Chariot přípoj + moderní patky na moderních kolech

125 nepřečtených
  • madcat

    Majitelé Chariotů a celopér vybavených všelijakýma obskurně tvarovanýma zadníma patkama – jak jste vyřešili připojení tohoto vozíku (ale i Croozerů, je to vlastně podobný) k zadní stavbě rámu vašeho celopéra? Dnešní kola mají ty patky tvarovaný těma nejneuvěřitel­nějšíma způsobama, do toho se ještě začínají motat nejrůznější typy pevných os, a co teď má dělat člověk, kterej si nechce kupovat extra kolo s jednoduchýma plochýma patkama jenom na to, aby ssebou mohl vozit svoji ratolest?

    Přemýšlím, jestli by to nešlo vyřešit i nějak jinak, než uchytit ten připojovací hák na zadní rychloupínák, třeba kousíček nad na vzpěru pomocí nějakýho forichtungu – napadá mě taková ta objímka na přichycení trubek ke zdi, což se dělá pomocí kombišroubu a právě té objímky, která má na sobě matku a je zevnitř vypolstrovaná gumou, takže by ani zadní stavbu nemusela nějak nevratně poškrábat. Samozřejmě je otázka pevnost takovýho spoje, nerad bych svoje dítko někde v rychlosti zapomněl, že… Na druhou stranu kdoví jak daleko je ta zadní vzpěra od kotouče, aby se tam takový řešení vůbec vešlo… další řešení je nějak odfrézovat/opilovat ten připojovací hák, on takhle na první pohled vypadá až předimenzovanej, takže by mu nějaký menší odebrání materiálu nemuselo vadit, ale přece jenom…?

    Konkrétně mám teď spadeno (už dlouhodobě, jenom se rozkejvat) na Canyona Nerve XC 8.0, kterej má vzadu krom tvarovaných patek ještě i DT swiss RWS upínák, kterej samozřejmě nevím, jestli jde vyměnit za delší nebo jinej. No a v ideálním stavu bych za něj rád zapojoval příležitostně i Chariota, ale když se dívám na ty patky, tak nevím nevím :-//

    Jak jste to řešili vy? Ne samozřejmě pouze u Canyona, předpokládám, že i ostatní výrobci mají zadní patky všelijak možně tvarovaný, k malé radosti majitelů vozíků…

    Za každou radu nebo komentář budu vděčnej.

    0 0
    • ulipik  

      no, já to nevím určitě,. ale pocitově bych za celopérem nic tahat nechtěl. Trošku bych se o tu zadní stavbu bál.

      0 0
      • madcat  

        Viděl jsem loni nebo možná spíš předloni nějakýho borca u Brna na Šmelcovně (místní znají), měl full Specialized a k tomu připojenej nějakej vozík. Bohužel mě tenkrát ani nenapadlo se podívat, jak to má připojený.

        O zadní stavbu nevím proč bych se měl bát, snad je to na nějaký zatížení stavěný, a navíc nebudu přece s dítětem lítat někde v těžkým terénu, abych tomu rámu dopřával nějaký nestandardní rázy. Když do terénu, tak sám, a s vozíkem jenom po silnicích a lehkých polňačkách, aby i samo dítě z toho nemělo nějaký trauma. Prostě bych rád měl na obojí jedno univerzálně použitelný kolo.

        0 0
        • Lister  

          Taky jsem o tom uvažoval, při pohledu na pevnou osu nového kola. Tam je asi jediné řešení tebou popsaný postup pomocí připevnění rovnou na zadní stavbu, protože originální adaptéry pro takovou situaci jsem zatím nikde neviděl.

          V každém případě pro tyto účely zatím doma držím i HT s běžným upínákem, ale vozík mi zatím schválen nebyl :-(

          0 0
          • Johny5 OSHA  

            Jj, jak píšeš. Stejně jsem uvažoval i já, za Liteville na tu osu nemá smysl nic připojovat. Taky jsem uvažoval jak na to a jediný co by stálo za úvahu, by byl nějakej forichtung na zadní stavbu. Zatím je jediné řešení HT s klasickou patkou.

            A liteville půjčím manželce :D , aby měla něco ze života, nějakej pořádnej zážitek!

