nedaří se mi najít na stránkách Columbusu informace o potrubí SLX. Jak to pevnostně, váhově v porovnání s trubkama Genius, Zona ? díky
nedaří se mi najít na stránkách Columbusu informace o potrubí SLX. Jak to pevnostně, váhově v porovnání s trubkama Genius, Zona ? díky
SLX uz je hodne stara sada trubek, takze proto nemuzes dohledat. Taky v tomto katalogu bys to najit mohl, spatne hledals.
.
ano jde o toho červenýho exempláře. Po pravdě řečeno se mi zdají 2 litry taky dost. Jinak vidli bych si k tomu dal karbonovou, mam jednu s coulovým krkem, monoblok 280g.
Kdysi jsem jezdil Kovaříka Genius pájenýho na tupo 1740g (taky vel.59) a to SLX už nebude takový dělo. Váha min. 2 kg…teď vozim Fort Zona, tak abych si nepohoršil
Jasně, že natupo pájený rám na tom bude váhově o něco lépe, ale nebude to žádná tragedie. SLX byla přecijen ve své době jedna z TOP sad trubek. Mám doma dráhovku Coppi z Columbusu SL a ta má v 60ce 1800g vč. laku…
Ramari rikaj, ze vahovy rozdil mezi spojkama a ramem natupo prakticky neni. Musel bych ale ten clanek dlouho hledat.
To je imho blbost – kovaná spojka váží víc něž samotná trubka. To by se ten rozdíl musel dorovnávat množstvím stříbra ve spojích a toho u pájení na tupo zas tolik nebude…
Jsem si to asi nezalozil.
V kratkosti, nemuzes pouzit stejny trubky. Rozdil v tloustce hlavovy trubky, ve stredu nemas vyrezany otvory tam kde trubky usti, potrebujes zesileny vrch sedlovy trubky, a nakonec nula od nuly pojde.
Objektivne si asi nepolepsis. Pri primym srovnani tam asi trochu v pocitu bude rozdil, ale nemyslim ze extra vyraznej, a uz vubec bych se vyhnul hodnoceni lepsi-horsi.
SLX byla top sada pred prichodem oversize trubek.
Subjektivne, za spojkovanym Kovarikem bych se otocil, za Fortem uz mene.
To jsem Ti moc nepomoh, co?
ale pomoh. Nejspiš budu dál jezdit Zonu a Počkám si na něco jinýho, než je ten červenej SLX na cyklobazaru
A proč chceš vůbec toho Forta měnit?
Protoze Kovarik je hezci :)
;)
Jestli se nepletu tak slx trubka měla zevnitř šroubovici.
Měl jsem Italský rám Benotto letovaný do spojek z materiálu SLX a žádné šroubovice jsem si nevšimnul. Jinak na svojí dobu to nebylo špatný, ale dneska je technika o dost dál a nechápu proč jezdit něco tak těžkýho a zároveň měkkýho.
SLX má uvnitř spirálu – je to charakteristický znak. Proč jezdit měkkou a těžkou ocel? Třeba proto, že nejsem žádný závodník a mám rád klasické rámy?
Nebo spirálu, už si to moc nepamatuju, kdysi jsem měl sen, že budu jezdit silničku Danceli z tohohle materiálu :-)
Pokud Ti to vyhovuje, je to Tvůj boj. Tu mojí starou silničku má dodnes bratranec a letos v létě jsem na ní po letech sednul a byl jsem hodně překvapenej na jaké těžké žvejkačce jsem tolik let jezdíval. A to je to komplet ma 8mičkové Ultegře + doplňky Cinelli. Pravda je to skoro dvacet let starý a pořád to bez problémů jezdí, ale neměnil bych ani za nic.
Ta spirala je zobrazena ve vyse odkazovanem katalogu a je jen na koncich trubek, ne po cele delce.
ocel měkká a těžká ? tak proč na svým Fort Zona předjíždim do kopce tolik měkkých a těžkých cyklistů na hliníkových a karbonových kolech ??
:D Protože ve finále jde v první řadě o nohy a pak až o kolo…:)
¨
EDIT: imho si reagoval na yettiho…:)
Onehda jsem se bavil s klukem co presel z alu Rock Machine na takovyho forta jako na inzeratu vyse, a on si pochvaloval, jak je ten fort proti ty hline tuhej a inspiruje ho jit ze sedla, i kdyz je tezsi. Coz neznamena ze hlinik je obecne mekci nez ocel. Ale aj i jinde uz jsem zachytil, ze se malo vi, ze alu kola mivaj mekkou zadni stavbu.
Nebude to spíš tím, že máš v nohách víc než Ti, které předjíždíš. To že někde s Feldou předjedeš novou Octavii nedudělá z tý Felicie lepší auto :-)
Já jsem jedil ocel, hliník i carbon a vždycky v té nejvyšší kvalitě a vždy byl po upgrade dost citelný rozdíl k lepšímu. I když z mého pohledu je lepší kvalitní hliník než mizernej carbon, tak ocel bych do toho netahal vůbec, protože i průměrnej hliníkovej rám předčí svýma vlastnostma sebelepší ocel. Ale jak už jsem psal je to každýho boj na čem jezdí.
Možná bych být tebou zvážil své odsuzování oceli… viz.
Kromě nostalgie po mládí, kdy jsem kolech podobného vzhledu a vlastností najezdil desetitisíce kilometrů na tom nic zázračnýho nevidím.
