• Ajvou

    Zdravím,je tady někdo,kdo jezdí tohoto bajka?Jenom se chci zeptat,jak jste spokojeni s citlivostí zadní stavby.Mám toto kolo od Vánoc,takže ježděno zatím jenom v teplotách kolem O stupňů,ale zatím mě to příjde celkem necitlivý,žádná extra žehlička.Ale naopak oceňuji,že i pří otevřeném tlumiči se při šlapání téměř nehoupe.Rozdíl mezi propedalem a otevřeným není vůbec markantní.Takže jsem na rozpacích,jestli nezačít experimentovat s tlakama,nebo nenechat upravit tlumič.Ať to uzavřu,rád bych větší citlivost,při zachování vlastností při šlapání.Asi celkem blbost,že?:-)) Řešil to někdo?Jinak ale musím říct,že Kubík je za tu cenu parádní.Dík.

    0 0
    • Azmir  

      Tak si vem na vyjíždku pumpičku a pokolaboruj s tlakem ne? To bych asi udělal jako první a až pak bych řešil nějaké úpravy.

      0 0
    • MlokCZ  

      Jestli se u 2012 modelů nic nezměnilo a je to stejné jako u 2011, tak tam je RP23 s velocity tune F (firm).

      A k tomu ten rám má poměrně nízký přepákovací poměr (63mm chod tlumiče), takže se více projeví komprese.

      No a to je naprosto smrtící kombinace s velocity tune F. Citlivost naprosto žádná a navíc chodí i pomalu do zdvihu a nestíhá větší překážky jdoucí rychle po sobě.

      Pomůže jedině změna interního nastavení. Já jsem rovnou přešel na velocity tune L (low) + ještě mírně nižší tlak v BV (175psi místo původních 200psi).

      A citlivost je pak úplně někde jinde. Samozřejmě se ale začne stavba mírně pohupovat. A propedal pak omezuje méně.

      Se zapnutým propedalem je to pak snad dokonce pořád nepatrně citlivější než s tím originál nastavením s vypnutým propedalem.

      Ale pořád je trochu propedal znát i při VT L. Na některých stavbách je při VT L propedal téměř neznatelný.

      Pak samozřejmě můžeš jít střední cestou s VT M (medium). Každopádně VT F je smrt každé stavby a při nižším přepákovacím poměru obzvlášť.

      Já bych při tom poměrně nízkém přepákovacím poměru šel rovnou do VT L, pokud máš strach s pohupování a chceš mít pořád trošku výraznější propedal, tak jdi do VT M.

      Tlakama nic nevyřešíš. Když nafoukáš výrazně méně, tak to citlivé stejně nebude a jen začne hodně narůstat sag a začneš chodit po dorazech.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jinak ta stavba je spíše lineárnější a v první polovině zdvihu nijak extra ochotně do zdvihu nechodí. Naprostý opak třeba oproti Stereu.

        To má pak důsledek, že Stereo bude vždy žehlit o něco lépe (i když u AMSka necháš poladit tlumič).

        Ale zase naopak u AMSka se ve výjezdech tolik nezvedá sag na tlumiči a i s citlivým tlumičem při vypnutém propedalu to není tak špatné při jízdě ze sedla (nechodí tolik do zdvihu).

        Prostě ten průběh má svoje výhody i nevýhody.

        0 0
        • Ajvou  

          Ok,super,díky za odpověď.Tak nějak jsem měl pocit,že to tlakem moc nepořeším.Teď ještě nějaké doporučení,kde tu úpravu udělat?Ty to posíláš někam do ciziny,že?Ale je někdo tuzemský?Nechci na tlumič dlouho čekat.Jinak budu radši žehlit,než řešit pohupování.S pro­pedálem se to teď ani nehne,takže mírné pohupování přežiju.Ams jsem si koupil záměrně kvůli tomu,že je jezdivější,ale ta citlivost mě přecejen trochu zaskočila.Díky

          0 0
          • MlokCZ  

            Bikelive.

            Do ciziny jsem posílal na úpravu do TF tuned už delší dobu zpět. Tam dělají komplet náhradu tlumící části za svoje řešení.

            Teď už ale nějaký čas jezdím na obou fullech originál řešení s Boost valve (sedí mi více než upravený z TF tuned). Dva tlumiče už jsem nechával v Bikelive přenastavovat a v pohodě (jak iterní nastavení tlumící části, tak jsem měnil současně i komoru).

            Na AMS 150tku jsem koupil za super cenu další druhý tlumič na eBay rovnou s nastavením které jsem čekal, že by mohlo být ok a mohl pak případně v klidu experimentovat s tím druhým tlumičem. Zatím ale nebylo třeba, VT L + 175psi BV mi tam sedí přesně akorát.

            Velikost komory je v originále na AMS 150tce ok, tam se trefili dobře.

            A rebound tune L, to je ok, s tím bych nic nedělal.

            0 0
            • Ajvou  

              Tak jsem se konečně dostal s upraveným tlumičem ven.Je to o 100% lepší.Sice to není pořád supercitlivé (nejvíc žehlil Marin,jednočep,ale měl daleko více negativních vlastností),ale už se pomalu dostávám na ideál.Měl jsem asi víc nafouklej tlumič,takže příště malinko uberu(teď byl SAG nějakých 28 – 30%).Momentálně z toho kola mám podobný dojem,jako když jsem zkoušel maestro na Giantu Trance.Zatím nejvíc mě vyhovoval Stumpjumper,ale teď už není tak velký rozdíl.

