Jde mi konkretne o tenhle model a znacku celkove:
gb.cannondale.com/bikes/07/ce/mountain/scalpel/model-7VP5.html
Jde mi konkretne o tenhle model a znacku celkove:
gb.cannondale.com/bikes/07/ce/mountain/scalpel/model-7VP5.html
super kdybych na něj měl tak bych si ho taky koupil :o)
říkám na něj, že 07 mi moc líbí, ale nikdy na něj asi nebudu mít a ikdybych měl, tak si ho nekoupím, asi jako bych si nikdy nekoupil Volvo i jako multimilionář- bohatě by mi stačil třeba dobře vybavenej Huyndai nebo Suzuki a ušetřený prachy dal na třeba psí útulky…
Správně !!!!… Ale nechtěj, abychom Ti to věřili :-)
Dancing DOG – psi utulky – ja mu verim :-)))
To zas bude sranda:)
Abych napsal něco smysluplnýho: kupovat v dnešní době „fulla“ se zdvihem 67mm mi přijde jako vyhazování peněz. Pokud se ovšem nechystáš stát mistrem světa. To by tě pak milimetry navíc mohly brzdit. :)
nelíbí..zdvih nula nula nic, a tahle vidle taky nemá moje sympatie
pěkný softail
Ošklivý kolo, za který bych nikdy neutratil ani korunu.
Nezavrhuju Can. úplně, ale zrovna Scalpel mi přijde jako vyhozený peníze. HeadShok je funkčně dávno překonaný a nikdy bych si ho na kolo nedal. A softail s tlumičem mi přijde dost kontraproduktivní. Složitý jako full a pořádně oproti fullu to nefunguje.
Pokud bych měl vybrat nějakou srovnatelnou raketu na závody, tak raději šáhnu třeba po Epicu.
kedze som jazdil headshok, tak viem ze sa bezne pohybuje okolo zdvihu 7 cm, co sa nepohybuje vacsina vidlic zo zdvihom 80 mm. Je to spickova zavodna vidlica, na ktoru v tuhosti nema ziadna konvencna a chod ma tiez paradny. Ked sadnes na sida, tak to plava. Tvrdit, ze je davno prekonany, je hlupost a nevedomost, lebo toto je zavodna vidla, nie enduro…Moj FOX s 32 mm nohami je citelne maksi ako headshok.
Nevim proc by se 80 mm vidle nemeli hejbat tech 80mm, to je spis otazka nastaveni ne?
problem je progresivita pri konci zdvihu,napr FOX-a dostanes na dno asi len po zoskoku z panelaku (myslim vidlice na XC). Mozes sice podfukat, ale to tiez nie je uplne ono. Potom sa to moc ponara, treba to casto zamyka a pod.
Foxa (spravne nastavenyho) dostanes na doraz i na miste a to bez problemu, to ze v nem necvakne jako v M, je vec jina.
mam skusenost s RLC a X a aby som ich dostal na 90 mm, tak to uz musi byt rana jak hrom a su nastavene spravne. Napr X mam nafukaneho len na 60 PSI (mam 74 kg), podla navodu ma byt myslim na 110 PSI a teraz mi chodi asi na tych 92 mm.
jo, vidle co nikdy nejde na doraz je jen blbe vyuzita vidlice:)))) myslim ze autorem teto myslenky byl Franta Mrazek
Jezdil jsem starou Suntour XCP 75 a myslím, že tu by na doraz nedal ani Bender. :-) Jinak k Headshoku – designově se mi líbí a cokoliv jiného hodnotit nemohu.
80mm je proste malo i na XC a chod jako takovej taky zadnej zazrak neni, muj dojem je podobnej jako u lefty, ktera ac je dostatecne citliva, tak mi vadi, ze citim jak se ty valecky odvalujou po ty planzete, to proste neskousnu a i moje pitoma maruna ma vyrazne „maslovejsi“ chod. a ze to je prekonany je imho fakt :-)
Slozity jako full? Ale softtail, ktery ma jen karbonove planzety si nemuzes nastavit podle vahy, Scalpela ano, i kdyz na tak malem zdvihu to nastaveni dela minimum.