            0 0
        • pavlik6022  

          Mám vozík pro dvojčata za GT Force a v plné zátěži má vozík cca 60 kg (vozík 15 kg, kluci 35kg, nějaká bagáž). Vzadu mám pevnou osu 135×10mm a jediný problém byl občasné přetočení háku vozíku na ose kola. Někde jsem na BF vyčetl že pomůže podložka z křídového papíru. Funguje to.

          Loni a předloni jsem tahal croozera za Specialized FSR a neměl jsem nejmenší problém, takže obavy ze zatížení zadní stavby fulla vozíkem pro jedno dítě bych určitě neměl…

          Bohužel už přestávám stíhat výkonostně kopce, vyjet i na Sv. Kopeček je to masakr a roviny mě nebaví. Takže na konci sezóny půjde vozík do světa a kluci budou muset jezdit po vlastní ose :)

          0 0
          • Johny5 OSHA  

            Pod rychkloupínák není problém, ale pevná osa vzadu toto znemožňuje. :(

            0 0
            • daymaker  

              já mám v tom manuálu i návod, jak to připevnit k pevné ose…

              0 0
              • Lister  

                Chariot jde připojit k pevné ose 142×12mm? To si vůbec nedokážu představit, vždyť tam není k čemu to připojit…

                0 0
                • daymaker  

                  fakt to tam je, ale začíná to větou: „ujištěte se, že závěs eHitch je kompatibilní s pevnou osou vašeho kola…“ :-)

                  0 0
                  • Lister  

                    Tak teoreticky si to dovedu představit, zvláště na podkladě těch fotek od Johnyho níže – asi by stačilo kdyby uprostřed hlavy pevné osy byl závit, do kterého by se našrouboval krátký upínák a tím se upevnil držák vozíku rovnou do osy.

                    0 0
              • Johny5 OSHA  

                Tak jsem hledal a našel toto:

                http://www.mtb-news.de/…owthread.php?…

                Je to na cubikovi…delsi osa. Asi bych si to na Víllu nedal. Raději vezmu HT. :)

                0 0
    • pospam1  

      Ja taham Chariota uz skoro rok za Yetim 575 a nemam zatim problem.

      0 0
    • daymaker  

      tak včera jsem ho vybalil z krabice a zítra to budu montit na kolo, tak Ti dám vědět… :-) mám Ghosta fulla, kámoš to tahá na Stumpjumperu a OK prý…

      0 0
      • madcat  

        Tak to jsem zvědat, určitě dej vědět. Jsem si prohlížel patky kol co tu byly zmíněny, a vypadá to tak, že by se tam většinou i ten masivnější upínák na Chariota nějak vešel, ehm, možná… Bohužel na Canyonu je ta patka taková z tohohle pohledu tak trochu na pytel, je tam prostě málo místa :-I

        0 0
        • daymaker  

          byla u toho osa náboje s rychloupínákem, netuším, zda je delší než osa na kole, aby se tam vlezlo to poutko, ještě jsem to nezkoušel, ale při zkusmo pohledu na zadní kolo na biku nevím, kam bych to poutko nacpal… hned jak se k tomu dostanu, dám echo… dnes je tady kosa a studený vichr, tak s malou radši dnes nee… :-)

          0 0
      • francois  

        Mohl by ses prosim optat kamose, co ma Stumpa a vozi Chariota, jestli ma vzadu pevnou osu a pokud ano, jak vyresil pripojeni? Diky moc f.

        0 0
    • daymaker  

      btw, jak to je s říditky na brusle, když jedu na kolo… máme tu verzi s brzdou, která je pevně napojena na vozík a připadá mi dementní jet na kole s nasazenými říditky…???

      0 0
      • Danikklotz  

        já tak jezdím normálně…:)

        0 0
        • madcat  

          Taky jsem chtěl nějak reagovat, ale přišlo mi to blbý :))

          0 0
        • daymaker  

          OK, no že vzadu na tom vaku jsou takové dvě poutka, tak jsem hned začal špekulovat, že to bude na ty řídítka, že se tam jako pověsí… :-) mno nic, tak s nima

          0 0
          • madcat  

            Co jsem tak pochopil z různých obrázků, tak ty dvě oka jsou na kolo z jogging setu, když zapojuješ na bicykl, aby ho bylo kam dát. Jinak na ježdění s nasazenýma řídítkama (těma z Chariotu, aby bylo jasno) nevidím nic blbýho, proč ne?

