tak něco.

    Najezdím 500 – 1000 km za rok, spíš těžce ke spodní hranici, což může taky být argument.

    Očekávání: větší průchodnost než trekingovy kolo, větší pohodlí a že se naučím tak zkoušet těžší terén.

    Já: 183 cm, 80 kg

    Tím, že budu střídat terén i s vyjíždkami po silnici, tak se mi líbí Brain od Specialized, ale asi je to mimo rozpočet a podle recenzí bych to nevyužil. Proto se ještě zeptám, jde u každého celopéra ručně zadní odpružení „zamknout“ při vjezdu na silnici/do kopce po rovině?

    Z příspěvků zde na fóru jsem vytušil, že na můj účel by se hodil Trek Top Fuel nebo Giant Trance. Je to podle mého ježdění ta pravá kategorie? Nejsou to kola moc top/profi na můj malý nájezd? Není lepší jít po méně renomované značce a uštřit peníze?

    Díky moc za vaše reakce ;-)

    0 0
    • AussigBiker  

      Gaint Anthem ale podle toho co pises spis Trance (X), Merida, Canyon, Radon. Qayron, YT IZZO nebo Jefffsy, cesky RB, jestli k tomu nemas odpor, bud TR 120, za 62k bys tam asi nic menit nemusel, mozna casem ctyrpistkovy brzdy, ma to i teleskop, ten se v terenu naramne hodi.

      Nebo TR140 s tim, ze v konfiguratoru bych tam pridal teleskopickou sedlovku a jsi na tech cca 60k.

      Zrovna Spesl a Trek jsou asi jedny z nejdrazsich znacek na trhu. Ale konkretne Trek me hodne zaujal a taky pak skoncil jeden doma :)

      Bohuzel kola za poslednich par let strasne zdrazily (sorvnavam s rokem 2012 a 218, kdy jsem kola kupoval :) ). Zalezi jak moc budes jezdit. A jestli budes casem zkouset vetsi teren – na fullu to jde celkem rychle – tak bych spis kouikal po kolech se zdvihama 120–140 mm, muze byt i 160 mm, ale tam uz se zase lame geometrie vic do endura. Hodne prodejcu ma zakaznickej program, tak nejaka sleva muze bejt i v dnesni dobe. Spis se nakup bude asi odvijet co vubec bude dostupny :). No a taky se rozhdnout jestli 29er nebo 27.5. Me vyvohovalo spis 27.5, ale je to skoro jedno. Jedit bude oboje.

      Idealni je si zkusit ruzny kategorie kol, coz si vlatne asi udelal v SpS. Me tam tenkrat prave hodne zaujal Trek Remedy.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
    • MI.KU  

      Spešl s Brainem? Mimo rozpočet to není pokud ti jen v popisu vypadla jednička.

      Za mne 60 nestačí ani na slušné HT – jen na základ do kterého časem dalších 60 nasypeš aby to bylo ok.

      Na Fulla za 60 bych se vyprdl kor s tak malým nájezdem. Koukni se třeba na nějaké trailove HT to by ti mohlo Fulla dost vynahradit ve smyslu – geo je do narocnejsiho terénu je to zábavné nějak to ještě jede po asfaltu a za 60 je to realne.

      0 0
      • AussigBiker  

        Nesmysl, HT za 60 bude uz celkem pekelnej stroj pro vetsinu lidi, s rocnim najezdem 1000 km muze jezdit na servis jednou za x let a provoz ho ho defakto nic stat nebude :D

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • kycis  

      Hele podle me se to tu zvrhava, hleda nahradu trekingu, na ktere bude jezdit i po silnici a obcas nejaky singl, predpokladam ze typu SpS a uz tu ma Jeffsy nebo Trance X.

      Za me treba Kross Level 3.0, cena trochu pres rozpocet, ale treba bys nekde uhral slevu a to kolo zvladne kdejaky singlik v okoli.

