Náhodou jsem objevil další snahu o inovaci v ranku cyklokomponetů, tak to sem hodím na přetřes.
Dovolil jsem si udělat volný překlad ze zdrojů:
//Vzhledem k tomu, že už nějakou dobu existuje řadící systém, který postrádá klasické bowdenové vedení, nebude velkým překvapením vytvoření obdoby i u brzdového systému.
Zdolání tohoto problému se ujal tým odborníků na Sárské univerzitě v Německu. Prototyp sice vypadá poněkud kostrbatě, ale povedlo se systém cyklistických brzd zbavit nejen jakéhokoliv pevného vedení, ale i klasické brzdové páky.
K testování systému byly použity počítačové algoritmy, jenž jsou jinak využívány pro řídící systémy letadel, nebo řízení chemických provozů. Z tohoto testování vychází, že takto provedený brzdový systém by měl vykazovat spolehlivost 99, 999999999997%, tedy, že nebude správně fungovat pouze tři krát z jedné miliardy brzdových cyklů.
Brzdový systém byl instalován na přední vidlici jízdního kola typu cruiser.
Současné provedení reaguje za 250 milisekund a z rychlosti 30 km/h zastaví jízdní kolo na dráze 2 m. S těmito výsledky však nejsou tvůrci spokojeni a mají v úmyslu zařízení zdokonalit o protiblokovací systém a systém kontroly trakce.
Systém funguje tak, že na řidítku je umístěný tlakový snímač v pryžovém madlu, který vysílá rádiový signál řídící jednotce a ta dál k přijímači umístěnému na vidlici, jenž pomocí serva ovládá brzdový válec.
V praxi to znamená, že čím je síla stlačení snímače větší, tím větší sílou působí brzdový válec na třecí segmenty brzdy.
Vedoucí projektu, profesor Hermans je v kontaktu s výrobci brzdových systému pro jízdní kola a doufá, že tento projekt najde komerční využití i když je mu jasné, že většina akademických projektů, než se dostane na trh, musí projít dlouhou cestu. Finanční instituce a formality často blokují zajímavá díla mladých a talentovaných vědců. Tyto typy vynálezů jsou zpravidla strůjci nových řešení, které jsou pak realizovány silnými společnostmi.//
Zdroje: gizmag