Zdravím chci se zeptat zda tyto pláště budou fungovat jako bezduše ? Chtěl bych je nahodit na ráfek Dt swiss x 1900 spline. Mlíko bych chtěl asi cafflatex. Nezkoušel to někdo ? Díkec ;)
Zdravím chci se zeptat zda tyto pláště budou fungovat jako bezduše ? Chtěl bych je nahodit na ráfek Dt swiss x 1900 spline. Mlíko bych chtěl asi cafflatex. Nezkoušel to někdo ? Díkec ;)
Verze Protection je určena i pro bezduše. Verze Race Sport ne, ta ti může pouštět mlíko, navíc má slabší boky.
Mám tam RS, takže to bude problem. Takže je asi sjedu s duší, a pak pujdu do bezdušovejch plášťů. Koukal jsem že rubena jich má spousty.
RS na bezduše úplně v pohodě, chce to možná o něco víc mlíka. Skrz boky to začlo chcát až po půl roce :) Ale jelikož jsou to pláště nahovno, u mě se jich většina ani toho půlroku nedožila, tak je škoda tu možnost jezdit je bez duší promarnit.
trochu vic mlika? RS verze se mi podarilo alespon trochu zatesnit po cca 200ml mlika do kazdy gumy:((
Uvnitr to pak udela slusny „pavuciny“…
Já dávám standardně 80 ml, sem jsem dal tak 120 a drželo to celou sezónu bez problému. Co to dělá uvnitř je mi celkem jedno, pokud to není ježek a nechrastí tam ;) Zrovna ty Rubeny, které zmínil jako lepší alternativu, mi sežraly také 120 a stejně neudrží tlak ani den… a to jsou Textry. Po tom, co jsem se zařekl, že Schwalbe už nechci ani vidět a protočil jsem Maxxis, Continental i Rubeny (vše top verze), jsem se letos zase vrátil ke Schwalbe a musím říct, že na bezduše jsou nejlepší.
To je otázka jestli jsou nejlepší. Počáteční zatěsnění je TLE (snake skin) verze pertektní, když často těsní i bez tmelu.
Ale to prolínání tmelu přes běhoun po nějakém čase (u někoho po delší době u někoho dříve a třeba někdo dokáže tak rychle pláště sjet, že mu to ani nemusí vadit) rozhodně dobré není.
Třeba tohle už je opravdu extrém (já tedy nikdy neměl až taková souvislou velkou plochu, ale i tak to nebylo po delší době zrovna málo):
http://www.bike-forum.cz/…g-ralph-nebo#…
U Contíků pak není problém vzít protection verzi. I ta se sice zatěsňuje delší dobu a netěsní hned jako Schwalbe, ale není to ještě nijak hrozné. I ze začátku když není zatěsněná, tak ztráta tlaku není tak rychlá, takže tu jednu vyjížďku dá. A až se zatěsní, tak už je to dobré a k žádnému prolínání tmelu na běhounu nedochází.
Ale ta odolnost běhounu u Schwalbe…
Conti jsem právě jezdil i protection, sliboval jsem si od nich, že se nebudou tak šíleně drbat na bocích jako RS, ale je to prakticky to samé – po pár stovkách km čumí vlákna z boku a odírají se o terén. To jsem na žádných jiných pláštích nezažil. A dvakrát se mi u předního XK stalo, že se na ráfku žvejknul a tím se nějak porušila vnitřní struktura, že už se nevrátil do původního tvaru, zkrátka jsou to mrdky.
Prolínáním skrz běhnoun mi u Schwalbe začlo někdy po 5000 km, takže prakticky u konce životnosti.
Popisované se mi na protection Contíkách nestalo nikdy.
Prolínání až po 5000km, tak tos měl fakt štěstí, mně začne mnohem dříve (klidně i po 1000–1500km) i když mi to nedělá tolik jako v odkazu. Prolínání bude ale ovlivňovat dost různých faktorů, tak se to může dost lišit. Nejvíce odhaduju jak moc se doplňuje tmel. Pokud se na to bude kašlat, tak to prolínat nebude když nemá co (a když nebude zrovna defekt, tak to nebude vadit, že tam tmel už není).
Stejně teď pořád nevím co vozit. Se Schwalbe jsem spokojený s tím jak jedou a k tomu jak drží.
S protection Contíky jsem sice neměl žádné z popsaných problémů. Ale vadí mi u nich zase jiné věci. Race king se mi líbí tím, že jede ještě o malinko lépe než RaR a řeší tu mizernou odolnost běhounu. Ale zase se mi nelíbí horší grip a až příliš tuhá kostra.
