crossove kolo okolo 20tis. kc. , 2000km rocne / cykloturistika / mtb zavody

17 nepřečtených
  • martin_bakov

    Ahoj,

    zacal sem tuto sezonu jako uplny amater jezdit vic (od brezna najeto 1500km) na (vypujcenem) kole – trek merida, cca. za 15tis kc, stary 2 roky. A rad bych si koupil vlastni crossove/treko­ve kolo.

    Dulezite je jak kolo chci pouzivat :

    → zadne mestske kolo

    → rad si vyrazim na jak na silnicni vylet tak i na lesni cesty, co tyden to cca. 50 km. Zacal sem s prvnimi ‚zavody‘, tenhle rok napr. 50 ceskym rajem, jizerska 50, Kral sumavy, Jicinska 50, 50 bezdez apod…

    Musim rict ze sem vahal jestli si kvuli ‚hobby zavodeni‘ neporidim horske kolo ale i s tim trekovym kolem sem na krali sumavy v brutalnim bahne ‚v pohode‘ dojel a reknu uprimne ze o extremnejsi terenni zavod zatim nestojim :) nestalo se mi ze by me kolo nebralo a ostatni borci me ve skupinach predjizdeli, kdyz se tlacilo do kopce tak rovnou vsichni…)

    Vim ze bych rad kvalitni tlumice vepredu a aby sly zamykat nebo nejak regulovat, brzdy vecka mi budou bohate stacit, jinak mam 178cm / 80 kg. Kola se urcite vahove dimenzuji, radeji zvolim pevnejsi ram abych to nahodou v nejakem vice terennejsim okamziku nerozbil.

    Komponenty u kol mi nic nerikaji, chci kvalitni tlumice :) ,prehazovacku s rozsahlym razenim :) , silnejsi draty v kole a moznost navleknout na kolo plaste silnicni nebo vic do terenu podle toho na co se chystam (napr. silnicne ladeny nova author cup vs. brutalni kral sumavy)…

    Ja vim snazim se o kompromis – a tak chci odolneho treka, bouzel penize na 2 kola nemam a pomer jizd lesni cesta / silnice mam fakt vyrovnany…

    Diky za tipy

    0 0
    • JakeF  

      Chybí ti tu základní údaj a to cena, kterou do toho jsi ochotnej dát. Jinak za mě jdi do MTB. Výběr je rozmanitější, v terénu si víc užiješ a na silnici to taky jede slušně, když tam dáš hladší pláště. Já v poslední době jezdím na MTB převážně po silnicích kvůli brigádě a i předtim různý skupinový vejlety po hlavně asfaltech a jezdit se to dá v pohodě. Pro porovnání: něco přes 60km jsem jel při triatlonu na (starší) silničce za 2:04 a bylo to docela na krev. Na biku jezdím na brigádu a když jedu svižně, tak těch skoro 49km jedu pod 1:50, takže průměr někde nad 26km/h. A na silnici bude vlastnostma ten trek podle mě spíš blíž tomu horskýmu, takže o tolik si nepomůžeš a v terénu je ten rozdíl ohromnej. Je pravda, kámoš, bajker, okolnostma donucenej jet na Šumavu na treku mi dokázal, že i na tom se v terénu docela dá, ale řikal, že je to šílený, že jet se to sice dá, ale že nikdy ne tak rychle a hlavně ho to vůbec nebaví. Navíc pokud chceš solidní vidlici, tak je MTB skoro nutnost.

      0 0
      • Lenka.05  

        V nadpisu je, že do toho chce dát cca 20 tis. Jinak jako nejsem odborník, ale krosové kolo a kvalitní odpružení mi nejde moc dohromady. No uvidíš, co ti tu poradí, ale tipnu si, že krose ti na popisované ježdění doporučí málokdo ;)

        0 0
        • JakeF  

          Wow, teď jsem kouknul na tvý biky a ten Trek… No to je lahůdka. Treky, oranžovou a Foxky, to já prostě můžu… Fakt super.

          Sry za offtopic, to se nedalo :-).

