Muzu prehraty kotoucovky polejvat vodou abych mohl zas jet nebo se maj spravne nechat vychladnout ?
Jsem ted na chvili v alpach a brzdy dostavaji zabrat, casto pri sjezdu vadnou …
Muzu prehraty kotoucovky polejvat vodou abych mohl zas jet nebo se maj spravne nechat vychladnout ?
Jsem ted na chvili v alpach a brzdy dostavaji zabrat, casto pri sjezdu vadnou …
prijde na to-kolik s sebou vozis kotoucu? :D
Gratuluji! Zasadne pocuravat!
To bych chtěl vidět, kdo by zvládl v letošním počasí to pomočení. Kotouče myslím. Já si udělal rekord – byl jsem až po jedenáctém pivu.
(šest cestou a po pátem vpodvečer jsem si uvědomil, že jsem ještě nebyl)
Vychladnout, brzdit prerusovane a koupit vetsi kotouce pokud s tim mas az takovy problem.
chvíli nebrzdit
Tak máš špatně dimenzovaný kotoučovky.
Tím polejváním to s velkou pravděpodobností zničíš. A hlavně přehřívání je následek né příčina.
trošku mimo ale když u juicy 5 po delšim brzdění změkne uplně páka že se dá domáčknout až na řidítka a skoro to přestane brzdit je to přehřátím nebo vzduchem v brz. soustavě, nebo málo olejem? dík
Ok prestanu to polejvat a budu spis cekat… jasne ze spatne dimenzovany, sem na dovoleny v horach a kupovat novy brzdy nebo kotouce se mi zas nechtelo :)
polievanim nemas kotuc preco znicit, je predsa na to dimenzovany, v terene sa nan dostane vselico vratane vody a predsa sa este nikomu nestalo zeby sa nejak poskodil, obliatim kotuca vodou urcite nic nepokazis
Neblázni… Když kotouč ochladíš nerovnoměrně, tak je velká pravděpodobnost, že ho zkroutíš. Vjetí do brodu po ostrym sjezdu asi taky nebude to nejlepší, co mu můžeš udělat.
No třeba u superstár desek píšou, že na zajetí to máš rozpílit do hrozna a polejt. Sem to udělal, a kotouč žije :) Kámoš to prej dělá s každejma novejma deskama, nebo to pochčije, a na autě taky. Jo.
… souhlas – ať to polívá. Ale musí tam mít namontované takové ty rovnáky (nebo co to je), které to samy rovnají za jízdy.
:-) slusny
už to nehul :-)
na aprila by to bylo vtipny :)
Jojo, taky si říkám, že jsi s tím došel teď v srpnu:)
no tak jestli jsou tohle rovnáky na kotouč tak tam máš ty destičky obráceně, rovnat kotouč přece musíš logicky před vstupem do brzdiče a ne až na výstupu ne ? :-)
Šmamkote tohle je na lamera. Takovou technickou kravinu jsem už dlouho neslyšel.
ty jsi vazne natvrdlej :-))
Promluvím tvou řeší… L-*****-O-L.. (:
mou? 8-|
:)
lol, to myslis vazne?
demence:-D
Polejvej dal, je to na to dimenzovane…, nejlepsi je polejvat uz za jizdy pri brzdeni (musis byt ale high level biker)
to stiham polejvat jen sebe :)
to chce hadičku a ještě jeden Camel pro přední kotouč, jen se ho musíš optat jakej ionťák mu nejvíc chutná :-)
Kup si Sainty. To je masakr, konečně jsem zkoušel pořádnou brzdu, ale asi chudák vidle a pláště :-))
Nvm jak sainty já jsem teď zkoušel marty a popravdě to byla první brzda u který mi stačil ve sjezdu jeden prst na páce a v klidu mě zastavila :O)
Tak to mě stačí i na SLX, ale Sainty sou nejvíc. Neskutečný.
me se teda marty nezdaj jako extra silny brzdy :-) ale jednim prstem zastavim i s XTR :-)
Jedním prstem musí člověk zastavit na kterýchkoliv správně seřízených hydraulikách.
ale jo, když se hecneš jak jo. Ono když jsem se na to soustředil, tak jsem zastavil vždy i jedním prstem AJ7 160 kotouče. Takže v laboratorně bych ti dal za pravdu. (a někdy to byla pořádná dřina)
Ale všechny sjezdy jsem dole končil s dvouma prstama na páce. Já jsem se soustředil na kopec a ne na prsty. A ta ruka (hlava) věděla přesně kolik prstů použít.
teď s Elixírama to není pravda.
