Co nejlepší MTB hardtail s osmikolečkem

116 nepřečtených
  • Gordon Freeman

    Dobrý večer, mám tyto požadavky na nové MTB a po proklikání několika nabídek jsem zjistil, že mám asi problém, protože mé požadavky moc kol nesplňuje.

    • nechci vzádu víc jak osmikolečko (špatné zkušenosti s devíti adesítikolečky mé i ostatních)
    • teoreticky mohu mít i méně než osm koleček
    • nechci karbonový rám (to samé co v první závorce)
    • velikost kol 26" až 27,5", ale ne 29"
    • chci kotoučovky (jedno jaké)
    • na ceně, značce a počtu táců vepředu nezáleží

    Našel jsem např. nějakého Ghosta, ale ten měl k osmikolečku přiřazený Altus a já slyšel, že Altus je to nejlevnější a nejhorší. Mám zkušenosti s Aliviem a Acerou a ty se mi zdály celkem ok, ale níž se mi moc nechce. Za jakýkoliv tip budu rád.

    PS: O řemenu místo řetězu a něčem jako je Rohloff jsem uvažoval, ale zatím mi to přijde jako overkill co vyřeší jeden problém a pár dalších vytvoří.

    0 0
    • blackboy007  

      podívej se tady na bazar možná něco seženeš ale asi ne 8kolečko spíše 9 nebo 10

      0 0
      • Gordon Freeman  

        Bazarovky vůbec nechci. Chápu to správně, že se výrobci snaží mezi zákazníky za každou cenu protlačit filozofii „připlať si za šmejd"? Jsem zvyklý si připlácet za kvalitu a pokud možno bezúdržbovost, ale to co předvádí 9–10 kolečka by se naopak mělo prodávat za méně. Kdo zažil 6–7–8–9–10 kolečka se vším všudy (víceletá zkušenost) tak mi musí dát za pravdu.

        0 0
    • oddie  

      Vlastní stavba – sám mám 8sp na 2 kolech, viz profil…

      0 0
    • TJK  

      mno.. asi tak.. jako chtit novou oktavku s 1,3MPI z favorita…

      0 0
      • Gordon Freeman  

        To srovnání nesedí. Zas takové šmejdy ty nové motory nejsou. A pokud jde o výkon, tak chci znát toho mrzáka co mu nestačí osmikolečko a na 9 nebo 10 kolečku má lepší výkon.

        0 0
        • TJK  

          neva.. ty jsi me jen nepochopil… chtit 8kolecko misto noveho 10sp. ktere je troufam si tvrdit ve vsem lepsi snad jen ve vydrz a to je dost individualni… je blbost

          0 0
          • Gordon Freeman  

            Vážně individuální a dokonce „snad jen"? Životnost je u každého cyklisty nižší. Ten kdo prasil osmikolečko, tak prasí i desítikolečko, ale to mu vydrží tak polovinu. Hlavně že si připlatil. OMG zažil jsem jednoho co mu prasknul řetěž na vyjížďce uprostřed lesa. S předchozími koly se mu to nikdy nestalo.

            0 0
            • Plechovka  

              Tak to je skutečně významný statistický vzorek, ze kterého lze jistě bez problémů posoudit výdrž komponent :-)

              0 0
            • Miro91  

              pádný argument :D asi se ti to bude zdát nemožný, ale já přetrhl řetěz na osmikolečku, rozdíl je ale v tom, že já to nehážu na techniku, ale na svoji blbost ;)

              0 0
            • nooski  

              Roztrhl jsem řetěz na sedmikolečku. Ohnul řetěz na devítikolečku a na desetikolečku nic. Tím pádem je vlastně desetikolco nejodolnější!

              0 0
              • Gordon Freeman  

                Všem třem nademnou co rádi slovíčkaří. Ty zkušenosti jsou bohatší a pokud Vy jen neteoretizujete, tak víte, že nemáte nad čím jásat.

