čím to, že daleko více lidí trénuje?

45 nepřečtených
  • jiriga

    jsEm si opět po roce sjel KPZ na Šumavě. po nějakém troChu systematictěším tréninku jsem zajel o 16 min rychlejší čas jak loni.tak jsme si říkal, že byCh mohl být kolem 150mista :-) houbelec, skončil jsme nad 200..přitom loni bych se stejným časem byl kolem 160 a předloni o nějakých dalších 30 min lépe. letos jsem se posunul jen asi o 50 míst. vypadá , že lidi mají více času, peněz a motivace? možná ještě tak dva roky tréninku a posunu se na 150 místo :-)

    0 0
    • Rychlej turista  

      Spočítej si v %, o kolik jsi vloni zaostal za vítězem a pak to porovnej s letoškem. Ostatní srovnání je víceméně o ničem.

      0 0
    • JFtryall  

      Lidi maji vic motivace urcite. Dneska mas dobre popsanou metodiku, jak se celkem kvalitne posunout dal a uz to je jen na tobe, kolik tomu obetujes. Neni to jen o penezich a casu na kolo. Kdyz se soustredis na kvalitu, tak zvladnes i s malym najezdem velky posun v parametrech. Minimalne na bikach a trasach kolem 50km to plati.

      0 0
      • Jirka24x  

        Né že bych to chtel zkoušet ale docea by me zajimalo jak takova treninkova metodika vypada

        0 0
        • Lister  

          No nebude to o objemech ale o bolesti a pravidelnosti. Na krátké tratě a jednorázové závody nic vic nepotřebuješ.

          0 0
        • JFtryall  

          Zjednodusene receno jezdis jen intervaly a zavody. :-) coz je sice hodne tezky na psychiku, ale svoje parametry posunes mnohem lepe nez kdyz porad opakujes nejakou zakladni vytrvalost s tempama v diesel modu. Timhle zpusobem se dostanes rychleji do formy a dokazes jet s lidma, kteri maji mnohem vyssi najezd, ale zanedbavaji pripravu v intenzitach. Problem je, ze vetsinou takhle natrenujes na zavody max do 2h a pak se clovek vypina. V praxi takovy trenink ma taky cca 1–2h a jedes rozjeti pak sadu intervalu podle potreby a zase kompenzaci domu, dobry je i zaradit trenink ciste techniky( vyjezdy, sjezdy, flow v trailu). Obcas si vlozis kompenzacni vylet, aby to hlava pobirala a tak porad dokola. :-)

          0 0
          • jonti  

            Tohle funguje nejlip u lidi, co uz maji odjezdene nejake roky treninku a ted nemaji nemaji kvuli detem a praci moc casu. U nekoho, kdo nema moc aerobni zaklad to az takova vyhra byt nemusi. Praktikuji to letos poslednich par mesicu, na prvni padesatku na KPZ to staci, ale ke konci to uz vytrvalostne moc nedavam.

            0 0
            • JFtryall  

              Spis jde o to, ze lidi co nemaji aerobni zaklad, tak proste nevi jak trenovat a jak poslouchat svoje telo protoze nemaji ty zkusenosti, ktere naberes dlouhodobym treninkem na kole. Ono stejne v pripade dlouhych treninku je spousta casu, kdy to clovek proflaka- neslape nebo slape malym vykonem= neefektivni priprava. Vyjet na 5h a drzet 4:59 vytrvalost neni zadna legrace a spoustu lidi tohle fakt neda hlavou ani telem. Optimalnejsi je trenink zkratit a maximalizovat kvalitu- to ale neznamena, ze budu jezdit porad VO2Max intervaly, ale i treba 40 min tempa, 4×10 ftp a spol. A kdyz se zlepsujes v intenzitach kolem ftp nebo lehce pod, tak samozrejme posunujes i zakladni vytrvalostni pasmo, ktere je ale v KPZ a spol naprosto k nicemu. :-) Na padesatkach musis co nejlepe zajet prvni kopec, dostat se do sve skupiny, tam se jede vrchol tempa a pak co nejlepe zajet posledni dva kopce- aby clovek byl porad schopen to jet kolem ftp idealne.

