Vybírám mezi Hydraulickýma a V-brzdama a nemůžu se rozhodnout.
Vybírám mezi Hydraulickýma a V-brzdama a nemůžu se rozhodnout.
neber to nejak osobne, ale tento dotaz by byl vhodny spise v minulosti, tak rok 1998…ted uz je to jasny!!!!
přesně, teď to je jasný- jedině véčka :-)
prd – cantiky :-)
nebo tak ;-)
Ted je in brzdit „na pekare.“ Neboli podrazkou na zadni kolo…
Nebo brzda zvaná Botas / podrážkou o zem /:-)
O brzdách, o výhodách a nevýhodách jednotlivých brzd je tady toho tolik že to budeš měsíc pročítát než to všechno projdeš.Takže viz. historie.Příště radší pohledej než budeš zakládat Thread
A navíc s tak blbou otázkou.
starej dobrej buben
Alternátor, ten brzdí výborně, když sjede do drátů :-)
odpovim ti takhle: co je lepsi – sedan, nebo supersport? se sedanem (dejme tomu VW passat) se da jezdit a ma i svy vyhody. cena, komfort… ale se supersportem (dejme tomu nejaky Maserati) je mnohem vetsi zabava, je rychlejsi, vykonejsi atd. proste mazec… takze asi takovej ;)
takže v-čka :-)
přééésně, hezky ten supersport napasoval na véčka, což? :-) .....a to ještě nevystihl přesně- véčka jsou sedansupersportem ;-)
tedy takovy Maserati Quatroporte…
tak tak
hmm.., kotoucovky jezdi rychlejs, tedy asi spatne brzdi :o)
Ani V, ani hydry, jdo do bubnů! :-) s Cool stop paknama! :-))) Budeš alespoň rychlejší z kopce! :-)
Ono trošku záleží na okolnostech,podle toho,co jsi napsal se toho moc poradit nedá. Tak že asi takto z mého pohledu: Pokud nejezdíš nějak extrémě,nemáš nějakou lepší vidlici a jde to o to abys prostě jen zabrzdil a nemusel se o brzdy nijak zvlášť starat a máš omezený rozpočet,tak jdi do „V“.
Pokud na kole trávíš dost času,chceš mít brzdy,které tě podrží v každé situaci(extrémní terén,bláto,mokro), nevadí ti pocit,že ti to může kdykoliv začít cinkat a pak budeš muset třeba rovnat kotouč,nemáš nijak zvlášť omezený rozpočet a nesmím zapomenout na kvalitnější vidlici,která odolá větší zátěží kotoučů,pak jdi do kotoučovek.
mám lepší vidlici(teda snad), na kole sedím každej den, jezdím na něm závody, jezdím v blátě, v mokru a podržej mě v každý situaci :-D
No joooooooo no. Ale co jiného jsem mu měl napsat? :-)))
chápu, kdyt je za tím vysmátej :-) …ale myslim to smrtelně vážně!!
Je pár situací, kdy jsou véčka k … Ideál je čerstvě napadlej sníh, teplota lehce nad 0 neprojetá stopa a úzká pěšina bez místa na bezpečný zalehnutí.
jj přesně tak. Já se takhle aspoň naučil jezdit z kopce :o) v dobách kdy ještě hydry nebyly.
hmm sorry tak to svoje kolo teda do sraček jako je sníh a sníh se solí a voda se solí fakt netahám, zase takovej kazisvět nejsem, takže jestli to nebrzdí ve sněhu mě fakt netrápí ;-)
Cerstve napadlej snih nejsou zadny sracky, ale skvely pojezdeni ;) Jsou V a spalky co brzdi, ale stejne bych rekl ze s dobrejma kotoucema si clovek muze dovolit to vic pustit „v kazdy situaci“ nez s V. Navic z toho min boli ruce :)
Pokud jezdíš v zimě a v mokru tak jasně hydry. Pokud jezdíš jen za sucha, tak by ti mohli stačit v-breake. Já osobně preferuji hydru na předním i za sucha a vzadu je to dle mne jedno.
Hydra ma samozrejme vyhod more. Ale kdyz se na to ptas, tak to pro tebe asi tak dulezite neni. Rozhodnou pak finance, ucel, osobni preference. Takze tak…
tak kompromis – hydraulická véčka :o) No, to už asi neseženeš.