          0 0
        • drtyc  

          prezit se da i s 60mm zdvihem – neni to zadna slava, ale zase to nehoupe a pokud jo, tak minimalne.

          mit sloupek 1 a 1/8, tak bych sel do nektere z aktualnich 29" vidlic co jsou na tom se zdvihem lip, ale mam smulu kvuli ramu. v terenu to trosku psychologicky vadi, protoze ma „kastracni geometrii“, tak je clovek po par zazitcich opatrnejsi, aby seskakoval na tu spravnou stranu a ne ze svahu nebo pripadne au – sounoz. co omezuje nejvic je aktualne litajici retez nenapnutej a HT, kvuli kterymu celkem casto pri svy 130kg vaze procvaknu zadni dusi pokud se pustim do neceho poradne divokyho a radne sutrakovityho. odpruzena sedlovka tomu trochu pomaha, ale jakmile jdu ze sedla s vahou dozadu, tak to zaprenej v pedalech cvaknu stejne casto jak s pevnou sedlovkou. jinak da se to i kdyz je to trosku tank s vysokym tezistem a nektery ukony je treba delat velmi pomalu.

          0 0
      • martin_bakov  

        v nadpisu je cena, cca. 20tis. kc , pokud by byly padne argumenty tak max 25tis. kc. jinak si budu MTB taky zkouset, ale presvedceny o nem vubec nejsem…

        0 0
        • JakeF  

          Sry, nevšim jsem si. 20 tisíc za MTB je tu už mnohokrát řešený, stačí hledat. Za tuhle cenu Deore a vyšší, kotouče a solidní vidle půjde sehnat, pokud najdeš někde pěknou nabídku loňskýho modelu. O tom Treku bych fakt moc neuvažoval. Podle mě mezi MTB a Trekem na silnici nebude rozdíl až tak velkej. Najel jsem na tom za den přes 180km po silnicích a neni to až taková otrava, jak se může zdát. A mimo asfalt je to neporovnatelný. A pořád jezdim jedny pláště Michelin XC Dry2, na silnici těch 26km/h průměr na kratší trase a odjel jsem na nich i Plešiveckou Držku, pravda, v prudkejch kopcích se na tom rozmoklym povrchu nechytaly, na treku bych to ale považoval za pokus o sebevraždu. Ono velkej rozdíl bude hlavně ve sjezdech. Stačí trošku děravá cesta a na MTB s lepší vidlicí, dejme tomu 100mm zdvihu a jen tak něco tě nerozhodí. Bál bych se, že na treku z důvodů vyššího posedu, užších gum a pravděpodobně horší vidlice s daleko nižším zdvihem, to bude daleko náchylnější na rozhození a následnej pád. A na nějakejch lesních stezkách po kořenech bude ten rozdíl jasnej: MTB projede, treka tlačíš. Ale zhodnocení je na tobě, jestli ti malá výhoda na silnici ti stojí za daleko horší požitek v terénu.

          0 0
          • lucio  

            Souhlasím naprosto s JakeF. Řešil jsem letos úplně stejný problém jako zakladatel vlákna, čili trek vs. mtb a jednoznačně vyhrál mtb. Po cca 700 km říkám NELITUJI. V terénu vynikající, na silnici naprosto dostačující, zamknu vidli a nevidím v tom jediný problém. S trekingovým kolem se budeš v terénech jen vláčet a bude tě to otravovat. Brzdy řešit nemusíš, páč za cenu 20tis. máš standardně kvalitní kotouče samozřejmostí. Osobně jsem váhal mezi mtb TREK 6300 a GF Piranha, obé za 20 tis., vyhrál TREK 6300 a musím říct, že jsem nadmíru spokojen.

            0 0
    • M_ishak  

      No, já jsem si v 2007 pořídil crosse, páč jsem odjakživa tíhnul spíš k silnici, ale jak jsem znechucený z poměrů panujících na našich silnicích, tak poslední dobou mě to táhne spíš do lesa. Jde o to, že i na pitomé polňačce si nemůžu dovolit to co na MTB pláštích. Tudíž chci přezut na 29' MTB pláště. Ale lituju toho, že jsem nešel do horáka.

      To že chceš podnikat (podnikáš) MTB závody na crossovi mě docela udivuje, nejsem si jist, zda se vydáváš správnou cestou.