              Takže,po úpravě je lepší citlivost,na velkých nerovnostech využije 90%procent chodu tlumiče (musím ubrat tlak),na výjezdech,rovin­kách,asfaltu se zapnutým propedálem je pouze mírné pohupování,jde moc hezky za pedálem (stumpjumper se více houpe).Pro moje použití,téměř ideální kolo a nastavení.

              Dík Mlokovi.

              0 0
              • Ajvou  

                Jo ještě musím doplnit velkou omluvu brzdám Formula The One.Chtěl jsem hned měnit za Avid ELixir CR,nebo Elixir 9,ale nechám si zatím Formule.Brzdí parádně,jsou ostré,ale nekoušou :-))

                0 0
              • Ajvou  

                Tak jsem tento víkend,ještě snížil tlak (asi o 20psi) a už je to téměř ono.SAG je sice trochu větší,ale nadoraz jsem se stejně nedostal,takže asi nechám.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Co znamená trošku větší sag? Ono přeci jen chod tlumiče je 63mm a ještě k tomu průběh té zadní stavby je v celém rozsahu zdvihu rostoucí a to výrazně (prvních 50mm ještě roste minimálně a je na najmenších hodnotách).

                  To konkrétně znamená, že když máš sag např. 25% chodu tlumiče (16mm), tak to není ani celých 25% chodu zadní stavby.

                  Tedy je to přesně opačně než jak se tu dříve řešil sag např. u RB IQčka (tam 25% sagu tlumiče je naopak znatelně více než 25% chodu zadní stavby).

                  Tedy u tohoto rámu se trošku většího sagu vůbec neboj, pokud nechodíš po dorazech, což píšeš, že nechodíš.

                  0 0
                  • Ajvou  

                    Dal jsem nejdříve nějakých 24mm,více jak 33%.V terénu jsem byl naprosto spokojený,konečně to byla žehlička(v rámci možností).Tlak byl asi 115psi.Na konec tlumiče jsem se dostal jednou.Ale ve stoupání jsem byl za půlkou.Tak jsem si říkal,že je to asi moc,dal jsem tlak 130psi sag ± 21mm.Trochu přituhlo,na konec jsem se v terénu nedostal,stoupání bylo do půlky.

                    Ale pokud říkáš,že je větší sag u této stavby v pohodě,asi ještě uberu.To první nastavení bylo příjemnější v terénu i to stoupání se jelo dobře,jenom jsem měl strach,abych efektivně využil celý zdvih (moc se v těch pákách a přepákách neorientuju :-))

                    To mě připomíná,zkusil jsem změřit reálný zdvih zadní stavby a vyšlo mě nějakých 130mm.

                    20mm se někde ztratilo…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jak jsi v domácích podmínkách měřil reálný zdvih? Ono to jde hodně blbě i s vypuštěným tlumičem.

                      Rám byl změřen (celý průběh) ve dvou různých testech dvou časopisů a v obou vyšlo ± 150mm.

                      A dle toho co jsem jezdil za spoustu jiných rámů mi to také ± sedí (nepoznám rozdíl pár mm, ale určitě nemá jen 130mm).

                      A kolik vážíš? I když o něco větší sag ten rám snese, tak ty tlaky mi přijdou už proklatě nízké a sagy dost velké.

                      Já mám 70–72kg, s originál tlumičem (s Velocity tune Firm) jsem to při 150psi asi 2× na doraz poslal (nebyl citelný, jen následně naměřený dle gumičky na pístnici). S Velocity tune Low + foukám 160psi a občas to těsně k dorazu pošlu taky (tak 61mm) a vyjímečně by se i ten doraz mohl zadařit.

                      Sag mám tak kolem cca 15–16mm.

                      Moc přes 20mm sagu už bych nechodil i kdybys nechodil po dorazech, to pak nebude dobré do výjezdů a geometrie už půjde vůbec do háje.

                      Super žehlička tenhle rám díky svojemu průběhu nikdy nebude a menší tlak to nezachrání.

                      0 0
                      • Ajvou  

                        Ten zdvih jsem měřil úplně amatérsky.Byl vypuštěný tlumič a změřil jsem to na dorazeh zem-sedlo.

                        Mam 73kg, po vánocích,když kolo bylo nové,jsem měl 85kg a foukáno bylo na 150psi.V servisu jsme to foukli na 145,na doraz ani náhodou,jel jsem sjezd kameny,kořeny občas skok.Na těch 115 jsem to při skoku na konec dostal,ale bylo to fakt hodně blato.Pak jsem dal těch 130 a na tom samém sjezdu jsem skončil tak 8mm před koncem.

                        No prostě,za celou dobu co to kolo mám jsem to dostal na konec pouze jednou při 115psi,jinak ani náhodou.

                        Ale možná jsem ještě nejel nějaký extrém terén.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Dle sedla nejde měřit, to vůbec neodpovídá trajektorii zadního kola.

                          Tak je to o tom co jezdíš. V rozbité pasáži bez skoků mi tam nějaký zdvih zbývá taky, třeba i 7–10mm. Ale jak se trošku poskočí, tak to je hned. Ono s narůstající výškou skoku to hodně narůstá kolik to jde do zdvihu. Samozřejmě záleží na dopadu, když to je do svahu, tak to do zdvihu tak nejde.

                          A v rozbitých pasážích to zase hrozně závisí na tom jak se jede rychle.

                          0 0
                          • Ajvou  

                            Tento víkend jsem si to jel ještě jednou prověřit.Nechal jsem SAG na 21mm, u toho mě ještě napadlo,jestli měřit SAG u vidle Talas na 120mm nebo na 150mm,asi jsem to vždy foukal u 120mm,jakmile zvednu na 150mm SAG se zvětší.Většinu času jezdím s vidlicí na 120mm,zdvih zvětšuju na sjezd a rozbité cesty – tady je ale změna posedu a zvětšení SAGu hodně výrazná.

