Ceske svycarsko aneb jak se to uz dnes nedela

107 nepřečtených
  • ROpa

    vratil som sa z niekolko dnoveho pobytu v CS a neda mi nepodelit sa o dojmy.

    Park je fakt nadherny, ta prekrasna priroda nema chybu. V dedinkach zachovala ludova architektura, medzi nimi klukate uzke cesty sice miestami rozbite ale inak super. Co ma ale fakt nastvalo je ta politika ochrany prirody v tomto parku. Tolko tabuliek zakazu vjazdu cyklistom som snad za cely svoj zivot nevidel ako tu za jeden den. Tam sa proste na bicykli nikam nesmie, pokial to nie je vyasfaltovane a oznacene ako cyklotrasa. Nesmie sa tam jazdit ani po spevnenych lesnych cestach hoci je zrejme ze tadial behaju kazdu chvilu traktory a tazia drevo. Domaci na radoby terenych autach s privesnymi vozikmi tam ale behaju o stosest a zvazaju si zbytkove palivove drevo, ale ty na biku tam nemozes. Dalsia vec je ides na branu, nikde sa tam neda zaparkovat (az dole v Hrensku) pretoze tam nie je miesto a su tam vodne zdroje takze je tam zakaz pod pokutou 5000Kc, ovsem Landrover strazcov parku tam stat moze, oni maju viac ekologicke vozidla ako my ostatni ??? Z parkoviska hore asfaltkou to musi byt v sezone s detmi riadny masaker, pocitam ze tam jazdi auto za autom, chodnik nikde… ba neskor sa chodnik objavi dokonca most zo schodistami aby ludia nebehali cez cestu, ale chodnik je davno zarasteny, most uzavrety len to chatra a ludia musia chodit krajom cesty co prilis bezpecne nie je. Pri vstupe na branu ta skasne dedek o 75Kc o 3m dalej vidis ze odhnity stlp zo smerovnikom nema asi kto opravit tak je len tak oprety o infobudku. Schody veduce dolava hore na skaly neocistene, zapadane listim a ihlicim, minimalne od minulej sezony. Hrana schodov zosilnena lestenym antikorom – to splna ake kriteria bezpecnosti, ved ked to je vlhke starsi ludia sa tam musia pozabijat. Na opacnej strane pod branou, je nejake nadvorie kde je v rohu stacionarny dalekohlad, vedla neho stal asi niekedy este jeden ten tam uz ale nie je ale niekolko centimetrove hrdzave sroby trcia z betonu smerom hore dodnes, asi treba pockat az si tam nejake dieta vypichne oko potom ich konecne odrezu. V dalsom rohu je taky maly domcek ktory sa zvnutra rekonstruuje a na jeho vonkajsej stene ma nejaky internetovy provider par mikrovlnych anten. Ukazkovo ich ma zamaskovane roznym maskacovym sfarbenim takze ich ani nie je vidiet, fakt dobra praca, skoda ze ten co tahal kable do tohoto domceka sa z maskovanim vobec neobtazoval, par metrov pred domcekom vychadzaju kable a elektrikarske husie krky na povrch a len tak pohodene na skale biju do oci. Je to detail ale ved staci tak malo a da sa to elegantne zamaskovat. O kabloch co idu k lanovke z domceka kde sa predavaju listky ani nehovorim. Ten dedo co predava listky si asi za tie roky nevsimol ze turniket na vystupe sa uz netoci ale naraza do konstrukcie, tiez ho asi nema kto kedy pritiahnut. Na odlomene zabradlie hore na skale som uz skoro zabudol. Fakt mi to tam pripada ako keby na to totalne kaslali. Cervena turisticka znacka smerom na Mezni Louku je na bike uplne perfekt ale takisto zakazane. Pritom by tam stacilo osadit tabulu aby boli ludia ohladuplni ze chodnik je pre pesich aj bikerov ako to maju hocikde v Alpach. Takisto zlta znacka na hrad Sausejn by v pohode mohla byt na bike, miesto toho mas nechat bicykle 500m od hradu zamknute v nejakom stojane vydane napospas trebars romskym spoluobcanom z blizkych obci. To snad nemozu mysliet vazne.

    Edmundova souteska je nadherna, je super ze sa im po tej povodni podarilo obnovit plavbu aj postavit novy most. Este by to chcelo vyzberat trosky lodiek a ine naplavene odpadky ktore sa od povodne 2010 ponevieraju kde tu pohodene medzi kamenmi alebo zavesene na krickoch okolo rieky.

    0 0
    • maajkee  

      Červená na mezní louky je v sezóně fakt chodecká dálnice, sotva tam člověk jde pěšky, ještě aby tam pouštěli bajky, to fakt ne. Jinak těch zákazů je tam dost, to je pravda a s tím parkovištěm až dole, to je fakt demence a hlavně nikde žádný hlídaný paroviště nebo zamykatelný boxy na kola, přitom jich tam jezdí mraky.

      Každopádně ostatních detailů co píšeš, jsem si loni v létě nevšiml, spíš mě vždycky ohromí ta nádherná příroda a výhled.

      0 0
      • Jenda  

        jj souhlas ta cervena je jedna z mala cest kde uznavam ze ma smysl zakaz cyklistum prave kvuli silenymu provozu pesich. I kdyz klidne by tam mohl mimo hlavni sezonu byt vjezd povolen. Jenze cely je to NP a tedy zakaz cyklistum plati plosne a kdyz si vzpomenu jak mistni ochranari nebyli ochotni akceptovat prakticky nic z navrhovanych novych tras tak je mi z toho smutno. A je to presne o tom ze nikdo nechtel abychom mohli na nejaky vylozene bikovy tereny, slo prave o ty svaznice kde stejne jezdi lesni technika. Jeden z argumentu byl ze je to kvuli bezpecnosti protoze se tam pohybuje obcas lesni technika :-o Nakonec se zejmena diky Pepikovi Watersovi Cembe neco malo povedlo prosadit ale zadnej zazrak. Uvidime co v budoucnu.

        To co ROpa pise o srovnani s alpama a soubeznym provozem pesi/cyklo – v NP ve Svycarsku si na kole ani neuprdnes, pokud te chyti, pokuta je takova ze si to opravdu priste rozmyslis. To ze jsou tam jiny rozlehly oblasti kde neni NP je vec jina, to v Cechach taky, bohuzel pro nas, bohudik pro prirodu ty nejhezci a nejzajimavejsi casti v Cechach jsou NP. Mimochodem v Rakousku se casto nesmi na kole ani do normalniho lesa po asfaltce nebo satolince – proste je tam cedule – lesni cesta, cyklistum vjezd zakazan :-(

        A posledni agitacni poznamka – tech nesmyslnejch omezeni je pro cyklisty spousta, jedinec proti nim nic nezmuze, jsem rad ze Cemba aspon neco malo dela, kdyz nas bude vic treba i ty odvedeny prace a vysledku bude vic.

        (Roman3D pokud budes mit nutkani me komentovat mam te bloklyho takze si muzes usetrit praci)

        0 0
        • ememem  

          no ja si pamatam este casy ked ma ten posledny usek edmundovou souteskou odviezli za par drobnych uplne oficialne na lodicke a neni to az tak davo cca 10–12 rokov. ochranri su banda zmrdov vsade, s tym nic neurbime, otrasne je ake maju pravomoci, samozrejme len voci tym ktori nemaju prakticky nijaku moznost obrany a na nich si dokazuju zmysel svojej absolutne zbytocnej existencie lebo ked prijde na ekonomicke zaujmy drzia hubu a krok. (napr. sa stavim ze tej vystavbe vzduvadiel na labe rovno v NP nezabrania, je to len otazka casu.) inak som tam bol s deckami na vylete asi pred dvoma rokmi, to uz NP bola (tesne pred tou velkou vodou) a bikoval som sa vsade jak za starych cias(mimochodom celkom pekne vylety sa daju urobit do nemecka), mam ochranarov v prdeli doma aj v zahranici (aj ked vonku sa snazim to robit az po porade s miestnymi abych im nepokazil nejake jednania a pod.).

          inak to prirovnanie k tatram je velmi trefne, miestna podnikatelska sebranka ma uplne rovnake moresy a trpi aj rovnakou chorobou ze kazdy je tam povinny prijst a zaplatiti tim za cokolvek. 5km dalej v bad schandau si clovek pripada jak v inom svete. ale kraj je to paradny, skoda tychto minusov.