      0 0
      • AussigBiker  

        To uz si musi rozhodnout sam, nic se nezvrahva, vsak pisu, ze treba IZZO nebo Anthem. Otazka je co je casem tezsi teren, to je pro kazdyho neco jinyho. A zas pak muze litovat, ze nesel do neceho s vetsim zdvihem. A nebo naopak litovat, ze nevzal za stejny penize lip vyvabeny HT…

        Ale jestli bude fakt jezdit jenom 1000 km rocne, tak bych se za takovyhle penize na fulla vykaslal, vzal levnejsi HT a vubec zkusil, jestli na kole budu jezdit, rozkoukal se a pak casem treba koupil fulla.

        Ale jak pisu, to uz si musi rozhodnout sam. Ja jenom odpovidal na otazku jakyho fulla, veci okolo jsem neresil :)

        0 0
    • novas752  

      Znovu pečlivě zvaž jakej typ kola chceš. To co jede slušně po silnici (xc fully) neni moc pohodlné a dobré v náročnějšim terénu a naopak to co je dobré v terénu moc dobře po silnici nejede. Zároveň počítej s tim, že když si koupíš něco takového, během pár měsíců budeš jezdit spíš ten terén, nové v terénu výrazně lepší kolo hodně ovlivní to kudy jezdíš. A dost možná i jak často jezdíš. :)

      Osobně tě vidím na kategorii lehčích trailbiků = kola okolo 130mm zdvihu, např. Canyon Neuron, YT Izzo atd.

      1 0
    • iggi  

      Pozri spectrala

      https://www.canyon.com/…-5/2674.html?…

      0 0
    • JBC  

      https://www.cube.eu/…tgreynblack/

      Tohle teď dostal kluk k narozeninám, na jeho 60kg myslím úplně v pohodě stroj. Na 80kg by to množná sneslo upgrade brzd, ale já jsem ještě pár let zpátky drandil na podstatně větším krumplu i v BP a taky jsem to přežil :)

      0 0
      • LukasPev  

        Nevypadá zle. Ta značka Cube je etablovaná na trhu?

        0 0
        • JBC  

          Samozřejmě, se sídlem v DE.

          Poslední roky jezdíme doma už jenom Cube, jako stálý zákazník mám ještě nějakou slevku od prodejce a vzhledem k výbavě mi to přijde skoro bezkonkurenční.

          Když si porovnáš, co nabízí většina lidí v bazaru za 50, tak je to docela k smíchu. Ale na druhou stranu nemá smysl moc váhat, těch slušných kol bude asi fakt málo.

          0 0
    • LukasPev  

      … „Znovu pečlivě zvaž jakej typ kola chceš.“ — to vím: na silnici mi zustane treking, tohle chci na přechod do terénu. Od polňaček výš a zkoušet těžší a těžší. Už i na polní cestě mě štve drkotání na hard tailu :( Nedej bože při sjezdu mezi poli, kde jsou díry, menší skoky atd.

      … „Osobně tě vidím na kategorii lehčích trailbiků“ — ano, jen vybrat to správné s rozumnou cenovkou :)

      … „nahradu trekingu, na ktere bude jezdit i po silnici a obcas nejaky singl, predpokladam ze typu SpS“ — ano, ale silnici jen na hobby vyjizdce s kamosema, co nemaji kvlaitni kolo. Pokud si pojedu dat do tela, budu hledat teren, na silnici mam trekinga.

      … "jestli bude fakt jezdit jenom 1000 km rocne, tak bych se za takovyhle penize na fulla vykaslal, vzal levnejsi HT " ---- tohle je otazka. Chci fulla pro lepsi zvladnuti terenu ale i pro pohodli v lehkem terenu, ale sotolina v lese, derave polni cesty. I tak vyhody fulla poznam ne? I kdyz nepojedu zorvna pulmetrove diry, dropy atd…

      … ale podle toho co pises spis Trance (X), Merida, Canyon, Radon. Qayron, YT IZZO nebo Jefffsy, cesky RB — šlo by prosím připsat vhodný model od každého výrobce? To je pro lajka cvičení na hodiny :D Dííík

