Nemáte někdo osobní zkušenost s kolem Cube Cross SL ? V odkazu je sice již 2019, ale má být prakticky totožné s 2018, změny jsou více méně jen kosmetické. Případně uvítám i názory na osazení. Díky.
Nemáte někdo osobní zkušenost s kolem Cube Cross SL ? V odkazu je sice již 2019, ale má být prakticky totožné s 2018, změny jsou více méně jen kosmetické. Případně uvítám i názory na osazení. Díky.
Jaký smysl má takové kolo? Luxusní osazení XT/XTR, kola DT… u crossu nevyužiješ, v terénu se s tím pořádně jezdit nedá, tam to limituje vidlice s malým zdvihem a bez možnosti externího nastavení tlumení. Rychle po cestě to také nepojede, tam to zase limitují převodníky 28/38, to je na cross málo.
Ahoj, zrovna koukám na tvé stránky a facebook a říkám, si, že je škoda, že to mám tak daleko, jinak bych se už ptal na postavení na míru.
Jezdím si na kochání přírodou, najedu okolo 2000 ročně, výlety 50–150 km. Průměr v rovinaté krajině u 50–70km mívám okolo 24, na horách nebo v kopcích samozřejmě méně. Ale z kopců se vozím a po rovině to stejně přes 30 neušlapu, takže o rychlost mi nejde. Do terénu nejezdím, jezdím cyklostezky a asfalt, terén mne už nebaví. Hledám tedy kolo, které je čistě na výlety, pro radost, nejsem závodník ani drtič. Zde mi šlo hlavně o to 2×11, protože nerad používám přesmykač. A 11 kazeta s 38 převodníkem mi plně nahradí to, co mám teď, 28 by byla do zásoby pro případ nouze třeba s plným naložením na hory. Ještě jsem přemýšlel o 1×12 s 36 převodníkem a 10–45 kazetou, to bych byl asi spokojen nejvíce. Ale to už by pak bylo opravdu na vlastní stavbu. Jo, nepoměr určení/kvalita/cena zde je, ale vím o tom, chci to pro radost a dobrý pocit :-)
Tak nám sem napiš jaké jezdíš běžně převody a jaké máš kolo, hlavně velikost kol (např. zuby na tácu a zuby pastorků na kazetě; 40–11/13/15/17, 32–13/15/17/19). Třeba by ti stačilo 1×11, převodník 38z a kazetu 11–46 na slušném horáku s 2" plášti.
Kolo je nějaké starší, osazení je klasika 3×9. Prevodník 28–38–48, kazeta SRAM PG950 s 11–12–14–16–18–21–24–28–32. Velký tác 48z nepoužívám, jezdím skoro stále 38. 12z kolečko používám velmi zřídka, 11z kolečko snad nikdy. Teď jsem ho zkusil použít při sjezdu a ne, není to můj šálek kávy. Převod 3.59 a vyšší nepotřebuji. Občas v kopcích přehazuji převodník 28 a využívám vzadu kolečka 24z – 32z. Ale menší poměr, než 0.91, stejně nemám. Zatím jsem na tom ale vyjel téměř vše. Asi bych uživil ještě něco o chlup lehčího. Co používám viz obrázek.
A jestli mne něco štve, a to je hlavní důvod ke změně, tak je to právě používání přesmykače. Pokud bych se ho zbavil, bylo by to fajn. A jak je viděl dle obrázku, tak 2×11 na tom Cube by mne prakticky zbavilo nutnosti přesmykač používat, protože 38z má téměř ten samý rozsah, co nyní používám, ale stále by zde byla pro případ nouze možnost ještě dva kroky dále na 0.79 a 0.69. Ale v předu bych téměř neřadil.
No a pokud bych to stavěl celé nové, tak 1×12 plně pokrývá celý můj používaný rozsah, s převodníkem 34 a kazetou 10–45 mám rychlost prakticky shodnou s tím, co už nepoužívám, protože je to na mě hodně, a navím mám k dispozici ještě 0.88 a 0.79. Pokud i Krkonoše odšlapu na 0.91, s 0.79 vyjedu snad svšude :-)
Takže, jezdím jen asfalt, cyklostezky, občas se tam přimíchá trocha polních cest, nebo špatné cesty (například třeba Dřevařská cesta, co spojuje Svatý Petr a Boudu u bílého Labe, nebo kdo znáte třeba sjezd od Petrových bud dolů do Špindlu, případně stezka podél Vltavy, kde je z Prahy až do Řeže asfaltka, ale pak jsou tam mezi Řeží a Máslovicemi asi 4km lesní stezky), ale nic náročného, žádný terén, žádné sjezdy. Kola mám 700c/35.
