• noviisek

    Rád bych si pořídil na kolo slicky, nejlépe úplně bez vzorku.

    • Je to na horáka blbost?
    • Zajímalo by mě, jestli se s tím dá jezdit jenom po silnici, nebo tozvládne i suché polní cesty a suchou projížďku lesem.

    Jde mi o to, aby hned nebyl nějaký defekt.

    • Musí do toho být nějaká spešl duše?

    Máte nějaký tip na slicky na 26"? Líbily by se mi nějaké s bílým nápisem. :)) nebo by bylo nejlepší, kdyby byly bílé celé ;)

    0 0
    • jIrI___  

      Měl jsem Conti SportContact 1,6" a v klidu se na nich dalo vyjet i na polňačku. A právě ta šířka 1,6" byla taková hraniční, kdy se dala použít ještě klasická MTB duše a člověk nemusel kupovat užší. Pak jsem koupil fulla, přešel na bezduše a slicky šly do světa, už jsem pro ně neměl využití :)

      0 0
    • Rychlej turista  

      Zkusil bych Marathon Supreme. Nejsou sice úplně hladké, ale vydrží prý ukrutně, povídal MlokCZ. Jezdil na nich i po lese.

      0 0
      • noviisek  

        Já bych rád úplné slicky, ten vzorek je tam podle mě spíš pro parádu a drží se v tom bordel :)

        Ale taky nevypadaj špatně

        0 0
      • roud  

        Ty to vyprávíš jako bys mluvil o lochnesce :oD

        0 0
      • MlokCZ  

        Ty opravdu vydrží, jsou dost odolné a jsou k mání ve 2", takže se do terénu dá co zvládne jezdec (za sucha se dá s trochou opatrnosti hodně).

        Na druhou stranu v rámci slicků nejsou nejrychlejší (ale pořád slušně rychlé a hodně slicků bude pomalejších).

        Pokud je prioritou rychlost, tak raději Marathony Racer. Jsou ale jen v 1,5" šířce, což trošku omezí použití v terénu. Odolné jsou mírně méně než Supreme, ale také pořád celkem slušně, mají raceguard.

        Živnost také není špatná.

        0 0
    • elbunda1  

      mám doma nevyužitý Schwalbe Kojak 26×1.4 i s dušema. Najeto maj cca 400km bez defektu. Dá se i po polních cestách. Kdyby byl zájem, tak je za nějakou drobnou úplatu můžu přenechat.

      0 0
      • noviisek  

        To by byla paráda, jak dám do kupy kolo, tak projedu a dal bych vědět. ;) díky

        0 0
      • MlokCZ  

        Tady jen doplním, že Kojak je velmi podobné řešení co Marathon Racer. I když je to zcela slick, tak dopadl rychlostně jen stejně co Racer.

        Odolnost bude ± stejná (oboje raceguard).

        Kojak má jednu výhodu, je k mání ve 26×2". Tohle mi přijde také jako velmi dobrá volba.

        Nevím jestli starší nembyly širší, současné jsou 1,35" (v tom užším rozměru ve 26 verzi), což už je opravdu málo, do občasného přejezdu v terénu už hodně bída.

        A ještě pro ty hodně úzké rozměry je opravdu problém s převody, budou moc lehké.

        0 0
        • elbunda1  

          Jo tak ty moje budou 1.35…dá se v pohodě lehkej terén , viz. foto – pořídil jsem si je na cyklodovolenou s tim, že jel s námi jeden ortodoxní odpůrce terénu a nechtěl jsem likvidovat na asfaltu závodní gumy. Nakonec jsme stejně v terénu byli víc než na asfaltu. Ono se na tom dá celkem všude, když neni člověk příliš konzervativní. V neděli jsme měli brigádu na trati letošního MČR v maratonu v Mostě, hrabal jsem listí na jednom dost těžkým singltreku a projel mi tam nějakej blázen na silničce.