Jinak…záleží, na jakém kole a kde chceš jezdit. Já hlasuju rozhodně pro kotouče. Ale třeba pro poklidnou cykloturistiku, při hezkém počasí, se mi zdají lepší Včka.
hydraulicky v-cka v nabidce bartonice, par mu jich asi zbylo:) a ma na ne lidovou cenu 4500kc:))))))
To jako Wendler?
jj, takovy to oranzovy
hmm tak maratony typu malevil a Salz mě jako poklidná cykloturistika nepřipadá :-) v případě malevilu ještě k tomu počasí, no ehm ;.-) …prostě večka, lidí se zadřenejma kotoučema jsem viděl moc a moc, kotouče sedřený na kůži taky…tak nevim
Klasicky Vcka + rafek je uz pro bezne jezdce trochu mimo, ale treba XT®paky
s modulaci sily, nokony, paralelogamovy XTRka, dobry spalky, keramika =
naprosto bezudrzbovy system, ktery skvele brzdi za kazdych podminek (mimo
ledu/snehu), nehrozi nedojeti v dusledku sesmirglovanych desticek v polovine
zavodu. Jedina udrzba je jednou za dve sezony vymenit spalky.
Jenze cena tohohle kompletu dosahuje ceny velmi kvalitnich kotoucovek a to
nepocitam keramicke rafky nebo dokonce zapletena kola s keramikou.
;-) asi sem exot
tak to se k nám skvěle hodíš všichni jsme tu exoti ale všemu rozumíme Kdbybys něco nevěděl, neboj se nás zeptat. :o)))
tak já bych řekl že toho vim taky poměrně dost, ale prostě mě véčka brzděj jako děs, si nemužu pomoct ;-) …je fakt, že si nás za chvíli budou fotit jako exotickej vymírající druh, ale co že? ;-)
Vymírám s tebou,kotouče nechci a to taky něco najezdím:)
Jak to tady čtu o brzdách a vidlích, tak už jsem dávno vymřel a v sobotu byl v Beskydech s vámi můj duch :-D
jsme dva to neřeš,
Taky nedám na véčka dopustit:-)
slyšeli jste slovo chrtí! :o)
Jestli seš závoďák, jako Ječňák, tak taky Včka…i když…já nevim…zdá se mi to stejnak jako divný přežitek :o)))
Pridavam se, mel jsem drive na kole paky XTR + celisti XTR s gumickami Avid Ceramic + zapletena kola Mavic Crossmax XL s ceramickymi rafky + Nokon a musim rict, ze to byl naprosto neprekonatelny brzdovy system a to ze ted taky nejezdim na zadnym blate – komplet brzdy Hope Mono mini + skladana kola rafek Mavic 717 Disk + aero draty DT Swiss + naboje Chris King. Brzdny ucinek je tak s bidou na 50 % …
zajímavé Já slyšel, že za mokra moc dobře nebrzdí a za ledu a sněhu je to ještě horší než s klasickými v-breake. Tak teď si mohu vybrat, co je vlastně pravda.
Mel jsem obdobi kdy to tak bylo, ale vyresilo to nastaveni modulace na pakach.
Za mokra to nebylo vubec spatny, jen kdyz jsem jel treba po mokre louce za velkeho mokra a malou rychlosti, tak to nebrzdilo plynule ale jako po takovych 5 cm krocich, ale to se stavalo opravdu vymecne. A v zime je na takovemto materialu hamba jezdit, takze jezdim na bezkach, ale kdyz jsem to sem tam vytahl, tak to taky celkem brzdilo, jen pokud byla brcka, tak to namrzalo na rafky.
Zastávám menšinový názor tady na B-F, že Včka jsou lepší. Proč? Protože je provoz levnější a to podstatně, a za sucha je brzdný účinek s dobrými špalky podobný.
O levnejsim provozu nic nevim.Mam nekolik kol,neco s V,neco s kotouci a pri dnesnich cenach desek a samotnych kotoucu,mi furt vychazi lip kotoucovky.Tam krom vymeny desek(cca 1× rocne) neresim zadne naklady.
Ono taky záleží na čem jezdíš a v čem. V blátě je výdrž desek dost diskutabilní oproti dobrejm špalkům (když vidím některý na maratonech). Taky stačí, aby ti někdo „opřel“ kolo (nebo šutr) o kotouč a musíš koupit novej min. za pětikilo…na to se můžu vyprdnout…to je můj názor.
Dobrý špalky (všechny 4) s výměnnýma botkama seženu za 450 Kč…a vydržej mi min. sezónu.
Kotouc cca 300–400, desky kolem 400. Kvalitni spalky cca 400 + opotrebeni rafku,naklady na prepleteni,vetsinou se daji novy draty.Porad mi to nevychazi levneji.Vecka mam na kolech,kde bud honim vahu,nebo nejezdim v extremnejsich podminkach,jinak u me kotouce vyhravaji na cele care.