Jo mám 90kg a jsem velké prase bez techniky :-)
to si jenom myslíš nebo nemáš 100kilo ;o]
zastavíš jen jde o to za jak dlouho :-)
Esi – souhlas teď jsi to vystih asi nejpřesnějc :O)
přesně:),+ jakou sílu musíš na tu páku vyvinout…
Já myslim že se slušnějšíma brzdama se dá zastavit pěkně a plus mínus stejně. Spíš vidim rozdíl v tom, jak dlouho to člověk zvládá. Sjet pořádnej kopec jednou se dá snad s každejma brzdama, sjet ho 10× tak s půlkou brzd bych řek, že budou ruce bolet už dost znatelně.
já myslel, že 100 kilovej člověk musí mít adekvátně silnější prsty :-))
nemusí, ale keď má, tak to dost pomáha 8o)
Kdybych na Saint zatlačilil jako na Avid (ano, jedním prstem v pohodě zastavím), tak jde přední kolo do smyku nebo já přes řidítka
nedávno jsi tu psal, že brždění jedním prstem je fáma.
Já přikyvoval ještě půl hodiny po tom, co jsem to četl.
Ale teď mám Elixir R , sintr a 183 kotouče.
A už kroutím hlavou. :-)
:-)
Chuck Norris nepotřebuje ani jeden prst, pouze se podívá na páku a už stojí…
jenže Chuck nemá ani brzdy, zásadně brzdí vydechováním proti směru jízdy
Chuck nebrzdí a nedýchá
takže je Čak na brzdy, jo? :D
mno ruku na srdce ale u většiny brzd to fáma je každý hydrauliky jsou jiný a první u kterejch sem s tímhle opravdu obstál jsou marty :O)
Já nemám srdce, ale jinak to je i můj názor :-)
1 prstem zabrzdí(zablokuje) člověk, s dobře seřízenou, jakoukoli brzdu, ať mechaniku nebo hydrauliku, už asi před čtyřmi lety jsem se odnaučil používat používat více jak jeden prst, zatím jsem vše ubrzdil, ať se se jednalo o avid BB5, shimano 525, Magury marty, nebo hopy v2, dostat do smyku obě kola nebylo ani s jednou z brzd jedním prstem problém.
P.S. 100kg ale nevážím
Už se to tu rozebíralo mockrát. Tohle je právě blbost. Samozřejmě pro malou rychlost bude stačit i slabá brzda pro postavení na přední.
Jinak si to rád nechám ukázat, jak jedním prstem předvedeš zablokování předního kola (tedy spíše postavení na přední při bránění aby se tak stalo, při správném brždění k zablokování předního na neklouzavém povrchu nedojde) na neklouzavém povrchu s pořádným pláštěm ve větší rychlosti (třeba 50km/h).
Já to tedy nedokázal zatím s žádnou brzdou s kotoučem do 180mm, co jsem delší čas do teď jezdil a že jich bylo už hodně.
Jediná se kterou bych to možná dokázal a možná taky pořád ještě ne jsou současné The One. Tam jsem se ve větší rychlosti ještě zatím neodvážil jedním prstem zabrzdit naprosto nadoraz co tím prstem dokážu, abych si nerozbil ústa.
U všech předchozích jsem na neklouzavém povrchu (tedy test nejlépe na asfaltu a s pořádným pláštěm) maximální sílu na páce jedním prstem při větší rychlosti zkoušel a ustál v pohodě.
Jiná situace by byly dva prsty, tam jsem se na maximální sílu na páce neodvážil ani s některými předchozími.
A samozřejmě pokud je to klouzavý povrch (třeba sypký) nebo nemáš pořádný plášť, tak tě brzdná síla limitovat nebude.
Kua, nikdo tady neřeší, jakým prstem vůbec brzdí, pak tu veďme teprve odbornou diskusi.. je rozdíl brzdit fakáčem (po drsňácku) a zdviženým malíčkem (styl britského gentlemana)…
To je fuk, pro můj příspěvek to platí pro prostředníček i ukazováček. Brzdím ukazováčkem, nějaký čas (dlouhodobě několik měsíců, ne pár minut) jsem brzdil i prostředníčkem.
A ty ostatní, to nestojí ani za vyzkoušení :-)
Myslím si, že většinou není problém v brzdě ale v lidském prvku:) Když vše funguje jak má, tak má člověk trošku pudu sebezáchovy a za normálních okolností takhle razantě nebrzdí. Já si taky myslel, jak mi ty moje véčka brzdí naprd, do té doby, než mi auto nedalo přednost a já se pěkně projel po předním (kontrolovaně, tak na šířku jednoho pruhu, kam odbočovalo to auto), vycházím z toho, že takhle bych normálně nebrzdil, když by mi šlo jen o vyzkoušení brzdy..