                            Takže: sjezd – spokojenost,doraz jsem nikdy nedal

                            rovná polní cesta bez proprdalu vidle na 120mm – celkem žehlí,sag cca 21mm,bez dorazu,ale línější než s propedalem

                            stejná cesta vidle na 150mm – sag mezi 33 – 45%,o dost línější,větší komfort

                            Výjezd(prudký)lesní cesta bez propedalu – zadní stavba + pláště Fat Albert 2,4 sedí jak gekončí tlapka :-),na HT jsem ten kopec nikdy nedal,teď vpoho,sag cca 50%

                            Takže jsem ještě víc na vážkách,jak nafoukat.Jestli ještě přitvrdit,kvůli svižnější jizdě na rovném terénu,nebo nechat,kvůli sjezdu a výjezdu.

                            Samozřejmě asi bude záležet na terénu,ale to dopředu nikdy nevím.

                            Ještě k tomu zdvihu zadní stavby:těch 150mm je teda hodnota čeho,když né zem-sedlo?Např. zadní náboj-tlumič?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak teď to moc nechápu. Celou dobu snad byla řeč o zadní stavbě.

                              Pokud jde o vidlici, tak se fouká vždy na plném zdvihu a vše se řeší pro plný zdvih. Snížený zdvih je vhodný pouze do výjezdů (a ještě spíš prudších), jinak vůbec.

                              Jezdit na 120mm mimo výjezdy to kolo naprosto zabije, geometrie půjde do háje, zadek x předek bude zcela nevyvážený, atd.

                              Vidlici na 120mm bych do problematiky vůbec netahal.

                              A tím se i vysvěltují ty extra nízké tlaky v tlumiči, když jsi měl vidlici na 120mm…

                              150mm je dráha zadního kola. Nemůžeš měřit dva body na kole proti sobě, ty s tím nemají nic společného.

                              Pokud bys chtěl přeměřovat zdvih, tak je potřeba najěk upnout kolo, tak aby bylo zafixované a obě kola na zemi. Pak s vypuštěným tlumičem zvedat zadní kolo.

                              150mm bude buď vzdálenost zadního kola od země nebo délka trajektorie zadního kola. Zadní kolo jde po trajektorii blízké kružnici, takže je mírně delší než vzdálenost od země.

                              Každý výrobce to měří jinak, většinou spíše dle té trajektorie. Ten rozdíl ale není velký, u AMS 150tky asi 1,5mm.

                              0 0
                              • Ajvou  

                                No tak to bude ono.Mám takové tušení,že se vždy foukalo na snížené vidlici (i v servise).

                                0 0
                              • svářeč  

                                ahoj,

                                prosím tě,pořídil jsem pro ženu cube ams 150 a protože jsem zamýšlel pouze přehodit z jiného kola věci,mám jen vidlu se 130mm zdvihem.zabiju ten rám hodně touto vidlou nebo mám hned shánět 150?případně jak to bude jezdit se 140?

                                díky

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Nedával bych na ten rám nic pod 520mm. A i přechod z Talasu 150mm (520mm) na RVL 150mm (530mm) tomu rámu prospěl. Tedy 530mm vidlice ideál.

                                  0 0
                                  • svářeč  

                                    díky,

                                    takže zdvih je jasný.

                                    nevím zda dívka pozná rozdíl 10mm,nepoznám to ani já:-D.

                                    nemužu si dovolit do toho vrazit balík,fox a RS jsou cenou dost vysoko.jak je na tom suntour,mají něco ve 150 co neváží a nestojí ranec?

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      O 10mm rozdílu zdvihu to nejde, u toho stejně více udělá průběh vidlice.

                                      S moc nízkou vidlicí nebude dobrá geometrie.

                                      U RS koupíš i levně. Klidně můžeš zkusit Sektora. Nebo vzít upravený Epicon.

                                      0 0
                                      • svářeč  

                                        vím že ses nebavil o zdvihu,ale délce nohou…

                                        děkuju za rady:-)

                                        0 0
                                      • svářeč  

                                        ještě budu otravovat…

                                        vidím to tedy na SR Suntour EPICON X1 RL-RC, 15mm osa, Tapered.

                                        asi od milana…

                                        nevyznám se v hlavovém složení.jaký prosím tě k tomuto rámu a vidli potřebuji?

                                        ram 2012 AMS 150,tapered hlava.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Budeš muset více hledat jestli takové vůbec rovnou existuje.

                                          Nahoře je semi-integrovaná klasika na 1a1/8. Dole je na 1a1/2, ale integrované.

                                          Mělo by jít i vzít FSA semi-integrované tapered jako celek a nepoužít pak spodní misku a dát z něj rovnou jen ložisko.

                                          Tohle jsem bral na bike-discount, ale už ho teď nemají. Měly ve slevě jen za 20 euro „Orbit Z-t semi integrated white“. Potřeboval jsem jen na další vidlici spodní kroužek na vidlici a případně aby mi zbyla náhradní ložiska. Spodní kroužek pasoval ok.

                                          0 0
                                          • svářeč  

                                            jj,jakoby jsi mluvil cizí řečí.

                                            chtěl jsem hned objednat,aby stavba „rostla“ ,ale protože je to na mě moc složitý,nechám to na servisákovi.dostane rám a vidli a prostě to spojí:-D

                                            díky ještě jednou:-)

                                            0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Případně je samozřejmě možnost to nakombinovat horní + spodní část u značek co to prodávají zvlášť. To ale vyjde většinou poměrně draho.

