Cube Fritzz + Durolux 180-120mm ?

258 nepřečtených
  • Biohazard

    Co říkáte na změnu geometrie, pokud osadím rám Cube Fritzz (zdvih 160mm) Duroluxem TAD od Milana se zdvihem 180–120?

    Nebude tech 120mm vpředu už trošku moc málo? Jakou byste případně zvolili vidli nejlépe se stavitelným zdvihem kolem 180–140mm? Cena max kolem 15 000. Díky všem

    0 0
    • La Piér  

      Já nevím, ale zabít Fritzze Duroluxem mi přijde celkem škoda a neúměrné. Proč tam nechceš nechat originál?

      0 0
    • Mr.Duck  

      Pohoda, vozil sem Totema na 120mm na SX Trailu a taky to šlo :D

      0 0
    • mr.antik  

      nechápu otázku – jseš si jistý těma 120mm. Myslím že i milan tu kdysi psal, že pokles je vždy cca 4cm (tj 140)

      0 0
      • KRAJIC  

        Taky mám za to že jde o 40mm.

        0 0
      • baboon  

        Durolux je 100% v základu 140–180..120 se dá udělat úpravou a stejně tak 160–120.

        0 0
    • KRAJIC  

      Šel bych do toho hned – předělané mazání na olej budeš mít v ceně. Zatím jsem na tu vidli slyšel jen pozitiva – pomineme li váhu, na kterou osobně seru – trochu masa na rukách to zjemní.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Atilla  

      Nebo tam dej totema soloair za 15tis

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Biohazard  

      Uf, teprv sem se dostal ke kompu a koukam na tu bouřlivou diskuzi :-) Každopádně:

      1. psal sem Milanovi a upravený Durolux TAD dělá pouze 180–120mm (bez

      high, lowspeed expanze), pak má v nabídce Durolux TAD s expanzí, ale ten je pouze 160–120mm.

      1. na Totema se snižováním zdvihu 180–150 sem koukal, to by bylo super,

      ale cena je vysoko nad 20 000 :-(. Jinou vidli sem nenasel.

      1. mam uz upravenýho Epicona a nemůžu říct špatný slovo, takže

      s Duroluxem nemám problém, jde mi spíš o to jestli nebude mít rám se zdvihem 160mm probélm s geometrií (třeba moc nízko střed…) když budu mít vidli sníženou na 120mm. Někde ve výjezdu po kamenech by to mohlo dělat problém ne?

      0 0
      • La Piér  

        Ve výjezdech se toho neboj. Na Lapierrovi (160mm) mám Talase (160/130/100mm) a snižování na 130mm používám běžně a s jedině kladnýma dojmama. Geometrie tím nijak netrpí, spíš naopak. Na 100mm jdu výjimečně ve stojkách, který už jsou na hranici kombinace adheze zadního kola vs moje fyzička.

        Ale zajímá mě, čím ti nevyhovuje původní vidlice na Fritzzovi?

        Jinak malilinká závist :-). Fritzz byl můj favorit, ale v době koupě nebyla nikde v blízké Evropě dostupná velikost pro mne…

        0 0
        • Biohazard  

          Ja Fritzze skádam od piky:-) takže mam zatim rám a postupně dokupuju komponenty.Většinu už mam,chybí pouze vidle,hlavko a přední náboj.

          0 0
          • La Piér  

            OK.

            Já už jsem to napsal, no. Fritzz je špičkovej rám a tomu by IMO mělo odpovídat i ostatní. Durolux tam podle mne nemá co dělat.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Biohazard  

              No jasně,respektuju tvuj názor,ale tak navrhni jinou alternativu vidle se snižováním zdvihu 180–140. Totem za 25000 je ale sakra moc.

              0 0
            • Biohazard  

              Jinak adys mohl ještě rýpat,tak tam bude komplet SLX a brzdy XT :-D

              0 0
              • La Piér  

                To je fakt cirkus tady. Člověk napíše svůj názor na položenou otázku a když se odpověď nelíbí, je to hned rejpání…

                SLX je podle mě fajn, jen řazení bych dal XT, chodí výrazně lépe a je to pár kaček navíc.

                A brzdy XT mě osobně neseděj ani trochu, ale jestli je máš vyzkoušený a vyhovujou ti, je to bez debat.

                0 0
                • Biohazard  

                  Brzdy jsou ze starýho kola a SLX sadu se mi podarilo sehnat za moc peknou cenu.