Epic uz jde vic do opravdoveho fullu, Scalpel je minimalistictejsi… Tim se ho ale nijak nezastavam – kdo to mysli s XC zavodenim vazne, ten klidne zadni pruzeni ozeli, protoze ta zadni stavba proste pridava stupen volnosti.
Jde o to na co ho chceš. Je to vyloženě závodní stroj. Za tu cenu (dokonce o málo nižší) je Rush 5. Je určen na dlouhé maratóny je pohodlnější, ale pořád dost rychlý, a je s Lefty. Jezdím ho jednu sezónu a mohu doporučit (více v profilu).
Rush jsou dobra hudba, ale jednocep na 110mm… nevim nevim. Asi kdybych NEchtel funkcne to nejlepsi, ale kupoval bych spise kolo kvuli vzhledu, znacce a celkove dobremu pocitu, tak do Rushe urcite pujdu. Rozumove ale ne. Smysl by mozna mel Prophet, tam uz je aspon na tom cepu nainstalovany konsky zdvih. Ale Rush i Scalpel s Lefty jsou fakt krasna kola, o tom zadna…
hnusnej (subjektivne) skoro HT – tohle se fulem fakt nazvat neda headshock je bida cena nebude lidova a v zadnym pripade nebude odpovidat vybaveni
ale abch jen nekritizoval, tak na masirku na asfaltovy cykloztezce to bude to pravy, samozrejme ve spojeni s nejakym tymovym dresem a satkem na hlave :)
drahý hnus s pidi zdvihy, to raději HT + odpruženou sedlovku:)
ja bych skousnul mozna tak propheta.....jinak s „C“ nekamosim tez…
svyho casu se mi libil Jekyll – vzhledove i funkcne (ale to uz je dlouho), jinej kanon me fakt nebere. Geminy mi dokonce prislo fakt nedobry :-)
Frenk ho zlomil :) od ty doby co ho vokolek obvinil ze ma na ne lamaci stroj nebo tak neco ty znacce nefandim :) hlavne ty ceny, to je hruza…
njn, Frenk :)
ceny sou priserny (na to co to je), i kdyz dal se sehnat levnejc – konkretne toho jekylla sem moh mit za dost levno, ale nebyly prachy tehdy. je to min 4 roky.
Na příštín rok se Cann.vytasil s jakousi HT/Hs příšerností za cca 29 tis.Kč.Rám desing cannondale což je ok,protože se mi líbí nicméně o osazení škoda mluvit a taky hamba mluvit natož psát:-).Tak blbě osazený bike vzhledem k ceně jsem ještě neviděl.Značka je holt značka.To je jak si koupit jaguara se škodováckým motorem:-)
vokolek je *** .. nechci tu bejt sprostá :), holt mu nikdo v čechách nekonkuruje tak se taky tak chová
copak? od zeny :) shanela si nejaky sroubek do kanona?
nedokáže si vážit zákazníka.. proto raděj nakupujem v Něm, tam z obchodu neodcházím otrávená jednáním, a nakonec, je to tam i levnější.. šroubek jsem zatim žádnej nepotřebovala :P, přece jenom je to kvalitka :)
asi pan Obchodnik odvozuje ceny od svyho platu…ja taky moc nechapu politiky „vyhradnich dovozcu“......pripomina mi to praktiky telekomunikacnich firem
tak nějak, mno
A co rikate na tu predni vidlici? Pouzivaji ji u vic modelu, me to prijde ponekud smesny, ale nevim jak je na tom s kvalitou
kvalita provedeni je super, kvalita pruzeni uz je horsi, zivotnost je velmi vysoka narozdil od zdvihu, tuhost vynikajici. vaha dobra. vzhled imho naprosto strasnej :)
ja bych to nejezdil ani za zlaty prase.
konecne nekdo s nazorem s kterym se muzu ztotoznit :)
na takej vidle som najazdil asi 20 tisic km, krasny chod, bezne pouziva 90 % zdvihu, tuhost dokonala. Dizajn..niekto ano, niekto nie, ja osobne ano. Treba sa o nu starat, kazdy rok pretesnit a namazat. Nahradne diely su dostupne. Ako zavodne nacinie je to super. Niketo na nu nadava, ale vzivote ju nejazdil, alebo jazdil ju rozbitu. SID ma zdvih 80, chodi na 6,5 cm a tuhostou headshoku nemoze konkurovat…Pokial chces jazdit zavodne XC, teda chrtit a vies si to zohnat za dobre peniaze, tak budes urcite spokojny.