            0 0
            • Danikklotz  

              tak to je…na kolo z joging ja tam taková páska se sponou, na to se to zavěsí – ty dvě po stranách to drží stabilní.

              0 0
    • Johny5 OSHA  

      Jo ještě co mě napadá…, když jsem koupil meridu HT, první co jsem se koukal, než jsem koupil vozík, byl náhled do manuálu kola. Tam byl výpis kol (rámů), ke kterým je to možné připojit, bez toho aniž bych přišel o záruku. Někteří výrobci kol toto řeší v jejich návodech na kola. Nevím jak je to dnes, jak kdo řeší záruku. Předpokládám, že běžné kolo musí toto zatížení snést, ale člověk nikdy neví, nakolik je rám v těchto místech rámu u různých modelů „odlehčen“.

      0 0
    • francois  

      Ahoj, taky se pripojuji, pokud nekdo neco vymyslite…Mam Epica se zadni pevnou osou a nejakej ten bazmek na pripojeni chariota by se mi taky hodil, abych mohl kvuli pohodli pouzivat jenom jedno kolo a ne zbytecne udrzovat to druhy jen kvuli vozejku. Jinak v krame potvrdili, ze se zadni stavbou celopera chariot ani jinej vozejk nic neudela. Jen vymyslet pripojeni. Existuje origo dil, kterej se da pripojit na spodni stavbu, ale tomu bych neveril a preci jen…vozime za sebou to nejcenejsi, co mame…Proto prosim, pokud nekdo vite, jak na to nebo mate nekoho se Speslem a chariotem…napis­te…diky f.

      0 0
      • madcat  

        Ten origo díl vyrábí kdo? Přímo Chariot, nebo nějaká druhovýroba? To by mě zajímalo.

        0 0
        • francois  

          Promin, spatne sem se vyjadril…nebylo to od Chariotu, spis universalni uchyceni na spodni cast zadni stavby pro kola, ktery muzou mit problem uchyceni diky patkam…Bylo to ale primo na Chariot včeně oje, kterou chytíš na vozejk samotnej. Objednaval sem to v Peksportu ve Vrsovicich. Cena cca 1500. Me to na kolo neslo, pac sem se bal o urazeni brainu, navic mi to nepripadalo moc festovny…ale to je vec nazoru…

          0 0
          • madcat  

            Aha, možná myslíš tohle?

            0 0
            • madcat  

              Anebo něco takovýhoto – to by možná mohlo být řešení, protože jestli se dívám dobře, tak se to neupevňuje za rychloupínák, ale na spodní trubku zadní stavby..?

              0 0
              • francois  

                jj, to je ono + k tomu byla ta ojnice za 15 kil. Ale jak sem rikal, mam na stavbe brain a bal sem se o nej…Navic pocitove to na osu vypada festovejc, ale proti gustu…

                0 0
    • Danikklotz  

      Ahoj,

      řešil jsem podobné. Tahám vozík Chariot za pevným oceláčem, který má celkem zajímavé patky – viz foto v profilu.Tak jsem poprosil kamose, ten si pujcil ram a ten ocelový bazmek, co se montuje na osu mi lehce zfrezoval v tom miste, kde to bylo větší než patka. Teď tam sedí dokonale, že se ani moc netočí.

      Vzadu mám 135*10mm. Taky jsem si nechal o cca 1 mm zvětšit průměra, bych to mohl v krajním případě dát za Yetiho 575, kde mám 142*12mm. Adaptér jsem na zkoušku dal a sedí. Ale vozík za tím tahat nechci…

      Případným zájemcům zašlu foto nebo večer nefotím detail…

      D.

      0 0
      • madcat  

        Klidně to dej sem jestli budeš tak hodnej, možná by to zajímalo víc lidí. Dík.

        0 0
        • Danikklotz  

          Tak vkladam…materialu se odebralo cca 2mm ale ne z celeho obvodu…

          0 0
          • madcat  

            Vidím, že máš ten DT swissí upínák – musels ho nějak upravovat, nebo délka stačila?

