Ahoj.
Ve čtvrtek chci jet vlakem do Berouna z Plzně a poté zpět na biku..
Nechce se ke mě někdo přidat? Klidně i jen na část trasy? Trasu ještě nemám vybranou, klidně bych si nechal poradit od berounských bikerů..
Díky ;)
Ahoj.
Ve čtvrtek chci jet vlakem do Berouna z Plzně a poté zpět na biku..
Nechce se ke mě někdo přidat? Klidně i jen na část trasy? Trasu ještě nemám vybranou, klidně bych si nechal poradit od berounských bikerů..
Díky ;)
Podobné vyjížďky také plánuju, v blízkosti Plzně už to mám dost projeté. Ve všední dny ale takhle dlouhé akce kvůli práci moc nestíhám, to vyrážím až kolem 17. hodiny, spíše pokud by bylo něco o víkendu, to bych se přidal.
tuto trasu bych chtel taky usporadat ale taky bych byl radsi kdyby se konala o vikendu..
Tenhle týden mám volný bohužel jen čtvrtek. Ale můžeme se domluvit a vyrazit někdy na bika i přes týden na švih.. Jezdím stejně většinou sám a okolí Plzně už mě taky moc neba..
Tenhle víkend se stejně jede Okoloplzně, příští asi taky nebudu moct, myslel jsem to spíš výhledově :) Ale přes týden no problem, třeba hned příští pondělí/středa.
Plzeň → Beroun a zpět vlakem (většinou tenhle směr, podle mě je lepší kvůli více úsekům) mám projeto na x různých způsobů.
Hodně záleží jakou si představuješ trasu. Buď jezdím spíše kratší více terénní varianty (cca 70–90km dle varianty) nebo delší jezdivější s minimem terénu přes Brdy (120–140km).
Trasu si asi každý složí dle chuti, dám jen pár námětů:
Opačným směrem by se mi to nelíbilo. Hned na začátku přes Děd to bude opačně rozhodně horší, úsek u Točníku je opačně úplný nesmysl, přes Brno opačně také horší. Každému se to ale může líbit jinak.
Myslím, že žlutá hřebenovka u Točníku, je zábavná oběma směry, netuším, proč by měla být směrem k Točníku (alespoň jsem to tak pochopil) úplný nesmysl.
Tak pokud při tom druhém směru rád tlačíš ten konec (tedy v tom druhém směru začátek) směrem nahoru (který je navíc směrem dolu zajímavý)…
V tom směru co to jezdím se to nahoru vyjedu k Točníku napohodu a žádné tlačení není nutné.
Mluvíme o stejných asi 30 metrech z několikakilometrového singlu?
Jinak tedy nevěřím, že směrem od Točníku ten začátek dáš bez kousku tlačení ;-)
K Točníku nahoru to dá bez tlačení úplně každý (nahoru se nepojede po červené/žluté, ale přes parkoviště po té široké cestě.
Co se týká těch asi 5–10m od Točníku nahoře na začátku žluté, tak ty jsou oproti té druhé straně zanedbatelné.
A několikakilometrového? Ten hřeben nemá ani celé 2km (čistě hřeben má 1,5km). A ten konec (nebo začátek dle směru) je mnohem delší. Od odbočky červené (od Hředlí) je to 700m (tedy polovina celé délky hřebene) až na vrchol hřebene souvisle nahoru. Druhá část z toho směrem nahoru jetelná bude, otázka jaká přesně, odhaduju, tak první třetina nejetelná (takže tak 250m).
Klidně si to jezdi jak chceš, za mě je to druhým směrem kravina. Mimochodem jsem tam potkal už hodně jiných cyklistů a vždy všichni to jezdí ve stejném směru jako já…
K tomu prvnímu odstavci – dobrá, nebudeme slovíčkařit.
K dalšímu – podle cykloserveru má žlutá hřebenovka 2,3 km (od plácku u Točníku ke znovunapojení na červenou), reálně to bude asi o něco víc, o víkendu to přeměřím a hodím to sem přesně. Čili se jedná o několikakilometrový úsek :-), ke zbytku jen tolik – obtížně jetelný úsek je jen několik desítek metrů, že další část je mírně do kopce, to je pravda, ale to už tak bývá, že občas jedeš do kopce, občas z kopce a někdy po rovině.
