Cenová politika high-end sestavených kol

214 nepřečtených
  • petr_bd

    Možná už tu někdy diskuze na toto téma proběhla, tak se případně dopředu omlouvám.

    Zajímá mě, jak se sestavuje konečná cena sestavenýho kola u high-end modelů? Když začnu jednotlivý komponenty (v plný ceně bez slev) sčítat, nikdy se nedokážu dostat na částku kolem 320–360k.. a je celkem jedno jaký je to výrobce.

    Nějak mi uniká logika.. nebo jsem v té kalkulaci zapomněl na nějakou položku kolem 80k.

    Příklad S-Works Tarmac SL7 Dura Ace Di2 za 355.000 (ceny jsou ještě lehce nadsazený, aby se lip počítaly):

    rám 125k

    osazení dura-ace 75k

    ráfky 60k

    řidítka s představcem 15k

    sedlo 10k

    sestavení 5k

    CELKEM 290.000

    Co mi tedy uniká?

    0 0
    • kubad  

      Taky sem nad tím už několikrát přemýšlel a taky na to nepřišel.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pikaču  

      Uniká ti sleva cca 20%. Kdo si ji neumi zařídit-vyžádat tak bud zaplatí plnou nebo jde jinam.

      A ano je levnejsi u spešlu sestavit si kolo nez koupit katalogove.

      0 0
      • tomxxx  

        Jenže % marže bývají stejné jak u horšího modelu. Někdy máj značky MOC tak nesmyslný, že topmodel má menší % marži a vůbec se obchodníkům nevaplati brát na krám topmodely a už vůbec se nevyplatí dávat slevu. A jestli si někdy vyhnadloval na Spešla 20%, tak to bych docela chtěl vidět.

        0 0
        • novas752  

          Někdy je naopak marže nejlevnějších modelů dost zoufalá.

          S těma slevama je to tento rok ještě okořeněné o to, že je kol nedostatek, řekl bych že prodejci tak ochotně slevy jako dřív letos dávat rozhodně nebudou. Když to kolo neprodaj jednomu, přijde po něm druhý.

          0 0
        • DaSnail  

          Ja som spešla kupoval dvakrát. Na prvom zlava 25%, na druhom 33%.

          0 0
          • tomxxx  

            A to si přišel do obchodu v květnu a vydrndal 25%, jo?

            0 0
            • DaSnail  

              Nedrndal som. Bola to zlava na minuloročný model. Pič v profile bol –33%. S hydrami.

              0 0
          • milan.v  

            Jestli to byla kola, co jim překážela před dvěma lety na krámě/skladě za patnáct tisíc, tak tomu snad i věřím…

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • novas752  

      Uniká ti typická klientela pro tyto kola. Kdo je ochotnej vysázet 350 za sériovku? Lidi co nevědí co s penězma, o cyklistice často ani moc nevědí, potřebují se předvést a žijí v domnění že kolo v ceně slušné motorky jede samo. Poslední dobou se to přelévá do elektrokol. 150mm full nastřelenej v topu, co který točítko na odpružení dělá je v podstatě vůbec nezajímá a pak je potkáš s naleštěnym kolem v podvečer na cyklostezce u řeky.

      Že to jde poskládat ze stejných komponentů levněji je u podobných kol docela časté. Občas tam jsou nějaké „ale“ – rám neni v takové barvě samostatně dostupný, kola nemají polepy ladící s barvou rámu apod. ale jde to.

      0 0
    • orm  

      Cilovka techto kol penize tolik neresi si myslim a urcite si nebudou kolo sestavovat po dilech. Dale je tam asi velky prostor pro slevu, kdyz si o ni nekdo rekne. Pro „normalni“ lidi je lepsi si to postavit samostatne, jak pises.

      0 0
      • Pikaču  

        Ale resi. Lidi co penize maji a vydelat je umí skemraji o slevu vsude. Kdyby vyhazovali penize zbytečně tak si tolik nikdy nevydelal. Nemluvím zde o ropných magnatech ale o klasických českých OSVČ.