              0 0
              • jiriga  

                já si myslím, že pokud se trošku chce člověk zlepšit a chuť se tónů trochu věnovat, tak to zase takový problém není. ostatne 5 hodinové jízdy bych nerekl, ze se zacniu najizdet po několika měsících na jízdní zdv.dle mého u průměrných hobiku či si třeba zájezdů zavódy na 30–70 km.ale jakmile má člověk už „v sobe“ nějaký léta ježdění, tak třeba jako zhústní přípravy, proč ne.

                0 0
          • jiriga  

            s tím souhlas .nicméně tak od konce února se snažím připravovat od základu. to znamená zdv, kompenzace a pak postupně intervaly.vše až poté co jsme si absolvoval výkonností test , abych si stanovil jednotlivé tepove zóny a nechal si napsát tréninkový program. progres tu je, byť také mnoho tréninkových výpadku takzez;-) ale je to pravda, dnes je spousta možností, podle kterých se člověk může začít cílevědomě připravovat , i když samozřejmě čas je alfa a omega vseho, kor když má rodinu a práci :-) naštěstí i cestu mohu využít pro trénink, pac to je cca 20 km jedna cesta a prakticky jen po stezkách.

            0 0
            • jonti  

              V podstate zaklad je to brat tak, ze ZDV vynechat muzes, ale intenzity nesmis vynechat, jinak se jen vozis.

              0 0
          • volyn  

            kde se da k hobby treninkove metodice prijit, je nejaka literatura nebo web ,ktery poradi? Ja vubec netrenuju a jen se vozim , od brezna jezdim na doraz kopce. Celkove to nema zadny system a stejne jsem se zlepsil o parnik po prvni takove zime. Rad bych mozna zkusil neco , co ma smysl. Ale musi to byt pro hobby jezdce 5000–6000km najezd max, vic nedam casove. Na zavody seru,na ty necilim. jezdim hlavne s partickou kamaradu, co jezdi delsi dobu a priblizuji se jim a chtel bych jeste vic

            0 0
            • JFtryall  

              Watty+ metodika je docela dobre popsana vcetne zon. :-) nejrychlejsi cesta k progresu v kopcich i jinde. A intervaly muzes hoblovat, co uregenerujes.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • robb  

              Já čerpám z British cycling https://www.britishcycling.org.uk/…aining-plans

              Z českých Ondřej Vojtěchovský

              0 0
              • jiriga  

                s Ondoru souhlas a i temi britskymi strankami ci fory. tam je informaci hafo. u Ondry jsme absolvoval ten prvotni test a jezdim podel trenink planu:-) jeste pry tak 2/3 roky a bude to k necemu vypadat:-)

                0 0
    • jonti  

      To co pises muze byt jen tim, kolik se ktery rok kona zavodu a kolik lidi prijede, stoupa pozvolneji, nez o 50 lidi.

      0 0
    • puka  

      Šel jsem kolem televize a na ČT říkali, že je čím dál víc a víc cyklistů. Někde v Krušných horách se zvedla náštěvnost až o pár tisíc.

      0 0
    • Cryzyy  

      Loni se jelo trošku na blátě, nevím jak to vypadalo letos. Kpz mi prijde jako dost divnej fenomen, na který se hodně lidí specializuje, aby si tam pomerilo pindiky a přitom je to takova blbost, ale evidentně úspěšná.

      0 0
      • jiriga  

        no, na jihočeský poháru mtb, naposledy v mlade vozici to bylo , co se výsledků týká, podobne :-) ale je fakt, že týden mezi sumavou a tímhle byl asi příliš krátký. .