Já si to samozřejmě jezdit jak chci budu, stejně tak i ostatní, jen prostě nesouhlasím s tvým tvrzením, že ten konkrétní úsek jedním směrem jet je nesmysl. Když už to chceš hodnotit dle sebe a svých technických a fyzických schopností, použil bych spíše formulaci typu „směrem od Točníku ke Hředlím je singl zábavnější..“, což by bylo určitě objektivnější (a pravdě podobnější) hodnocení.
Popisovaný úsek je 2,4km (dle mojeho tracklogu). Hřebenovkou označuju tu část, co jde po hřebeni, tedy ne celý tenhle úsek (ale asi by se za hřebenovku dalo označit o něco více až k těm dvěma kilometrům).
Ještě pro představu pro ostatní doplním z tracklogu výšky těch krajních bodů toho zmiňovaného úseku. Točník 432m, vrchol na hřebeni žluté 450m, rozcestí kde odbočuje červená 346m.
Jinak budu psát vždy jak to vidím, tedy když to vidím jako nesmysl to jet opačně, tak to i příště tak zase napíšu. Kdybych jel z opačné strany, tak už si raději z Hředlí vyjedu po červené na Točník, žlutou dám zase zpět a pak to objedu spodem okolo po asfaltu (ať už severně nebo jižně).
Schválně můžeš změřit kolik přesně metrů v tom opačném směru nevyjedeš…
Já tam jezdím odmalička a popravdě – drtivá většina mých cest vedla od Hředlí, protože na favoritu bylo lepší ten kus vysápat a zpátky to vzít po červené, protože tam to pořádně svištělo…
Ale změřím to.
Od Točníku je ten singl jetelnej bez šlápnutí celej s trochou techniky. Dřív se muselo přenášet jeden velkej spadlej strom kousek po začátku, ale ten už je pryč a jet se to dá i tam.
Ta cervena trasa je super. Dostal som sa z Plzen do Hresihlav (55km). Kompletne za dazda (teplota 2 stupne) a od Liblina po tme :) Niekde fakt masaker po tom blate! Dal by som to kludne znovu, ale v teple, v suchu a cez den :) No moc neverim, ze po cervenej sa to da zvladnut za 1 den. Podla mapy to je 160km a teren nie je vzdy prave zjazdny.
Záleží jak přesně a odkud i v Plzni se jede. Naposledy jsem tuhle variantu jel z Plzně do Darové po žluté (rychlejší a kratší a taky docela dobrá trasa), pak přívoz. To je 20km (z místa co bydlím, je to na mojí výjezdovou stranu z Plzně, takže žádné kilometry za Plzeň).
Pak červená do Hřešihlav, to není od přívozu v Darové ani celých 20km (u Liblína vždy vynechán sjezd dolu a zase hned zpět nahoru, nemá smysl).
Dále Skryje jsou cca 35km od přívozu v Darové.
Z Týrovic do Roztok se pro urychlení dá případně červená vynechat a jet podél vody. Sice nezáživné, ale dá se tam tím hodně ušetřit.
Roztoky jsou od přívozu v Darové těsně pod 50km. Nižbor pak kolem 65km.
Z Nižboru se dá zase případně začítovat po asfaltu podél vody, to je pak už do Berouna rychlovka.
Ale i stále po červené to je od toho přívozu v Darové 75km.
S těmi 20km do Darové to mám tedy 95km. Nikdy jsem nejel 100% poctivě celou červenou, vždy někde nepatrné zkrácení a bylo to většinou kolem 85–90km touhle variantou.
Kde jsi vzal 160km? To i když připočtu něco přes Plzeň a do Darové také po červené, tak to pořád je jen těsně přes 100km.
nasiel som svoje poznamky a podla kilometrovnikov v turistickych mnapach mi to vyslo 130km do Berouna. Tych 160km bolo asi nieco ine… Len namatkou: Luka Sv.Jiri (10km) / Darova (30km) / Hresihlavy (55km) / Skryje (75) / Roztoky (100) / Beroun (130). Dostal som sa teda do tych Hresihlav a bolo ty presne odhadovanych 55km. Tak myslim, ze aj ten zvysny usek bude sediet. Je to vyhradne po cervenej trase.
