Co je tohle prosím za v-brzdy? Prosím :-)
předem děkuji
Co je tohle prosím za v-brzdy? Prosím :-)
předem děkuji
hydraulický ráfkový magury
Hydraulický Magury. Model musí doplnit někdo zdatnější. :-)
Mlask, úplně jsem uslintnul! ;-) Šacoval bych je na HS33.
Kdyby sis nemohl pomoct, tak mám jedny na prodej…;)
Nejsou to V brzdy , ale mtb hydraukické ráfkové brzdy, zřejmě MAGURA . Tato firma s tímto systémem přišla cca před 20 léty, montovány byly také na kole GIANT , které jsem prodával cca před 15 roky. I nyní se moutují na některé značky kol v Evropě.
Jen škoda, že jsou celkem těžké a účinnost oproti klasickým v-brake brzdám o mnoho nezvyšují. Měla jsem na dvou bajcích kdysi a hodně jsou vidět nyní na krosových kolech z něměcka.
To je kec. Když máš dobrý špalky, tak umí být hodně jedovaté – ostatně taky proto je vozí trialisti (většinou jen na zadním kole)…
Zas takovej kec to neni:) Ony jsou hlavne lip davkovatelny, nez klasicky vecka. Trialisti stejne jezdi s asfaltem, nabrousenejma rafkama a mekouckejma spalkama, tam by nebyl problem ani s normalnim veckem, viz Nimrod.
Hmmm, libová skákačka…:) Hlavně ty CK náby mu hoooodně závidim:) Ono taky u těch HS33 nepotřebuješ takovou sílu v rukách, aby to začlo brzdit. Přítelkyně je chvilku vozila a byla celkem spokojená. Od nové sezóny ale přechází na kotouče, takže HS33 pošlu dál…:)
A hele, skládačka o ceny z Vela. A když náhodou vyhraješ, budou z toho něco mít i ti dobráci, co ti poradili, nebo se na ně vykašleš?
Já mu to přeju, tak aby jsme to poskládali – MAGURA HS33. Mám u něj pivo.
Podle ceho poznas ze jde o HS33 a ne o HS11?
Magura HS11 měla jinak tvarovanou páčku i uložení pístků – nebo jak to nazvat.
Nevim jak tyto nove modely, ale donedavna byly vsechny trmeny, podkovy, rychloupinak stejne pro oba modely. Rozdil byl pouze v pace, proto se ptam, jak to rozlisis jen podle trmenu.
No jako hádat se nechci, ono je mi to celkem buřt. Takhle sem si to nějak zapamatoval…Jestli tě to enormě zajímá, odpověď bude dostupná na netu, tak zkus pátrat…
Jo a dík za „třmeny“, ten Alzheimer je strašná věc! ;-)
Nemas zac:) Nijak extra me to nezajima, doba HS uz je dle me pryc. Nekolik kusu jeste provozuju, ale jen ze je mi lito se jich zbavovat.
Jinak na stranky vyrobce jsem koukal, podle jejich fotek se lisi trmeny jen barvou a u soucasnych HS11 nemaji nafoceny upinak.
přesně
Za měsíc čekáme další otázku…
No a už si alespoň něco vyhrál? Že bysme kolektivně virtuálně oslavovali.
mrkni ke mně do profilu na a-ganga, dokud ho tam ještě mám než půjde pryč. Taková brzda, dobrá i nedobrá. Na kotoučkovky se nechytá a oproti véčkům, zas tak moc dobrá není. Obzvlášť když se podíváš na cenu. Stačí projet menším marastem a brzdný účinek se rapidně snižuje, ale to u véček taky. Za tu cenu, seženeš kvalitní kotoučovky.
Kdybys aspoň poslal odkaz na tu skládačku… (: Já už ji asi týden hledám na těch jejich stránkách.
Tak tady máš tu skládačku.
:-)
Mám kolo na kterém byly tyto hydraulické Magury – viz fotka. U těchto brzd nevím k čemu by přesně měly sloužit ty hliníkové „výstupky“, které jsem označil šipkou, víte to někdo?
Také by mě zajímalo jestli je u těchto konkrétních brzd nějaký fígl jak vyndat kolo aniž by se muselo vypouštět (protože nahuštěný plášť mezi špalky neprojde).
Tyto brzdy jsem nikdy neměl,ale myslím si že"výstupky" jsou zrovna k tomu abys vyndal kolo bez vypouštění vzduchu z plášťů.Je to asi excentr kterým roztáhneš čelisti.Toť můj možná blbý úsudek.
Ty dva nastavitelné výstupky jsou opěry třmene. Když tuhle brzdu namontuješ na pivoty, tak opěry nastavíš tak, aby se dotýkaly vidlice, nebo vzpěr zadní stavby z vnitřní strany a nedocházelo k otáčení třmene na pivotech při brzdění.
Tenhle starý typ HS 11, nebo 22 neměl páčku na uvolnění třmene od pivotu. Proto bylo při demontáži kola potřeba vypustit tlak z pláště. Páčku v té době měl pouze typ HS33 a to jen na jenom třmenu.
Vystupky se zaprou o ram (vidlici), aby se trmeny pri przdeni neroztahovaly od sebe.
Jinak rychloupinaci packa tak jde dodat, ale jako nahradni dil neni levna.