                                            0 0
                                  • kali222  

                                    to znamena, ze tve stereo by rozdychalo i treba lyrik 170mm, kdyz postupujem vyse a vyse?

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Na Stereu už delší dobu nejezdím, řešíme AMS 150tku na kterou se ptá (a kterou i já už delší dobu jezdím co jsem přešel ze Sterea).

                                      Pro Stereo to platí ale podobně, také bych tam doporučil 530mm vidlici.

                                      Nevim z hlavy kolik má Lyrik na 170mm, bude to ale určitě o hodně více, ten už má tak 560mm? To už bych tam osobně nedával, ale každý jak uzná za vhodné.

                                      0 0
                                      • kali222  

                                        jj vnimam co se resi :) a sem tu spravne. vahacka: stereo starsi a nebo ams 150. u sterea se mi libi ze je diky te vzpere u sedlovky+slopingu vetsi prostor nad ramem nez u ams a mel jsem za to, ze stereo je 160mm(typ co mas v profilu), proto jsem se ptal na vidli k tomu. zas na druhou stranu stacila by mi asi i ta 130/125. nejaky zasadnejsi rozdil pri zmene ramu, doporuceni atd? diky

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          160mm byl jiný rám, to byl Fritzz a ten by na Lyrika vhodný byl určitě.

                                          Stereo (2009–2012) má jen 140mm zdvihu. Stereo ještě starší (tedy do 2008 včetně) má papírových 130mm, ale reálných 150mm a je znatelně pohodlnější než to 2009–2012. Na druhou stranu 2009–2012 lépe jede.

                                          Stereo (2009–2012) má o pár mm níže střed než AMS 150 + ještě chodí ochotněji do zdvihu, takže u něj bude výrazně nižší vidlice vadit ještě daleko více. Tedy nejen, že hlavový úhel půjde dost nahoru, ale bude to pak hrozná škrtačka pedály o zem.

                                          Stereo je na to dost náchylné i se 150mm vidlicí (Stereo jsem jezdil jen s Talasem, takže 520mm).

                                          Jsou to prostě dva zcela jinak se chovající rámy. AMS 150tka i přes 10mm navíc oproti Stereu (2009–2012) je pohodlná méně. Zase na oplátku má menší změny geometrie do výjezdů/sjezdů, lépe se na ní šlape ze sedla.

                                          Pokud používáš páčku na tlumiči, tak je perfektně dostupná (to je u Sterea dost opruz), při použití CTD tlumiče se to určitě hodí (u RP23 už méně, když tam v případě požadavku na citlivý tlumič stejně pak propedal není skoro znát).

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            A ještě je i rozdíl v geometrii. Stereo je ve stejné velikosti (konkrétně srovnávám 18") znatelně delší, cca o 1,5cm.

                                            0 0
                                            • kali222  

                                              s tim bych si zase asi rozumnel, podivam se na geo. Ď

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Ta geometrie je právě hodně zavádějící. Virtuální horní rámovka je uváděná s rozdílem jen nějaký ten milimetr. Jenže jak je u Sterea měřena bůhví k čemu…

                                                A reach Cube dříve neuváděl.

                                                Je to ale celkem vidět ze srovnávní rozvor x stejný hlavový úhel (což ± sedí) x délka zadní stavby.

                                                A v reálu mi to o těch 1,5cm akorát také vycházelo. Stereo jsem jezdil se 7,5cm představcem, AMS 150 jezdím s 9cm představcem pro ± stejný posed a stejnou polohu sedla vůči středu.

                                                0 0
                                          • AleZ80  

                                            Ahoj,

                                            kde se dají vygooglovat ty výšky vidlic ? S tímhle údajem jsem se ještě nikdy nesetkal a myslel jsem, že to mají všechny značky stejně.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Na stránkách výrobce je vždy kompletní technická specifikace včetně všech rozměrů. Tedy minimálně na stránkách RS a Foxe určitě.

                                              Dále pak testy bike-magazinu, kde vidlice vždy měří (jak rozměry, tak průběh).

                                              0 0
                                              • AleZ80  

                                                Jasně, díky. U Epiconu udávají 481 mm což je předpokládám při 100 mm zdvihu, takže by to při 140 mm zdvihu snad nemělo být o víc jak 20 mm vyšší než Fox F-32 se 120 mm zdvihem ( u Foxu jsem výšku nenašel ).

                                                0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Prostoru nad rámem je pak u Sterea o dost více než u AMS 150, to je zase jasné plus.

                                          0 0
                                          • kali222  

                                            diky za oba posty. bohuzel jsem se zatim teda neposunul. :D to slapani ze sedla me trochu mrzi u sterea, pri obcasnem „praseni“ – v ramci moznosti, by to mohlo byt neprijemne. ze je to trailbike chapu, ale… :)

                                            0 0
                                • LRRTM1  

                                  Mimochodem, nemá ten rám délku tlumiče 216mm? Tuším, že když jsem před dvěma měsícema googlil rám, tak jsem koukal, že je to taková míň obvyklá délka… tedy jestli je to ten samej, co jsem viděl já…

                                  0 0
        • Ajvou  

          Jo,mám model 2011,takže to je jak píšeš.

          0 0
    • kali222  

      ahoj, jaka je prosim orientacne vaha AMSek pouze ramu. staci typ, velikost a vaha+zdali s tlumicem nebo bez. nemuzu nic najit. :) dik

      0 0
      • MlokCZ  

        AMS 150 18" v anodizaci 2757g bez tlumiče.

        AMS 110 20" v anodizaci 2680g bez tlumiče.

        Tedy ty nízké zdvihy (platí i pro starší 100mm AMS Pro) jsou dost těžké. VE 150mm už je to trošku lepší.