          0 0
    • vlk123  

      NP České Švýcarsko spolu s CHKO je rozlehlé. To co popisuješ je jen jeden kousek. Je to jako kdyby jsi podle Štrbského plesa soudil celé Vysoké Tatry. Byl jsi na levém břehu Labe? Kolem Doubice? Kolem Kyjova? Nebo mezi Děčínem a Hřenskem? Ideální je podzim od října do prosince a vyhýbat se pokud možno značeným trasám. Sice nějakou tu značku občas mineš, ale stejně nikoho nepotkáš.

      0 0
      • vlk123  

        Přijeď v září – listopadu na týden a potaháme Tě včetně Lužických hor a Českého Středohoří a budeš spokojený.

        0 0
      • tonik666  

        To nic nemění na tom, že ta část o které mluví, je tragická.

        0 0
        • vlk123  

          Je to malá a nepodstatná část. Když se dá jezdit jinde, jezdím jinde. Prosě namám čas a náladu řešit nějaké zákazy a diskutovat o nesmrtelnosti brouka (to je nadsázka). V Krkonoších nacpali taky cedule, tak jedu do Alp a vše je v pohodě.

          0 0
          • Jenda  

            tak ono jde o to ze pokud to mas jako dovolenkovou destinaci tak na to hodis bobek a jedes jinam, nasere to pokud tam bydlis a je to pro tebe jediny rozumny misto kde muzes normalne jezdit. Viz treba Pitel a Krkonose a jeho vztah ke KrNaPakum – i kdyz s nim casto nesouhlasim tak ho zaroven plne chapu.

            0 0
            • vlk123  

              I na krátké vyjížďky jezdím do různých míst. Díky tomu, že žiju (třeba taky kvůli tomu, že se dostanu do dvou hodin prakticky všude) ve Středních Čechách, tak můžu střídat lokality ježdění. Jezdit na stejné lokalitě mne zkrátka nebaví. Když je to naprd v Krkonoších, tak třeba na Broumovsko, do Orliček, na Zvičinu, kolem Kozákova je to kousek. A v PL je taky pěkný pojezd.

              0 0
              • Jenda  

                tak jasne, jezne kdyz se chces projet na hodku, dve po praci a NP mas vsude kolem tak tech moznosti ti moc nezbyva, teda pokud nehodis kolo do auta a nekam nepopojedes. Ale to je z myho pohledu ekologictejsi brazdit NP nez palit ropu v aute :-)

                0 0
                • vlk123  

                  Jasně, v tomto máš pravdu. Z časových důvodů (mám i jiné aktivity) jsem krátké vyjížďky v terénu zrušil. Jezdím méně často, zato na delší dobu (nejměné 4 hodiny). Pak není problém použít i dopravní prostředek (na ekologii mám svůj názor, takže kromě vlaku, metra, lodi i auto). Na hoďku je lepší vytáhnout silničku a to člověk ujede přece jenom víc než po pěšinách.

                  0 0
            • Maty.dp  

              Já to mám zase podobně s NP České Švýcarsko. Naštěstí bydlím na pomezí NP a Lužických hor. Tak jezdím do Lužických a na park házím bobek. Ale v klidu mě to nenechává když vidím co se tam děje.

              0 0
              • Jenda  

                jak pises niz o tom nadmernym pouzivani ctyrkolek a aut pracovnikama NP – zkus schvalne poslat na MZP dotaz jestli je nejaka regule na toto. Ze se ti zda ze je uzivaj nadmerne a spis zneuzivaj.

                Spis bude sranda co tam vyplodi za plky ale mozna se to dostane na stul nekomu kompetentnimu kdo se nad tim zamysli a popta se. Ono je to jako se vsim – jednak kde neni zalobce neni soudce a lidem neco vadi ale tim to skonci, uz malokdo ma chut a silu jit za tim aby to co mu vadi zmizlo protoze je to vetsinou boj s vetrnymi mlyny:-(

                0 0
                • Maty.dp  

                  Ono je to trochu komplikovanější. Já o tom jak to tam chodí tak trochu vím. Pohybuji se více méně v tomto prostředí dost dlouhou dobu a jsem tak trochu od fochu. A navíc mám v NP pár kamarádů a taky v Agentuře ochrany přírody která je na NP navázána. O to více mě to štve. No nic najím se a půjdu to rozjezdit :-)

                  0 0
                  • Jenda  

                    no jasne, je to o tom ze system neni nastavenej az tak tragicky, problem je jak se k tomu kdo postavi :-( Ale ja jsem chorobnej optimista v tom ze se tohle zase zacne casem menit k lepsimu.

                    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • výletník  

      jsem místní – z Děčína, na kole bych na Pravčickou nejel, přesto mně ale dostalo, když jsem tam jel s rodinou na výlet. Auto jsem nechal na Mezní louce, v kapse jsem měl 500,– Kč a když jsme dorazili na Pravčickou bránu, neměl jsem ani na limonádu… Nevím jestli je to i letos, ale v soutěskách turistu nejdříve zkasírovala obec (1.budka) a potom místní podnikatel (2.budka). Jinak tenhle kraj – Hřensko, Jetřichovice je perfektní na silničku, malý provoz a členitý profil. pokud chci do terénu, tak radši směr Sněžník a přes českou bránu do Německa (levá strana Labe).

      0 0
      • vlk123  

        Nejsem místní, ale kluk studuje v UnL a tak mne občas protáhne po L břehu Labe a pak to spojíme s Tisou nebo s českým Středohořím. Paráda a nádhera. Taky mezi Českou Lípou, Liťákem, ÚnL a Děčínem je to nádherný!

        0 0
        • Maty.dp  

          Souhlas, ale to nejsi v NP, to je jen „chráněnka“. V NP se můžeš projet pouze po asfaltové nebo štěrkové dálnici. Nikam jinam nesmíš, jinak je za bukem ochranář v silném voze a jsi-li dostižen dostane se ti náležité odměny. Případně přivolání policie jsi li vzpurný. Zažil jsem i doprovod ochránáře silným velkým bezmozkem s agresivním velkým psem.

          0 0
          • Jenda  

            takze do NP je pro trenovane jedince se solidni technikou jizdy v terenu :-)

            tohle je jeden z duvodu proc se NP pokud to jde vyhybam – jedu si na kolo odpocinout a ne se nekde dohadovat

            0 0
          • vlk123  

            Vím, že nesmím, ale je tam spousta pěšinek, kam se ochranář prostě nedostane.Nikdo mne nikdy nestíhal…ale nejezdím tam zase nějak často.

            0 0
    • stip1978  

      A to není jenom o cyklistice. Plavba po Kamenici je samozřejmě taky zakázaná, nicméně pramice s turistama se tam promenovat můžou. Sice tam co rok proletí povodeň a plavou psí boudy, ale vodák na kajaku by tam asi napáchal nevratné škody.