MTB nechci, cítím se dobře na trekovém/fitnes/cross nebo jak se jim to dnes říká. A má představa je něco přesně jako ten Cube Cross SL nebo Canyon Pathlite AL SL 8.0 . A být to na 1×12 (Shimano nebo Eagle NX?), nemělo by to chybu :-)
minimálně bych tam dal pevnou karbonovou vidli aby se to celkově odlehčilo + 38/28 a 11–36 by v pohodě stačilo a cenově výrazně levnější, což bych radši přidal do lehkých zápletů, případně druhých kol s plášti typu 32/622 v kevlaru.
Hlavní důvod k výměně je snaha se zbavit používání přesmykače, ideálně se ho zbavit úplně. NECHCI při normálním ježdění (tedy rozsah okolo 3.30 – 0.91) používat přesmykač, ideálně se ho chci zbavit úplně. Tebou navrhované řešení je rozumné, ale neřeší hlavní důvod ke změně. Jinými slovy – hledám změnu na 2×11 nebo 1×12 dle obrázku, v jiných případech si mohu nechat stávající kolo, jsem s ním spokojen. Až na ty převody :-)
tak si z klik odšroubuj tácy, nech 38 a nahoď 12–36 či 11–34 kazetu. Z osobní zkušenosti bych se v kopcích přesmykače nezbavoval a udělat si radost, tak spíš nějakou karbon kráskou co bude mít pod 10kg, aby se to v kopcích poznalo, s tvými 62kg, nejlíp 2páry kol – jeden „do rychla“ a druhý „na šotky + hory“
A má to smysl, když na to stejně hodím nějaké brašny s bordelem a oblečením, 2–3 litry vody a po cestě do toho ještě nasbírám plnou tašku hrášku?
pevnou vidlici a 2kg dole s rychlými plášti poznáš určitě víc jak 1×12 :-)
Jo, souhlasím. Ale řešíš něco jiného. Netrápí mne hmotnost, zda to má kilo více nebo míň, zda to poznám, nebo ne. Štve mne používání přesmykače. Tedy mojí snahou není lepší kolo, ale kolo, kde nebudu muset používat nebo kde vůbec nebude přesmykač. Klidně koupím rám, hodím na něj 1×12, dám tam V brzdy a moje současná kola a budu vysmátý. Jenže nemohu sehnat rám. Když koupím nový rám a objednám z Německa nejakou komplet sadu, mám vyřešeno a ještě realtivně levně. Jenže prostě sehnat trekingový/krosový rám je problém. Alespoň se mi to tak zdá. Chtěl bych něco jako Radon Skill okolo 50cm (18–19 palců rám). Jenže nic nemohu najít :-(
nejde sehnat cross rám? http://www.profilshop.cz/…8-cerno-bily pokud se ti jedná hlavně o převody tak si kup obyč Force nebo pro fajnšmekra oslovit Durateca http://www.duratec.cz/…10/designer/ a nakonfigurovat co chceš.
Ten Duratec na webu nabízí jen osazení 3×9 nebo 3×10. To nechci. A ten rám znám, na českém trhu existují ještě asi dva, ale žádný mi nevyhovoval. A ze zahraničí měli moji velikost vyprodanou.
Ale možná, že u nich skončím. Ještě zkusím sehnat samotné rámy Cube nebo Radon, uvidím, co přinese sezona 2019 (třeba Cube právě začíná 2019 prodávat), nebo třeba koupím celé kolo za pár tisíc a přestavím dle sebe.
