Potřeboval bych poradit jakou kapylinou naplnit tyto starší hydraulické brzdy.
Potřeboval bych poradit jakou kapylinou naplnit tyto starší hydraulické brzdy.
Hehe, legendární problém. Přeci pouze originální Coda kapalinou vyvinutou v NASA :-)
Jediná, která těmhle brzdám zaručeně neublíží je DOT 5 (né DOT 5.1!!!). DOT 5 je silikonový olej, ale docela blbě se shání.
Diky moc za krasnou odpověď. Asi skočim do Houstonu a odpustim kapku kapaliny z nějakeho vyřazeného raketoplánu…
Skusím obejít auto nebo moto servisy a dilničky a poptat se.
Na netu jsem našel něco takového? žeby to bylo ono?
a to je skvělá ještě že Vy a vám podobní existujete. žádná krize nebude .
Panebože seš normální? Diť to balení oleje stojí víc než ta brzda. Hoď jí do šrotu a kup normální Shimano za 600,– za chvilku budeš ještě shánět destičky atd… jen si přiděláváš práci a nic neučetříš. Za velký prachy budeš mít furt nic moc starou brzdu.
Ty ses dneska špatně vyspal, nebo seš takový běžně?
Víš hovno, proč se na to ptá. Třeba chce mít starýho Cannona v origo stavu, včetně brzd.
Nicméně je pravda, že v porovnání s kvalitou a cenou současných brzd je Coda už out.
Ne rejpu takhle normálně. Brzda je proto aby brzdila. Pkokud chce muzeum tak prosím. Jen se posune od jednoho problému k druhýmu.
I tak nebude kupovat olej za víc než 300,–
Cannon není veteránský auto, který má nějakou tržní hodnotu a roste na ceně. MTB má cenu jen pro nás pár bláznů. To nejsou starožitnosti.
Taky krásná rada. Ale ono umně to je asi takto. Na mém bajku používám obyčejné „V“-ka: Avid Single Digit 3 a zatím mi to stačí. Jenže včera mi kolega dotáhnul zanedbaného a zaprášeného: Cannondale f 900 sl abych mu ho dal do pojízdného stavu. A tak jsem začal študovat a maturovat jak ho dát do richtiku. Už jen ta vidlice mluví sama za sebe. Dneska jsem ji nafoukal a uvidíme jestli tlak vydrží.
Jasně pokud to bereš jako charitu a výsledkem bude kolo se kterým se moc jezdit nebude tak možná.
Jenže realita je ta, že starý hliníkový ram měkne, v headshocku odejde těsnění , Coda bude mít opotřebované pístky atd… …takže spousta práce , spousta peněz a ty máš furt starý kolo. Čas nezastavíš.
Takže sežeň menší balení , pokud to má fungovat jako kolo po městě. Má to být praktický a funkční.
Při mám trochu drsném pohledu na svět bych spíš vysvětlil kamarádovy že pokud to kolo jste nenašli jako poklad ve skladu nejeté tak . Na představu levné super kolo zapomene. To je na dožití se všemi aspekty.
Mám doma starýho cannona a ujišťuju tě že je mnohem tužší než většina těch dnešních třikrát zeslabovanej rámů hehe a určitě i mnohem líp udělanej :O) jinak s ostatnim jakž takž souhlas…
No a čím ty plníš ty hydrauliky? Pokud je ještě máš.
ja mam mnohrm novejsi brzdy a kazdy plnim necim jinym heh
„Jenže realita je ta, že starý hliníkový ram měkne, v headshocku odejde těsnění , Coda bude mít opotřebované pístky atd… …takže spousta práce , spousta peněz a ty máš furt starý kolo“
Připomínáš mi obchodního zástupce…:-)
Jenže já nic neprodávám on se snažíl je n draze koupit.
Takhle to je i ojetých aut, kol, počítačů všude , bohužel je spousta lidí co to nedokáže pochopit a myslí že objeví Ameriku. A nevědomky pak kurvý celý trh.
No třeba jokurví obchodní zástupci s jediným cíle…prodat.
No zrovna kola a počítače bych s auty nesrovnával. Na to, abys ujel 10 000 km ročně ti klidně starší řádně oservisované auto stačit bude, pokud na něm nejsi závislý…
Opravdu? A kolik toho prodaj? Kolik odvedou z daní? Klidně si podporuj šedou ekonomiku výhodnou ojetinou, jen pak nenadávej když na tom máš svůj díl taky.
Čistě to je tvoje volba a tvoje svědomí, jak si to odůvodníš.
starý hliníkový ram měkne ??? na to si ako prisiel prosim ta? typujem ze kamaratov kamarat ma bratranca aj jeho suseda syn sa to docital na nejakom bajk fore
Hlinik casom naozaj straca svoje povodne vlastnosti a je menej spolahlivy
uznavam, je pravda ze hlinik s casom meni svoje vlastnosti, do akej mieri sa to prejavi napriklad na 10, 20 alebo 30 rocnom rame si netrufam odhadovat niesom totiz odbornik. ale zaujimalo ma z akeho zdroja mal uzivatel Tomcat tuto informaciu ked to tak pekne formuloval ze starý hliníkový ram měkne.
Ty rámi měknou mnohem mnohem dřív.
Nejvíc je to poznat „při spritu ze sedla“ kdy zadní stavba má tendenci plavat. Případně se objevují únavové trhliny.
Samozřejmě „důchodce“ či pivobajker kterej prdek najede a rám šetří a by se tomu náhodou nic nestalo. Tak na tohle většinou nikdy nepřijde.
Zpracování duralových slititn šlo dopředu takže aktuálně to je „problém“ u rámu z druhé poloviny devadesátých let.
Tohle kolo je krásný kus historie! Kapalinu jsem do toho lil origo, ale bohužel už žádnou nemám, ale zato mám někde v krabici minimálně jeden pár fungl novejch destiček. Kdybys je třeba potřeboval, tak se určitě domluvíme. Sice mám i komplet brzdy, ale jedna teče ve třmenu a u druhý si už nepamatuju jestli byla ok.
běžná vada ťěchto brzd tekly tekly tekly, podle mě nemá smysl do nich investovat čas a peníze
nejlepší rada je tyhle brzdy zahodit, vyhneš se spouště problémů
inak len nedavno ma na pretekoch obiehala jedna kocka na jekyllovi v mojej oblubenej farbe a podla toho co som stihol omrknut mala tam aj tieto brzdy.
Inu dneska jsem sprovoznil i tu přední brzdu, tak jsem ho byl projet. Učinnost brzd nic moc, asi už destičky budou moc sjeté. Vidlu jsem pumpnul na 120 PSI, ale i přesto se mi zdá být dost měkká. Při náklonu v zatáčkách šustí kotouče brzd o destičky??? Co je ale na tu dobu vynikající,kdy stvořili ten bajk, ta to jeho váha. Je optavdu lehké. Můj Amulet ma asi těch deklarovaných 11,4 kg a toto se mi zdá být ještě lehčí.
Jinak díky všem za rady a názory.