            0 0
    • Risanek  

      Me pomohlo u croozeru provrtání otvoru na RU na rozměr pevné osy z 10mm na 12mm a poté trochu zbrousit kraj toho bazmeku, aby to sedlo k patkám. Mám maxle, 135×12mm

      0 0
      • francois  

        Mam taky DT Swiss 12mm, takze jenom doufat, ze je dost dlouha. Budu za blba, ale „RU“ je nejakej soustruh ci co…?

        Davals pod to nejakou gumu, aby sis neodrel patku?

        0 0
        • Danikklotz  

          předpokladam, že RU je standardní zkratka pro rychloupínák :)

          0 0
        • francois  

          Hm, tak 12mm pevna osa je navic zalezla do patky,zrejme pro vetsi tuhost.. nekdo napad? viz foto.

          0 0
          • Danikklotz  

            jiný kolo? :)toto je docela blbý…

            0 0
          • Johny5 OSHA  

            Už jsem to tu dával tak podruhé ;)

            Je to tam řešeno novým šroubem který je delsí a má jiné zakončení. Asi by to pro někoho se soustruhem nebyl velkej problém…

            0 0
            • francois  

              Paráda, to vypadá na řešení.Koupit pevnou osu, kde je na konci misto upínáku imbus http://www.syntace.com/index.cfm… …zde vykroutit závit pro další šroub /opět s imbusem/, pod kterým bude uchycen bazmek z chariotu. Jediný v čem vidím problem…jak utahnout nebo povolit osu samotnou, kdyz sem se zbavil imbusu na jejím konci…

              0 0
              • Lister  

                Takhle nějak jsem to psal už nahoře, ale uvažoval jsme krátký upínák. Povolení samotné osy: prasácké řešení – vybrousit drážku a vzít to megašroubovákem :-)

                Možnost 2 – hlavu zvnějšku zbrousit na 6hran.

                0 0
                • Lister  

                  PS: samozřejmě by se nemusela brousit celá, stačí jen dvě protilehlé plochy jak to je třeba na matkách zajišťujících konusy náboje.

                  0 0
                • francois  

                  jj, varianta č. 2 je asi lepsi mozne reseni…jen tak uvazuju, ze se vyplati nechat si to udelat komplet u nejakyho sikuly se soustruhem…nez koupit spravnou osu a experimentovat…

                  0 0
                  • Lister  

                    Podle mě jediná možnost, protože ta hlava bude IMHO vždy schovaná v patce rámu – to na obrázku asi nebude originál, ale taky to bude vytočené.

                    0 0
    • kemo  

      Zrovna řeším totéž a přemýšlel jsem, že založím vlákno – předběhl jsi mě:)

      Nemáte někdo zkušenost s připojením RB IQ, jestli to pasuje?

      0 0
      • hugok  

        Na IQ jde přípoj nasadit naprosto v pohodě, jen má tendenci dřít do laku na konci dolního sváru /aspoň teda mně :-/

        0 0
        • kemo  

          Šrábance na laku příliš neřeším – kolo mám od ježdění, ne leštění :) Díky

          0 0
    • Risanek  

      Je to sice trochu OT, ale jaký je váš názor na zátěž ložisek při tomto zapojení k patce? Vím že někdo výše psal že mu v krámě řekli že vpohodě, v manuálu k ROSE mám zase psané, že ložiska nejsou na tento typ zátěže stavěné… JIstě, dají se vyměnit když se vymelou, ale co celkové zatížení zadní stavby?

      0 0
      • Danikklotz  

        No upřímně…mám ještě částečně karbonovou zadní stavbu a nechtěl jsem fulla riskovat a ty terény na kterých s vozíkem jezdím jsou v pohodě na 29" celopevňáka…

        takže zatím spokojenost :)

        0 0
        • Risanek  

          To asi ano, ale v případě že během dovolené třeba dva dny jezdíš s vozejkem a jeden den si vyrazíš sám, tak už je to nato, tahat dvě kola. Navíc to se ten vozík pěkně prodraží, kupovat kvůli něj další bajk:-). Ale jinak mám týž pocit, že to pro tu zadní stavbu nebude asi úplně vpohodě.

