• Jenda

    Pri posledni projizdce me jeden sutr zacal presvedcovat ze to co jezdim mozna uz neni uplne XC a ze je na case se poohlednout po nejakych chranicich na kolena+holene. Na foru jsem sice neco nasel ale situce na trhu se stale meni. Tedy co byste mi doporucili – jezdim takove to alpske XC takze potrebuju aby se s tim dalo i nejak rozumne chvili slapat, aby sly navlict ani bych sundaval boty, aby nevazily tunu, odolnost nemusi byt zas nejaka super – nepredpokladam nekolik padu za vyjizdku:-) No a samozrejme by nestaly moc – limit bych videl tak do 1000 radeji samozrejme tak 700.

    Preferuju neco z nabidky CRC a nebo nejakyho ceskyho shopu.

    0 0
    • Manas  

      Nevim, zrovnan a tehle vecech neni uplne nejlepsi setrit. Ja vozim uz hodne let FOX Launch Knee/Shin pad a daj se sundat aniz bys daval dolu boty a drzej dobre na noze. I jet se s nima da, ale ne nijak daleko, pac ti je vedro.

      http://www.foxracing.cz/…-shin-guard/

      0 0
    • mr.antik  

      kolena/holeně vcelku na šlapání moc nebudou

      0 0
      • Jenda  

        tak nepredpokladam ze s tim budu jezdit nejak dlouho – spis mi jde o to kdyz vim ze me ceka 300–500 vejskovejch technickyho sjezdu a sem tam je potreba i neco kratsiho vyjet. Nicmene pokud mas nejakej tip na dobry oddeleny chranice tak sem s nim.

        Je teda fakt ze by mi mozna stacily jenom na kolena, ted sem se jebnul do holene (nastesti sutr byl kulatej) a tam neni moc co znicit, nicmene kdybych ho vzal kolenem tak si aspon tejden nezajezdim.

        0 0
        • mr.antik  

          Já právě obyč kolena/holeň mám a z kopce to je asi jedno, ale jak je nějakej techničtější výjezd nebo delší šlapání (nad 5 minut :-), tak mě docela vadí. Proto chci koupit nějaký menší kolena, případně časem dokoupit neopren na holeně, ale to až bude nějaká cesta do Prahe, protože u nás maj kulový.

          Ale rozhodně to nekupuj na eshopu bez zkoušení, cenový rozdíly nejsou zas tak velký a rozhodně ti všechny nesednou

          0 0
          • Jenda  

            problem je ze v blbakove kde ted bydlim jinou sanci nez eshop nemam:-)

            ja si prave rikam ze kdyz stejne jezdim s naslapama tak mozna ty holene nemaj az tak uplne smysl. Zas na druhou stranu vetsina vyjezdu je tu kolem hodiny a vice tak to uz si chranice v klidu sundam.

            0 0
          • Darkson  

            až pojedeš na nákup, nezapomeň vzít kolo:-)

            0 0
    • PjSky  

      hoj,

      taky o tom premyslim, zvlast co mi kamarad ukazal kde si jezdi bezne.. zakladem je se nebat ale to se asi bez prvotnich padu neobejde.

      rozhne koleno, holen.. muze byt, rozhodne loket a co bych ti doporucil lehoucky paterak pod triko. nebo neco jako tohle

      http://www.besportier.com/…otector.html

      Az se clovek otrka ta to stejne shodi, co? :)

      0 0
      • Jenda  

        paterak fakt ne, s tim uz se AM jezdit neda – sundavat dres a kde co vsechno. Spis potrebuju neco na ty kolen kdyz v maly rychlosti nestihnu spravne vystoupit. Rakve ve velky rychlosti s poletem pres riditka se zatim asi diky my sneci rychlosti ve sjezdech nekonaj, navic myslim ze batuzek pobere skoro stejne co lehkej paterak:-)

        0 0
        • mr.antik  

          Můj batůžek axon má celkem pevný záda a uvnitř dokonce tenkou hliníkovou výztuhu.

          Asi by se to dalo i nějak vytunit další vloženim nějaké plastové nebo jiné desky, ale to je asi zbytečný. Lokty asi taky budou dobrý, ale spíš jen proti odření, v pomalé rychlosti to spíš odnese zápěstí

          0 0
        • PjSky  

          no klasicky paterak bych nebral, ale zrovna ta vesta z toho linku vypada v poho.. „provides additional spine protection and superior breathability“.

