Cesťák ocelák - Delfyn, Werk nebo jiný?

31 nepřečtených
  • HonzaG

    Ahoj,

    chci si postavit kolo na cestování… nějak jsem dospěl k tomu, že 29 oceláka. Nejlépe nezeslabované trubky, pohodlnější posed, kotouče a hlavně, ať to něco vydrží… cena rámu ideálně do 5k.

    Takže, co myslíte? A především majitelé, jak jste spokojeni, jak to jezdí a jak dobře je to vyrobené? :)

    Díky všem za konstruktivní připomínky,

    Honza

    0 0
    • Seky  

      Tina vyrábí rámy teprve chvilku takže s tím tady moc zkušenosti zatím nejsou. Jedinej o kom vím kdo ten rám má (krom Tiny) je maajkee. Já mám už objednáno a zatím čekám až to svaří. Až mi přijde a projedu tak můžu něco napsat. Jinak tady je „vlákno“http://ww­w.bike-forum.cz/forum/klub-majitelu-crmo-mazlicku-aneb-steel-is-real.html#unread1 kde se tématu oceláků vjenují, třeba tam něco vykoumáš. Jinak další vlákna na téma Furtka, fixka, single tam se taky probírají oceláče. Jinak když pohledáš určitě najdeš pár vhodných vláken, za všechyn snad jen tohle

      0 0
      • Seky  

        Oprava odkazu na vlákno Steel is real

        0 0
      • JSt  

        tina nikdy zadny ram nevyrobila a ten pan, co je pro ni vari s tim uz ma nejake desetileti zkusenosti. ;-)

        0 0
        • Seky  

          Jasně, asi jsem to napsal jinak než jsem to myslel. Myslel jsem to tedy tak, že Tina prodává ty rámy pouze krátce a tudíž tady s těmi rámy od ní není moc zkušeností. To že jí to vaří nějaký pán na Slovensku vím, ale když se o tom diskutovalo tak tam moc zkušeností konkrétních lidí nezaznělo, respektive se to vše spolehlo na to, že Tina prohlásila, že ten kdo to vaří to dělá už řadu let a má s tím zkušenosti. Nemám důvod Tině nevěřit, osostaně jsem si ten rám u ní už objednal. A už se těším až to testnu.

          0 0
      • HonzaG  

        Díky! První a poslední vlákno mám načtené, kouknu ještě na to o fixkách…

        0 0
    • jecnak  

      Sory za oftopic, uz jsi stejne nesjpis rozhodnuty, ale abys pak nebyl prave na cestovani ocelakem zklamany. Kdyz se nalozi, tak jeste vice vynikne jak mekke ocelove ramy jsou.

      0 0
      • Seky  

        No co bude z toho takovej soft tail :-) To už je pak o osobních prioritách jestli to nebo to. Já osobně na delší cestování zvlášť na těžko bych volil právě něco pohodlnějšího, než nějakou tvrdou hliníkovou hajtru. Ale tosi musí každej rozhodnout sám.

        0 0
        • mikryn  

          Mám rám z roku 95 a necítím nějakou měkkost, když jsem ho naložil na cesty. Miluji to kolo na cestování.

          0 0
          • scalar  

            No jo, to je ale ještě kvalitní Cr-Mo ocel, něco dost jiného než obyčejná nelegovaná Hi-Ten ocel, ta se bude jinak kroutit.

            0 0
      • Jakobo  

        Oproti hline asi ano, ale i tady to bude o materialu a koncepci ramu. Taky ta mekkost je vyraznejsi u trubek letovanych do mufen, svarovane ramy jsou na tom o neco lepe.

        Ja jsem za sebe spis presvedceny, ze 29 na cestovani ne. Expedicni bajk je jedine kolo, ktere mam v rozmeru 26" a to pres mych 195 cm a ram 61 cm na vysku. Ale to je offtopic, o vyberu kol na vandr je tu toho dost.

        0 0
      • JSt  

        na cestovani te ta mekkost ramu neomezuje nijak zasadne, ale mas recht, ze to citit bude. minuly vikend jsem trosku pojezdil na stare ocel silnici s cca 15kg mosnou na zadech a chtelo to trosku zmenit styl jizdy, zejmena ubrat ve sjezdech do tocek. ;-) mit to vse na nosicu, popere se s tim ram mozna lip kvuli nizsimu tezisti…

        0 0
        • jecnak  

          Na zadech to nepoznas, ale na nosici pri plny nalozi se to kolo hodne krouti. Osobne bych bral na cestovani zakladni hlinu a radsi poridil nejaky slusny komponenty. Ale samozrejme ma ocel neco do sebe – vetsinou si muzes vymyslet design a geo a pripadne specialni uchyty na nosic, pripadne nosic napevno privareny.