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • martinD91  

        ‚Chci fulla pro lepsi zvladnuti terenu ale i pro pohodli v lehkem terenu, ale sotolina v lese, derave polni cesty. I tak vyhody fulla poznam ne? I kdyz nepojedu zrovna pulmetrove diry, dropy atd‘

        urcite poznas, jeden z hlavnych prinosov fulla je pre mna prave komfort

        niekde vyssie si sa pytal na zamykanie zadneho tlmica – niektore modely to maju, ine nie, prevazne najdes nejake 3 polohove packy na zvysenie kompresie. coz nie je uplny zamok, ale pohyb zadnej stavby pri slapani to pomaha ciastocne eliminovat. ono uplne to zamknut znamena stracat ten komfort hore plus trakciu. takze taketo riesenie je fajn..

        idealka je si nieco pozicat a otestovat, aby si vedel aky typ bajku ti sedi, aj ked myslim si ze to budu nejake tie 120–130 trailove celopera na 29. casom sa ale mozno vyprofilujes jednym alebo druhym smerom ked ochutnas to co ti novy bajk ponuka a zacnes rozsirovat svoje obzory a schopnosti.

        kazdopadne ako tu odznelo, v sucastnej dobe to neni o tom „ktory bajk chcem“ ale o tom „ktory, aspon jeden sakra, je v mojej velkosti dostupny niekde v CR“ . coz je trochu demotivujuce.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Tom-T45  

        Tak jsem se zamyslel nad tou Tvou čtvrtou otázkou, a než bych to tady rozepisoval, tak jsem to zkusil nakreslit :-)

        Je to myšleno právě na ty rozbité polní a lesní cesty s tím, že hlavně fun faktor je hodně subjektivní.

        0 0
        • TK75  

          Tak to si stáhnu, miluju tabulky :-D

          0 0
          • Tom-T45  

            Pane kolego, za prvé, tohle j graf a za druhé, ještě jsem se nerozhodl, jestli to věnuji k volnému užití. Myslím že problematika autorských práv zde byla poslední dobou probírána poměrně podrobně :-D

            0 0
            • TK75  

              Pozdě, už mám graf v mobilu.

              Děkuji :-)

              0 0
              • iggi  

                Hlavne ten graf je nezmysel :)

                V podstate mokrý sen autora :D

                0 0
                • TK75  

                  Na polní cesty a lesní stezky… píše

                  To mi přijde i celkem trefné, pochopitelně chce to brát s nadsázkou:,–) Co ti přijde jako vyloženě nesmysl?

                  0 0
                  • martinD91  

                    „pozdějí i těžší terén v lese, až se s tím naučím a občas nějaký single track“

                    0 0
                    • TK75  

                      Si nerozumíme, já psal ohledně toho grafu, že je to myšleno podle slov autora grafu jen při jízdě polní cestou a lesní stezkou (ten graf)

                      Při jízdě těžším terénem by graf vypadal jinak

                      :-)

                      0 0
                      • iggi  

                        Je to cestou hore? alebo dole? Aj lesná cesta vie byť náročná.

                        Proste graf na <> :)

                        0 0
                        • TK75  

                          :-D

                          0 0
                        • Tom-T45  

                          Je to myšleno na cesty tam a zpět. Pokud u vás jezdíte pouze nahoru nebo dolů, tak tam ten graf bohužel nelze použít, ale v tom případě u vás nebude fungovat spousta dalších věcí.

                          0 0
        • Edwin  

          První věc, kterou nám na škole vštěpovali je, že každý graf musí mít označené osy ;)

          0 0
          • Tom-T45  

            Samozřejmě, osa x je popsána nahoře a hodnoty y jsou vztaženy k jednotlivým křivkám :-) Ještě nějaké připomínky? :-)

            0 0
        • Bike-o-Noor  

          názorné a veselé. není co dodat.