Tak to nebude moc sedět. 95km je naklikaná celá ta trasa v mapě jak jsem ji psal (do Darové to může být s Plzní navíc tak 10km a pak tak max 5km za reálný průjezd oproti naklikání navíc). A těch 85–90km je dle tracklogů jak jsem to už jel s mírným zkrácením oproti komplet červené (chtěl jsem se podívat přesněji na ty tracklogy ale našel jsem jen jiné varianty do Berouna než podél Berounky, ty čísla už mám přepsané a poznamenané samotné dle tracklogů, někde to budu mít v archivu kompletně stažených tras z gpsky, ale v tom je děsný opruz něco hledat, když to je přes 800 sobourů a já už nemám tušení kdy jsem to jel, tedy kde dle datumu hledat).
Třeba Hřešihlavy – Skryje určitě není 20km, ale o dost méně (kolem těch 15km).
OK, mne sa nechce hadat o par kilometrov :) Kazdopadne, to co mam naklikane online beriem s rezervou. V reale je to vzdy tak o 10% viac + nie vzdy je turisticke znacenie prehladne a tak sa niekedy musis 100–200–300 metrov vratit, ak chces drzat trasu. S tymto pri planovani vzdy pocitam. Ale niekedy v lete to mozeme zmerat osobne :) Mam to v plane, len este neviem kedy…
Asi jsem poctivý klikač (hodně bodů). Já se dlouhodobě držím naklikaná trasa x tracklog téměř vždy do 2% rozdílu, občas to překročí ale pořád do 5%. Beru samozřejmě dle případů, kdy nedojde k nějakému většímu bloudění nebo změně trasy dle naklikané.
Ať je to přesně kilometrů kolik chce (přesně to stejně není až tak podstatné), tak pro zdatnější to je určitě jetelné za jeden den celé poctivě po červené.
U mě je to na hranici, asi bych to taky ještě dal, ale už bych se trápil. S občasným malým zkrácením/zrychlením jak jsem to už jel to bylo celkem v pohodě (jel jsem to jako celodenní výlet a za pěkného počasí).
nemáš některý tyhle trasy někde nanesený do mapy? Díky, dyžtak mail..
Nakonec jsem se rozhodl švih přesunout na jindy a zítra si projedu trať závodu okoloplzně… Ale kdyby se ke mě chtěl někdo přidat a dát tenhle švih jindy.. Dej vědět a vyrazíme. ;)
Dlouhou Okoloplzně jdu taky dneska projet, vyrážíme v 6 od Jiřího, tak se můžeš přidat.
To je škoda, že jsem si to nepřečetl dřív a né až když jsem se vrátil. :(
Rád bych s někým jel..
Njn, chyba, ale v neděli máš druhej pokus, to sám určitě nepojedeš :)
Rád bych, ale v neděli jsem v práci.. :(
jo dneska večer tu byl na trase zvýšenej provoz :) po části jsem běžel.
Já bych jel ale na silničce ne na bajku, a ještě bych to jel z Plzně kolmo a na z5 vlakmo protože vítr je většinou od západu takhle pojedu z berouna do Plzně proti větru.
no nevím, ale když to vezmeš do Berouna někudy kolem Berounky a zpět třeba po staré plzeňské, tak to dá celkem nejakých 140km, to snad nemá cenu lézt do vlaku.
No to je fakt na silničce to ani nemá cenu.
Na silničce je to pěkný trénink, ale to spíš už chce být déle v Křivoklátských lesích.. Jsou tam pěkné kopce.
Na biku mě to láká ještě více.. :)
Zítra v Plzni někdo na bika??
Pokusím se oživit toto vlákno.
Zvažuju program na sobotu, váhám mezi účastí na Lužických Sedmistovkách (bohužel nemám odvoz)a nějakou pohodovou vyjížďkou, tak se zkusím zeptat, jestli byste někdo nejel tuto sobotu 23.6.2012 trasu Plzeň – Beroun?
Rád bych to dal s někým, kdo to v těchto místech má najeté.
Do Plzně bych mohl dorazit vlakem kolem 9:00.
Díky.
