• peter934

    Ked slapem (vzadu 3. a 4. male ozubene, vpredu velke) tak pocujem ako keby sa mi o nieco drela retaz alebo co. Ked dam 1. a 2. ozubene tak uz je to v poho. Ked som sa pozeral na kazetu pri slapani, tak som nic nespozoroval. Akurat ked som zacal tocit aj dozadu alebo som sa postavil, tak som spozoroval ze retaz sa snazi padnut na mensie kolecko. Asi sa o neho stale sucha. Ale vzadu by prve styry ozubene malo zvladat, to by nemalo ist este skriza. A retaz je nova, vlastne cela silnicka. Dost mi to vadi, kedze to je dost neprijemny zvuk.

    Com to moze byt?

    0 0
    • Featherbed  

      Teoreticky by to mohlo dřít o přesmyk.

      0 0
    • Vlady  

      není příliš krátký řetěz?

      0 0
    • cekanka  

      A šlapeš u toho normálně nebo zabíráš silově ve stoje. Pokud se to dějě jenom při silovém záběru, tak je to normální pro kola jako je ta merida , kzerou máš na fotce (mám podobný typ) holt kliky a převodníky a rám nejsou tak tuhé a tak se to občas „odře“ o přesmyk. Budeš to muset přetrpět nebo pošetřit ;-)

      0 0
      • peter934  

        robi to normalne v sede. o presmyk by to nemalo byt, to som pozeral. Este to overim ale v tom by to nemalo byt.

        0 0
        • Hornet  

          Mozno bude stacit jemne doladit prehadzovacku, ked nie je presne tak najcastejsie skrta medzi 2–3 a 3–4, takze na stojane toc klukami a jemne potoc napinacou skrutkou na radeni ale aj skontroluj dorazy.

          0 0
          • peter934  

            Tak malo by to byt v prehadzovacke. Dnes som skusil pri jazde jemne nytiahnut lanko a ako sa prehadzovac pohol o kusok tak chod bol hladky.

            Ok, takze klasicky iba doladit napinacou skrutkou (na rame)? Mam s nou tocit aj pri jednom aj druhom kolecku kde mi to skrta? teda doladit na kazdom prevode?

            A este ako skontrolujem dorazy?

            Dik.

            Ps: Inak pri pozerani sa na prehadzovac som trafil peknu dierku. Som myslel ze mam po kolese.Moze sa pri takejto rane napr zdeformovat rafik? myslim nie osmicka ale trebars ze s neho bude vajicko. aj toto sa nejako kontroluje?

            0 0
            • juli  
              1. Dolaď napětí lanka seřizovacím šroubem na rámu, jak píšeš. Nejlépe za jízdy (nebo ve stojanu), až bude chod hladký. Mělo by to stačit pouze na konkrétním pastorku, kde cítíš nerovnoměrnost chodu. Pokud se ti povede chod srovnat na jednom pastorku a pak jinde bude chod špatný, je problém jinde. Pravděpodobně v křivé patce přehazovačky.
              2. Dorazy měniče nejlépe zkontroluješ při odpojeném lanku. Poloha horního by mela být taková, aby se osa horní kladky měniče kryla s osou největšího pastorku a poloha spodního dorazu taková, aby se vnitřní strana kladky měniče kryla s vnější stranou nejmenšího pastorku.
              3. Roztoč kolo a podívej se, jestli neskáče nahoru/dolů, nejlépe je to vidět u brzdy.
              0 0
              • peter934  

                dik.

                ale pokial su dorazy dobre, tak po doladeni skrutkou s nimi netreba nic robit, alebo nie?

                0 0
                • juli  

                  Přesně tak, nechat být a zbytečně se v tom nevrtat :-)

                  0 0
                • Hornet  

                  juli ti to vysvelil perfektne, ale nastavuj to radsej na stojane, aby si neprisiel k urazu na ceste :-)

                  0 0
                • Zdenda CUBE  

                  A když už to budeš mít ve stojanu, tak to seřizuj šroubem na přehazovačce, tam co končí bovden, na rámu je to jen na doladění za jízdy

                  0 0
                  • Hornet  

                    Jj, ja ju vzadu nemam, tak som asi na to zabudol, jasne ked je, tak treba nastavit najskor tou skrutkou :-)

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.