co se vám zdá jako lepší řešení uchycení kotoučů, chtěl jsem se jen zeptat který z nich si mám vybrat ;), díky
co se vám zdá jako lepší řešení uchycení kotoučů, chtěl jsem se jen zeptat který z nich si mám vybrat ;), díky
Je to úplně fuk. CL je rychlejší na upevnění/povolení kotouče, 6 děr má větší výběr kotoučů.
podľa náboja:
na 6 dier náboj dáš len 6 dier kotúče
na CL náboj dáš všetky kotúče sveta
inak, Cl je lepší, hlavne čo sa týka montáže, funkčne sú asi za jedno
Tak bych to viděl i já..
Měl jsem 6 děr XT a občas si zacinkali kotouče a ted když mám centrlock shimano xtr tak s hliníkovým unašečem jsou jen pozitivní zkušennosti ale obdobně asi bude i varianta 6děr shimano s hliníkovým unašečem.
co je to ten hliníkový unašeč ?, díky
http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#… to černé ve středu kotouče
áno posunie sa (z konštrukčného hľadiska CL je to samozrejmé a normálne), ale to by vadilo, keby si raz brzdil v priamom smere jazdy a potom brzdil pri spiatočke ale samozrejme takto nik nebrzdí. Aspoň nikoho takého nepoznám :-D
lepší 6 děr, po čase mi na 200 mm kotouči chytl center taky vakl, jak hodil blade :-)
z mojho pohladu urcite 6 dier…centerlock ma strasne maly vyber kotucov a na povolenie musis mat stahovak na kazetu…kdez to torxovy resp. imbusovy nastavec sa najde v kazdej vybavicke…je sice pravda ze aj na centerlock sa da dat 6 dierovy kotuc ale aby jeden adapter stal min. 18 euro sa mi zda ujete
ja bch rekl, ze CL ma daleko vetsi vyber kotoucu- skoro bych rekl maximalni mozny :-)
Presne tak, ale každý bude tvrdiť, že na 6 dier je väčší výber :-)
Na druhou stranu tim získáváš nevýhody obou systémů, a váhově to bude asi taky horší jak 6děr, já teda v CL žádnou výhru nevidim )
Jo tak pán je najednou gramař:)
Já v CL neviděl výhodu dokud sem nestrhnul závit na konusový ose a nemusel kotouč při opravě několikrát sundavat a nandavat. Ale myslim že s akuvrtačkou a příslušnym torx bitem do ní to zas tak dlouho trvat nebude, to bych akorát nesměl bejt línej ten bit sehnat.
Nechápu. Jednak jak lze strhnout takovej závit a druhák: Proč pak quli tomu sundávat kotouč?
Strhnul sem to moc silnym přitaženim konusu a kontramatky. A kotouč sem sundaval, prže jinak sem se nemoh dostat na tý straně klíčem ke konusu… Ale když nad tim tak přemejšlim tak to by zrovna asi pořešit šlo i jinak. Ale možná taky ne, teď už nevim, ale snad bych se s tim od- a přišroubovávánim nesral, kdyby to šlo jinak.
Možná máš divnej náboj. . . . :-)
To každopádně, jakmile si najdu dostatečný odůvodnění tak kupuju kola na průmyslech.
Hele, 20 nebo 20,0364 kg je znatelnej rozdíl, to tady každej ví!
A jak sundavas kazetu tim naradickem?
Normalni clovek vyuzije vic klic na kazetu nez T25 klic. :-)
nejvetši pojeb je ze u lepsiho sthovaku na kazetu ( s takovým tim navadecim kolikem aby se to nezvrtalo…) CL nesundas takze bych musel koupit jeste jeden obyc stahovak a to by me fakt stvalo :D
Ale prd mam Pedros s tim kolikem a v pohode CL sundam.
s tim co mam ja, nesundam shimano kotouc na CL z shimano naby, ale netrapi me to, protoze nemam CL, ani shimano nabu :D
jedině CENTER LOCK, CL kotouč se zhodí do 10s a normal 6 děr to bude o dost vííc
CL kotouč se zhodí do 10s – vyhoda jako prase :D kolikrat tohle vyuzijes? :D
Pche :-)
Minimalne 2–3× do roka vis co to je usetreneho casu.
proc tak casto?
ano 2× – 3× do roka, ale lepši povolit 2 matice než 12 šroubku :) čistě muj názor
ale proc tak casto? – kotouc nasadim a jezdim proc ho 3× za sezonu sundavat? – nemam hydry zas tak dlouho rad se necham poucit :)
Servis konusů?
:D konus? co to je? :D
Najlepší systém ložísk náboja :-)
joo vlastně :D
výměna prasklého drátu?
jak casto ti praskaji draty? :)
za poslední měsíc mi praskly 3…
tak to je potom nekde problem ne? ;-)
mi zatim nepraskl ani jeden ( teda pokud neberu v uvahu 20 let stare kolo s 3× rovnanym rafkem :D)
…:D
je mozny ze mam pretazeny draty, protoze kdyz centruju, tak draty pouze pritahuju (pro co nejtuzsi vyplet) ale tudy asi cesta nevede…
Aby ses mel cemu divit. Co treba servis a kontrola naboje, ocisteni naboje, nekdo treba pouziva vic rozmeru kotouce kdyz jede nekam do kopcu?
tak o tech zmenach kotouce podle terenu jsem jeste neslysel ;-) ale clovek se porad uci :D
kolikrat rocne si servisujes naboj? pokud slape neni duvod se v tom vrtat az bude za 2 roky přidirat vymenim ložisko a jezdim dal :)
na druhou stranu tedka si nejsem jisty jesli ten kotouc musim u 6der sundavat pokud chcu servisovat nabu – takze bod pro 6 der ne ? ;-)
Taky se divím, kotouče jsem sundal jednou za 7 let (a vyhodil). Výměna ložisek proběhla dvakrát, na druhým náboji několikrát udržba konusů a ořechu, ale kotouče furt držely :-) Jediný, co mně napadá, kdy je to potřeba sundat, tak snad výměna drátů
za mě CL. Ale jinak je to asi na každym co se funkce týče ± stejný…
6der, vyber CL kotoucu je velkej ale spis na netu. Poslali mi z CRC omylem CL nabu misto 6der, stravil jsem nekolik hodim objizdenim kamenaku v blbakove kde ted bydlim abych koupil CL 180 kotouc, nakonec jsem objednal adapter, nastesti s CRC jsem se dohodli ze mi jako omluvu za jinou nabu poslou nejaky poukazky abych si koupil kotouc.
Co se kvality uchyceni kotouce tyce myslim ze oba systemy jsou rovnoceny.