          Naposled kdyz sem padal pri sjezdu v lese tak sem sel pres riditka do koutoulu.. (clovek predemnou prebrzdil) nastesti do zvysenyho brehu s prsti, ale bejt tam nejakej sutr nebo parez.. radeji nemyslet.

          0 0
          • Jenda  

            jo to jo ale kdyz mas batuzek (jeste s camelem) tak je to podle me adekvatni takovyhlemu pseudopateraku.

            0 0
            • PjSky  

              to je fakt, vzdycky tvrdim ze dokud je tam voda tak je to paterak jak vysitej:

              1. ma pricnou prezku takze nezklouzne
              2. dobre sedi
              3. ma vyztuzena zada (a zaroven je tam kanal na ventilaci)
              4. udajne naplneny vak lze prejet autem a nepraskne – nezkousel sem :)
              0 0
          • mr.antik  

            udělat kotoul přes řidítka v pomalé rychlosti vyžaduje docela slušný akrobatický umění. I když taky se mi to jednou povedlo a dodnes nevim jak :-))

            0 0
            • ZuzicK  

              Tvoje umění přelítnout přes přední v téměř nulové rychlosti jsem doposud nepobrala. Ale vzpomínka na to mě rozesmála, promiň :-DDD

              0 0
            • Jenda  

              no ted kdyz jsem na jednom schodu zapichnul lyrika na doraz jsem tomu kotoulu nebyl dalek :-)

              0 0
            • Medunka  

              do cirkusu :-D

              0 0
      • fousek  

        Ja zas Jendu uplne moc dobre neznam, ale myslim ze to uplnej zacatecnik nejni:-)

        0 0
    • tachmude  

      Kdyby někdo chtěl koupit mám na prodej tyto Dainese.Cena 700kč.

      0 0
    • Jenda  

      takze jsem ve svych uvahach dospel k tomu ze chranice kolena+holen dohromady jsou pro me zbytecny. Je to tezky a na platformach ktery bych si zasekaval do holene stejne nejezdim.

      Takze nova formulace otazky – co za samostatny kolena?

      Mate nekdo zkusenost s temato? http://www.kupkolo.cz/…ng_1966.html

      doplnkova otazka – jak na ostry tocky ve svahu – tocit pres predni neumim a nemam na to moral, je jeste jina moznost?

      0 0
      • krk  

        http://www.sixsixone.com/…661Bike.aspx?… – toto je taková light verze

        http://www.sixsixone.com/…661Bike.aspx?… – tohle naprostá špička, hmota Evo je měkká při šlapání a ztvrdne až při úderu

        a pak klasiky : http://www.sixsixone.com/…661Bike.aspx?…

        0 0
        • Jenda  

          jsem nepochopil – lze je nasadit aniz bych sundaval botu? Delaji na me dojem ze je to vlastne nakolenka ktera je jeste fixla 2 suchacema. Spis bych si predstavoval neco co se nemusi prevlikat pres botu

          0 0
          • krk  

            Je to na gumu + dotáhnutí na sucháče. Myslím, že by se to přes botu dalo.

            0 0
        • mr.antik  

          Zkoušel jsi ty EVO?

          0 0
      • pitos  

        Přes přední sice točit můžeš ale používá se to spíše v těžších technických pasážích a je to pomalé.

        Ono každá situace může vyžadovat něco trošku jiného,záleží na podmínkách.Někdy pomůže si jen dobře najet před zatáčkou a někdy je to třeba vzít přes zadní brzdu.Zadní brzda je v těchto situacích věčinou primární.

        Jinak samostané kolena můžu doporučit 661 tomcat a kompletní od fox co tady nahoře dával manas.

        0 0
        • Jenda  

          no me jde o vylozene utazeny vracecky kde je to s kopce. Mam problem ze jak otocim rodla tak se mi to zacne zavirat a jsem rad ze z kola vubec vystoupim natoz abych tu zatacku projel.

          Ty Tomcaty by byly fajn ale chci neco co se nemusi prevlikat pres botu:-(

          0 0
          • mr.antik  

            tréning rovnováhy, točit se někde na asfaltu. To zavírá je tim, že to málo pevně držíš. No zkus tady nějakou teórii :-)

            http://www.youtube.com/watch…

            0 0
          • pitos  

            Zkus více používat zadní brzdu.

            Ano tomcaty jedině bez boty ale jsou osvědčené, sedí perfektně a dá se s nima i hodně moc ujet(osobně s tím problém nemám)Mají dobrou chranu nejen celého kolena ale kryjou částečně koleno nad i pod ním.

