Co vylepšit? Specialized Allez Elite. Asi kola?

20 nepřečtených
  • GGW

    Zdravím silničáře, je to tak měsíc zpátky, co sem se rozhodnul pro silničku. Normální biky mě nikdy nelákaly, silničky sem se zase bál, že se mi to nakonec nebude líbit. Tak sem si jí jel zkusit a tak trochu sem zmagořil a protože sem si zkoušel Specialized Tarmaca, kterej se mi hrozně líbil, tak sem skončil u Allez Elite.

    Na entry level mi to nepříjde jako vyloženě špatná volba. Usmlouval sem cenu a chtěl sem něco sportovního, nic ve stylu Roubaix. Ale jako každej chlap sem trochu posedlej technikou, takže už mě hned napadlo jak to spešla trochu vylepšit, aby jel pocitově trochu líp. Logicky mě napadá, že asi kola. Jsou tam DT Axis 1.0 – laicky mi to příjde asi jako nejslabší část kola. Váhu sem nenašel uplně přesně, ale na bikeradar bylo myslím 2.4kg obě. Pro Axis 2.0.

    A teď se dostáváme k tomu, co mě zajímá – zkoušel sem to vyhledat – ale nenašel sem to. uspora váhy by mohla být tak okolo 800 gramů. Bude to hodně znát na jízdních vlastnostech? Hádám, že asi víc než kdekoli jinde. Cenu sem si představoval, do pěti tisíc. Takže asi Fulcrum Racing 5? Navíc se mi líbí, sedí ke kolu. Jinak váha 74kg, takže tam by snad problém bejt neměl.

    0 0
    • kubad  

      sice asi F R5 něco ušetří nevím jestli přínos poznáš asi to bude zanedbatelné, asi zbytečně utracené peníze, pošetři na něco lepšího aspoň F R3

      0 0
        Výběr z produktů
        Giant Propel Advanced Pro 1 kolo, phoenix fire Skladem > 2 ks

        Novinka Giant Propel Advanced Pro 1 kolo, phoenix fire

        od 134 999 Kč MOC 141 999 Kč

        Kellys ARC 50 kolo, modré Skladem 2 ks

        Výprodej -29% Kellys ARC 50 kolo, modré

        od 24 799 Kč -29% MOC 34 999 Kč

        Cannondale Synapse Carbon 2 RL kolo, black pearl Skladem 1 kus

        savings Cannondale Synapse Carbon 2 RL kolo, black pearl

        89 199 Kč savings MOC 144 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Silniční)
      • GGW  

        Diky, ten rozdíl asi nebude tak velkej jak sem doufal. Takže se posunout o tu kategorii nahoru – Mavic mě nějak moc nezaujal, příjde mi podle toho, co jsem četl na fóru problematičtější než Fulcrum. Buď teda Racingy 3 a nebo jsem objevil American Classic 420 Aero 3.

        O Aero kola jsem vyloženě nestál, naopak sem chtěl, co nejlehčí kola, ale tady je váha stejná. Na kole navíc vypadaj dokonale. Jenom je otázka, jestli ten cenovej rozdíl za to stojí (probližně dva tisíce)?

        A poslední dotaz – má cenu přezouvat ze špešláckej Espoirů na Michelinky Pro4, nebo Contíky 4000S? Nebo s tím počkat až na nový kola?

        0 0
        • kajda93  

          Mavic má docela dostupnej servis, já osobně jezdim Americany 420 ale předešlou verzi..nová prej jede trochu líp..na AC je dobrá váha setu a i těch 74kg to v pohodě snese (já mám 65 a pohoda). S Fulcrumama zkušenost nemám ale měly by taky dobře jet podle toho co slýchám o těch trojkách. Jinak s obutím..jezdil jsem pro3race což jsou držáky a teď mám ultrema R1 na kterých sem nalítal jenom kolem 500km, ale zatim bez problému.