        Oba údaje s testu Bike magazinu. U svojich AMS 150 nemám samotný rám převážený, nikdy jsem ho neměl zcela očesaný na zvážení.

        0 0
        • kali222  

          dekuji, na tebe sem spolehal. :) myslel jsem si tak 3,2Kg bez.

          0 0
        • George29  

          Ahoj, koupil jsem včera na bike-discount.de rám CUBE AMS 120 29" Race – 3000g. Přes zimu si chci poskládat místo svého HT nový FULL 29". Dost jsem si toho tady přečetl a tak tě jako odborníka na tuto značku prosím o pár rad. Jaký tlumič ? Vádám mezi FOX Float CTD Evolution BV ( případně jiný ???) a ROCK SHOX Monarch+ RC3 HV Mid Reb / Mid Comp. díky za radu !!!

          0 0
          • MlokCZ  

            Dal bych Foxe s CTD. Chce to ale dobře zvolit interní nastavení a vhodnou komoru.

            Tohle AMS jsem nejel, tak nemám vyzkoušeno jak přesně vychází progresivita s jakou komorou.

            A nejde jen o velikost, jde tu také o nový typ komory, co teď u Foxe používají, tak ta má na konci tlumiče větší průměr a do dost rámů (které na to nebyly předem nevrhované) se nevejde.

            Třeba do AMS 150tky nejde.

            A co koukám na AMS 120" 29", tak vypadá, že tam je použitá malá komora, takže tam ten nový typ komory také nejspíš nepůjde.

            Tím máš obtížnější nákup tlumiče, protože většina dobrých nabídek je právě na verzi s novým typem komory.

            Já před nějakým časem přecházel u AMS 150 na CTD tlumiče. A potřeboval jsem starý typ komory a konkrétně velkou starého typu.

            A to jsem nikde také nemohl sehnat za pěkné prachy a nakonec jsem bral v TFtuned, kde mají všechny varianty okamžitě dostupné. Díky tomu byl ale pěkně drahý.

            Ten co potřebuješ tam mají, nejspíš potřebuješ tenhle

            2014 Float CTD ADJ Boost Valve SV 200×50.

            A co se týká interního nastavení, tak to je na preferencích každého. Aftermarket tlumiče jsou tedy stejně všechny s Velocity tune M. A na ebay, kde se objevuje lecos, tedy i sundané z nových kol s různým nastavením, tak to bude téměř všechno s novým typem komory, takže smůla.

            Velocity tune M bude ale nejspíš vyhovující.

            Ještě více než velocity tune to ovlivní tlak BV a ten už není problém nechat si změnit.

            Čím menší tlak BV, tím bude tlumič citlivější a to pro všechny polohy (tedy poloha descent bude citlivější a polohy trail a climb budou méně omezovat).

            Díky tomu, že omezující polohy jsou dvě a climb omezuje více, tak lze jít i do nižších tlaků BV a pořád climb režim trošku více omezovat bude.

            A i jen rozdíl 175psi x 200psi BV je v praxi dost velký.

            Konkrétní hodnotu nedoporučím žádnou, protože na každém rámu se to dle přepákování projeví trochu jinak a také záleží na hmotnosti jezdce a jeho požadavcích.

            Opravdu důkladně vyzkoušeno to mám jen pro AMS 150.

            0 0
            • George29  

              Díky moc. Jěště to promyslím, nikam nespěchám kolo budu stavět až na příští sezónu. Rám jsem koupil teď, protože jak jsem tu několikrát četl: po vyprodání zbytků nebudou a já chtěl ten black anodized v 19". Když budu něco potřebovat – poprosím Tě o radu a názor.

              0 0
            • George29  

              Ahoj, rám CUBE AMS 120 Race 29 z bike-discountu už mám doma a pomalu by ho chtěl vybavovat. Díval jsem se na ten tlumič co jsi mě doporučil – 2014 Float CTD ADJ Boost Valve SV 200×50 na TF Tune (?400.00) . Na bike-discount mají za dobrou cenu FOX Float CTD Evolution BV 2013 – Velocity tune M (compression), Boostvalve tune 175 (to prevent bottom out), Length 200mm, Stroke 51mm (199,00 € ). Chci se Tě zeptat zda se dá použít ? Cena je daleko zajímavější jak na TF Tuned.

              0 0
              • MlokCZ  

                Interní nastavení klidně ano, to bude poměrně citlivé a méně omezující v trail a climb modu.

                Otázkou je ale to hlavní, jaká je tam komora. Jestli to je tenhle

                http://www.bike-discount.de/…tion-bv.html?…

                tak to vypadá na malou komoru. A navíc tam jsou rovnou montážní vložky 40mm x 8mm /22mm x 8mm. Já mám takové u AMS 150. A je možné, že AMS 120 29" má stejné.

                Takže to vypadá, že je to s velkou pravděpodobností tlumič přímo sundaný z tohoto rámu.

                Tenhle tlumič nemá 3 nastavovací polohy v trail modu. To podle mě ani tak nevadí, tedy aspoň mně by nevadilo (stejně jezdím střední polohu v trail modu).

                A pak nemá Kashima povrch. To už je trochu škoda. Už mám konečně srovnané dva stejné tlumiče (tedy i se stejným interním nastavením, jinak je to srovnání zavádějící) s Kashimou a bez Kashimy.

                A trochu rozdíl v chování tam je.

                Pak tam mají tenhle

                http://www.bike-discount.de/…00×50mm.html

                ten má navíc nastavení trail modu. To bych 50 euro asi nepřiplácel.

                V TFtuned jsou o hodně dražší, je to ale zase plná verze s Kashimou i nastavením trail modu.