        0 0
        • orm  

          Ja nemluvim o OSVC, ale o zamestnancich, kteri maji treba 300+kkc/mesic. Pak proste par tisic neresis, protoze je to pod tvoje rozlisovaci schopnosti. Asi jako kdybys resil par tisic u kola za 30kkc, protoze je levnejsi si ty dily sehnat a postavit sam. Na to ten clovek nema cas.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • JanITCZ  

            Dovolim si pridat moji zkusenost-v Italii( lide urciteho spol. postaveni maji model chovani-uvazovani stejny).Mel jsem drobnou zakazku(zateka­ni,prusak vody na dvou terasach) u byvaleho obchodniho reditele ENI.Osoba ktera podepisovala kontrakty(ropa) v objemech(prumer na rok) 20–25.000.000 tun ropy se „domahala“ slevy v radu 10–20€ na celou zakazku!Dodnes mi dluzi castku v radu stovek € – z me strany jiz „odepsanou“.Co vim jiste ze jeho duchod vyrazne prevyssuje castku 300.000Kc(v pre­vodu).To k te "rozlisovaci schopnosti!

            A takovych pripadu mohu uvest vice.Prilozene foto domek uvadene kauzy.

            0 0
            • Slavik  

              Po mě chtěl jeden ředitel významné pražské firmy na GIS vrátit 50 halířů na 5000,– za osobní dovoz nedostupného vína :-) Ty peníze si do hrobu taky nevzal… ;-)

              0 0
              • Tydlii  

                Je to směšný, ale fakt ze mezi bohatými a úspěšnými je takových zvýšená koncentrace o něčem vypovídá .

                0 0
                • embi  

                  jak o čem?:-)

                  0 0
                  • prodi  

                    Třeba lze aplikovat známé “halíře dělaj talíře”?

                    0 0
                    • MatS  

                      Jj toto rika majitel nasi firmy a vubec nema problem pozadovat slevu u obeda v restauraci. Vzdy si nejaky duvod najde. Sice ji nedostane, ale zkousi to.

                      0 0
                  • Tydlii  

                    Na začátku je schopnost škudlit, následuje ji schopnost peníze rozmnožovat, dobrý nápady atd…

                    Já ji nemám a dost to cejtim. Já proste když mi v hospodě chutná oběd nejsem schopnej nedat adekvatni dysko, já bych pak na tom světě nebyl rád kdybych se takhle choval. Tihle lidi to mají jinak a některým z nich to třeba pomůže k penězům. Směšní nakonec budou všichni.

                    0 0
                    • embi  

                      To je totalni blabol. Penize se musi vydelavat, setrenim jeste nikdo nezbohatl. To jaky ma clovek pristup k penezum nutne nesouvisi s jeho aktualnim bohatstvim.

                      0 0
                      • mrazik01  

                        Přesně tak

                        0 0
                        • Hykal  

                          neznám jediného bohatého člověka co si peníze vydělal prací, který bý rád rozhazoval neříkám, že jsou lakomí a šetrní jsou

                          0 0
                          • kamaro  

                            Možná, kdyby jsi trochu používal interpunkci, větu ukončil a začal s další novou větou, byl by Tvůj příspěvek pochopitelnější. Takto je to bohužel těžkou rozluštitelné, ale myšlenka tam nějaká být může.

                            0 0
                      • Tydlii  

                        jiste ze se musi vydelavat. podivej se na fotbalisty a podivej se na uspesny obchodniky. clovek kterej si ty prachy vydřel a musel v zivote neco dokazat si jich proste bude vazit vic,

                        0 0
                        • kubad  

                          není to dogma dementi jsou všude, u kopaček výrazně vyšší procento

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                      • jmaselnik  

                        Promiň, ale tohle je teprve blábol. Nákladová složka hospodaření je stejně zásadní jako tržby a marže. Člověk, který neumí držet náklady na uzdě, nikdy nebude úspěšný v podnikání, pokud zrovna náhodou netrefil zlatou žílu, ale ani ta netrvá věčně.

                        Šetření nevede k růstu, ovšem nešetření stejně tak nevede k ziskovosti a bez zisků se jaksi, až na výjimky, nebohatne.

