Ahoj lidi, máte někdo zkušenost s přehazováním bikových a crossových kol na jednom bikovém rámu ?
Ahoj lidi, máte někdo zkušenost s přehazováním bikových a crossových kol na jednom bikovém rámu ?
Na krosovej rám dáš 26", opačně to nejde. Problém bude s véčkama, jedině kotouče. Naco to budeš dělat, na krose si pořidit black jack 28/1,9" idealní do terenu a na bika nějaký slicky 26/30–37–1, 1/4 či co.
Někde to de, ale většinou končíš u rozměru 700×32.
700×32 by uplně stačilo. Primární zůstanou pořádný šestadvacítky, ale láká mě možnost se občas svézt po silnici a nemuset kupovat celou silničku
zkoušel jsem to dáš tam klidně silniční kola,ale jenom na kotoučích..
Ale to jó, s tím samozřejmě počítám. Spíš mě zajímalo, jak se to chová a jak to jede. Třeba si to maluju na růžovo a vono to veskutečnosti nebude fungovat
tak to bohužel nevím,jenom jsem to zkoušel jak to vypadá.Výška středu od země zůstane prakticky stejná/plášť 700*23/.
Prý to používají i profíci na bajkách, když se chcou před závodama rozjet, ale já nejsem primadona s pěti servisákama za zadkem a chci spíš zvětšit rádius na občasnou turistiku po pevných cestách
Tak dozajista to bude v poho.BMC ti dřív k některým modelům 26" bajků přidávala i 700× kola.
Zaráží mě, že kdyby to bylo tak v poho, proč to nepoužívá víc lidí ? Mě se to líbí jako nápad a kdyby to fungovalo, ušetřil bych za další kolo, ale taky mě můžou zůstat dvě silniční kola s kotoučama na dvě věci :-(
Převody a geometrie.
Protože z bika silničku neuděláš. Na druhou stranu není ani důvod. Pokud teda nechceš jezdit v balíku se žiletkama. Prostě bike má svý specifika a nechápu proč z něho dělat něco jinýho.
funguje to, jede to. sezonu sem to tak na střídačku vozil, ale silnička to prostě neni. Pak je tu další drobnost neustále seřízovaní brzd při výměně kol. prostě nepasují na 100% a občas pěkně škrtají.
To škrtání kotouče by se dalo vyřešit stejnejma nábojema. Stejně bych si ty kola nechal extra vyplítat…
Ani stejné náboje nejsou úplně stejné nějaké tolerance tam jsou. Bude to lepší ale prostě počítej s tím , že to budeš muset občas trochu srovnat
Já to tak vozím ze začátku sezóny kdy najíždím km po silnici a v lehčím terénu.Samozřejmě na kotoučích. Takže to jde a funguje. ALE! Jakmile bika po cestě slušně rozšustím tak mi nestíhaj nohy = bike přeci jenom nemá takové zpřevodování jako maj silničky. Ale na pohodové poježdění OK.
Já sem to vyřešil tak že sem na bike dal crossový pláště Ritchey Speedmax 26×1.4.V lehčím a středně těžkým terénu nemám sebemenší problém a na silnici to fakt maže jak raketa.Však se mi mrkni do profilu ale s těma Pláštěma Ritchey Speedmax sou to ty dvě fotky na trávníku,na ostatních fotkách to má obutý Maxxis Ranchero 2.2 který sem už prodal(jábych je nevyužil,nejezdím tak těžkej terén).
Tyhle pláště mě zajímají. Sháním něco podobnýho na kolo pro přítelkyni, už jsem se smířil s Trilobitama, ale tohle by možná mohlo být lepší. Napiš o nich ještě něco – jak dlouho je jezdíš, ojíždění, reálná šířka, stabilita na polních a lesních cestách,…:-) Dík.
Ještě teda jsem se díval na www.bike-eshop.cz/…-speedmax-14 a ta hmotnost nicmoc.
Já vím, že z toho parádní silničku neudělám, to ani nechci. A už vůbec se nechci honit nikde se žiletkama. Ale kromě pohodovýho ježdění v terénu občas vyrážím s partiou i na turistiku po „šokarťáckým“ značení a to jsou většinou silnice. Je mi líto zbytečně ojíždět moje tlustý Mišelinky a taky je mi jasný, že větší a tenčí kola snáz pofrčej :-)
Tak si kup uzké 26" pláště jede to taky dobře. Dají se sehnat 26×1,0 To přehození zase není tolik práce
no jak myslíš :)
jsem to řešil tady:
bike-forum.cz/forum/diskova-quotsilnicniquot-kola-na-mtb/450160/forum.html#unread1
nakonec jsem skončil u nákupu sliků na 26 kola, ale tím nechci tvrdit, že to bylo nejlepší řešení, určite levnější, ale má to spoustu nedostatků
Hlavně nacpat takový plášt na ráfek je dost děsný, takže to tvoje řešení bych asi upřednostil…pokud tedy máš ty druhý kola k dispozici.