J.
Nemáš čas někdy přes příští týden..? :)
V neděli mám v plánu podívat se na Šumavu. Vlakem do Železné Rudy, jako ranní rozcvičku vyjet Grosser Arber a Grosser Osser, snad to nebude moc velkej oser :) a pak někudy zpátky do Plzně, mělo by se to vejít do 150 délkových a 4 výškových kilometrů s návratem do Plzně za světla. Připojí se někdo? Budu rád i za rady kudy jet.
Pokud jsi ještě ze Železné Rudy do Plzně nejel, tak jako nejjednodušší a variantu (na navigaci) a přitom docela dobrou můžeš začít trasou celé komplet po červené značce.
Jinak taková akce rozhodně nic pro mě, to bych po cestě někde chcípnul :-)
Mně to už stačí, když to jezdím občas bez toho Německa a Javor si dávám samostatně při jiné příližitosti. A navíc jedu stejně na dovolenou.
Nene, jedu to poprvé, tak když už se tam dokopu, tak toho chci objet co nejvíc :) Zkusím tu červenou, ta se přímo nabízí. A na Javor to vidím asi tou hřebenovkou z Brennesu.
Prosím tě, je to ta červená, která začíná na Špičáku a vede přes Pancíř a Můstek? Slyšel jsem, že právě mezi P a M je to pro kola nesjízdné (tento úsek). Co je na tom pravdy?
Z Pancíře je hůře sjízdný jen úsek cca délky 300m ( velké kameny, vyznačeno na mapě černě), jinak dál klasická lesní cesta.
Super! Dík! Plánujeme na brzké léto výšlap, tak shromažduju informace…
Neznám aktuální stav té cesty. Dříve na té trase bylo sjízdné 100%. A ani nic moc těžkého na té trase nebylo.
Možná pro někoho ten uvedený úsek z Pancíře (nijak těžký ale není) a pak kousek dál (za Prenetem těsně před Oldřichovicemi) jak červená kříží širokou cestu po které se to dá kus objíždět.
Z mojeho pohledu tam žádný vyloženě těžký úsek není. Tedy pokud se aktuálně nějak výrazně nějaký úsek nezmněnil.
Říkal jeden kolega, že tam byl (na Pancíři) minulé léto, ale nikoli na kole, nýbrž s kočárkem a aby se mohli od Pancíře projít dál, museli tam nechat kočárek, s ním se to nedalo, ale už nedokázal posoudit, jestli by se to nechalo na kole. Takže to souhlasí s oblakem…
S kočárkem bych to také neprojel a musel by se přenášet. Kočárek ale neprojede skoro nic, i když je trošku sportovnější (12" kola).
Zdravím,mám dotaz který přímo souvisi s tímto topicem.Ve středu bych si chtěl udělat výlet z Plzně Slovany podel Berounky nejlépe až na Liblin a zase zpátky.
Chci se tedy zeptat (lidi co to jeli) kolik to vychází kilometru. Problém je,ze nejsem zádný závodník a mám strach abych to vůbec za den stihl;)
Koukal jsem jen do map a ± 40km. Ale jestli jedeš kyvadlově, tak Ti nic nebrání stanovit si čas, kdy už to otočíš (a potom posouvat hranice;).
No tak to by mi mohlo vyjít,s tím ze musím vyrazit brzy rano:)
A jinak myslíte ze se mám porad držet po cervene nebo kopírovat čiste Berounku?
Úplně podél Berounky to jet nejde, takže tady není co řešit.
Podél řeky dojedeš na Lopatárnu (opravdu čistě podél řeky třeba od střelnice, nevím kde se k řece napojíš), pak směrem ke Sv. Jiří a tady máš více možností.
Červená přes Chlum nebo asfaltová cyklotrasa do Bukovce pokud se ti nechce vyjíždět na Chlum (červená přes Chlum je ale dobrá, nahoru nemusíš jet případně po červené ale můžeš vyjet po asfaltu po zelené).
Z Bukovce do Dolan určitě po zelené. Červená přes kopec samozřejmě možná taky, ale škoda vynechat zelenou. A kdybys chtěl přes kopec po červené, tak je lepší začít po zelené a pak pod trať po žluté se zpět napojit na červenou (tenhle kousek po červené který objedeš jezdím pouze směrem dolu).