V té popisované krizové situaci když to nečekáš a je to v běžném provozu, tak je to většinou mnohem horší, protože nemáš čas abys pohnul s těžištěm (nepředpokládám, že bys na silnici před křižovatkou byl třeba za sedlem). Takže v závislosti na geometrii kola jdeš na snáze/hůře na přední i při poměrně malé brzdné síle.
Když ale buď zkoušíš kolik brzdy dají nebo jedeš něco prudkého delšího v horách, tak jsi v obou případech už předem s těžištěm kde je třeba a můžeš za to vzít mnohem více aniž bys to postavil na přední nebo smykoval předním.
V malé rychlosti jsem kdysi s v-čky dokázal také jak zasmykovat (jednak sypký povrch a ještě okamžitě na max. zmáčknutá brzda – pak se nestačí zvýšit přítlak předního kola a zablokovat to takhle lze i na celkem neklouzavém povrchu – to je ale čistě chyba jezdce), tak postavit kolo mírně na přední (neletěl jsem, na přední to šlo proto, že jsem měl ještě chrtí geometrii + neměl jít čas za sedlo).
A přitom ta v-čka brzdila nic moc.
A v praxi většinou nejde o tu maximální brzdnou sílu (o tu může jít jen v ojedinělých situacích), ale o to, že ta brzda, která to zvládne i to maximum, tak je sakra poznat v dlouhém náročném sjezdu v horách jak se budou cítit prsty na konci sjezdu. A jestli na konci sjezdu budeš ještě třeba jen jedním prstem ostřejšího přibrždění.
Já jsem se všemi předchozími brzdami (XT, J7, K24) zažil nejednu situaci, kdy jsem musel přidat druhý prst. Vše 180mm kotouč, XT jen 160mm. K24 + 200mm už bylo ok.
Tohle s The One + 180mm kotouč už neznám. I v dlouhých náročných sjezdech v horách na konci sjezdu jedním prstem a stále na pohodu s možností jít na brzdu na krev.
Hlavně nezačněte řešit úhel zmačknutí brzdové páky, teplotu a vlhkost vzduchu a podobný kraviny :)
Jinak mam Juicy Ultimate na 160 a naprostá spokojenost… kolika prstama brzdím sem fakt nerešil a ani mě to nenapadlo rešit, až pojedu tak se na to schvalně podívam :)
Podívej se ale v nějakém pořádném sjezdu, tím myslím pro ČR sjezdy typu slušný terén + 800 výškových metrů na 5–6km.
Jo, v takové krizovce stačí i Véčka, aby člověk šel přes řídítka. Odzkoušeno v cca. 20km/h. Docela to pak bolí. :o)
Odcházéíte ovšem od tématu pánové – takže, polévat, ano či ne? Není to v tom vedru škoda vody? Čím polévat, až to poleju, dát to na youtube nebo rovnou na BF? Atd.
Ať jezdí jen v dešti a nemusí to řešit.
Máš stále na 29 ty bb5?
vepredu mam BB5 a 180mm a vzadu magura marta SL na 160mm uplne novy, Sjezd sem jel tak ze sem brzdil durazneji v intervalech (ne prubezne porad) a na stridacku predni / zadni , kdyz mi zacala odchazet brzda BB5 vepredu tak sem jeste chvili dobrzdoval zadni a pak sem si zastavil, polil oba kotouce a brzdy z bidonu – jen to zasycelo a jel sem zas znova dal… takhle behem sjezdu asi 5–6 zastavek
Jinak sem jel dolu z Col de la Bonette ztratil sem behem sjezdu asi 1,4km vysky. Dalsi vikend budou urcite taky zajimavy vylety a vrtalo me hlavou jestli si tim nekurvim brzdy…
kurvíš
protoze je polevam nebou pouzivam :) ?