                        Vrcholových manažerů, kteří berou měsíčně statisíce, znám dost a podíl škudlilů daleko převyšuje běžný průměr. Taky jich znám několik, kteří letěli za absurdní provalené kauzy typu tankování soukromého vozu služební ccs kartou za pár stovek měsíčně.

                        0 0
              • oddie  

                To by mě docela zajímalo, kdo to byl :)

                0 0
    • petr_bd  

      diky za reakce.. mne to vrtalo hlavou a prijde mi divny, ze se najde kazdej rok tolik ‚novejch‘ lidi, ktery si to za ty ceny evidentne porad kupujou

      low-end – tam to funguje spravne, sestaveny stoji cca o 10k min nez poskladany individualne

      high-end – tady je ale ten rozdil fakt dechberouci.. a vsechny ty mainstreamovy znacky to maj stejne? zatim co jsem koukal na ty nej-provarenejsi znacky Spesl, Trek, Pinarello, Wilier.. V podstate jediny kde se blizej spravny cene je BMC (ale ze by to clovek mel levnejsi tak to taky ne)

      0 0
      • Pikaču  

        Canyon

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • petr_bd  

          a Canyon zase pro zmenu neprodavaj samostatnej frameset? resp. pouze cca v jedny barve?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Prasopes  

        to je stejný i u aut, motorek, elektroniky – prostě příplatek za luxus, kterej cílová skupina už moc neřeší, no… třeba u aut si u bmw můžeš do řady 5 koupit stejný motor jako je v řadě 3, bude ale výrazně dražší. Proč? Protože můžou…

        u kol je alespoň výhoda v tom, že si to můžeš sestavit sám

        0 0
    • Jáchym 1  

      Scott Addict RC Pro.

      Doporučená cca 234 000kc

      Po dílech jsem to dohledal do 180 000kc

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Tomcat  

      Q: Co mi tedy uniká?

      A: Ekonomika a marketing

      0 0
      • petr_bd  

        asi jo..

        nema smysl tlacit cenu dolu, protoze ten, kdo uz ma neco najeto a chce tenhle konkretni ram za 120k, tak si ho stejne koupi jedine solo a nasadi na nej, co potrebuje

        a ty kdyz jsi tak blbej a chces nas ram nejvyssi rady osazenej cimkoliv, co je kvalitni a drahy, tak tobe nebude vadit, kdyz te podojime jeste o dalsich 80k navic.. za blbost se odjakziva platilo

        0 0
        • Pikaču  

          Jak jsem uz psal nahoře, da se domluvit sleva kolem 20% ale ne v Praze. Klidne ti i postaví to kolo a na každou komponentu dostaneš slevu. Prace sestavení cca 1500,–

          Ale je to o znamostech a domluvě.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • milan.v  

      :-D

      0 0
    • tomxxx  

      Taky to nechápu, uměl bych postavit z rámový sady i bika o dost levněji a co teprve když se vykasles na marketing topoveho rámu a koupíš základní model, prehazis a sundanej věci prodáš – ale to je už dost práce.

      Nedávno jsem to počítal z cen na koloshopu a třeba u epica jsem se dostal minimálně o 100 litrů levněji.

      Ceny silničních kol nechápu vůbec – žádný odpružený vidlice, tlumiče, čepy, teleskopy. Tam člověk postaví závodní kolo v rámci uci pravidel celkem levne a dneska i s waťákem.

      0 0
      • McBlacky  

        Pri prodeji ale taky neco tratis a je s tim dost voser a nektery veci -jako low end vyplety- jsou prodejny jen za smesny castky.

        Zas tak dobre to nevychazi. Ze bys na epicu usetril kilo je scifi.

        0 0
        • tomxxx  

          Blacky, co sem, vím za kolik se dají a nedají prodat komponenty na bazaru. Počítal sem to celkem velkoryse. I kdybys ty komponenty hodil do popelnice, furt to vyjde o dost lépe, ono za sundané SLX a rebu skutečně dostaneš celkem prd.

          0 0
          • JakeF  

            Základní Epic, ze kterýho sundáš Rebu a SLX, není stejnej rám jako S-Works…

            0 0
            • RomSva  

              Když pomineme marketingové řeči, jaký je tam reálný rozdíl?