      0 0
      • M_ishak  

        Když už, asi by pro tebe nebylo zlé řešení 29' MTB na které budeš mít dvojí sadu kol, jedny horské a jedny cross, kteé tam můžš přehodit. Určitě lepší řešení než to cpát na crosse.

        0 0
    • juli  

      V cenové kategorii,kterou uvádíš, budeš u crosse vždycky limitovaný právě odpružením. Vidle se 60mm zdvihu, byť nastavitelná a zamykací (což jsou už dnes skoro všechny) ti moc komfortu nedokáže nabídnout. Jediná možnost by byla namontovat 29" MTB vidli, ale to už je lepší mít i 29"MTB rám Naopak u MTB ti třeba nemusí vyhovovat převodník s menším počtem zubů, při jízdě na silnici. Dají se ovšem postavit různé kompilace.

      V ceně kolem 20tisíc by bylo určitě možné postavit 29" MTB se 100mm zdvihu, 48 zubovým převodníkem, na LX s véčkama a plášti dle libosti.

      Mrkni se třeba na SUPy 829, RX 640, nebo 650.

      0 0
    • Daf  

      Zkus si někde půjčit i horské kolo. Uvidíš, že na silnici s vhodným obutím na tom nebude o moc hůř než cross, zato v terénu to bude s MTB mnohem lepší. Kolem 20000Kč se dá koupit solidně vybavené MTB s funkční vidlicí, která se dá páčkou zablokovat. Podle mě má krosové kolo smysl jen pro dálkovou cykloturistiku s brašnama, kde i na silnici využiješ pohodlnější posed a robusnost. Cross má ale k siničce pořád hodně daleko. Ten vždycky bude mít mnohem blíž k MTB.

      0 0
      • martin_bakov  

        OK, diky za tipy, necekal sem tak jednoznacne nazory – vyzkousim si nejake MTBcko a uvidime.

        0 0
    • martin_bakov  

      Horska kola 29tky jsou pro me asi ten kompromis ktery hledam, i kdyz nejsem moc vysoky a pry jsou lepsi pro vyssi jezdce tak uvidime az si nejake vyzkousim …

      Tohle je zatim muj favorit SUPERIOR 829 :

      http://www.cykloadam.cz/…disc-09_1449

      Jak se pohybuji ceny kol behem roku, nevim jestli budu kupovat ted nebo az na zacatku nove sezony, predpokladam ze kazdorocne nove modely kol jsou vetsinou jen marketing… technologicky neni rozdil mezi 2008/2009 modely ne ?

      0 0
      • M_ishak  

        Začátek nové sezony je ten nejhorší čas. Levné starší modely jsou už přebrané a to co je, jsou vesměs okrajové, špatně prodejné velikosti rámů. Dobrý čas je na konci sezony, před nástupem kolekce pro příští rok.

        A co se týká technické vyspělosti, vývoj jde samozřejmě pořád kupředu. Ovšem neměj obavu, že by hobby jezdec poznal v kategorii do 20 000 Kč rozdíl v jízdních vlastnostech mezi 2008 nebo 2009 a 2010 :O) Spíše jde o design hodně podléhající módním trendům…dnes by se asi každý nerad nechával vidět na kole ve fialovozeleno­červené kombinaci kolekce 1994, narok tak dopadnou bílý kola…

        0 0
      • patman  

        zkus si to postavit

        jako zaklad tenhle ram (v 19"  za super cenu) :

        http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?…

        nad 100 liber budes mit dopravu zadara

        vidli asi tuhle

        http://www.rst-vidlice.cz/produkt_m29.htm

        a zbude ti dost na zbytek , ktery muze byt z druhy ruky nebo z nizsich sad  a bude se dat postupne obmenovat

        jinak cross se da postavit i na 26" ramu (jeden takovy vlastnim, ale s pevnou vidlici)

         
        0 0
    • vikuna  

      Vím, že to sem tak úplně nepatří, ale pokud byste měl nakonec přeci jen zájem o crossové kolo, tak mám jedno poměrně slušně vybavené a na ceně se může také dohodnout. Kolo celkově vypadá lépe než na fotkách.

      http://www.aukro.cz/…xt_2008.html

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.