          0 0
        • novas752  

          Přibližně to sedí, ale. Xc full je na rozbitých polňačkách rychlejší než HT. A enduro nemusí být nejpohodlnější, a týká se ro i trailbiků, zadní kolo jo, to je extra gauč, ale ty dnešní hodně podkopnuté 64° hlavy nejsou zrovna největší žehliče polních cest, člověk na tom musí stát nebo jet z kopce aby ty vidlice žehlily.

          1 0
          • Tom-T45  

            Je to samozřejmě zjednodušení. Jestli bude full rychlejší než HT bude spíš záležet na délce trati a únavě jezdce. Na HT musím víc odsedávat a víc vybírat stoupu, na fullu to pálím hlava nehlava, ale je přeci jen těžší a nějaké ztráty v pružení tam taky budou :-) Přiznávám, s endurem zkušenosti nemám, tam jsem ty křivky jen protáhl, ale jezdit s tím po polňačkách musí být strašný opruz :-)

            0 0
            • Bike-o-Noor  

              já doufám, že to tak všichni berou. Místo keců čáry. Aspoň mně to vyloudilo úsměv na rtech, protože to hlavní tam skutečně je a kdo se chce v něčem rýpat a pak rýpat do ostatních, vždycky si příležitost najde. Mmch: před chvílí jsem na Noe v Outdoor filmu viděl dvojku novomanželů kteří zvládli věci, pro něž full/nefull není to hlavní. Přes 8 tis. km z východu na západ USA jako svatební cesta…tomu říkám „darda“. Kolem 200 km denně přes 40 dní, Colorado, Utah Nevada… 7 kg základní bagáže a každý den v horkých etaoách 9–10 l vody.

              0 0
              • TK75  

                https://bikepacking.com/…alaska-film/

                Lael Wilcox Aljaška 4500 mil

                0 0
                • Bike-o-Noor  

                  Thanks.

                  Parádní záběry!

                  (momentálně by mi stačilo vymyslet jak vozit 130cm dlouhou měřící lať – teleskopickou a hned bych měl trošičku lepší nájezd. No a pak nezávodně třeba toto: https://www.1000miles.cz/ažít na území bývalé federace třeba těch 70 km v kuse bez jediného baráku!!)

                  Tak se jedu projet aspoň do Suchdola a pak zase pracovat a mezi tím snad vymyslím, co s tím předním kolem. Ocvočkovaného pláště jsem si tedy moc neužil, už to de dolů, ale na „dvojce bajku“ vždycky aspoň pár kiláčků, byť s dcerkou…

                  0 0
    • Jirra97  

      Být tebou tak bych do výběru přidal i orbeu, sice je trošku nad rozpočet, ale hlavní výhoda že oize h30 mají aktuálně skladem v Havířově. Řešil jsem to stejné a vyhrál to právě ten Oiz jako rozumný kompromis. A hlavně mi přišlo, že za ty peníze nic lepšího nekoupím..

      0 0
    • Johny_r  

      Mám podobnou zkušenost v podobné situaci. 20 let starý HT, na kterém jsem teď možná 10 let nejezdil, oprášil jsem ho, párkrát si vyjel a zjistil, že chci zase začít jezdit. Renovace starého kola nedávala smysl (musel bych půlku věcí vyměnit kvůli kompatibilitě se současnými standardy), takže jsem hledal něco novýho a full mě samozřejmě lákal. Taky toho za rok tolik nenajedu, ale investice do fulla nelituju ani minutu. Poznáš to samozřejmě všude (snad kromě silnice). Větší jistota, větší pohodlí. Nehoním rychlost a nejezdím závody, abych řešil, že HT jede někde líp. Za 60k se dá koupit solidní kolo pro běžnýho člověka. Zastávám názor, že to, že člověk nedělá něco profesionálně nebo intenzivně neznamená, že to musí dělat se špatným vybavením a tím pádem s menším komfortem nebo v nižší kvalitě (v mém případě kytary :-)). Je to jen otázka peněz a priorit. Jestli máš na fulla a chceš ho, tak si ho kup a neřeš, kolik toho najedeš. Tím nechci říct, že HT nejsou kvalitní kola, ale full je full a rozdíl poznáš. Otázka je pouze, jestli je full nejlepší řešení pro zamýšlené použití, ale pokud chceš jezdit v terénu a neřešíš, že HT bude o něco lehčí, tak za mě ano.