                V TF tuned má smysl kupovat originální verzi tlumiče (tedy bez jejich Push úpravy) asi jen v případě, že není daná délka a komora jinde levněji k sehnaní.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ještě jeden drobný rozdíl. Verze s nastavitelným trail modem mají o dost příjemnější ovládací prvek nastavení odskoku.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Jinak na TF tuned mají tuhle ošizenou verzi za 285 liber. To je pořád o hodně dražší (a pořád je to vhodné jen pro případ, že daný rozměr není s požadovanou komorou k sehnání), jen to uvádím pro srovnání odpovídajících ver­zí.

                0 0
                • George29  

                  Díky moc !!! Objednám asi ten levnější nebo na co mě ( nikdy jsem fulla neměl) by bylo dobré to nadstavení trail modu ?

                  Jinak u toho rámu byly i přibalené montážní šrouby na tlumič – musím to doma rozbalit.

                  0 0
                • George29  

                  Jinak jsem s tím obchodem maximálně spokojen. Po objednání pátý den doma, super zabalené – několik obalů v bytelné krabici.Cena 439,00 €. Poštovné bylo zdarma.

                  Jěště že bike-forum aktivně pročítám…

                  0 0
                • George29  

                  Je drahší jak ten co jsem původně zamýšlel. Je to plná verze ?

                  http://www.bike-discount.de/…just-bv.html

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ano. A cena je za tuhle verzi opravdu pěkná. Já bych si za tuhle verzi za uvedenou cenu připlatil.

                    0 0
                    • George29  

                      Přesvědčil jsi mě ! Jěště k tomu sehnat za dobrou cenu FOX vidli…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Proč Fox vidlici?

                        0 0
                        • AleZ80  

                          Taky bych asi radši kouknul, jestli by se ještě nanašla nějaká Dual airová Reba nebo SID.

                          0 0
                          • svářeč  

                            často čtu ,že fox není dobrá vidle a upřímně mě to zaráží.

                            sám mám talase 2012 a v porovnáním s SUNTOUR EPICON TT – RLD,je to velice dobře fungující vidlice.

                            je pravda,že jinou,dle BF super vidlu jssem neměl možnost srovnat.samozřejmě pro foxe je mínusjejí cena,ale byla na biku,tak jsem neřešil.

                            0 0
                            • AleZ80  

                              Toho Epicona jsi měl na svém kole, nebo jsi ho jen projel na cizím a nebyl nafoukaný přesně na tvou váhu ?

                              0 0
                              • svářeč  

                                epica má bratr na HT MRX,tlaky jsem si upravil dle mé váhy,sag 22mm.

                                nemohl jsem ale moc testovat opravdový terén.velikost rámu má 17" a nějak se na to nemohu srovnat.navíc bych mu asi zlomil už tak dost vytaženou sedlovku.

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Opravdu dobře fungující Talas neexistuje (a že o tom něco vím, vozil jsem už 4 různé ročníky Talasu a všechny nejdříve v originále a pak upravené; naštěstí už ho vozit nemusím, když už je lepší alternativa s dobře fungujícím snižováním zdvihu; nejlépe chodil ještě starý ročník 2008, který měl odlišný systém dvou pozitivních komor, z novějších jsem jezdil 2011 a malou chvilku 2012). Možná 2014 s tím zcela přepracovaným systémem, to se ale teprve uvidí.

                              Epicon má pružinovou negativku, kterou Milan dává vhodnou na hmotnost jezdce. Pokud máš výrazně jinou hmotnost než bratr, tak je test zcela nepoužitelný. Testování na nevhodné velikosti kola to ještě zhorší.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                A ještě bych řekl, že je hodně zavádějící srovnávat vidlice na HT a fullu. Na fullu a zvlášť s citlivou zadní stavbou je to vždy výrazně odlišné.

                                0 0
                              • Palo TT  

                                „když už je lepší alternativa s dobře fungujícím snižováním zdvihu“

                                Aku vidlu si myslel?

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  DPC

                                  0 0
                                  • AleZ80  

                                    Kde jsi to sehnal ? Na webu mají jen dual position air.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Na webu normálně je, nevím kam koukáš, že DPC nevidíš

                                      http://www.sram.com/…ts/sektor-rl

                                      a ještě k tomu je za dobré prachy

                                      http://www.bike-components.de/…l-2014-.html?…

                                      Teď už jsou konečně běžně sehnatelné i s tapered krkem (v polovině roku 2012 bohužel ještě ne, takže jsem za draho řešil předělaní RVL na DPC).

                                      Žádné řešení ale není ideální. V tomto případě je problém s HS expanzí. Dodělat není jednoduché, protože nelze pouze vyměnit expanzní část tlumení za kit s HS expanzí, protože pak chybí expanzní doraz (který u vidlic s HS expanzí řeší u RS vzduchová část, u Sektoru zase právě tlumící část bez HS expanze). Více už bylo řešeno v historii.

                                      0 0
                                      • AleZ80  

                                        Koukal jsem na RVL :)

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          RVL se nidky v originále s DPC nedělal. Sektor a RVL se liší jen vnitřkem a vnitřnosti jsou u RS skoro libovolně zaměnitelné. Tedy až na ten problém kombinaci částí, kdy žádná nemá expanzní doraz.

                                          0 0
                        • George29  

                          Nějak jsem toto vlákno přehlédl, čili původně jsem chtěl lehkého Sida 120 mm, nebo Rebu 120 mm. FOX vidle jsou dost drahé a neslyšel jsem na ně zde moc chvály. Ale nyní váhám když už jsem koupil ten tlumič FOX Kashima tož i tu vidli k tomu, ne ? Vzhledově je pěkná, funkčně ??? Tak váhám…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Já bych tedy dal raději tu Rebu nebo Sida, ale ještě dual air.