A k tomu navíc co dopředu. X-king by se mi líbil gripem a odolností (zase samozřejmě protection), ale tady je zase problém šířky. 29" 2,2" X-king protection je nechutně úzký a to opravdu už o moc (přitom 29" 2,2" RK je v pohodě slušný balón). Takže bych musel dávat 2,4" XK a i ten by mohl být ještě o chlup užší než 2,2" RK. 29" 2,4" XK je ale už pěkně těžítko.
Zatím nechám pořád TLE RoR/RaR, ještě tu pár kousků RaR mám. Ale jestli budu pokračovat u RaR zase dalším proraženým běhounem s velkou dírou, tak to věčně tolerovat nebudu. Už mám 4 kusy proražených RaR na běhounu (i když je to většinou jen jeden za rok, jednou to byly 2 za rok).
RoR vepředu ok, na předním jsem běhoun nikdy neprorazil (ani u RaR).
A zajímavé je, že u Thunder Burtu jsem zatím běhoun na zadním neprorazil ani jednou a přitom jsou jsou jen 1,4mm na běhounu (RaR má 1,7mm).
Na TB mám ale najeto zatím cca jen 1/3 toho co na RaR, takže to může být jen štěstí.
A nebo je možné, že TB pomáhá hustý vzorek (na RaR proraženo vždy mimo vzorek).
A u jiných značek je to těžké. Dostatečně odolný a bezproblémový plášť na bezduše by se našel. A s rozumným gripem taky. Ale všechno je t pomalejší než RaR.
Je vidět, že je to hrozně o štěstí, já mám s TB zas tu nejhorší zkušenost, verzi s Raceguard jsem na běhounu defektil 3× během 2 týdnů (vše závody a DNF), právě po téhle zkušenosti jsem dočasně skončil se Schwalbe. Na RaR, co jsem vozil předtím, jsem zaznamenal jen jeden větší defekt během 3 let, který ale nakonec stejně pobral tmel.
Rozdil mezi Schwalbe a Conti (oboji tubeless verze, RaR a RaceKing) je hlavne v tom, ze pri stejne sirce (realne, ne nominalni) je Conti o neco tezsi, ale je z poctivy gumy, nikoli papiru.
Conti jsem zatim jeste neotestoval na zadnim kole, ale je to na 1. pohled solidnejsi material. Ja taky definitivne koncim s vlastovkama…
Já na protection verzích najezdil dost (na HTčku 29" RK protection 2,2" a pak ještě na 26" fullu na XK 2,4") a právě proto pořád váhám, protože ani ty Contíky nejsou ideální.
Ta tuhá kostra je sice super pro odolnost běhounu (boky jsou u snake skin verze Schwalbe ok), ale zase zhoršuje grip i pohodlí (na fullu je to pohodlí fuk, na HT to byl jeden z důvodů, proč jsem RK protection opustil).
A hmotnostě to je v pohodě pro Race king protection, který je ve 29" 2,2" široký jak by měl být. Pak je tam rozdíl oproti TLE (snake skin) RaR jen pár gramů.
Ale 29" X-king je děsně podvyživený, tam je potřeba brát 2,4", aby se vyrovnal šířkou/objemem 2,25" RoR. Takže tam je rozdíl hmotností už dost velký. A na předním kole problém s méně odolným běhounem u Schwalbe nemám.
A k tomu u Contíků je potřeba dávat o trochu více tmelu na začátku pro zatěsnění.
Takže pořád váhám mezi (vše ve 29"):
Dozadu XK 2,4" už určitě nechci.
Uvidím jak dlouho vydrží další kousek snake skin RaR na zadním. Na dovolenou možná dám tu variantu obou Contíků i kdyby RaR vydržel. Přeci jen tam bude více šutrů a více šancí RaR zase na běhounu prorvat.
Já ti nevím, ale zase proč si pořizovat lehké pláště když do nich naliješ 120ml mléka, to si pak člověk může koupit o 100g těžší a nalít tam jen 30ml, váha bude cca na stejno a odolnost jinde.
Dle mého nejlepší jsou zatím na bezduše maxxis, páč mi z nich nikdy neteklo mléko na rozdíl od schwalbe a netrhají se jim figury.
Tak určitě, 30 ml mlíka ti ani neušpiní celou vnitřní stranu pláště, tam bude ta odolnost opravdu jinde :) Je úplně jedno kolik plášť váží, do každého musí přijít alespoň těch 80 – 120 ml mlíka, aby to mělo nějaký efekt.
Maxxisy ano, ale jedině ty nejvyšší (3C EXO), ty obyčejné dvousměsové jsou naprosto tragické.
„Maxxisy ano, ale jedině ty nejvyšší (3C EXO), ty obyčejné dvousměsové jsou naprosto tragické.“
to jako v cem?:)
Odolnost nulová, jel jsem na nich 2 závody a 2 defekty, jednou kámen a podruhé tupý trn. Nejsou tubeless ready. Přitom mají 650g a cena je vzhledem k těmhle handicapům hodně vysoko.
ale ale…:)
verze TR EXO jsou dvousmes a jsou bezdusove, resp. TLR!
