Tak na mtbs.cz nám už ukázali fotky části nových sad Shimano 2012. Já si nemůžu pomoct, mě se to prostě nelíbí, hlavně ty brzdový páky. Co se mi docela líbí je nová Acera, kliky josu fakt pěkný. Co vy jaký máte názor na nové Shimano?
Tak na mtbs.cz nám už ukázali fotky části nových sad Shimano 2012. Já si nemůžu pomoct, mě se to prostě nelíbí, hlavně ty brzdový páky. Co se mi docela líbí je nová Acera, kliky josu fakt pěkný. Co vy jaký máte názor na nové Shimano?
Acera vypadá pěkně a funkčně, otázkou bude cena.
Docela by mne zajímala hmotnost Deorkové 10 sp. kazety 11–36 (doufám, že to stlačili pod půl kila :-) ).
Pokud bude kazeta bez unašeče, tak se bude dát přepodložkovat na devítku a je tu možnost zejména pro devětadvacítkáře, si rozšířit rozsah převodů.
já vím že se o tom přepodložkování dost mluví obecně, ale vždyt ty pastorky jsou spojneny třemi nýtky, které prochází celou kazetou, ty se musí potom odvrtat?
Nýtky odvrtat nebo přefiknout pilkou na železo mezi menšími pastorky. Zpátky se tam už dávat nemusejí, pastorky stačí jen stáhnout závěrným šroubem. Vzhledem k tomu, že desítkové pastorky jsou o fous užší, tak by mohly pasovat osmičkové podložky.
roznytujes dulcikem.
zajímavé vydat řadu 2012 v únoru/březnu… jinak ty nové brzdy se mi nelíbí, doufal jsem že všichni výrobci časem přejdou na radiální pístky, ale jak vidím, tak se někteří vrací zpět. Škoda
protože dostali konečně rozum…
Celkem je to kazdorocni zvyk Shimana. Dostupnost sad pak bude v puli sezony.
Mě se to líbí. Nevim jak v reálu bude ta expanzka vystouplá a veliká, ale na fotkách to docela jde.
Mně se to líbí hodně. Nové Deore, DynaSys za pár korun, znamená definitivní odchod devítkových sad do historie.
Bohužel :-(
Kdyby normální člověk tyhle věci sledoval a něco si z toho dělala, tak se z toho posere !
Maňas
to mas pravdu nicmenej prechod z 3*9 na 3*10 je pomerne dost zasadna zmena a z mojho pohladu ani nahodou k nieocmu lepsiemu. takztiez u tych brzd bych bol opatrny lebo ak prebrali od xtr ten kompozitovy kotuc(co mi z clanku neni celkom jasne ze ci hej) tak to asi bude trpiet rovnakymi muchami (volakde sme sa uz o tom bavili). takze ja bych bol nanajvys opatrny a ososbne pevne verim ze 3*10 skonci ako dualshift.
Nic.
dost mě mrzí že zabili 9sp a tím že už je i deore na desítce tak je jasné, že s 9sp počítajjí už jenom pro největší low end. jsem zvědavý jak dlouho budou dostupné komponenty pro devítku ve vyšších sadách, jestli třeba za tři roky nebudeme muset přejít všichni na 3*10 nebo 2*10.
Vzhledem k tomu, ze se porad da sehnat 8cka, tak snad nebude tak zle
Jak co, řazení už ne, běžně dostupné je jen Alivio.
Pak X.7 do Sramu a taky Shimano pro fitness kola, vychazejici ze starsiho LX.
Sram nechci a to druhý nemá index na převodníky, už se tu probíralo mnohokrát…
Ano probiralo, mozna prevazne moji vinou, jezdim je, takze jsem je tu popisoval.
Jinak ten index tam je, ale s mezipolohama. Coz osobne semtam vyuziju, kdyz jezdim 2 pily a hodne krizim.
Proč se, Jindro, té desítky tak pořád bojíš? V Shimaňáckém podání je bezesporu dokonalá.
pretoze 3*10 je totalna marketingova a nicim rozumnym neodovodnitelna chujina. celkovo tazsie, vyrazne menej vydrzi (na zaklade skusenosti s desinou na silnicke), najtazsi ako aj najlahsi prevod su horsie ako pri 3*9. tak o com to je?
Zivotnost je to posledne, co by dnes vyrobcovia riesili,to dnes nikoho nezaujima,prave naopak,cim nizsia zivotnost,tym lepsi kseft a potencial na buduci vyvoj…
to je uchvatne ze „ich“ a „nikoho“ to nezaujima ale mna to zaujima. ako menit retaz po par sto km sa mi fakt nechce uz len ciste z pohodlnosti.
Zmier sa s tym, zivotnost produktov vseobecne klesa,aby vdaka tomu isiel vyvoj dopredu,vyrobky su uz dopredu pripravovane na nizsiu zivotnost ako kedysi,najma u aut je to az nechutne prekalkulovane…
to ze je to tak viem, zmiereny s tym celkom nie som aj ked nenarobim nic, ci to urcyhluje vyvoj som si isty neni a preco bych k tomu mal dobrovlne prispievat tiez neviem.
Přemýšlím, jak jde tenhle trend dohromady se stále se tenčícíma zásobama nerostných surovin na Zemi. Napadají mě samý škaredý věci :-/
Malá placka 22 zubů stojí asi 150 Kč, takže v tom problém není. A velká placka 42 zubů může být málo pouze tak pro malou skupinu nabouchaných závodníků. Vždyť já mám na silničním zimákovi pouze jednu placku 42 zubů a jezdím se silničáři tréninky průměrem klidně i 34 km/h! Tak to asi v těch zubech nebude… (42/11, kadence 90 ot/min = 43 km/h).
já občas když nemusím tak točím velmi pomalu na ten převod 44*11 a vyhovuje mi to. nejsem žádná kadenční fretka když jedu na pohodu a přece jenom těch závodů je zlomek najetých km. ted mám na zimákovi 42*11 a je to docela otravné.