          0 0
          • daymaker  

            já hodlám jezdit s malou teda jenom roviny a lehké terénky, takže si myslím, že by to nemělo být nic extra… vem si dardy, co to snese, když blbneš v lese, nebo s tím někde dropneš…

            0 0
          • Danikklotz  

            ja to mam vyresene. Fulla mam Mko – byl jsem na pomezi M-L, takze jsem vzal Mko a jezdim 90 predstavec zahnutyho Thomsona.

            Ocelace na tahani mam taky Mko + zahnuty thomson a fulla jezdi manzelka s rovou sedlovkou.

            Pokud chci dat na dovolene teren a manzelka me pusti, tak si prohodime kola, nahodime jine sedlovky (bohuzel mam 2 prumery, takze 4 sedlovky :))

            Takze takovy docela slusny kompromis :)

            0 0
            • Risanek  

              :-). Dobrej návod jak vybírat manželku:-). Pokud bude nějaká další, tak to tak udělám:-D

              0 0
            • Mamut  

              Pri 4 sedlovkach by som uz fakt vazne venoval dost usilia zohnat si vhodnu redukciu a mat iba 2 sedlovky.

              0 0
              • MlokCZ  

                To záleží jak jim vychází nastavení sedla a jak moc přesně to potřebují mít nastavené.

                Pokud každý z nich potřebuje na těch kolech jiné nastavení sedla (předozadní posun, sklon), tak jediné rychlé řešení jsou ty 4 sedlovky + 4 sedla nahozená a nastavená.

                Pokud to vychází na obou kolech stejně nebo nepotřebují přesnější nastavení sedla, tak redukce + 2 sedlovky + 2 sedla stačí a nemusí toho tahat tolik.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já mám třeba na fullu i celopevňáku stejnou sedlovku, na každém ale výrazně jinak nastavené sedlo (o něco jinak předozadně a výrazně jinak sklon sedla).

                  0 0
                  • Mamut  

                    Ale ty si nastavovaci maniak. V ich pripade ta nahoda, ze su tiez maniaci a predsa im nevadi si swapnut biky mi pride tak nepravdepodobna, ze skor asi budu typmi, ktori to az tak neriesia. Mylit sa samozrejme mozem, ale kvalitne sedlo stoji take prachy, ze pri obcasnej vymene by som asi radsej prezil posed par mm mimo ideal.

                    0 0
    • daymaker  

      Tak na meho Ghosta AMR jde ten bazmek nasadit v pohode a to na osu RM5. Je dostatecne dlouha. Jizda v poho,uvidime po delsi zatezi.

      0 0
    • francois  

      Vytoceno… nize par fotek pevny osy prizpusobeny na atypickou patku Spesla pro potreby připojeni vozejku… Vypada to dobre, ted uz to jen vyzkouset…

      0 0
      • tom-ik1  

        už s tím tedy máš nějakou zkušenost? kde se to dá sehnat?

        0 0
      • MlokCZ  

        Super. Po vyzkoušení by se toho mohl někdo ujmout a nechat vyrobit více kousků. Zájem by tu určitě byl a při více kusech by to mohlo být i rozumné cenově pro obě strany (tedy i kdo by to dělal by na tom něco mohl mít).

        Já bych o jednu osu zájem určitě měl.

        0 0
      • francois  

        Hoj, odzkouseno, vse funguje jak ma… Do vyroby dalsich se poustet nechci, byla nahoda, ze sem natrefil na sikovnyho vyslouzilyho soustruznika a nevim, jak bych ho premlouval k dalsim kusum… Pokud se ale najde vicero lidi…zkusim to :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak šup, šup, hlaste se další :-)

          Vysloužilý soustružník – třeba si rád něco přivydělá a už je to vyzkoušené…

          0 0
        • francois  

          Počkáme ještě na jednoho ať to jich máme 5. Potom podniknu patřičné kroky… Jen upozorním, jedná se o díl na Epica s pevnou osou 142+ . Máte všichni skutečně zájem přesně o tento „model“. Nerad bych pak doma skladoval zbytečný železa.

          0 0
          • MlokCZ  

            Díky, že to budeš řešit.

            Já tedy potřebuji pro X-12 142mm standardní, ne 142+. Bude to chtít ještě ověřit, ale nejsou ty osy zcela totožné?