Dost, že se někdo nebohého HS taky trochu zastal :-D
Nízkej zdvih není chyba ale vlastnost, od vyšších je přeci lefty. Pokud tedy srovnávám s váhově srovnatelnou 80mm vidlí, vychází mi objektivně:
Subjektivně
Klid. mr. Wroun má ve všem jasno viz profil – Praha – vic mest v CR stejne neni :-)
asi si myslel me…
nevim oc ti jde, ale naprosto vzacne jsme se ve vetsine objektivnich vlastnosti HS shodli, kdyz si z toho odmyslis muj nazor. a ver mi, nepise se mi to lehko – cannondale fakt nemam rad.
BTW: najdi mi jeste jedno mesto v CR, jiny proste neni :-P
Jak pro koho, já jsem z toho jedinýho města utekl na venkov a jsem spokojen a cannondale jezdím a rád.
dobre ti tak :-P
wroume, to chce nakopnout felinu a vystrčit nos z cajzlova:)
pak poznáš i jiný města
pohybuju se docela po velkym uzemi nasi vlasti a jediny kam nejezdim tak casto je morava a jiny mesto nez maticku sem nenasel. Plzen se tomu blizi, ale jen blizi, Brno taktez a o zbytku skoda mluvit :-)
ja se pohybuju poi celym svete a musim ti rict, ze ta praha zas taky takovej zazrak neni… ve srovnani treba se Shanghaji se mestu vlastne ani neblizi…
chtel bys v sanghaji zit??
asi radsi nez v praze :-)
tam se da dychat?? no zrovna do asie bych nechtel......zivotni prostredi se tam moc neresi
hele, ja tu ziju asi 50% casu v roce a rozhodne nic moc… ted jsem zrovna tady… ale v nedeli je jebu do HK. se nekdy ozvi na email jestli tu jsi…
o tom zadna a souhlas (alespon co se rozlohy tyka), ale preci jen ma k mestu v CR zdaleka nejbliz.
no jako sranda dobry, proc se trochu nepopichnout:).
pokud to myslis vazne, tak z toho trochu zavani arogance.
navic ta praha opravdu neni tak uzasna, kdyz se na ni nedivam ocima turisty. Pomerne dobre znam v Nemecku Mnichov, coz je zhruba stejne velky mesto. kvalita zivota je tam uplne o nicem jinem.
je to samozrejme nadsazka.
nechapu, co je za problem s kvalitou zivota v Praze… ovzdusi celkem OK, dopravni situace zadna bomba, ale jsou i vyrazne horsi mesta, blizko do prirody, na bikovani rekl bych lepsi nez Mnichov, ale to jsem na tenkem lede, cena piva bezkonkurencni…
ja som síce fanda HS, ale len vďaka užívateľským skúsenostiam, ale skôr si myslím, že to je rarita, aby HS bez zásahu vydržal tak dlho. Ináč, rozmýšľam, že si urobím kolo do práce, HS, hardtail cannondale rám, tenké gumy, čiste krásne tvary…mňam
No to bude pazdnecht, to snad ani nefot:-)
neboj, odomna este skaredy bicykel neodisiel
Myslím, že ti mohu posloužit vlastní 3-letou zkušeností s tímto bikem.
Vidlice: jestli tady někdo kecá, že headshok je na prd tak to úplně přesně nechápu. Podle mých zkušenosti je to super vidle.
Jízdní vlastnosti: takovýto zdvih se pochopitelně nedá srovnávat s jinými fully. Scalpel si na nic takového taky nehraje. Je to kolo na XC. Tento zdvih jsem nejvíce ocenil při šlapání vsedě, což je při XC vyjížďkách dost důležité. Možnost uzavření předního i zadního pružení je opravdu dobrá při výjezdech.