Odolnost uplne stejna jako 3C…
Aha, tak to sorry, ja to bral jen podle Ikona, se kterým mám zkušenosti, tam je dvousměs jen u těch základních verzí, já měl prakticky tu nejnižší kevlarovou se 60 tpi. http://www.maxxis.com/…ire-278-ikon
a co je potom tohle ?:)
To se musíš zeptat na Koloshopu.
nebo ty zrejme v maxxisu, prtze je normalne vyrabej:)
Mam je totiz na kole:)) Ikon 29 2,2 TR EXO…
Fakt jo? To je zajímavé, že jsem takhle jsem odjezdil všechny možné traily i dost bikeparků a nikdy jsem neměl problém. Ono totiž pořádný plášť nepropíchneš trnem. Vozil jsem takhle i ikona, DHR2, minion SS, Shorty, shorty 2play, HR2,…
Když už prorazím plášť, tak mi tam ani 300ml nepomůže.
Co mám schwalbe, tak tam musím lít víc protože mléko teče přes boky a samozřejmě uchází i vzduch.
Na zadku vozím 2 směs k plné spokojenosti a když není extra mokro, tak si ho dám klidně i na předek.
Takže těch 30 ml mlíka tam dáváš vlastně proč? Pokud ten plášť drží vzduch, rozhodně to není zásluhou malého panáku mlíka, trnem plášť, jak tvrdíš, nepropíchneš a na proražení mlíko stejně neúčinkuje :D
Abych utěsnil patky a ještě tam docela zbude pro případ, že se mi povede někde odfouknout.
se ti to jednou nepovedlo a vsude tady siris ten svuj pribeh :-)
ja jezdil na bezdusich, jeste kdyz jsi tahal kacera…:))
Jinak mam zkusenosti na bezduse s plasti Conti UST, Conti RS, Conti kevlar, Schwalbe slupka EVO, Snake Skin i UST, Maxxis TR EXO, WTB… Takze urcity srovnani mam. Co tam mas dal?
Ono u všech šlupek je se zatěsním problém. A je to pak hodně o štěstí na kus. Některý jde lépe a některý hůře a když někdo zrovna narazí na lepší kus a nejezdil těch kusů ještě opravdu hodně pak tvrdí, jak se zatěsňuje dobře i když to tak není.
Contíky RS jdou blbě zatěsnit stejně jako EVO obyč verze Schwalbe. Tady prostě stačí se těm největším šlupkám vyhnout, když stejně všichni mají v nabídce verze, které takové šlupky nejsou.
Paradoxně pak ty levnější performance verze, které nejsou oficiálně TLR fungují bez duší lépe, jak mají více materiálu.
Jinak mi ta nabídka plášťů na bezduše dnes trochu štve. Zlaté období cca 6 let co jsem jezdil plnohodnotné UST. S tím je ale bohužel už konec. Ještě na 26" jsou u Contíků (i když i tam to má svoje mouchy jako menší objem v daném rozměru a bez black chili), ale na 29" nebyly nikdy u žádné značky, takže smůla. Je ale pravda, že na 29" bych UST už asi ani sám nechtěl, to už by byla opravdu těžítka.
tak tak…
Tak napsal si to sám: kdo by kupoval drahý 29" plnokrevný UST, který by vážil kilo?
Tak ale nejsou ani na 27,5". A kilo by to určitě ještě nebylo. 29" mají cca o 10% více než 26". A poslední 26" RaR/RoR 2,25" UST bylo kolem 700g. Takže ve 29" by to mohlo vyjít na 800g bez problémů.
Je to sice už dost, na druhou stranu X-king protection 2,4" (který je stejně široký jako ty UST Schwalbe) má také 760g. Takže to vyjde ± nastejno.
