• martin110

    Ahoj, řeším dlouhodobý problém se sadou Sram X01, Eagle 1×12 (11/52). Od začátku je problém s řazením nižších převodů uprostřed kazety. Pokud jednu na cca prostřední pastorek, odřadím dolů na těžší převod, k přehození téměř nedojde. Přehazovačka je velmi jemně odladěna, maximálně odlehčím záběr při řazení a stejně nic. Jediné, kdy řazení „funguje“ je s absolutně umytým řetězem a to prvních 10 km. Po cca 50 km se již v mnoha případech musí skočit o dvě kolečka níže a o jeden stupeň vrátit. Tento problém přetrvává i s novou elektronickou přehazovačkou Sram GX AXS. Syšel jsem o jakési výrobní vadě kazety (celé série), ale nic jsem nenašel.

    Měl by někdo, prosím, info co dále, zda může být skutečně problém s kazetou, případně řešil to samé? Díky

    0 0
    • Jáchym 1  

      Patka srovnaná?

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      SRAM PG-830 kazeta, 8sp. Skladem 2 ks

      savings SRAM PG-830 kazeta, 8sp.

      446 Kč savings MOC 639 Kč

      SRAM PG-850 kazeta, 8kolečko Skladem 1 kus

      savings SRAM PG-850 kazeta, 8kolečko

      od 579 Kč savings MOC 869 Kč

    • kubad  

      začal bych srovnáním, patky, kontrolou instalace, nehledal bych problémy v kazetě

      0 0
      • adam1  

        Přesně tak ,srovnání patky ,bovden/lanko

        0 0
        • Kouba_2005  

          Tento problém přetrvává i s novou elektronickou přehazovačkou Sram GX AXS

          Bovden a lanko bych v tomto případě vyloučil :-) Patka, odklon hazky, délka řetězu.

          3 0
    • Doyle  

      Kazeta je snad 10/52, ne jak máš uvedeno 11/52? Nebo 11/50? Základ srovnat patku. V kazetě bych to nehledal.

      0 0
    • kocers  

      Viděl bych to na špatnou vzdálenost kladky od kazety a délku řetězu. Po složení kola se mi to chovalo přesně jak popisuješ, po správném nastavení a zkrácení řetězu problém zmizel.

      2 0
    • chylly  

      Zkontroluj si délku řetězu, stejný problém jsem měl na AXS (u road tedy) také, řetěz byl zbytečně dlouhý, stačilo zkrátit o článek a řazení hned super po celém rozsahu kazety (u Shimana jsem zažil řetězy, které byly mimo třeba i o dva články a furt řadilo cajk, asi je na to SRAM citlivější). Pokud je délka řetězu ok, tak asi patka/ramínko jak píšou výše.

      0 0
    • krabica  

      Jak ti radí výše, zkontrolovat patku a délku řetězu.

      0 0
    • martin110  

      Předně díky všem za rady. Patku jsem nenechával kontrolovat. Vycházím z toho, že kolo nebylo nikdy lehnuté a na ostatních převodech (mimo prostředních) se chová normálně. Byť je pravda, že problém je od začátku, tedy by mohla být patka ohnuta z výroby. Kazeta je opravdu 10/52 má chyba.

      Bowdenem a lankem chyba určitě nebude, tu samou chybu přehazování vykazuje i na bezdrátu.

      Zkusím tedy nechat změřit patku a zkrátit řetěz, zda se něco nevyřeší.Vzdálenost přehazovačky od kazety je určitě správná. Pro bezdrát je v balení měrka pro přesné nastavení.

      Dám pak vědět.

      0 0
      • Lachtis  

        Po prechodu na tu d.bilni 10–52z kazetu a axs jsem resil podobne, sice razeni chodilo vyborne, ale skok 42–52 se mi nedarilo uplne idealne nastavit vzdalenost kladky.

        Delku retezu jsem mel nastavenou podle navodu sram. Vzdalenost kladky podle sram toolu.

        Pak jsem retez zkratil, tedy v rozporu s navodem a uz to bylo cajk.

        Samozrejme ty muzes mit hlou patku, takze primarne se zamer na ni. Ale pak je skutecne na miste zkontrolovat tu delku retezu.

        0 0
        • krabica  

          Jj, taky jsem musel dát kratší řetěz než bylo doporučeno, pak vše OK.

          1 0
    • JakeF  

      Pomáhá vyměnit celej 12sp Sram za 11sp, kterej řadí o třídu líp a navíc se dá sehnat za krásný peníze…

      4 0
      • osobne  

        A není širší?