            U té 142+ by měl být pouze jinak posunuté části náboje, což by nemělo souviset se samotnou osou. U osy předpokládám bude rozhodovat pouze obě koncové uchycení (ty budou stejné) a její délka (ta je také stejná).

            Případně pokud bude potřeba, tak můžu v době realizace zaslat svojí osu pro ověření, že jsou stejné.

            A cituji co jsem rychle dohledal k rozdílům:

            142+ is a Specialized only thing. Specialized 142+ frames can use a normal 142×12 hub.

            142 hub = Any 142mm frame (including 142+)

            142+ hub = Specialized 142mm only

            A k tomu odkaz na přímé srovnání od Spešlu

            http://service.specialized.com/…ty-Guide.pdf

            Z toho obrázku to taky vypadá, že rozdíl se týká pouze náboje a osy vůbec.

            0 0
          • tom-ik1  

            moje 2 jsou na epica…

            0 0
          • tom-ik1  

            zkusím vytáhnout tohle vlákno – ať se najde konečně ten pátý, případně jestli by nám to nemohl udělat MR. Pavka (po konstrukci RWS by tohle určitě zvládl:)

            0 0
          • MlokCZ  

            Vytáhnu vláknu. Už to pro mě začíná být čím dál více aktuální a potřeboval bych to vyřešit, dokud je ještě aspoň trochu času (mám na to tak 3 měsíce).

            Už je nás tu více, tak poprosím, zda by se někdo neujal realizace.

            Není vůbec nutné, aby to bylo superlevné, práci náležitě ocením.

            0 0
            • MlokCZ  

              Já budu mít totiž problém i na celopevňáku, kde mám kolem rychloupínáku děsně málo místa a i originál úchyt tam rovnou nepůjde. Snad po nějakém zbroušení nebo dát nějaké podložky aby byl úchyt dále od rámu (tam už je více místa). Otázkou je, jestli dále od rámu to bude ještě dostatečně bezpečné.

              0 0
      • MlokCZ  

        Pokud by nešla výroba dalších kusů, tak prosím dotaz.

        Z jakého materiálu jsi to nechal dělat. A je ta osa plná nebo dutá? Předpokládám, že originál osa je dutá, pro jednodušší výrobu při použití jiného materiálu než originál osa, tak ji máš plnou?

        0 0
      • liborvaka  

        Zdravím Vás, řeším ten samý problém, který jste řešil. Mám Spešla, s dutou osou 142+ a potřebuji za to připojit cruizer. Pochopil jsem z celého vlákna, že daný problém máte vyřešený. Nikde na Vás není kontakt, můžete mě kontaktovat, Předem díky.

        0 0
    • goood  

      Neco noveho?

      0 0
      • drb  

        Sehnal jsem soustruznika, ktery ochoten se tomu venovat. Mate-li zajem, tuknete mi do mailu (tom@drb.cz), dohodneme detaily. Rad bych mu prvni zadani dal behem nasledujiciho tydne (do 22.). Cenu zatim neznam, kde jeho sdeleni by to do tydne dvou mohl mit.

        0 0
        • MlokCZ  

          Já to už nějaký čas řeším, jen to jde trošku pomalu jako to je přes další lidi.

          V tuhle chvíli mám jednu osu vyrobenou, ale ještě nemá závit a to je v řešení (ještě jsem ji neviděl).

          A řešení je stejné jako dával na fotkách francois, tedy tři různé průměry (dvě rozšíření, jedno jako má originál osa a druhé pak mimo rám na ještě větší průměr pro větší dosedací plochu pro úchyt vozejku). Na německém fóru tam měli na fotkách jen jedno rozšíření, což není už nic moc, dosedací plocha úchytu vozejku je pak už dost malá a asi ani nemůže být použit 8čka šroub (já to budu mít s 8čkou šroubem).

          Je dost pravděpodobné, že bych pak mohl nechat udělat dalších několik kusů, program na to už má napsaný. Jde jen o to jak bude dostupný vhodný materiál.

          Cenu za více kusů také zatím nevím.

          Tím nechci nabádat, abys Tvojí iniciativu zrušil, jen píšu o další možnosti a v jakém je stavu.

          Pro mě je podstatné, že budu mít hlavně tu jednu osu, která už je skoro hotová.