43km/h je přeci ale hodně malá rychlost. Občas šlapu i na fullu v rychlostech 50km/h+. Nutně bych samozřejmě nemusel, ale někdy se mi chce a baví mi to si přišlápnout přes 50km/h v trochu rozbitém terénu (o občasném asfaltu ani nemluvě). Takže to není vůbec o nabušenosti, nejde tu o průměry, ale o tu možnost si ve sjezdech přišlápnout.
24/32/42 převodníky jsou prostě nesmysl a krok zpět.
Já teď dlouho zůstanu u Sram 9-tky a teď ji budu dávat s 10-tkovou Dynasys přehazkou. Takže aspoň k něčemu je 10tka Shimana dobrá.
Uz som sa bal,ze na rovine 50km/h+ :-)
Na rovině na fullu nepotřebujou velkou placku vůbec :-)
přijde mi to úplně zbytečné, odstupnování devítky mi přijde docela dobré, rozsah je paradoxně větší u devítky než u desítky. vždyť ty taky jezdíš docela silově, mi ten nejtěžší převod bude chybět. navíc jde ještě nahoru váha. to jsou myslím docela objektivní důvody, potom u mě ale jde o to že jezdím rád dualy.
no a k tomu se ještě přičte nižší životnost řetězu, nižší životnost převodníku a kazety. nenapadá mě jediná dobrá věc vyjma změny poměru řazení u shimana kterou desítka přinesla.
v podtate si potvrdil to co ja vyssie a este bych k tomu dodal ze to jemnejsie rozprevodovanie je imho u mtb na rozdiel od silnicky skor na zavadu jak uzitok, uz beztak sa mi dost casto stava ze radim cez dve pripadne rovno na placke. proste teren je teren z prudkymi zmenami atd.
Proboha, proč zas měněj brzdy…:-/ Se jim určitě dobře prodávali deorka tak je museli takhle „zhnusnit“…
Shimano už je dávno passé.. Posrali to s převodníky 42–32–24 a vynecháním 12z pastorku.
A co tedy? Nový SRAM je o třídu ne-li dvě, co se řazení týče, horší. Podělali to kluci pěkně.
Přesně, Sram šel do háje tím jejich řadícím poměrem, proto bych o něm momentálně neuvažoval, kor při ceně Shimana a toho, že Shimano přešlo na poměr 1:1, který je ozkoušený a řadí bezchybně. Osobně se mi nejvíce momentálně zamlouvá poměrem cena/výkon sada SLX, s případným vylepšením XT kazetou. Škoda že v této sadě ještě není 2×10.
Bože, to je keců o ničem, Sramáckej poměr je 1:1 velmi blízkej a pokud si nevezmeš šupléru na posun lanka, tak to nemáš šanci poznat.
Jinak souhlas s Bladem, chybějící 12z pastorek mi přijde jako největší průšvih. Jestli ho má Sram 1070 netušim, ale u toho ani nevidim verzi 11–36, dobrý odstupňování má teda akorát X-0 a ta je v háji cenou… Takže zatim na 9ce zuby nehty, akorát možná kliky na dvojplacku, kde má zase Sram atyp rozteče, fakt neuvěřitelný, co předvedli…
PG 1070 je 11/12/14…/36
http://bicyclewarehouse.com/…219-qc30.htm
12tku ale jako nějaký průšvih nepovažuju. U 10tky ji vynechaly zbytečně to ano, odstupňování ve středu kazety je naopak jemné moc. Ale, že by na biku tak chyběla 12tka, to říct nemůžu.
Zůstávám u 9-tky 11/34 (s 22/32/44) a to v klidu bez 12tky :-)
Tak to situaci alespoň částečně zachraňuje. Já bych 11–13 asi jezdit nemoh, občas už i těch 11–12 je docela nepříjemně velkej skok :).
už několik let jezdím 10z a jsem v poho…
No tak, alespoň 5 výhod a 10 podvýhod, nenech se prosit…
Ty SLX páky vypadají super!!!
Mě se také SLX zalíbilo.Jsem zvědav jak to bude brzdit.Kdyby to bylo srovnatelné s Avidem R, tak je to paráda.
Jo, přidávám se. Taky se mi líbí.
Taky tak. Vidím to jako vzhledový kompromis mezi ošklivou Xtr brzdou a ošklivými Elixíry. Proč to jen nemůže být celé černé.
Ked uz chceli nieco vylepsovat tak mohli spravit 9 speed s prevodovym pomerom 1:1.
Zas budeme castejsie menit retaze a vsetko bude drahsie…klasika
Ale to už dávno je, akorát se to jmenuje Sram :-)
lenze ako dlho bude ked aj sram tlaci 10 speed???
celkem se mi liby ty novy pedaly ala letosni XTR – vaha sice zadnej zazrak, no uvidim jaka bude cena.
Řazení asi nemá cenu řešit, Sram je prostě jinde. Což jsem nerad uznal jako bývalej zarytej Shimanista;)
A to, že pravděpodobně u všech sad otočili pístek na páce, se mi nelíbí vůbec, je to krok zpět.
Deorečko vypadá dobře, ale z SLX třmenů je mi na blití