          0 0
    • mr.antik  

      vzhledem k tomu, že se do nich tlačí velký tlaky, tak guma vydrží hodně…

      0 0
    • xshreck  

      Ale zmenší se ti obvod kola a nebudou ti stačit převody… proto jsem od toho upustil

      0 0
      • noviisek  

        To je to tak znát?

        uždyť se zmenší snad jen o fous.

        0 0
        • kubad  

          jj pokud jezdíš běžně průměry 35km/h tak jo

          0 0
          • noviisek  

            Jezdím bez tacháku, mám bezdrát, ale teď začnu jezdit znova s ním, tak to nejdřív zkusím, pak uvidím, ale líbilo by se mi, že to nehází bordel na záda a převážně jezdím polňačky, les a po městě.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak při tomhle rozvržení jdi do něčeho ve 2" šířce a neber nic superúzkého.

              Volil bych mezi Kojakem (priorita rychlost) a Supreme (lepší odolnost a grip, mírně menší rychlost).

              A ten grip je znát docela dost díky směsi. Surpeme má výrazně měkčí směs na krajích, která drží slušně. Kojak je celý ze směsi která je podřízená rychlosti.

              0 0
        • xshreck  

          Je to o fous ale byl jsem znatelně pomalejší, takže bych si na to dal bacha.

          Točit s tím 35 už se mi moc nelíbilo, radši bych si vzal 2,0 který má málo vzorku … nebo i klidně 2,2. Bude tam nějaké to pohodlí ( teda pokud to nenafoukáš jako šutr) a pojede to cca stejně.

          0 0
          • MlokCZ  

            Širší než 2" je ale už velmi omezená nabídka, tam už není k mání téměř nic rychlejšího.

            Snad jedině 26×2.35 a to je opravdu balón, takže tam už musí ho cíleně chtít. Rychlost a grip bude parádní, ale odolnost bídná a váha už také dost vysoká.

            0 0
            • xshreck  

              To už je na kupujícím pro co se rozhodně.

              Ale úzkým slickům už bych se asi opravdu vyhnul. To radši nějakého smartsama, racekinga, …

              0 0
              • MlokCZ  

                Výrazně užší bych taky nebral. Ty 2" jsou ale už ok.

                Třeba SS je dost pomalý, RK je rychlejší, ale i tak je 2" slick pořád o hodně rychlejší.

                0 0
                • xshreck  

                  Jojo, to věřím. Docela rád bych i nějaký takový 2,0 slick zkusil :)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  A ještě jsou tu další vlastnosti. Na asfaltu ty slicky tupu Supreme drží opravdu parádně, to se s plášti se vzorkem nedá vůbec srovnat (ten vzorek na slušném asfaltu výrazně zhoršuje grip v zatáčkách).

                  A to že jsou tižší je při ježdění opravdu hodně asfaltu také mírné plus. I když Supreme zcela tiché nejsou (oproti třeba RaR ale nesrovnatelné).

                  0 0
                  • JP3112  

                    Tak to by mě zajímalo jak je to zvukově v porovnání s kolem v Kenda Nevegal vpředu i vzadu v 60ce někde s kopce po silnici :)

                    0 0
    • noviisek  

      A je blbost dát dopředu o fous užší plášť?

      Bude to k v něčem znát?

      Jo a mám 95–97kg :)

      0 0
      • jIrI___  

        K čemu by ten užší plášť měl být dobrý?

        0 0
        • noviisek  

          Když budu mít v předu 1" a vzdadu 2" tak by to mělo být, jako když budu mít všude 1,5" a zadní by byl širší, protože je na něm větší váha.

          Tedy je to moje ničím nepodložená teorie :)

          0 0
      • MlokCZ  

        Když vážíš tolik, tak tím spíše bych nechodil do úzkých plášťů. To zkončí pouze tak, že i při maximálním povoleném tlaku bude riziko prorážení v terénu velké.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Tak to bych bral opravdu ty Supreme 2,0".

