Chci nahradit stareho Favorita novym kolem - celopero poradte

16 nepřečtených
  • Krt€k

    Prosim o radu pri koupi kola. Poslednich 10 let jsem na kole jel parkarat za rok, ale zase bych se chtel k tomu vratit a jezdit pravidelne jako driv. Bracha si ted koupil nove kolo (Apache BlackHawk) a super svezeni. Odpruzeni je super, ale chtel bych fulla, je mi jasne, ze full je investice min 30K, hodne se mi libi od Apache A1+. Koukal jsem na cyklosklu na youtube a biker ze me nebude, z videa spis nabyvam dojmu, ze pokud nebudu jezdit v takovem „silenem“ terenu tak MTB je nesmysl kupovat a spis crossovy nebo trekovy. Jenze ty zas nejsou odpruzeny :).

    Jen na silnici kolo nechci spis tak 30 % silnice / 70% cyklostezky, polnacky, lesni cesty, ale normalne sjizdne kde odpruzeni jen zprijemni cestu. Trosku se ztracim v terminech jako cross-country a zdvih 100 pak 120, tlumic s ProPedalem nebo LockOutem.

    Zkratka kolo na rekreacni jezdeni v teplakach a normalnich teniskach (snad to jeste znate) :)).

    Takze Full MTB pro jeho univerzalnost, lehky teren 30/70 silnice/stezky, vzhledem k mym rozmerum (190cm, 120 kg) min 21", limit 30–35K.

    Muj favorit: Apache Scalp A1/A1+ (hodi se i pro rekreaci neni to spis pro zavodni kolo pro bikery?).

    0 0
    • scalar  

      Zatím jsi se v nabídce kol ještě nezorientoval, dál čerpej informace. Osciluješ mezi crossem a MTB fullem, to je moc velký rozptyl.

      Jinak tepláky a tenisky jsou ideální na běh, na to kolo ani nepotřebuješ.

      0 0
      • Krt€k  

        Ono se v tom zacatecnikovi blbe orientuje.

        Libi se mi celopero, tim cross odpada.

        Clanky na ruznych cyklo shopech uvadi MTB jako univerzalni vsestrane kolo, zatim co cykloskola jako kolo pro bikera do terenu.

        Chci proste kvalitni kolo, nic z Tesca za par tisic.

        Celopero je zkratka drahy kolo, da se koupit za 12K, ale bude to shit. Ja nevim, jestli koukam ve spravne kategorii.

        Nechci kolo pro bikera, zavodni, ale proste na pohodu.

        Cim vic procitam diskuze, tak se v tom vic ztracim.

        Nevim jestli tohle kolo je to spravny, zda ma vhodny zdvih, geometrii ramu…

        0 0
        • palo7  

          vlez do prvního obchodu s koly a svez se na fullu a následně na HT v tvé cenové relaci a pak trochu uvidíš co chceš. Myslím že je v tom dost rozdíl, který poznáš

          0 0
        • winter78  

          Napozeraj na to že sa ti páči full a cross tým pádom odpadá. Pozeraj skôr na to kde chceš jazdiť – na asfalt ti je full úplne zbytočný a rovnako tak vláčiť crossa len do terénu. 30 000 nie je malý peniaz a bola by škoda aby si ich investoval do biku ktorý ti nesadne. Ja som pred 8 rokmi kúpil MTB a chytilo ma jazdenie po ceste , tak som obul hladké gumy a 8 rokov som jazdil na MTB len cestu…takže tiež som sa netrafil do výberu typu bicykla.

          Podľa mňa by ti sadol skôr klasický hardtail bike, na ktorom sa dá jazdiť normálne v teréne a takisto aj presuny po asfalte zvládne ;-).