Zadní stavba: tady bych měl malý bodík kritiky. Zadní stavba mi nepříjde úplně ultratuhá do strany. V některých momentech jsem měl pocit jako když jsem píchnul zadní kolo. Podotýkám, že tohle se nikdy nestávalo např. při šlapání ze sedla, ale spíše když jsem seděl a přejížděl na polní cestě z jedné kolaje do druhé.
Já jsem svojí povahou technickej dobytek, kterého nebaví se příliš starat o bike a ladit drobné technické finesy. Tohle kolo chce trochu technického hračičku, který si bude umět vychutnat a vyhrát si s technickou stránkou biku.
Brzdy: měl jsem tam Magury a stály za hovno.
Kdyby jsi se opravdu rozhodoval ho koupit, jsem ti k dispozici na mailu: pavel.skranka@mazars.cz k odpovědím na další dotazy.
skús bočnú tuhosť na epicu, to som mal pocit, že defekt mám stále…
..co se týká designu Cannondale,tak pro mě nejhezčí biky!
Pri cannondale skutocne plati ich motto : Feel it. Proste treba vyskusat a potom spekulovat. Aby som to zhrnul. Akekolvek apriorne hodnotove sudy ohladom cannondalu su bez empirickej skusenosti neverifikovatelne. Fu, dako som sa rozsupol. Vela filozofie asi skodi.
Jeden neverifikovatelný soud – to je krása.
este donedavna som ho mal ako pozadie na ploche
Pri pohledu na nej prozivam neverifikovany orgasmus
taky ho mam .-)
Taky by se mi líbil. Ale nekradu,mám jenom fula Cube
Cannondale je prostě kult (jeden z posledních). Všichni ho ve skutečnosti chceme, málo kdo na něj máme, ale kdyby jsme měli tak bychom si ho určitě pořídili.
vypad ti na konci hodne velkej smajlik :)
Tak velkej smajlík se sem nevejde :)
jo presne tak to je. napriklad ja se cejtim uplne menecenej, protoze mam jenom Norco. sice funguje lip a je hezci ale ten napis, ten tam chybi…
Jj, a ja z kol sundavam i napisy a pak si tajne predstavuju, ze je tam napsano velke C a ze tam jsou ty tri cepy navic.
a kdyz este nasadis nejakej zmrsenej tlumic, tak bude iluze dokonala :-D
No jak sem to zlomil tak to bylo i mekky do boku jako ten jejich jednocep :-)
PS: a bude flame :-)
no, takze uz chybi jenom poutat pozornost na asfaltovejch cykloztezkach a protoze se za nejakym pitomym Norkem nikdo ani neohlidne, tak musis pohledy lakat jinak – jezdit nahej :-) …hmmmm nahej manas na prasklym norku co si predstavuje napis na ramu je zajimava predstava :-D
Nevedel jsem, ze mas rad takovyhle uchylky.
Chces prodat naky fotky?
nechci koupit – vymenim za svoje :-D
Som si k tomu ešte predstavil kurýra v obtiahnutej kombinéze (naostro) na inlajnoch s bežkárskymi palicami ako sa snaží Manasa dohnať takým tým štýlom poranenej volavky pokúšajúcej sa vzlietnuť.
To uz je trochu moc, ne? :-)
Je také počasie, že upadám každú chvíľu do alfa hladiny a fantázia je v tých končinách intenzívna. Idem si radšej uvariť kávu. Aj keď teraz by som potreboval asi niečo ostrejšie.
Tak o tom mi chvili vypravej. Me dneska z letargie vytrhnul jenom strip o matfyzakach. Bohuzel ma moc malo dilu nez aby mi zabil zbytek dne. Ale i tak je to dobry. www-ucjf.troja.mff.cuni.cz/scheirich/index.php?s=4&strip=54
4/2 brutal
14 je tiež výstižná.