          0 0
          • drb  

            Dik za info; dnes nebo zitra bych to chtel predat do vyroby, takze zadny strach, ze bych rusil usili o porizeni vlastni osy ;-)

            0 0
            • drb  

              Nakonec predano do vyroby az dnes, za tyden by melo byt hotovo. Zajemcum mohu prihrat i nacrtek, ktery jsem pro to pripravil. Dame za to cca 300,– …

              0 0
              • horenak  

                Dobrý den, chci se zeptat zda ste nějak vyřešili výrobu té osy? o víkendu si jedu pro croozera a až teď jsem z hrůzou zjistil že jej vlastně za spešla nepřidělám. děkuji velice

                0 0
                • drb  

                  Ano, vyresili, jiz je rok v uzivani. Shodou okolnosti prave nechavam delat dalsi. Zajemci udelaji nejlepe, kdyz s emi ozvou na mail tom@drb.cz, sem chodim jen sporadicky.

                  0 0
    • Petr L.  

      Obnovuju vlakno, mam vyrobenou osu z nerezove trubky a duraloveho konusu, taham na tom Croozer, ale trochu me stve ze se osa protaci skoro o 90° podle toho jestli jestli jedu do kopce (uchyceni je soubezne se zadni stavbou) nebo z kopce (uchyceni je kolmo k zadni stavbe). Da se tomu pootaceni nejak zamezit nebo to neresit?

      0 0
      • Ruprt2  

        čemu to otáčení vadí?

        0 0
        • Petr L.  

          Osa by se mela dotahovat na predepsany moment (tusim ze se nekde psalo 20Nm),takze pokud je vozik v tahu tak vlastne osa neni spravne dotazena.

          0 0
      • MlokCZ  

        V jaké poloze to máš uchycené když to nasazuješ?

        Základem je, aby hák přišroubovaný k vyrobené ose byl v základní poloze svisle, nesmí být vodorovně.

        Tohle platí obecně, nejen pro tenhle případ uchycení na vyrobenou osu.

        To co popisuješ mi přijde jako standardní problém špatného vodorovného uchycení. Pak to má tendenci se mnohem více otáčet jak popisuješ.

        A kdyby se to více pohybovalo i při uchycení háku svisle, tak bych asi zkusil spíše více dotáhnout osu a méně dotáhnout samotný hák a pojistit locktitem, aby se to nevyšroubovalo. Tedy případný posun přesunout na hák x osa s tím, že osa se otáčet nebude.

        Neustálému otáčení se osy bych se určitě snažil zabránit. To, že nebude dosta dotažené bych viděl jako menší problém. Horší je, že se bude neustále třít dosedací plocha osa x rám a to určitě dobré není.

        Já osu už taky nějaký čas vyrobenou mám, ale zatím neprojeto. Odložili jsme vozík až bude malá sedět.

        0 0
        • Petr L.  

          Při nasazovani mam hak vodorovně. Skusim to uchytit svisle, ale i tak si myslim, ze se to pri tahu/brzdeni bude otacet i kdyz mozna o neco min nez pri vodorovnem uchyceni. Takze asi nakonec nezbude nic jineho, nez udelat hak otacivy vuci ose.

          0 0
      • vysmátej bajker  

        toto řešily i když to je uchyceno pod RU vzpěrou na zadní stavbu.Co to zkusit přichytit na šroub k čepu(obr).Zkus kontaktovat fialu,tam třeba poradí.

        0 0
        • Petr L.  

          Skusim to prichytit k tomu cepu, diky.

          0 0
          • vysmátej bajker  

            radsi jeste foto

            0 0
            • MlokCZ  

              Netušíš prosím kdo vyráběl ten úchyt s fixací proti otáčení na fotce. Nebo tedy kde by se to dalo sehnat rovnou než to řešit jako novou zakázkovou výrobu?

              Na celopevňáku už mám vyrobenou podložku na míru, že mi tam originál úchyt vůbec jde (rovnou se ani nevešel do tvarované patky).

              Už ale není prostor k jeho rotaci, tak 15st. dopředu a 5st. dozadu, více už zase vadí rám.

              Kdyby nedocházel ke kontaktu, tak to neřeším, ať se to klidně lehce někdy otočí. Takhle se mi to ale nelíbí.