                0 0
                • Miro91  

                  Nejde o slovíčkaření, ale to, že někdo přetrhne řetěz je většinou chyba jezdce. Uvádíš, že je spoustu případů, ale jako jedinej uvedeš tohle…pokud ale je 8speed nutnost, tak někde vyšmejdit XT z konce devadesátých let :P

                  0 0
            • okam_z_brna  

              no a když si postavíš singlespeed, tak ti to vydrží do konce života dětí tvých dětí

              0 0
            • l-e-t-o  

              taky mi prasknul řetez uprostřed lesa a vědu jsem z toho nedělal. Nýtovačka, cca 5 minut a jelo se dál. Únava materiálu prostě je a držet se striktně toho, že chceš 8sp jenom kvůli výdrži, je podle mě blbost.

              0 0
      • Kosta  

        no.. ještě že tvoje přirovnání zhruba odpovídá skutečnosti.. tzn. že nevíš nic o motorech/autech, stejně tak jako o kolech s 8sp. vzadu..

        (jinak až si koupíš oktávku s litrovým motorem, pak možná ještě se slzou v oku budeš vzpomínat na 1.3, a klidně MPi).

        0 0
        • TJK  

          ja si kupuju auta s motorem a ne sici stroje :-)

          nejmensi co jsem kdy doma mel byla 1.4 v cliu na kterym jsem se ucil jezdit po autoskole v 18 :-)

          0 0
        • TJK  

          tyhle novy motory stojej za hovno :-) a 1.3 MPI ve favu potazmo felde byl best nesmrtelnej motor! za ten skodovce palec nahoru! :-)

          0 0
    • Carloss  

      koupit něco na devítikolečku, prodat kazetu a pravý řazení, koupit za to osmičkový. Jednoduchý jak facky.. stejně tak nesmyslný :)

      0 0
      • Vilém  

        To zni rozumne.

        Castecne jej chapu. Osobne jsem taky 9sp. v podani Shimana nemel rad. Proto jsem jezdil 8sp dokud to slo a pak koupil rovnou 10sp od shimana a spokojenost.

        Jen u toho 8sp byly podstatne mensi naklady na provoz pohonu.

        Ale koupit novy kolo na 8sp mi prijde jako hovadina, odsoudil by se k absolutnimu lowendu.

        0 0
        • Gordon Freeman  

          Absolutní lowend nestojí víc jak deset tisíc. Já jen nechci mít podobné náklady na km jako na skůtru a ještě větší nároky na údržbu než u skůtru jenom abych byl cool. Předpokládám, že jsem to pochopil správně a výrobcům tohle škubání zákazníků vyhovuje, takže zbývá jen individuální stavba. Jen nechápu, že se proti tomu nepostavilo víc lidí, když už se o nižší kvalitě a vyšší ceně píšou články i na idnesu.

          0 0
        • standoslav  

          To jak by někdo chtěl 40ti kilovou bar. televizi, protože má obývák 7×6 m, do obývákové stěny a devět tlačítek na ovladači, bo na víc programů se stejně nedívá. Taky bude těžko kupovat novou bednu, jen bazar.

          0 0
        • Darius  

          at uz je zakladatel vlakna jaky chce, tak trochu mu rozumim a zodpovedne prohlasuji ze:

          osmickovy razeni Sram 9.0 gripshift je nejvic nejlepsi co jsem kdy mel v ruce, stale ho vozim, ani X.0 (9s) se mu chodem nevyrovna… stejne tak smyk XTR M950 s pohyblivim voditkem… kazeta XT M737 je relativne lehka, rozsah 11–30 pro mne akorat a vydrzela uz dost, retez stoji 150,–

          8s rulez;)

          teda na CX mam Shimano desitku a taky to chodi, ne ze ne, ale tam ocenim plynulost odstupnovani daleko vic nez na bajku

          0 0
          • oddie  

            Osmičkovou XT kazetu 11–30 bych také bral…

            0 0
            • šlapatko  

              No vidíš, před pár měsíci jsem nemohl prodat kazetu M-900 XTR za 500kč. Byla v super stavu a nakonec jí dostal kamarád zadarmo.