43 dostal me
to by byl zacatek :-)
Na to je u některých značek jednodušší postup. Mě třeba stačí umazat tři poslední písmenka a to první tam můžu nechat a je to :-) A možná že když už jsem se rozhodnul na příští sezónu pro Stereo, že bych si mohl na zakázku objednat jen s prvním písmenem, třeba bych ještě dostal slevu, že tam nemusí ty další tři písmena psát :-) No a na Norcu to jde taky samo, tam zase stačí ty první tři písmena a poslední.
nic oskiivejsiho neznam a nikdy bych nechtel byt majitelem zadneho kola ktere ma toto oznaceni..:-))
ja si mylsim ze cannony jsou nejlepsi kola na svete..spolu se scott..ale ten uz je niz:)..takze…esik mas prachy..ber:)
by me zajimalo podle ceho tak soudis, protoze jediny co tomu nasvedcuje je cena v CR :-)
Chtel napsat: „Nejdrazsi kola ..“
tak potom souhlas :-)
Já ti tedy musím říci, že zdvih 67mm vzadu kupodivu stačí – neměl jsem žádný dojem, že nestačí – jde totiž i o to jak systém pruží a ne jen kolik má mm zdvihu – moje srovnání např. s EpicemSW rozhodně vyšlo v prospěch Scalpela. Ve předu jsem, ale nakonec vyměnil HS za Lefty a v této kombinaci je kolo dokonalé do sjezdu i do výjezdu – rozhodně lépe ovladatelné. Jinak pro inspiraci přikládám foto novinky kde je zadní zdvih povýšen na 90mm.
souhlas mam podobné zkušenosti při porovnání s Epicem. a nový Scalpel má 100 mm. zdvihu vzadu :-)
nový scalpel sa mi veľmi páči. Krásne kolo, ešte keď to bude v 29" tak to bude dokonalé.
Tohle je super thread. Se nestacim smat :-D
btw: pokud tech 67mm vzadu tak ohromne staci, tak proc presel cannon milimetru 100? Tot otazka holoubci, co? :o)))
Protože doba si to žádá-laik co bude chtít fulla se nedá přesvědčit tím,že mu stačí 67,když vidí,že jiní dělají aspoň 100.Kdo zkusil 67,zjistil,že na běžný XC to stačí a tady to píše.Jiní to vyvracejí(většinou ti,co nezkusili).Já jako potenciální kupec Scalpelu teď budu mít 100% jistotu-už dělají 100,nemusím se bát,že se budu mlátit do kebule proč jsem nekoupil u jiné značky… Proč výrobci počítačů zvyšují i u nižších modelů gigahyper kapacity HD,když 80% userů využije max. 20%?
väčšina mudrlantov v živote cannon nejazdila, ale presne vedia ako sa to správa…jedine s čím môžem s nimi súhlasiť je, že v európe sú predražené…ale aj to sa dá obísť…
ja mam skoro 170mm na jednocepu a vozil jsem se na 190mm na FSR a vyhovovalo mi to vic… jako ze se mi nektery postupy pri vyrobe cannonu fakt libi tak proste me tam zadne kolo do oka nepadlo…
No tu 100% jistotu nemáš, když ostatní dělají: 120 :-) Co je běžný XC-kolem Brna, nebo kolem Gardy? To je trochu rozdíl, že? (A taky Ti tam furt chybí ty 3 čepy, vražené na správné místo :-)
potrefená husa :)
Ne to je jenom obecně, nemá to se mnou nic společnýho. Ale mohu dotyčného Jonyse seznámit s bikerem, který ochotně vyměnil kanona za germánskýho canyona a je happy( aji se 140mm).
Pepku,pro pána krále!Dyk vo tom to vůbec není!Dyk ten borec může zítra propadnout silničce se zdvihem 0mm a být taky happy!Já jsem reagoval na otázku,proč Cannon upouští od svého nejmenšího zdvihu na fullu(jistě je ti známo,že i Cannon umí kola s úplně jinými zdvihy-for example gb.cannondale.com/bikes/07/ce/mountain/judge/model-7VCGDH.html Prostě se domnívám,že důvody jsou takové,jako jsem napsal…Je to analogie snad se vším.Mnoho lidí použije na mobilu jen SMS a volání.Přesto takový mobil dnes v nabídce není,atd. atd… A hlavně:když někdo napíše,že mu 67mm stačí,tak nechápu,proč mu jiní tohle chtějí vyvracet!