                  0 0
                  • La Piér  

                    Tak fajn, aspoň jsi šikovně ušetřil a zbyde víc peněz na slušnou vidlici. Pak dej fotky do galerie, až budeš mít postaveno.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • Biohazard  

                      Já bych klidně něco víc zainvestoval, ježe není do čeho :-) Jinou vidli sem kromě Totema (který je už finančně fakt mimo) nenašel…

                      0 0
                      • cat  

                        Tak jeste muzes investovat do Talase 180:)

                        Jinak za me bych tam 180 nedaval. Nevidim duvod mit ve predu vic nez vzadu. A Fritzz je dle meho ve sve kategorii vic do xc.

                        Pokud to udelas, tak myslim, ze hlavovej uhel bude akorat, ale budes mit vysoko stred, sice ho tusim na novejsich ramech snizovali(nevim od ktereho roku), ale stejne dle me moc. Pedal striku bych se tim padem nebal ani pri 120 mm, kor do kopce.

                        0 0
                        • La Piér  

                          Já si tím nejsem úplně jistej, ale mám dojem, že jsem v recenzi Fritzze četl naopak že je to docela houpavější endurko a že výjezdy hodnotili jako nejslabší stránku. Tedy ne že by byl vysloveně špatnej ale že všude jinde exceloval, je nahoru nebyl úplně ok, protože je houpavější.

                          Ale je to informace bez doložení zdroje…

                          0 0
                          • cat  

                            http://www.bikeradar.com/…pro-11–40390

                            Tady je nejaka recenze..

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Fritzze nemám projetého sice dlouhodobě, ale z krátkých několika vyzkoušení mám ověřeno, že chování je přesně ve stylu Sterea (jen se všechno o něco zvýrazňuje tím mírně vyšším zdvihem), kde mám vyzkoušeno úplně všechno (už cca 10 různých verzí RP23 s normální i HV komorou a všechna možná interní nastavení bez BV, s BV i upravený v TF tuned) a platí tam i ± stejné chování dle různých použitých tlumičů.

                              Ta receznce celkem sedí, ale i přesto je velmi zavádějící. A to proto, že to bylo testováno s HV komorou a i když tam není napsané, tak určitě byl tlumič i více přitlumený kompresí.

                              Taková kombinace má přesně ty důsledky jaké tam píšou. Kombinace vyšší tlak s HV komorou + komprese + ta stavba udělá dost necitlivou kombinaci, která jde excelentně za pedálem. A pak se to následně propadá do zdvihu už moc a progresivita je už moc malá.

                              A dále ve výjezdech při větším zatížení zadního kola extrémně narůstá sag (což je dané tím průběhem s tím přehnaným propadáním do zdvihu).

                              Jenže takový tlumič je na ten rám dost nevhodný. Pro 2012 modely snad už není HV komora ani na Fritzzovi, ani na Stereu (aspoň to tak vypadá z většiny fotek na stránkách Cubu).

                              Jakmile se tam dá normální komora + se vhodně poladí interní nastavení tlumiče, tak to je všechno úplně jinak.

                              Průběh se velmi změní (naroste progrsivita, zmizí přehnané propadání do zdvihu), sníží se tlake tlumiče a spolu s rozumným nastavením komprese (což znamená VT L nebo M, hlavně ne F nebo u tlumiče bez BV CT min a střed, hlavně ne max) je to hned mnohem citlivější a to už velmi dobře (i když by se na trhu našel ještě citlivější rám). A přitom za pedálem to jde pořád velmi dobře (i když samozřejmě mírně hůře než pro tu kombinaci z testu).

                              0 0
                              • Josefista  

                                Rád bych přidal svoje zkušenosti týkající se 2011 Fritzze PRO.

                                Tlumič byl prakticky nepoužitelný, při správném sagu šel často na dno, špatná citlivost atd. O tom už se tu daj přečíst slohy.

                                Ani talas 36 neoplýval citlivostí (mazáním se to o dost lepšilo)

                                Tlumák (RP23 BV HV komora) jsem na radu mloka nechal upravit v bikelive. Tlak Boostvalve šel na min (tuším 175psi), komprese pod minimum, v druhé polovině chodu zvýšena progresivita o 50% (úpravou olejové části).

                                Výsledek: o dost lepší chování tlumiče. Progresivitu jsem ještě upravil vložením plasotvých proužků do vnější komory (zmenšení jejího objemu), na dno tak tlumič dostanu až tak při 80 cm dropu na placku (pro mě ideál). Citlivost se přiblížila optimu.

                                Talas 36 160: nechal jsem upravit chování na max citlivost. Myslím, že měnili kompresi a vyměnili nějaký původní těsnění za jiný. Jejich slova: „po úpravě se to nebude rovnat citlivosti floatu, ale rozdíl bude opravdu znatelný“. Float jsem nejezdil, jezdil jsem starej talas 32 (citlivá vidle), a po tý úpravě se mu to už dost blíží. S tuningem jsem teda maximálně spokojenej.