              0 0
            • Darius  

              jeste pred par lety jsem ji kupoval od Hnoje… ted nevim, doba se meni… je to typ M737, pripadne koukni na retrobike.co.uk

              0 0
            • scret  

              cca predloni jsem prodaval uplne novou zabalenou a lidem se litr zdal strasne moc…:(

              0 0
              • oddie  

                Škoda žes ji neschoval ještě dýl :) Že by nějakému tomu kolu slušela mě tak nějak napadlo až teď…

                0 0
                • scret  

                  :) nakonec jsem ji prodal tusim za 990,– Pritom me stala cca 11stovek:( koupil jsem ji, ze si postavim retro a pak z toho nejak seslo a ja potreboval prachy…

                  0 0
                  • oddie  

                    Já tu mám takhle zbytečnou novou nevybalenou 9sp XT 11–34, taky už si říkám dlouho, že bych ji měl hodit do inzerce, že 9sp nic stavět nebudu.

                    0 0
                    • scret  

                      tak ta se da normalne jeste v pohode sehnat v kramech…

                      Ale mozna by se mi hodila:)

                      0 0
                      • oddie  

                        Tak jo, za litr je tvoje :)

                        0 0
                        • scret  

                          Za litr ji muzu mit z kramu a s paragonem:) ale dik..:)

                          0 0
                          • oddie  

                            No tak těch 990, že jsi to ty :P

                            0 0
                            • scret  

                              ale aspon + posta:))

                              0 0
                              • Vilém  

                                Tu muzes pekne napalit.

                                Nedavno jsem bral od nekoho z cyklobazaru plast. Jak jsem se pak divil, kdyz si prihodil 160,– za dobirku. Kdyz jsem mu napsal, ze to trosku napalil, tak se jeste divil, ze je to pry normal cena. No a nakonec jsem pri instalaci, po naliti mlika, pri foukani, jsem zjistil, ze je v behounu asi 5mm dira.

                                No jsem uz vylecenej.

                                0 0
                                • scret  

                                  jj, tuhle jsem se s nekym domlouval, ze + dobirka.. Na poste jsem prihodil +120Kc a pak se jeste divil, ze musim doplacet:)

                                  0 0
                    • pee.tr  

                      Hm, já teď čekám na objednanou. Stála přes 1200,– i s 13% slevou…

                      0 0
      • BlickM  

        nebo řazení a kazetu vyměnit až po opotřebení „devítky“

        0 0
    • Jarry5  

      Altus 3×8 (asi rok 2012) mam a radi v pohode. Alivio 3×8 razeni stoji 400Kc, kdyby Altus nevyhovoval (a lepsi uz se asi sehnat neda, alespon ne novy), takze tam bych problem nevidel.

      0 0
      • standoslav  

        Co je součástí toho balíčku Alivia za 400 ? Dík.

        0 0
      • Gordon Freeman  

        Díky za zkušenost s Altusem. Už jsem někde zjistil, že starší Altusy byly horší než ty novější, tak jsem rád, že mi tu někdo potvrdil zkušenost s tím novějším. Případná výměna za Alivio to jistí, tak to asi risknu.

        0 0
        • Evilcleaner  

          no myslím že rozumná by byla stavba s použitím vyšších sad minulosti, které se dají ještě sehnat. altus bych nebral pokud nejdeš striktně po nákladech. kdybys chtěl vědět jak bych to třeba viděl tak mail.

          0 0
    • nooski  

      Osmikolečko bych nechtěl. Zbytečně moc převodů. Raději singlspeeda s pevnou vidlicí (s odpruženou jsou jen starosti) a na véčkách (to samé co v první závorce).