        0 0
    • Jaarque  

      Treba to ma co delat i s masivnejsim rozsirenim Stravy, lidi jezdi vic intervaly, pozoruji pomoci appky zlepseni… Ale celkove kolem sebe pozoruju vetsi snahu se o sebe starat, spravne jist, dostatecne spat, makat tvrdeji. Vetsina lidi mozna pochopila, ze uspech neni jen tak dilem nahody, ale stoji za nim spousta práce. A to jak ve sportu, tak v praci, v osobnim zivote, ve vzdelavani…

      0 0
    • Delkim  

      Ideální knížka při menším množství času, doporučuji, tréninkové plány, konkrétní postupy, atd…

      https://www.velopress.com/…hed-cyclist/

      0 0
    • Delkim  

      Určitě taky trend v rozšíření smart trenažérů a těch aplikací kolem toho. Pro spoustu lidí ZLOM v zimním tréninku. Dříve psychicky neskousnutelné mučení na trenažéru je najednou velká zábava, na kterou se po dni v práci spousta lidí i těší. Doslova.

      Kdo nevyzkoušel ZWIFT v plném rozlišení na velké TV tak neuvěří, je to opravdu naprosto zásadní obrat.

      0 0
      • jonti  

        Vcera jsem mel rozhovor s manzelkou proc nutne potrebuji novou Emondu SL, a argument, ze beru SL, protoze na zimu chci jeste Flux a spolu se SLR by to uz bylo moc nezabral :)

        0 0
        • jiriga  

          tak, my letos jeste budeme delat strechu, takze po prani, ze bych rad sel do caad12 mi bylo receno, ze si ma setrit do prasatka:-) ale cekam na nejakou slusnou nabidku ted na podzim, abych mel jaro poresene;-)

          0 0
      • Cryzyy  

        Tohle bych neřekl, že někoho někam výrazně posune na „top“ výkonnost, pokud se bavíme o lidech, kteří jezdí KpŽ do stovky, to samé jako STRAVA – za posledních 20 let co tak nějak závodím se v první padesátce lidí na maratonech pohybují ± ta samá jména s přirozenou fluktuací, občas se na závodění někdo vykašle, přiskočí tam někdo mladší. Když se podívám na jména do první stovky na KpŽ, není to o moc jiné, jenom ta skupina lidí je nahuštěnější.

        A co si budeme povídat první stovka na KpŽ a padesát na velkém maratonu je už ježdění jenom pro radost, ale když někoho baví „trénovat“ na tohle, tak jako proč ne.

        STRAVU občas použiju, ale víceméně jenom pro informaci, tudle jsem koukal, že mi tady jezdil nějakej Cink a Raboň :-D, pak jsou na segmentech lidi, kteří jsou na závodech rychlejší, ale je tam víc lidí, kteří jsou pořád při závodech pomalejší – takže závěr je takovej, že je to úplně jedno.

        0 0
      • jiriga  

        jsem to zatim moc nestudoval jak to funguje, ale je mozne pouzivat standardni trenazer a dokoupit nejake prislusenstvi a propojit s apkou , aby to clovek mohl realizovat?

        0 0
        • Breakpain  

          Jop, to není problém ;) …

          RM + Stages + Garmin čidla kadence a rychlosti. Čidla využiješ i venku a RM s extra setrvačníkem je příjemná záležitost.

          Nicméně zpětně, když vidím ten „oprcung“ tak vezmu FLUX ;-) … takže budu dávat časem na bazar. Mám trošku problém s místem a DD trenažery sežerou méně místa – jezdím v úzké chodbičce …

          0 0
    • Pessinger  

      Možná to tu už padlo, řekl bych že je víc informací a lidé chcou trénovat efektivněji, mě pomohlo dost B-F :-), nové kolo a strava.com se zmáčknout :) kamarád co mě loni dával o 5–10 minut letos nemá šanci. Přirozeně, když vidíte výsledek je pro vás i dřina zábavná.

      0 0
    •  

      Tady se někdo snaží najít vinu jeho vydechlejch plic…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.