Od Dolanského mostu vyjedeš do Chrástu (ať už po asfaltu nebo vedle okolo kempu).
Z Chrástu pořád po červené. Před Darovou je nutné vyjet po červené nad Darovou a zase sjet zpět dolu.
Kdysi červená vedla podéle řeky až pod Darovou. Tam už se ale dostat nedá více let co se z toho stal velký Darovanský dvůr z golfem. Slušný krpál na kopec nad Darovou v obou směrech.
Dále pořád po červené až na Kaceřovský mlýn. Tam to odbočuje od řeky a stoupá.
A následně červená z široké cesty (která dále stoupá nahoru k hlavní nebo do Olešné) odbočuje.
Tady si musíš vybrat dle toho jak moc máš nebo nemáš rad ježdění ve svahu.
Nápovědou k výběru je první úsek na začátku po zelené k Dolanskému mostu.
Ten je úplná pohodička oproti některým místům které jsou mezi Kaceřovským mlýnem a Liblínem.
Pokud tedy na začátku na zelené svah nevadí ani trošku a máš rezervy na horší svah po levé straně k řece, tak klidně jeď červenou až do Liblína.
Já jsem na zelené do Dolan ještě v pohodě, ale tu červenou na konci už rád nemám (ten svah mi hodně vadí) a už jsem ji dlouho nejel.
Zase některé úseky jsou tam fakt pěkné.
Pár míst na tomto úseku bylo navíc několikrát přetrasovaných, protože tam vznikaly ohrazené části, takže místy se tam dá i trochu bloudit. Přesné naklikaní trasy dle mapy nic neřeší, protože to nesouhlasí.
Po červené bych jel pouze jednu trasu a zpět jinudy. Např. přejet v Liblíně na druhou stranu řeky.
Po zelené na Piplův mlýn a pak záleží jak to má být dlouhé a náročné.
Buď žlutá až na kopec těsně před Oboru (prvních pár metrů jak jsou v mapě označené jako nesjízdné směrem nahoru budeš tlačit určitě, ale není to moc dlouhé).
Jak vyjedeš na silnici před Oborou, tak po silnici směrem na Plzeň (tedy na opačnou stranu než dojet až do Obory).
A po pár stech metrech ze silnici na neznačenou širokou cestu do lesa (na cykloserveru je značená jako trasa pro kola) a dojet až do Hromnic.
Z Hromnic po žluté do Třemošné.
Wau díky za vyčerpávající odpověď. Asi si jí vytisknu místo mapy ;)
Do Dolan to znám po té zelené, právě jsem tam před pár dny jel a moc se mi tam líbilo, tak bych se chtěl podívat ještě dál.
Jak to tak čtu, tak mám docela obavy z toho úseku za Kačeřovským mlýnem. Jestli říkáš, že oproti tomu zelená do Dolan (kterou jsem jel viceménně až na pár opravdu „nebezpečných“ míst relativně v klidu) je pohodička, tak nevím abych abych tam někde nezahučel. Asi si to vyjedu do Olešné a na chvili se tedy od řeky vrátím.
Od Kaceřovského mlýna je tam spousta různých typů úseků. Není to tak, že by to bylo celé se svahem po levé straně a celé nebezpečné.
Vyjet do Olešné a zase se hned vrátit k řece určitě vše neobjede. Jeden čas jsem to ale takhle taky jezdil.
Něco bylo určitě ještě před Libštejnem a něco za ním těsně před Liblínem.
Už si to nepamatuju tak přesně, kde je který úsek, jak jsem to delší čas ten konec už nejel.
Mezi Libštejnem a Liblínem je místy hodně prudký svah, ale zase je to tam dost často na tom svahu trošku zarostlé různým roštím. A taky občas to bylo více zarostlé, že občas něco nešlo projet.
V některém místě (asi už někde před Libštejnem) byl zase úsek, kde se jelo podél plotu nějaké větší obory nebo čeho, takže z jedné strany plot, z druhé strany svah dolu.
Komu nevadí jezdit takhle ve svahu, tak tam problémy mít nebude. Já jsem na to poměrně citlivý a dělám pak chyby i na zcela jednoduchých věcech (kterých bych si bez svahu ani nevšimnul).