špalky- dva páry XTR na keramiku 400– jednou za dva roky, opotřebení keramickýho ráfku- zero, přepletení zero. Jezdění i v extrému- malevil 07 jím bych řekl pro brdzy byl a naprosto v poho…já mám dojem, že vy co máte večka tak jste je asi nezkoušely na pořádnejch keramickejch bud ráfcích a nebo rovnou kolech, ono to je totiž nebe a dudy obyč špalky o obyč ráfek vs. keramika ;-) Viz třeba podobný zkušenosti má ječňák nebo kubad.
Vecka mam mrazky,rafek keramickej crossride, spalky XTR na keramiku.Na vecka to brzdi dobre,ale na hydrauliku to proste nema.At uz vemu davkovatelnost,nebo maximalni vykon.Proste s nema nezpomalim tak jak s kotoucema a ma to pro me vic much.To nemluvim o dlouhejch sjezdech,kdy musim zastavit,protoze nemuzu u vecek udrzet paky v rukach.Proste na to mas zrejme jinej nazor,ale ten myslim ze zmenis,az si jednou poridis kolo na kotoucich:)
možná, ale teda s tím maxi výkonem…měl sem v ruce kole s kotoučema a to bych se asi hádal..ale to je fuk, já sem spokojenej, to je pro mě důležitý…a na kotouče si musim počkat, třicet tisíc do kapsy samo neskočí, když studuju ;-)
No a co to bylo za brzdy a na jak velkých kotoučích? Pořádný brzdy jako Louisy, ORO, XT jsou na větších kotoučích s brzdou silou úplně někde jinde než v-čka.
Mrázky jsou o hodně míň účiné než XTR brzdy asi to bude tím. Ale při stejné kombinaci Mrázky , keremika duály XTR nemám problem zablokovat obě kola. Ale musím souhlasit je na to potřeba větší síla a v delších technických sjezdech mnohem dřív bolí ruce.
Zablokovat obě kola, to je hodně odvážné tvrzení. Tedy zadní, to zablokuje při pořádném zmáčknutí páky i slabá brzda. Ale přední s pořádným pláštěm a tvrdém povrchu, to už se tu několikrát rozebíralo. To nedá asi téměř žádná brzda (tedy nepočítám třeba že u pořádné hydry s 203 kotoučem ve předu vemeš za brzdu celou rukou, samozřejmě tam počítám brždění jen jedním prstem), já to na svojich brzdách jedním prstem teda rozhodně nedokážu, na V-čkách XT jsem to dřív nedokázal ani třemi prsty (XTR budou lepší, ale určitě ne o tolik).
nechci tvrdit, že V-čka brzdí líp ale rozdíl je spíš v ovládacích silách brzdy než v samotném brzdném účinku – a samozřejmě kotoče 160/160 :-)
A třeba Juicy + 160 kotouč vepředu je opravdu málo. U J7 nejsem 100% spokojen s výkonem ani se 185 vepředu, s 203 jsou ale super. Schválně si zkus, pokud budeš mít možnost, těsně po sobě vyzkoušet Juicy se 160kou a 203kou a najednou uvidíš, že je to úplně jiná brzda. ORO se 180-kou vepředu už ok, ale oproti Juicy se 160kou mají maximální výkon někde jinde.
Když má brzda pořádně brzdit, tak se s velikostí kotouče nesmí šetřit.
a je to i otázka kola a pláštů – s pořádným pláštěm by to asi nešlo :-) Ale s rychlím úzkým pláštěm není problém
S rychlým úzkým klidně ano, ale to není plášť, ale galuska :-)
Hodnotím teď vše s pláštěm 2,25 NN na předním. Nic hůře držícícho nejezdím a jezdit nebudu.
ani za sucha… možná tak do kopce.
kecy
Už jsi někdy jezdil pořádnou hydru s 203 kotoučem?
nevím co bych s takovým tácem dělal, pokud se podíváš do mého profilu, můžeš si všimnout, že nejezdím na sjezdovém kole ale na HT- maratony a XC a tudíž 203 mm podnos bych se svou váhou 67 kil i sklíčema opravdu neužil…ostatně, na takový podnos doma ani neservírujeme krůtu,… ;-) a kotouč, který zabírá půlku kola se mi ostatně ani nelíbí, přece jen jezdim na kole a ne na motorce......když už něco, tak jedině 160/160 …ale zatím ještě nee
Tak pak jak můžeš tvrdit, že hydry nebrzdí lépe, když jsi na tom ani nikdy nejel.
já jsem neřekl, že jsem na nich nejel ;-) ale 203 mm kotouč jsem opravdu nezkoušel …a taky jsem reagoval na cabbage…stojím si za tím, že na suchu strčej xtr keramika véčka dost kotoučovek do kapsy…ale dobrý, asi to nemá cenu vysvětlovat, tot jen můj osobní názor
xtr véčka + keramický cmaxy sem měl možnost si vyzkoušet a moc mě to neoslnilo…
tak to mě teda zase naopak hodně ;-)
…tuhle kombinaci taky jezdím, žádná sláva to teda není.