Dobry vtip s tim duratecem… :-)
tak já už nevěděl co, pokud shání cross rám a píše, že nejde sehnat … Oni by to i v krámě za peníze přeházeli z 3×10 na 1×12, stačí se zeptat kolik by to koštovalo. Fuk jestli Author nebo Cube, za prachy jde všechno, bych se nebál :-)
Me pobavilo “pro fajnsmekra”… duratec mozna tak pred lety, pak uplne zaspali dobu…
na bike-discount maji cube cross ramy v sekci Trekking Bike parts → Frames
Ahoj, díky za tip, přemýšlím o nich už dlouho, líbí se mi buď ten Radon Scart nebo TCS. A nebo Sunset, váha 1350 mi přijde hodně dobrá. Zítra si někde vyzkouším velikosti a pak uvidím. Koupit ten sunset, dát tam nějaký xt set 2×11 a k tomu slušnou vidlici, nemělo by kolo chybu a finančně by vyšlo celkem slušně.
A ještě jedna věc, co jsem začal přímo nesnášet a kvůli čemu chci změnu – když mám třeba 28–38 převodník, tak při změně převodníku to dělá obrovský skok. Dojedu při 38z na konec kazety na 32 a potřebuji ještě dále, tedy přehodím na převodníku na 28z, ale jdu rovnou z 1.23 na 0.91, je to skok o dva kroky. Při přehazování na převodníku automaticku přehazuji u kolečko i na kazetě. K tomu ještě ten převodník zejména z 28 na 38 rachtá… No, prostě pokud mi tam má přesmykač zůstat, tak jedna placka musí pokrýt 3.50 – 0.90 bez jeho používání. Proto se mi jako dobrý zdá ten 1×12, ideálně pokud by to šlo přeskládat podle sebe, bral bych SRAM, ale místo 10 bych dal 11 a vyhodil bych 42 a 50 a dal bych místo nich 40 a 46.
Tak jsem si propočítal ty tvoje převody s nejlehčím převodník 28z a kazeta 32z a nejtěžší 38z a pastorek 12z. Využíváš rozsah 362 %. Pokud uvažuji stejný průměr kol a osadíš 34z převodníkem a kazetou 11–42, příjdeš o 2% nejtěžšího převody, ale 42z ti o 8 % zlehčí nejlehčí. Případně je možnost kazety 11–46, pří použítí 34z převodníku si pomůžeš nejlehčím převodem, při použití 36 si pomůžeš na obě strany rozsahu proti 34×11–42. Shimano SLX jsou kazety 11–42 i 11–46 Postavil bys tedy bezproblému kolo na převodech a řazení SLX M7000 (přehazovačka, řazení).
Já vím, jsem si toho vědom, vše toto je hezky vidět na tom http://gears.mtbcrosscountry.com Teď už jen sehnat rám :-) Píši o tom kousek níže – nedaří se mi vhodný rám sehnat. Komponenty problém nejsou, ale rám ano.
Nechceš to postavit na 29" MTB s krátkým představcem? Pohlídat si návarky na brašny a hodit na to třeba continental race kingy. Jezdím 55 mm široký pláště a stačí tlak přes 2 atm a jede to dobře. Před tím jsem měl krosové kolo 3×10, taky jsem tam velký tác 48z skoro nepoužíval, nejoblíbenější převod byl 2–9 36z a pastorek 13z. Pneu jsem hustil na 3,5 atm a byly to 42mm široké, rozdíl v rychlosti jsem nezaznamenal, v pohodlí ano.
na 2000km za rok si můžeš koupit na bazoši crossa s deorkem za 5 a max si pohrát s převody – nepoužívám přesmykač při kochání se krajinou mi přijde taky trochu nadsazené. Sám jsem si dal 42/11–27 nebo 42/11–32 na crossa ale klidně si nech 3×9 s jemnější kazetou. Při průměru 24 po asfaltu v rovinatém terénu – tam tě nebude limitovat skoro nic, naopak kazeta po 1–2zubech a 2/3 tác bych dal raději než nějakou „rozetu“
Crossa na Deore mám teď :-) Jak tak koukám na přesmykač a přehazku, je všude Deore :-)
Jen tak ze zajímavosti, jaké máš kolo a krom nespokojenosti s převody dobrý? Jestli by nestačilo tam nasypat jinou přehazku, kazetu, kliky, řetěz a řadící páčku, dát to na nový rám můžeš vždy.