          0 0
    • Seky  

      Z tvého dotazu je evidentní, že moc nevíš co chceš. Nejlepší rada co ti mohu dát, je svézt se na co možná největším počtu kol a vybarat si, za tímto účelem jsou dobré hromadné testovačky typu Velo test fest. No a pokud chceš celodpružený krosový kolo tak to není zas tak nesplnitelný sen. Evidentně málo lidí napadne, že horská kola 29" mají stejný průměr kol (ráfků) jako treking, nebo silnička. Z tohoto pohledu je 29" horské kolo nejlepší univerzál, pokud nevíš co chceš. 29" má dostaečně dimenzovaný rám pro jízdu v terénu a dostatečně široký rám, aby prošli široké teréní gumy. Díky stejnému průměru kol není problém nasadit jakékoliv trekingové gumy, či dokonce silniční (v případě dosti úzkého ráfku). Dobrá 29" dělá TREK série GF, případně SUPERIOR. Rozdíl 29" oproti čistokrevnému trekingu bude jen v geometri, s tím ti neporadim, to ti napoví jedině osobní projetí.

      0 0
    • pstasek  

      Zdá se, že opravdu nevíš, co a proč chceš. Ruku na srdce, celoodpružené kolo chceš proto, že se ti „líbí“, ale žádný racionální důvod k tomu nemáš. Horské kolo je prostě určeno na jízdu terénem a jízda po zpevněných cestách je na něm namáhavější, než na kole crossovém, nebo trekovém. Pokud potřebuješ pohodlí, mnohem víc, než odpružení udělá výběr vhodné geometrie. Čili pokud tě bolí záda, nebo za krkem, budeš asi potřebovat vzpřímenější posed. Na pohodlí pomůže třeba i odpružená sedlovka. Pokud opravdu chceš jít do celoodpruženého horského kola, koukej po 29" se zdvihem kolem 100mm a právě možností zamknout tlumič a vidlici. Geometrii opět pro vzpřímenější posed.

      0 0
    • Neunzikger  

      Z Favorita na Fulla to je technologický veleskok. Co si pořídíš příště, když teď chceš rovnou fulla?:-).

      Na to Tvé výletní ježdění postačí HT. Na Tvých 120 kg doporučuji odolnější komponenty: náboje kol na pevné osy – možná celá AM kola. Pneu aspoň šíře 2,2“ – ať Ti nějaké hrbliky utlumí („odpružení řeší“ i pláště Schwalbe big apple http://www.bronecsport.cz/…2–35-b-sk-rt.

      Vidlici vzduchovou pro snadný individuální nastavení http://www.e-cyklo.cz/…tu-2324.html

      pružinovou bys asi musel dát přestavět pro 120 kg, abys ji nehrcal

      nadoraz. Brzdový kotouče průměr větší než základních 160mm. Sedlovka s váhovým limitem nad 120 kg.

      Na 190 cm tělesné výšky delší kliky – aspoň 180mm…

      Těch 35k je dobrý rozpočet pro festovní HT, který Tě uveze, ubrzdí, odpruží, potěší a vydrží.

      0 0
    • t29  

      Proti dvacetiletému Favoritu udělá každé nové kolo stejný dojem jako ten BlackHawk, prostě pojede a bude fungovat, takže si moc nevybereš :) Každopádně jestli po shlédnutí cykloškoly rovnou říkáš, že z tebe biker nebude, tak rovnou říkám, že fulla nepotřebuješ :) Jinak bych ti toho Scalpa A1+ klidně doporučil – za ty peníze dobrá výbava, a krátká geometrie se hodí víc pro rekreaci než pro závodění.