      Moje zkušenost je taková, že jsem s fullem začal jezdit úplně jiný terény. Zatímco na HT jsem měl obutý takový polosilniční gumy a jezdil jsem maximálně po polňačkách, na fullu se vyhýbám asfaltu, jak to jen jde a sjíždím stezky, o kterých jsem si myslel, že jsou na kole běžným člověkem nesjízdný. Začal jsem se zajímat o nějakou techniku jízdy a obecně mi nákup fulla otevřel oči a přivedl mě k nové zálibě.

      Pokud jde o kolo samotné, počítej s tím, že nákupem kola to nejspíš neskončí. Do budoucna budeš možná chtít něco vyměnit. Nejspíš to už ale nebudou desititisícový částky a nebudeš to dělat najednout, takže to už tolik nebolí :). Další prachy to ale spolkne.

      Vybral jsem Orbeu Oiz H30 120mm zdvihy, postupně jsem přidal teleskopku, vyměnil kotouče a destičky (mám metrák a nebrzdilo to podle mých představ) a lockout páčku (kvůli použití integrovaný páčky s teleskopkou). V tohle stavu jsem spokojen do té míry, že teď akutně další změny neplánuju kromě přechodu na bezduše.

      Pokud jde o Tvůj dotaz na zamykání, tak jedním z mých požadavků byla možnost zamykání předku i zadku z řídítek. Pár lidí mi říkalo, že to je zbytený, že to stejně nebudu používat atd. a musím říct, že jsem rád, že jsem je neposlechl. Ano, dá se bez toho žít (kolo je použitelný i bez zamykání), ale používám to úplně pořád. Na silnici to zamknu a mám skoro HT, vlítnu do lesa, zmáčknu a začne to žehlit, potřebuju vyjet kopec ve stoje, zamknu a přestane se to houpat při šlapání. Prostě věc k nezaplacení. Lovit někde páčku na tlumiči by se mi fakt nechtělo. To bych asi opravdu moc nepoužíval. Nevím možná na kole za 200k by byl tlumič, který to nepotřebuje, ale za sebe to můžu jen doporučit. Jo a pozor, to, že se vidlice/tlumič dá zamykat páčkou neznamená, že to půjde snadno upgradovat na zamykání z řídítek. Většinou se tam musí vyměnit víc než ta páčka, pokud to vůbec jde.

      Do budoucna chci vyměnit kazetu Sunrace za Shimano (až původní sjedu, tahle celkem funguje taky, ale mohlo by to být lepší), což bude znamenat přeplést kolo na jiný náboj. Umím si představit, že časem budu chtít lepší brzdy, ale zatím to myslím vyřeší lepší desky a větší kotouč vzadu, což jsou stovkové položky). To jen pro ilustraci, jaké další investice šly do kola za cca. 60. Řekněme že dalších cca. 10k na to padlo. Plus další peníze za nějaké příslušenství jako nářadí, stojan, kosmetika, čističe, maziva a další drobnosti. Chci si základní věci dělat doma, abych nesypal peníze do servisu, což spolkne pár dalších tisíc do vybavení, které je ale na furt.

      Takže asi tak. Držím palce :)

      0 0
      • Tom-T45  

        První a druhý odstavec: bez výhrad souhlasím.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Nitroglycerin  

        První tři odstavce 100% souhlas. Do lepšího vybavení bych určitě přidal kvalitnější trailovou helmu, která hlavu chrání líp.