              Tuhost? Váha?

              0 0
            • tomxxx  

              Já vím, ale ten rozdíl za to nestojí. Navíc i expert a pro je na tomhle „obyč rámu“.

              Když náhodou seženeš ramovku, tak se to taky vyplatí.

              0 0
              • JakeF  

                Poslední rozdíl, kterej „za to stojí“, je ojetá ukrajina na dojíždění do práce… Všechno navíc je radost. A někdo si je ochotnej udělat radost za 30 litrů, někdo za 300 :).

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Hykal  

      tak chybí v tom rozpočtu powermetr který je u toho kola z výroby

      0 0
      • petr_bd  

        to mas pravdu – to je nejakych 17k.. aspon neco konecne :)

        0 0
        • Hykal  

          a k těm nalezeným 17 000 připočíst to, že první reklama na to kolo, která se mi ukazuje je za 277 000 a je hned vidět, že skládat takové kolo se neoplatí :)

          0 0
          • petr_bd  

            no ja se bavim o doporuceny zakladni MOC.. to ze se to pak v prubehu roku zlevni to je vec druha.. ale to se zlevnujou i jednotlivy komponenty

            0 0
            • Hykal  

              to je jasné však to taky bylo myšleno jako nadsázka, otázka je kolik se zrovna tohohle modelu prodá celkem a kolik z toho je za doporučenou MOC, na tom kole bude mít prodejce 100 000 takže prostor na slevu tam je.

              0 0
              • snas89  

                To ze ma prodejce na sworksu 100k si zjistil kde a jak prosim te?:))

                0 0
                • Hykal  

                  vycházím z 30 procent co je na ostaních kolech kolik je to přesně samozřemně nevím

                  0 0
                  • snas89  

                    Tak kdyz to samozrejme nevis, tak ten nesmysl neprezentuj jako fakt…

                    0 0
                    • Hykal  

                      dobrá tedy tak má na tom třeba jen 70000 je to dohromady jedno, jestli se to vyplatí je věc prodejce. Nikde jsem nepsal, že je to moc. Sám se živím už nějaký pátek a vím co stojí zaměstanci nájmy a další věci co jsou třeba započítat. Něco jiného je mít kolo na krámě někde v okresním městě a mít v tom utopených 250 000 třeba na půl roku a něco jiného bude velký obchod a kolo na objednávku na které si počká zákazník půl roku.

                      0 0
                      • snas89  

                        Je mi uplne jedno co si tim sledoval, cim se zivis a jaky obchody si mel na mysli.

                        Zadadni mi prislo to, ze si tady vystrelil nejaky numero jen na zaklade nejakyho svyho odhadu a prezentoval to jako fakt.

                        0 0
                        • Hykal  

                          ok omlouvám se napsal jsem to nešťastně, tím pádem z toho vyplýva, že s-works je předražený už od evropského distributora a vyplatí se to skládat.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                • Mr.Duck  

                  Na drazsich kolech jsou prirazky mensi, a zrovna na S-Works kdyz jsem ho kupoval meli asi 20% (v Kanade ne v CR). Na vetsinu kol co jsem videl je u tech „levnejsich“ kolem $3–4000 to byva ke 100% marze, ale cim drazsi tim jsou mensi. Treba na Banshee moc nevydelavame a to jsme jediny dealer siroko daleko, ale zas zni mnohem lip rict ze jsme Banshee dealer nez KHS ktery taky prodavame :)

                  0 0
              • petr_bd  

                sorry.. jsem ten sarkasmus po ranu nepochopil :) myslim, ze na tom budou mit jeste vic.. ale jako letos se asi prodavaj i tyhle silenosti za plnou cenu

                znamej, co prodava Pinarella, mi rikal, ze objednal 5ks F12 (nevim teda v jaky vybave, ale u tech F12 je to vesmes jedno.. stejne to asi neslo pod 300k) a ze se mu na jare po nich jenom zaprasilo

                0 0
    • fm1969  

      Co se týče spracovani , je to top krásná práce sexy křivky , myslím že jenom rám stojí přes 230 ..... jo je hezké mít doma Ferrari a super převodovkou , ten motor ????