        0 0
    • MlokCZ  

      To hrozně záleží co vezmeš konkrétně za plášť.

      První rozhodující je šířka. Užší bude mít menší odpor vzduchu a pokud jezdíš vysoké průměry, tak na něm budeš rychlejší.

      Širší slick se slušnou směsí celkem podrží i v terénu (za sucha) a hlavně to nebude tak hrozné s tlakem. Tedy nebudeš ho muset nabouchat na úplné maximum, abys v terénu neprorážel a to v terénu hodně pomůže.

      A pak hodně bude záležet na odolnosti a rychlosti daného pláště. U slicků a skoroslicků jsou velké rozdíly jak jedou a kolik toho v terénu vydrží.

      Pokud bude aspoň trošku odolnější, tak v terénu to snese vše, co na tom dokáže dát jezdec, ten bude u slicků vždy limitem.

      0 0
      • noviisek  

        Mě docela zalíbil tento:

        http://www.kupkolo.cz/…,4_2691.html

        Jde nejde mi o grip, jen aby to kolo dobře jelo a bylo něčím jinačí, než mají ostatní. A hlavně aby zvládlo přejezd po polňí cestě a nepíchal bych o každý kámen. Slicky se mi prostě zalíbily. Určitě i 2" slick bude lepší, než to, co tam mám teď. Každé zlepšení je pro mě vítáno.

        0 0
        • DaSnail  

          97kilový borec s 1,4 hladkými gumami na projížďce lesem. hm…

          0 0
          • noviisek  

            A v košíku ******** jorkšír k tomu :D

            Ta váha je úuměrná mě výšc ;) Mám těžký kosti :)

            0 0
          • noviisek  

            Ale jak jsi to napsal, tak jsem se zasmál, pak i došlo, že jde o mě :D

            0 0
        • MlokCZ  

          Ten jsem v praxi ani nejel, ani u nikoho neviděl, ani není k němu měření jak jede, takže nemám vůbec tušení.

          Jen má už hodně málo tpi (obecně se dle tpi nedá hodnotit, jen ty pláště s příliš málo tpi většinou stojí za prd).

          Já bych do takového pláště nešel ani když ho neznám.

          0 0
        • Vilém  

          Na tomto bych nechtel jet ani za mokra na silnici, natoz na polni ceste, nebo v lese za sucha.

          0 0
        • nadrazak 2  

          Mám tyhle micheliny(885g oba) cca 14 dnů na zimáku se 100g dušemi ritchey.Objel jsem na nich Bílý Kámen(Libavá 2011) cca 135km.Zimák má pevnou vidlu,ale hlavně blatníky,protože v tom počasí se to nakonec vyplatilo.Nahuštěno jsem měl na cca 4atm,a problém byl akorát na mazlavém bahně v lese.Měl jsem obavy že pláště někde říznu o šutr a nic.Jinak jsem vozíval podobné maxxis xenith,občas se prohnal lesem a nalítal přes 10tkm na nich snad s jedním defektem.Nemám žádnou extra techniku jízdy a vážím skoro 90kg.

          0 0
        • kamosv  

          vozim je 2 roky bez defektu a pri mych cca 85kg silnici zvladaji bravurne, polnacky i lesni cesty je uz mensi konfort ale s monesi opatrnosti se to v klidku da…

          PS: jen bacha na skrytej pisek pod jehlicim :D

          0 0
    • Lada,s  

      Jezdím Schwalbe Kojak 1.35, foukaný na cca 7 atm. Jezdím teda jen po silnici, po nějaké polní cestě bych se asi bál říznutí o nějaký ostrý kamínek. Není to sice jako silnička, ale jede to podstatně líp než na širokých pláštích a hlavně to nehučí :-)

      Jediná nevýhoda jsou asi krátké převody, aspoň člověk potrénuje kadenci když na rovině foukne do zad :-D

      0 0
      • Lada,s  

        Ale na silnici za 4.500 km ani jeden defekt, což mě překvapuje při tom bordelu co na po zimě :-)

        0 0
        • noviisek  

          To už mi příjde moc úzký. Ale může to na tom solidně frčet :)

          0 0
          • Ranky  

            Taky přemyšlím o Marathon Supreme 2.0 jen by me zajimalo jaky na mlokCZ typ jestli je jezdí v dratové verzi nebo skladací kevlar ?