        0 0
    • Hedus  

      Karbonový Kross Earth – https://www.bike-forum.cz/…-earth-3-0-m

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • theedge  

      Pokud jak píšeš si na silnici necháš trekinga a v terénu budeš zkoušet těžší a těžší ( jak sám píšeš ), tak se dívej na nějaký 29 trailový full. V kategorii full to jsou nejvíc univerzální kola. Zdvihy na vidlici cca 130 – 150 mm + teleskopická sedlovka, hlavový úhel se pohybuje kolem 66°.

      Vzhledem k ceně se dívej na dostupné značky – Giant Trance 29, Giant Trance X, Canyon Neuron, Radon Slide Trail … je toho celkem hodně.

      Záleží jak moc do terénu se chceš posunout, což teď sám asi ani nevíš. Doporučuju ti toho trochu víc vyzkoušet pokud to bude možný, aby sis udělal představu.

      Bohužel teď na nákup levného použitelného fullu není ideální doba, protože díky Covid krizi kola nejsou a jsou na dlouho dopředu vykoupený a díky tomu i podražily.

      0 0
      • mikub  

        Hele kluci, nezlobte se na mě, ale přijde mi, že jak se tady někdo zeptá na fulla, tak se hned vyrojí kupa názorů, že min. 150 zdvihy. Z mého pohledu je to totální blbost. 150 full je už speciální nářadí na dolekopcom palbu. Na takový to univerzální projíždění podle mě tak max 120. Ty 150 jsou na tohle zbytečný kladiva.

        Vlastně ani nevím, v jakým trailcentru v Čechách potřebuješ těch 150 (a to už je hodně specifické použití).

        0 0
        • theedge  

          „Na takový to univerzální projíždění podle mě tak max 120“

          Správně píšeš PODLE MNE ( ne mě ), tak se toho drž a buď v klidu :-)

          BTW někde jsem napsal že má vozit minimálně 150 ?? Na silnici bude mít trekový kolo, tak nevím proč by si měl s nájezdem 500 –1000 km za rok kupovat XC jebku a limitovat se zdvihem max 120. To jak kolo v terénu jede není o tom jestli má zdvih 120 nebo 140, ale o geometrii, nastavení a použitých gumách a tlaku v nich.

          „Vlastně ani nevím, v jakým trailcentru v Čechách potřebuješ těch 150 (a to už je hodně specifické použití).“ Hele když nevíš tak, je lepší držet pusu …

          Že já jsem tu někomu něco radil :-D vždycky se objeví nějakej XC hysterák kterej má noční můry z 1cm zdvihu navíc …

          0 0
          • Atilla  

            Vždyť má ve všem pravdu. A ty děláš hysterku.

            0 0
            • theedge  

              A v čem má pravdu ? Napsal jsem „cca 130 – 150 mm na vidlici“ nevidím tam nic že bych někomu nutil minimálně 150 mm fulla.

              Takovej Trance 29 má zdvihy 130 / 115. Neuron má 130 / 130 a je to XC turistický kolo. Vysvětlíš mi co jsem napsal blbě ? Zadavatel se na SPS poprvé svezl na fullovi a je z toho nadšenej. Dost těžko pak zůstane jen u těch XC pěšinek na SPS.

              Dále sám píše toto: " na silnici mi zustane treking, tohle chci na přechod do terénu. Od polňaček výš a zkoušet těžší a těžší."

              0 0
          • Radek Broz  
            1. co je špatně na „podle mě“?
            2. Plešivec ;)
            0 0
          • mikub  

            Promiň, na tohle nemám odpověď.

            „Nikdy se nehádej s blbcem, stáhne tě na svoji úroveň a umlátí zkušenostma“

            0 0
            • theedge  

              Jasně, základ je někomu vložit do úst co vůbec neřekl a pak o něm prohlásit že je blbec :-)

              Přečti si znovu můj první post a pak v klidu můžeš aplikovat svoje moudro na sebe.

              0 0
        • novas752  

          Taky si myslim. Hlavně teď ty moderní geo s 29" kolama zvládnou fakt hodně i se 130mm zdvihu a ještě se na tom dá vcelku zábavně pojezdit taková ta xc vyjížďka. Kola okolo 150mm už jsou spíš takový miniendura na ježdění o parametrech „1000m převýšení na každých 25km, nahoru po zpevněný cestě a dolu hul to bordelem co to jde“.