          U těch kol záleží spíš jak jezdíš.Já sem si pořídil ty Americany hlavně kvuli aerodinamice a super setrvačnosti v silový jízdě.

          0 0
          • GGW  

            Podle mě tyhle tři kola jsou vyloženě o referencích. Jen ty Americany mi příjdou víc Aero než zbytek :) Já se plánuju časem přesunout na triatlon, kvůli tomu sem taky s ježděním na silnici začínal. Ale pro záčátek to řešit nemusím. Teď mě jde hlavně o rychlost v kopci, odezvu a lepší zrychlení :) Na silovou jízdu zatím kašlu, nemám na to :D

            0 0
    • Singlespeed  

      Kola si zvaž sám, nespoléhej na to, co někdo kdesi napsal. Hmotnost výpletů 2,4 kg bez rychloupínáků se mi zdá nesmyslná, tolik neváží ani masivní Remerx Stormy zapletené 36 špicemi na Alivio nábách. Nejednodušší způsob, jak zmenšit obvodovou hmotnost je přeplést kola na ráfky Remerx Alcyon (mají jen cca 420gr), s tím mám velmi dobré zkušenosti.

      Vyhazovat nové gumy jen proto, že si chceš koupit nové a lehčí je vcelku zbytečné. Když jsem přezul z lehkých Ultremo ZX na odolnější a mnohem těžší Tufo S33, tak jsem lautr nic nepoznal. Snad jen to, že se guma při jízdě ze sedla méně žvýká, neboť Tufo lze nabouchat až na 12 barů.

      0 0
      • kubad  

        po přechodu na Tufo je okamžitě poznat úbytek komfortu, že by to líp jelo nemám pocit a určitě to moc nepodrží

        0 0
        • Singlespeed  

          Tož, já mám měkké sedlo a dvě omotávky, takže poznat úbytek komfortu je téměř nemožné ;-). Jezdím docela dost, tak beru to, co je zrovna ve výprodeji, neboť vůbec nepoznám, na čem jedu.

          0 0
      • GGW  

        Musím ty kola pořádně zvážit. Hledal sem to znova a jsou to nějaký OEM, co si nechává dělat jenom Specialized, takže ve Swissu se tváří, že tyhle kola oni vůbec nevedou. Na fóru sem našel už víc důvěryhodný číslo – DT Axis 2.0 mají 2080 gramů. Hádám, že tyhle budou mít tak o stovku navíc. I to je dost. Otázka je, jestli je to výpletem nebo hlavně ráfkem (spíš obojí).

        Ale finančně je ta výměna ráfku asi nejzajímavější. Předpokládám, že je budu muset převrtat – dělaj se ve 24, což sedí na přední kolo, na zadním mám 32. Hmotnostně bych si mohl pomoc. Mě jde vyloženě o rychlejší reakci kola při zrychlení. Takže vyměnit ráfky a pláště (za lehčí, až je sjedu) by mohlo pomoc.

        Když sem si kolo kupoval, tak sem měl strach, že mě to nebude bavit. Kdybych to věděl, že mě to chytne – vrazil bych do toho už na začátku víc. Ale po bitvě je každej generál :) Ale musím říct, že rám mi vyhovuje super – by mohl vydržet i upgrady.

        0 0
        • Singlespeed  

          Alcyony se dělají pro libovolný počet špic. Stačí objednat přímo v Remerxu. Já jsem teď naposledy kupoval dva černé na 32 špic a byly normálně skladem.

          0 0
          • GGW  

            Super, diky za info, ale asi vezmu rovnou American Classic 420 Aero. Mají super váhu, jsou aero (není to jenom hype? Ale vypadaj úžasně) a snad vypadají, že snesou moji váhu. Případně Mavicy Ksyrium Elite.

            To by pro začátek mohlo stačit – už sem koupil pláště (Michel Pro3 Race), protože v Karlštejně borci dávali novej asfalt a tak nějak tam nedali značku, že to ještě lepí. Tak mám teď pláště trochu cuckovatý, ale jde to pomalu dolu.