      0 0
    • scret  

      tak neni se cemu divit, jedou je to NP a basta… Nebo u vas se muze bikovat v tatrach apod.? Myslim, ze jeste nedavno tu kolegove ze slovenska kriceli, jak vam tam vsechno zakazali…

      Kazdopadne muj nazor je takovy, ze vzorek plaste terenu neublizi o moc vic nez vzorek trekingove obuvi… Ale clovek to musi vzit i z te druhe stranky, ze i mezi bikery je spousta hovad a buhvi, jak by to pak dopadlo…

      0 0
      • RomanH  

        Melo by to dopadnou potrestanim hovada, ne zakazem pro vsechny. Jenze druha varianta je pohodlnejsi.

        0 0
        • scret  

          hmm, jak chces trestat konkretniho jednotlivce? Kazdej dostane pri vstupu na kolo minikamerku a jak zasmyruje, dostane pak pri odevzdani pokutu?:)

          0 0
          • RomanH  

            Tak samo ze nepostihnes vsechno, je to jako v realnem zivote vsude okolo. Nerekl bych ani popel, kdyz by ochranari pokutovali lidi, co se tam neumi chovat. Navic si nemyslim, ze ted hlavne argumentuji erozi (to uz dost studii vyvratilo, byt i ja si myslim, ze pri stejnem poctu pesaku / bikeru je to kolo predsi jen o neco mene setrne – uzsi stycna plocha, obcas pribrzdit taky musis), ale spise moznosti ohrozeni pesaku. A pokud by doslo ke srazce, tak by mel nest ten, kdo to zavinil, nasladeky. To by zase tak neresitelne byt nemuselo. Jinak naprostej souhlas s MirosPikos

            0 0
            • scret  

              presne tak, taky myslim ze stejny pocet bikeru udela v prirode vetsi zasek nez stejny pocet chodcu, hlavne diky pribrzdovani apod. Ale z celkoveho hlediska zakazat pausalne biking je nesmysl… Napr. ted narazim na krkonose apod. To by byly ty krkonose za par let nizsi nebo jak?:)

              na konkretnich malych mistech bych to pochopil – hodne lidi v sezone, nemoznost projeti cyklisty, a celkove by to akorat vyvolalo konflikty…

              Rakousko apod. je hezka vec, ale vsimni si ty mentality lidi tam… Tam ti uhnou z cesty a jeste se ti pomalu omluvej ze ti prekazej a nemuzes tam projet rychlosti:)

              Ja se snazim vzdy o soulad s pesaky, konaky apod. Vzdyt vsichni si tu krajinu chceme uzivat, nikdo na to nema pravo vetsi nebo mensi… Staci pozdravit, slusne podekovat, okolo pesce projet pomaleji a hned se lip dycha vsem vyuzivatelum lesa…

              0 0
              • ememem  

                presne tak, taky myslim ze stejny pocet bikeru udela v prirode vetsi zasek nez stejny pocet chodcu – jediny relevantny dokaz pls. toto pocuvam od ochranarov roky ale este ho predlozit neracili.

                0 0
                • scret  

                  treba nekde ve strmem srazu je logicke, ze biker tam udela rozhodne vic skody nez pesak…

                  Samozrejme z sirsiho pohledu to pro prirodu nic neznamena…

                  0 0
                • obda  

                  Kdekoliv dole kopcom kde jezdí netriviální počet bajkerů smykem.

                  0 0
                  • ememem  

                    ok, a konkretne je o akych skodach rec?

                    0 0
                    • obda  

                      Je mi jasné, že to víš, ale ať máš radost: erozní rýhy

                      0 0
                      • karliner  

                        Tak to je ovšem ale zcela zásadní problém.

                        0 0
                        • obda  

                          Jak u blbejch – tady neresime, jak moc je to zasadni problem, ale jestli kolo udela v prirode vetsi zasek nez chodec. A ja tvrdim, ze jsou mista, kde ano. Pokud jsi jeste takove misto nevidel, tak asi jezdis jenom po asfaltu.

                          0 0
                      • ememem  

                        jasne ze som tuto odpoved cakal lebo som ju od sudruhov ochranarov pocul asi 50 krat(a kopu dalsich nezmyslov). a to teda konkretne sposobuje skodu komu a aku? dokazes to nejak kvantifikovat alebo preukazat? aby sem si rozumeli, ja tvrdim ze tzv. erozna ryha od bicykla je naprosty nezmysel a nesposobuje prirode skodu absolutne nijaku. ak by to tak bolo tak potom tisicnasobne vacsi pocet turistov, lyziarov, nehovoriac o pojazde motorovych strojov by sposobilo skodu taku ze by snad maticka priroda rovno zdochla.

                        inak odporucam precitat tento prispevok ktory problematiku eroznych ryh vysvetluje dokonale.

                        0 0
                        • Coffin Corner  

                          Erozní rýha od jednoho biku je nesmysl, ale od stovek je docela reálná. Záleží na spoustě okolností – na podloží, na úhrnných srážkách v onom místě, na sklonu terénu a samozřejmě na intenzitě provozu. Zažil jsem ve svém okolí vznik celkem hodně podobných úkazů, kdy se z malé pěšinky stala brázda o šířce několika metrů, vymletá až na skálu, ve které není šance aby něco rostlo. Podotýkám že žádná z nich nevznikla působením cyklistů, nejsme tak atraktivní území, ale nikdo přece nemůže vyloučit, že podobné následky mohou vzniknout i intenzivním provozem biků.

                          Problém je, že většina lidí na to kouká ze svého pohledu. Já přece nemůžu jedním projetím udělat žádnou škodu a je to pravda. Jenže když se na stejný problém podíváš v globálu, kdy si tohle řekne sto, nebo tisíc lidí, na nějaké atraktivní trase, tak je jasné, že větší, nebo menší zátěž krajiny vznikne.

                          Modelovou situaci tohohle chování můžeš vidět na silnicích. Řidič přetíženého náklaďáku si řekne, že jedna cesta nikomu neublíží a díky tisícům podobně uvažujících podle toho naše silnice a dálnice taky vypadají…

                          0 0
                        • obda  

                          Tys fakt nikdy neviděl místo, které bývalo při pěším provozu ok a s přibývajícím počtem bajkerů se totálně rozdrbalo, protože tam mají často kolo ve smyku? Jestli to má nebo nemá z hlediska kvality životního prostředí vliv neřeším, já tady jen celou dobu polemizuju s tvrzením že kolo vždy, všude a za všech okolností ničí podklad méně nebo maximálně stejně („udělá stejný zásek“) jako pěšák.

                          0 0
                          • Tomínos  

                            Ne, ale znám dost míst který se totálně rozdrbaly celkově kvůli provozu, poměr pěší cyklista asi tak 1000×1. Nevím jestli má cenu polemizovat co udělá do přírody větší zásek a hádat se o procentech co víc škodí. Můj názor je takovej, že je dost cest, kde je kolo zakázaný naprosto zbytečně a povolit je problém, kolikrát jen proto, že je lobby KČT (měl jsem možnost se o povolení pro kola u nás bavit na jakýchsi schůzích kde byli zástupci KČT a chko český ráj a nejvíc proti řvalo právě KČT) nebo dotyčná osoba co to má na starosti nesnáší cyklisty a podobně(ten je u nás bohužel taky). Takže kolikrát nakonec nejde o ochranu přírody, ale o jakousi léčbu mindráků.

                            0 0
                            • Slavoš  

                              +1

                              Stejná zkušenost se značkařem KČT.

