Cimrman žije, aneb brzdy Wireless?

79 nepřečtených
  • juli

    Náhodou jsem objevil další snahu o inovaci v ranku cyklokomponetů, tak to sem hodím na přetřes.

    Dovolil jsem si udělat volný překlad ze zdrojů:

    //Vzhledem k tomu, že už nějakou dobu existuje řadící systém, který postrádá klasické bowdenové vedení, nebude velkým překvapením vytvoření obdoby i u brzdového systému.

    Zdolání tohoto problému se ujal tým odborníků na Sárské univerzitě v Německu. Prototyp sice vypadá poněkud kostrbatě, ale povedlo se systém cyklistických brzd zbavit nejen jakéhokoliv pevného vedení, ale i klasické brzdové páky.

    K testování systému byly použity počítačové algoritmy, jenž jsou jinak využívány pro řídící systémy letadel, nebo řízení chemických provozů. Z tohoto testování vychází, že takto provedený brzdový systém by měl vykazovat spolehlivost 99, 999999999997%, tedy, že nebude správně fungovat pouze tři krát z jedné miliardy brzdových cyklů.

    Brzdový systém byl instalován na přední vidlici jízdního kola typu cruiser.

    Současné provedení reaguje za 250 milisekund a z rychlosti 30 km/h zastaví jízdní kolo na dráze 2 m. S těmito výsledky však nejsou tvůrci spokojeni a mají v úmyslu zařízení zdokonalit o protiblokovací systém a systém kontroly trakce.

    Systém funguje tak, že na řidítku je umístěný tlakový snímač v pryžovém madlu, který vysílá rádiový signál řídící jednotce a ta dál k přijímači umístěnému na vidlici, jenž pomocí serva ovládá brzdový válec.

    V praxi to znamená, že čím je síla stlačení snímače větší, tím větší sílou působí brzdový válec na třecí segmenty brzdy.

    Vedoucí projektu, profesor Hermans je v kontaktu s výrobci brzdových systému pro jízdní kola a doufá, že tento projekt najde komerční využití i když je mu jasné, že většina akademických projektů, než se dostane na trh, musí projít dlouhou cestu. Finanční instituce a formality často blokují zajímavá díla mladých a talentovaných vědců. Tyto typy vynálezů jsou zpravidla strůjci nových řešení, které jsou pak realizovány silnými společnostmi.//

    Zdroje: gizmag

    tech.pgs-soft

    0 0
    • maajkee  

      K čemu to je dobrý? :)

      0 0
    • ZuzicK  

      z rychlosti 30 km/h zastaví jízdní kolo na dráze 2 m.. k čemu je to dobrý? :-) To že ty skončíš další dva metry před kolem mi jako výhoda nepřipadá :-D

      0 0
      • StuntJ  

        LoL :o)))))))))

        0 0
      • juli  

        Spíš jsem to špatně pochopil a blbě přeložil.

        místo „reaguje za 250 milisekund a z rychlosti 30 km/h zastaví jízdní kolo na dráze 2 m“ jsem měl spíš napsat: reaguje za 250 milisekund a v rychlosti 30 km/h začne brzdit po 2 m

        To zhruba odpovídá ujeté vzdálenosti za 1/4s při 30 km/h, jestli se nemýlím.

        0 0
        • xshreck  

          Przy takim za³o¿eniu, jad¹cy z prêdkoœci¹ 30km/h rowerzysta bêdzie musia³ zareagowaæ co najmniej 2 metry przed punktem, w którym chce siê zatrzymaæ

          0 0
        • hony007  

          Překlad by měl být: Systém je schopný zastavit kolo během 250 milisekund, takže při rychlosti 30 km/h by měl cyklista zažít reagovat (brzdit) nejméně 2 m před překážkou (místem, kde chce zastavit).

          0 0
          • juli  

            I tak se ten text dá chápat, ale z technického hlediska je to nesmysl. Pokud by měl tenhle systém zastavit nějakou hmotu, řekněme 50 kg, z rychlosti 30 km/h za 250 ms, tak se bude prakticky jednat o náraz do pevné překážky a o to, si myslím, tvůrcům nešlo.

            Mám za to, že se jedná o reakční dobu systému. Tedy o čas rozběhu serva od zmáčknutí ovládacího senzoru.

            0 0
            • hony007  

              Vím, že je to blbost, protože to neuvažuje hmotnost a další parametry, jen sem to přeložil :-)

              0 0
              •  

                A přeložil jsi to správně, opravdu se píše o ZASTAVENÍ během čtvrt vteřiny. No kua to musí bejt pecka.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • hony007  

                  Ale to bude asi nepřesný překlad z němčiny do aj.