            0 0
    • mzvarik  

      Mám ty stejné kola na Tarmacu a vážil jsem je.

      DT AXIS 1.0:

      Front: 1360g

      Rear: 1915g with CS-HG50 casette (9 speed, 12–27) – weight: 260g.

      Total excluding casette: 3060g

      Tires are ESPOIR Sport 700×23C (each 350g + inner tube perhaps 100g)

      Celkem: 910 + 1205 = 2115g

      Mám v plánu je vyměnit za Campagnolo Zonda, 1550g, a spolu s tím vyměním ty těžké pláště za Ultremo ZX (195g) a nějaké lehčí duše (60g).

      Vsadím se, že to udělá znatelný rozdíl v akceleraci. Je to spíše pocitová záležitost si myslím.

      Studoval jsem to dlouho, a kola Zipp 303, která stojí 40 tisíc, by mi na mojí 10 km trase ušetřila asi 20 sekund (z původních 17 minut). Takže vyplatí se? Pro moje potřeby asi ne.

      Navíc jsem teďko narazil na šutr a přední ráfek DT Axis se pěkně natloukl… tohle se mi stát se Zipp, tak jsem celý nešťastný.

      Na Tarmacu SL4, který jsem testoval, byly aero kola Roval 45, které mají okolo 1500g a když jsem šlápnul, tak akcelerace byla rozhodně lepší. Samozřejmě SL4 mělo celkově o 3Kg méně, ale nemyslím si, že to mělo podstatný vliv na akceleraci, nýbrž ta kola.

      0 0
      • mzvarik  

        Doporučuju následující zdroj:

        www.tour-magazin.de/…/page67.html#/92

        Je tam test kol, včetně informací o tom, jaký má hmotnost, tuhost a aerodynamika vliv na jízdu.

        0 0
        • mzvarik  

          Překlad:

          AERODYNAMIKA:

          Nejvíc podceňovaný faktor u kola. Při rychlostech 18–20 km/h je odpor vzduchu větší než všechny ostatní dohromady, při rychlostech 25 km/h znamená 2/3 celkového odporu. Rozdíl v průměrné rychlosti mezi nejpomalejším kolem v testu a aerodynamicky nejlepším je 1%. Tzn. 25,00 ⇒ 25,25 km/h.

          TUHOST:

          Tuhost kol je obzvláště znatelná na zadním kole při stoje/sprintu, zejména při výkonu nad 400 wattů. Znamená lepší přenos síly. Tuhost předního kola se projeví při zatáčení ve vyšších rychlostech. Vysoká tuhost taky znamená delší životnost kol a odolnost vůči stresu, platí zejména pro zadní kolo.

          HMOTNOST:

          Hmotnost je obvykle nadhodnocená. Při běžné jízdě na vaší cestě domů je rozdíl 1 kg nepodstatný pokud nejedete přes extrémní stoupání. Na strmých kopcích je hmotnost kola úměrná celkovému odporu. Kolo, které váží 500g méně získá 0.6% více rychlost na 10% stoupání, tzn. 10,06 km/h namísto 10,00 km/h, při celkové hmotnosti 85 kg. Na rovině je výhoda nepatrná.

          0 0
      • mzvarik  

        Takže můj pocit lepší akcelerace u SL4 nebyl dán hmotností, ale tuhostí těch aero kol.

        Zdroj:

        http://www.rouesartisanales.com/…3159755.html

        „The power potential is somewhat absorbed by the flexibility of the wheel and the acceleration is not as rough.“

        „Lateral stiffness is important for sharp accelerations or sprints, which are regularly encountered during races.“

        0 0
        • mzvarik  

          Ještě pár zajímavých zdrojů vyvracejících mylná přesvědčení o tom, že hmotnost kol má výrazný vliv na rychlost jízdy.

          http://www.bikeforums.net/…ht-overrated

          http://en.wikipedia.org/…_performance (sekce Advantages of light wheels)

          Souhrn:

          Na krátkých závodech se brzdí a zrychluje za každou zatáčkou. Plochá trať o délce 1km, rychlost 40km/h, 4 zatáčky, 10km/h ztráta při každé zatáčce, trvání 1 hodina, 80kg jezdec/6.5kg kolo/1.75kg kola, celkem by projel 160 zatáček.