                              0 0
                            • obda  

                              Ale jo, to já vůbec nevyvracím, naopak s tím mám své zkušenosti. Ale když už chceme argumentovat proč kolo ano, tak je nutné se vyjadřovat dostatečně přesně, aby nemohly být naše argumenty triviálně napadeny. No a kategorické tvrzení „kolo nikdy neškodí víc než pěšák“ je zrovna takové tvrzení, na kterém se oponent rád povozí. Jinak s pohledem „na značených trasách KČT nemají kola co dělat“ jsem se bohužel už mockrát potkal :(

                              0 0
                          • ememem  

                            Tys fakt nikdy neviděl místo, které bývalo při pěším provozu ok a s přibývajícím počtem bajkerů se totálně rozdrbalo, protože tam mají často kolo ve smyku? – jasne ze videl, ja sa pytam a co ma byt? no tak je na 1 miliardtine rozlohy parku erozna ryha, co sa stane?

                            estli to má nebo nemá z hlediska kvality životního prostředí vliv neřeším, – jak ze nie, ved o tom to predsa cele je.

                            já tady jen celou dobu polemizuju s tvrzením že kolo vždy, všude a za všech okolností ničí podklad méně nebo maximálně stejně („udělá stejný zásek“) jako pěšák. – aha, tak o tom som sa ja nepsoril, ale uz bych sa docel asporil o to ci je skodlivejsi prejazd 10 bikov v smyku alebo prechod 1000 turistov. aj ked ani tam mi neni uplne jasne co sa ako s tou prirodu stane kedze akakolvek hospodarska cinnost ktora sa v danom NP vykonava trebars aj v suvislosti s cestovnym ruchom je z tohoto hladiska niekde radaovo uplne inde.

                            0 0
                  • Jenda  

                    rozhodne, na druhou stranu pokud je to nekde uz hodne technicky tak nastesti v cechach tech lidi co se do toho vubec pousti je pomerne malo takze vyslednej efekt neni nijak dramatickej. Druha vec je pripadna udrzba a pretrasovani tech nejblbejsich mist. Jezne kdyz se clovek podiva jak kolikrat zrekonstruujou nejakou cestu, daj tam odvodnovaci zlabky ale pak uz neni nikdo kdo by je procistil tak se da s uspechem pochybovat ze to opravdu nekoho trapi :-/

                    0 0
              • RomanH  

                chovam se stejne, souhlas

                0 0
      • Poustmen  

        souhlasim s tim, nestačím se divit, jak na Mariině vyhlídce bývá pískovce, od tý doby co tu je národní park, to stojí akorát za pytel Ale, tam kde jsem jezdíval jako malej, jezdím nadále, to mi nesmí nikdo zakázat

        0 0
    • MirosPikos  

      Tady samozřejmě nejde o ochranu přírody a tenhle příspěvek je toho důkazem. Zakazují jezdit na kole a pak tudy jezdí na kole správci parku a nebo na čtyřkolkách či v autech. Tady jde o to, nějakou oblast prohlásit za „svatou“ aby tam mohli jen ti nadlidi či polobozi. Když člověk pojede na kole nebo pěšky po pěšině, tak nemůže přírodě nic udělat. Rozhrábne jehličí, kus mechu… ale příroda si s tím hravě poradí. Člověk je snad součástí přírody, tak proč se ho snažit vytlačit do betonové či asfaltové džungle?

      Jo to kdyby to byla pešina, kterou bude vlastnit soukromá osob, pak je jen na něm, koho tudy nechá nebo nenechá jezdit.

      Samozřejmě pak se naráží na problém toho, že jsou lidi prasata. Ale je nesmysl kvůli několika pitomcům trestat všechny cyklisty. Zákazy cysklistů nebo chceteli bajkerů mě dožíraj hezky dlouho třeba na Šumavě, ale nijak si s tím nelámu hlavu. Podél Hamerského potoka směrem na Horskou Kvildu jezdím pravidelně a nikdy se mi tam nepřihodilo nic horšího, než že nějakej pomatenej turista trochu divně koukal. V takovým případě ho pozdravím a jedu dál. Rád bych si někdy projel cestu okolo Březníku, přes slatě zpátky do Modravy. Je tam také úplně nesmyslně zákaz a přitom tudy jezdí opět polobozi nebo nadlidi. Kousek dál se těžilo před 2mi roky dřevo, těží se beztak pořád. Rozvrtaný je to tam hrozně. Ale zákaz cyklistů je tam stále.

      0 0
      • scret  

        Obavam se ze je to takovy zacarovany kruh:(

        Starsi generace si mysli, ze cyklisti do lesa nepatrej, prtze za jejich mladi jezdili lidi na kole mozna tak po silnici… Nejak si uz neuvedomujou, ze tenkrat projelo jedno auto za den…

        Dal, spravny biker (mezi ne se taky pocitam) slusne podekuje chodcum a nebude je zbytecne ohrozovat nebo stresovat… klidne ale pojedu i v mistech o kterych pises, bohuzel pres nesmyslny zakaz… Krajine neublizuji, odpadky taky nevyhazuji atd. Bohuzel pak na nas chodci a ochranari zase nadavaji a dela to spatnou povest cyklistum…

        Pritom ochranar si vesele drandi v lese se svoji 4kolkou…

        0 0
      • Jenda  

        odpovez mi na jedinej dotaz (resp. dva) – v cem spociva rozdil skodlivosti bikera na statni a soukromou pesinu? Proc by mel mit soukromy vlastnik lesa (pole, louky nevimcehojeste) nejaky vetsi prava nez stat?

        0 0
        • stip1978  

          To mi připomíná jednu scénu ze sci-fi filmu: Přiletí mimozemšťan na Zemi a lidé se ho zeptají: Proč jste přiletěl na naši planetu? On se zatváří nechápavě a odpoví: Proč si myslíte, že je ta planeta vaše?.

          0 0
        • karliner  

          Jestli on to nemyslel tak, že majitel louky, lesa nebo já nevím čeho by nemusel být z pohybu cizích lidí na svém pozemku nějak moc odvázaný a zakázat ho. Kdyby si v našem kusu lesa nějaká parta postavila bez předchozí konzultace nějaký north shore atd., vadilo by nám to a vyhnali bychom je.

          0 0
          • MirosPikos  

            Tak nějak jsem to myslel. Když je něco soukromého, tak je jen na tom majiteli, jestli tam někoho pustí nebo nepustí.

            Ale když je něco státního potažmo obecního (správa takového majetku probíhá za peníze daňových poplatníků), mělo by to sloužit všem (daňovým poplatníkům) a ne jen úzké skupince vyvolených, jako tomu v těchto případech bývá.

            V tom já vidím rozdíl mezi veřejným a soukromým prostranstvím.

            0 0
            • Jenda  

              povim ti to asi takhle, jsem rad ze majitel nemuze se svym pozemkem delat co chce, mimo jiny proto mame ve svete pomerne unikatni prostupnost krajinou pro MTB. Mimochodem vis o tom ze treba znacna cast chodniku ve mestech vede po soukromejch pozemcich?

              Jinak myslis ze treba NP k necemu ten ochranarum slouzi? Myslis ze tam jezdi pro zabavu? Ne oni jsou tam v praci a soucast jejich prace, stejne jako treba u policajtu, je represe a diky tomu tezko budou nekdy oblibeny. To jak jsou nastaveny limity a jak se jednotlivci chovaj, to neni az tak uplne chyba systemu. Mimochodem proc se k nim nedas – muzes se v NP prohanet na ctyrkolce nebo na biku a budes patrit mezi hrstku vyvolenych – to bys preci rad ne?

              To Karliner – sam vis ze je sakra rozdil jestli nekdo pouziva ke svemu pohybu cestu pripadne i pesinu (tam uz je to diskutabilnejsi) ktera v lese existuje a nebo jestli neco zacne kutat a stavet. Kutat ani stavet se bez povoleni nesmi ani na soukromym ani na statnim a v tom vidim ze si je soukromej majetek se statnim rovnej. Jina vec je ze kdyz za tebou jako soukromym majitelem prijde nekdo ze si chce postavit trail tak tohle je vec kterou vicemene muzes ty jako vlastnik rozhodnout, protoze u statniho majetku o tom nemuze rozhodnout clovek kterej o tom nejvic vi (ve smyslu zna mistni situaci) tak je to casto nerealny a dochazi obcas k budovani s tichym souhlasem ale porad nelegalnimu.