            Z celých jsou výborné ty foxy,tam botu nemusíš sundávat,systém je vyvchytaný a jsou dole nebo na noze za pár vteřin.oproti jiným jsou celkem lehké a takové subtilnější a přitom ochrana dobrá.Jen se občas zachytnou o nohavice kraťas.

            0 0
      • mr.antik  

        přes přední jedině když je to na hranici trialu a fyzikálních možností pro otočení.

        Takže zbývá buď to „normálně“ projet – ale musíš už mít před zatáčkou patřičně zabržděno a nelámat to uprostřed zatáčky. Zpravidla (aspoň u mě to tak platí) – že gumy a kolo snese hodně, ale psychika nějak vyměkne a proto je to dost pomalý.

        A nebo nějakým smykem (zadního kola :-). Zpravidla vypadá efektně, jakoby rychle, ale ve skutečnosti to moc rychlý není. Ideální je asi nějaká kombinace normálního projetí a přitom usměrnění smykem nebo driftem

        0 0
        • Jenda  

          no to bude asi problem, zmasirovanej z bikovejch videi mam pocit ze prece kazda zatacka musi jit projet, pak prijedu do vracecky, sahnu na brzdy, poseru se a slezu:-)

          Bohuzel strach kdyz jezdim sam se prekonava blbe, obzvlast kdyz vim ze na nekterejch cestach nekdo projde tak jednou za den:-(

          0 0
          • pitos  

            To je klasika,hodně lidí si myslí že projetí zatáček,klopek je pohoda a když k tomu dojde tak zjistí že rychlé plynulé projetí je daleko těžší a je třeba se to učit.

            0 0
          • mr.antik  

            Taky mě to moc nejde. Máme taky dost vysoký kozy, ale kolo je to poslední na co bych to sváděl :-))

            0 0
            • Jenda  

              jo kolem to neni:-) hlavne Pitos tady mluvi o rychlym a elegantnim projeti – na to se.. ja mam ambice to aspon projet:-)

              s tema slabejma rukama to muze byt – vetsinou po x hodinach vyslapu se nejak sila ztraci ale stejne mam problem i na rovine jakmile mam rodla cca pres 60 stupnu stoceny aby se mi to nezacalo zavirat. Mozna duslednejs vahu dozadu?

              0 0
              • pitos  

                neboj, také to nemám úplně vychytané,je třeba natom neustále pracovat:)

                Jinak s tou váhou vzadu nevím ale myslím že to zrovna dobrý nápad není.Pomůže také mít vnitřní pedál nahoře(vlastně to je při takové zavřené zatáčce věčinou nutnost).

                0 0
              • mr.antik  

                určitě váhu dozadu, ale když si to tak uvědomuju, tak spíš s tou váhou pracovat – zepředu dozadu. Chce to okoukat z videjí. A hlavně si najít nějou pěknou zatáčku a klidně ji 50× po sobě projet

                0 0
              • goofy  

                No hele utazene tady v Beskydach myslim celkem mame a nez zbesile tocit riditkama hodne pomaha pracovat tezistem a zadni brzdou. Samozrejme pred zatackou si musis dobrzdit klasicky, a pak kolo do ni „zalomit“.. V praxi znamena jakoby polozit kolo pod sebe, a teziste (prdel) tlacit ven. V uplnych vraceckach si je treba pomoct zadni brzdou a pretocit se pres ni. Ono to je vsechno o cviku a pri zkouseni na to clovek prijde ;o) Porovnal bych to trochu s norskym prujezdem zatacky v rally ;o)

                0 0
    • Jenda  

      pridam dalsi co se mi pozdavaj

      bud uplne light varianta http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

      nebo trosku odolnejsi – se mi libi skoro vic

      http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

      mate nekdo zkusenosti?

      0 0
    • Jenda  

      a jeste dalsi tip http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

      nikdo zadny zkusenosti?

      0 0
    • Charlie_R  

      Mrkni sem

      0 0
    • scret  

      kdyby nekdo mel treba zajem, mam na prodej temer novy ( cca 2× jety) 661 – jsou podobny jako Dainese na fotce vys… podrobnejsi fotky poslu… cena: nejak se domluvime…

      0 0
    • mdk  

      Rad by som sa vas popytal ktory uz maju holene..Ako je to s velkostami? Jak sme boli na Malinom brde mal som len pozicane nejake 661 M-ko no a stale mi padali(mohol som ich mat stiahnute na max)..Cize predpokladam ze by som mal volit velkost skor na dlzku noh? Alebo ako to je…dik moc

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.