oboje nejdýl vydrží v krabici :-)
Zkus nejakej Cernej trail kde stratis trebas 1200m behem 5–6 km to je pak teprve zabava panecku… tam uz jaksi nefunguje ono brzdeni prerusovane tam bud brzdis furt a na hrane adheze (mimo klopenky a zatacky ) a nebo si v lepsim pripade v siti v horsim … to ani nechtej vedet :P. Clovek pak pozna ze uvarit 185/165 kotouce nema problem ani 40kg pritelkyne :)… neni kopec jako kopec a take ne vzdy je ciste prevyseni urcujici konstanta. Ostatne nedavno jsem tu daval fotku jak se na takovem trailu daji orezat plaste :)
PS: jen pro nektere vse se dalo brzdit jednim prstem i pri vaze jezdce 100kg tedy o vaze kola, jezdce, batohu, chranicu, integraly atd lehce okolo 125kg
Mám bb7 a kotouče 160/160mm. Musím říct, že naštěstí nemám problém s výkonem a zahříváním. Ale zase fakt prd vážím :-)
Zkus nějaký sjezd, teď jsem byl dva dny s kamarádem v Beskydech, tam je spousta parádních sjezdů a oba jsme na přední kotoučovku nemohli sáhnout kvůli teplotě. On cca 80kg a měl nějaký DH kolo, nevím značku protože to měl na zakázku a jiný, než origo lak se svým logem, kotouče 205mm. Já cca 75kg, kotouče 180mm, brzdy Shimano M575. Nejlépe na tom byla moje přítelkyně, cca 55kg, kolo noname, brzdy V a studený disky, taky jela trochu jinak než my teda :-)
Ty máš asi ruce z azbestu. Já kdybych sáhl na kotouč, tak se o něj spálím i po jednom prudkém několikametrovém brzdění. Ne tak po nějakém delším sjezdu :)
Razítko :-)
prsty nemám z azbestu, na přední kotouč sem sáhl a razítko mám, včerejší fotka :-)
Příště doporučuju sahat na kotouč čelem! :)
ee :-) za to razítko může vlastně tato diskuze, chtěl jsem se přesvědčit jako moc se kotouč po sjezdu může zahřát, už to vím a jsem poučen. Na kotouče nesahat! :-))
Když jsem s kotoučovkama kdysi začínal, tak jsem chtěl taky vědět jak moc se kotouče zahřívají. Po sjezdu jsem ale neměl tak blbé nápady na něj sahat, stačilo mi na něj cáknout trošku vody z láhve, která jen zasyčela a byla pryč.
:D Taky sem zkoušel, když sem měl nové kolo s kotoučema. Všichni mi tvrdili, „na kotouče nesahat“, když sou chladné, tak je zamastím a když sou zahřáté, tak se spálím. Samozřejmě sem to musel vyzkoušet. Kůže na prstech spálená s pěknými kolečky od děr, ale puchýř se mi neudělal.
1*****
tak jsem se dlouho … sry
Až bude mrznout, tak nezapomeň na to, že nemáš olizovat zábradlí :-D
bleeee, to se tu pak objeví fotka se zkrvaveným jazykem, paráda :o))
Tak ho pak upozorníme, že se nemá skákat z okna :-)
to možná prvně to okno … a ne méně než 5té patro …
no šak se smějte. Teď se zabije a budete mít noční můry :-)
a bude nás strašit jako duch s popálenýma prstama, jazykem přilepeným na trubce … už to úplně jasně vidím :o)
tak o tom se teď bude zdát i mě :-D
Po delším sjezdu cítím většinou smrad … a kotouč jenom tak popraskává jak je rozehřátý :-) vypalování mastnoty :-D
Jsi si jistý, že jde ten smrad od kotouče?
:D
Po jak dlouhu máte problém s vadnutím brzd? Mám 160mm Hayes nine a při sjezdech delších sjezdech třeba o 400m výškových v lese, kdy je třeba neustále brzdit nebyl problém.
to téměř nic nevypovídá… Ono je samo o sobě těžký poznat, kdy začnou vadnou prsty a kdy brzda
Tak vadnutí prstů to určitě znám.. v sobotu ve sjezdu o cca 600m výškových po 6h jízdy už jsem solidně prsty cítil – ale to už jsem měl problém řadit levým palcem po tolika změnách mezi malým a středním talířem :-D Ale to, že bych musel na brzdy velkou silou aby se dostaly k hranici smyku kola, to se mi nestalo.
ne, je to kravina :D
a sintrovany desky jsi zkousel? me treba vadly koolstop s hope M4 tak ze byly uplne k nicemu…ted pouzivam goldfreny DS a nemam zadny problem…
tak, tak GOLDFRENUM trvá hodně dlouho, než se uvaří … :o)
Kevlarové Superstar desky se mi zdají být tepelně odolnější ještě víc než Goldfreny. A jako bonus líp brzdí nezahřáté líp.
stačí to pochcat, ať nemusíš čekat…
Bych tě chtěl vidět, kde na to vezmeš materiál. Jedině, jestli se neflákáš.