              0 0
              • MirosPikos  

                Zajímavý jak vy zelení neradi respektuje právo na soukromý majetek. Pak se vám velmi často říká zelení komunisté nebo zelení fašisté.

                Dále nemá smysl cokoliv psát, s blázny se nemá smysl hádat, radši si jdu zajezdit na kole, udělalo se hezky :)

                0 0
                • Jenda  

                  to je zajimavy ze kdyz mam jinej nazor na moznost hospodareni na soukromym majetku tak jsem hned zelenej fasista :-)

                  Jdes se projet do lesa? Predstav si ze majitel toho lesa si treba napreje aby se v nem jezdilo na kole – budes tam jezdit i nadale? Pokud jo tak jses normalni biketerorista co absolutne odmita respektovat soukromy vlastnictvi.

                  Vis ona absolutni svoboda jedince neexistuje, vzdy jsou stanoveny nejaky hranice tak aby svoboda jednoho neporusovala prava nebo svobdy druhyho, resp aby k temhle konfliktnim situacim dochazelo co nejmene.

                  Pokud vemu extrem tak pokud si jako majitel lesa s nim budu moc delat co chci tak ho taky muzu proste vykacet a dal se na to ****** protoze stejne driv umru nez bych z nasledny pece o nej neco mel nebo to jeste prodam jako stavebni parcely. Nastesti jsou tady ty zkurveny ekoteroristic­kofasisticky pravidla ktery chranej vetsinu naroda pred takovymhle blbem a diky tomu tu vubec jeste nejaky lesy mame, jinak by nam to v ranem kapitalismu 90tych let z velky casti pokaceli.

                  0 0
                  • MirosPikos  
                    1. Názory na hospodaření mohou být dva. Jeden respektuje právo na

                    soukromý vlastnictví, druhý nikoliv. Já jsem byl vychováván tak, abych respektoval soukromé vlastnictví. Tento názor považuji za jediný správný, jediný morální. Ty evidentně nerespektuješ právo na soukromé vlastnictví či ho nějak pokřivuješ. Proto jsem tě nazval tak jsem jsem tě nazval.

                    1. Pokud si někdo nepřeje abych mu nejezdil na kole po zahradě, tak mu po

                    ní jezdit nebudu. Naopak, pokud mi to dovolí, rád se tam projedu, pokud to bude mít nějaký můj přínos ve formě zážitku. V tomto případě je něčí zahrada soukromým majetkem a já to budu respektovat. Nerozlišuji mezi tím, jestli někdo vlastní les neb zahradu. Jediné co mě může zajímat, čí to je a jestli mi dovolí, abych se po jeho majetku pohyboval. V našich končinách nejspíš platí nějaké právo na pohyb po lese, nevím jaké přesně je to právo. To že to vymáhá nějaký zákon neznamená, že je to správné. Existuje řada neustále se rozšiřujících špatných zákonů, které popírají práva jednoho a vytváření „práva“ druhému.

                    1. Absolutní svoboda jednotlivce v podstatě neexistuje, to máš pravdu,

                    bohužel je současná situace opravdu taková. Každopádně hranice jsou jasně dané a není třeba vytvářet nějaké nové hranice. Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého tečka. Nemůže někomu upírat jeho práva a to právě zelení s oblibou dělají.

                    1. Zase popíráš práva na soukromé vlastnictví stále dokola. Je jenom na

                    majiteli lesa, jestli se o něj bude starat a les mu bude generovat zisk a nebo jestli se rozhodne jinak, jedno jak, je to jen jeho rozhodnutí o jeho majetku.

                    (třeba bude mít podlomené zdraví a nebude se dokázat o les starat ani on ani jeho děti, nebo mu třeba tvoji předchůdci kdysi zabavili veškeré hospodářské vybavení a rozhodne se les prodat).

                    1. Hovoříš za většinu národa přitom se zelení komunisti nedostali ani

                    do poslanecký sněmovny. To opět zavání tím, že nerespektuješ svobodu jednotlivce a kloníš se k nějakým úchylným kolektivistickým teoriím.

                    1. Říkáš že díky ekoteroristům máme vůbec ještě nějaké lesy. Ale

                    zeleným nejde o to, abychom tu měli lesy, oni by nejradši, aby tu byly pralesy, o které se nikdo nedokáže starat. Protože jednak jim to nebude umožňovat zelená legislativa (jak vidíme třeba na Šumavě) a nebo se do pralesa zkrátka nedostane s jakoukoliv technikou. Momentálně je Česká republika nejvíce zalesněná, co kdy byla. Neznám přesná čísla, ale je to tak. Takže rozhodně nehrozí, že tu nebudou lesy. Já jsem rád, že je hodně lesů, mám rád stromy, les a přírodu celkově. Ale nemám rád, když mi někdo nakazuje, kudy se smím na čem ve veřejném lese pohybovat, když pak vidím, že on si může dělat co chce ve jménu zkoumání broučků nebo kytiček.

                    0 0
                    • Tomínos  

                      +1

                      0 0
                    • Jenda  

                      1 nekomentuju, je to tvuj nazor.

                      2 je smutny ze neznas ani kousek historie, mozna bys byl prekvapen v jake dobe a za jakych podminek byl garantovan volny pristup do lesa

                      3 kdo urcuje kde konci moje svoboda a zacina tvoje? Ty hranice zas tak jasne dane nejsou

                      4 v tomhle bode jsi uplne mimo a ani nevim jestli ma smysl ti to nejak vyvracet protoze neco jako udrzitelny rozvoj asi ani pochopit nedokazes. BTW povinost nejakym shora danym zpusobem v lese hospodarit je taky sakra stara zalezitost.

                      1B ja nehovorim za vetsinu naroda, to fakt nevim kde jsi sebral, ovsem o tom ze je urcitym zpusobem zivotni prostredi chranit, v tom panuje bych rekl celkem konsenzus, otazka je o urovni ochrany

                      2B proc mi porad podsouvas nejaky ekoteroristy – ja vychazim jen a jen z platnych zakonu Cr ktery zrovna v tomhle vicemene kopiruji jeste normy z Rakouska-Uherska. A mas pravdu tyhle DEBILNI zakony OMEZUJI vlastnicka prava, resp stanovuji k nim taky povinnosti. Mimochodem zkus si zjistit co se stalo s lesama na Velikonocnim Ostrove a jaky to melo dopad na obyvatelstvo :-)

                      no a poznamka na zaver, zkus si zjistit jak bylo v minulosti v ruznych kulturach vnimano vlastnicvi pudy, mozna zjistis ze tvuj pohled na vec – mam placek, muzu si na nem delat co chci neni uplne castej.

                      0 0
                      • Flegmatik  

                        MirosPikos je až extrémní liberál a úplně znechucuje volbu SSO :-) byť se považuji též za velmi svobodomyslného člověka.

                        Kdyby si někdo před jeho barákem koupil příjezdovou cestu nebo chodník či ulici, tam postavil 8 patrový dům, zastínil jeho dům a hlavně znemožnil mu se do domu vůbec dostat, tak by si snad uvědomil, že nějaká omezení a územní plány být musí. A nebo možná taky ne a způsob přístupu toho dotyčného k soukromému pozemku by kvitoval, byť by značně omezil práva jeho.