No koukám, že nejsem první, koho tenhle bláznivej nápad napad :-)
já jezdim na kotoučích dvě sady kol, jedny na silnici (schwalbe marathon slick 1.3) a jedny do terénu (schwalbe Nobby Nic 1.8). Přehazuju celý kola a kazetu. Silnička to není, ale jede to znatelně rychleji a lehčeji. Má to ale pár úskalí… třmeny kotoučů se musí prakticky pokaždý znovu vystředit, ne že by to cinkalo, ono to drhne po celým obvodu kotouče. Od nového roku jestli se mi podařilo nasadit kola jednou bez nutnosti vystředění třmenů, možná 2×. se slickama ti rychle dojdou převody, 42×11z je prostě málo, není to na nějaký extra rychlosti… nutnost pumpičky na vyšší tlaky, jinak ty slicky nejedou a nemá to smysl dělat abych nemusel pořád myslet, jakou rezervní duši vezu, dal jsem všude stejný…Geax/Vittoria 1.5–2.25, do užších slicků než 1.3 už to půjde hůř…
Tak zkus dát 48 zubů velkou placku a máš na jedno otočení klik navíc 1 metr oproti 42 zubům. A je to jednosušší jak měnit kola.
a k čemu by mi ta placka byla, kdybych neměnil kola a jezdil na MTB gumách? tam ty převody nevyužiju…
Navíc problém délka řetězu + seřizování přesmyku
Já neříkám, že to má dělat. Jen jsem to viděl u jednoho známýho. Prostě přehodí pravou kliku se větším převodníkem / čtyřhran /, posune přesmyk nahoru a díky rychlospojce má za 10 vteřin přehozenej řetěz. A nikde mu nic neškrtá , necinká a vůbec z bajka silnici neuděláš.
to je taky pravda… když si nechce Duratec kupovat silničku, určitě bych zůstal u 2 sad 26' kol, a slicky 1.2'-1.5', pokud možno s co největším max. tlakem. Ty moje Schwalbe bouchám na 10barů a jede to jako dráha :-)
No jo, ale to mi nevyřeší ani škrtání kotoučů, ani malej velkej převodník. Asi to byl jen takový utopický nápad a já poskládám časem celýho krossa. O ostré silničce jsem ani neuvažoval
tak škrtání bych se extra nebál, záleží co máš za brzdy. Na Avidech díky těm podložkám je to za 2 minuty hotovo… a převodník, no silničce stačit na maximálku nebudeš, ale taky dost díky aerodynamičtějšímu posedu na silničce. Osobně to moc neřešim, tyhle kola mám na dojíždění do práce a na najíždění kilometrů, při stejných rychlostech jedu na nižší tepy…
Brzdy mám obyčejný hydraliky deorečka. Já to neřešil jako že za pár tisícovek dostanu plnohodnotný silniční speciál. Jen mi příjde hloupý, když jedu s kámoškou na celodenní výlet většinou po silnici, si ošoupávat ty moje báječný tlustý bezdušáky
neber to jako útok na tvojí osobu, ale to je opravdu hloupý ;-)
No vždyť už mě to pomalu pouští. Proto jsem založil tuhle sekci, abyste mi to tak pěkně vymluvili :-))))
Úzké pláště na šestadvacítky už jsem zkoušel, ale to přehazování jde fakt blbě a když to děláš třikrát za týden, už to fakt nebaví. Proto mě lákají ty druhý kola a když už, tak proč ne 700
Má MTB silnička :-) pozdeji sem dal ještě užší pláště 23mm jelo to super, silniční kazeta 11–23 ale prostě s 44 plackou ve předu to opravdu nestačilo. problém se štelováním kotouču jak píše Pebe v podstatě při každé výměně. navíc kotouče a úzké silniční pláště jsou o hubu, strašně lehce zablokuješ i přední kolo a na mokru se s tím skoro nedá brzdit si pořád ve smyku
Máš pěkný kolo :-) Asi to nebude tak jednoduchý, jak sem si to představoval. No proč by taky mělo, že. Kdyby to mělo furt škrtat, to by mě to nebavilo, jsem punťa, kterej má radost, když všechno funguje jak má
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Chuck Norris Total Gym :-DDD
Hloupý nápad rodíčů – teď akorát zavazí :-)
Mý rodiče takhle krásně hloupý nápad nikdy neměly :-( Budu ho muset dostat sám…
Jezdím už dlouho na mtb 26×1,5" na silnici.Je fakt že občas chybí ten nejtěžší převod,ale zase to není tak hrozné,na běžnou jízdu plně dostačující.Dokonce jsem tak jel jednou 200km Beskyd Tour.Mám sice už druhým rokem silničku,ale na mtb zimáku vozím 1,5" a za nic jiného bych to neměnil. Je pravda že silnička je trochu někde jinde,posed,geometrie.Jsem vyšší postavy tak jsem hodně uvítal úchop za spodní část oblouků.
Mimochodem, každýmu se to tam nevejde, takže je třeba to vyzkoušet. Např. často tam vadí přesmyk…