      0 0
    • raf007  

      Je skvělé, že i v novém roce je BF stále stejně zábavné. Tolik zajímavých podnětů – to mi ta pracovní sobota při pokládání nové podlahy v mé umaštěné dílně krásně utíká.

      Omlouvám se za off topic a přeji hezký víkend všem.

      0 0
    • Tomcat  

      Když si tak čtu ty různé reakce napadá mě ještě jedna pointa skrytá na pozadí.

      Ano ty kola mohou a jsou předřažená a lidi který je kupujou můžou a jsou

      hrozný. Ano jsou , není to ani nový objev. A co se změní ? Nic a ono možná nejde o to, to změnit. Jde o tu opačnou stranu.

      I když osadíte Scud, Mxr, Force atd….třeba Shimanem XTR Di tak se stejně Sworksu nepřiblížíte. To o tolik jsou takové kola přehrazená, tedy „špatná“ nejsou ta jiná kola lepší. To samé plati pro obchody ano předražene showroomy a značkové obchody. Ano jsou drahé. Jenže jak už tu padlo „Franta jizdni kola sro“ který mentálně zamrznul u sedmi kolečka na kterém závodil se automaticky tím lepší nestane.

      Ano Festka je předražena a stejně tím silnicky z Decatlonu lepší nejsou.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • tl-brq  

      Třeba je kolo za 350,000 v tom katalogu jen proto, aby kola za 200,000 nevypadala tak draze. A pokud to kolo za 350,000 někdo koupí, proč ne. Jde o princip odzkoušený odjinud. Pokud restaurace do vinného lístku (jídelního) zařadí i jedno velmi drahé víno (jídlo), lidé si ho sice neobjednají, ale průměrná cena objednaného vína (jídla) naroste. Prokazatelně to funguje, i když se lidé budou hádat že zrovna na ně určitě ne.

      0 0
      • TK75  

        A třeba jsou ty kola tak moc drahé, protože bohatí lidé levným věcem nevěří :-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • kesu  

        Ale hlavně kol za tyhle ceny (tzn 250+) se ukáže v ČR pár. Drtivá většina byla předobjednaná a prodaná známým známých, kamarádů, prodejců atd za ceny značně nižší a z mých zkušeností úplně jiný, než je v tomhle vlákně zmiňovaných 15–20%. Takže v reálu pak vyjdou úplně jinak. No a pak někde na showroomech zůstane pár kousků čekajících na hejla.

        No a pak v poslední řadě, některý (konkrétně třeba Levo SL foundation) se prodávalo oproti očekávání dost mizerně. Kolo za 200 má u lidí co to chtěj „hezký“ ještě šanci, ale tyhle verze z prvních stránek katalogů za 300 se už neprodávaj snadno.

        0 0
        • Hykal  

          zpět k tématu

          FOCUS IZALCO MAX DISC 9.6 – CZK152,975

          FOCUS IZALCO MAX DISC 9.9 – CZK249,475

          jediný rozdíl je ultegra/dura-ace takže v koncových cenách cca 30000 a exkluzivní stříbrná barva

          0 0
          • milan.v  

            Asi tak, začínají se tu řešit totální nesmysly mimo téma jak na Cyklodiskuzi, nebo jak se ta bývalá cykložumpa jmenuje (počet rostoucích hovadin zde je toho důkazem)…

            0 0
        • Tomcat  

          Takže to vlastně není problém a není třeba se tim zabývat. Trh s velo materiálem se pro to nezhoutí. Cenu levnější to zásadně nemění.

          0 0
    • myreczech  

      dejte si tohle…zajimavý pohled…

      FACTS and MYTHS about Bike Production with Randall Jacobs from THESIS Bikes

      https://www.youtube.com/watch?…

      jinak THESIS delá prima grevla/endurance…

      0 0
      • TK75  

        OB1 mám rád, tam jsem tak nějak poprvé zaregistroval, že hodně lidí tam má 650b kola a začal jsem přemýšlet že bych to taky zkusil :-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • exxonvaldez  

          Ten komín je tam na tuplovaný rodla?

          0 0
          • TK75  

            To bude nějakej test bajk, co si pak soudruh majitel zařízne..

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.