                            Za sebe nevidím žádný přínos tam dát Foxku, osobně bych CTD Foxku vůbec nechtěl. Narozdíl od tlumiče nemám žádný zájem omezovat vidlici kompresí a mám nejraději vidlice, kde není žádné omezení komprese a jediná funkce komprese je lock (tedy např. u RS obyčejný motion control a to klidně varianta bez jakéhokoliv nastavování, tedy ta nejjednodušší).

                            A když připočtu ještě rozdíl cen, tak za sebe bych neměl vůbec co řešit.

                            Každý má ale jiné požadavky a někomu třeba CTD vidlice bude vyhovovat.

                            0 0
                            • George29  

                              Dík za odpověď, počkám, něco počtu a pak uvidím.

                              Nevyznám se v tom, čili která by byla vhodnější ?

                              Každopádně min: 120 mm až 140 mm – Tapered, 15mm pevná osa

                              http://www.chainreactioncycles.com/…p-prod108820

                              http://www.bike-discount.de/…5-black.html

                              http://www.bike-discount.de/…n-black.html

                              http://www.bike-discount.de/…5-black.html

                              http://www.chainreactioncycles.com/…p-prod109671

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak z toho bych tam nedával nic.

                                Na 29" AMS 120 bych dal 120mm vidlici a cokoliv s vyšším zdvihem bych rovnou škrtnul.

                                Pokud chceš jezdit vidlici typu Pike, tak k tomu by to chtělo nějaký úplně jiný rám.

                                Typově by se tam hodila ta první Foxka, tam platí, že já bych nechtěl CTD Foxku a za ty prachy v odkazu už ani náhodou. Pokud toužíš po CTD vidlici a víš proč, tak lze použít.

                                A ten poslední odkaz, tak ta Reba není tapered a ještě je soloair (jak jsem psal, vybral bych určitě ještě dual air Rebu).

                                A DPA (prostřední odkaz) bych nebral nejen kvůli zdvihu na ten rám, ale v každém případě bych se tomuto systému vyhnul. U toho je jen otázka času než přestane fungovat.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Dual air Reba tapered s 15mm osou se už shání poměrně blbě, rychle jsem našel třeba tady

                                  http://www.x-bikes.cz/…

                                  otázka jestli ji mají a cena je dost mimo (drahé).

                                  A nebo klidně vzít upraveného Epicona. Jsem teď před pár týdny zrovna řešil 29" vidlici a tím mi nějak tahle varianta vypadla, protože jsem ji v mojem případě nemohl použít. Potřeboval jsem ještě variantu bez pevné osy a to 29" Epicon už nějaký čas není (takže jsem bral dual air Rebu, bez pevné osy ji mají třeba pořád ještě na kupkolo).

                                  0 0
                                • George29  

                                  Díky za obsáhlé vysvětlení, asi pošetřím na tu Foxku.

                                  Ten odkaz co jsem poslal na REBU ( pouze ilustrativní foto vidle) možno navolit Tapered, zdvih aj. při objednání ale není to dual air.

                                  Jinak pro kola jsem se díky přečtení zdejších diskuzí vícemeně rozhodl: Hope Pro II blue + NoTubes ARCH 29er ( mám cca 80–82 kg) + Sapim Laser black + ALU niple Blue a ostatní komponenty Shimano XT – postupně do jara nakoupím

                                  0 0
                  • Vilém  

                    Nesledoval jsem to cely, ale proc jsi vybec nevzal ram z http://www.schlierseer-radhaus.de/, kde bys to mel za 539,– i s PR23?

                    0 0
                    • George29  

                      Dokonce jsem mu i psal. Neměl jěště skladem modely 2013 (neseděly mě barvy, tlumič atd.) Navíc balné a poštovné které to ve finále jěště navýší. Na bike-discountu jsem už párkrát nakupoval,…tož asi tak.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Já bych to s RP23 nevzal ani při o trochu větším rozdílu cen.

                      0 0
                      • George29  

                        Díky moc Mloku za rady !!!

                        Tlumič odjednán a zaplacen. Teď si dám na chvíli s nakupováním pokoj. Do jara času dost! Jěště musím něco na té letos nové 29er HT najezdit, něž ji prodám. Ale ta zlatá je fakt pěkná a to se nebavím o parametrech…

                        http://www.bike-discount.de/…just-bv.html

                        0 0
                      • Palo TT  

                        Ak odmyslime 2 vs. 3 polohy packy, je ten rozdiel taky velky, ze by si bol schopny pocitovo urcit, ktory tlmic tam prave mas?

                        Mam RP23, bez problemov, iny som neskusal.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Rozdíl je pouze v těch více režimech, kde u CTD jsou to 3 samostatné kompresní okruhy.

                          Na RP23 je buď citlivá poloha s vypnutým propedalem + velmi málo omezující propedal. Nebo když někdo chce více omezující propedal, tak je to tupé i s vypnutým propedalem.

                          RP23 s Boost valve když bude mít stejně tlak BV a stejné nastavení velocity tune, tak při vypnutém propedalu se bude chovat ± stejně jako CTD v režimu descent při vypnutém propedalu. Zapnutý propedal ± bude odpovídat trail modu. A climb mod je navíc a omezuje o hodně více než trail mod.

                          RP23 jsem jezdil s VT L a 175psi, tak jsem měl citlivý tlumič. Ale chyběl více omezující režim pro jízdu ze sedla.

                          Teď mám to samé co u RP23 + můžu jezdit už slušně ze sedla v climb modu.