                        0 0
                        • Tomínos  

                          Myslím, že to máš špatně, v tomto případě nejde o to že někdo mu znemožní do domku se vůbec dostat, spíš o to že když on by řekl, že si teda postaví druhý domek ještě před tím dotyčným, tak se najednou doví, že takový věci se nesmí dělat, protože tamten ma právo na… a na… a on nesmí … a ještě … Mě taky udive, že ochranáři v tak přísně chráněný krajině, že tam nesmí kolo můžou jezdit autem, to nemají nohy?

                          0 0
                          • Jenda  

                            a jses presne u toho ze ty si myslis ze tvoje svoda saha tam a tam a nekdo jinej si mysli ze jeho svoboda saha zase nekam jinam. A ted se ty vase dva vzajemny pohledy na svobodu stretnou a bud se domluvite a nebo ne. A spousta lidi se domluvit nedokaze a ani nechce. A proto jsou urceny nejaky pravidla ktery ty osobni svobody orezavaj tak aby tolik lidi mohlo na malym prostoru vubec nejak fungovat. Jenze to clovek kterej ma posit ze ho pravdila akorak omezujou nikdy nemuze a ani nechce pochopit.

                            Polopaticky – ty se rozhodnes ze si na svym pozemku postavis jeste jeden dum a ten dum bude velikej a tvymu sousedovi bude stat metr od jeho oken. Fajn je to tvoje svoboda a sousedovi do toho preci nic nevi. Tak se soused nasere a bude lejt sracky do kouta svy zahrady kde normalne delas grilovacky, smrad ze se tam nebude dat bydlet ale je to preci jeho svoboda.

                            Predstav si ze nektery lidi by uvitali kdyby se mohlo legalne treba jezdit nalitej, jeto preci jejich svoboda a kdyz nekoho v aute zabijou tak za to ponesou nasledky ne, tak jaky debilni pravidla ze nemas chlastat kdyz ridis.

                            0 0
                            • drbo  

                              jendo, pekne si to napsal. tomu neni co vytknout.

                              0 0
                            • scret  

                              souhlas

                              0 0
                            • Tomínos  

                              Jenže když já si budu chtít ten barák chtít takhle postavit musí mi to ten soused nejdřív povolit, já dokážu pochopit pravidla který mají za úkol něco chránit, ale jen potud pokud vidím, že ty pravidla nejsou jen pro plebs a další zkupina si tam dělá co chce, jakože v zájmu ochrany přírody. Pak příjde na řadu těžař a ochrana přírody je v prdeli, ale co metrový koryto po těžbě není pro přírodu takovej zásek jako vybržděná stopa od kola. V souvislosti s tím chlastem v tvým podání by to bylo asi tak, že nikdo nesmí jezdit nalitej mimo policajtů, jestli chápeš o co mi v týhle debatě jde. Nejde mi o nutnost určitý ochraný přírody jako takový, ale zdá se mi, že samotná ochrana občas trošku pokulhává před jinými zájmy.

                              0 0
                              • Jenda  

                                to co popisujes treba s tou tezbou je ale porusovani zakona a ty jako obcan pokud to zjistis muzes (nebo bys dokonce mel) proti tomu neco delat. Zrovna ta tezba ma pomerne dany pravidla a mimochodem jedno z nicj je uvedeni terenu po tezbe do „puvodniho“ stavu. Takze pokud tam zustane bordel v lese je to poruseni tyhle povinnosti. Samozrejme na vsechno jsou nejaky lhuty takze tezko asi ocekavat ze 14 dni po skonceni tezby to bude OK. Jinej problem je ze se na to casto sere a nebo ani neni sance to prosadit. Typickej priklad – tezbu provadi casto externi firma ktera ma kontrak c LCR. Mistni revirnik vi ze jsou do hovada a dobytci po kterejch zustane v lese akorat bordel jenze nema fakticky zadnou pravomoc s tim cokoli delat. Muze to hnat vys a tam to zenou zase vys az se to nekde ztrati a vysumi a hajnej je akorat nasranej a priste se na to rovnou vyprdne. Ale tohle neni problem spatnejch zakonu ale systemu velkych (statnich) organizaci kde nikdo nenese primou odpovednost.

                                S tim ze si ochranari nekde jezdi autem nebo na kole kde to maj normalni lidi zakazany – jenze i kdyz se nam to tak nezda tak oni to nedelaj pro zabavu ale protoze je to soucasti jejich prace (jasne nektery fakt buzerujou protoze je to bavi, ale stejne tak jsou treba sefove kteri sefujou v pohode a chronicky prcalisti). Je to podobny jako kdyby sis stezoval ze sanita muze jet na cervenou.

                                Jinak dej schvalne nejakej priklad kde se tezi v NP, krome Sumavy ale to je znama a hodne diskutovana situace.

                                0 0
                                • Tomínos  

                                  Když zrovna šumavu mi zakážeš… :-) Jinak když to takhle podáš, tak souhlasím.

                                  0 0
                                • pepek  

                                  jako kdyby sis stezoval ze sanita muze jet na cervenou – no to snad ne? To spíš Městská policie, to je stejná odrůda.

                                  0 0
                                • karliner  

                                  Sanita na červenou není dobré přirovnání. Fakt, že „ochranáři“ jezdí teréňákama nebo čtyřkolkama tam, kam člověk běžně nesmí ani pěšky bych přirovnal spíš k tomu, že by řidičům sanitky bylo umožněno jezdit nalitý, protože alkohol jim pomáhá odbourat stress, který při své práci zažívají..

                                  0 0
                                  • Jenda  

                                    a oni nejezdej? :-)

                                    Jinak mas v tomhle asi pravdu, chapu ze se priblizujou necim motorizovanym po obsluznejch cestach ale pokud je to skutecne tak pise Maty.dp tak je to spis napresdrzku a podani podnetu k prosetreni na MZP. Jenze tam to nekdo smete ze stolu bo jednak je to prace a druhak jsou to vlastne kamosi. Skoda ze neexistuje obdoba Inspekce bezpecnostnich sboru (nebo jak se to jmenuje) ktera by „nezavisle“pro­setrovala prave takovyhle pripady.

                                    No a ted jsme si postezovali, jenze nejaky konstruktivni reseni chybi – snad jenom fotit ochranare na 4kolkach a jinejch zverstvech a udelat na to spesl web www.znicimeNPzavas.cz :-)

                                    0 0
                    • drbo  

                      bod 4. – precti si neco o lesnim zakone, bud od ty dobroty :-D

                      0 0
      • ulipik  

        jo okolo potoka je to taky nesmysl. dolů bych to pochopil, ale nahoru jsem rád že jedu:-)

        0 0
    • hmi  

      …ty zakazovy cedulky ber spis jako orientacne doporucujici;)

      0 0
      • bochov  

        Jak to tady čtu tak jsem rad že jezdim po Beskydech kde mam klid od ekoteroristickych zmrdu.Mne jenom fascinuje jak na Šumavě je vše přisně chraněne včrtně ples a přejedeš hranice s německem a tam si bavorací jezdí po plesech na el.lodičkach a nemaj problem

        0 0
        • Pavel  

          jj, přesně tak, ZLATÉ BESKYDY! Naštěstí jsou z Prahe dostatečně daleko, dokonce možná až tak daleko, že bych řekl, že spousta „cajzlů“ si myslí, že jsou již za hranicemi ČR (Slovensko, Polsko) a tam už jejich vliv nešahá… :-))

          0 0
          • bochov  

            Nedavno jsem seděl v hospodě a příjeli typci odněkud z čech na celoodpruženych fullech a tvrdilí že neš se tady otravovat včechach s ochranaří tak se jích radějí pět posklada a jedou do rakouska vyjde je to líp jak tady v hotelích a maj svatej pokoj od všech ochranařu a podobnych blbečku.