          Využít se ten zdvih ale dá ledaskde – Trutnov, Rychlebky, Klínovec od Barona napravo, Plešivec :-)…

          Ale už je to buď dost rozbitej terén nebo palba poměrně brutální nebezpečnou rychlostí.

          1 0
    • Atilla  

      Za 60tis dostaneš u RB TR120 v opravdu pěkné výbavě . V Praze, nebo v Opavě lze vyzkoušet ve velkosti L.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Integrale  

      Před rokem jsem řešil to samé. Na HT jsem měl nalítáno dost tisíc a chtěl jsem si dopřát fulla, tak jsem ho koupil a velká spokojenost. Byl asi větší výběr než teď, sehnal jsem Superior XF939 2018 za hodně slušné peníze (41k) a nebylo co řešit. Sice nemoderní 2×11, ale to mi žíly netrhalo.. Hledej a koukej, třeba se poštěstí i v dnešní době.

      0 0
      • Tom-T45  

        Jo, jo, před rokem byla situace úplně jiná než teď. Touhle dobou vyprodávali v Canyonu celkokarbonový Neuron s FOX 34 a komplet na XT za 58 tis. Měl jsem doma akorát čerstvě koupelnou hliníkovou Konu Hei Hei, takže jsem si musel nechat zajít chuť :-), nicméně kdybych věděl co bude, tak bych ho koupil, rok pojezdil a teď ještě možná se ziskem prodal :-)

        0 0
    • marty_6  

      Kouknul bych na orbeu oiz tr, cube stereo 120, canyon neuron…sam jsem mel podobny pozadavky a nakonec jsem se rozhodl pro ozi h10tr a absolutne nelituji (s oiz h30 se vejdes i ± do tveho rozpoctu)

      0 0
    • Esc  

      Full se da za 60k sehnat, ta diskuze se tu vzdycky zvrhne do uplnyho nesmyslu.

      Za 60k to nebude zadnej zazrak, asi bych ale v prvni vlne resil brzdy, zbytek nejak jezdit bude. A az komponenty budou postupně odchazet, tak je budes menit za lepsi.

      Mas 80 kg, to mam taky, takze neni potreba to nejak hrotit. Celej rok me bez problemu brzdily SLX a to jezdim horsi veci nez polnacky.

      Chces si udelat radost, tak si ji udelej. Jen pocitej, ze v tyhle cenovce to bude osazenim slabsi a casem budou nektere veci na vymenu.

      Na to co pises si kup nejakej trail bike, zdvihama mezi 120–150.

      Za me treba Spark na tohle funguje dobre i diky twinlocku, na druhou stranu to rozhodne pomerove cena/vykon nebude nejlepsi kolo.

      0 0
    • LukasPev  

      Chtěl bych se jet příští týden podívat ne toto kolo https://www.bike-forum.cz/…9-2018-vel-l

      S mým nájezdem nemám problém s ojetým kolem, ale chci se zeptat:

      • cena je adekvátní?
      • co je potřeba hlavně zkontrolovat? na co dát pozor?
      • je dobrý nápad koupit včetně příplatkových komponent viz inzerát nebo nechat ve standardu? Kolik maximálně dát za jeté příplatkové brzdy a přehazovačku?
      • podle všeho je vepředu 2talíř? co bude potřeba vyměnit a za kolik, aby byl vepředu jenom jeden talíř?

      Díky za rady ;)

      0 0
      • ToMášMarný  
        • kamarád kupoval neuron al 7.0 2019 za 52 tisíc. Jak to říct.. Jezdit bike 2 sezóny a po záruce ho posílat dál za 43 je docela ambiciózní.
        • všechno. A trochu to projet.
        • nedokážu hodnotit.
        • měla by stačit výměna klik s převodníkem, slx vyjde na odhadem 2,5 tis.
        0 0
        • AussigBiker  

          Ad. brzdy – ja a vazim trochu vic, nez je zdravo a Sainty sem si koupil. Zkus nadhodit polovicni cenu nez byla tenkrat.