Mám asi něco jako https://www.thebikelist.co.uk/felt/qx-80-2010 Jen tam mám kratší představec. Velikost je 52, místo 90mm představce tam mám 60mm. Byl jsem na tom dost natažený. Teď to vypadá lépe, ale sedlo je nadoraz a vychází to jen tak tak. Takže možná menší rám by byl vhodnější. A když už bych kupoval celý nový set, tak ta investice do rámu už není tak velká, slušné rámy (tedy pokud je požadovaná velikost skladem) mají okolo 150–180, takže už bych to možná postavil celé. Ale jak jsem psal – nájezd mám okolo 2000 a jediné, co mne štve, je ten přesmykač. V kopcovatém terénu, kde jsou kopce prudší a kratší, takže se řadí často, je to opruz. Není to nic nepřekonatelného, jen si chci udělat radost, když jinak pořád pracuji :-)
to bych si fakt udělal radost jen sadou, když geometrie sedí. Ono na crossu moc vymyslet nejde-buď pevná vidle nebo lepší kola, aby to jelo, ale jestli tam je Alivio nebo XT nebo SRAM je víceméně šumák, tátovi jsem nechával crossa na deore po asi 20 – 25000km a funguje vesele dál 10let jen s výměnou řetězů a jinou kazetou
Teď ještě otázka, zda to tam půjde. Šířka zadní stavby je 130mm.
Vyfot kolo, jestli nemáš moc velkou velikost rámu, když jsi musel dávat kratší představec a sedlo je nejníž. https://www.cyklobazar.cz/…r-codex-2017 Vypadá docela hezky a hmotnost je dobrá. Tady najdeš geometrii k tomu rámu.
Rám vypadá dobře, ale je větší, než to, co mám. TTh mám 580, TTa pak 554. Ten dvacítkový rám má 600 a 576. Přiznám se, že výběru rámu vůbec nerozumím, protože podle měření bych potřeboval max 18", pravděpodobně 17". Ale mohu si to někam na prodejnu zajet vyzkoušet. Stejně se někam chystám zkusit kola Cube, tak proč ne rám Author :-)
Asi mám toto – https://www.riteway-jp.com/…geometry.pdf
a potřeboval bych rám o cca 2–3cm kratší. Napadá tě nějaká alternativa?
Tak jsem to zvážil a ten rám žádný zázrak nebude, celé kolo před vyjetím (jen kolo, bez věcí s sebou) má 15.5 kg. Komplet přední kolo má 1650g, kola na tom asi úplně špatně nejsou, brzdy jsou V, to nic neváží, asi bude fakt těžký ten rám s vidlicí a osazením. To nemá cenu na tom cokoliv zkoušet měnit. Řekl bych, že celé kolo je nutné, tohle si nechám na zimu, na tréninky dobré, něco jako zátěžová vesta :-)
tak váhu dělá odpružená vidle, obyčejné pláště a záplety, jinak něco sedlo a další dopňky, ale můj cross z roku 2000 s pevnou ocel vidlí má s klidem do 11,5kg :-) ale taky tam nemám „nic“. Jen na pláštích se dá ušetřit 1kg, na vidli 1,5kg :-)
Zapletená kola i s pláštěm mají 1.65kg. Kolo jsem vyndal a zvážil extra. Takže kola mají řekněme 3.5kg obě. Stojánek a nosič cca 1kg. Takže na osazený rám s vidlicí zbývá přes 11kg. Kolik váží komplet XT set? 2kg? S brzdami 3kg? (pravda, tohle trochu nesedí, můj set bude asi těžší, ale zase brzdy lehčí). Zbývá 8kg na vidlici a rám. Vidlice má podle tabulek cca 2.3kg. Ale i kdyby měla 2.5, tak stále někde přebývá 6.5kg. Sedlo a sedlová trubka mají tak 1kg. Co tam ještě je? Na rám mi vychází přes 5 kg?
Představec 200 g, řidítka 350 g, rohy? Těm převodům bych dal víc, kazeta 350 g, řetěz 300 g, přesmykač 150 g, přehazovačka 250 g, řadící páčky a lanka víc jak 200 g, kliky s převodníky a středem 1300 g,… co pedály? Hmotnosti jentak střílím, nekoukal jsem na konkrétní osazení, ale i blbá sedlová objímka a rychloúpínáky můžou být slušný těžítka.