                  0 0
                  •  

                    Jo tak.. to mě nenapadlo, že to původně bylo ještě německy :)

                    0 0
                    • hony007  

                      Německy neumím, usuzuju z toho, že jsou to němečtí vědci, tak že byl třeba rozhovor s nimi v němčině, nebo tisková zpráva etc.

                      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • McBlacky  

      líbí se mi idea tlaku na grip místo na brzdu. Ale jak to odladit, aby při nárazu do řidítek tlak rukou nezačal brzdit mi jasný není :)

      0 0
      • goofy  

        To me napadlo hned jako prvni… Pri predstave, ze najedu na obrubnik a pri tom mi to jeste zmackne navic brzdu… To by byla paradicka :-)

        0 0
        • McBlacky  

          nebo vezmeš za řidítka, že se odrazíš ke skoku a v tu chvíli stojíš :) …setinku, než si dáš na boudu

          0 0
      • treatt  

        Dojedeš na úpatí krátkého prudkého kopečku, máš tam velkou, jdeš ze sedla, opíráš se do pedálů a zároveň zarveš za řidítka a… :)

        0 0
      • juli  

        Původně jsem úvodní post vložil, jako klasickou „cimrmanovinu“, ale jak nad tím víc přemýšlím, tak se mi tohle řešení začíná čím dál, tím víc líbit.

        Pokud si odmyslím ty šílenosti na vidlici, které by v nějaké prakticky použitelné verzi byly jiné, tak i ergonomii ovládání vidím jinak, než to má prototyp. Mačkání nějakého gripu je asi nepoužitelné, ale dovedu si představit třeba nějakou mini páčku s nastavitelnou citlivostí…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • karliner  

        Verze 2.0 už bude mít hlasové ovládání :-)))

        0 0
        • JSt  

          enhanced voice control :-)

          0 0
          •  

            DO PIČE STŮŮŮJ :D:D:D:D:D

            0 0
            • hony007  

              Your voice was not recognised, please try it again later :-D

              0 0
              • JSt  

                neznas ciselny kod. chachachaaa!

                0 0
              •  

                Děláte to taky? :D Já když do něčeho vletím a nezvládám, nebo dobržďuju nějakou zatáčku fakt na krev, tak hrozně rychle melu „kurvakurvakur­vakurvakurva“ :D:D I když jsem sám.

                0 0
                • bóďa  

                  Jo, já taky. Jen někdy to stihnu říct jen párkrát a pak už letííím a ležííím :-D

                  0 0
                  •  

                    To se mi poslední dobou vyhýbá, jen nedávno jsem cvaknul plášť a nepoznal to a on se mi v asi třicítce žvejknul a já šel přímo na bok. Ani jsem nestihl zareagovat, jen jeba o zem a pak dlouhej táhlej řev hromady nadávek, když jsem zjišťoval škody :D

                    0 0
                • Pedro404  

                  Já když sem si pouštěl svuj GoPro záznam ze sjezdu ve Všenorech tak sem byl překvapenej, jak sem při jízdě sprostej a ani si to neuvědomuju:)

                  0 0
                • hony007  

                  No já trpím samomluvou i bez zatáček.

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
          •  

            Hned sem si to představil, ve sjezdu okolo tebe letí biker a řve BRZDÁÁÁÁÁÁÁÁÁ :D:D:D:D

            0 0
    • fíha  

      Komu tím prospějete?!?

      0 0
    • martin_bakov  

      chapu dobre se s jednou silnou rusickou bych mohl prizabit nejakeho wireless brake typka :) ?

      0 0
    •  

      Jeden z komentářů tam – „What next – each time you apply the brakes it sends an update to your Facebook account?“

      0 0
    • roud  

      Jen dodám že prdel by byla kdyby se tomu míchali signály stejně jako třeba tachákům od sigmy jeden v bandě na švihu za to veme a další tři vedle něj letěj nadržku xD xD xD

      0 0
    • Ruprt2  

      Brzda bude automatická. Nastavíš si mód Tourist/ race/ sport

      Na Tourist to bude automaticky brzdit po dosažení určité rychlosti. Při brzždění bude prodleva a nebude to na částečný výkon.

      U módu Sport to bude automaticky brzdit dle radaru a u Race to nebude brzdit nikdy :-)

      Další krok bude KERS

      0 0
      • McBlacky  

        KERS bych bral na závody :)

        0 0
      • MlokCZ  

        Tak typ pouze s módem Race není problém pořídit levně už dnes :-)

        0 0
        • Martin  

          stačí pořádně polít desky olejem?

          0 0
          • Ruprt2  

            Myslím, že Mlokova pointa je v ušetření spoustu gramů než dodáváním nějakých aditiv.

            0 0
    • zzabak  

      to vypada skoro jako ze marek vasut propaguje vedle prostenalu i bezdratove brzdy na kolo, zadny cimrman

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.