Co potřebuji k pohodlnému šlapání?

42 nepřečtených
  • Trashi

    Zdravim,

    mám 4 roky starého horského Scotta aspecta 40 a po té době se na něm už dost špatně šlape. Jsem docela lajk, a tak nevím, jaké součásti tedy potřebuju vyměnit. V podstatě jde o to, že řetěz při šlapání drhne o přesmykač. Nechci to už dávat dál štelovat a rád bych všechny ty součásti vyměnil.

    (Ps: Přehazování je 3×8)

    Předem děkuji za případné tipy a rady.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Schoscha  

      Bez zhodnocení v reálu, ti těžko někdo poradí.

      Pokud tomu nerozumíš, svěř to někomu kdo tomu rozumí.

      tzn.servisu.

      0 0
      • Trashi  

        Pro ujasnění: beru to tak, že ty komponenty jsou už příliš opotřebované a chtěl bych je nahradit novými, ale jak tomu nerozumím, tak nevím jaké komponenty potřebuji a nevím jak je vybrat aby k sobě byly kompatibilní.

        S tím potřebuji poradit.

        0 0
        • Chlebovnik  

          To ti takhle od počítače těžko někdo řekne, když to kolo neviděl. Ale pokud jsi na to za ty 4 roky ani nesáhl (a ani nevyměnil řetěz!!!), tak už bude s největší pravděpodobností na odpis všechno (řetěz, kazeta, převodníky, lanka a bowdeny).

          0 0
          • Trashi  

            Přesně – na odpis je vše a já teď potřebuji všechno koupit nové. Proto se ptám: Máte nějaké tipy na konkrétní kvalitní komponenty které k sobě pasují?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • podvlada  

              Zajímalo by mě, jak jsi přišel na to, že je vše na odpis a potřebuješ vše vyměnit, když tomu vlastně nerozumíš? Ono to ani nemusí bejt tak žhavý a bude stačit řetěz namazat, vyměnit lanka a bowdeny a seštelovat a třeba to bude chodit líp než nový. Nebo to může dopadnout tak, jak píše Chlebovník. Servis ti odporovat nebude, klidně vymění všechno, když hezky zaplatíš :) Ale asi ti nic jinýho nezbejvá…

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • George.999  

      Tam asi nemá cenu cpát něco lepšího, tzn. cena za jeden převodník je mezi 150 a 300 Kč, takže pokud máš čtyřhran nebo octalink, vyplatí se vzít rovnou celé kliky za cca 600 Kč. Řetěz je od 200 do 300 Kč, stejně tak kazeta. Jedno lako zhruba 30 Kč a 1m bowdenu za 50. Pak je otázkou, jestli to nemá hazka a přesmyk už za sebou, jinak stačí seštelovat.

      0 0
      • Trashi  

        Přesná specifikace zde: http://www.scottmtb.cz/…ct-40-green/

        Najeto: 8500km

        Budget: do 5000kč

        Požadavky: kvalitnější komponenty než tam jsou.

        Jaké komponenty: určitě nové kliky…dál bych potřebovat poradit

        Otázka navíc: často se mi stává, že šlapu na max a chtěl bych rychleji. Vylepšením kterého komponentu toho dosáhnu?

        0 0
        • Vilém  

          Dosahnes toho vylepsenim kadence slapani.

          0 0
          • Pagi  

            Já teda nevím, ale pokud píše, že má teď 3×8, tak kadnece mu určitě nepomůže. Chce být rychlejší, tak to vypadá, že nemá převody. Tady pomůže kazeta (10 nebo 11 kolečko).

            0 0
            • maajkee  

              Nesmysl. Pokud mu nestačí standartní MTB převody 44(42)/11 tak šlape buď špatně nebo jezdí jen po asfaltu s větrem v zádech :)

              0 0
              • Pagi  

                A ty víš jak jezdí a kde ? :D A mimochodem mě nestačilo 3×10 moc pomalé a mám sakra něco najezdíno, jak MTB tak silnice. A kadencí to opravdu není :D

                0 0
                • maajkee  

                  To je matematika. Při 44 a 11 zubech a 90 kadenci jede člověk cca 45 km/h.

                  0 0
            • Vilém  

              Tak na 42/11 uz to, pri rozumne kadenci, muze jet hodne rychle.

              0 0
              • Ice-goofy  

                Souhlas a za druhé ji ještě tu kadenci vydržet ;)

                0 0
                • Trashi  

                  Zeptám se takto: Dokázal by mi tu někdo poradit nějakou slušnou kliku, řetěz, přehazovačky a další k tomu potřebně věci s kterými pojedu rychleji a kvalitněji než doteď?

                  Nevyznám se vůbec v žádných délkách, zubech, středech, ramínkách a dalších parametrech které ty komponenty mají. Zároveň nevím jestli když tam teď mám 3×8, můžu mít jiné velikosti nebo jsou k tomu potřeba nějaké redukce, atd.

                  Za každé odkazy na konkrétní komponenty děkuji.

                  0 0
                  • George.999  

                    Tak to Alivio:

                    kliky

                    přesmykač

                    přehazovačka

                    řazení

                    kazeta

                    řetěz

                    lanka např.

                    bowdeny (změř si délku)

                    Mělo by to tam jít, žádné redukce nepotřebuješ.