            0 0
            • Pavel  

              A tak to je fajny přistup! Týpci z čech ať jezdí bajkovat do Alp a nám zůstanou ty Beskydy… ;-)

              0 0
              • Tomínos  

                Tak si skoro myslím, že týpek z Prahe (a jihozápadu čech) se dostane autem dřív a pohodlněji do Alp než do Beskyd, tak proč by se tam sápal :-)

                0 0
                • deekay  

                  A mozna tam pojede i radsi, pac tam nenarazi na domorodce co si mysli, ze to tam patri jen jim :D

                  0 0
                  • Pavel  

                    :-)

                    Ještě, že nejsem domorodec… ;-) Ale i tak Beskydy miluji. A to až tak, že jsem se ženil na Lysé. Takže jsem takový přiženěný podbeskydák…

                    0 0
                    • Tomínos  

                      Jako nic proti, je tam krásně, bral jsem to jen z ekonomickoča­sovonemusetse­hádatsochraná­řemaapodobně pohledu. :-)

                      0 0
              • vlk123  

                Tak za sebe jestlti Alpy nebo Beskydy (chodil a jezdil jsem tam i tam), tak teda Alpy radši. A důvodů je víc, no…

                0 0
                • Pavel  

                  Manželka bydlí 20 km od Beskyd, takže ta volba Alpy x beskydy je celkem jasná… :)

                  0 0
    • ROpa  

      mate pravdu, ta cervena z Brany na Mezni Louku musi byt v sezone plna, takze bikeri a pesiaci by sa tam tazko obchadzali, jedine tak mimo sezonu. Ale tych lesnych ciest po ktorych nechodia ziadni turisti je tam vela tak snad aspon tadial by sa mohlo na bikoch. Napada ma napr. ta cesta ktora ide na Tokan a pokracuje okolo poslednej chaty ale dalej uz je zakaz, alebo ak chcem ist odtial na malu branu na biku tak idem z Tokana dole po asfalte potom na nejakom razcesti idem dprava zasa dole po dalsej spevnenej ceste toho vcasu rozbahnenej od aut az pridem k nejakemu jazierku na pravej strane. Myslim ze predtym ide doprava tiez nejaka pekna cesta kam je tiez zakaz. Na tej asfaltovej zakrute na vrchu stupania pred malou branou ide po hrebeni cervena ta neviem aka je frekventovana ale vyzera byt siroka, este je tam dalsia cesta ale ta neviem ci nie je slepa, dalej ponize zlta z tejto strany ktora ide na Sausejn je troska narocnejsia tak mozno tam moc ludi nechodi a asi by sa nasli aj dalsie. To by skor domaci vedeli co by sa dalo sprejazdnit.

      0 0
      • Jenda  

        je to bohuzel boj na dlouhou trat pokusit se odpovedny mista presvedcit ze kolisti fakt v NP na cestach neudelaji vic skody jak pesaci. Me se taky plosny zakaz nelibi, melo by se to resit zakazama jen na tech mistech kde to ma opravdu smysl – vubec by nebylo od veci k tomu dat i informacni ceduli proc tam ten zakaz je.

        0 0
        • ememem  

          je to bohuzel boj na dlouhou trat pokusit se odpovedny mista presvedcit ze kolisti fakt v NP na cestach neudelaji vic skody jak pesaci. – a doteraz kym si nejaky debko vymyslel NP ich akoze nesposobovali ci ako ? sa pytam lebo to volako zazrakom to aj bez ochranarov fungovalo a priroda to uplne v pohode prezila. by ma fakt zaujimalo co budu hovorit az casom zacnu stavat na labe tie vzduvadla. budem hadat – ani si neprdnu a pojdu sa radsej prejst na roveri po lese aby mohli buzerovat cyklistov.

          0 0
          • Jenda  

            Tezko asi tvuj argument pouzijes na NP ktery tu byly driv nez horsky kolo ale u nove vyhlasovanejch je to vyhnani urcity skupiny ktera se tu driv bez problemu pohybovala bez jedinyho rozumnyho argumentu. V podstate jedinej argument kterej kdy vzesel byl ze vyhlaseni NP pritahne do oblasti vic rekreantu a tedy i vic cyklistu a hrozi vetsi zatez pro prirodu. Jenze konkretni cisla ti nikdo neni schopnej dat, porad se mele v obecny rovine. Pritom v NP treba v jejich 3 zonach by kolo skutecne nicemu nevadilo, to co je opravdu cenny je stejne vzdy pod nejakym vyssim stupnem ochrany – 2 nebo 1 zona NPR a pod. Konkretne na krivoklatsku vetsina prasovniku CHKO s kolem vubec nema problem, bohuzel sef mistniho CHKO byl donedavna clovek bez patricny kvalifikace a na dalsi vyssi post se tam udajne dostal sokolik kteryho vyrazili i z armady :-)

            Bohuzel zakon uz je od nevim kdy usitej tak jak je a neni politicka vule a zaroven dostatecny tlak ze strany cyklistu na zmenu toho zakona. Agitka :-) dokud nas nebude vic CembOvci abysme meli nejaky rozumny hlas tak se tezko neco zmeni, jednotlivec ma bohuzel jen minimalni sanci neco prosadit.

            0 0
            • ememem  

              Tezko asi tvuj argument pouzijes na NP ktery tu byly driv nez horsky kolo – aj v nich plati ze zakaz bicyklovania je naprostym buzeracnym nezmyslom.

              0 0
              • Jenda  

                to jo ale nelze rict ze pred vyhlasenim parku se tam smelo a nicemu to nevadilo, to by se ti kazdej vysmal :-)

                jeste bych te upresnil – plosnej zakaz

                0 0
    • Maty.dp  

      V místech kde je v současné době NP jsem jezdil, chodili jsme tam na vandry, jezdil jsem tam do skal, na houby atd. Nikdy jsem si nevšiml, že bych svou činností nějak víc narušoval přírodu. Poté co vznikl NP spoustu mých oblíbených lokalit, cest a skal uzavřeli a nesmí se tam na kole a kolikrát ani po svých. Pokud ale mohu posuzovat, tak cesty a pěšiny jsou v daleko horším stavu, a rozhodně to nevypadá že by NP nějak přispěl k lepší ochraně přírody. Naopak, zvýšil se pohyb lidí, přibylo turistů, lufťáků, odpadků a hlavně zákazů a omezení. Dřív jsem za celý den nepotkal ve skalách živou duši a dnes by mi na pracovníky NP na silných strojích nestačí prsty na ruce. Lesní pěšiny jsou rozježděné od aut a čtyřkolek jak na autodromu, protože se přece do toho parku musejí nějak dostat a přece dělají jen svojí práci (to ale můžou i po svých). Je zajímavé, že za barákem mám lesní pěšinu po které jezdím pravidelně skoro denně. Není zde poznat, že tady vůbec nějaké kolo jezdí a to tam nejezdím sám. Důvod je ten že tam opravdu jezdí jen to kolo a projde pár pěších. Nejezdí zde žádné auta, traktory, motorky.

      No prostě co vyhlásili NP tak tam moc nejezdím a raději jedu na druhou stranu do Lužických, tam mám klid a nikdo mě neprudí. A terény na bika jsou tam snad i lepší.

      Byl jsem při tom když se jednalo o zřízení NP a vím že ochrana přírody rozhodně nebyla prioritou při zřizování NP, ono k ochraně přírody byly dostatečné přírodní rezervace které byly na těch místech zřízeny. Ty zahrnovaly ty uzemí které ochranu potřebovali, ostatní území bylo chráněnou krajinou oblastí. Představte si ale že by jste mohli ovládat veškeré dění na ploše kterou NP představuje a v podstatě zde být absolutní lesa pán a to včetně výstavby, myslivosti, hospodaření. Prostě NP vznikal jako komerční projekt. Tomu odpovídá i to co se děje kolem Hřenska a Pravčické Brány. To nemá s ochranou přírody opravdu vůbec nic společného.