Ještě mi vypadla ta druhá varianta místo žluté za Liblínem. Místo žluté jet po zelené až na modrou (Čečín myslivna) a pak po modré až těsně za Oboru, kousek po asfaltu přes Oboru a zase stejně jako v té předchozí variantě.
Akorát na modré se přes Střelu leze přes takovou trošku „dobrodružnější lávku“. Ale dá se přelézt s kolem v ruce bez problémů (tedy pokud se náhodou s lávkou něco nestalo).
No myslím, že z Liblína zamířím nejblizší cestou domů.
Cestu uz mám ± vybranou, ted už jen aby vyšlo počasí a všechno ostatní.
Jinak díky za info, plánuji to teda na středu tak jsem pak kdyžtak hodím report, jak jsem dopadl.
To je tak krásně popsaný, že to budu muset zkusit :-)
Tak jen abych sem tak nějak hodil report.
Konečně jsem našel dostatek volného času a hlavně dost chuti, abch se jel podivat na ten Liblín.
Počasí paráda,vyrážel jsem ráno z Plzence, takže klasika přes Tymákov a lesní cestou přes Kyšičák, a po silnici až do Chrástu, kde jsem se napojil na tu obávanou červenou.
Pohodička, Smědčice, Sedlecko (konečne řeka), tam když se sjelo k řece, tak jsem konečně uviděl ten strašnej kopec, po kterém se to objíždí na Darovou. No kopec byl az na asi 200m celkem v pohodě a dalo se to jet. Následoval sjezd do Darové,a pořád v pohodě podél řeky. Pak přišla ta dobrodružná část, a sice ta část cca od toho Kačerovského mlýna až do Žikovského mlýna. Jako průchozí to tam je, i když přes cestu je tam strom každou chvíli. Ale je tam pár míst, které se fakt snad sjet nedají, jak moc je ta cestička ve svahu, přičemž svah se dost hroutil.
Nějak jsem ještě přežil poslední vystoupání od řeky před Libštjnem, a pokračoval úzkou cestou k hlavní silnici. Tam jsem to pak zahnul doprava a vyjel menší kopec po silnici na tu liblínskou skálu, kvůli které jsem tam vlastně jel. No ale výhled stál za to, i když jsem tam někde nahoře na vyhlídce ztratil tachometr.
No pak jsem sjel do Liblína, pokačoval po zelené na Piplův mlýn, i dál po zelené podél řeky do Dolního Hradiště,a vzhledem k tomu, že jsem už měl terénu dost, rozhodl jsem se to vzít po silnicích. Takhle jsem z Hradiště jel do Koryt,pak Dobříč, Jarov, Chotiná, Žichlice, Hromnice, Česká Bříza, Stod a Plzeň. Ještě jsem si asi 2 objel Bolevák a zamířil na Slovany.
Podtrženo, sečteno – 84km a cca 2050m převýšení
Zřejmně to máš dokonale projeté,takže také prosím o radu,ale pokud je už vše napsáno,tak si to budu muset nějak zaznamenat.
Chceme jet trasu Plzeň,Skryje,Zbiroh-podél Zb.potoka.Představa po červené podél Berounky.Příjezd do Plzně cyklobusem a jelikož přijíždí až odpoledne,tak vymotání z aut.nádraží a do hoďky nějaké ubytování na trase.Druhý den zbytek do Zbiroha.Jelikož možná pojede i nějaká žena,tak chceme trasu trochu usnadnit.Co máme neminout,co objet.Určitě chceme vidět vyhlídku na Chlumu.Nemáme cyklonavigaci a také nechceme pořád koukat do map.Jde mi hlavně o vymotání z Plzně,a pak trasa ke Zvíkovu.Skryje a Zbirožský potok už znám.
Klidně můžeš i na george.1965@seznam.cz
Předem dík
Pardon, Zvíkovec.
Když jezdím Liblín, tak to vychází okolo 65km dle trasy (jezdím to různě) z Košutky (celý okruh).
Za celý den to musíš stihnout zcela bez problémů i když se budeš opravdu plazit.
Tak to jsem chtěl slyšet,díky:)