      Jen tak mimochodem, třeba ten karbonový rám může být tužší, lehčí a bude podstatně snáze opravitelný než hliníkový. Co se převodů týče, tak je nesmysl bránit se devítce nebo desítce.

      0 0
      • Gordon Freeman  

        Nezasmál jsem se. Odpružená vidlice je v terénu dost podstatná kvůli funkčnosti, ale kdo stejně citelně pozná rozdíl mezi osmi a desítikolečkem? To samé bych mohl napsat o singlespeedu. Karbon je citlivější na poškození, což by mně nevadilo na silničce, ale u MTB ano. Jinak já vozím 1,5l pití a nějaké další věci, takže gramař nejsem, závody nejezdím. Sebevrah co jezdí na opravovaným karbonu taky ne, btw kolik to stojí a v kolika městech to umějí? Vzhledem k ceně alu rámu a jejich odolnosti mě horší opravitelnost nezajímá. Na posekaném alu rámu klidně jezdím, protože vím jak se chová kov, na poškozeném karbonu jezdí jen blb co nikdy neviděl jak zrádně se karbon zlomí i když není vidět poškození.

        Devítka-desítka jsou vzhledem k životnosti, ceně a vlastnostem osmičky nesmysl – zkus to vyvrátit a použij přitom ceníky a svoje zkušenosti s životností ať se pobavím. Dělají z Vás blbce a ještě je bráníte…

        0 0
        • Vilém  

          Ale pochop, ze pro spoustu lidi neni jedinym meritkem pomer Kc/km.

          0 0
        • Erknold  

          Skoro bych napsal, že musíš jít cestou stavby, jelikož neseženeš sériové osmikolečko s dobrou vidlí. Ale na druhou stranu těžko říct, jak by si s tutím poradil stavitel. By musel sehnat nějaké zapomenuté řazení zapadlé za skříní v dílně, jelikož 8s je dnes už fakt jen low end s plastovými čepy apod.

          jinak si kup tuto:

          http://www.czkola.cz/…ter-Raven-26

          0 0
          • oddie  

            Stavitel si s tím loni poradil bez problémů :)

            0 0
            • Jakobo  

              Jake ti dal razeni? To je totiz nejvetsi problem. Kazety se ted daji sehnat odlehcene Shimano CS HG51, ale v 8r razeni se letos oficialne uz ani to Alivio neprodava. To Alivko mam na expedicnim biku, radi perfektne, cvak a retez leti kam ma. Urcite bude oproti XT tezsik, to jo. Jinak taky bohuzel na 8r vzpominam jako na nej system.

              V podstate existuji 3 moznosti. Prvni je uz to zminene Alivio, da se jeste na netu najit. Dalsi jsou Sunrace packy, totez co stare Sachs, tady bude vyhodou jednoduchost a nizka hmotnost. A naposled neco z produkce Sramu. I ty jejich nejnizsi modely otocnych razeni jako mrx jspu kupodivu pomerne slusne funkcni. Myslim stale delaji i 3×8 packy a ruzne ty zminene otocne razeni.

              Pochopitelne muzes zkusit sehnat STX RC, XT apod, ale radeji bych dal neco z pozdejsi produkce. Navic ceny na ebay atd jsou fest prestrelene.

              Doporucil bych Alivio nebo Sunrace a koupit 2 navic do zasoby, kazetu tu Shimano 51.

              0 0
              • scalar  

                Řazení bylo Sram 7.0 ESP gripshift.

                0 0
                • Jakobo  

                  Ahoj. Prosim te ty budes asi vedet, jak na tom jsou ty SunRace radici packy? Zajima me vydrz a jestli udrzi smyk. Jeste nechapu, jestli je tam prepinac jak na starych SIS mezi indexem a trenim nebo je to jak u Sachsu takovy mikroindex?

                  Rikam, ze by to bylo idealni razeni na zimak, je to super jednoduche.