        1 0
        • petyn  

          JakeF myslel vyměnit komplet řazení :)

          1 0
          • Breakpain  

            Tak vse z 12×1 → 11×1.

            Ac se mi libi 50z, asi nato hodim bobek a pujdu zpet na 11ku, kvuli vydrzi, ktera je v mem podani silene mala.

            0 0
            • Lachtis  

              Jen ze zvedavosti, kolik Ti vydrzi cca km? A jaka kazeta? Dik.

              0 0
              • Breakpain  

                1,5–2 tis km GX

                řetěz GX / X01 – je jedno co … cca 300 km jak nechám dýl, už lze vyhodit i kazetu

                zkoušel jsem to i přetáhnou, to šlo cca na 700 km, ale pak už mi ze všeho padal řetěz, nový se neujal a v háji byl celý pohon, komplet na výměnu

                Ale já to nemám na „cyklistiku“. kde zatěžuješ všechny převody… (představ si to jako downhill bez lanovky)

                • nejlehčí převod na vyjetí kopce, 1 až 3 převody na sjezd
                • cca 100 kg v chráničích
                • náhrada DH kola mimo BP sezónu = bahno, sníh a atp.

                Takže mně by klidně stačilo mít 3× 1, možná i 2×1 a klidně přehazovat rukou na nejlehčí. Budu koumat, jestli tam nenarvat nějakou ještě nižší řadu, páč do peněz to leze hodně. Takže přechod 11× 1 je hlavně kvůli nižší ceně, ale nebudu lhát, 50z mi na šlapání kopců vyhovoval. 42 je peklo na kolena, bo to moc neutočím.

                0 0
                • wilda81  

                  Co microShift Advent X? 11–48 za pár korun.

                  1 0
                • Lachtis  

                  To se ti pak nedivim…

                  Co tam hodit 1×10 deore? Ja to mam na fatbiku a pecicka. Kazeta stoji do litru a hlavne spodni pastorky muzes vymenit. Kmc retez, ktery ma rado stoji s rychllspojkou kolem 380 kc no a hazka m5120 koukam kolem 800,– a razeni deore je kolem 600 kc…

                  Ja to takhle vozim na fatbiku uz skoro rok a vubec to neni spatna kombinace a to se potkava hodne s vodou a bordelem.

                  Kdybys tam hodil prevodnik 34, tak s 11–46 se da vyjet kopec a dolu to taky pojede.

                  0 0
                  • xtonda  

                    1×11 Deore není o moc dražší a je tam 11–51, tě5 zubů navíc už je docela poznat.

                    0 0
                  • Breakpain  

                    Já bych potřeboval měnit ten největší :-) ..jo, taky nad tím uvažuju. Musím si sednout ke stolu, tužka papír a mrknu se na varianty ;-).

                    Jinak převodník mám 30z a s odřenou prdelí to jde, 34 je unreal – DH casing gumy (super soft směs) , 100 kg, kolo má 18kg ;-). Zkoušel jsem se trápit na 32z, ale bolela mě jen kolena, jak se to přetěžovalo.

                    0 0
                  • novas752  

                    Na tyhle kola to není moc použitelný převod. Málokdo má těžší než 32/50(51,52) na 27,5" kole nebo 30 na 29" kole.

                    0 0
                • krabica  

                  300km je hodně velká bída, odchází ti velký hliníkový pastorek, nebo ty malé?

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Velky

                    0 0
                    • krabica  

                      Tak to je jasné, potřebuješ najít kazetu s velkým ocelovým pastorkem, s čímkoliv hliníkovým si nepomůžeš, stejně ti to nevydrží. Nebo budeš muset změnit zvyky, řadit většinou o stupeň menší ocelový a velký jen v nouzi…

                      0 0
                    • adam320  

                      Porid SX kazetu, ta je nesmrtelna a pokud ma tvy kolo 18kg tak tech par dkg uz te nezabije. Navic spodnich tusim sest pastorku se da menit

                      0 0
                      • Breakpain  

                        Mrknu se, diky za typ.

                        Ne, vaha me nezabije, na tu nehraju, jinak by to enduro melo tak o 2kg mene :).

                        0 0
                • 01carbon  

                  zjistoval jsem to pro xx 10s pohon ale tam se mi to nepivedlo najit- na nekterych kazetach sram jde nejvetsi pastorek opatrne axialne vypacit a nahradit jinym od 3. vyrobce

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.