            0 0
            • MlokCZ  

              Drátovou jsem neměl nikdy ani v ruce. A jezdil jsem více verzí dle ročníků a trošku se lišily.

              Jezdil jsem 2008 která ještě nebyla třísměsová, pak 2009 s triple nano a teď jezdím 2011 s RoadStar (i když tohle vozím už 29" verzi, takže to srovnání není zcela objektivní).

              Ty 2011 s RoadStar jsou o chlup nejlepší, oproti 2009 ale s velmi malým rozdílem.

              Drátová verze by měla bý snad také ok, liší se snad jen tou patkou a běhoun a směs je stejný. Takže bude jen mírně těžší.

              Cenový rozdíl je ale malý:

              http://www.bike-discount.de/…-reflex.html

              http://www.bike-discount.de/…-reflex.html

              Při té výborné výdrži bych šel do kevlarové patky.

              0 0
    • xshreck  

      radši si kup 28" kola na silnici … to už je o dost lepší než rvát slicky na 26" kola :)

      0 0
      • MlokCZ  

        Jen na silnici dobré řešení, ale na občasný terén je to kravina.

        0 0
        • Maty.dp  

          Na polňačky se dá. Ale do terénu to není. Taky mám náhradní 28" kola se slikama na silnici. Podmínkou je mít kotouče, jinak to tam nedostane. Vlastně jo ale nebude mu to brzdit :)

          0 0
        • Maty.dp  

          Ale ty převody opravdu chybí. Už jsem z tohodle důvodu objednal kliky s převodníkem 48. Prostě zimáka budu přes léto používat místo silničky :) Do lesa ale zásadně a ANTHEMOVI.

          0 0
          • ememem  

            Ale ty převody opravdu chybí. – presne tak, preto som nakoniec z zimako-cestaka urobil pivnaka a kupil na cestu silnicku.

            0 0
          • MlokCZ  

            A nebo 29tka celopevňák. V terénu to pak není tak hrozné, ani když ty Supreme 2,0 trošku víc nafoukám (aby to na asfaltu jelo) díky větším kolům.

            A 44/11 je při tom obvodu 2267mm těžký převod až až.

            0 0
          • xshreck  

            Kde ti chybí převody? Na 28" kolech s obutím 622×25 a 44/11 nebo normální 26" se stejným převodem?

            0 0
    • martin_bakov  

      zlata 29er (nejvetsi prevodnik mam 44zubu) + Maxiss wormdrive :)

      0 0
      • Martin  

        na to musíš mít mentálně :-)

        0 0
        • martin_bakov  

          vsak áno, je na asfalt i do obcasneho terenu ;)

          0 0
        • šlapatko  

          Tak a do nich:-) 29 je nejlepší a né že ne:-D

          0 0
          • šlapatko  

            K věci.Doporučuji schwallbe sammy slick.Je to výborný plášť.Po asfaltu frčí a v terénu se taky nestratí.Má tady své vlákno.Tak stačí pohledat.

            0 0
    • Joseph de Sax  

      když už budeš mít ty sliky na kole, tak je musíš zajet na mokré trávě, nejlépe z parádního kopce, pokud budou nové…pak, když to zajedeš, máš na to i mentálně…

      0 0
    • nox159  

      FF sice trochu vzorku maji ale jedou paradne… ;-)

      0 0
    • Anatol J.  

      Z toho, co jsem viděl a měl, tak se mi nejlépe líbily i jely Maxxis Xenith 1,5. Úplně hladké a fajn pružné (narozdíl od jiných).