Aso jo, ono se to nasčítá. V každém případě jsem vycházel z toho, že ta váha je úplně jinde, než u případně postaveného kolo. 3 kila nejméně…
Ten Cube je dost nepochopitelny… hlavne si rozmysli ci potrebujes skutocne odpruzenu vidlu. Ak nie, tak za tie prachy mozes mas spickovy fitness s pevnou vidlou, o 3–4 kg (!!!) lahsi, s prevodmi vhodnymi na cestu po rovine/asfalte. Ak odpruzenu vidlu potrebujes (co asi nie, kedze pises ze teren nejazdis), tak nejaky HT MTB s 100 mm vidlou je ovela lepsia volba nez toto.
S tím odpružením máš pravdu jen částečně. Na dobrém asfaltu je to ok, ale občas je asflat tak rozmlácený, že to připomíná tankodrom. Na řadě cyklostezek zvedají asfalt kořeny, občas mi plánovač šoupne do trasy polničku. mám cca 62kg, vidlice nějaká pružinovka, normálně je to tvrdé, bez sagu. Ale když pak někde nějakou ránu chytím, jsem rád, že to něco pobere. Takže by se mi odpružená líbila, ideálně s možností zamykání a regulace, jako má třeba DT Swiss O.D.L.
Spousta lidí (troufám si říct, že naprostá většina hobíků) daleko více ocení odpruženou vidlici než nižší hmotnost. Vyzkoušel jsem si to doma, když jsem ženě místo těžké odpružené XCR dal lehkou karbonovou vidlici a po první vyjížďce mi bylo sděleno, že tam mám vrátit tu starou vidlici, protože na karbonové to moc drncá a špatně se jede. A to jezdíme výhradně po cyklotrasách, takže nejtěžší „terén“ je polňačka.
Přesně. Lépe to vystihnout nešlo :-)
Ještě uvedu jednu věc – to nové kolo chci pro radost a dobrý pocit :-) Osazení a poměr cena/užitná hodnota jsou mizerné, vím o tom. Ale to je jako u aut nebo motorek. Harley Davidson za 600 tisíc je také holá zbytečnost, to samé třeba Ford Mustang. A proč se Harleye stále prodávají? Je to velké, težké, nejezdí to, ale… Tak to samé je mé nové kolo. Nechci něco, co je sice racionálně správně a optimální, ale nebudu se na tom cítit dobře.
Znamy si pred mesicem postavil toto, prvne jsem nechapal proc, ale jak ctu tvoje zadani, tak by se ti trefil do noty…
To je jak z aliexpress katalogu :-D
Proč nepoužil raději 27.5 rám a vidlici? Tohle vypadá dost nesmyslně.
Hele ja nevim, pisu, ze tomu kolu a jeho urceni nerozumim
Zásadní otázka, která rozhoduje naprosto o všem – Je spokojený a jezdí na tom kole rád? :-)
Nevim ma jej cca 14dni, jako jedno z mnoha kol, takze tipuju, ze to je spise stavba pro reklamu a prodej nez na osobni jezdeni…jen nevim kdo by si to koupil a na jake jezdeni, vaha je neco kolem 8kilo
Asi nekdo, kdo nema rad svuj zivot, podle toho lehkeho cinskeho smeti z alika :-)
Tak jsem to kolo nakonec koupil a jsem rád. Ve čtvrtek jsem si pro něj zajel do Německa (u nás mi všichni řekli dodání nejdříve jaro 2019 a navíc bylo v Německu o cca 10 000,– levnější), spojili jsme to s výletem do Českého středohoří (Házmburk) a do Primarku v Drážďanech, kam se dcery (13 a 14 let) chtěly děsně podívat, takže klasický výletní den s bonusem ve formě kola :-)
Díky všem za tipy, moc najeto ještě nemám, cca 30 včera a 30 dnes, ale hodnotím jen kladně. A 2×11 je opravdu fajn, celý dnešek bez přesmykače, ačkoliv dříve jsem ho na dnešní cestě používal… :-)
Hezký den všem.