                  0 0
              • oddie  

                Na řazení ti už odpověděl sám, jen dodám, že vedle toho jsem koupil nový gripshift 5.0 na Aukru, chtěl jsem to tehdy dát na Dahona, ale nakonec jsem použil STX páčky a přehazku od Screta… Nicméně řazení se pořád ještě sehnat dá.

                0 0
        • JakeF  

          Takový práce muselo dát to naťukat a přitom jedna velká kravina :).

          0 0
          • Mr.Dan  

            To víte, pané, tady na B-F je odborníků, nejvíc mezi těma, co sem sotva prvně vlezou…

            0 0
        • scret  

          tak nebud stejnej vul jako my a jezdi si na Altusu:))

          nechapu, jak te nekdo vubec muze brat vazne…

          0 0
    • kubad  

      tak urcite neni problem stavba na 8sp XT

      otázka je kolik to pro tebe znamená chechtáku to co nejlepsi kolo :)

      0 0
      • Miro91  

        píše, že na penězích nezáleží, takže starým xtčkem nebo xtrkem osadit třeba liteville a vlastně vadí jen karbon, takže to rovnou hodit na titan

        0 0
    • Rubi  

      ze na to vubec reagujete, at si to postavi klidne na SISku… kdyby byli vsichni jako ty, tak jsme vsichni v tuto dobu v jeskyni u ohne…

      8 mozna vydrzela vice, ale melo to maly rozsah – 3-prevodnik byl nutnost, male odstupnovani, hazky litaly na vsechny strany a razeni bylo presne jak rusky samopal

      proste dnesni 10 a 11 jsou tiche, presne, lehke, dobre odstupnovane, muzes mit malo prevodniku a vzdycky to co je aktualni je logicky nejdrazsi…

      0 0
      • Jakobo  

        Ale prd. Vzhledem k tvemu veku se ale te reakci nedivim.

        0 0
      • jonti  

        8s bylo o dost lepsi nez 9s, az desitka to potom vylepsila. Minimalne u Shimana, devitkovy sram byl docela ok.

        Dvojpila se vozila taky, treba na cannondalech.

        Podle me bude velky problem sehnat kvalitni razeni 8s, zbytek by uz mel jit.

        0 0
        • Rubi  

          vsak ja o 9s nepisu, ta mi prisla taky jako pruser(u shimana, 9s sram jsem dlouhodobe nemel)

          0 0
          • Jakobo  

            Mas to marny, z toho nevybruslis 8 mozna vydrzela vice, ale melo to maly rozsah – 3-prevodnik byl nutnost, male odstupnovani, hazky litaly na vsechny strany a razeni bylo presne jak rusky samopal tos mel nejakou plecku z Tesca ne? Protoze u XT, STX RC nebo i nejnovejsiho Alivia nic takoveho nepozoruji. Napisu rovnou, ze nemam zkusenost.

            0 0
            • Rubi  

              ty asi nerozumis psanemu textu co? pisu ze 8s je naprd mimo vydrz a 10 a 11 je uplne jinde, o 9s tu z me strany v uvodnim prispevku nepadlo ani slovo

              v dobach 8s jeste nebylo ani shadow, ani shadow+ ktere vyrazne prispely ke stabilizaci prehazovacky, tzn. hazka si delala co chtela, tzn pokud jezdis po cyklostezce, stejne nepoznas

              to ze si evidentne nevyzkousel od dob 8s nic jineho je tvoje minus, protoze 8s je uz temer po vsech ohledech v dnesni dobe sracka na urovni nejnizsich sad…ale jezdi si co chces, pokud solichas asfaltky tak bude dobra i siska :D

              0 0
              • jonti  

                8s XT a XTR fungovalo spolehlivě podobně jako dnešní sady, až plus(třecí brzda) to o něco zlepšila ve sjezdech.

                Trojpila nebyla a není žádný problém ani s 10s.

                0 0
              • Vilém  

                Kecy v kleci.