          To celé vyžaduje 1487 kcal.

          Kdyby měl o 500g lehčí kola, tak jeho tělo bude potřebovat o 4.4 kcal méně!!!

          No nevyplatí se to? :)

          Lehčí kola jsou rychlejší při stoupání, ale podle uvedených informací znamená o 500g lehčí kolo +0.1km/h na 7% stoupání, a 2 kg jenom +0.4km/h pro lehkého jezdce.

          Závěr:

          Lehká kola je jednodušší dostat rychleji do kopce, ale řeči o hmotnosti na obvodu kola se projeví pouze při velké akceleraci a to minimálně.

          V závěru plyne, že je lepší aerodynamické kolo než kolo o 500g lehčí.

          0 0
          • GGW  

            Mě z toho vychází jedna věc – že se vys*ru na kola a koupím si něco na sebe, nebo Garmina. Udělá mi to mnohem lepší službu než ty kola :) Ono stejně větší rozdíl než kola udělají samotný pláště a správný nahuštení.

            0 0
            • mzvarik  

              OK :) já jsem se na to chtěl taky původně vy…t, poněvadž upřímně ty axisy plní svůj účel, ale teď když jsem narazil ten přední ráfek, tak mám aspoň záminku :)

              Když jsem testoval S-Works SL4 (6,4 Kg), tak trať 10km jsem ujel za 17:50.

              S Tarmac Mid Compact, co jsem koupil (9,4 Kg), byla jízda výrazně pohodlnější, díky výše daným řídítkům a zejména těm kolům… a čas?

              K mému vlastnímu údivu 17:45.

              Údivu, protože na SL4 jsem jel, co to šlo a připadal jsem si jako největší závodník :)

              Je otázkou, zda bych byl schopen ten čas u SL4 zlepšit, poněvadž 17:45 jsem po dalších >10 jízdách nepřekonal, ale je to v nohách nebo možná bych měl říct v hlavě, než o tom jestli mám kolo za 180 tisíc.

              Co mě ovšem ještě více zůstalo v hlavě byl ten rozdíl v pocitu jízdy.

              U SL4, když jsem šlápnul do pedálů jsem si připadal, že mezi mnou a zemí není vůbec nic, že jedu jak po kolejích… nebylo to sice pohodlné (ten rozdíl je opravdu den a noc), ale kdykoli jsem šlapal, tak jsem měl pocit, že jedu na maximum.

              S těmi Axisy nemám žádnou motivaci, připadám si jak na projížďce do supermarketu a neřeším průměrnou rychlost.

              Je to asi jako Fabie a Honda Civic se závodními tlumiči… v tom druhém si připadáte neustále jako na závodní trati.

              A v čem myslíte, že se trénuje líp? ;-)

              A o to jde.

              0 0
              • mzvarik  

                Tuhost a aerodynamika kol mají bezpochyby velký vliv, možná ne na čas, ale pocitově vždycky… nejspíš by byla znát i ta lehčí kola, protože všichni v recenzích píšou jak cítili větší tíhu aerodynamických kol, že se jim špatně roztáčela apod. a navzdory tomu pak naměřili osobní rekordy.

                Pláště i tlak jsou důležité, ale ne v tom, co popisuju.

                Roval 45mm u SL4 byly taky na duších. Na DT Axis mám pláště Specialized Elite a mám tam maximální povolený tlak, 140psi. Při své hmotnosti 70 Kg bych měl cítit všechno, ale jsou jako polštáře ve srovnání s tím u SL4.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.