Já bych si za ty peníze co stojí ten rám z odkazu raději koupil novýho carbonovýho LOOKa :-)
Primárně jde o to, že co jsi napsal v postu nade mnou, je blbost…;)
Jinak je samozřejmě každého věc, jestli dá 60k za kus plastu, kterej bouchá po stovkách lis někde v Číně (v lepším případě v Evropě nebo USA), a nebo je vyplázne za unikátní, na míru postavený, ocelový rám, který bude mít nadosmrti…;)
diskuze se zvrtla někam jinam než měla. O porovnávání charakteristik různých rámařských materiálů tu nešlo a názorů, co by kdo koupil a nekoupil je na fóru milion. díky všem, kteří mi pomohli dopátrat oc. trubky SLX.
Jeste koukni na tohle :)
ahoj, viděl jsem forta na CykloBazaru, kupuješ Kovaříka nebo jsi sehnal něco lepšího?
kovařík byl stále na prodej, tak putuje ke mně… keho váha 2040 kolik váží fort?
můj Fort Zona jde rovněž na prodej (viz Cyklobazar), váha při vel. 60 je 1950g s podsedlovým šroubem a štelovacíma šroubama řazení. Do lepšího rámu jsem nakonec nešel a pořídil obyč. zánovního hliníka Fort RO.7005 Sanko. Váhově si při vel. 60 pohoršuji oproti Zoně o 70g. V životě jsem jezdil pouze ocel a hořčík, tak teď na starý kolena zkusim hlínu…
Imho krok špatným směrem…:(
Škoda té velikosti – býval bych o něm přemýšlel…
Taky moc nechapu takovouto vymenu.
No kor když se tu od začátku řeší váhový rozdíl mezi SLX a Zonou a pak místo nesmrtelné kvalitní oceli koupí obyčejnou hlínu a ještě k tomu těžší…:(
Vyzkoušet se má všechno, teď zkusim tenhle hliník pojezdim a pak uvidíme. Každopádně Zonu jsem pojezdil od června a zkušenost jsem nabral, mohu srovnávat. Dokud neseženu něco srdečního (Coppi Genius nebo Kovařík UltraFoco?) tak budu rámy asi měnit častěji než trenky
I tak bych Zonu neprodával…imho se k ní rychle rád vrátíš…;)
ne už ne. Zona je pro mě uzavřená věc. Udělám si malý srovnání s Reynoldsem 853 (taky Fort) který jsem vozil nový před 10ti lety. Musim říct, že na Kovaříka Genius nemá ani jeden z těchto rámů. Kdyby Kovařík neměl nalítáno 30tis.m tak bych ho nedával pryč
Jsem moc zvedavy na vysledky srovnavani…
jakou formou to mám zpracovat ? Když to hodím sem na fórum, tak se obávám strhe brutální dohad, jak to tak bývá. Nebo to hodit na svý webovky jako článek, ale na to zas nemam tolik času
Kdyz strhne tak strhne. Ale zas tezko nekdo muze polemizovat s tvym subjektivnim hodnocenim pocitu z jizdy.
A jak se prosimtě těch 30tis. km na tom rámu podepsalo?
změknutí rámu v oblasti středu. Při bejčení ze sedla to bylo znát.Druhá věc, rám už se mi nechtělo potřetí nechávat lakovat.
ale ten by byl tak na Bretu.
Potřebuju tak 57–59, tahle 55/56ka by na mě byla malá…:) A hlavně mám políčeno na jeden Fort Foco…je to je otázka času…:)
Beru zpet ze za timhle fortem bych se neotocil. To je moc hezkej ram, a taky myslim ze alu je krok zpet. Strc ho zatim do skrine, dost mozna se k nemu vratis.
Taky se mi moc líbí – i barevně hodně povedenej…;) Moderní ocel se vším všudy, ale v líbivém designu…
Váha Kovaříka z SLX ve velikosti 59 ještě postaru spojkovaného je 2042gr
JJ to tak odpovida.
Mas k nemu i tu vidlici?
At slouzi, tesim se na Nase biky.
vidli ani slevu nechtěl dát… škoda, ale chtěl jsem i tak jinou, která bude za rok nebo možná za dva při komunikaci s panem Barešem!… :( jinak plánuji něco takovéhleho:
http://www.bike-forum.cz/…il-7306.html
do té doby budu ještě jezdit Bianchi v prifilu, které ale bude pomalu na prodej…
Moje F1 má v 56ce asi 2150g (pokud se nepletu)…:) Vidle (šírer) má 675g…
Pomalu začínám strojit…:)
Promin ale nemuzu se zbavit dojmu, ze plan vyjet Jested pomoci energie ulozene v udoli do setrvacniku nebude v praxi tak uplne fungovat :-(
vrchařskej stroj to fakt nebude, ale plaz dobrej
Na vrchy to nemá ani kazetu (má 12–23)…:) Mám ještě druhý kola Campa Record/Mavic s kazetou 12–26 a s tím už se dá leccos vylámat i s klasikou 52/39. Každopádně mám ale v plánu dozbrojení klikama Campa Centaur UT CT (alu), abych s tím mohl i do pořádných kopců…:)
Tak to jo, kdyz jsou treningovy na casovku… Ad kliky, pozor na rocnik, Centaur do roku 2008? mel krasny frezovany prevodniky, a pak tusim lisovany plechace jako Veloce. Karbonovy mely plechace vsechny. Pokrok nezastavis.
Ja je mam odsud, ale o neco levneji vydrazene na ebay.de; posilaj z Nemecka bez cla.
paráda, kouknul jsem na ty svoje a mám je taky! :)