                Na 8sp jsem toho najezdil hodne, ze by soucasne sady mely nejaky podstatny prinos, krom rozsahu, to tedy ne.

                Jen pro tve info, 8sp jsem jezdil jako Alivio, STX, XT, 10sp mam XT.

                0 0
    • šlapatko  

      Taky se dají kombinovat nové řady se starými. Není problém koupit kolo na 3×10 shimano, pravé řazení nahradit řazením sram x4, x5, x7. Řetěz klině osmičkový a kaztu dle libosti. Kdo není lama přesmyk seřídí.Při větším křížení má tendenci škrtnout. Tahle kombinace dobře funguje a časem není problém přejít na desítku :-)

      0 0
    • scota  

      Alivio forever ;-) Měl jsem ho na starém Rockmachine Crossride a byl to držák. Řetěz vydržel 2× tolik co nyní 10 speed MTB, náboje měly konusy a při dobrém seřízení se na ně nemuselo několik let šáhnout. Ještě se dá sehnat ve výprodeji :-)

      0 0
    • pocestny  

      Mas v podstate jen tři možnosti:

      Bud si koupíš nějaký totální shit s 8kolcem na kombinaci altusu/noname. Nebo si to slozis z rozumných dílů + zbytkovych věci na 8kolo. Nebo se na to vyseres a koupíš si normálně kolo, jaké jsou ted na trhu.

      Nechápu proc do toho tahas karbon a neuvedes radši jakékoliv rozumne informace, na jejichž základě by ti mohl někdo jiný rozumně poradit?! Pak nemuzes od této diskuze cekat vubec nic. Ale zábava dobrá, skoro lepší než nedávno o zzenstilych bikerech, nebo jak se tu jeden snaží najít zenskou… To jsou 3 nejvtipnější vlákna v poslední době. Na ctvrtem místě jsou vtipy25.

      0 0
    • Lance  

      trochu mimo téma, ale dotaz: půjde dát na sedmikolečko 9 nebo 10 řetěz? nebo je úzký a nevleze tam???

      0 0
    • Fidži_CZ  

      No ty vole :-D To jsou hlody ty některé hlášky :-D

      0 0
      • kamaro  

        A proč ne tu planetovou převodovku? Měl jsem možnost jezdit na 8s Nexusu a řadilo to pěkně. Řetěz v přímé lince za pár korun s ohromnou výdrží. Na mimozávodní provoz naprosto dostatečné řešení. Nevím ale zda by ti vyhovoval rozsah převodů.

        Osobně na svém nejoblíbenějším kole vozím 2s SturmeyArcher s Kick-Shiftem a vlastním řemenovým pohonem.

        Asi bych zkusil obejít pár prodejen, jestli se jim neválí někde 8s řazení ze starší vyšší řady. Rádi se toho zbaví. Kazety sehnat jdou. A pak to vyměnit za 9s z nového kola, kazetu a řazení prodat jako nejeté – sundané z nového kola. Někdo výše přede mnou to takhle navrhoval.

        0 0
        • kamaro  

          Reakce měla být přímo na zakládající příspěvek, omlouvám se.

          0 0
    • VanVren  

      Postav si titanovou 27,5" jako já :-))

      0 0
    • jecnak  

      Vozil jsem 8s dlouho predlouho na biku i silnicce, ale uz bych do nej urcite nesel. Jednak kvuli mensimu rozsahu prevodu a jednak uz velmi spatne jde sehnat kvalitni spotrebak – kazety, retezy atd. 10s DynaSys Shimano radi podstatne lip a retez vydrzi pri stejnem zachazeni jen o neco mene.

      Razeni v nabe od Shimana je na bika do terenu bohuzel spatne pouzitelne kvuli omezeni na velikost pastorku kvuli tocivemu momentu. Na klidne jezdeni po stezkach a rozumne do lehciho terenu proc ne.