          0 0
          • Jakobo  

            Privareny nosic tu parkrat kdosi vychvaloval, ale hlavne bacha at to neni past pri skladani kola do krabice. Stejne tak ruzne voziky za kolo.

            0 0
          • JSt  

            u tech starych ramu s palcovou hlavou citim jako nejvetsi slabinu prave tu hlavu. kdyz je to jeste koza s hodne kratkou hlavovkou…

            0 0
      • HonzaG  

        Dík za offtopic… Taky mě tohle trochu nahlodává, stejně, jako volba 29.

        Prostě jsem (mimo jiné) viděl Salsu Fargo a přišlo mi, že tohle je ono… Snažím se jezdit dost nalehko, takže bagáž by s tím moc cloumat nemusela, naopak bych ocenil víc pohodlí 29 kol a ocel. rámu (otázka, jak moc, ty nezeslabované), když by se třeba sjelo z kvalitního asfaltu.

        Ale nedovedu si představit, jak moc se to teda kroutí a jak žhavý je to s tím pohodlím…

        0 0
        • HonzaG  

          … a taky jsem si vsugeroval jistou „nesmrtelnost“ ocel. rámu (třeba při cestě vlakem:)), ale základní hlína asi taky něco vydrží – jsem z toho jelen…

          0 0
        • klimaux  

          jezdime ted po americe na Surly Ogre ramech a o mekkosti se snad ani neda mluvit. Hodne off road, tak 15–18kg bagaz, nekdy i vic s jidlem na 5 dni. Davam tomu co to da. Ram je uplne super plus tam mas spoustu ocek na nosice atd. Salsa Fargo je dost podobny bajk.

          29 rozhodne ber. Sezenes uz na to plaste i duse i v Bolivii a Peru. Musis to ale fest dobre vyplest at s tim nejsou problemy.

          Ocel je na cestovani idealni. V kolumbii jsem trochu usnul na kole a nazhavil to do motorky. Zohhla se vidla a jak jsem to rovnal, tak za studena to samodrejme prasklo. Borec v Kostarice mi to za 5 min. svaril autogenem.

          Videl jsem praskle hlinikove touring ramy , asi 3, u lidi co jeli z Kadady – Mato musis najit specialni dilnu.

          S brasnama ma jizda uplne jnou dynamiku – myslim ze ocel je na to idealni.

          mame nejake info na blogu: svjetkolem.com ale pripadne ti muzu napsa mnohem vic zkusenosti

          0 0
          • Pan.Fazole  

            teď projíždím váš „blog“ a jako paráda. závidim. užívejte.

            0 0
          • Jacob1  

            konečně někdo kdo nekecá a jezdí , krásnej blog , ted ho budu projíždět dokud ho neprojdu celej a na bf asi dlouho nepujdu :)

            0 0
      • HonzaG  

        Jinak i cyklokroska (jak ti tak koukám do bajků) s trochu pohodlnějším posedem mě napadla… Dobře by se případně konvertovala na silničku a má ty kotoučovky, jak chci:)

        0 0
    • oddie  

      V minulém století jsem takhle měl vyrobenou cestovní silničku, svařenou na míru od Bareše. RX 100 trojtác, 44cm berany od Kuboje, vzadu nosič SA… Pokud bych měl dnes stavět 29" na pohodlné cestování, na oceli by to teda nebylo, tehdy to byla volba, protože nic jiného nikdo moc neuměl, nebyla prakticky žádná nabídka, dneska je rámů všude tuny.

      0 0
      • JSt  

        ale ty cestovni jsou z oceli zpravidla. ;-)

        0 0
      • antt  

        máš tam překlep, to muselo být určitě minulé tisíciletí :) jinak souhlas

        0 0
    • scalar  

      Asi není ani tak důležité, kdo tu udělá (jestli Bareš nebo Čaprnka), ale z čeho to udělá. Určitě bych se vyhnul nelegované Hi-Ten oceli a zvolil Cr-Mo ocel, nemusí být ani zeslabovaná.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • klimaux  

      neco od Surly?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.