Screte a co mitas/Rubena jako bezduše mas nějaký zkušenosti?. ..přemýšlím o nich. .diky
bohuzel nemam, naposled jsem Rubeny jezdil v „drevnich dobach“ na KHS:)
Aktualne jsou mimo muj hledacek…
mam ted 2 mesice Mitas Zephyros textru, na predku i zadku a musim kazdy tyden fouknout, ze 2baru to padne na 1 za ten tyden, tak nevim, jestli nalit vic mlika nebo je spis nekde skvirka (ventilek, poodlepena paska), na druhou stranu jsou celkem lehke a dobre jedou, predtim RaR evo a jelo to stejne cca z meho lajckeho pohledu :)
Tak ja jezdil na bezdusich conti rs, conti protection, conti performance, maxxis LUST, maxxis exo 3c, schwalbe evo, schwalbe ust, specialized s-works, rubena tlr, rubena obyc slupka, onza obyc slupka, onza ust, michelin ust, wtb tcs
Z mlika to bylo prvni pokusy rubena, pak uz jen notubes, ted nedavno test wtb
Pasky a ventilky vsechny mozne co se da do rafku nalepit a nasadit
Rafky nejdrive klasicke, pak ust, tlr, hlinik i karbon, i s rovnyma patkama
Takze urcite srovnani a zkusenosti mam taky ty stary mazaku :-)
V tom pripade bys mel vedet, ze Conti RS stojej za vylizprdel jako bezduse… Myslim, ze tu na to bylo celkem i obsahle vlakno kdysi… To, ze to nakonec clovek utesni az tunou mlika stale nevyvraci moje tvrzeni…
Defacto RS verze plastu jdou zatesnit stejne blbe a uvnitr to vytvari hroznou haluz jako kdysi kevlarove Explorery – tehdy jeste zadny TLR ani neexistovalo:)
Ale chapu, ze je moderni si zaprudit:))
Navic RS plaste stojej za h… i z duvodu papirovejch boku, takze se zvykaj az beda! A to takovym zpusobem, ze jsem je radsi zahodil i na KHSu! Prtze bud je mas jako sutr anebo to cloveku ujizdi pod zadkem… a kdyz mi obcas ujelo i predni kolo, tak bylo definitivne rozhodnuto…
Naopak velmi dobry zkusenosti mam s maxxis TR EXO plastema… (samozrejme do toho pocitam i 3C)
Zkus nekdy koupit ( nebo nekomu nahodit) letosni verzi, sam jsem se divil po tom co jsem tady precetl, vzdycky testuju co to snese bez mlika a po jednom dni vubec ani nezmeknul… S mlikem pak drzi stejne dobre, dofukuju co tyden jako kazde jine tlr… Utece max 0,5baru… Jinak ja ted jezdim ty sworky dlouhodobe na zavodnim kole, s tema neni problem a vyhovujou mi.
hmm, zajimavy… Letosni verzi jsem jeste v ruce nemel… Bohuzel mi v soucasny nabidce nejak nema Conti co nabidnout…
Jinak te asi nepotesim, ale ted jsem po zime dofoukaval maxxisy a utekly cca o 1 bar max.:)
to se mi nestava ani na silnicce na dusich…:D
Když foukáš 1 bar, tak to ani o víc nejde… :-D
1bar jsem foukaval driv… Dneska uz musim vic, abych nechodil po rafku:))
:-) Exo TR Maxxisy jsou super, foukám 1,4/1,7 při 95 kg v plné polní. Tlak drží pěkně. Kromě dostupnosti nevidím důvod, proč se koukat po jiných pláštích.
bohuzel dostupnost na 26 kola je uz dneska bidna:((( ale jinak to jsou supr plaste… Napr. nechapu z DHF ve 3C… drzi to jak svina, ale zaroven to nemizi pred ocima a netrhaj se spunty…
Scwalbe je proti tomu za trest…
Přesně, stejné zkušenosti… Mám ještě jeden DHF 3C 26 v zásobě a pak nevím co bude, asi konec světa. :-/ Nebo přejdu na 27,5+ super truper boost turbo, abych byl zase chvilku in. :-)
Ja mam bohuzel jen jeden kus 3C a trochu se desim, co bude pak… Sice mam do zasoby jeste celkem hafo plastu, ale zadnej nedrzi na mokru jako tenhle:(
vozil jsem je ve 2014 a býval s tím problém. Ze začátku jeden plášť nechtěl držet, pak to fungovalo celkem dobře, ale šlo viděl, že to protéká a občas podfukuje kolem ráfku (ZTR Crest). Vydrželo to nakonec mnoho tisíc kilometrů a na konci životnosti pláště už to opět protékalo více a nedrželo tlak.
Já vozim X-King Protection na DT Swiss ráfcích a více méně to funguje. Ale ze začátku jsem musel foukat snad každej den, po nahození jsem je fouknul na 2,5bar, proklepal mlíko a druhej den jsem musel zase foukat. Mlíko NoTubes, cca 90ml, po nahození nikde nevytejkalo, po několika vyjížďkách už drží, nejspíš špatně těsnil okolo patek. U Mountain Kingů jsem měl stejnej problém, po pár vyjížďkách se zatěsnil a tlak drží. Vozim ještě Schwalbe Rocket Ron a ty držej hned napoprvé, ale jsou užší, takže možná Contíkům dávám málo mlíka.
Dělalo mi to stejné. X-King Protection. A naposledy i u Race King na jiném bajku. Prostě, Contíkům je asi třeba dát víc mlíka.
Na letošním Spectralu mám MountainKingy Protection a zatím naprostá spokojenost, tlak drží, netečou, jedou dobře, drží a zatím bez defektu, nalítáno zatím asi 1200 km.