      0 0
      • kamaro  

        Můžu požádat o link na dokument, ve kterém je toto omezení primárního převodu vyžadováno? Já jsem v oficiálním dokumentu k Alfine 11 našel pouze toto: It is recommended that the gear ratio of the front chain ring be set to aprox. 1.9.

        Chápu to tak, že se jedná o doporučení pro zvolení převodu pro běžného uživatele, aby výsledné převody byly vhodné na běžný provoz. Nikde jsem nenašel zmínku o tom, že primární převod menší než 1.9 může poškodit náboj…

        0 0
        • jecnak  

          Uz je to dost davno. Bylo to v nejakem manualu Shimana k 8s Alfine. Ted jsem nasel jen doporucene prevodove pomery k 8s Alfine. O 11s taktne mlci. Pro realne pouziti na biku to tehdy nevychazelo i kdyz par znacek takove biky nabizelo, tak to treba nebylo tak zle.

          Pak jsem o tom uvazoval na zimaka silnicku, kdyz zvlast ted s DI Alfine jsou uz pekne paky a hydraulicke kotouce, ale zas jezdim CX a tam by asi zadne razeni v nabe moc dlouho neprezilo – radi moc pomalu a ne moc dobre i v lehkem zaberu.

          0 0
          • kamaro  

            Taky to plánuju na takového „zimáka“. Zatím teda jenom mechanický Alfine 11 s mechanickýma kotoučovkama a řemenovým pohonem.

            Včera English nahodil nové kolo, které je právě osazeno Alfine Di2 + hydry + řemen. Pecka neskutečná, toto by se mi opravdu líbilo na jarní/podzimní dojíždění do práce (tma, dost často mokro) a občasnou cestu k rodičům na víkend, takže s menšíma brašnama.

            0 0
            • jecnak  

              Ja uvazoval o DI Alfine s remenem a exentrem v nabe. Libila se mi designova cistota kola a nakonec i cistota pri jezdeni v desti a bezudrzbovost. Nakonec jsem zdrave usoudil, ze by neprezilo jediny zavod, coz se mi ted pri prvnich cyklokrosovych zavodech potvrdilo. Takze jsem skoncil u Treka Crocketta na 105ce a na pristi sezonu mam uz objednaneho Boona. Blatniky jdou na obe kola a lepsi jednou za sezonu castecne obnovit 105ku, nez vysolit xx tisic za elektricky Alfine. Aspon tak mi to vychazi pro pouziti cyklokroska + zimak.

              0 0
            • jecnak  

              English je, jak by rekl Svejk, tradicne tak hnusnej, az je krasnej :-) Trochu bych mel akorat obavy z tuhosti zadni stavby, ale u takoveho kola se to asi moc neresi.

              0 0
        • Vilém  

          Ono stejne omezeni je i u Rohloffa.

          O alfine jsem uvazoval, kdyz mi kolo s rohloffem ukradli a odradilo me prave toto omezeni.

          Alfine je celkove dost do rychla a kdyz jsi chtel dosahnout rozumneho rozsahu, tak vychazel primarni prevod hodne lehky, o dost lehci, nez byl ten doporuceny.

          0 0
    • JaMull  

      SPAM: Kdybys chtěl nějaké 3×8 zbytky tak se jich zbavuju :)

      http://www.cyklobazar.cz/…-alivio-3×8/

      0 0
    • Růža17  

      Podle mě je nesmysl schánět kolo s 8sp, strašně to zůží výběr a bude to totální lowend. Takže pokud chceš vyloženě 8sp tak stavbu. Schválně jsem se koukal na ceny kazet, řetězů a příjde mi to cenově v podstatě stejný, mno a výdrž, připadá mi že se to 8 kolo přeceňuje :) mám doma 8 sp alivio řetězey hg50 nebo sram850 mi vydržej tak 2500km i 9 sp sram x9 řetězy shimano hg50,70, sram970 vždrž 2000. Nevím kolik toho najedeš ale pro mě by ta úspora byla asi tak 200kč na sezonu :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.