                          A i pro jízdu v sedle jsou ty tři polohy super do výjezdů. Je tak k mání dvoje snížení sagu tlumiče. Climb mod mi v poměrně prudkém výjezdu udrží sag mírně menší než v descent modu na rovině.

                          0 0
                          • George29  

                            Takže ten tlumič z bike-discountu už mám doma a namontovaný v rámu. Bleskově poslaný komplet i s vložkami. Vše sedí. Jěště jednou tímto chci poděkovat Mlokovi za cenné rady a doporučení.

                            0 0
                          • ktozkoho  

                            Zdravim vospolok,

                            Chcel by som vas poziadat o radu, pomoc. Rozhodol som sa prestavat svoje HTcko CUBE LTD 29 na full vymenou ramu. Na nete som nasiel tento ram a celkom sa mi pozdava „http://www.bike-discount.de/en/bu­y/ams-29-sl-frame-19061/wg_id-7327“. Neviem si rady aky s tlmicov kupit na tento ram zo sucasnej ponuky, vyssie spominane tlmice som uz bohuzial nikde nenasiel. Dalej uvitam aj vase postrehy, pripadne na co si dat pozor pri prestavbe, aby vsetko sadlo a fungovalo tak ako ma.

                            Vopred velka vdaka za rady a pomoc.

                            0 0
                            • Palo TT  

                              29" Cube AMS ma X12 zadnu osu = nove zadne koleso, aj na hlavko budes potrebovat asi novy redukovany kruzok na vidlu (ram 1 1/2 na vidla 1 1/8) a nove lozisko.

                              Ohladne tlmicu – na http://www.schlierseer-radhaus.de/ mozno zozenies nieco aj s tlmicom RP23 za zaujmavu cenu, treba im napisat.

                              Ak nechce kupovat tlmic v cene ramu, stacit by mohol aj tento:

                              http://www.ebay.de/…171188899999

                              0 0
                              • ktozkoho  

                                Palo dik za reakciu,

                                s tym hlavovym som pocital, ale uplne si ma teraz zaskocil s tym zadnym kolesom… Dik za upozornenie.. Zas az tak sa v tom nevyznam a toto som prehliadol.

                                Ak tomu rozumiem spravne, potrebujem novy zadny naboj X12. Je mozne prehodit stavajuci naboj na mojom HTcku za X12? Samozrejme by som dal do servisu, sam by som sa do toho nepustil. Alebo budem musiet kupit nove zadne koleso (raf+vidlice+ naboj)? Kazeta by mala pasovat,ze?

                                K tomu shopu, nevies ci komunikuju aj v anglictine?

                                X-fusion tlmice moc nepoznam, ako je na tom kvalitativne v porovnani s Fox, RS ? Chcel by som nieco spolahlive, dobre fungujuce…

                                0 0
                                • Palo TT  

                                  Neviem aky naboj tam mas, ale s velkou prevdepodobnostou bude treba novy naboj a spice.

                                  S anglictinou by v Nemecku nemal byt problem, vyskusaj.

                                  X-fusion je standardna znacka, toho sa bat netreba. Nevyhoda moze byt skor to, ze je to len model s lockom.

                                  0 0
                                  • ktozkoho  

                                    Naboj je tam SLX klasicky rychloupinak. Cize bude stacit kupit naboj 142 mm na 12mm osku + samotnu X12 Syntace osku?

                                    Odpisali mi z toho nemeckeho shopu, ze maju ten ram aj s tlmicom FOX CTD za 540 €. Myslim si ze slusna cena. Akurat by ma zaujimalo , ake su referencie s tymto shopom?

                                    0 0
                                    • royal  

                                      z Schliersee jsem bral pred mesicem taky ams 210 29", komunikace takova „zajimava“ – na anglicky psanej email odpovida nemecky, kdyz jsem mu psal jestli by nedal misto RP23 tlumice CTD tak neodepsal; a kdyz jsem po 14-ti dnech objednal s RP23 tlumicem tak mi sam napsal ze mi to radsi posle s CTD tlumicem za stejnou cenu:-) – tak jsem to vzal.

                                      Mozna ma ted na jare moc prace, a tak nestiha komunikovat mailem – mozna telefonicky by to bylo lepsi :-).

                                      Uz na nem jezdim a maximalni spokojenost :-).

                                      0 0
                                      • ktozkoho  

                                        Ako si to objednaval a platil? Ram bol dobre zabaleny?

                                        0 0
                                        • royal  

                                          Platil jsem prevodem (jeste moznost paypall ale to chtel asi 2.5 % navic).

                                          Zabaleny to bylo celkem dobre, ale stejne se do toho asi nekdo dostaval. Kdyz jsem to skladal tak jsem zjistil ze je narazenej horejsek hlavovy trubky vepredu – mozna pri preprave. Neresil jsem, narazenim misky hlavovyho se to srovnalo :-).

                                          BTW ma to horni misku hlavovyho semiintegrovanou, dolni miska je integrovana.

                                          0 0
                                        • royal  

                                          jo, objednaval jsem emailem, nemecky :-)

                                          0 0
                                    • bruco  

                                      Nebude vyhodnejsie sucasne koleso predat a rovno kupit nove? Osobne mi pride zbytocne to prepliest.

                                      0 0
                                      • ktozkoho  

                                        To je otazka ceny, podla mna pride prepletenie lecnejsie ako kupit nove, ci mylim sa?

                                        0 0
                                        • bruco  

                                          To bude zavisiet najma od toho, ci sa budu dat pouzit sucasne spice. A bazarovej ceny celeho kolesa.

                                          0 0
                                          • Vilém  

                                            Tak idealne kdyby to nechal preplest na SLX 142/12 a melo by to sedet.

                                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.