              0 0
    • urraco2  

      Nejde mně vlivem tlusté trubky zadní stavby na Cube AMS 125 zasunout stříbrná závlačka do úchytu držícího kulový čep cyklosetu na Chariot CX1. Má někdo podobný problém? Napadlo mě „čepičku“ závlačky trošku zůžit, aby prošla kolem tlusté trubky zadní stavby nebo úchyt vypodložit na osce rychloupínáku směrem do boku a tím oddálit od zadní stavby. Než se do toho ale pustím, tak jestli nemá někdo jiné, lepší řešení…?

      0 0
    • tonik666  

      Tohle by se tu dost lidem mohlo hodit:

      Robert Axle Project začal vyrábět pevné osy 12×142 pro připojení Chariota a dalších typů vozíku. Článek zde na bikerumor

      Stránky Robert Axle Project

      0 0
    • drb  

      Prubezne se na mne obraceji dalsi zajemci, takze jsem tentokrat nechal vyrobit os 5 ks, dve jsou uz udane, kdo by mel dalsi zajem, na mailu tom@drb.cz jsem k dispozici.

      Osa odpovida Specialized osam 12mm (korme Kony byvaji ve vetsine kol), pripojeni pro Chariot, odpovida zhruba fotkam z prispevku „francois 31.05.2012 21:33:37“ http://www.bike-forum.cz/…-kolech.html#…

      Krasne leto!

      Drb

      0 0
      • k12jos  

        Vyuziji vlakna s dotazem, jestli se nekomu nevali doma osa Thule Syntace X-12 pro chariot, kterou jiz nevyuzije? pokud ano rad za uplatu odkoupim (k12jos@gmail.com), jiz sice lze koupit osu Thule X12, ale bohuzel v cene 591, coz mne neprijde uplne adekvatni za jednu osu..

        0 0
      • drb  

        Jen pro poradek: osami se stale zabyvam, par jsem nechal vyrobit do foroty, neni problem nechat vyrobit dle potreby lib. atyp.

        0 0
    • jesperx  

      Nešlo by vyřešit „pouhým“ rozšířením otvoru úchytu na 12 mm?

      0 0
    • Jimm22  

      Snad někdo poradí, potřebuji připojit crooze na pevnou osu 12mm, koukal jsem u výrobce a jsou za 1700,– nebo 2200,– jako tohle mi přijde už fakt hodně. Dělal si to někdo doma na koleni, mohl bych poprosit kamaráda co by to zvládnul v práci, ale netuším jakej výkres mu namalovat :)

      Nebo jestli máte někdo vyrobenou navíc, koupím za rozumné peníze.

      0 0
      • Auditor  

        Já to vyřešil tak že sem si koupil místo pevné osy – redukce před cca 3 lety druhý kolo – trekking (v bazaru, za cenu te redukce osy).

        0 0
        • Jimm22  

          No druhý kolo kde je rychloupínák mám, chci tu redukci spíš když pojedeme na dovolenou a nechci si brát dvě kola, bo jet se svištěm na celopérku zvládnu, ale na HT si trail neužiju :) samozřejmě bez prcka a vozíku

          0 0
          • Auditor  

            Jj, chapu.

            Ja mam na fullu s vozikem problem .. pac si myslim ze to „tahani“ tomu moc nesvedci (cepy a tak). Drzim palce pri shaneni reseni.

            0 0
      • hmm  

        Tak pevné širší osy 12mm jsou za 500–900 tak jsem dal delší a sedne jak ulitá. Původní je krátká a když croozer držák vyhodím tak nejde zas dotáhnout a je dlouhá.

        0 0
      • mrazik62  

        Mám originál Thule asi 1500,–

        Šlo by to vyrobit přesně podle originál pevné osy a místo páčky na dotahování je 17mm šestihran(tím dotahnes osu), dále osa pokračuje asi 5mm ven průměr 13mm (aby šel navléknout držák) a na konci je šroub 8mm (13ka klíč) a je našroubovaný dovnitř té celé osy- tím připevníš ten závěs. Jinak mezi osou a závěsem jsou dvě ozubené podložky, aby se to nepovolovalo. Snad to pro inspiraci pomůže.

        0 0
      • Andrzej  

        diru v „taznem zarizeni“ jsem zvetsil a poridil delsi pevnou osu pod kterou to pasovalo…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.