Chci si koupit tyhle hadičky. Nevíte kdo to prodává. Nebo z čeho jsou vyrobeny. Kus hadice nastřihat umim. Jen nevim jestli schánět gumovou, silikonovou nebo nějakou silonovou.
Chci si koupit tyhle hadičky. Nevíte kdo to prodává. Nebo z čeho jsou vyrobeny. Kus hadice nastřihat umim. Jen nevim jestli schánět gumovou, silikonovou nebo nějakou silonovou.
tuším že to dělá jagwire, tak se po tom mrkni. ale je to dost drahý…
možná by se dala použít hadička z akvaristiky
Asi to stejně ošoupe lak, protože já měl ty chraniče podlepený ještě průhlednou folii.
Kdyz se ti mezi navlek a ram dostane blato, tak ti to stejne lak osoupe. Jedinym resenim je samolepka na ram. Ale spis bych to neresil vubec, bo budes ram setrit a lestit ale on ti stejne jednoho krasneho dne praskne a ty si koupis jiny.
Kdyz ti odletujici sutry poskrabou lak tak to budes stale opravovat? Ja ted ne. Poskrabani od bovdenu vliv na zivotnost kola mit asi rozhodne nebude.
tam kde jezdim se šutry ani bláto nevyskytujou – jsem žiletka
vůbec ho neposlouchej, on to evidentně nechápe :o)
Ale jako ostatní radím nalepit ochranu na rám, tohle bude dřít ten lak stejně......
V jeho případě samolepka postačí a je určitě nejlepší řešení. V mojem popsaném níže byla samolepka také první fáze, ovšem po dvou vyjížďkách byla prodřená a bylo po ní.
Vrci to chce na žiletku, jak už tu bylo zmíněno.
Ale na biku tedy poškrábání v některých případech může mít sakra velký vliv na životnost rámu. Třeba na mojem Cubu AMS 125 jsem tohle už začít řešit musel. Je to jediná problematická věc toho kola, která se mi na něm nelíbí a to vedení bowdenů mezi horní rámovou trubkou a zadní stavbou. Možná by bylo lepší to vedení spodem rámu, co mají na webu (i když tam možná byl problém pod středem), v každém případě prodáváná kola to už měla všechna jako to moje v profilu. Ono lepší vedení asi vymyslet nešlo u téhle zadní stavby.
Brzdová hadička je hodně měkká, tam problém není. Řadící bowdeny jsou také v rámci řadících bowdenů použity měkké, ale stejně během 1000km než jsem to začal řešit už se stihlo do zadní vzpěry zadní stavby neustálým tlakem a třením při pružení milimetrová díra. Tohle nepořešit, tak ten bowden časem tu vzpěru prostě přeřízne a to klidně za 1–2 sezony. Takže vliv na životnost v tomto případě je zcela zásadní. Zatím jsem hodil jak ochranu na bowden (který se taky začínal odírat), tak jsem dal zatím v tom kritickém místě přes rám kousek tvrdého plastu a přelepil páskou, takže likvidovat se bude zatím ten plast. Časem to musím pořešit nějak elegantněji, funčkně je to ale už ok.
Nechci se mylit, ale neni tohle spis ochrana toho BOWDENU nez ramu? Aspon jagwire bowdeny jsou samy kryty ponekud mekkym (v krizeni brzdovych se mi rychle zacaly otiranim nicit navzajem) plastem. Takze radeji nalep samolepku na ram v miste styku. Plati totiz zasada, ze pohybovat by se nemela ochrana, ale to pred cim chranis. Logicky: kdyz se ti ta gumova manzeta zaprasi, bude to fungovat jako brousek at ji tam mas nebo ne.
Aha, ted mi doslo, ze i zasada uvedena kurzivou ma nejmene jednu vyjimku :-) Ale to uz ani neni o bikovani…
Je tu někdo kdo to na bowdenu nebo hadici má. Já měl za to, že je to na něm pohyblivě – kdyš se bovden pohybuje nahoru – dolu tak se to otáčí, když dopředu – dozadu tak to po něm klouže. Ne že je to jen kus jiné hadice, která se šoupe o rám.
jediné co ti doporučím a co je „osvědčené“ je průhledná samolepka na místo styku bovdenu s rámem. Používají to i velmi drahé kola. Jakákoliv hadička či cokoliv čím omotáš stávající bovden nezabrání šoupání – možná ba naopak.