                                Celkově mě to vyšlo nějak na 2 500,– (už si přesně nepamatuju)

                                Co se týče duroluxu: kdybych neměl talse, šel bych do něj. Za ty prachy jsem slyšel, že je to slušná vidle a 140/180 zdvihy mi přijdou dost vohdný na trail/DH

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            Taky je to úplný nesmysl. Fritzz je všechno, jen ne houpavější rám.

                            0 0
                            • La Piér  

                              Jak píšu, nepamatuju si to přesně a článek jsem na webu nenašel, možná to bilo v německy Biku.

                              Hlavní sdělení bylo, že z kopce fajn, traily fajn, do kopce horší. Možná kvůli tomu nadměrnýmu noření do sagu, o kterým píšeš. Zároveň nevím, co tam bylo za tlumič…

                              Ale to ty určitě budeš vědět :-))).

                              0 0
                              • KRAJIC  

                                A zrovna jsem si říkal, že se na BF dlouho neobjevila nějaká arogantní nula… Jinak, že Talasy jsou s citlivostí fest na štíru čtu téměř pořád – samozřejmě kromě tvého což je ta zkurveně nejlepší vidlice v galaxii na zkurveně nejlepším rámu ve vesmíru. To je cirkus tady cóóóóó?

                                0 0
                                • La Piér  

                                  :-))). Tebe něco trápí, že takhle fantaíruješ?

                                  0 0
                                  • KRAJIC  

                                    Spíš by asi mělo trápit tebe, že po 1/2 mletí nepodložených hoven o Duroluxu tu pak mrdneš fotku prasklého Dura z roku 1,2. Jsem silně přesvědčen, že jsi neměl ani tuchy, o které vidlici se ve vlákně píše – jen ses potřeboval lakovat svým snobáckýn Talasem(co nikomu nechodí).

                                    0 0
                                    • Atilla  

                                      Já si toho vola bloknul, ale zase přicházíš o spoustu komentů:)

                                      0 0
                                    • La Piér  

                                      No uf, ty máš teda mindráček… :-))).

                                      Mimochodem, co je to „po 1/2 mletí“?

                                      0 0
                                      • KRAJIC  

                                        1/2 dne. Těch s „uf mindráčkem“ tu bude asi víc jak jsem vypozoroval. Čím víc zbuznělých zdrobnělin tím víc adidas, vůbec se toho neboj.

                                        0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                                        • ClAyD  

                                          Klídek, maminka koupí růžovýho slona..

                                          0 0
                      • goofy  

                        Totem na takovem ramu nejenom ze bude divne vypadat, ale podle me uz tam nema co delat. Drzel bych se tam zdvihu 160mm, max 170

                        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • milan1  

          Už jsem dlouho na nic neragoval ale ty jsi něco tak typického, že mě to nedá.

          Opravdu jsi zkušený, víš o čem píšeš a jsi si jistý, že tvůj Talas je opravdu dobrá vidlice?

          Prosím, zkus jí porovnat na základě svých zkušeností s nějakou jinou vidlicí a uveď její přednosti.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Jenda  

            nazdar Milane, jak to vubec vypada s dostupnosti duroluxu 2012?

            0 0
            • milan1  

              Ahoj, promiň, že odpovídám až teď.

              O vidlicích, co jsou objednané toho moc nevím až přijdou, teprve budu znát přesnější složení.

              Po zkušenostech z předchozích let odhaduju.

              Bžné typy budou jako první, někdy konec ledna, začátek února, trochu později po nich dorazí druhá dodávka, kde bývají právě ty nejzajímavější novinky a to bude rozdíl ještě jeden až dva týdny nyvíc.

              Víc toho zatím nedokážu potvrdit.

              0 0
    • mr.antik  

      Docela bych se bál aby ten střed už nebyl trošku vysoko se 18cm vidlí, se 160mm to bude univerzál.

      Jinak máš stejně jen dvě další možnosti – Lyrik 2P, což je dost risk i když je to renomovanější značka a cena úplně jinde. Nebo Talas. Nebo Magura Wotan, což je těžká kráva.

      Další věc je, jestli seženeš toho Duroluxe s 1,5 nebo tapered trubkou – ty jsou o hodně lehčí.

      Vykašlal bych se na Lapiérův názor a vzal toho Duroluxe, novýho, se zárukou – ale jedině verzi s HS expanzí. Docela mě udivuje, že to milan nedělá i 18 verze, případně že nejde třeba 170mm verze.

      Pokud bys ale slevil ze snižování (nemyslim že v našich podmínkách je úplně nutné, poptal bych soloair Lyrika u Hnoje. Případně časem, až to vychytají (s zlevní), koupit 2Pos kit…

      Zvýšit např. o 1cm jde v případě nutnosti i podložením hlávka.