                    0 0
                    • Trashi  

                      Díky za tip, ale potřeboval bych ještě pár doplňujících rad: Kolik zubů má mít ta kazeta? Jaký jiný přesmykač tam může být?(ten na který je odkaz je nedostupný). Jak to je s těmi řadícími páčkami – teď je na kole dual s řazením i brzdovými páčkami, tak nevím jestli se s tímto řazením musí koupit i samostatné brzdové páčky nebo tam mohou zůstat ty staré s odmontovaným řazením?

                      Předem děkuji za odpovědi.

                      0 0
                      • George.999  

                        Kazeta může být 11–32, nebo 11–34 zubů. Přesmykač klidně Acera , ale ten Alivio by neměl být problém sehnat jinde.

                        No těch dualů jsem si původně nevšiml, s tím zkušenosti nemám a ani s mech. kotoučovkama. Teoreticky by to šlo jak píšeš, nechat je jen na brzdy a řazení zvlášť, ale krom toho, že to bude vypadat blbě, bude asi i řadit hodně nepohodlné. Chtělo by to tedy vyměnit i páky (někdo určitě poradí konkrétní, já nevím). Když už to ale bereš takhle z gruntu, doporučuju tam dát rovnou základní Hydraulické brzdy od Shimana, tam už to ale kvůli zkrácení hadiček musí jít do servisu.

                        0 0
                  • Ice-goofy  

                    Délka klik záleží na Tvé výšce hodně. Já na jednicích používám 180mm (mám zmiňované dva metry) na zimáku neřeším a mám standart 175kliky a 3×8 Shimano TX M171, 42/34/24 a jezdím převážně asfalt a občas terén a i při větru v zádech mě nejtěžší převod bohatě stačí a udržet vyšší kadenci mám problém udržet celou cestu.. Pokud jezdíš nízkou kadencu a chceš to rvát silou ano zde možná vyměnit převodník na 44 by pomohlo, ale asi jednodušší cesta je cesta trénovaní…

                    0 0
        • Pagi  

          Podle toho co si teď měl, tak ti bude stačit od Shimana bohatě řada SLX a budeš spokojen. Samozřejmě finančně dnes poměr cena/výkon je nejlepší pořád řada XT. V tomhle ti opravdu poradí málo lidí. Co člověk to názor a spousty hádek. Být tebou dojdi do servisu, řekni co to dělá a že chceš případně řadu SLX a jak bude ± cena (kliky – 3placky, kazeta, řetěz, bowdeny, lanka, možná mrknou na ložiska, přehazovačka, přesmykač)… takový tvrdý základ. :D

          0 0
          • maajkee  

            Stejnou službu mu udělá Deore a dovolím si říct že i nový Alivio, nový Alivio dělá dokonce už shadow přehazku a bude ho to stát pár peněz. Funkčně si pomůže hodně.

            0 0
            • Pagi  

              JJ, Deore by takly stačilo a je to za hubičku, ale je to měkký materiál, šel bych raději do SLX min… cenově to není tak hrozné. Ale pokud najede za 4roky 8500km, tak to asi nemá cenu :D

              0 0
              • Jakobo  

                Mekky material to myslis jak? Jako ze Deore je z hliniku a SLX z oceli?

                0 0
        • maajkee  

          Maximálně bych tam dal 44z převodník, to už bude muset stačit, jinak si neumím představit jak jezdíš.

          Pak za pár peněz koupit nové Alivio řazení, přehazku, přesmyk, novou kazetu, vyměnit bodeny, lanka a řetěz a uvidíš něuvěřitelnej funkční posun.

          Jak to ale čtu, tak nejlépe uděláš, když to svěříš někomu kdo tomu rozumí.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Pokud nemá 100 kg, tak při nájezdu 8 500 km za 4 roky tomu kolu nemohl ublížit. Maximálně tak vyměnit řetěz a rezavé lanka a bowdeny. A s takovým nájezdem ani žádné megahusté převody nepotřebuje, bo je ani neutáhne.

            0 0
            • George.999  

              Chápu to tak, že 8500 km ujel na jeden řetěz. To přece už musí být převodníky a hlavně kazeta dávno mrtvá.

              0 0
              • Ice-goofy  

                Nemusí např můj zimák drží i přes zmiňované km, ale zde já počítám, že při výměně půjde vše … A stále to jezdí a prozatím netřeba jít do komplet výměny.. (Samo na lepším kole pravidelně měním řetěz i pak kazetu atd)

                0 0
                • George.999  

                  Já teda při 1000 až 1500 km měním řetěz a po čtvrtém už i kazetu (řetěz už si nechce sednout). Jezdit takových km na jeden a pak tam dát nový, si nedovedu představit.

                  0 0
                  • Ice-goofy  

                    To je jasné já na zimáku mám vše levné a tak teď dojíždím kopmlet převodníky, kazeta a i řetez a pak se vymění vše najednou… Cenově vlastně na počet km řádně ušetřím ;)

                    0 0
              • mirabike  

                má 8s – a to může být úplně v pohodě..

                0 0
              • Rychlej turista  

                Osmizub vydrží opravdu hodně a s takovým nájezdem kliky jenom lechtá. Pokud není nějaká těžká váha, která by kompenzovala ten scházející výkon.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.