      Hlavní problémy fulla jsou dva – jednak je dražší a složitější na údržbu a servis, jednak existuje několik systémů zadního odpružení, každý má jiné výhody a nevýhody, a není jisté, že se hned napoprvé trefíš a vybereš si ten systém, který ti bude vyhovovat. Jestli máš stanovený cenový strop 35 tisíc, asi se ti nebude chtít koupit full za 40 tisíc, vyzkoušet, prodat ho na inzerát třeba za 25 tisíc, koupit další za 40… a tak to třeba třikrát zopakovat, než zjistíš, že na silnice a polňačky ti opravdu stačí cross ;)

      0 0
    • vasek80  

      To je jako ta reklama na Renaulta … a skutečně to auto potřebujete? Ne, ale chci ho :-)

      Jinak já bych s tvými proporcemi radil asi také 29" HT (jen odpružený předek) s pohodlnýma pláštěma tipu Race King od Continentalu. Na zpevněné lesní a polní stezky to bude paráda.

      Já koupil a vyladil si před dvěmi sezonami kolo za cca 20 000, také jen předek, ale zjistil jsem, že full je pro mě to pravé a to také nejezdím jen krkolomné terény. 80% je pevná zpevněná cesta. Kolo jsem s provarem prodal a koupil fulla a teď jsem víceméně spokojenej. Jen ten rozpočet 35 000 je na hraně. Pokud nutně fulla tak spíš těch 40 000 a koupit nějakého traila, nebo AM, zkrátka zdvih 120 mm případně více. Rám bude bytelnější jak na nějakém 100mm chrtu, kterej by pod tebou nemusel dlouho vydržet. Ono stejně těch 120kg dá zabrat i trailu.

      0 0
    • Joseph de Sax  

      když zkusíš skládačku z bazaru, tak ti to udělá stejnou službu i s nákupním košíkem na říditkách…

      0 0
    • Krt€k  

      Dekuji vsem za reakci.

      Mate pravdu, nevim presne co koupit.

      Prave vzhledem k mym proporcim si rikam, ze horsky kolo je bytelnejsi, jak ram, tak kola, navic to odpruzeni je proste super. Posledni roky jsem na dovoleny vyuzival (pujcoval) crossovy kolo (RockMachine asi za 7K, 10 let stary).

      Neco malo tak na crossovym kole najeto mam.

      Pocitam s nejakym testbikem, ale to uz musim vedet co chci, vybrat nejakou znacku a pak uz nebude problem u nejakeho dealera konkretni kolo projet.

      Trosku mi neni jasny ten zdvih, naopak jsem myslel, ze vetsi zdvih at uz TRAIL nebo AM, ENDURO jsou do tezkeho terenu. Coz neni muj pripad, proto jsem si rikal ze XCckovy Scalp, ktery ma 100/100 je pro me idealni?

      0 0
      • Seky  

        Bez urážky, ale Scalpel pod tebou praskne. To kolo rozhodně není stavěný na 120kg jezdce. Souhlasím, že pohodlí celopéra je super, sám jezdím celopéro a na HT už bych nesednul. Celoodpružený, při tvojí váze bude taky šetrnější ke komponentům a celkově k životnosti kola. Utčitě kola, sedlo a sedlovka budou dostávat míň než na HT. Přidávám se k ostatním že bych spíš šáhnul po něčem odlnějším než po závodní raketě, pár kilo naví tě u toho kola nemůže vytrhnout a rozhodně bude levnější, jednoduší a zdravější ubrat pár kilo na sobě než na kole.

        0 0
      • kaktusjack  

        Z mé čerstvé zkušenosti, blbě se odhaduje, co tě bude bavit. Mám čerstvě MTB HT a v terénu mě to začlo hrozně bavit, občas si říkám, že jsem si měl našetřit na nějaký AM full. Předtím když jsem měl levné krosové, tak mi nepřišlo, že budu s novým kolem jezdit tolik v terénu.

        Tak moje rada, stejně jak tu už zaznělo, vyzkoušet co nejvíc kol. Sžít se ale s tak odlišným kolem docela trvá, tak to chce nějaké delší testovačky nebo hodného kamaráda.

        0 0
    • HROOLI  

      Prosímtě , neprodal bys mi řídítka z toho favorita ??

      Kdyžtak mě můžeš kontaktovat i na vitsramek@seznam.cz

      Díky :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.