Protože mě ku---sky bolí záda.
sem si sjel modrou během minulýho týdne na třech různejch kolech heč :)(HT/HT/SLICK, fsr100/100/XC2,0 Reign130/150/FR2,35) Jedno je jistý. O co pohodlněji sem se dostal na těch různech kolech dolů o to hůř se s nima pak dostávám nahoru na Kalec. Takže to chce rozumnej kompromis a ten má asi každej někde jinde.
No jenom jestli zachovals stejný gumy, stejný huštění a stejnou hladinu alkoholu :-)
pláště adekvátně ke kolům (slick,xc2,0 a fr2,35)hladina je konstantní :) akorát u slikcků hladinu výrazně snižuju a stejně to nepomáhá.
U Tebe, jako měrového technika bych očekával konstantní laboratorní podmínky-a ty měníš hladinu, rozměry pláště a kdoví co ještě. Taky záleží na tom, zda předtím byl gulášek a s kolika bramboráčky + palačinky. btw: Budeš zítra Bukově-pozitivní?, chystám se tam po dlouhé době, tak doufám, že bude guláš a aspoň někdo na pokec, když už ti chrti jedou pryč.
no ehm jak bych to řek.:) zitra pouze V.I.P. takže pro veřejnost zavřeno – motyll se nám žení.
Tak to je zrada, mám zkažený celý večer. Eště, žes to řekl. A v nedělu by to šlo? (třeba zbudou koláčky :-) Připadám si teď takový bezradný, bez budoucnosti..... …a neříkal jsem soudruhovi, že mu to za flašku rozmluvím?
žádný takový:) už se těším na hostinu.
No…dělají se auta,co mají tachometr do 350km/h,dělají se auta,co mají „jen“ 220.Mě stačí těch 220,někdo,kdo jezdí „Gardu“ ať si koupí to s 350…Ale jak to,že žádná automobilka namá modely s max. 100,když jistě by to spoustě lidí za dobrou cenu maximálně vyhovovalo :-)
Kdyby canon dělal auta, tak by takový auto prodával (ale za 2 miliony)
Ano,to je možná pravda,ale trh je otázkou nabídky a poptávky,že?Jinými slovy:jak je možné,že když něco ušije Hugo Boss,dovolí si to prodávat za tak nekřesťanský ceny v porovnání např. s OP Prostějov? No protože má takový jméno,že to lidi kupujou i za ty prachy :-)
Teď sis trochu naběhl na smeč: z toho cos napsal jednoznačně vyplývá: Canondale = Hugo Boss = snobárna.
Tak to už je hodně filosofické téma-snobárna…nevím,jestli to má být jako urážející…Já bych hlavně mohl dát za rovnítko slovo kvalita(páč Boss samozřejmě špička je!). Žádnej šunt se „snobárnou“ asi nestane,že? Můžeme plivat po Mercedesu či Ferrari jako vozech snobských celebrit,ale mít ty prachy,tak ho taky asi máme v garáži,příteli :-)
myslim, že ne každý si cannondale pořizuje ze snobských důvodů ( i když pravda, i tací se mohou najít)
Chybí tam smajlík, byla to jen reakce na Jonysovy fundamentalistické názory.
:P jen bráním barvy :)
no jo jenze ty mas propheta a normalni vidli…ne hyper-drahy softail…
Pletes tady hrusky s kravama… Nejak si proste musis tu tvoji koupi zduvodnit. Ted uz bude na zdvihu 100mm, tak pohoda, neni co resit. Ale proc to je? protoze i kanon zjistil ze full se zdvihem 67mm je k hovnu. Proc? Pohodli zadne, vaha navic pomerne znacna… Na zavody cili na hovno a na vylety taky. Ted maji 100mm a to uz snad bude lepsi. Ikdyz kdyz vidim porad ten softail, tak se mi vybavuje zadni stavba chodici 4-mi smery… :o)
A s tim sjezdakem – no to jsi trefil hlavicku na hrebicek ;o)
Váha značná…tak jako nevím,v jakejch žiješ relacích,když 11kg je moc(rok 2002!): www.cannondale.com/…el-2VP2.html a jsou zde nejmenovaní mistři,co ho mají na Lefty nějakých 9,6kg :-) Pro milovníky vyšších zdvihů má C-D alternativy jako Rush či Jekyl,že. Žádnou koupi si nezdůvodňuju,mám HT.Jen nemůžu vystát filosofy,co mají milion důvodů proti něčemu,co v životě ani nedrželi v ruce!