Asi véčka, jsou celkově zábavnější.
Asi véčka, jsou celkově zábavnější.
Asi véčka, jsou celkově zábavnější.
Jako tohle forum, voe všechno se načítá dlouhu a trvá to 100 let..
Jako tohle forum, voe všechno se načítá dlouhu a trvá to 100 let..
Jako tohle forum, voe všechno se načítá dlouhu a trvá to 100 let..
Jako tohle forum, voe všechno se načítá dlouhu a trvá to 100 let..
Jako tohle forum, voe všechno se načítá dlouhu a trvá to 100 let..
Jako tohle forum, voe všechno se načítá dlouhu a trvá to 100 let..
Jako tohle forum, voe všechno se načítá dlouhu a trvá to 100 let..
Jako tohle forum, voe všechno se načítá dlouhu a trvá to 100 let..
Jako tohle forum, voe všechno se načítá dlouhu a trvá to 100 let..
paráda, ještě přidáš? :-D
Sorry…uf :o/
Pes se chce zviditelnit :-) dobrá reklama :-P
Tak při mojí váze 90kg bych už nešel do jiných brzd než do hydraulických kotoučů. Je to prostě parádička! A co se týče bláta, tak myslím, že tohle je jen takovej předsudek po Drásalovi 2005. Ruku na srdce, kolikrát za rok jezdíte takovým extrémem? Ale každopádně to chce minimálně do zadního kola kvalitní výplet, protože kotouče mu dávají pokouřit. Co vozím DTčka, tak pohoda, po roce ježdění nepraskly, sem tam jen nějaký utažení a docentrování. Já osobně doporučuju jedině hydrauliky!!!
Na tom drasalovi byl hlavne problem ve spotrebe desticek, ne ze by to nebrzdilo. Dokud jsem je nesjel, tak to brzdilo vyborne. Takze priste zas radsi s kotoucema a nahradnima destickama nez s V nicit rafek nebo bejt celej rok nastvanej ze to nebrzi..:)
asi tak, resp.: proč jezdit závod kterej si neužiju a ještě si opotřebim kolo…
co tak hydraulicke V. ? pcshop.pells.cz/shop/default.asp?cls=stoitem&stiid=12992
neco podobneho mam v hledacku ja, zatim jen hudba budoucnosti, tak promin ze ti
neporadim jeke jsou nejspolehlivejsi. jeste sem po tom nepatral. momontalne
jezdim obyc Vcka. Ps: kdyby mel nekdo zkusenosti s hydr. V rad si prectu vase
dojmy na tento brzdny system. :o)
Ideální spojení nevýhod obou systémů dohromady.
Kdyz Magury, tak HS-33, jedenactky jsou docela slaby, jako normalni V brzdy. Davkovatelnost vyborna, absolutne bezudrzbove, jednou nastavis a uz jen menis spalky. Ale kotouc je kotouc, pri dnesnich cenach hydraulickych kotoucu se vyplati jedine snad pro ramy bez navarek na kotouce. Jo ale na jednokolku, tam mi padne jak ulita, vecka drhnou lankem o gumu:) A Maguram se nerika hydraulicke V brzdy, ty delal jen Wendler.
Magura je dobra pro bezudrzbovost.Blba na nastavovani,ale to se dela jen jednou.Vaha taky nic moc.Na snehu a v podobnych extremech to nebrzdi,stejne jak Vecka.Davkovani je mnohem lepsi nez na veckach.HS11 jsou vcelku slaby,dal jsem je na kolo mlade a aby poradne brzdily,tak jsem tam musel dat trialovy supermekky spalky.V dnesni dobe bych je urcite novy na kolo nekupoval.
co sme trialisti?
tak diky za nazory…do kotoucu se mi moc nechce , bojim se umeni udrzby. asi zustanu u vecek, koupim si kvalitnejsi radu /mam ted tekra – i kdyz brzdi bezproblemove/. jak jsem psal vise. je to hudba budoucnosti. diky za reakce :)