      Měl jsem/zkoušel jsem Conti Sport 1.6, Micheliny 1.4, CST 1.4, Ritchey 1.0, Kenda 1.0. Ty Maxxisy mě oslovily nejvíc. Pokud by chtěl někdo znát nejužší, tak ty Kendy měly šířku 20mm na 17mm ráfku (tedy míň jak 1")výrazně míň jak Ritchey. Vše na 17mm ráfku.

      Pokud by chtěl někdo čistě na vyzkoušení, jak takové pl. jedou, tak dost ojetý ten CST a téměř nový, ale na boku řízlý ale podlepený Conti 1.6 přenechám za nějaký velmi skromný bakšiš (nebo něco výměnou).

      prednosta.sta­nice(zavin)tis­cali.cz

      0 0
    • t100-CZ  

      Měl bych takový dotaz, jestli je to opravdu hodně znát ty slicky. Jezdím denně 25 km na kole po silnici do práce a nějaká pomoc by bodla.Že bych dal na druhá kola právě slicky… Teď vozím RK.

      0 0
      • Ranky  

        Jo slicky jsou znat nakonec jsem poridil Marathon Supreme 2.0 a i na ceste po meste a jen kousek po ceste z kopce to pekne leti a jsou v pohode, doporucuji.

        0 0
      • MlokCZ  

        To záleží hlavně oproti čemu a také hrozně záleží jaké slicky.

        Vozíš RK, které jsou rychlé, takže už tolik prostoru ke zrychlení jen plášti není.

        Když dáš třeba zmiňované Supreme, tak to bude o trošku rychlejší, ale ne zase tak o moc. Takže tady abys nebyl spíše zklamaný.

        Když už opravdu zrychlit a je to pouze na asfalt, tak bych volil něco opravdu co nejrychlejšího.

        Tedy třeba Marathon Racer nebo Kojak a Supreme bych už nebral (ty jsou výborné jako turistické univerzály, které jsou výborně odolné a zvládnou i nějaký ten terén, jen čistě na asfalt bych je ale už nedával).

        Nebo vyhoď duše a zrychlíš taky a dostaneš se s RK někam blízko k Supreme s duší.

        0 0
        • Jezevec70  

          Co typuješ že bude rychlejší Kojak 1,35 mebo SportContakt 1,3? Obojí v drátu.

          Taky o slickách začínám uvažovat.

          0 0
          • MlokCZ  

            SportContact jsou také hodně rychlé. Bude to dost podobné. Mám k tomu i nějaké měření, ale ne pro aktuální ročník a také vždy každý v jiném testu (a v téhle kategorii nemají všechny stejnou metodiku, takže nelze přímo výsledky srovnávat a lze jen odhadovat dle toho, co oproti čemu bylo rychlejší v rámci jednoho testu).

            Od Schwalbe většinou testují Racer a ne Kojak (vychází rychlostně stejně i když Kojak je ještě více slick)

            Jen pozor na tu šířku. Měření u těhle rychlých turistických plášťů potvrzují, že ty širší mají o něco menší valivý odpor (při tlaku, který je pro danou šířku z doporučeného rozsahu, vždy v testu srovnatelné; tedy širší byly vždy foukany na o něco nižší tlak).

            Takže rozhodně neplatí, že užší jsou lepší. Užší budou o něco lehčí a také mít o trošku lepší aerodynamiku.

            Pak záleží hodně jak se jezdí rychle a co preferuješ. A také pro ty uzoučké v případě 26" varianty je to problematičtější s bikovými převody, pokud je nechceš měnit (44/11 už pak nemusí stačit pro 26" 1,35" plášť).

            0 0
    • Džey Ár  

      Má někdo zkušenost s životností/ná­jezdem Schwalbe Kojak ve dvoupalcové verzi? Je to měkčí, nebo tvrdší směs?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.