      0 0
      • Biohazard  

        Když o tom tak přemýšlim,tak by mi asi ta verze 160–120 s HS expanzi stačila… Ještě je otázka,zda nepočkat na modely 2012, tam je v nabídce i 180–140 s expanzi.Jen že kdy to bube… :-/

        0 0
      • baboon  

        Tedy taky mě trochu zaráží, proč nemá milan klasických 180–140, protože DX TAD se takový určitě normálně dělá..A zároveň HS expanze je myslím řešená pomocí upravené RCA patrony, která se dá koupit samostatně a myslím, že by měla zvládnout taktéž 180.. Ale třeba v tom má Milan nějaké kouzlo..

        0 0
        • MlokCZ  

          Nevím jakým způsobem tam dodělává HS expanzi, pravděpodobný důvod proč to nebylo do teď nabízeno pro 180mm zdvih je místo (že se to tam nevejde).

          0 0
          • baboon  

            Já jsem nedávnou kokal na tt.cz a pochopil jsem, že u Duroluxu RCA HS expanzi milan už umí..Durolux TAD se standardně s RCA patronou nedělá, ale milan nabízel jakousi „VIP“ verzi, kam dal předpokládám RCA patronu..Jinak ta patrona se dá sehnat ca za 1200,– a o tolik byl i ten durolux dražší, takže předpokládal jsem to takhle..Na tu patronu se také chytstám, není to velký peníz a věřím, že by tam pak mohlo být víc místa na výzkum a zlepšení :)

            0 0
    • Josefista  

      Rád bych přidal svoje zkušenosti týkající se 2011 Fritzze PRO.

      Tlumič byl prakticky nepoužitelný, při správném sagu šel často na dno, špatná citlivost atd. O tom už se tu daj přečíst slohy.

      Ani talas 36 neoplýval citlivostí (mazáním se to o dost lepšilo)

      Tlumák (RP23 BV HV komora) jsem na radu mloka nechal upravit v bikelive. Tlak Boostvalve šel na min (tuším 175psi), komprese pod minimum, v druhé polovině chodu zvýšena progresivita o 50% (úpravou olejové části).

      Výsledek: o dost lepší chování tlumiče. Progresivitu jsem ještě upravil vložením plasotvých proužků do vnější komory (zmenšení jejího objemu), na dno tak tlumič dostanu až tak při 80 cm dropu na placku (pro mě ideál). Citlivost se přiblížila optimu.

      Talas 36 160: nechal jsem upravit chování na max citlivost. Myslím, že měnili kompresi a vyměnili nějaký původní těsnění za jiný. Jejich slova: „po úpravě se to nebude rovnat citlivosti floatu, ale rozdíl bude opravdu znatelný“. Float jsem nejezdil, jezdil jsem starej talas 32 (citlivá vidle), a po tý úpravě se mu to už dost blíží. S tuningem jsem teda maximálně spokojenej.

      Celkově mě to vyšlo nějak na 2 500,– (už si přesně nepamatuju)

      Co se týče duroluxu: kdybych neměl talse, šel bych do něj. Za ty prachy jsem slyšel, že je to slušná vidle a 140/180 zdvihy mi přijdou dost vohdný na trail/DH

      0 0
    • Biohazard  

      Abyste mi to pomohli rozlousknout. Co tedy dělat :-)?

      1. Durolux od Milana 180–140 bez HS expanze
      2. Durolux od Milana 160–120 s HS expanzí
      3. počkat na Durolux 2012 (180–140 s HS expanzí)
      4. něco jiného…
      0 0
      • Kubiczech  

        Já bych šel třeba do Lyrika Uturn za 13 z Koloshopu nebo počkal na Drlx 2012.

        0 0
      • Atilla  

        Podle mě je na tenhle rám zbytečné rvát 180mm. Je to enduro a když tu čtu jak to jde při schodu na doraz, tak stejně tu vidli nevyužiješ( u nás na trilech by to byl asi jen doraz, doraz, atd:). Každopádně HS ano.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MlokCZ  

        Já bych dal variantu 2, podle mě je těch 160mm, které jsou standardně na Fritzze osazovány tak akorát. A rozhodně, jak už sám máš ve výběru jít do HS expanze.

        Snižování na 120mm bych se vůbec nebál. Ty 4cm se dají i na Stereu, kde je střed o něco níže, i když je pravda, že se po snížení musí dávat o něco větší pozor na šrktání pedály o zem/překážky.

        0 0
        • Biohazard  

          Tak to vypadá, že opravdu půjdu do Duroluxe 160–120 s HS

          0 0
          • mr.antik  

            jak je to s dostupností tapered nebo 1,5 verze – rozhodně bych šel tímto směrem, protože přes 2600g bych na kolo nedával…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.