Já jsem ho držel kdysi v ruce a proto vím, že je tam těch správných čepů o 3 méně. A s tím holt nic nenaděláš…
Kdyz myslis… Az pak nekdy otevres oci, tak se muzem bavit. Ale je mozne, ze nekomu fakt vyhovuje. Ale to bud neskusil neco jineho, nebo nechapu.
Nechápeš :-) ale je pravda že Scalpel je asi jediné odpružené kolo od C které bych bral.Než jednočepové jako Rush a další tak bych hledal jinde.
Tak už mám oči dokořán-Scalpel 08 v týmovce se zdvihama 110/100 je opravdu cvalík: mountainbike.kernelnet.com/index.php?topic=1079.msg11156 9,36 kg-takovýho otesánka bych fakt nechtěl ani za prase :-)
mas recht, je to hnus :)
Z bicy fóra: vraj bude aj limitovana edicia scalpelov (25–50 kuskov) ktore budu mat 8,5 kg a budu stat niekde nad 10 000$$$
Jsou tam podrobnosti?Dej odkaz,prosím.
www.bicy.cz/forum/?… bližší podrobnosti tam nejsou
to neni tak jednoduchy. mi staci(l) na bezne xc pevnacek, tak si reknes, proc jit do fulu? jenze to celopero je takove lepsi, zabavnejsi ;-). ten skalpel je pro me takova kategorie kola na nic (slovu ho*no jsem se chtel vyhnout). pokud chces zavodit, tak jednoznacne pevnej ram. pokud chces nejakyho vyletnika, tak 67/80 zdvihu neni ideal. na obrazku to kolo vypada pekne ;-).
Ukecals mě!Nechceš můj HT rám?Jdu do Scalpela 2008–110/100 :-)
Tady je vzdycky spousta zajimavych nazoru :-D
Daji se ty jejich ramy koupit samostatne? Nikde jsem na to nenarazil.
Hodně na ebay (i jako nový od shopů) a myslím chainreactioncycles(?)
Mám scalpela 3/4 roku a asi bych neměnil. Nejsem jeho 100% zastáncem, ale volil jsem jej, jako rychlou a relativně pohodlnou variantu a to se mi potvrdilo při jízdě. Htéčko to není, někde se tam část vynaložené energie utápí, teda pokud to někdo neveze neustále zamčené, ale to by postrádalo smysl si kupovat tento typ kola. Rozhodně nejsem zastáncem houpání se na fulech s vyšším zdvihem. Pro mou potřebu v tom nevidím smysl. Tak tak nějak.
Co sa tyka zdvihu u Scalpela…
Tiez sa mi to zdalo divne, 67 mm, fakt divne cislo. Keby aspon 7 cm. Ale dobre. Skusal som, podotykam skusal Scalpel a Specialized Epic. Podotykam mne viac sedel Scalpel, dokonca som mal pocit, ze zadne pruzenie pracuje lepsie ako u Epicu. Tym nechcem povedat, ze by bol Epic horsi. Mne viac sedel Scalpel, necitil som, ze mam vzadu iba 67mm zdvih. Kedze som sedlal kazdy bicykel zhruba nejakych 20 minut, mozem hodnotit viacmenej prvy dojem. A mne viac imponoval Scalpel a Lefty, ktora chodila fakt skvele. Nechcem hovorit, ze cannondale je najlepsi na svete. Chcem len povedat, ze to nie je imidzovka, ktora okrem mena nema ziadnu hodnotu. Je to kvalitny stroj za pomerne rozumny peniaz, samozrejme v USA. Doporucujem pozriet stranku www.citybikes.com, nalistovat katalog. Asi tolko. A k tym apriornym hodnoteniam Lefty. Apriorne cmeliak podla zakonov aerodynamika vobec nema lieta vzhladom na plochu kridel, vahu a objem tela. Cuduj sa svete nejako mu to slape.
ad cmelak: pokud dokaze kridlama vyvynout tah nez je jeho hmotnost tak nevidim problem proc by nemohl letat