          Ono ale me ubrzdit neni jednoduchy. Navic jsem byl necekani parkrat v bajkparku, Kouty se mi zalibily, takze dobry brzdy ocenim. Pokud budes jezdit standartni turisticky, tak Sainty s normlani hmostnosti nejsou potreba.

          0 0
        • jonti  

          Ted je podobne osazeny Neuron za 63000, tak ta cena za dva roky stare kolo az tak nesmyslna neni.

          0 0
          • LukasPev  

            Jestli ale pak není lepší rok počkat a koupit zase za 53 novy, než ted za 43 ojety :-/

            0 0
          • ToMášMarný  

            Jak je to aktuálně s cenama a dostupností víme. Nebýt toho, 20% sleva z pořizovací ceny po 2 letech by nesmysl byl.

            Ale chápu, kolo pořizuješ tady a teď. Při troše štěstí ušetříš 20k za +/- srovnatelný kolo, který může dobře sloužit. Tomu štěstí je potřeba jít trochu naproti, viz. Novas níže s výčtem kontroly stavu, smlouvou o koupi apod.

            0 0
      • Johny_r  

        Cenu se neodvážím hodnotit. Pokud jde o ty „příplatky“, tak záleží na tom, kolik bude dotyčný chtít. Zjisti si, kolik ty brzdy stojí nové, případně za kolik se dají koupit jeté a od toho se odpíchni. Původní brzdy nejsou velká sláva (mám je), ale pokud nevážíš metrák jako já, tak budou v pohodě (zase úplný průšvih to není). Já jsem do nich dal lepší desky a myslím, že mi zatím taky budou stačit. Ale pokud by příplatek za ty Sainty dával smysl, tak bych si je tam nechal. Pokud jde o řazení, domnívám se, že je řeč o páčkách, ne o přehazovačce, ta je XT už ve specifikacích. Teď si nejsem jist, jak je to u 11sp, ale jestli se nepletu, tak u 12sp je výhoda XT páček v tom, že se dá řadit dolů po dvou, což SLX páčka neumí. Opět, pokud by to dávalo smysl, tak bych si jí nechal. Ty upgrady mi dávají smysl.

        0 0
      • novas752  

        Zkontrolovat funkci všech prvků odpružení, vizuální kontrola kluzných ploch, kontrola všech ložisek (náboje, kliky, hlavko, zadní stavba), detailní kontrola ramu před prasklinama, kontrola stavu výpletů (volné, ohnuté nebo ohlodané dráty), boků ráfků. Kontrola opotřebení řetězu, kontrola stavu brzd, brzdových destiček a kotoučů…

        0 0
      • Nitroglycerin  

        V dnešní době mi cena nepřijde špatná, pokud je kolo ve slušném stavu.

        Dvojtác bych u tebou popisovaného rekreačního ježdění vůbec neřešil, ničemu ti to vadit nebude. Ještě pár let zpět jsme to měli na kole skoro všichni, pak se ve svěťáku začaly objevovat jednoplacky a nejednou se s přesmykačem nedá jezdit?

        0 0
    • mm  

      V kontextu těch levnějších fullů – je nějaký zádrhel z hlediska funkce pružení/tlumení u vidlice FOX Rhythm 32 na 120mm zdvihu?

      O jiných vnějších nohách vím.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Johny_r  

        O čem je řeč s těma vnějšíma nohama? Rhythm 32 na 120mm mám a nepociťuju žádnej problém.

        0 0
        • Nitroglycerin  

          Taky jí mám na starším Stumpíkovi a nikdy s ní problém při klasickém XC ježdění nebyl.

          0 0
        • ToMášMarný  

          Řeč je o materiálu, kvůli cenovce je použit těžší materiál (al místo mg?). Rhythm funkčně žádnej problém nemá, je identický s performance.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.