      Jsem se nějak rozjel. No nic. Tak do mě.

      0 0
      • ememem  

        howgh.

        lenze niektore veci proste istemu druhu ludi nevysvetlis…

        0 0
    • Menhir  

      No mi připadají některé zákazy oprávněné. Mají sice oporu v zákonu, ale je to spíš doporučení, tak to beru.

      Například v Jeseníkách – Rejvíz – povalový chodník k Velkému mechovému jezírku. Má to šířku 1,2m a prostě se tam pořádně nevyhnou ani dva lidi, toš proč bych tam jezdil na kole.. Rozhodně je lepší tam dát ceduli, že to je jen pro pěší, než tam dávat nějaké šílené pravidla kdy ano, kdo ano a tak podobně…

      Byl sem tam minulý týden ráno a nikde nikdo, toš sem se pěkně po prknách projel… ;) Pokud tam budou rodiny s děckama a kočárkama, jedu se projet jinam.

      0 0
    • Symetric  

      Podobný dojmy jsem si z návštěvy ČŠ přivezl taky. Bike jsem s sebou tehdy naštěstí neměl. K vetšině zajímavých míst se na kole stejně nedostaneš, nechávat to někde přivázaný si netroufnu a navíc jezdit po těch uzoučkých klikatých asfaltkách je dost o hubu. Jako turista jsem byl velmi často hodně naštvanej a myslím, že se tam dlouho nevrátím. Příroda tedy byla fakt nádherná, ale pořád jsem měl pocit že tam z turistů ty prachy ždímou opravdu až extrémě krvelačně a přitom pro ně moc nedělaj. Všude většinou problém s parkováním – buď vůbec žádné nebo drahé. Několikrát jsme bloudili kvůli špatnému nebo spíš žádnému značení. Hřensko byl doslova šok – místo atraktivního místa je to jen podivná nevkusná vietnamská tržnice s tím nejhorším zbožím. Sotva přijedete, platíte a platíte. Přitom služby většinou bídný. Ani dobrý kafe nikde neseženete, natož oběd (když vynechám ohřívárny polotovarů z Makra). Když jedete v soutězkách na lodi, ještě musíte navíc poslouchat ty trapný a rádobyvtipný přisprostlý kecy od „průvodce“. Pro vícečlenou rodinu je to hodně drahej výlet plný nervů jestli vůbec někde zaparkujete a pak jestli za dalších pár metrů nebude další budka s výběrčím „poplatku za poplatek“.

      0 0
      • bochov  

        V tom maš pravdu další lokalita na ždímaní peněz z turistu je Bezděz tam dokonce sledují projíždějící auta vysilačkou.Dobra lokalita na bikovaní je ještě OYBIN v německu je to zhruba nad Libercem přes hraniční přechod Petrovice a take jezdíš ve skalach a dojedeš do maleho městečka s uzkoroschodnou železnicí ja osobně bych se již mohl na dovolenou v česku ****** radějí budu sedět na chalupě v beskydech než živít vyčurance a jednou za tři roky vypadnu někde ven.

        0 0
        • Burizon  

          Řekl bych, že hřeben od Jedlové až po Ještěd je na bajka moooc kvalitní. Hore-dole, žádná nuda, žádné zákazy. Od Luže po Hrádek to chce mít ale trochu očíhlí, bo tam těch kvalitních pěšinek je mraky a různě se proplétají. Nej je stejně sjezd z Töpferu a pak Čertova pláň u „Šébru“ pod Jedlovou :-)

          A zákazy v Jeseníkách beru taky jako doporučení. Jen to chce jezdit na zakázaných cestách mimo exponované časy a dodržovat jistá pravidla, abych se necítil provinilý :-)

          Na zákazy v NP ČŠ kadím úplně – tedy aspoň kolem Kyjova a Doubice. Z Pravčické brány jsme jeli na kole jednou, ještě na Authorovi z roku 97 :-) To nám tehdy ještě moc nedocházelo, cože ta eroze je :-)

          0 0
          • Maty.dp  

            Jo jo Tisovec, Studenec, Bukovec, Klíč, Jedlová, Pěnkavák, Luž, Hvozd, Oybin, Hrádek tak to je můj domovský rajón. Tady si já užívám biku a doufám že nikoho nenapadne tady zařizovat NP nebo nějaké Čemba projekty a nebo řešit stavbu nějakých nových cyklostezek. Byl bych rád kdyby to v tomto stavu co nejdéle zůstalo. Trochu mě štvou lesy tím že budujou štěrkové dálnice, ale nějak moc to nepřehánějí a ty opravdu pěkné pěšiny jsou zatím zachovány a nikdo je moc neřeší a to je dobře. Takže pokud o těchto místech bude vědět jen ten kdo si chce užívat kola, lesa, prostě pohody a přírody tak bude dobře. Jakmile sem dorazí komerce a pokus na těchto nádherných místech něco trhnout, tak to všechno půjde do pr… Jen doufám že tenhle konec světa je natolik bohem zapomenut, že hodně dlouho zde budou ty naše lišky dávat dobrou noc a náš nádherný vidlákov zůstane co možná nejdéle vidlákovem. Kdo jel Malevil tak trochu těchto míst ochutnal a alespoň trochu získá představu o místech ve kterých se tady dá jezdit. Jinak Malevil je jen taková drobná ochutnávka :-)

            0 0
            • Burizon  

              S těmi štěrkovými dálnicemi, se kterými se během posledních pár let roztrhl pytel, mě docela štvou. Ale doufám, že příroda si poradí a za pár let to tam bude vypadat stejně jako dřív… :-)

              0 0
      • mato tope  

        Pravda,žiju tady,jezdím tady a lituju turisty chycený v těch sítích placení za vše :-)Když do ČŠ tak s místním průvodcem :-)pravda je,že jsem měl dva konflikty se strážci parku (na 4kolkách) jak jinak :-( Došlo i na tahanici o kolo a ostrá slova.Nicméně jsou tu nádherná místa.Lepší zážitek pro neznalé je ale JEDLOVÁ,LUŽ,OYBIN a dále k LIBERCI jednoznačně.Do­poručuji silnici i když teď v sezoně je tu taky dost aut.

        0 0
    • tvargy  

      chystám se do regionu tento víkend, našel jsem si tuhle trasu ale nevím jestli není načerno nebo je to „legálně“ sjízdné, nerad bych se někde přetahoval s ochranáři

      http://www.cykloserver.cz/…lety/detail/?…

      najde se tu místní znalec co poradí?

      dík

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • oddie  

      Musím přiznat, že když jdu někam pěšky, a je to docela často, jsem velice rád, když je tam zákaz vjezdu na kole, především proto, jak se většina „takybikerů“ chová. A v Českosaském Švýcarsku jsem ještě o hodně radši, že tam těch zákazů je tolik.

      0 0
    • Sid82  

      Ahoj,

      chystám se na pár dní do ČŠ na mtb. Párkrát už jsem tam byl jako pěšák, a je pravda – jak se píše výše – že to asi není pro bika uplně přívětivý místo. Jsem smířený s tím že na žádný extra traily a špeky se bez větší znalosti místa nedostanu. I tak bych si rád trochu pojezdil, klidně po silnicích a cyklotrasách. Mohl by mi někdo místní prosím poradit (ideálně gpx nebo naklikaná v mapě) nějaké pěkné trasy, o kterých víte že jsou 100% „legální“ a bezpečné, ale zase bikově aspoň trochu zajímavé ? Rád bych se projel beze strachu že jsem někde kde nemám co dělat a nemusel jsem pořád hlídat zákazy vjezdu atd.

      Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.